STATUT

STOMATOLOŠKE KOMORE SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 89/2007)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim statutom uređuje se: naziv i sedište Komore, odnosi u Komori, poslovi i zadaci Komore, zastupanje i predstavljanje Komore, prava i dužnosti članova Komore, nadležnosti Skupštine, Veća i drugih organa Komore, broj i sastav članova Skupštine i Veća, načina izbora i opoziva članova Skupštine, broj i sastav, uslovi i način izbora organa Skupštine, uslovi i način izbora odbora Veća, broj ogranaka Komore, područje za koje se organizuje ogranak, nadležnost, organizacija i organi ogranka i njegovo sedište, obavljanje stručnih poslova za Komoru i druga pitanja neophodna za rad Komore.

Član 2

Komora je osnovana u skladu sa Zakonom o komorama zdravstvenih radnika ("Službeni glasnik RS", broj 107/05 - u daljem tekstu: Zakon).

Stomatološka komora Srbije je obavezna i nezavisna organizacija doktora stomatologije koji profesionalno obavljaju stomatološku zdravstvenu delatnost u Republici Srbiji.

Član 3

Naziv Komore je: "Stomatološka komora Srbije".

Skraćeni naziv Komore je: "SKS".

Sedište Komore je u Beogradu.

Komora ima svojstvo pravnog lica.

Član 4

Komora ima pečat i štambilj u skladu sa Zakonom.

Pečat je okruglog oblika, prečnika 35 mm, sa grbom Republike Srbije u sredini i ispisanim tekstom: "Republika Srbija, Stomatološka komora Srbije - Beograd".

Komora ima štambilj, pravougaonog oblika veličine 55 x 25 mm sa istim tekstom kao i pečat, sa dodatkom prostora za broj delovodnog protokola i datum.

Ogranak Komore ima pečat i štambilj, koji su istovetni pečatu i štambilju iz st. 2. i 3. ovog člana uz naznaku organizacione jedinice ogranka Komore.

Tekst pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Komora ima znak, čiji oblik, sadržinu i upotrebu utvrđuje Upravni odbor Komore.

Član 5

Komoru zastupa i predstavlja direktor Komore.

Direktor Komore može, u okviru svojih ovlašćenja, odrediti generalnim ili posebnim punomoćjem drugo lice za zastupanje Komore.

Dato punomoćje može se opozvati.

Član 6

Komoru predstavljaju predsednik Skupštine Komore i predsednik Upravnog odbora Komore u okviru nadležnosti Skupštine Komore i Upravnog odbora Komore.

Predsednici Veća predstavljaju Komoru po pitanjima koja su u isključivoj nadležnosti Veća.

Član 7

Rad Komore i njenih organa je javan.

II POSLOVI KOMORE

Član 8

Komora, u skladu sa zakonom, obavlja sledeće poslove kao javna ovlašćenja:

1. donosi kodeks profesionalne etike;

2. vrši upis stomatologa pod uslovima propisanim zakonom i vodi imenik svih članova komore;

3. izdaje, obnavlja i oduzima odobrenje za samostalni rad (u daljem tekstu: licenca) članovima komore koji su upisani u imenik članova komore i vodi imenik o izdatim, obnovljenim i oduzetim licencama;

4. posreduje u sporovima između članova komore, odnosno između članova komore i korisnika zdravstvenih usluga;

5. organizuje sudove časti za utvrđivanje povreda profesionalne dužnosti i odgovornosti stomatologa, kao i za izricanje mera za te povrede;

6. vodi imenik izrečenih disciplinskih mera članovima komore;

7. na zahtev člana komore ili drugog ovlašćenog pravnog ili fizičkog lica izdaje izvode iz imenika, uverenja i potvrde o činjenicama o kojima vodi evidenciju, a koji predstavljaju javne isprave;

8. utvrđuje visinu članarine za članove komore;

9. utvrđuje iznos nadoknade za upis u imenike članova komore, iznos nadoknade za izdavanje i obnavljanje licence, kao i nadoknade za izdavanje uverenja i potvrda o evidencijama koje komora vodi;

10. izdaje legitimaciju članovima komore koji imaju licencu;

11. izdaje identifikacioni broj članovima komore koji imaju licencu.

Komora obavlja i sledeće poslove:

1. zastupa i štiti profesionalne interese članova komore u obavljanju profesije;

2. stara se o ugledu članova komore, odnosno o obavljanju poslova zdravstvene delatnosti u skladu sa etičkim kodeksom;

3. vodi evidenciju članova komore koji obavljaju privatnu praksu a koji su upisani u registar kod nadležnog organa u skladu sa zakonom;

4. predlaže listu nadzornika za redovnu i vanrednu spoljnu proveru kvaliteta stručnog rada u skladu sa zakonom kojim se uređuje zdravstvena zaštita;

5. daje inicijativu za bliže uređivanje načina obavljanja pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita, kao i stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika, odnosno uslova koje moraju ispunjavati zdravstvene ustanove i privatna praksa za obavljanje pripravničkog i specijalističkog staža zdravstvenih radnika;

6. učestvuje u utvrđivanju nomenklature zdravstvenih usluga, kriterijuma i merila za utvrđivanje cena zdravstvenih usluga koje se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja, kao i utvrđivanja kriterijuma i merila za zaključivanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite, u skladu sa zakonom kojim se uređuje zdravstveno osiguranje;

7. predlaže kriterijume i merila za utvrđivanje cena zdravstvenih usluga koje se pružaju u privatnoj praksi, odnosno cena zdravstvenih usluga koje se pružaju u zdravstvenim ustanovama, a koje se ne obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja, kao i visinu cena tih zdravstvenih usluga;

8. daje inicijativu za donošenje propisa u oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja;

9. daje inicijativu i preduzima mere za osiguranje članova komore kod nosioca osiguranja za rizik koji može nastupiti zbog stručne greške u vršenju poslova zdravstvene delatnosti, u skladu sa zakonom;

10. pruža pomoć građanima u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu u slučaju nestručnog ili neetičkog rada članova komore;

11. pruža stručnu pomoć članovima komore;

12. zastupa interese članova komore koji obavljaju privatnu praksu pri zaključivanju ugovora sa organizacijama zdravstvenog osiguranja;

13. daje predlog za dobijanje naziva primarijus, u skladu sa zakonom kojim se uređuje zdravstvena zaštita;

14. prati i pokreće inicijativu za preduzimanje zakonom propisanih mera u vezi sa povredom propisa o zabrani reklamiranja (oglašavanja) u oblasti zdravstvene zaštite;

15. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom Komore.

III PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA KOMORE

Članstvo u Komori

Član 9

Članstvo u Komori je obavezno za sve doktore stomatologije koji obavljaju poslove stomatološke profesije u državnim i privatnim zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi u svojstvu zaposlenog odnosno preduzetnika (osnivača), u ustanovama socijalne zaštite, zavodima za izvršenje zatvorskih sankcija, u državnim organima, na stomatološkim fakultetima i odsecima medicinskih fakulteta, odnosno u školama zdravstvene struke, ambulantama koje osnivaju poslodavci, kao i u drugim ustanovama gde se obavlja stomatološka delatnost u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti u Republici Srbiji.

Komora osim redovnih članova iz stava 1. ovog člana može imati i dobrovoljne, počasne i članove donatore.

Prava i dužnosti

Član 10

Članovi Komore imaju prava i dužnosti da:

- predlažu, biraju i budu birani u organe Komore,

- da poštuju sve odluke i propise koje donose organi Komore i da ih se pridržavaju,

- nadležnom organu Komore prijave sve promene koje su bitne za upis u imenik, kao i druge bitne činjenice iz nadležnosti komore u roku od 30 dana od dana saznanja za te promene odnosno činjenice,

- da redovno plaćaju članarinu i ostala davanja koja odredi Komora,

- da se stručno usavršavaju,

- da poseduju i pravovremeno obnove odobrenje za samostalni rad,

- koriste pravnu i drugu stručnu pomoć Komore,

- ostvaruju i druga prava koja za svoje članove obezbeđuje Komora.

Mirovanje i prestanak članstva

Član 11

Članu Komore miruje članstvo u Komori u vreme privremene zabrane obavljanja određenih poslova poziva stomatologa ili privremene zabrane vršenja poziva stomatologa po odluci sudova časti Komore nakon pravnosnažne odluke nadležnog suda.

Članu Komore prestaje članstvo u Komori na lični zahtev, prestankom obavljanja poslova stomatološke profesije ili smrću.

Počasni član

Član 12

Komora može imati počasne članove.

Za počasnog člana Komore može biti izabrano lice koje je doprinelo unapređivanju rada i uslova za ostvarivanje interesa i ciljeva Komore.

Počasne članove Komore bira Skupština Komore.

Komora vodi posebno evidenciju počasnih članova.

IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA KOMORE

Ogranci Komore

Član 13

Komora ima četiri ogranka na teritoriji Republike Srbije, kao svoje organizacione jedinice.

Ogranci Komore obrazuju se po teritorijalnom principu, i to:

Ogranak za područje grada Beograda

- sedište u Beogradu

Za područje grada Beograda (za opštine: Voždovac, Vračar, Grocka, Zvezdara, Zemun, Lazarevac, Mladenovac, Novi Beograd, Obrenovac, Palilula, Rakovica, Savski Venac, Sopot, Stari Grad, Čukarica i Barajevo).

Ogranak za AP Vojvodinu - sedište u Novom Sadu

1. za područje Severnobačkog okruga (za opštine: Bačka Topola, Mali Iđoš i Subotica);

2. za područje Srednjobanatskog okruga (za opštine: Žitište, Novi Bečej, Nova Crnja, Zrenjanin i Sečanj);

3. za područje Severnobanatskog okruga (za opštine: Ada, Kanjiža, Novi Kneževac, Čoka, Senta i Kikinda);

4. za područje Južnobanatskog okruga (za opštine: Alibunar, Bela Crkva, Kovačica, Kovin, Opovo, Plandište, Vršac i Pančevo);

5. za područje Zapadnobačkog okruga (za opštine: Apatin, Kula, Odžaci i Sombor);

6. za područje Južnobačkog okruga (za opštine Bač, Bačka Palanka, Bački Petrovac, Beočin, Bečej, Žabalj, Srbobran, Sremski Karlovci, Temerin, Titel, Novi Sad i Vrbas);

7. za područje Sremskog okruga (za opštine: Inđija, Irig, Pećinci, Ruma, Stara Pazova, Šid i Sremska Mitrovica).

Ogranak za zapadnu i centralnu Srbiju

- sedište u Kragujevcu

1. za područje Mačvanskog okruga (za opštine: Bogatić, Vladimirci, Koceljeva, Krupanj, Ljubovija, Mali Zvornik, Loznica i Šabac);

2. za područje Kolubarskog okruga (za opštine: Valjevo, Lajkovac, Ljig, Mionica, Osečina i Ub);

3. za područje Podunavskog okruga (za opštine: Velika Plana, Smederevo i Smederevska Palanka);

4. za područje Braničevskog okruga, sa sedištem u Požarevcu (za opštine: Veliko Gradište, Golubac, Žabari, Žagubica, Kučevo, Malo Crniće, Petrovac i Požarevac);

5. za područje Šumadijskog okruga (za opštine: Kragujevac, Batočina, Knić, Lapovo, Rača, Topola i Aranđelovac);

6. za područje Pomoravskog okruga (za opštine: Despotovac, Paraćin, Rekovac, Svilajnac, Ćuprija i Jagodina);

7. za područje Zlatiborskog okruga (za opštine: Užice, Arilje, Priboj, Prijepolje, Bajina Bašta, Kosjerić, Nova Varoš; Požega, Sjenica i Čajetina);

8. za područje Moravičkog okruga (za opštine: Čačak, Lučani, Gornji Milanovac i Ivanjica);

9. za područje Raškog okruga (za opštine: Novi Pazar, Tutin, Kraljevo, Raška i Vrnjačka Banja);

10. za područje Rasinskog okruga (za opštine: Aleksandrovac, Brus, Varvarin, Trstenik, Ćićevac i Kruševac).

