PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL SLUŽBENIK OSIGURANJA("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 10/2007) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil službenik osiguranja, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06 i 12/06), iz sledećih predmeta:
1) Srpski jezik i književnost;
2) Srpski jezik kao nematernji jezik;
3) Jezik nacionalne manjine;
4) Strani jezik - prvi i drugi;
5) Matematika;
6) Istorija;
7) Muzička umetnost;
8) Likovna kultura;
9) Fizičko vaspitanje;
10) Građansko vaspitanje;
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05);
3. Pravilnikom o nastavnom planu i programu za sticanje obrazovanja u trogodišnjem i četvorogodišnjem trajanju u stručnoj školi za područje rada ekonomija, pravo i administracija - oblast pravo i administracija, obrazovni profil: Pravni tehničar ("Prosvetni glasnik", br. 7/93, 1/94, 14/97, 12/02, 5/03 i 11/06) iz predmeta:
1) Logika;
2) Retorika i besedništvo;
3) Latinski jezik;
4) Filozofija;
4. Pravilnikom o nastavnom planu i programu za sticanje obrazovanja u trogodišnjem i četvorogodišnjem trajanju u stručnoj školi za područje rada trgovina, ugostiteljstvo i turizam, obrazovni profil: Turistički tehničar ("Prosvetni glasnik", br. 15/93, 20/93, 6/95, 7/96, 11/02, 11/04 i 11/06) iz predmeta:
1) Istorija umetnosti (za treći razred);
5. Pravilnikom o nastavnom planu i programu za sticanje obrazovanja u trogodišnjem i četvorogodišnjem trajanju u stručnoj školi za područje rada ekonomija, pravo i administracija - oblast ekonomija, obrazovni profil: Ekonomski tehničar ("Prosvetni glasnik", br. 3/96, 3/97, 14/97, 12/02, 5/03 i 11/06) iz predmeta:
1) Ekonomska geografija (za drugi razred).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se od školske 2007/2008. godine.
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: EKONOMIJA, PRAVO I ADMINISTRACIJA
Oblast: EKONOMIJA - OSIGURANJE
Obrazovni profil: SLUŽBENIK OSIGURANJA - ogled
Trajanje obrazovanja: četiri godine
Cilj ogleda:
Uvođenje programskih novina:
- razvoj i primena predmetnih i modularnih programa stručnog obrazovanja koji su zasnovani na standardima zanimanja i potrebama tržišta rada za znanjima i veštinama;
- razvoj obrazovnih programa koji zadovoljavaju razvojne potrebe i potrebe za generičkim i životnim veštinama učenika;
- zasnivanja programa obrazovanja, nastave i učenja na precizno definisanim ciljevima i ishodima koji omogućuju individualan pristup učenju i koji uvažavaju razvojne potencijale i mogućnosti učenika;
- uspostavljanje višeg nivoa korelacije nastavnih sadržaja kako bi se podržalo i omogućilo uspešno sticanje stručnih znanja i veština;
- povećanje fonda časova vežbi radi uspešnog ostvarivanja ciljeva obrazovanja za ovaj obrazovni profil;
- uspostavljanje višeg nivoa korelacije nastavnih sadržaja kako bi se podržalo i omogućilo uspešno sticanje stručnih znanja i veština;
- provera stručno teorijskih znanja i radnih kompetencija u okviru stručne mature.
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje organizacije nastave i uslova rada u školi u skladu sa očekivanim ishodima stručnog obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu;
- nastavni sadržaji su organizovani modularno za sve stručne predmete;
- razvoj modela socijalnog partnerstva putem programskog i organizacionog povezivanja srednjih stručnih škola sa osiguravajućim društvima, tržištem rada i lokalnom zajednicom;
- realizacija nastavnih programa kroz različite organizacione oblike nastave (teorijsku nastavu, vežbe i nastavu u bloku);
- razvoj kriterijuma i standarda evaluacije i ocenjivanja zasnovanih na projektovanim ishodima obrazovanja;
- unapređenje stručnih i pedagoških kompetencija nastavnika;
- modernizovanje školske infrastrukture i unapređenje uslova za rad i učenje.
Očekivani ishodi ogleda:
Unapređen i kvalitetan obrazovno-vaspitni rad kroz:
- unapređene mogućnosti za zapošljavanje i uspešan nastavak obrazovanja - univerzitetsko obrazovanje i kontinuirano stručno obrazovanje i usavršavanje;
- efikasnije i podsticajnije metode rada sa učenicima primenjene u svakodnevnoj obrazovnoj praksi;
- ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;
- razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole i na nivou Republike;
- proveru koncepta stručne mature.
