ODLUKAO UREĐIVANJU I ODRŽAVANJU PARKOVA, ZELENIH I REKREACIONIH POVRŠINA("Sl. list grada Beograda", br. 12/2001, 15/2001, 11/2005, 23/2005 i 29/2007 - dr. odluka) |
Ovom odlukom se propisuju uslovi i način organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti uređenja i održavanja parkova, zelenih i rekreacionih površina (u daljem tekstu: javne zelene površine), kao i uslovi korišćenja ove komunalne delatnosti na teritoriji grada Beograda, i to:
1. tehnički i drugi posebni uslovi za uređenje i održavanje javne zelene površine kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet;
2. način obezbeđivanja kontinuiteta u uređenju i održavanju javne zelene površine;
3. zaštita javne zelene površine, prava i obaveze javnog komunalnog preduzeća ili drugog preduzeća, odnosno preduzetnika koji uređuje i održava javnu zelenu površinu i prava i obaveze korisnika tih površina;
4. sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti;
5. način postupanja i ovlašćenja organa grada, odnosno opštine u slučaju prekida u obavljanju komunalne delatnosti zbog nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode i dr.) ili štrajka, operativne mere koje, u tim slučajevima preduzima javno komunalno preduzeće, drugo preduzeće, odnosno preduzetnik koji uređuje i održava javnu zelenu površinu, kao i red prvenstva u održavanju javnih zelenih površina kada usled više sile dođe do smanjenog obima u obavljanju te delatnosti.
Uređenje i održavanje javne zelene površine je komunalna delatnost od opšteg interesa.
Javne zelene površine, u smislu ove odluke, su:
1. parkovi,
2. zelene površine na skverovima, trgovima, pijacama,
3. zelene površine duž saobraćajnica (travnjaci, drvoredi i drugi zasadi),
4. zelene površine duž uređenih obala reka i drugih vodenih površina,
5. zelene površine pored i oko stambenih zgrada u stambenim naseljima i između blokova stambenih zgrada,
6. spomen parkovi,
7. spomen groblja,
8. park šume,
9. izolacione i zaštitne zelene trake i pojasevi i pošumljeni tereni,
10. zelene površine specijalne namene, i to:
- u školskim dvorištima,
- u krugu fabrika i drugih poslovnih objekata,
- u krugu zdravstvenih, socijalnih, prosvetnih, obrazovnih, naučnih i drugih organizacija,
- u dvorištima oko stambenih i drugih objekata,
- tereni namenjeni za fizičku kulturu, sport i rekreaciju i javne plaže,
- zelenilo na gradskim grobljima,
- botaničke bašte, zoološki vrtovi, arboretumi i rasadnici.
Uređenje i održavanje javnih zelenih površina iz tač. 1-9. člana 2. odluke na području gradskih opština Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica obavlja javno komunalno preduzeće koje je grad Beograd osnovao za obavljanje ove komunalne delatnosti.
Uređenje i održavanje javnih zelenih površina iz tač. 1-9. člana 2. odluke na području gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin obavlja javno komunalno preduzeće koje je skupština te gradske opštine osnovala za obavljanje ove komunalne delatnosti.
Obavljanje pojedinih poslova iz okvira ove komunalne delatnosti grad Beograd, odnosno gradska opština može poveriti drugom preduzeću, odnosno preduzetniku ugovorom, na osnovu javnog konkursa, na vreme do 5 godina. Ukoliko to preduzeće, odnosno preduzetnik preuzme obavezu ulaganja sredstava u navedenu delatnost, period na koji se poveravanje vrši može trajati onoliko koliko traje period povraćaja uloženih sredstava, ali ne duže od 25 godina.
Uslovi i način poveravanja obavljanja komunalne delatnosti iz stava 3. ovog člana na osnovu javnog konkursa vrši se po posebno, za to propisanom postupku, a u izuzetnim slučajevima poveravanje se može izvršiti i prikupljanjem ponuda ili neposrednom pogodbom kada pregled i stručnu ocenu podnetih ponuda vrši specijalizovana organizacija.
