STATUT

KOMORE OVLAŠĆENIH REVIZORA

- prečišćen tekst -

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Komora ovlašćenih revizora (u daljem tekstu: Komora) osniva se u skladu sa Zakonom o računovodstvu i reviziji ("Sl. glasnik RS", br. 46/2006 - u daljem tekstu: Zakon) radi unapređenja i razvoja računovodstvene i revizorske profesije, primene međunarodne računovodstvene i revizorske regulative i harmonizacije sa tom regulativom, zaštite opšteg i pojedinačnog interesa u obavljanju poslova u toj oblasti, organizovanja u pružanju usluga u navedenoj oblasti, sprovođenja ispita za sticanje profesionalnog zvanja davanja i oduzimanja licenci za obavljanje poslova revizije finansijskih izveštaja, kao i radi ostvarivanja drugih ciljeva u skladu sa Zakonom, ovim statutom i opštim aktima Komore.

Član 2

Ovim statutom uređuju se: poslovi koje obavlja Komora, unutrašnja organizacija Komore, organi Komore, njihov izbor i delokrug, disciplinska odgovornost i druga pitanja od značaja za rad Komore.

Član 3

Članovi Komore su ovlašćeni revizori koji su zaposleni u preduzeću za reviziju i ovlašćeni interni revizori, kao i preduzeća za reviziju.

Član 4

Poslovno ime Komore je: "Komora ovlašćenih revizora".

Poslovno ime Komore glasi na srpskom jeziku i napisano je ćiriličnim pismom.

Prevod poslovnog imena Komore na engleskom jeziku glasi: "Chamber of authorized auditors".

Sedište Komore je u Beogradu.

Član 5

Komora ima svojstvo pravnog lica.

Komora počinje sa radom konstituisanjem Skupštine i Saveta Komore.

Član 6

Komoru predstavlja i zastupa predsednik Saveta i generalni sekretar Komore bez ograničenja.

Član 7

Za svoje obaveze u pravnom prometu Komora odgovara svim svojim sredstvima.

Komora ne odgovara za obaveze članova Komore.

Član 8

Komora ima pečat i štambilj, a može imati žig i suvi žig.

Pečat, žig i suvi žig Komore su okruglog oblika, prečnika 30mm, a štambilj Komore je pravougaonog oblika veličine 60 x 30 mm i svi sadrže naziv i sedište Komore ispisan ćiriličnim pismom na srpskom jeziku. Pečat i štambilj Komore otiskuju se u crnom, tamno plavom i ljubičastom mastilu, a žig na crvenom vosku.

Savet Komore donosi pravilnik kojim uređuje način upotrebe, čuvanje, evidenciju, uništavanje i druga pitanja od značaja za korišćenje pečata, žiga i štambilja Komore.

Član 9

Komora ima grafički amblem koji utvrđuje Skupština Komore.

Komora u svom poslovanju koristi memorandum (poslovni papir) koji sadrži poslovno ime, grafički amblem, adresu sedišta, brojeve telefona i faksa, kao i e-mail.

U korespondenciji sa inostranstvom Komora koristi memorandum koji ima elemente iz stava 2. ovog člana ispisan na engleskom jeziku.

Član 10

Rad Komore, njenih organa i tela je javan.

Kada to nalažu interesi Komore, organi Komore mogu odlučiti da njihova sednica ne bude javna, što se odnosi samo na sednicu na kojoj je takva odluka doneta.

II SREDSTVA ZA RAD KOMORE

Član 11

Komora stiče sredstva za rad od:

1. članskog doprinosa;

2. naknade za sprovođenje ispita i izdavanje sertifikata, licenci;

3. naknade za upis i davanje podataka iz registara koje vodi;

4. donacija, sponzorstva, poklona;

5. pretplate na časopis Komore i

6. drugih izvora, u skladu sa Zakonom.

Sredstva za početak rada Komore mogu se obezbediti iz budžeta Republike Srbije.

Sredstva iz stava 1. i 2 ovog člana Komora koristi za ostvarivanje njenih zadataka koji su utvrđeni Zakonom i ovim statutom, u skladu sa godišnjim Programom rada i Finansijskim planom Komore.

Član 12

Komora, uz saglasnost Ministarstva finansija, utvrđuje visinu članskog doprinosa, naknade za sprovođenje ispita i izdavanje sertifikata i licenci, kao i visinu naknade za upis i davanje podataka iz registara koje vodi.