Ovaj program ogleda omogućuje učenicima:
- sticanje kompetencija neophodnih za kvalitetan rad u zanimanju i obavljanje određenih poslova;
- sticanje uslova za nastavak školovanja i osposobljavanje za dalje celoživotno učenje;
- sticanje ključnih (generičkih) kompetencija i životnih veština neophodnih za dalje učenje i profesionalni razvoj.
Trajanje ogleda
Ogled se sprovodi od 1. septembra 2007. godine kroz najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda doneće, nakon procene rezultata, ministar prosvete.
Način ostvarivanja ogleda
Ogled se ostvaruje na osnovu ovog nastavnog plana i programa u području rada Ekonomija, pravo i administracija - oblasti Ekonomija. U cilju uspešnog sprovođenje ogleda za nastavnike i direktore srednjih stručnih škola u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizuje se obuka u oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada, i to:
• didaktičko metodičke obuke;
• usavršavanje u okviru matične struke.
Način polaganja stručne mature biće propisan posebnim podzakonskim aktom.
Uslovi ostvarivanja programa ogleda
Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno-vaspitnog rada u školama.
Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Vrsta stručne spreme nastavnika i pomoćnih nastavnika za ostvarivanje oglednog programa propisana je posebnim pravilnikom.
Ministarstvo prosvete, Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje pruža konsultantsku podršku direktorima i nastavnicima u postupku ostvarivanja, praćenja i vrednovanja ogleda.
Praćenje i vrednovanje ogleda
Praćenje i vrednovanje ogleda vrše prosvetni savetnici Ministarstva prosvete i Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje, a na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa.
Primena ogleda će biti praćena kontinuirano u toku školske godine.
Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, ispituju se i proveravaju ishodi obrazovno-vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja i kvalitet nastavnog plana i programa ogleda.
Rezultati ogleda objavljuju se na način dostupan široj stručnoj javnosti.
CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
za ogledni obrazovni profil: SLUŽBENIK OSIGURANJA
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
Cilj stručnog obrazovanja za ogledni obrazovni profil SLUŽBENIK OSIGURANJA je osposobljavanje učenika za radne kompetencije (tabela dole). S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređenje zapošljivosti, učenici će biti osposobljeni za: ○ primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu; ○ efikasan samostalni i timski rad; ○ preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje i napredovanje u poslu i karijeri; ○ blagovremeno reagovanje na promenu u radnoj sredini; ○ prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju; ○ primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada; ○ rad u skladu sa principima održanja životne sredine; ○ upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu. Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat: ○ fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije; ○ zajedničkog rada nastavnika i učenika u svim modulima i predmetima; ○ primene strategija, metoda i tehnika aktivnog učenja i usvajanja znanja i veština u nastavi. |
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
Radne kompetencije |
Znanja |
Veštine |
Stavovi |
Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da: |
|||
|
|
|
|
Nastavni plan za ogled - SLUŽBENIK OSIGURANJA
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
||||||||||||||||||||||||||||
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
godišnje |
||||||||||||||||||||||||
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
B |
|
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI |
11 |
3 |
0 |
407 |
111 |
0 |
0 |
11 |
3 |
0 |
407 |
111 |
0 |
0 |
11 |
0 |
0 |
385 |
0 |
0 |
0 |
11 |
0 |
0 |
352 |
0 |
0 |
0 |
1551 |
222 |
0 |
0 |
1. Srpski jezik i književnost |
3 |
111 |
3 |
111 |
3 |
105 |
3 |
96 |
423 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||
1b. Srpski kao nematernji jezik |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||||||
2. ___________ jezik nacionalne manjine |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. Strani jezik |
3 |
111 |
3 |
111 |
3 |
105 |
3 |