Uređenje i održavanje javnih zelenih površina iz tačke 10. člana 2. odluke obavljaju pravna i fizička lica koja neposredno koriste te površine ili kojima su te površine poverene na upravljanje, uređenje i održavanje zajedno sa objektima izgrađenim na tim površinama.
Preduzeće koje je osnovano za obavljanje komunalne delatnosti iz člana 1. ove odluke, drugo preduzeće, odnosno preduzetnik kome se povere pojedini poslovi iz okvira ove komunalne delatnosti (u daljem tekstu: preduzeće, odnosno preduzetnik), dužno je da se u svom radu u svemu pridržava zakona i odredaba ove odluke.
II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI UREĐENJA I ODRŽAVANJA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Pod uređenjem i održavanjem javne zelene površine smatra se zasađivanje drveća, zaštitnog zelenila i drugog rastinja i trava, kresanje drveća i košenje trave, održavanje, opremanje i čišćenje parkova, skverova, priobalja i drugih javnih površina (pored i oko stambenih zgrada i u stambenim blokovima), održavanje i čišćenje površina za rekreaciju, održavanje i uređivanje javnih plaža i sl.
Pod uređenjem i održavanjem javne zelene površine u smislu stava 1. ovog člana podrazumeva se i nega i obnova biljnog materijala, održavanja staza, platoa, stepeništa, obloženih kosina i sl. kao i održavanje objekata (dečijih igrališta, sportskih terena sa rekvizitima, žardinjera, javnih sanitarnih objekata i sl.), održavanje i zamena instalacija i inventara koji pripadaju toj površini i služe njenom održavanju, održavanje čistoće, čišćenje snega i leda kao i preduzimanje mera za zaštitu od požara, antierozivnih mera i mera za zaštitu od drugih elementarnih nepogoda, insekata, biljnih bolesti i druge štete.
Obim i kvalitet održavanja javnih zelenih površina iz tač. 1-9. člana 2. ove odluke određuje se prema kategoriji u koju je ta površina svrstana. Kategorije javnih zelenih površina rešenjem utvrđuje organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za komunalne poslove za područje gradskih opština: Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica, a za područje gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove.
Uređenje i održavanje javnih zelenih površina iz tač. 1-9. člana 2. ove odluke obavlja se prema godišnjem programu koji se donosi do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu i sadrži vrstu, obim i dinamiku radova kao i visinu sredstava potrebnih za njegovu realizaciju.
Program iz stava 1. ovog člana za područje gradskih opština Voždovac, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica donosi Gradonačelnik grada Beograda, a za područje gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenova, Obrenovac, Sopot i Surčin predsednik te gradske opštine.
Po izdavanju odobrenja za upotrebu nove uređene javne zelene površine organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za komunalne poslove za područje gradskih opština Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica, odnosno organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove za područje gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin obrazuju komisiju za preuzimanje te površine i istovremeno je predaju na održavanje preduzeću, odnosno preduzetniku. Ovaj postupak mora se sprovesti u roku od 15 dana od dana izdavanja odobrenja za upotrebu uređene javne zelene površine.
Preuzimanje uređene javne zelene površine na održavanje može se vršiti i etapno, ukoliko je uređivanje javne zelene površine odobreno u etapama, odnosno izdato odobrenje za upotrebu određene etape radova.
U slučaju kada se predaja na održavanje vrši bez odobrenja za upotrebu, zapisnikom o primopredaji konstatuju se svi podaci o stvarnom stanju javne zelene površine koja je predmet primopredaje.
Preduzeće, odnosno preduzetnik dužno je da komunalnoj inspekciji dostavi plan održavanja javnih zelenih površina po mesecima za narednu godinu najkasnije u roku od 10 dana od dana donošenja godišnjeg programa. Ovi planovi moraju biti usaglašeni sa utvrđenim programima iz člana 7. ove odluke.
III NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U UREĐENJU I ODRŽAVANJU JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Preduzeće, odnosno preduzetnik dužno je da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju programa iz člana 7. ove odluke trajno i nesmetano obavlja komunalnu delatnost uređenja i održavanja javnih zelenih površina i u skladu sa odredbama ove odluke obezbedi propisan obim, vrstu i kvalitet usluge.
Preduzeće, odnosno preduzetnik dužno je da na osnovu pisanog naloga organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za komunalne poslove vrši i vanredne poslove u vezi sa komunalnom delatnošću koju obavlja uz obezbeđenje sredstava za te namene.
Pravna i fizička lica dužna su da trajno, odnosno u kontinuitetu uređuju i održavaju javne zelene površine iz tačke 10. člana 2. ove odluke, koje neposredno koriste, ili kojima su te površine poverene na upravljanje, uređenje i održavanje zajedno sa objektima izgrađenim na tim površinama.
Ako usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju komunalne delatnosti uređenja i održavanja javnih zelenih površina, preduzeće, odnosno preduzetnik mora bez odlaganja preduzeti mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.
Mere koje preduzeće, odnosno preduzetnik u slučaju iz stava 1. ovog člana preduzima, su:
1. radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida u obavljanju komunalne delatnosti, kao i eventualno angažovanje trećih lica u obezbeđivanju uslova za vršenje komunalne delatnosti;
2. hitne popravke i zamene instalacija i uređaja kojima se obezbeđuje vršenje komunalne delatnosti, odnosno zaštita komunalnih objekata, uređaja i instalacija od daljih havarija;
3. preduzima i druge mere propisane od strane organizacione jedinice Gradske uprave, odnosno organizacione jedinice uprave gradske opštine nadležne za komunalne poslove.
IV ZAŠTITA JAVNIH ZELENIH POVRŠINA, PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA, ODNOSNO PREDUZETNIKA I KORISNIKA TIH POVRŠINA
Javna zelena površina može se koristiti samo u svrhu za koju je namenjena.
Izuzetno, javna zelena površina može se privremeno koristiti za sportske vežbe, priredbe, dečije zabavne parkove i u slične svrhe u skladu sa propisima koji regulišu ovu materiju.
Uklanjanje zdravih stabala sa javne zelene površine iz člana 2. ove odluke na području gradskih opština: Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica vrši se na osnovu odobrenja organizacione jedinice uprave gradske opštine nadležne za komunalne poslove po prethodno pribavljenoj saglasnosti stalne stručne komisije koju obrazuje organizaciona jedinice Gradske uprave nadležna za komunalne poslove.
Uklanjanje zdravih stabala sa javne zelene površine iz člana 2. ove odluke na području gradskih opština: Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin vrši se na osnovu odobrenja organizacione jedinice uprave gradske opštine nadležne za komunalne poslove po prethodno pribavljenoj saglasnosti stručne komisije koju obrazuju ti opštinski organi.
Stručne komisije iz st. 1. i 2. ovog člana utvrđuju i naknadu za posečena stabla.
Odobrenje iz st. 1. i 2. ovog člana ne može se izdati pre nego što se izvrši uplata određene naknade na poseban račun budžeta grada, odnosno opštine, za sađenje novih stabala.
Preduzeće, odnosno preduzetnik dužno je da sa javne zelene površine iz tač. 1-9. člana 2. ove odluke uklanja stabla ili delove stabala koji su oboleli, dotrajali, oštećeni od elementarnih nepogoda ili usled saobraćajnog udesa ako ugrožavaju život ljudi, normalan saobraćaj ili okolna stabla, uz prethodno pribavljenu saglasnost stručne komisije iz člana 14. st. 1. i 2. ove odluke, osim u slučajevima hitnih intervencija.