III POSLOVI KOJE OBAVLJA KOMORA

Član 13

Komora obavlja sledeće poslove:

1) prati primenu Međunarodnih računovodstvenih standarda, odnosno Međunarodnih standarda finansijskog izveštavanja, Međunarodnih standarda revizije, Međunarodnih standarda kontrole kvaliteta i Kodeksa etike za profesionalne računovođe;

2) prati proces harmonizacije računovodstvene i revizorske regulative sa međunarodnom profesionalnom regulativom;

3) donosi program i vrši obuku kandidata, organizuje ispite i izdaje sertifikate za sticanje profesionalnih zvanja, kao i pravila za kontinuirano profesionalno usavršavanje, u skladu sa međunarodnim zahtevima za profesionalno osposobljavanje i Zakonom;

4) propisuje uslove za sticanje, produžavanje i oduzimanje licenci za obavljanje poslova revizije ovlašćenim revizorima za rad na poslovima revizije finansijskih izveštaja, u skladu sa Zakonom;

5) izdaje, produžava i oduzima licence za obavljanje poslova revizije finansijskih izveštaja ovlašćenim revizorima i vodi registar izdatih licenci ovlašćenim revizorima za obavljanje poslova revizije finansijskih izveštaja;

6) vodi registre izdatih sertifikata za profesionalna zvanja;

7) utvrđuje kriterijume i vrši nostrifikaciju profesionalnih zvanja stečenih u inostranstvu;

8) najmanje jednom godišnje obaveštava Ministarstvo finansija o primeni međunarodnih standarda u oblasti računovodstva i revizije i Kodeksa etike za profesionalne računovođe kod pravnih lica i u preduzećima za reviziju;

9) utvrđuje kriterijume za obrazovanje cena revizorskih usluga preduzeća za reviziju;

10) sarađuje sa međunarodnim profesionalnim organizacijama;

11) dostavlja Ministarstvu finansija godišnji finansijski izveštaj i izveštaj o radu;

12) obavlja poslove za koje je ovlašćena od strane Međunarodne federacije računovođa i drugih međunarodnih profesionalnih organizacija;

13) obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim statutom.

Poslove iz stava 1. tač. 3) do 7) ovog člana Komora obavlja kao poverene.

Akti iz stava 1. tač 5) i 7) ovog člana su konačni i protiv njih se može pokrenuti upravni spor.

IV ORGANI KOMORE

Član 14

Organi Komore su Skupština, Savet, Nadzorni odbor i Disciplinska komisija.

Skupština

Član 15

Skupština je najviši organ Komore.

Skupštinu čine ovlašćeni revizori koji su zaposleni u preduzeću za reviziju i ovlašćeni interni revizori upisani u Registar Komore, kao i preduzeća za reviziju upisana u Registar koji vodi Ministarstvo finansija i Registar Komore, kao i predstavnik Ministarstva finansija (u daljem tekstu: članovi Skupštine).

Član 16

Skupština bira predsednika i potpredsednika Skupštine iz reda ovlašćenih revizora članova Komore.

Za predsednika i potpredsednika Skupštine ne može biti izabrano lice koje je član političke stranke i funkcioner u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija, ili funkcioner sindikalne organizacije.

Ministar finansija daje saglasnost na izbor predsednika Skupštine.

Predsednik i potpredsednik Skupštine biraju se na period od pet godina i isto lice ne može ponovo da bude izabrano na te funkcije.

Član 17

Nadležnosti Skupštine:

1. donosi statut Komore, poslovnik o radu, utvrđuje pravila za primenu Kodeksa etike za profesionalne računovođe, donosi pravilnik o disciplinskom postupku i stručna pravila;

2. donosi godišnji Program rada komore;

3. bira i opoziva članove organa i tela u sastavu Komore u skladu sa Zakonom i ovim statutom, osim članova koji su prema odredbama Zakona predstavnici određenih organa i organizacija, koje imenuju ti organi i organizacije;

4. donosi program za sticanje profesionalnih zvanja iz člana 4. Zakona i pravila za kontinuirano profesionalno usavršavanje, u skladu sa međunarodnim smernicama i zahtevima za profesionalno osposobljavanje i sa Zakonom;

5. obrazuje komisiju za sprovođenje ispita iz člana 6. stav 1. Zakona;

