ODLUKA
O RAZVRSTAVANJU RADNIH MESTA U POKRAJINSKIM ORGANIMA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 17/2007)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet odluke

Član 1

Ovom odlukom vrši se razvrstavanje rukovodećih i izvršilačkih radnih mesta uključujući i radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica, radnih mesta nameštenika, određuju se poslovi koji se obavljaju u svakom od zvanja i propisuju se merila za opis poslova radnih mesta u pravilniku o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Ova odluka primenjuje se na pokrajinske službenike zaposlene u stručnoj službi Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine, stručnoj službi Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine, u pokrajinskim organima uprave i drugom organizacionom obliku (u daljem tekstu: pokrajinski organ) koji preko svojih organa osniva Autonomna Pokrajina Vojvodina (u daljem tekstu: autonomna pokrajina), ako drugim propisom nije drugačije uređeno.

Rukovodeća, izvršilačka radna mesta i radna mesta nameštenika

Član 2

Radna mesta u pokrajinskim organima dele se na rukovodeća i izvršilačka radna mesta.

Rukovodeće radno mesto je radno mesto na kome pokrajinski službenik ima ovlašćenja i odgovornosti u vezi sa vođenjem i usklađivanjem rada u pokrajinskom organu.

Izvršilačka radna mesta su sva radna mesta koja nisu rukovodeća radna mesta, uključujući i radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica u pokrajinskom organu.

Radna mesta nameštenika su radna mesta na kojima se obavljaju prateći, pomoćno-tehnički poslovi u pokrajinskom organu.

Član 3

Rukovodeća i izvršilačka radna mesta, kao i radna mesta nameštenika opisuju se u pravilniku o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u pokrajinskom organu (u daljem tekstu: pravilnik).

U slučaju postojanja platnih razreda u pravilniku se za svako izvršilačko radno mesto navodi i zvanje u koje je ono razvrstano.

II RAZVRSTAVANJE

1. Razvrstavanje rukovodećih radnih mesta

Način razvrstavanja

Član 4

Rukovodeća radna mesta se razvrstavaju u grupe.

Razvrstavanje rukovodećih radnih mesta u grupe zasniva se na proceni obima ovlašćenja i odgovornosti za svako rukovodeće radno mesto, s obzirom na delokrug pokrajinskog organa u kome se rukovodeće radno mesto nalazi.

Rukovodeća radna mesta razvrstavaju se u šest grupa.

Grupe rukovodećih radnih mesta

Član 5

I grupa:

- rukovodilac organizacije čiji je osnivač autonomna pokrajina preko svojih organa;

II grupa:

- podsekretar;

III grupa:

- šef Kabineta predsednika Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine,

- šef Kabineta predsednika Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine,

- direktor stručne službe Pokrajinskog ombudsmana,

- pomoćnik pokrajinskog sekretara;

IV grupa:

- pomoćnik sekretara Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine,

- pomoćnik sekretara Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine,

- pomoćnik ili zamenik rukovodioca organizacije čiji je osnivač autonomna pokrajina preko svojih organa,

- savetnik predsednika Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine i predsednik Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine,

V grupa:

- savetnik potpredsednika Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine i potpredsednik Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine;

VI grupa:

- šef Protokola,

- savetnik Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine,

- sekretar radnog tela Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine.

2. Razvrstavanje izvršilačkih radnih mesta

Razvrstavanje u zvanja

Član 6

Izvršilačka radna mesta razvrstavaju se u zvanja.

Izvršilačka radna mesta (u daljem tekstu: radna mesta) razvrstavaju se tako što se na opis svih poslova radnog mesta primene merila za opis radnog mesta utvrđena ovom odlukom.

Zvanja su: viši savetnik, savetnik, samostalni stručni saradnik, viši stručni saradnik, stručni saradnik, viši saradnik, saradnik, viši referent i referent.

Nazivi za rukovodioce užih unutrašnjih jedinica su: načelnik odeljenja, šef odseka i rukovodilac grupe.

Merila za opis poslova radnog mesta

Član 7

Merila za opis poslova radnog mesta (u daljem tekstu: merila) su: složenost poslova, samostalnost u radu, odgovornost, poslovna komunikacija i stručnost.

Nivo merila iz stava 1. ovog člana izuzev merila stručnosti, prema zvanju izvršilačkog radnog mesta stepenuje se od devet (najviši) do jedan (najniži).