96 |
423 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||
4. Fizičko vaspitanje |
2 |
74 |
2 |
74 |
2 |
70 |
2 |
64 |
282 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||
5. Matematika |
3 |
111 |
3 |
111 |
3 |
105 |
3 |
96 |
423 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||
6. Računarstvo i informatika |
3 |
111 |
3 |
111 |
0 |
222 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI |
8 |
5 |
0 |
296 |
185 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
70 |
0 |
0 |
4 |
4 |
0 |
128 |
128 |
0 |
0 |
424 |
383 |
0 |
0 |
1. Uvod u ekonomiju |
4 |
148 |
148 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||||
2. Osnovi prava |
3 |
|
111 |
|
111 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
3. Kancelarijsko poslovanje |
3 |
111 |
0 |
111 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||||
4. Osnovi računovodstva |
1 |
2 |
37 |
74 |
|
|
|
|
37 |
74 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||
5. Statistika |
|
|
2 |
70 |
0 |
70 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
6. Preduzetništvo |
|
|
2 |
64 |
0 |
64 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
7. Monetarna ekonomija |
|
|
2 |
64 |
64 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
8. Sociologija |
2 |
64 |
64 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||||
9. Elektronsko poslovanje |
|
|
2 |
64 |
0 |
64 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
V: STRUČNI PREDMETI |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
4 |
0 |
259 |
148 |
0 |
0 |
5 |
8 |
0 |
175 |
280 |
0 |
60 |
0 |
6 |
0 |
0 |
192 |
0 |
60 |
434 |
620 |
0 |
120 |
1. Pravo u osiguranju |
|
|
3 |
111 |
111 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
2. Komunikacija u prodaji |
1 |
1 |
37 |
37 |
37 |
37 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
3. Računovodstvo u osiguranju |
1 |
1 |
37 |
37 |
37 |
37 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
4. Osiguranje |
2 |
2 |
74 |
74 |
1 |
2 |
35 |
70 |
|
109 |
144 |
0 |
0 |
|||||||||||||||||||
5. Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu |
|
6 |
|
210 |
60 |
6 |
192 |
60 |
0 |
402 |
0 |
120 |
||||||||||||||||||||
6. Marketing u osiguranju |
2 |
|
70 |
|
70 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
7. Komunikacija sa psihologijom |
2 |
|
70 |
|
70 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||||||
G: IZBORNI PREDMETI |
3 |
0 |
0 |
111 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
111 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
105 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
96 |
0 |
0 |
0 |
423 |
0 |
0 |
0 |
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
37 |
1 |
37 |
1 |
35 |
1 |
32 |
141 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||
2. Izborni predmeti prema programu ogleda |
2 |
74 |
2 |
74 |
2 |
70 |
2 |
64 |
282 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||||
Ukupno A+B+V+G: |
22 |
8 |
0 |
814 |
296 |
0 |
0 |
21 |
7 |
0 |
777 |
259 |
0 |
0 |
19 |
10 |
0 |
665 |
350 |
0 |
60 |
18 |
10 |
0 |
576 |
320 |
0 |
60 |
2832 |
1225 |
0 |
120 |
Σ |
4177 |
Fond časova izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
IV |
Izborni predmet propisan Zakonom |
||||
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
||||
Izborni predmeti propisan Programom ogleda |
||||
Drugi strani jezik |
2 |
2 |
2 |
2 |
Istorija |
2 |
2 |
||
Ekologija |
2 |
|||
Zdravstveno vaspitanje |
2 |
|||
Logika |
2 |
|||
Istorija umetnosti |
2 |
|||
Ekonomska geografija |
2 |
|||
Retorika i besedništvo |
2 |
|||
Muzička umetnost |
2 |
|||
Likovna kultura |
2 |
|||
Latinski jezik |
2 |
|||
Filozofija |
2 |
Izborna nastava svake školske godine iznosi 3 (tri) časa i to:
• obavezni izborni predmet propisan Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno;
• jedan izborni predmet propisan Programom ogleda.
Lista izbornih predmeta može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji propiše ministar prosvete. Nastava iz izbornog predmeta organizuje se i ostvaruje iz predmeta za koji se izjasni najmanje 30% učenika oglednog odeljenja.
Učenici mogu da se opredele za strani jezik kao izborni predmet samo u prvom razredu i mogu ga slušati u kontinuitetu do kraja školovanja ili kraće. To znači da ukoliko odustanu u nekom razredu ne mogu ga ponovo birati u narednim.
Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Ostvarivanje programa ogleda
Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastavu u bloku (B):
razred |
predmet |
godišnji fond časova |
broj
učenika u |
||
V |
PN |
B |
|||
I |
Računarstvo i informatika |
111 |
12 |
||
Kancelarijsko poslovanje |
111 |
12 |
|||
Osnovi računovodstva |
74 |
12 |
|||
II |
Komunikacija u prodaji |
37 |
12 |
||
Računovodstvo u osiguranju |
37 |
12 |
|||
Osiguranje |
74 |
12 |
|||
Računarstvo i informatika |
111 |
12 |
|||
III |
Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu |
210 |
60 |
12 |
|
Statistika |
70 |
12 |
|||
Osiguranje |
70 |
12 |
|||
IV |
Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu |
192 |
60 |
12 |
|
Preduzetništvo |
64 |
||||
Elektronsko poslovanje |
64 |
12 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV
RAZRED |
UKUPNO |
|
Čas odeljenskog starešine |
do 70 |
do 70 |
do 70 |
do 64 |
274 |
Dodatni rad * |
do 30 |
30 |
30 |
30 |
120 |
Dopunski rad * |
30 |
30 |
30 |
30 |
120 |
Pripremni rad * |
30 |
30 |
30 |
30 |
120 |
*Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada.
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
I |
II |
III |
IV |
|
Ekskurzija |
do 3 dana |
do 3 dana |
do 7 dana |
do 7 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi strani jezik |
||||
Drugi predmeti * |
1-2 časa nedeljno |
|||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30-60 časova godišnje |
|||
Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge |
15-30 časova godišnje |
|||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
* Osim navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
razred |
razredno-časovna |
mentorski
rad |
obavezne
vannastavne |
ostalo |
ukupno
radnih |
I |
37 |
2 |
39 |
||
II |
37 |
2 |
39 |
||
III |
35 |
2 |
2 |
39 |
|
IV |
32 |
2 |
2 |
3 |
39 |
III NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za ogledni obrazovni profil: Službenik osiguranja ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Službeni glasnik Republike Srbije - Prosvetni glasnik", broj 7/91) i
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama područja ekonomija, pravo i administracija - ("Službeni glasnik Republike Srbije - Prosvetni glasnik", br. 9/91 i 2/98).
Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (dijapozitive, grafofolije, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:
- publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, zbirke dijapozitiva, odgovarajuće video kasete i elektronske publikacije);
- odgovarajuće softverske pakete;
- Internet.
Nastava se realizuje uz korišćenje dostupnih nastavnih sredstava (računara i projektora, dijaprojektora; grafoskopa, televizora i video rekordera, odgovarajućeg kancelarijskog pribora, opreme i alata; telefona, telefaksa, fotokopir aparata).
Detaljna uputstva za ostvarivanje programa data su uz svaki predmet pojedinačno.
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
|
111 |
|
|
|
111 |
II |
|
111 |
|
|
|
111 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Shvatanje značaja informacione tehnologije
u društvu
• Upoznavanje strukture hardware-a i software-a
• Osposobljavanje učenika za korišćenje grafičke operativne
sredine
• Osposobljavanje učenika za rad sa programima za obradu teksta
• Osposobljavanje učenika za obradu slika
• Osposobljavanje za izradu multimedijalnih prezentacija
• Osposobljavanje učenika za korišćenje internet resursa
• Osposobljavanje učenika za tabelarna izračunavanja
• Osposobljavanje učenika za rad sa bazama podataka
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Osnove informacionih tehnologija |
15 |
Upotreba računara i upravljanje datotekama pomoću grafičkog korisničkog interfejsa (GUI) |
21 |
Obrada teksta |
48 |
Obrada slika i izrada prezentacija |
18 |
Internet |
9 |
Razred: drugi
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Tabelarna izračunavanja |
57 |
Baze podataka |
54 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Osnove informacionih tehnologija |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Upotreba računara i upravljanje datotekama pomoću grafičkog korisničkog interfejsa (GUI) |
Trajanje modula: |
21 čas |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
* |
|
|
* |
|
Naziv modula: |
Obrada teksta |
Trajanje modula: |
48 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
* |
|
* |
* |
|
Naziv modula: |
Obrada slika i izrada prezentacija |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
* |
|
Naziv modula: |
Internet |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
* |
|
|
* |
* |
|
* |
* |
|
Naziv modula: |
Tabelarna izračunavanja |
Trajanje modula: |
57 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
* |
|
Naziv modula: |
Baze podataka |
Trajanje modula: |
54 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