6. propisuje uslove za:

a) sticanje, produžavanje i oduzimanje licenci za rad ovlašćenim revizorima za obavljanje poslova revizije finansijskih izveštaja;

b) izdavanje sertifikata za sticanje profesionalnih zvanja ovlašćenog revizora i ovlašćenog internog revizora;

v) nostrifikaciju profesionalnih zvanja stečenih u inostranstvu;

g) učlanjenje i prestanak članstva u Komori;

7. odlučuje o iznosu članskog doprinosa koji plaćaju članovi Komore da bi se pokrili troškovi aktivnosti Komore, kao i o iznosu naknada za polaganje ispita, izdavanje sertifikata i licenci, upis u registre koje vodi Komora i za davanje podataka iz ovih registara;

8. razmatra i usvaja izveštaj o aktivnostima drugih organa;

9. odobrava finansijski plan Komore;

10. vrši izbor preduzeća za reviziju za vršenje revizije finansijskih izveštaja Komore;

11. usvaja godišnji izveštaj o poslovanju Komore i godišnje finansijske izveštaje Komore i sa mišljenjem revizora dostavlja Ministarstvu finansija;

12. utvrđuje načela i smernice za vršenje kontrole i proveru kvaliteta rada članova Komore u funkciji vršenja nadzora u skladu sa članom 63. stav 5. Zakona;

13. utvrđuje odrednice za ostvarivanje saradnje sa domaćim i međunarodnim profesionalnim institucijama i organizacijama, kao i odnose sa javnošću;

14. utvrđuje kriterijume za obrazovanje cena revizorskih usluga preduzeća za reviziju;

15. odlučuje o uključivanju Komore u domaće i međunarodne organizacije;

16. odlučuje o naknadama za učestvovanje u radu Saveta;

17. odlučuje o naknadama za učestvovanje u radu komisija i drugih tela koje bira Skupština;

18. odlučuje o službenim putovanjima u zemlji i inostranstvu članova Skupštine, koja se organizuju u funkciji ostvarivanja delatnosti Komore;

19. odlučuje o izdavanju časopisa Komore i o drugim pitanjima vezanim za njegovo izlaženje;

20. odlučuje o dodeli priznanja Komore i

21. obavlja i druge poslove na osnovu Statuta u skladu sa Zakonom.

Član 18

Skupština odlučuje na redovnim i vanrednim sednicama.

Redovna Skupština održava se jednom godišnje, a najkasnije do kraja marta i saziva je Savet Komore.

Vanredna sednica Skupštine saziva se na zahtev Saveta ili najmanje 1/3 članova Skupštine. Članovi Skupštine koji zahtevaju sazivanje vanredne Skupštine dužni su da svoj zahtev obrazlože i da isti sa predlogom dnevnog reda i pratećom dokumentacijom dostave Savetu.

Po zahtevu članova Skupštine iz prethodnog stava Savet je dužan da odluči u roku od 15 dana od dana njegovog dostavljanja i da sazove vanrednu Skupštinu u roku od mesec dana od dana prijema zahteva za sazivanje.

Ukoliko Savet ne postupi u skladu sa prethodnim stavom ovog člana, članovi Skupštine koji su podneli zahtev ovlašćeni su da neposredno sazovu Skupštinu Komore.

Član 19

Članovi Skupštine kod odlučivanja u Skupštini imaju po jedan glas.

Skupština se može održati i donositi odluke ako u njenom radu učestvuje obična većina od ukupnog broja članova Skupštine ili njihovih predstavnika (kvorum za rad Skupštine).

Ako se zakazana Skupština nije mogla održati zbog nedostatka kvoruma, na istoj sednici zakazuje se nova sednica sa istim dnevnim redom u roku od 30 dana od dana odlaganja sednice. Kvorum za ponovljenu sednicu Skupštine čini 1/3 od ukupnog broja članova Skupštine.

Skupština donosi odluke običnom većinom glasova prisutnih članova Skupštine.

Ukoliko su glasovi članova Skupštine kod odlučivanja jednako podeljeni odlučujući je glas predsednika Skupštine.

Skupština odlučuje javnim i tajnim glasanjem.

U radu Skupštine učestvuju generalni sekretar Komore i druga pozvana lica.

Član 20

Član Skupštine može da glasa lično ili preko ovlašćenog lica - punomoćnika.

Član Skupštine može da ima samo jednog punomoćnika za glasanje u Skupštini.