Poslovi u zvanju višeg savetnika

Član 8

Radno mesto razvrstano u zvanje višeg savetnika, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- deveti nivo složenosti - najsloženiji stručni i kreativni poslovi u kojima se stvaralački i primenom novih metoda u radu znatno utiče na postizanje rezultata u oblastima iz delokruga pokrajinskog organa;

- deveti nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu i u odlučivanju o najsloženijim stručnim pitanjima ograničena je jedino opštim usmerenjima rukovodioca pokrajinskog organa ili neposrednog rukovodioca;

- deveti nivo odgovornosti - odgovornost za poslove i odluke kojima se znatno utiče na postizanje rezultata iz delokruga pokrajinskog organa, što može da uključi odgovornost za rukovođenje;

- deveti nivo poslovne komunikacije - kontakti unutar i izvan organa, u kojima se delotvorno prenose informacije koje služe ostvarivanju ciljeva rada organa;

- stručnost - fakultetsko obrazovanje i radno iskustvo u struci od najmanje devet godina, kao i veština da se pri rešavanju najsloženijih stručnih problema stvaralački primene stečena znanja.

Poslovi u zvanju savetnika

Član 9

Radno mesto razvrstano u zvanje savetnika, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- osmi nivo složenosti poslova - složeni poslovi iz jedne ili više oblasti koji zahtevaju posebnu osposobljenost u kojima se stvaralački ili primenom novih metoda rada bitno utiče na ostvarivanje ciljeva rada uže unutrašnje jedinice;

- osmi nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu i u odlučivanju ograničena je jedino opštim usmerenjima i opštim uputstvima neposrednog rukovodioca;

- osmi nivo odgovornosti - odgovornost za poslove i odluke kojima se bitno utiče na ostvarivanje ciljeva rada uže unutrašnje jedinice, što može da uključi odgovornost za rukovođenje;

- osmi nivo poslovne komunikacije - kontakti unutar i izvan organa, u kojima je ponekad potrebno da se delotvorno prenesu informacije koje služe ostvarivanju ciljeva rada uže unutrašnje jedinice;

- stručnost - fakultetsko obrazovanje i radno iskustvo u struci od najmanje sedam godina, kao i veština da se pri rešavanju složenih stručnih problema stvaralački primene stečena znanja.

Poslovi u zvanju samostalnog stručnog saradnika

Član 10

Radno mesto razvrstano u zvanje samostalnog stručnog saradnika, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- sedmi nivo složenosti poslova - najčešće precizno određeni, ali složeni poslovi u kojima se primenjuju utvrđene metode rada, postupci ili stručne tehnike;

- sedmi nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu ograničena je povremenim nadzorom neposrednog rukovodioca i njegovom pomoći kad rešavanje složenih stručnih problema zahteva dodatno znanje i iskustvo;

- sedmi nivo odgovornosti - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada, postupaka i stručnih tehnika, što može da uključi odgovornost za rukovođenje;

- sedmi nivo poslovne komunikacije - kontakti unutar i izvan organa, čija je svrha pružanje saveta i prikupljanje ili razmena bitnih informacija;

- stručnost - fakultetsko obrazovanje i radno iskustvo u struci od najmanje pet godina, kao i veština da se pri rešavanju složenih stručnih problema primene stečena znanja.

Poslovi u zvanju višeg stručnog saradnika

Član 11

Radno mesto razvrstano u zvanje višeg stručnog saradnika, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- šesti nivo složenosti poslova - precizno određeni, ali složeni poslovi u kojima se, primenom utvrđenih metoda rada, postupaka ili stručnih tehnika, pruža stručnu podršku pokrajinskim službenicima koji rade poslove u višim zvanjima;

- šesti nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom neposrednog rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških, proceduralnih ili tehničkih problema;

- šesti nivo odgovornosti - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada, postupaka i stručnih tehnika, što ne uključuje odgovornost za rukovođenje;

- šesti nivo poslovne komunikacije - kontakti unutar i izvan organa, čija je svrha prikupljanje ili razmena informacija;

- stručnost - fakultetsko obrazovanje, radno iskustvo u struci od tri godine kao i veština da se pri rešavanju stručnih problema primene stečena znanja.