* |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Računarstvo i informatika za prvi razred
srednje škole - Nikola Klem
• MS Office 2003 Korak po korak - grupa autora
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
• Kancelarijsko poslovanje
• Obuka u virtualnom osiguravajućem društvu
• Statistika
• Marketing u osiguranju
• Elektronsko poslovanje
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
148 |
|
|
|
|
148 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Sticanje znanja o potrebama, tržištu i novcu
• Sticanje znanja o vrstama delatnosti u privredi
• Sticanje znanja o elementima privredne aktivnosti (radnoj
snazi, predmetima rada i sredstvima za rad)
• Sticanje osnovnih znanja o finansiranju i ulaganju
• Sticanje znanja o značaju i važnosti procesa organizovanja
• Sticanje znanja o troškovima i kalkulaciji cene koštanja
• Sticanje znanja o vrstama rezultata privredne aktivnosti
i njihovom iskazivanju i merenju
• Sticanje znanja o važnosti plaćanja poreza i koristi za preduzeće
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Potrebe, tržište i novac |
20 |
Privredna društva prema vrsti delatnosti |
12 |
Elementi privređivanja |
14 |
Finansiranje i ulaganje |
20 |
Organizacija privredne aktivnosti |
18 |
Troškovi i utvrđivanje cene koštanja pomoću kalkulacije |
24 |
Rezultati poslovanja i njihovo merenje |
22 |
Porezi i budžet |
18 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Potrebe, tržište i novac |
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Privredna društva prema vrsti delatnosti |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Elementi privređivanja |
Trajanje modula: |
14 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Finansiranje i ulaganje |
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Organizacija privredne aktivnosti |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Troškovi i utvrđivanje cene koštanja pomoću kalkulacije |
Trajanje modula: |
24 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Rezultati poslovanja i njihovo merenje |
Trajanje modula: |
22 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Porezi i budžet |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Poslovna ekonomija za prvi i drugi razred
ekonomskih škola
2. Principi ekonomije - Gregori Mankju
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Osnovi prava
2. Osnovi računovodstva
3. Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
111 |
|
|
|
|
111 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Sticanje osnovnih znanja o državi i pravu
• Praćenje stručne literature i propisa
• Sticanje znanja o vrstama, položaju i nastanku i prestanku
privrednih subjekata
• Praćenje pozitivno važećih propisa u oblasti privrede
• Sticanje znanja o pravima i obavezama iz radnog odnosa
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Osnovni pravni pojmovi |
45 |
Privredni subjekti |
30 |
Pravo i obaveze iz radnog odnosa |
36 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Osnovni pravni pojmovi |
Trajanje modula: |
45 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Modul se realizuje kroz aktivno orijentisanu nastavu, koristeći realne situacije iz prakse Preporučene metode: Modul se realizuje kroz jedan dvočas i jedan čas |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Privredni subjekti |
Trajanje modula: |
30 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Modul se realizuje kroz aktivno orijentisanu nastavu, koristeći realne situacije iz prakse Preporučene metode: Modul se realizuje kroz jedan dvočas i jedan čas |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Pravo i obaveze iz radnog odnosa |
Trajanje modula: |
36 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Modul se realizuje kroz aktivno orijentisanu nastavu, koristeći realne situacije iz prakse Preporučene metode: Modul se realizuje kroz jedan dvočas i jedan čas |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Budimir Košutić, Uvod u pravo
• Momčilo Dimitrijević, Uvod u pravo
• Radomir Lukić, Budimir Košutić, Uvod u pravo
• Ustav Republike Srbije
• dr Aleksandar Baltić, Radno pravo
• dr Aleksandar Baltić, Radni odnosi u teoriji i praksi
• dr Vlajko Brajić, Radno pravo
• dr Borivoje Šunderić, Radni odnosi
• Dragica Klipa i Anita Malešević - Pravo za drugi razred za
obrazovni profil poslovni administrator
• Zakon o radu - "Službeni glasnik RS", br. 24/05
i 61/05
• Zoran Tomić, Upravno pravo
• dr Mirko Vasiljević, Poslovno pravo
• Mirko Vasiljević, Privredna društva
• Jovan Slavnić, Stevan Milićević, Privredno pravo sa osnovama
građanskog prava
• Ivica Jankovec, Privredno pravo
• Zakon o obligacionim odnosima
• Zakon o privatnim preduzetnicima - "Službeni glasnik
Republike Srbije", broj 55/04
• Zakon o privrednim društvima - "Službeni glasnik Republike
Srbije", broj 125/04
• Zakon o stečaju - "Službeni glasnik RS", broj 84/04