U slučajevima navedenim u stavu 1. ovog člana, kada zbog hitnosti nije moguće sprovesti propisani postupak, uklanjanje stabla ili delova stabala se može izvršiti po nalogu komunalnog inspektora.
Pravna i fizička lica iz člana 4. ove odluke dužna su da postupaju u skladu sa obavezama iz stava 1. ovog člana.
Preduzeće, odnosno preduzetnik kao i pravna i fizička lica iz člana 4. ove odluke dužni su da vode evidenciju o stanju biljnog materijala, objekata i uređaja na javnim zelenim površinama kao i promenama koje nastaju na tim površinama.
Organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za komunalne poslove po prethodno pribavljenom mišljenju preduzeća, odnosno preduzetnika može odrediti koje se biljne kulture ne mogu gajiti na području gradskih opština Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica, ili na pojedinim delovima te teritorije i koje se vrste drveća ne mogu saditi u dvorištima i baštama sa ulične strane.
Organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove određuje ograničenja iz stava 1. ovog člana na području gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin.
U postupku izdavanja odobrenja za izvođenje radova na javnoj zelenoj površini, investitor je dužan da pribavi uslove i mišljenje preduzeća, odnosno preduzetnika o merama koje se moraju preduzeti u cilju zaštite javne zelene površine pri izvođenju tih radova.
Ukoliko se radovi izvode bez odobrenja iz stava 1. ovog člana organizaciona jedinica uprave nadležna za poslove komunalne inspekcije zabraniće izvođenje radova i naložiće dovođenje te površine u prvobitno stanje.
Instalacije telegrafske, telefonske, električne i druge mreže na javnoj zelenoj površini i na zemljištu koje je predviđeno za uređenje javne zelene površine, po pravilu, polažu se podzemno. Iznad instalacija iz stava 1. ovog člana na javnim zelenim površinama ne sme se saditi drveće.
Izuzetno, u park-šumama i na pošumljenim terenima mogu se postavljati vazdušni telegrafski, električni i drugi vodovi pod uslovom da ne ometaju pravilan razvoj vegetacije, ne narušavaju estetski izgled zelenila i ne ometaju normalno korišćenje ovih zelenih površina.
Izvođenje radova na postojećim podzemnim instalacijama (vodovoda, kanalizacije, elektrike, toplovoda TT mreže i dr.) koji iziskuju raskopavanje javne zelene površine ne mogu se preduzeti bez prethodno pribavljene saglasnosti preduzeća, odnosno preduzetnika.
Troškove za dovođenje javne zelene površine u prvobitno stanje snosi investitor radova koji je dužan da pre dobijanja saglasnosti iz stava 1. ovog člana uplati ove troškove na ime depozita na poseban račun budžeta.
U slučaju kada investitor ne dovede javnu zelenu površinu u prvobitno stanje već to učini preduzeće, odnosno preduzetnik deponovana sredstva prenose se na račun preduzeća, odnosno preduzetnika.