Punomoćje određenom licu za glasanje u Skupštini, član Skupštine daje u pisanoj formi. Punomoćje fizičkog lica kao člana Skupštine mora da bude overeno.

Punomoćje se daje za jednu sednicu Skupštine, a važi i za ponovljenu sednicu Skupštine koja je odložena.

Savet

Član 21

Savet je izvršni organ Komore.

Savet čine: predsednik, potpredsednik, jedan predstavnik Ministarstva finansija, jedan predstavnik Narodne banke Srbije, jedan predstavnik Udruženja banaka Srbije, jedan predstavnik Komisije za hartije od vrednosti, jedan univerzitetski profesor i četiri ovlašćena revizora zaposlena u preduzećima za reviziju (zajednički naziv: članovi Saveta).

Prvi Savet Komore ima predsednika, potpredsednika i 9 članova, od kojih su 5 iz reda Pripremne komisije za izradu statuta i drugih opštih akata, pripremu za izbor organa, kao i za obavljanje drugih poslova neophodnih za početak rada Komore ovlašćenih revizora, obrazovane rešenjem Ministarstva finansija broj: 119-01-137/2006-16 od 15.08.2006. godine, a ostala 4 člana imenuje Skupština Komore.

Član 22

Predsednika i potpredsednika Saveta imenuje Skupština na predlog članova Komore iz reda članova Komore.

Univerzitetskog profesora i četiri ovlašćena revizora, zaposlena u preduzećima za reviziju, kao članove Saveta bira Skupština.

Za predsednika i potpredsednika Saveta ne može biti izabrano lice koje je član političke stranke i funkcioner u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija, ili funkcioner sindikalne organizacije.

Ministar finansija daje saglasnost na imenovanje predsednika i potpredsednika Saveta.

Predsednik i potpredsednik Saveta biraju se na period od pet godina i ista lica ne mogu ponovo da budu birana na tu funkciju, a ostali članovi Saveta se biraju na period od pet godina i ista lica mogu ponovo da budu birana na tu funkciju bez ograničenja broja mandata.

Član 23

Nadležnosti Saveta:

1. priprema predlog statuta i drugih opštih akata, kao i drugih odluka koje donosi Skupština;

2. donosi Poslovnik o radu;

3. priprema predlog programa za sticanje profesionalnog zvanja iz člana 4. Zakona i pravila za kontinuirano profesionalno usavršavanje, u skladu sa međunarodnim smernicama i zahtevima za profesionalno osposobljavanje, u skladu sa Zakonom;

4. predlaže članove komisije za sprovođenje ispita iz člana 6. stav 1. Zakona;

5. predlaže uslove za:

a) sticanje, produžavanje i oduzimanje licenci za rad ovlašćenim revizorima za obavljanje poslova revizije finansijskih izveštaja;

b) izdavanje sertifikata za sticanje profesionalnih zvanja ovlašćenog revizora i ovlašćenog internog revizora i

v) nostrifikaciju profesionalnih zvanja stečenih u inostranstvu;

g) učlanjenje i prestanak članstva u Komori;

6. odlučuje o:

a) izdavanju, produžavanju i oduzimanju licenci ovlašćenim revizorima za obavljanje poslova revizije finansijskih izveštaja;

b) izdavanju sertifikata za sticanje profesionalnih zvanja ovlašćenog revizora i ovlašćenog internog revizora i

v) nostrifikaciji profesionalnih zvanja stečenih u inostranstvu;

7. odlučuje o upisu i brisanju članova i podataka koje se odnose na članove Komore u registre koje Komora vodi;

8. utvrđuje procedure za praćenje primene međunarodnih standarda revizije i Kodeksa etike za profesionalne računovođe u preduzećima za reviziju, kao i za praćenje procesa harmonizacije računovodstvene i revizorske regulative sa međunarodnom profesionalnom regulativom;

9. utvrđuje smernice za obavljanje interne revizije, u skladu sa međunarodnim opšte prihvaćenim principima za obavljanje interne revizije;

10. imenuje i razrešava generalnog sekretara Komore;

11. donosi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova Sekretarijata kao stručne službe Komore;

12. obrazuje komisije i druga pomoćna tela Komore koja nisu u nadležnosti Skupštine (u daljem tekstu: komisije), za izvršenje poslova u okviru delatnosti Komore;

13. angažuje eksperte iz oblasti računovodstva i revizije ukoliko je to neophodno u izvršavanju poslova koje obavlja Komora;

