PRAVILNIKO TEHNIČKIM I DRUGIM USLOVIMA ZA POSTAVLJANJE REKLAMNIH OZNAKA NA FASADI, KROVU I DRUGIM POVRŠINAMA ZGRADE VIDLJIVIM SA JAVNIH POVRŠINA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 35/2007) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se tehnički i drugi uslovi za postavljanje reklamnih oznaka na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javnih površina i utvrđuju posebni uslovi za postavljanje reklamnih oznaka u okviru zona zaštite određenih Odlukom o uređenju Grada (u daljem tekstu: zone zaštite).
Reklamna oznaka u smislu ovog pravilnika je: reklamna tabla, pojedinačna slova, razapeto platno, transparent i druge specifične reklamne oznake postavljene na fasadi, krovu i drugoj površini vidljivoj sa javnih površina.
II OPŠTI TEHNIČKI I DRUGI USLOVI ZA POSTAVLJANJE REKLAMNIH OZNAKA
Reklamna oznaka može da bude svetleća, prosvetljena ili neosvetljena i ne može imati zasebne izvore osvetljenja van gabarita reklamne oznake.
Reklamna oznaka ne može da sadrži zvučnu poruku.
Prilikom izrade projekta izgradnje ili rekonstrukcije zgrade, projektom se određuju mesta na fasadi za postavljanje reklamnih oznaka, u skladu sa uslovima propisanim ovim pravilnikom.
Reklamna oznaka na fasadi poslovne zgrade može da se postavi preko više etaža i iznad venca, odnosno poslednje etaže zgrade.
Reklamna oznaka koja se postavlja preko više etaža zgrade, sadrži logotip i/ili pojedinačna slova, i postavlja se tako da ne narušava arhitekturu zgrade i ne zauzima više od polovine visine poslovne zgrade.
Reklamna oznaka na fasadi poslovno-stambene i stambeno-poslovne zgrade može da se postavi:
1. iznad lokala u prizemnim etažama (prizemlje; prizemlje i galerija; prizemlje i mezanin), odnosno neposredno iznad izloga lokala, tako da ne narušava arhitektonske i dekorativne elemente, i
2. iznad venca, odnosno poslednje etaže zgrade.
Reklamna oznaka na etažama zgrade iz stava 1. ovog člana, koje su u celini poslovne namene, postavlja se tako da ne zatvara otvore na fasadi i da njena svetlost ne remeti funkciju u unutrašnjosti zgrade.
Reklamna oznaka iz stava 2. ovog člana, sadrži samo logotip.
Reklamna oznaka na stambenoj zgradi može da se postavi samo iznad venca, odnosno poslednje etaže zgrade.
Reklamna oznaka na fasadi zgrade može biti postavljena paralelno sa fasadom (u daljem tekstu: paralelna reklamna oznaka), ili upravno pod uglom od 90 stepeni u odnosu na fasadu (u daljem tekstu: konzolna reklamna oznaka).
Konzolna reklamna oznaka može da se postavi najviše do kote poda prvog sprata, tako da udaljenost donje ivice reklamne oznake od najisturenije tačke nivelete uz zgradu iznosi 2,80 m i ne može prelaziti građevinsku liniju više od 0,80 m, maksimalne visine 0,60 m.
Konzolna reklamna oznaka može da se postavi na uglu zgrade preko više etaža, tako da ukupna visina reklamne oznake ne može da pređe polovinu ukupne visine zgrade, ne računajući visinu krova.
Više paralelnih reklamnih oznaka u nizu na zgradi moraju biti približno iste visine.
Dve reklamne oznake na istoj zgradi ne mogu imati istu sadržinu.
Reklamna oznaka na krovu zgrade mora da se postavi paralelno sa regulacionom, odnosno građevinskom linijom.
Visina horizontalno postavljene reklamne oznake iznad poslednje etaže zgrade spratnosti do P+6+Pk je maksimalno 1,2 m, a na zgradama veće spratnosti ne može biti veća od 1,8 m.
Na bočnim fasadnim zidovima koji nisu deo oblikovane fasade zgrade ili na delu oblikovane fasade poslovne zgrade može da se postavi reklamna oznaka na razapetom perforiranom sintetičkom materijalu, pod uslovom da se idejno rešenje reklamne oznake prilagodi arhitekturi zgrade.
Reklamna oznaka na razapetom perforiranom sintetičkom materijalu može da se postavi na gradilišnu skelu kad je zgrada u procesu izgradnje ili rekonstrukcije.
Svetleća animirana reklama može da se postavi na delu ulične fasade zgrade, ukoliko u okruženju nema stambenih zgrada.
Video bim ili LCD displej sa video projekcijom može da se postavi za vreme trajanja manifestacije koja se reklamira na taj način.
Svetlost sa reklamne oznake ne sme da utiče na bezbednost saobraćaja i ne sme da bude emitovana u isprekidanim intervalima.
Pravno ili fizičko lice koje postavlja reklamnu oznaku na fasadi, krovu i drugim površinama zgrada vidljivim sa javnih površina, kao i na gradilišnim skelama, dužno je da pre postavljanja reklamne oznake poseduje:
1. urbanističke uslove koje izdaje Javno preduzeće "Urbanizam" Zavod za urbanizam Novi Sad, i
2. statički proračun, proračun i šemu instalacija i odgovarajuće konstruktivno rešenje nosača, za reklamne oznake veće od 2 m2, koje izrađuje ovlašćena projektna organizacija.
Pravno i fizičko lice iz stava 1. ovog člana, reklamnu oznaku postavlja posle pribavljene saglasnosti koju izdaje Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu, da projekat reklamne oznake ispunjava uslove iz urbanističke i tehničke dokumentacije.
III POSEBNI USLOVI ZA POSTAVLJANJE REKLAMNIH OZNAKA U ZONAMA ZAŠTITE
Posebni uslovi za postavljanje reklamnih oznaka u zonama zaštite utvrđeni su Elaboratom urbane opreme, koji je sastavni deo Rešenja o određivanju mesta i uslova za privremeno postavljanje određenih objekata i uređaja na javnim površinama koje su u zoni zaštite ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 28/2007).
U pogledu ostalih tehničkih i drugih uslova za postavljanje reklamnih oznaka u zonama zaštite shodno se primenjuju odredbe člana 3. do 12. ovog pravilnika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".