Ogranak za jugoistočnu Srbiju i Kosovo i Metohiju

- sedište u Nišu

1. za područje Borskog okruga (za opštine: Bor, Majdanpek, Negotin i Kladovo);

2. za područje Zaječarskog okruga (za opštine: Zaječar, Boljevac i Knjaževac);

3. za područje Nišavskog okruga (za opštine: Gadžin Han, Doljevac, Merošina, Svrljig, Niš, Soko Banja, Ražanj i Aleksinac);

4. za područje Topličkog okruga (za opštine: Blace, Žitorađa, Kuršumlija i Prokuplje);

5. za područje Pirotskog okruga (za opštine: Vela Palanka, Pirot, Dimitrovgrad i Babušnica);

6. za područje Jablaničkog okruga (za opštine: Bojnik, Vlasotince, Lebane, Leskovac, Medveđa i Crna Trava);

7. za područje Pčinjskog okruga (za opštine: Bosilegrad, Vladičin Han, Vranje, Surdulica, Trgovište, Preševo i Bujanovac);

8. za područje Kosovskog okruga (za opštine: Glogovac, Kačanik, Kosovo Polje, Lipljan, Obilić, Podujevo, Uroševac, Štimlje, Štrpce i Priština);

9. za područje Pećkog okruga, (za opštine: Dečani, Đakovica, Klina, Peć i Istok);

10. za područje Prizrenskog okruga (za opštine: Gora, Orahovac, Suva Reka i Prizren);

11. za područje Kosovskomitrovačkog okruga (za opštine: Vučitrn, Zvečan, Zubin Potok, Leposavić, Srbica i Kosovska Mitrovica);

12. za područje Kosovskopomoravskog okruga (za opštine: Kosovska Kamenica, Novo Brdo, Gnjilane i Vitina).

Član 14

Ogranak Komore nema svojstvo pravnog lica.

Ogranak Komore ima podračun u okviru računa Komore.

Ogranak Komore obavlja poslove Komore, i to:

1) vrši upis zdravstvenih radnika, pod uslovima propisanim zakonom, i vodi imenik članova Komore;

2) posreduje u sporovima između članova Komore, odnosno između članova Komore i korisnika zdravstvenih usluga;

3) organizuje sudove časti za utvrđivanje povrede profesionalne dužnosti i odgovornosti članova Komore, kao i za izricanje mera za te povrede;

4) vodi imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore;

5) na zahtev člana Komore ili drugog ovlašćenog pravnog ili fizičkog lica izdaje izvode iz imenika, uverenja i potvrde o činjenicama o kojima vodi evidenciju, a koji predstavljaju javne isprave;

6) ostale poslove iz člana 8. stav 2. ovog statuta.

Organi, poslovi i zadaci ogranka Komore

Član 15

Skupština ogranka Komore je najviši organ ogranka Komore.

1) skupština ogranka Komore ima dva veća,

2) skupštinu ogranka Komore čine članovi birani po načelu 1 član na 20 stomatologa za Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i 1 član na 20 stomatologa za Veće privatne prakse,

3) donosi poslovnik o svom radu, radu Upravnog i Nadzornog odbora ogranka,

4) bira i razrešava predsednika i potpredsednika Skupštine ogranka,

5) bira i razrešava direktora, predsednika, potpredsednika i članove Upravnog i Nadzornog odbora ogranka,

6) bira i razrešava predsednika, potpredsednika i članove Etičkog odbora ogranka komore,

7) bira i razrešava članove Suda časti prvog stepena,

8) utvrđuje visinu eventualne dodatne članarine za članove ogranka,

9) razmatra izveštaj o radu ogranka komore,

10) usvaja izveštaj o radu, finansijski izveštaj, plan rada i finansijski plan za narednu godinu kao i izveštaje Upravnog i Nadzornog odbora ogranka,

11) priprema i sprovodi izbore za članove Skupštine ogranka Komore,

12) priprema i sprovodi izbore za članove Skupštine Stomatološke komore Srbije sa područja ogranka.

Član 16

Skupština ogranka Komore usvaja odluke ako je prisutno više od polovine članova u svakom Veću. Odlučivanje je punovažno ako je odluka doneta većinom prisutnih članova svakog veća.

Upravni i Nadzorni odbor ogranka Komore čini jednak broj članova iz oba veća.

Predsednici i potpredsednici Upravnog i Nadzornog odbora ne mogu biti birani iz istog veća.

Etički odbor ogranka čini jednak broj članova iz oba veća.

Predsednik i potpredsednik Etičkog odbora ogranka ne mogu biti birani iz istog veća.

Član 17

Upravni odbor ogranka:

1) sprovodi odluke skupštine ogranka,

2) daje predlog rada ogranka Komore,

3) utvrđuje plan prihoda i rashoda ogranka,

4) podnosi skupštini ogranka izveštaj o radu i finansijskom poslovanju,

5) razmatra i druge izveštaje o radu ogranka u vezi sa poslovima koje ogranak komore ima u skladu sa Statutom,

6) vrši i druge poslove koje mu poveri skupština ogranka.

Član 18

Nadzorni odbor ogranka vrši kontrolu poslovanja ogranka komora i unutrašnji nadzor nad radom ogranka Komore.

Nadzorni odbor ima četiri člana, po dva iz svakog veća.

Nadzorni odbor ogranka Komore ima predsednika i potpredsednika.

Predsednik i potpredsednik se biraju iz različitih veća.

Član 19

Ogranak Komore ima direktora ogranka.

Direktora ogranka imenuje i razrešava skupština ogranka Komore.

Direktor ogranka za svoj rad odgovoran je skupštini ogranka.

Direktor ogranka rukovodi ogrankom u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Direktor ogranka Komore vrši sledeće poslove, u skladu sa članom 8. Statuta iz stava 1. tač. 3, 7, 8, 11. i 12. i stava 2. tač. 2, 3, 5, 6. i 7.