14. odlučuje o naknadama za učestvovanje u radu komisija koje obrazuje Savet i za angažovanje eksperata iz oblasti računovodstva i revizije;

15. daje stručna mišljenja u vezi sa pitanjima iz oblasti računovodstva i revizije;

16. sačinjava i dostavlja Skupštini na usvajanje izveštaj o svom radu i godišnji izveštaj o poslovanju Komore;

17. obaveštava Ministarstvo finansija najmanje jedanput godišnje, o primeni međunarodnih standarda u oblasti računovodstva i revizije i Kodeksa etike za profesionalne računovođe kod pravnih lica i u preduzećima za reviziju;

18. sačinjava izveštaje na zahtev Skupštine i Ministarstva finansija;

19. razmatra i usvaja izveštaje o radu Sekretarijata Komore;

20. vrši kontrolu i proveru kvaliteta rada članova Komore u skladu sa načelima i smernicama Skupštine iz člana 17. stav 1. tačka 12. ovog Statuta;

21. predlaže Finansijski plan Komore;

22. razmatra prigovore članova Komore u vezi sa njenim radom, kao i prigovore na rad članova Komore i odlučuje o preduzimanju mera u vezi sa ovim prigovorima;

23. odlučuje u drugom stepenu po žalbama na odluke Disciplinske komisije;

24. predlaže kriterijume za obrazovanje cena revizorskih usluga preduzeća za reviziju;

25. odlučuje o prevođenju, objavljivanju i usklađivanju međunarodne profesionalne regulative, kao i o drugim poslovima za koje je Komora ovlašćena od Međunarodne federacije računovođa i drugih međunarodnih profesionalnih organizacija;

26. stara se o izvršavanju godišnjeg Programa rada Komore;

27. izvršava odluke Skupštine;

28. odlučuje o službenim putovanjima u zemlji i inostranstvu članova Saveta kao i o službenim putovanjima u inostranstvo zaposlenih u Sekretarijatu Komore, koja se organizuju u funkciji ostvarivanja delatnosti Komore;

29. donosi opšte akte i obavlja druge poslove u okviru delatnosti Komore u skladu sa Zakonom i ovim statutom koji nisu u nadležnosti Skupštine;

Za svoj rad Savet je odgovoran Skupštini.

Član 24

Savet odlučuje na redovnim i vanrednim sednicama.

Redovna sednica Saveta održava se kvartalno jedanput i saziva je predsednik Saveta.

Vanredna sednica Saveta održava se prema potrebama u radu Komore.

Vanrednu sednicu sazivaju predsednik Saveta ili najmanje 4 člana Saveta na osnovu pisano obrazloženog predloga koji podnose predsedniku, u kom slučaju je predsednik dužan da sazove vanrednu sednicu Saveta u roku od 10 dana od dana prijema predloga.

Vanredna sednica Saveta saziva se i na zahtev Skupštine i generalnog sekretara Komore, u roku od 10 dana od dana prijema pisanog zahteva za sazivanje.

U radu Saveta učestvuje generalni sekretar Komore i druga pozvana lica.

Član 25

Sednica Saveta se može održati i Savet može donositi odluke ako u njegovom radu učestvuje obična većina članova Saveta (kvorum za rad Saveta).

Ako se zakazana sednica Saveta nije mogla održati zbog nedostatka kvoruma, na istoj sednici zakazuje se nova sednica sa istim dnevnim redom u roku od 15 dana od dana odlaganja sednice.

Savet donosi odluke običnom većinom glasova prisutnih članova Saveta.

Ukoliko su glasovi članova Saveta kod odlučivanja jednako podeljeni odlučujući je glas predsedavajućeg Saveta.

U postupku u kome Savet razmatra podnete prigovore iz člana 23. stav 1. tačka 22, kao i kod odlučivanja po žalbi na odluku Disciplinske komisije iz člana 23. stav 1. tačka 23. ovog statuta, kod odlučivanja i glasanja ne može učestvovati član Saveta koji je podneo prigovor, ili član protiv koga je prigovor podnet, kao i član Saveta koji je podneo žalbu.

Član Saveta ne može učestvovati kod odlučivanja i glasanja i u svim drugim slučajevima kod kojih Savet, u skladu sa Zakonom i aktima Komore, odlučuje po zahtevu koji je podneo taj član Saveta, ili ako kod člana Saveta postoji bilo kakav lični interes ili sukob interesa, izražen u postupku odlučivanja Saveta.