Poslovi u zvanju stručnog saradnika

Član 12

Radno mesto razvrstano u zvanje stručnog saradnika, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- peti nivo složenosti poslova - manje složeni poslovi sa ograničenim brojem međusobno povezanih različitih zadataka u kojima se primenjuju utvrđene metode rada, postupci ili stručne tehnike;

- peti nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu ograničena je povremenim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim usmerenjima i opštim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških, proceduralnih ili tehničkih problema;

- peti nivo odgovornosti - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada, postupaka i stručnih tehnika, što može da uključi odgovornost za rukovođenje;

- peti nivo poslovne komunikacije - kontakti uglavnom unutar organa, a povremeno i izvan organa ako je potrebno da se prikupe ili razmene informacije;

- stručnost - fakultetsko obrazovanje, radno iskustvo u struci od jedne godine i veština da se pri rešavanju stručnih problema primene znanja stečena tokom pripravničkog staža.

 

Poslovi u zvanju višeg saradnika

Član 13

Radno mesto razvrstano u zvanje višeg saradnika, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- četvrti nivo složenosti poslova - precizno određeni i manje složeni poslovi u kojima se primenjuju utvrđene metode rada, postupci ili stručne tehnike;

- četvrti nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima za rešavanje složenijih rutinskih stručnih problema;

- četvrti nivo odgovornosti - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada, postupaka i stručnih tehnika, što ne uključuje odgovornost za rukovođenje;

- četvrti nivo poslovne komunikacije - kontakti uglavnom unutar uže unutrašnje jedinice u kojoj je radno mesto, a povremeno i izvan organa, ako je potrebno da se prikupe i razmene informacije;

- stručnost - obrazovanje stečeno na višoj, odnosno visokoj školi, radno iskustvo u struci od najmanje tri godine i primena stečenih znanja i veština.

Poslovi u zvanju saradnika

Član 14

Radno mesto razvrstano u zvanje saradnika, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- treći nivo složenosti poslova - pretežno rutinski poslovi, s brojnim međusobno povezanim različitim zadacima, u kojima se primenjuju jednostavne i precizno utvrđene metode rada i postupci;

- treći nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu ograničena je povremenim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim uputstvima;

- treći nivo odgovornosti - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i postupaka, što može da uključi odgovornost za rukovođenje;

- treći nivo poslovne komunikacije - kontakti uglavnom unutar uže unutrašnje jedinice u kojoj je radno mesto, a povremeno i s drugim užim unutrašnjim jedinicama u organu, ako je potrebno da se prikupe ili razmene informacije;

- stručnost - obrazovanje stečeno na višoj, odnosno visokoj školi, radno iskustvo u struci od najmanje jedne godine i primena veština i znanja stečenih tokom pripravničkog staža.

Poslovi u zvanju višeg referenta

Član 15

Radno mesto razvrstano u zvanje višeg referenta, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- drugi nivo složenosti poslova - tehnički i drugi rutinski poslovi, sa ograničenim brojem jednostavnih sličnih zadataka, u kojima se primenjuju jednostavne i precizno utvrđene metode rada i postupci;

- drugi nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu ograničena je povremenim nadzorom rukovodioca;

- drugi nivo odgovornosti - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i postupaka;

- drugi nivo poslovne komunikacije - kontakti uglavnom unutar uže unutrašnje jedinice u kojoj je radno mesto;

- stručnost - obrazovanje stečeno u srednjoj školi, radno iskustvo u struci od najmanje dve godine i sposobnost primene stečenih znanja.

Poslovi u zvanju referenta

Član 16

Radno mesto razvrstano u zvanje referenta, obuhvata poslove koji odgovaraju sledećim merilima:

- prvi nivo složenosti poslova - najjednostavniji tehnički i drugi poslovi;

- prvi nivo samostalnosti u radu - samostalnost u radu ograničena je povremenim nadzorom rukovodioca;

- prvi nivo odgovornosti - odgovornost za pravilno obavljanje poslova;

- prvi nivo poslovne komunikacije - kontakti uglavnom unutar uže unutrašnje jedinice u kojoj je radno mesto;

- stručnost - obrazovanje stečeno u srednjoj školi, radno iskustvo u struci od najmanje jedne godine i sposobnost primene znanja stečenih tokom pripravničkog staža.

Razvrstavanje poslova rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica

Član 17

Radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica mogu da se razvrstavaju u sva zvanja, izuzev u zvanja stručnog saradnika, saradnika i referenta.

Radno mesto rukovodioca uže unutrašnje jedinice ne može biti razvrstano u zvanje niže od zvanja ostalih radnih mesta u njoj.