Član 20

Skupština ogranka utvrđuje listu posrednika sa mandatom od četiri godine.

Postupak posredovanja u ogranku se pokreće na zahtev strana u sporu.

O ličnosti posrednika neophodno je da se saglase strane u sporu.

Član 21

Sud časti prvog stepena obrazuje ogranak Komore u skladu sa zakonom, ovim statutom i opštim aktom ogranka komore.

Sud časti prvog stepena sastoji se od četiri člana, po dva iz svakog veća.

Sud časti prvog stepena ima predsednika i potpredsednika.

Predsednik i potpredsednik se biraju iz različitih veća.

Sud časti donosi poslovnik o radu koga usvaja skupština ogranka komore.

Sud časti prvog stepena utvrđuje povrede profesionalnih dužnosti i ugleda člana Komore, u skladu sa zakonom i opštim aktima Komore.

Sud časti prvog stepena za povrede iz stava 5. ovog člana, ukoliko proceni opravdanost, upućuje predmet nadležnom istražnom sudiji.

Sud časti po rešenju iz istražnog postupka odlučuje da predmet prekine (obustavi postupak), odnosno donosi odluku u skladu sa presudom nadležnog suda.

Član Suda časti Komore može biti razrešen pre isteka mandata na lični zahtev ili ukoliko svoju funkciju ne vrši na način na koji se ostvaruju poslovi i zadaci Komore.

Član 22

Organizovanje stručne službe ogranka komore je određeno odlukom skupštine ogranka komore u skladu sa potrebama ogranka.

V ORGANI KOMORE

Član 23

Organi Komore su:

1. Skupština Komore,

2. Upravni odbor Komore,

3. Nadzorni odbor Komore,

4. direktor Komore,

5. Etički odbor Komore,

6. Sud časti Komore.

1. Skupština Komore

a) Organizacija Skupštine Komore

Član 24

Skupština Komore ima dva veća:

1. Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama,

2. Veće stomatologa koji obavljaju privatnu praksu u svojstvu preduzetnika i osnivača i stomatologa zaposlenih u privatnoj praksi i privatnim zdravstvenim ustanovama (dalje u tekstu: Veće privatne prakse).

Skupštinu Komore sačinjavaju članovi oba veća Komore.

Član 25

Skupština Komore ima 160 članova.

Skupština Komore ima predsednika i potpredsednika Skupštine Komore.

Član 26

Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama u Skupštini Komore ima 105 članova.

Veće privatne prakse u Skupštini Komore ima 55 članova.

Veća iz st. 1. i 2. ovog člana biraju četiri člana odbora Veća iz čijih redova se bira predsednik Veća i potpredsednik Veća većinom glasova prisutnih članova Veća Skupštine Komore.

Veće Skupštine punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova Veća.

Veće Skupštine odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Član 27

Skupština Komore za potrebe izrade opštih akata može da sklapa ugovor sa odgovarajućim pravnim kancelarijama.

Za vođenje finansijsko-materijalnih poslova, zapošljava se izvršilac odgovarajuće kvalifikacije ili se zaključuje ugovor sa pravnim ili fizičkim licima ovlašćenim knjigovođama, a na osnovu javnog konkursa.

Član 28

Po potrebi se mogu obrazovati stalne i povremene komisije iz redova članova Skupštine i članova Komore.

b) Način izbora i mandat

Član 29

Skupština Komore bira predsednika i potpredsednika Skupštine Komore iz reda svojih članova.

Predsednik i potpredsednik Skupštine Komore biraju se iz različitih veća Skupštine Komore.

Predsednik i potpredsednik Skupštine Komore za svoj rad odgovaraju Skupštini Komore.

Član 30

Veća Skupštine Komore obrazuju se tako što se sa područja ogranka Komore bira broj članova prema broju zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama za Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama a za Veće privatne prakse prema broju stomatologa koji obavljaju privatnu praksu u svojstvu preduzetnika i osnivača i stomatologa zaposlenih u privatnoj praksi i privatnim zdravstvenim ustanovama.

Broj i struktura članova koji se biraju sa područja ogranka Komore u Veća Komore određuje se Odlukom o raspisivanju izbora u skladu sa srazmerom zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i stomatologa iz privatne prakse.

Veća Skupštine Komore biraju predsednika Veća i potpredsednika Veća i članove odbora Veća većinom prisutnih glasova članova Veća.

Veće Skupštine punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova Veća.

Predsednik Veća i potpredsednik Veća Skupštine Komore za svoj rad odgovaraju Veću Skupštine Komore.

 

Član 31

Skupština komore može iz svojih redova obrazovati stalne i povremene komisije i odbore za poslove iz člana 8. stav 2.

Član 32

Mandat članovima Skupštine Komore, predsedniku i potpredsedniku Skupštine Komore, predsednicima i potpredsednicima Veća, predsednicima, potpredsednicima i članovima odbora i komisija traje četiri godine.

Članu Skupštine Komore prestaje mandat i pre isteka perioda na koji je izabran ako mu prestane svojstvo člana Komore ili ako sam to zatraži podnošenjem ostavke na članstvo u Skupštini.

Predsedniku i potpredsedniku Skupštine Komore, predsednicima i potpredsednicima veća, predsednicima, potpredsednicima i članovima odbora i komisija prestaje funkcija - mandat i pre isteka perioda na koji su izabrani ako im prestane svojstvo člana Skupštine Komore ili ako sami to zatraže podnošenjem ostavke na članstvo u Skupštini.

Predsednik i potpredsednik Skupštine Komore, predsednici i potpredsednici veća, predsednici, potpredsednici i članovi odbora i komisija mogu biti razrešeni i pre isteka perioda na koji su birani ako svoju funkciju vrše na način kojim se ne obezbeđuje ostvarivanje zadataka Komore, a odluku o razrešenju donosi organ koji ih je izabrao.

Član 33

Izbori za Skupštinu Komore vrše se u skladu sa Odlukom o raspisivanju izbora.