Član Saveta čije je pravo glasa isključeno u slučaju iz stava 5. ovog člana, ne uzima se u obzir prilikom utvrđivanja kvoruma za odlučivanje.

Nadzorni odbor

Član 26

Nadzorni odbor ima pet članova.

Nadzorni odbor čine: predsednik, potpredsednik, jedan predstavnik Ministarstva finansija i dva predstavnika preduzeća za reviziju (zajednički naziv: članovi Nadzornog odbora).

Skupština Komore predlaže predsednika i potpredsednika iz reda članova Komore i bira 2 predstavnika preduzeća za reviziju u Nadzornom odboru.

Za predsednika i potpredsednika Nadzornog odbora ne može biti izabrano lice koje je član političke stranke i funkcioner u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija, ili funkcioner sindikalne organizacije.

Ministar finansija daje saglasnost na imenovanje predsednika i potpredsednika Nadzornog odbora.

Predsednik i potpredsednik biraju se na period od pet godina i ista lica ne mogu ponovo da budu izabrana na tu funkciju, a ostali članovi Nadzornog odbora biraju se na period od pet godina i ista lica mogu ponovo da budu birana na tu funkciju bez ograničenja broja mandata.

Član 27

Nadležnosti Nadzornog odbora:

1) vrši nadzor nad zakonitošću rada Komore;

2) pregleda godišnji izveštaj o radu i finansijske izveštaje, kao i druge akte Komore;

3) donosi Poslovnik o svom radu i

4) obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i ovim statutom.

Član 28

Nadzorni odbor odlučuje na redovnim i vanrednim sednicama.

Redovne sednice Nadzornog odbora održavaju se polugodišnje jedanput i saziva je predsednik Nadzornog odbora, a vanredne prema potrebama u radu Komore.

Vanredna sednica Nadzornog odbora saziva se na zahtev bilo kog člana Nadzornog odbora.

Član 29

Sednica Nadzornog odbora se može održati i Nadzorni odbor može donositi odluke ako u njegovom radu učestvuje obična većina članova Nadzornog odbora (kvorum za rad Nadzornog odbora).

Ako se zakazana sednica Nadzornog odbora nije mogla održati zbog nedostatka kvoruma, na istoj sednici zakazuje se nova sednica sa istim dnevnim redom u roku od 15 dana od dana odlaganja sednice.

Nadzorni odbor donosi odluke običnom većinom glasova prisutnih članova Nadzornog odbora.

Ukoliko su glasovi članova Nadzornog odbora kod odlučivanja jednako podeljeni odlučujući je glas predsednika Nadzornog odbora.

Disciplinska komisija

Član 30

Disciplinska komisija je organ Komore koji sprovodi disciplinski postupak utvrđivanja postojanja disciplinskog prekršaja i disciplinske odgovornosti članova Komore i donosi disciplinske mere u skladu sa Zakonom, ovim statutom i Pravilnikom o disciplinskom postupku.

Član 31

Disciplinsku komisiju čine: tri člana Komore, jedan predstavnik Ministarstva finansija i jedan predstavnik Ministarstva pravde, od kojih se većinom glasova svih članova komisije biraju predsednik i potpredsednik.

Disciplinska Komisija se bira na period od pet godina i isto lice može biti ponovo birano u Disciplinsku komisiju bez ograničenja broja mandata.

Disciplinska komisija dostavlja Skupštini i Savetu Komore godišnji izveštaj o svom radu, a periodične izveštaje na zahtev ovih organa.

Prestanak funkcije u organima i drugim telima Komore

Član 32

U slučaju prestanka obavljanja funkcije bilo kog lica u organima i drugim telima Komore, bilo da se radi o opozivu, prestanku funkcije na lični zahtev ili iz bilo kog drugog razloga, određeni organ je dužan da u najkraćem mogućem roku imenuje novo lice umesto onoga čija je funkcija prestala.

Rad organa Komore

Član 33

Način rada organa Komore uređuje se poslovnicima koji sadrže: pozivanje, vreme i mesto održavanja, rukovođenje radom organa, kao i druga pitanja od značaja za rad organa.

Postupak rada Disciplinske Komisije utvrđuje se Pravilnikom o disciplinskom postupku.

V SEKRETARIJAT KOMORE

Član 34

Obavljanje stručnih i administrativnih poslova u okviru nadležnosti Komore vrši Sekretarijat kao stručna služba Komore.