3. Razvrstavanje radnih mesta nameštenika

Način razvrstavanja radnih mesta nameštenika

Član 18

Na radna mesta nameštenika shodno se primenjuju merila utvrđena ovom odlukom.

Radna mesta nameštenika, uključujući i radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica u kojima isključivo rade nameštenici, razvrstavaju se u pet vrsta.

Prva vrsta radnih mesta

Član 19

Da bi radno mesto bilo razvrstano u prvu vrstu, po pravilu, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - prateći poslovi s međusobno povezanim različitim zadacima u kojima se primenjuju utvrđene metode rada ili stručne tehnike;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu i odlučivanju o izboru najbolje metode rada ograničena je povremenim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim uputstvima;

- odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje;

- poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa radi primanja ili davanja uputstava za rad;

- stručnost - fakultetsko obrazovanje i poznavanje odgovarajućih metoda rada ili stručnih tehnika i radno iskustvo, odnosno sposobnost primene veština stečenih tokom pripravničkog staža.

Druga vrsta radnih mesta

Član 20

Da bi radno mesto bilo razvrstano u drugu vrstu, po pravilu, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - precizno određeni prateći poslovi sa ograničenim brojem međusobno povezanih zadataka u kojima se primenjuju utvrđene metode rada ili stručne tehnike;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških i tehničkih problema;

- odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu jednostavnih i precizno utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje;

- poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa radi primanja i davanja uputstava za rad;

- stručnost - obrazovanje stečeno na višoj, odnosno visokoj školi i poznavanje utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika stečenih radnim iskustvom.

Treća vrsta radnih mesta

Član 21

Da bi radno mesto bilo razvrstano u treću vrstu, po pravilu, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - rutinski, zanatski i drugi prateći poslovi u kojima se primenjuju utvrđene metode rada i stručne tehnike i koji uglavnom podrazumevaju korišćenje tehničkih sredstava, poput mašina, alata i slično;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima za rešavanje složenijih metodoloških i tehničkih problema;

- odgovornost - odgovornost za pravilnu primenu utvrđenih metoda rada i stručnih tehnika, što može da uključi i odgovornost za rukovođenje;

- poslovna komunikacija - kontakti pretežno unutar organa radi primanja i davanja uputstava za rad;

- stručnost - stečeno ili priznato srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju, odnosno III ili IV stepen stručne spreme ili stečeno specijalističko obrazovanje.

Četvrta vrsta radnih mesta

Član 22

Da bi radno mesto bilo razvrstano u četvrtu vrstu, po pravilu, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - prateći rutinski poslovi koji podrazumevaju manji krug sličnih zadataka koji se izvršavaju primenom jednostavne metode rada;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima;

- odgovornost - odgovornost za primenu utvrđene metode rada;

- poslovna komunikacija - kontakti isključivo unutar organa radi primanja uputstava za rad;

- stručnost - obrazovanje za rad u trajanju od dve godine, odnosno osnovno obrazovanje sa stečenom ili priznatom stručnom osposobljenošću I ili II stepena stručne spreme.

Peta vrsta radnih mesta

Član 23

Da bi radno mesto bilo razvrstano u petu vrstu, po pravilu, treba na sledeći način da ispunjava merila:

- složenost poslova - najjednostavniji prateći rutinski poslovi koji se ponavljaju;

- samostalnost u radu - samostalnost u radu ograničena je redovnim nadzorom rukovodioca i njegovim opštim i pojedinačnim uputstvima;

- odgovornost - odgovornost za pravilno izvršavanje poslova u skladu sa opštim i pojedinačnim uputstvima rukovodioca;

- poslovna komunikacija - kontakti isključivo unutar organa radi primanja uputstava za rad;

- stručnost - osnovno obrazovanje.

Razvrstavanje rukovodećih radnih mesta nameštenika

Član 24

Nameštenik može da rukovodi samo onom užom unutrašnjom jedinicom u kojoj rade isključivo nameštenici.

Radna mesta nameštenika koji rukovode užim unutrašnjim jedinicama mogu da se razvrstaju u prvu, drugu i treću vrstu radnih mesta.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Rukovodioci pokrajinskih organa su dužni da pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta usklade sa odredbama ove Odluke najkasnije do 30. novembra 2007. godine.

Član 26

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine", a primenjivaće se od 1. oktobra 2007. godine.