Odluku o raspisivanju izbora iz stava 1. ovog člana donosi Skupština Komore najkasnije 60 dana pre isteka mandata članova Skupštine.

Odlukom o raspisivanju izbora za Skupštinu Komore utvrđuju se:

- struktura i broj članova koji se biraju u ogranku Komore za veća Skupštine Komore,

- način sprovođenja izbora,

- rokovi za sprovođenje izbora

- organi odgovorni za sprovođenje izbora

- druga pitanja od značaja za sprovođenje izbora.

Član 34

Skupština može raspisati vanredne izbore radi popune članova Skupštine Komore kojima je prestao mandat i pre isteka perioda na koji su izabrani kao i u slučajevima nemogućnosti obavljanja dužnosti člana Skupštine Komore.

Odluka o raspisivanju vanrednih izbora za Skupštinu Stomatološke komore sadržaće broj članova Skupštine Komore koji se biraju iz određenog ogranka Komore iz kog su razrešeni članovi.

v) Nadležnost

Nadležnost Skupštine Komore

Član 35

Skupština Komore u okviru svoje nadležnosti i ovim statutom utvrđenim načinom glasanja:

1) Donosi:

- Statut Komore i druge opšte akte,

- Etički kodeks,

- Poslovnik o radu Skupštine i radu radnih tela koje obrazuje,

- Godišnji program rada Komore,

- Poslovnik o radu Suda časti drugog stepena,

- Pravilnik o organizaciji i radu Suda časti i posredovanja u sporovima između stomatologa i stomatologa i građana,

- Pravilnik o obaveznoj kontinuiranoj edukaciji radi produžavanja licence, koji obavezuje člana Komore da godišnje obavi 16 radnih sati edukacije i obavezuje Upravni odbor Komore da od zakonodavca zahteva da obezbedi besplatnu obaveznu edukaciju, kao i priznavanje podnetih dokumenata kao dokaza o obavljenoj kontinuiranoj edukaciji prema pravilniku,

- Predlog za promenu Statuta na zahtev najmanje 2 ogranka, Upravnog odbora ili 10% članova Skupštine Komore. O predlogu za promenu Statuta odlučuje većina članova u svakom Veću.

2) Usvaja:

- Godišnji izveštaj o radu Skupštine Komore,

- Godišnji izveštaj o radu Veća Skupštine Komore,

- Godišnji izveštaj o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore,

- Godišnji plan rada Skupštine Komore, godišnji plan rada Veća skupštine Komore,

- Godišnji finansijski plan Komore.

3) Bira, imenuje i razrešava:

- bira i razrešava predsednika i potpredsednika Skupštine Komore;

- bira i razrešava predsednika, potpredsednika i članove Upravnog, Nadzornog i Etičkog odbora Komore;

- bira i razrešava predsednika, potpredsednika i članove Suda časti drugog stepena;

- bira i razrešava predsednika, potpredsednika i članove stalnih komisija Skupštine Komore;

- imenuje i razrešava direktora Komore.

Izbor predsednika Skupštine, predsednika Upravnog odbora, predsednika Nadzornog odbora i imenovanje direktora se vrši iz sastava različitih ogranaka radi ravnomerne teritorijalne zastupljenosti ogranaka u izboru lica na rukovodećim funkcijama.

Skupština Komore obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, drugim propisima, ovim statutom i opštim aktima Komore.

Nadležnost Veća Skupštine

Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama

Član 36

Veće zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama Skupštine Komore u okviru svoje nadležnosti:

1) Donosi:

- Program rada Veća iz isključive nadležnosti koji im je prenela Skupština Komore,

- Poslovnik o radu Veća;

2) Bira i razrešava:

- predsednika i potpredsednika Veća;

- članove odbora veća;

3) Razmatra:

- pitanja koja su od interesa za zaposlene stomatologe u državnim ustanovama.

Veće privatne prakse

Član 37

Veće privatne prakse Skupštine Komore u okviru svoje nadležnosti:

1) Donosi:

- Program rada Veća iz isključive nadležnosti koji im je prenela Skupština Komore;

- Poslovnik o radu Veća.

2) Bira i razrešava:

- predsednika i potpredsednika Veća;

- članove odbora Veća.

3) Razmatra:

- pitanja koja su od interesa za stomatologe koji obavljaju privatnu praksu.

Nadležnost Odbora Veća

Član 38

Odbori veća Skupštine Komore u okviru nadležnosti Veća i svoje nadležnosti razmatraju i daju mišljenje Veću o pitanjima o kojima odlučuje Veće.

g) Način rada i odlučivanje

Skupština Komore

Član 39

Skupština Komore radi u sednicama uz učešće oba veća.

Skupštinu Komore saziva predsednik Skupštine Komore, koji rukovodi njenim radom, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik Skupštine Komore.

Predsednika i potpredsednika Skupštine Komore bira i razrešava Skupština Komore iz reda svojih članova.

Veća mogu posebno raditi u sednicama. Sednicu veća saziva predsednik veća, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik veća.

Rad Skupštine Komore i njenih veća je javan.

Član 40

Skupština Komore zaseda redovno jedanput godišnje.

Po potrebi Skupština Komore se može sazvati i na vanredno zasedanje.

Skupštinu Komore na redovno zasedanje saziva predsednik Skupštine Komore po sopstvenoj inicijativi ili na predlog Upravnog odbora Komore.

Skupštinu Komore na vanredno zasedanje saziva predsednik Skupštine Komore po sopstvenoj inicijativi ili na predlog jednog od veća Skupštine, Upravnog odbora, Nadzornog odbora ili direktora Komore.

Vanredno zasedanje Skupštine Komore saziva se i na predlog najmanje jedne trećine članova Skupštine Komore ili na predlog Skupštine ogranka Komore.

Vanredno zasedanje Skupštine Komore saziva se u roku od 30 dana od dana prijema predloga.

Član 41

Poziv za sednicu Skupštine Komore dostavlja se članu Skupštine Komore po pravilu najkasnije sedam dana, a u izuzetnim slučajevima pet dana pre održavanja sednice.