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Uvod u ekonomiju
2. Kancelarijsko poslovanje
3. Pravo u osiguranju
4. Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
|
111 |
|
|
|
111 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Upoznavanje učenika sa osnovnim kancelarijskim
uslovima za rad i kancelarijskim potrošnim materijalom
• Osposobljavanje učenika za korišćenje tehnike kucanja
• Osposobljavanje učenika za oblikovanje tekstova i korišćenje
elemenata i formi poslovnih pisama
• Osposobljavanje učenika za rad sa tekućom poštom
• Osposobljavanje učenika za vođenje evidencija i klasifikaciju
dokumentacije
• Razvijanje sposobnosti timskog rada
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Kancelarijski prostor i oprema i kancelarijski potrošni materijal |
13 |
Tehnika kucanja |
42 |
Oblikovanje tekstova i elementi i forme poslovnih pisama |
24 |
Rad sa poštom |
18 |
Evidencija i klasifikacija |
14 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Kancelarijski prostor i oprema i kancelarijski potrošni materijal |
Trajanje modula: |
13 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Tehnika kucanja |
Trajanje modula: |
42 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Oblikovanje tekstova i elementi i forme poslovnih pisama |
Trajanje modula: |
24 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Rad sa poštom |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Evidencija i klasifikacija |
Trajanje modula: |
14 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
Budimir Košutić, Uvod u pravo
Momčilo Dimitrijević, Uvod u pravo
Radomir Lukić, Budimir Košutić, Uvod u pravo
Ustav Republike Srbije
dr Aleksandar Baltić, Radno pravo
dr Aleksandar Baltić, Radni odnosi u teoriji i praksi
dr Vlajko Brajić, Radno pravo
dr Borivoje Šunderić, Radni odnosi
Dragica Klipa i Anita Malešević - Pravo za drugi razred za
obrazovni profil poslovni administrator
Zakon o radu - "Službeni glasnik RS" br. 24/05 i
61/05
Zoran Tomić, Upravno pravo
dr Mirko Vasiljević, Poslovno pravo
Mirko Vasiljević, Privredna društva
Jovan Slavnić, Stevan Milićević, Privredno pravo sa osnovama
građanskog prava
Ivica Jankovec, Privredno pravo
Zakon o obligacionim odnosima ("Službeni list SFRJ",
br. 29/78, 39/85, 45/89, 57/89 i "Službeni list SRJ",
br. 31/93, 22/99 i 44/99)
Zakon o privatnim preduzetnicima - "Službeni glasnik Republike
Srbije", broj 55/04
Zakon o privrednim društvima - "Službeni glasnik Republike
Srbije", broj 125/04
Zakon o stečaju - "Službeni glasnik RS", broj 84/04
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Uvod u ekonomiju
2. Kancelarijsko poslovanje
3. Pravo u osiguranju
4. Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
37 |
74 |
|
|
|
111 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Upoznavanje učenika sa značajem računovodstvenih
informacija u poslovnom odlučivanju
• Sticanje znanja o računovodstvenom prikazivanju imovine i porekla
imovine
• Sticanje znanja o uticaju poslovnih događaja na imovinu i njeno
poreklo
• Upoznavanje učenika sa značajem računovodstvene funkcije u
evidentiranju poslovnih događaja
• Upoznavanje učenika sa značajem principa dvojnosti i jednoobraznosti
za sistem dvojnog knjigovodstva
• Osposobljavanje učenika za obavljanje poslova platnog prometa
• Sticanje znanja o nastanku i značaju potraživanja i obaveza
• Sticanje znanja o zalihama kao delu imovine
• Sticanje znanja o osnovnim sredstvima kao delu imovine
• Sticanje znanja o uticaju rashoda i prihoda na rezultat poslovanja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Računovodstvo (pojam, delovi, zadaci) i imovina i poreklo imovine |
18 |
Poslovne promene i njihovo praćenje |
15 |
Dvojno knjigovodstvo |
12 |
Platni promet |
15 |
Potraživanja i obaveze |
18 |
Zalihe |
12 |
Osnovna sredstva |
6 |
Rashodi, prihodi, rezultat poslovanja |
15 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Računovodstvo (pojam, delovi, zadaci) i imovina i poreklo imovine |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Poslovne promene i njihovo praćenje |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Dvojno knjigovodstvo |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Platni promet |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Potraživanja i obaveze |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Zalihe |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Osnovna sredstva |
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Rashodi, prihodi, rezultat poslovanja |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Zakon o računovodstvu i reviziji ("Službeni
glasnik Republike Srbije", broj 46/06)
• Zakon o porezu na dodatu vrednost ("Službeni glasnik
Republike Srbije" br. 84/04; 86/04; 61/05)
• Dr Vera Poznanić-Leko, Računovodstvo za prvi razred ekonomske
škole, Beograd 2006.