Sekretarijat može obavljati svoje poslove celovito ili podeljen na odgovarajuće organizacione delove.

Oblici organizovanja Sekretarijata, naziv, opis poslova, broj izvršioca, kao i uslovi za zasnivanje radnog odnosa zaposlenih u Sekretarijatu, određuje se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji poslova Sekretarijata tako da se obezbedi efikasno izvršavanje nadležnosti Komore.

Sekretarijat čine stručna lica koja su zaposlena u Komori.

Sekretarijat dostavlja Savetu polugodišnje i godišnje izveštaje o svom radu.

Na prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Sekretarijatu primenjuju se opšti propisi o radu.

U pogledu službenog jezika i pisma, stručne spreme i osposobljenosti zaposlenih koji rade na poverenim poslovima državne uprave i u pogledu kancelarijskog poslovanja na rad stručne službe primenjuju se propisi vezani za državnu upravu.

Član 35

Sekretarijatom rukovodi i organizuje njegov proces rada i poslovanja, generalni sekretar Komore.

Član 36

Generalnog sekretara Komore imenuje i razrešava Savet Komore.

Ugovor o radu sa generalnim sekretarom Komore u ime Komore potpisuje predsednik Saveta.

Član 37

Generalni sekretar Komore imenuje se na period od četiri godine i isto lice može biti ponovo imenovano na tu dužnost bez ograničenja broja mandata.

Za generalnog sekretara Komore ne može biti imenovano lice koje je član političke stranke i funkcioner u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija, ili funkcioner sindikalne organizacije.

Član 38

Generalni sekretar Komore:

1. organizuje i rukovodi procesom rada i poslovanjem Sekretarijata Komore;

2. predstavlja i zastupa Komoru;

3. obezbeđuje i odgovoran je za zakonitost rada Sekretarijata Komore;

4. organizuje, nadzire i odgovoran je za rad Sekretarijata Komore;

5. odlučuje o korišćenju sredstava Komore u skladu sa finansijskim planom i odgovoran je za finansijsko poslovanje Komore;

6. izvršava odluke organa Komore;

7. odlučuje o prijemu lica u radni odnos uz prethodnu saglasnost Saveta Komore, o prestanku radnog odnosa zaposlenih i o njihovoj odgovornosti u vezi sa poverenim poslovima, o pravima i obavezama zaposlenih u skladu sa propisima i aktima Komore, kao i o angažovanju drugih lica za pojedine stručne poslove Komore, ukoliko angažovanje ovih lica nije u nadležnosti Skupštine i/ili Saveta Komore;

8. odlučuje o službenim putovanjima zaposlenih u Sekretarijatu Komore na teritoriji Republike Srbije;

9. obrazuje komisije koje nisu u nadležnosti Skupštine i Saveta za izvršenje poslova u okviru delatnosti Komore i odlučuje o naknadama za učestvovanje u njihovom radu;

10. odlučuje o drugim pitanjima koja su mu Zakonom, podzakonskom i profesionalnom regulativom, ovim statutom, opštim i pojedinačnim aktima organa Komore i drugim propisima stavljena u nadležnost i

11. odlučuje o drugim pitanjima koja nisu u nadležnosti organa Komore.

Član 39

Generalni sekretar Komore može obavljanje određenih poslova iz prethodnog člana preneti u nadležnost zaposlenom u Sekretarijatu Komore ili drugom licu, osim poslova kojima su organi Komore neposredno poverili generalnom sekretaru Komore.

I u slučaju iz stava 1. ovog člana generalni sekretar Komore je odgovoran za zakonitost rada Komore.

Član 40

Generalni sekretar Komore odgovoran je Savetu za svoj rad i za poslovanje Sekretarijata Komore.

Član 41

Generalni sekretar Komore može biti razrešen dužnosti i pre isteka mandata:

1. na lični zahtev;

2. ako Savet oceni da Sekretarijat Komore posluje suprotno Zakonu, drugim propisima, ovom statutu ili drugim opštim aktima Komore ili ako to proizilazi iz izveštaja o reviziji, odnosno ako se utvrde druge nepravilnosti u poslovanju Sekretarijata Komore, a generalni sekretar Komore nije preduzeo potrebne mere da se one otklone,

3. ako Savet Komore oceni da generalni sekretar Komore ne obavlja poverene zadatke na zadovoljavajući način i sa zadovoljavajućom efikasnošću.