Član 42

Skupština Komore punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova svakog od Veća Skupštine Komore.

Skupština Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova u svakom veću Skupštine Komore.

Član 43

O pitanjima iz svoje nadležnosti Skupština Komore donosi odluke javnim glasanjem.

Skupština Komore može odlučiti da se o određenim pitanjima iz svoje nadležnosti odluke donose tajnim glasanjem.

Izbor članova svih organa Komore koje bira Skupština Komore vrši se tajnim glasanjem.

Član 44

Na sednici Skupštine Komore vodi se zapisnik.

Zapisnik iz stava 1. ovog člana vodi stručno lice službe Komore.

Veća Skupštine Komore

Član 45

Veća Skupštine Komore rade u sednicama.

Rad veća Skupštine Komore je javan.

Član 46

Sednica veća Skupštine Komore može se održati ako joj prisustvuje više od polovine ukupnog broja članova veća Skupštine Komore.

Veće Skupštine Komore donosi odluke većinom glasova prisutnih članova veća.

Član 47

Sednicu veća Skupštine Komore saziva i njenim radom rukovodi predsednik veća, a u slučaju njegove sprečenosti, potpredsednik veća.

Sednicu veća saziva predsednik veća na sopstvenu inicijativu, na predlog odbora veća, na predlog najmanje jedne trećine članova veća ili na predlog odgovarajućeg veća jednog ogranka.

Član 48

Poslovnikom o radu Skupštine Komore bliže se uređuje način rada Skupštine Komore, Odbora veća Skupštine Komore, prava i dužnosti predsednika Skupštine Komore u vezi sa njenim radom, prava i dužnosti članova Skupštine Komore, članova Odbora veća Skupštine Komore i druga pitanja od značaja za rad Skupštine Komore.

2. Upravni odbor Komore

Član 49

Upravni odbor Komore je organ upravljanja Komore.

Upravni odbor Komore utvrđuje poslovnu politiku Skupštine Komore i izvršava odluke Skupštine Komore.

a) Sastav i način izbora

Član 50

Upravni odbor Komore ima osam članova, a čine ih po četiri člana Odbora iz svakog veća skupštine Komore.

Svako veće daje po jednog člana Upravnog odbora iz svakog ogranka.

Član 51

Upravni odbor Komore ima predsednika i potpredsednika.

Predsednika, potpredsednika i članove Upravnog odbora Komore bira i razrešava Skupština Komore iz reda svojih članova.

U svakom mandatu predsednik i potpredsednik su iz različitih veća Skupštine Komore.

Član 52

Mandat predsednika, potpredsednika i članova Upravnog odbora Komore traje četiri godine.

Predsedniku, potpredsedniku i članu Upravnog odbora Komore prestaje mandat i pre isteka perioda na koji je biran, ako mu prestane svojstvo člana Skupštine Komore ili ako sam to zatraži podnošenjem ostavke.

Skupština Komore može razrešiti predsednika, potpredsednika i člana Upravnog odbora i pre isteka perioda na koji je biran ako svoju funkciju ne vrši na način kojim se obezbeđuje ostvarivanje nadležnosti Upravnog odbora ili zadataka Komore.

Na mesta razrešenih članova Upravnog odbora Komore se biraju novi članovi iz odgovarajućih veća.

b) Nadležnost

Član 53

Upravni odbor Komore u okviru svojih nadležnosti sprovodi odluke skupštine Komore.

Upravni odbor Komore obavlja sledeće poslove:

1) Donosi:

- Plan rada Upravnog odbora,

- Poslovnik o radu Upravnog odbora,

- Finansijski plan Komore,

- Pravilnik o organizaciji i radu stručne službe Komore i organizaciji i radu ogranaka Komore,

- Pravilnik o podacima, obrascu i načinu evidencije članova Komore,

- Pravilnik o podacima, obrascu, knjižici i načinu vođenja evidencije kontinuirane edukacije,

- Odluku o visini članarine i načine naplate,

- Odluku o visini i upotrebi sredstava od strane ogranka Komore, odnosno direktora ogranka Komore,

- Odluku o usvajanju godišnjeg obračuna, odnosno završnog računa Komore,

2) Utvrđuje:

- predlog Statuta Komore;

- predlog opštih akata koje donosi Skupština Komore;

- predlog Programa rada Komore;

- predlog o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore;

- periodični obračun i podnosi Skupštini Komore na usvajanje izveštaj o radu i finansijskom poslovanju Komore sa godišnjim obračunom;

- oblik, sadržinu i upotrebu znaka Komore,

- predloge mera državnim organima za unapređivanje zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja;

- stavove o razmotrenim primedbama i predlozima članova komore, ministarstva nadležnog za poslove zdravlja, drugih državnih organa i organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, fakulteta i škola zdravstvene struke, organizacija obaveznog zdravstvenog osiguranja, o čemu podnosi izveštaj Skupštini Komore;

- pokretanje inicijative za preduzimanje zakonom propisanih mera u vezi sa povredom propisa o zabrani reklamiranja (oglašavanja) u oblasti zdravstvene zaštite i o tome podnosi izveštaj Skupštini Komore.

3) Odlučuje:

- po žalbama na odluke i rešenja direktora Komore;

- o upotrebi sredstava Komore;

- o drugim pitanjima u skladu sa zakonom, ovim statutom i drugim opštim aktima Komore.

v) Način rada i odlučivanje

Član 54

Upravni odbor Komore radi u sednicama.

Upravni odbor Komore punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine članova Upravnog odbora iz svakog od veća.

Član 55

Upravni odbor Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova Upravnog odbora Komore iz Veća zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i većinom glasova prisutnih članova iz Veća privatne prakse.

Član 56

Sednicu Upravnog odbora Komore saziva i njenim radom rukovodi predsednik Upravnog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik Upravnog odbora.

Član 57

Predsednik Upravnog odbora Komore je dužan da zakaže sednicu Upravnog odbora u roku od sedam dana od dana prijema obrazloženog predloga.