• Dr Vera Poznanić-Leko, Računovodstvo za drugi razred ekonomske
škole, Beograd 2006.
• Dr Vera Poznanić-Leko, Računovodstvo za treći razred ekonomske
škole, Beograd 2006.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
• Uvod u ekonomiju
• Osnovi prava
• Kancelarijsko poslovanje
• Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu
• Preduzetništvo
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
III |
|
70 |
|
|
|
70 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Sticanje znanja o osnovnim pojmovima o statistici
kao nauci
• Razvijanje sposobnosti prikupljanja, grupisanja i prikazivanja
podataka
• Osposobljavanje učenika za donošenje odluka na bazi izvršene
analize
• Razvijanje sposobnosti timskog rada
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: treći
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Uvod u statistiku |
6 |
Statističko posmatranje, grupisanje i prikazivanje podataka |
24 |
Analiza podataka |
40 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Uvod u statistiku |
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Statističko posmatranje, grupisanje i prikazivanje podataka |
Trajanje modula: |
24 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Analiza podataka |
Trajanje modula: |
40 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Podela odeljenja na grupe
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Statistika za ekonomsku, ugostiteljsko-turističku
i pravno birotehničku školu - Mileva Žižić, Marija Vidić
2. Metode statističke analize - dr Mileva Žižić, dr Miodrag
Lovrić i dr Dubravka Pavliči
3. Statističke publikacije - Republički zavod za statistiku
4. Internet stranica Republičkog zavoda za statistiku
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Računarstvo i informatika
2. Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu
3. Ekonomija
4. Računovodstvo
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
IV |
|
64 |
|
|
|
64 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Prepoznavanje osobina preduzetnika
• Razvijanje preduzetničkih veština, strategija i ideja
• Osposobljavanje učenika za realizaciju poslovne ideje
• Razvijanje svesti o značaju tržišne orjentacije u poslovanju,
kritičkog stava u odnosu na poslovne mogućnosti, sposobnosti
samoocenjivanja i značaju timskog rada
• Razvijanje menadžerskih sposobnosti i osobina
• Osposobljavanje za upravljanje troškovima i vremensku organizaciju
aktivnosti
• Razvijanje svesti o potrebi inovacija u poslovanju i racionalnog
razmišljanja i delovanja
• Upoznavanje sa realnim problemima sa kojima se suočava preduzetnik
na tržištu (konkurencija)
• Upoznavanje sa efektima ekonomije obima
• Osposobljavanje za istraživački rad i uspešnu prezentaciju
• Razvijanje pregovaračkih sposobnosti i tolerancije
• Razumevanje značaja bilansa stanja, bilansa uspeha i tokova
gotovine kao najvažnijih finansijskih izveštaja u biznis planu
• Prepoznavanje profita/dobiti kao osnovnog motiva poslovanja
• Razumevanje značaja likvidnosti u poslovanju preduzeća
• Shvatanje značaja finansijske analize u poslovanju preduzeća
i dobijanja povratne informacije
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: četvrti
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Od biznis ideje do marketing plana |
20 |
Upravljanje poslovanjem |
22 |
Finansijski izveštaji kao deo biznis plana |
22 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Od biznis ideje do marketing plana |
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Mesto realizacije nastave
Preporuke za realizaciju nastave: Metode rada: mini predavanja, diskusija, grupni rad, igranje uloga, studije slučaja, simulacija, rad na terenu, Brainstorming; SWOT analiza, anketa/intervju, prezentacija
Za predviđene sadržaje koristiti materijale iz priručnika za obuku Preduzetničke sposobnosti i strategije
Traganje za poslovnim idejama
Marketing i prodaja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
prezentacija |
* |
|
|
* |
|
* |
* |
* |
|
* |
* |
Naziv modula: |
Upravljanje poslovanjem |
Trajanje modula: |
22 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave: Organizacija proizvodnje
Troškovi proizvodnje
Upravljanje vremenom
Inženjering vrednosti
Informisanje, komunikacija, konkurencija i upravljanje proizvodnjom
Priprema za terenski rad i prezentacija proizvodnog plana
Obezbediti dolazak preduzetnika |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
prezentacija |
* |
|
|
* |
|
* |
* |
* |
|
* |
* |
Naziv modula: |
Finansijski izveštaji kao deo biznis plana |
Trajanje modula: |
22 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave: Bilans stanja
Bilans uspeha
Bilans tokova gotovine (cash flow)
Priprema i prezentacija biznis plana pred investitorima Javna provera biznis planova pred ostalim