Na javnim zelenim površinama zabranjeno je:
1. kretanje van staza, sedenje i ležanje na travnjacima osim u park-šumama;
2. klizanje, skijanje, sankanje, igranje loptom i sl. na mestima koja za to nisu određena;
3. stajanje i ležanje na klupama, stolovima, premeštanje klupa, stolova, korpi za otpatke i dečijih rekvizita sa mesta na kojima su postavljeni;
4. kretanje i parkiranje vozila van određenih mesta, osim vozila preduzeća, odnosno preduzetnika, servisiranje vozila (promena ulja i sl.) i pranje vozila na travnjacima ili javnim česmama;
5. oštećivanje i uništavanje zelenila kao i branje cveća, lišća, plodova i semenja, kresanje, lomljenje i seča šiblja, granja i drveća, vezivanje lanaca, žica i kanapa za sušenje veša i armatura radi istezanja, vađenje panjeva, košenje trave i dr.;
6. istovar građevinskog i drugog materijala, istovar zemlje i šuta, robe, ambalaže, otpadaka i sl. na travnjacima, travnim terenima i stazama, kao i njihov smeštaj pored stabala bez odobrenja preduzeća, odnosno preduzetnika koji održava javnu zelenu površinu;
7.* urezivanje imena i znakova na stablima, klupama, zidovima i ostalim objektima, postavljanje reklamnih panoa i lepljenje plakata na stablima, ogradama i drugim objektima, obaranje i lomljenje klupa i stolica, uklanjanje i oštećenje tabli sa natpisima, oštećivanje ograda, puteva, staza, mostova, instalacija, rekvizita, paviljona i ostalih sličnih objekata, oštećivanje, uništavanje i pomeranje graničnih belega i zakivanje eksera i klinova u stabla, paljenje vatre;
8. ulaženje u zabranjene delove terena;
9. puštanje životinja, osim u parkovima koji su za to određeni posebno odlukom od strane preduzeća, odnosno preduzetnika;
10. hvatanje i ubijanje ptica i divljači, uništavanje gnezda i hranilišta;
11. igranje odraslih na dečijim igralištima i upotrebljavanje dečijih rekvizita protivno njihovoj nameni;
12. penjanje na drveće, instalacije, ograde, paviljone i druge objekte;
13. kopanje zemlje, šljunka i peska, vađenje kamena i seča busenja;
14. sakupljanje i odnošenje trave, lišća, granja i sl., osim kada to odobri preduzeće, odnosno preduzetnik;
15. postavljanje objekata zanatske, turističke, ugostiteljske i druge uslužne delatnosti, osim ako je to predviđeno urbanističkim planom i Planom postavljanja privremenih objekata;
16. premeštanje i razmeštanje žardinjera kao i žardinjera koje je preduzeće, odnosno preduzetnik postavio na javnim površinama.
V SREDSTVA ZA OBAVLJANJE I RAZVOJ KOMUNALNE DELATNOSTI
Sredstva za obavljanje i razvoj uređenja i održavanja javnih zelenih površina iz tač. 1-9. člana 2. odluke obezbeđuju se iz budžeta grada, odnosno budžeta gradskih opština u sklopu sa usvojenim programom uređenja i održavanja tih površina, shodno primenom elemenata za obrazovanje cene komunalne usluge utvrđenih Zakonom o komunalnim delatnostima.
VI POSTUPANJE I OVLAŠĆENJE GRADA, ODNOSNO GRADSKE OPŠTINE U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI
Preduzeće, odnosno preduzetnik dužno je da u slučaju prekida u obavljanju komunalne delatnosti uređenja i održavanja javnih zelenih površina nastalog u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode i dr.) ili štrajka, kao i kad usled više sile dođe do poremećaja, odnosno smanjenog obima u vršenju delatnosti, o tome obavesti organizacionu jedinicu Gradske uprave, odnosno organizacionu jedinicu uprave gradske opštine nadležnu za komunalne poslove.
Kada organizaciona jedinica iz člana 23. ove odluke primi obaveštenje o prekidu, odnosno poremećaju u obavljanju komunalne delatnosti uređenja i održavanja javne zelene površine, dužna je da bez odlaganja:
1. odredi red prvenstva u održavanju javnih zelenih površina kod kojih bi, usled prekida, nastala velika, odnosno nenadoknadiva šteta;
2. naredi mere zaštite komunalnih objekata, opreme, inventara i dr. koji su ugroženi;
3. preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti;
4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju komunalne delatnosti kao i odgovornost za naknadu učinjene štete;
5. angažuje drugo preduzeće ili preduzetnika za obavljanje poslova uređenja i održavanja javne zelene površine do otklanjanja poremećaja, a na teret preduzeća odnosno preduzetnika.