Predlog za zakazivanje sednice Upravnog odbora Komore može podneti direktor Komore i najmanje četiri člana Upravnog odbora Komore.

Član 58

Upravni odbor Komore odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim glasanjem.

Upravni odbor može odlučiti da se o pojedinim pitanjima iz svoje nadležnosti odluke donose tajnim glasanjem.

Član 59

Poslovnikom o radu Upravnog odbora Komore bliže se utvrđuje način rada Upravnog odbora, prava i dužnosti predsednika Upravnog odbora i članova Upravnog odbora kao i druga pitanja od značaja za rad Upravnog odbora Komore.

3. Nadzorni odbor Komore

Član 60

Nadzorni odbor Komore je organ koji vrši kontrolu rada direktora Komore, Upravnog odbora Komore i materijalno finansijskih poslova Komore.

a) Sastav i način izbora

Član 61

Nadzorni odbor Komore ima osam članova koje bira Skupština Komore iz reda svojih članova.

U Nadzorni odbor Komore bira se četiri člana iz Veća zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama, i četiri člana iz Veća privatne prakse, po dva iz svakog ogranka.

Član 62

Nadzorni odbor Komore ima predsednika i potpredsednika.

Predsednika i potpredsednika bira i razrešava Skupština Komore.

Predsednik i potpredsednik se biraju iz različitih veća Komore.

Član 63

Mandat predsednika, potpredsednika i članova Nadzornog odbora Komore traje četiri godine.

Predsedniku, potpredsedniku i članu Nadzornog odbora Komore prestaje mandat i pre isteka perioda na koji je biran, ako mu prestane svojstvo člana Skupštine Komore ili ako sam to zatraži.

Skupština Komore može razrešiti predsednika, potpredsednika i člana Nadzornog odbora i pre isteka perioda na koji je biran ako svoju funkciju ne vrše na način kojim se obezbeđuje ostvarivanje nadležnosti Nadzornog odbora Komore.

Na mesta razrešenih članova Nadzornog odbora Komore biraju se članovi iz odgovarajućih veća.

b) Nadležnost

Član 64

Nadzorni odbor Komore u okviru svojih nadležnosti obavlja sledeće poslove:

1. donosi Poslovnik o radu Nadzornog odbora Komore,

2. donosi Plan rada Nadzornog odbora Komore,

3. vrši nadzor rada direktora Komore i Upravnog odbora Komore,

4. vrši nadzor u pogledu korišćenja sredstava Komore,

5. razmatra izveštaj o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore i ogranaka Komore,

6. podnosi izveštaj o svom radu Skupštini Komore.

Upravni odbor Komore i direktor Komore dužni su da Nadzornom odboru Komore stave na uvid potrebnu dokumentaciju i pruže obaveštenja od značaja za vršenje nadzora.

v) Način rada i odlučivanje

Član 65

Nadzorni odbor Komore radi u sednicama.

Nadzorni odbor Komore punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine broja članova Nadzornog odbora iz svakog veća skupštine Komore.

Član 66

Nadzorni odbor Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova Nadzornog odbora Komore iz Veća zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i većinom glasova prisutnih članova iz Veća privatne prakse.

Član 67

Sednicu Nadzornog odbora Komore saziva i njenim radom rukovodi predsednik Nadzornog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti potpredsednik Nadzornog odbora.

Predlog za zakazivanje sednice Nadzornog odbora Komore može podneti direktor Komore i najmanje dva člana Nadzornog odbora Komore.

Član 68

Predsednik Nadzornog odbora Komore dužan je zakazati sednicu Nadzornog odbora u roku od 7 dana od dana prijema obrazloženog predloga.

Član 69

Nadzorni odbor Komore odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim glasanjem.

Član 70

Poslovnikom o radu Nadzornog odbora Komore bliže se uređuje način rada Nadzornog odbora, prava i dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora i druga pitanja od značaja za rad Nadzornog odbora Komore.

4. Etički odbor Komore

Član 71

Etički odbor Komore razmatra etička pitanja, promoviše principe profesionalne etike i obavlja druge poslove u vezi sa primenom i poštovanjem etičkog kodeksa.

Etički odbor ima osam članova, po četiri iz svakog veća.

Predsednika, potpredsednika i članove Etičkog odbora Komore bira i razrešava Skupština Komore iz redova članstva Komore.

Predsednik i potpredsednik Etičkog odbora Komore ne mogu biti birani iz istog veća.

Mandat predsednika, potpredsednika i članova Etičkog odbora Komore traje četiri godine.

Član 72

Etički odbor Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova Etičkog odbora Komore iz Veća zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i većinom glasova prisutnih članova iz Veća privatne prakse.

Rad Etičkog odbora Komore bliže se uređuje poslovnikom o njegovom radu.

5. Direktor Komore

Član 73

Direktor Komore je organ poslovođenja koji rukovodi radom Komore.

a) Uslovi i način imenovanja

Član 74

Za direktora Komore se imenuje lice koje je član Skupštine komore.

Direktor Komore i predsednik Upravnog odbora Komore ne mogu biti iz istog veća.

Član 75

Direktora Komore imenuje i razrešava Skupština Komore.

Direktor Komore se imenuje i razrešava većinom glasova članova u svakom veću Komore ako je na sednici prisutno više od polovine članova iz svakog veća.

Član 76

Mandat direktora Komore traje četiri godine i ne može biti biran više od jednog mandata.

Direktor Komore može biti razrešen i pre isteka mandata na lični zahtev ili ukoliko svoju funkciju ne vrši na način kojim se ostvaruju poslovi i zadaci Komore.

Direktor Komore imenuje svog zamenika koji ne može biti iz istog veća iz koga je direktor.

Zamenik direktora komore zamenjuje direktora komore u njegovom odsustvu ili preuzima njegovu dužnost ukoliko je ovaj razrešen dužnosti.

b) Nadležnost

Član 77

Direktor Komore u okviru svoje nadležnosti:

1) Donosi:

- akt o sistematizaciji radnih mesta stručne službe Komore, u skladu sa aktom o organizaciji Komore;

- druge opšte akte kojima se uređuju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u stručnoj službi Komore;

- odluke i rešenja, u skladu sa zakonom i kolektivnim ugovorima u vezi prava i obaveza radnika stručne službe Komore.