učesnicima, nastavnicima i bankarima |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
prezentacija |
* |
|
|
* |
|
* |
* |
* |
|
* |
* |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Sajtovi: www.apr.sr.gov.yu, www.sme.sr.gov.yu;
www.mspbg.co.yu
2. Pripremljeni materijal sa seminara preduzetništvo (priručnik
i CD)
3. dr Blagoje Paunović, dr Jokić Dragoslav
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Marketing u osiguranju
2. Obuka u virtuelnom osiguravajućem društvu
3. Računovodstvo u osiguranju
4. Osnovi računovodstva
5. Komunikacija sa psihologijom
6. Komunikacija u prodaji
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
IV |
64 |
|
|
|
|
64 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Sticanje znanja o finansijskom sistemu
• Sticanje znanja o značaju monetarnog sistema i monetarne
politike u privredi
• Upoznavanje učenika sa karakteristikama bankarskog sistema
• Upoznavanje učenika sa značajem i funkcijama kreditnog sistema
• Upoznavanje učenika sa funkcijama i značajem finansijskih
tržišta
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: četvrti
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Uvod u finansijski sistem |
10 |
Monetarni sistem i monetarna politika |
12 |
Bankarski sistem |
14 |
Kreditni sistem |
10 |
Finansijska tržišta |
18 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Uvod u finansijski sistem |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Monetarni sistem i monetarna politika |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Bankarski sistem |
Trajanje modula: |
14 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kreditni sistem |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Finansijska tržišta |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Monetarna ekonomija za III razred ekonomske
škole - Aleksandar Živković, Žarko Ristić, Ružica Đorđević,
Beograd 2004
• Monetarna ekonomija i bankarstvo za IV razred ekonomske škole
- Aleksandar Živković, Borko Krstić i Petar Bojović
• Finansijska tržišta i instrumenti - Dejan Erić, Beograd 2003
• Stručna literatura
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
• Uvod u ekonomiju
• Osnove prava
• Računovodstvo
• Marketing u osiguranju
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
IV |
64 |
|
|
|
|
64 |
2. CILJEVI PREDMETA:
• Razumevanje i relativno samostalno zaključivanje
o različitim vrstama pojmova
• Uočavanje problema (pojam, predmet, zadatak i ciljevi)
• Razumevanje pojmova sužavanjem takozvanog opšteg pojma na
njegove konstitutivne elemente (pojedinačne i posebne)
• Upoznavanje i razumevanje strukture društva i njegovih sastavnih
elemenata (najznačajnije društvene grupe, zajednice, organizacije
i institucije)
• Razumevanje pojma, problema, značaja, mesta, uloge i funkcije
kulture u društvu
• Upoznavanje sa oplemenjujućom ulogom kulture na intelektualno
uzrastanje učenika i njenim značajem za sveukupan lični i društveni
život
• Uočavanje značaja pravilnog komuniciranja sa okruženjem (opšta
i posebna pravila, nauke o jeziku, društvena pravila i obrazovanje
sa ciljem kulture vođenja dijaloga)
• Razumevanje važnosti dijaloga (kroz razgovor o identitetu
i razlikama)
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: četvrti
NAZIV MODULA |
Trajanje
modula |
Učenje o priprodi i čoveku |
15 |
Struktura (sastav) i organizacija društva |
21 |
Promena i razvoj društva |
8 |
Kultura društva |
20 |
4. CILJEVI, ISHODI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA
Naziv modula: |
Učenje o prirodi i čoveku |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave Modul se realizuje kroz aktivno orijentisanu nastavu
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Struktura (sastav) i organizacija društva |
Trajanje modula: |
21 čas |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave Modul se realizuje kroz aktivno orijentisanu nastavu
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Promena i razvoj društva |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave Modul se realizuje kroz aktivno orijentisanu nastavu
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kultura društva |
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI
MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Preporuke za realizaciju nastave Modul se realizuje kroz aktivno orijentisanu nastavu
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Sociološki leksikon
• Sociologija - dr Radomir Lukić
• Sociologija - dr Mihailo Popović
• Problemi društvene strukture - dr Mihailo Popović
• Sociologija kulture i umetnosti - dr Miloš Ilić
3. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Istorija
2. Osnovi prava
3. Filozofija
4. Komunikacija sa psihologijom