U slučaju prekida u obavljanju komunalne delatnosti uređenja i održavanja javnih zelenih površina usled štrajka, preduzeće, odnosno preduzetnik je obavezno da obezbedi minimum procesa rada u skladu sa aktom osnivača. Kad takav akt nije donet mogu se preduzeti posebne mere utvrđene Zakonom o komunalnim delatnostima ako bi usled toga mogla da nastupi neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za bezbednost ljudi i imovine ili drugih neophodnih uslova za život i rad građana i drugih subjekata na određenom području.
Nadzor nad primenom odredaba ove odluke i nad zakonitošću rada preduzeća, odnosno preduzetnika za područje gradskih opština Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za komunalne poslove, a za područje gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom odredaba ove odluke i akata donetih na osnovu te odluke, kao i nad obavljanjem komunalne delatnosti na području gradskih opština: Voždovac, Vračar, Zvezdara, Zemun, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski venac, Stari grad i Čukarica vrši organizaciona jedinice Gradske uprave nadležna za poslove komunalne inspekcije, a za područje gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za poslove komunalne inspekcije.
Novčanom kaznom od 5.000 do 500.000 dinara kazniće se preduzeće i drugo pravno lice za prekršaj, ako:
1. ne dostavi komunalnoj inspekciji plan održavanja javnih zelenih površina shodno članu 9. ove odluke;
2. javnu zelenu površinu ne uređuje i ne održava shodno odredbama čl. 10. i 11. ove odluke;
3. javnu zelenu površinu koristi suprotno odredbama člana 13. ove odluke;
4. ukloni stablo bez odobrenja nadležnog organa (član 14);
5. postupi protivno odredbama čl. 18. i 20. ove odluke;
6. sa javne zelene površine ne ukloni stabla ili delove stabla shodno odredbama člana 15. ove odluke;
7.* postupi protivno zabrani iz čl. 19. stav 2. i člana 21. stav 1. tač. 5, 6, 7, 13, 15. i 16. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 250 do 25.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 2.500 do 250.000 dinara preduzetnik.
Novčanom kaznom od 250 do 25.000 dinara kazniće se za prekršaj pojedinac koji na javnim zelenim površinama postupa protivno odredbama čl. 11; 13; 14; 15; 17; 18; 19. stav 2; 20. i 21. tač. 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 15. i 16. ove odluke.
Novčanom kaznom od 10.000 dinara kazniće se preduzeće ili drugo pravno lice, odnosno preduzetnik, a novčanom kaznom od 2.500 dinara odgovorno lice u preduzeću i drugom pravnom licu za postupanje suprotno odredbama čl. 10. i 11. ove odluke.
Novčanom kaznom od 10.000 dinara kazniće se preduzeće, drugo pravno lice i preduzetnik, a novčanom kaznom od 2.500 dinara odgovorno lice u preduzeću i drugom pravnom licu za postupanje suprotno odredbama člana 21. stav 1. tač. 4, 5, 6, 7, 13, 15. i 16. ove odluke.
Novčanom kaznom od 2.500 dinara kazniće se fizičko lice koje postupa suprotno odredbama čl. 11. i 21. stav 1. tačka 1-16. ove odluke.
Novčanu kaznu iz stava 1-3. ovog člana naplaćuje na licu mesta komunalni inspektor.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o održavanju javnih zelenih površina ("Službeni list grada Beograda", br. 13/90, 15/91, 23/92, 9/93, 25/93, 31/93, 4/94, 20/94, 2/95 i 6/99).
Ova odluka stupa na snagu 8 dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
* Danom stupanja na snagu Odluke o oglašavanju na teritoriji grada Beograda ("Sl. list grada Beograda", br. 29/2007), odnosno 19. septembra 2007. godine, prestaju da važe odredbe člana 21. stav 1. tačka 7, člana 27. stav 1. tačka 7, člana 28. i člana 29. st. 2. i 3. Odluke o uređivanju i održavanju parkova, zelenih i rekreacionih površina ("Sl. list grada Beograda", br. 12/2001, 15/2001, 11/2005 i 23/2005), u delu koji se odnosi na postavljanje reklamnih panoa.