2) Organizuje:

- rad stručne službe Komore,

- informisanje javnosti o radu Komore,

- odgovarajući oblik informisanja članova o radu Komore,

3) Odgovara za:

- zakonitost rada Komore,

- pripremu materijala za sednicu Skupštine, Upravnog i Nadzornog odbora Komore.

4) Obavlja i druge poslove:

- predstavlja i zastupa Komoru u skladu sa pravilnikom koji usvaja Skupština Komore,

- vrši naredbodavna prava za upotrebu sredstava Komore predviđenih finansijskih planom u okviru materijalnih troškova rada komore i odlučuje o upotrebi ovih sredstava do visine određene odlukom Upravnog odbora Komore,

- ostvaruje saradnju Komore sa nadležnim državnim organima, zdravstvenim i drugim ustanovama,

- podnosi izveštaje o svom radu organima Komore.

Obavlja i druge poslove za koje je ovlašćen ovim statutom i drugim aktima Komore.

6. Sud časti Komore

Član 78

Sud časti Komore obrazuje se radi utvrđivanja povreda profesionalnih dužnosti i ugleda člana Komore, utvrđivanje odgovornosti i izricanje mera za te povrede.

a) Organizacija i način rada

Član 79

Sud časti Komore se obrazuju kao Sud časti drugog stepena.

Član 80

Sud časti Komore iz člana 78. ovog statuta ima četiri člana i isti broj zamenika koje imenuje Skupština Komore na predlog skupštinskih veća i to dva člana i dva zamenika iz Veća zaposlenih stomatologa u državnim ustanovama i dva člana i dva zamenika iz Veća privatne prakse.

Članovi Suda časti Komore se biraju iz redova članstva Komore.

Član 81

Sud časti Komore ima predsednika i potpredsednika Suda, koji se biraju iz reda članova suda časti i predstavnika različitih veća.

Predsednika i potpredsednika Suda časti Komore bira i razrešava Skupština Komore.

Član 82

Mandat predsednika, potpredsednika i članova Suda časti je četiri godine.

Član Suda časti Komore može biti razrešen pre isteka mandata na lični zahtev ili ukoliko svoju funkciju ne vrši na način na koji se ostvaruju poslovi i zadaci Komore.

b) Nadležnost

Član 83

Sud časti drugog stepena rešava po žalbama na odluke Suda časti prvog stepena.

Član 84

Sud časti drugog stepena radi po poslovniku koga donosi Skupština Komore.

Član 85

Sudovi časti prvog i drugog stepena u svom postupku moraju konsultovati ovlašćenu pravnu instituciju radi dobijanja mišljenja o opravdanosti upućivanja predmeta nadležnom istražnom sudiji.

VI POSREDOVANJE U SPOROVIMA

Član 86

Radi vansudskog rešavanja sporova između članova Komore, kao i između člana Komore i pacijenta, u vezi sa obavljanjem zdravstvene delatnosti imenuje se posrednik.

Postupak posredovanja se pokreće na zahtev strana u sporu.

O ličnosti posrednika neophodno je da se saglase strane u sporu.

Posrednik se bira sa liste koju je utvrdila Skupština Komore.

VII SREDSTVA KOMORE

Član 87

Komora stiče sredstva za rad od:

1. članarine,

2. naknade za upis u Imenik,

3. legata,

4. poklona,

5. drugih izvora, u skladu sa Zakonom.

Član 88

Sredstva komore vode se na poslovnom računu.

Posebno se evidentiraju i vode sredstva ogranka Komore, koja se upotrebljavaju, odnosno koriste prema odlukama nadležnog organa Komore.

Sredstva ogranka Komore se vode na podračunu Komore.

Član 89

Naredbodavac za izvršenje finansijskog plana Komore, odnosno za upotrebu sredstava Komore je direktor Komore i u okviru prenetih ovlašćenja direktor ogranka Komore.

Član 90

Odlukom Upravnog odbora Komore utvrđuje se iznos visine sredstava sa kojom može da raspolaže direktor Komore i direktor ogranka Komore.

VIII OBAVLJANJE STRUČNIH POSLOVA KOMORE

a) Organizacija

Član 91

Stručne poslove Komore obavlja Stručna služba Komore.

Član 92

Organizaciju Stručne službe Komore utvrđuje Upravni odbor Komore na predlog direktora Komore.

Član 93

Stručnom službom Komore rukovodi direktor Komore, koji je i odgovoran za njen rad.

Član 94

Izvršioce u Stručnoj službi Komore u skladu sa zakonom postavlja direktor Komore uz saglasnost Upravnog odbora Komore.

b) Nadležnost

Član 95

Stručna služba Komore obavlja stručne, pravne, finansijske, administrativne, tehničke i druge poslove za potrebe članova Komore.

IX NADZOR NAD ZAKONITOŠĆU RADA KOMORE

Član 96

Nadzor nad zakonitošću rada Komore, u skladu sa Zakonom o komorama zdravstvenih radnika vrši Ministarstvo zdravlja.

Član 97

Svi organi Komore dužni su da obezbede uslove za vršenje nadzora iz člana 96. ovog statuta.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 98

Komora je dužna da u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ovog statuta donese sledeća opšta akta:

1. Poslovnik o radu Suda časti;

2. Pravilnik o podacima, obrascu i načinu evidencije članova Komore;

3. Pravilnik o obrascu i načinu vođenja i upisivanja stomatologa;

4. Pravilnik o organizaciji i radu Stručne službe Komore i organizaciji i radu ogranka Komore;

5. Pravilnik o kontinuiranoj edukaciji.

Druga opšta akta predviđena ovim statutom Komora je dužna da donese u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog statuta.

Član 99

Ovaj statut, po dobijenoj saglasnosti Ministarstva za zdravlje Republike Srbije, objaviće se u "Službenom glasniku RS", a stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.