Član 42

Komora, odnosno Sekretarijat Komore može imati organizacione delove van svog sedišta sa određenim ovlašćenjima u pravnom prometu, bez svojstva pravnog lica.

Odluku o formiranju organizacionih delova van sedišta Komore donosi Skupština.

VI ZASTUPANJE KOMORE

Član 43

Komoru predstavlja i zastupa predsednik Saveta i generalni sekretar Komore bez ograničenja.

Komoru može zastupati i prokurista za zaključivanje pravnih poslova i radnji u vezi sa delatnošću Komore. O davanju prokure odlučuje Savet Komore.

Za vršenje pojedinih poslova i radnji Komoru može zastupati punomoćnik po posebnom ovlašćenju koje daje Savet i generalni sekretar Komore u okviru svojih nadležnosti.

VII KOMISIJE

Član 44

Skupština, Savet i generalni sekretar Komore u okvirima svojih nadležnosti obrazuju komisije za vršenje određenih poslova iz delatnosti Komore.

Profesionalni sastav, broj članova, zadatak komisije utvrđuje se odlukom o obrazovanju u skladu sa zadatkom i poslom koji je neophodno obaviti.

Organ koji je obrazovao komisiju može u toku njenog rada svojom odlukom promeniti zadatak i sastav komisije.

Komisije, u skladu sa zadatkom, mogu se obrazovati sa ograničenim vremenom rada, ili kao komisije u stalnom zasedanju, odnosno do donošenja odluke o prestanku rada.

Komisije podnose izveštaj o svom radu nadležnom organu Komore u skladu sa odlukom o njihovom obrazovanju.

Članovi komisije dužni su da savesno i profesionalno obavljaju svoje obaveze u okviru zadatka koji im je poveren.

VIII OPŠTI I DRUGI AKTI KOMORE

Član 45

Komora ima opšte akte u skladu sa Zakonom, drugim propisima, odredbama ovog statuta, kao i u skladu sa odlukama Skupštine i Saveta.

Opšti akti Komore su ovaj statut, pravilnici, akti kojima se regulišu opšti uslovi poslovanja, odluke kao i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja iz delatnosti Komore.

Opšte akte Komore donosi Skupština i Savet u okviru svojih nadležnosti.

Autentično tumačenje opšteg akta daje organ koji ga je doneo.

Na osnovu ovlašćenja u aktu o izmenama odnosno dopunama akta Komore, Sekretarijat utvrđuje njihov prečišćeni tekst. Očigledne tehničke greške u aktu Komore i njegovim izmenama odnosno dopunama, Sekretarijat Komore će ispraviti u prečišćenom tekstu ovog akta.

Izmene i dopune opštih akata vrše se u postupku koji je određen za njihovo donošenje.

Donete akte Komore potpisuje organ odnosno predsednik organa koji je takav akt doneo, ili lice koje ga zamenjuje, kao i druga ovlašćena lica u skladu sa ovim statutom.

Član 46

Statut je osnovni opšti akt Komore, a drugi opšti akti Komore moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Statut Komore potpisuje predsednik Skupštine Komore i na svakoj strani Statuta stavlja svoj skraćeni potpis (paraf).

Član 47

Odluke i drugi akti Komore koji nemaju opšti karakter u skladu sa članom 45. stav 2. ovog statuta, moraju biti u skladu sa opštim aktima Komore.

Član 48

Ako je Zakonom propisano da na akt Komore saglasnost daje Ministarstvo finansija, isti se objavljuje i stupa na snagu po dobijanju ove saglasnosti. Saglasnost Ministarstva finansija prilaže se uz odgovarajući akt kao njegov sastavni deo.

Do formiranja svoje internet stranice Komora će vršiti objavljivanje akata i drugih sadržaja u okviru delatnosti Komore na internet stranici Ministarstva finansija - www.mfin.sr.gov.yu.

IX POSLOVNE KNJIGE, FINANSIJSKI IZVEŠTAJI I REVIZIJA

Član 49

Komora vodi poslovne knjige i sastavlja finansijske izveštaje u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo i revizija.

Godišnji finansijski izveštaj Komore sa mišljenjem revizora dostavlja se Ministarstvu finansija.

Revizija poslovanja Komore obavlja se u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo i revizija.

Revizija iz stava 3. može biti redovna i vanredna. Redovna revizija obavlja se za svaku godinu, a vanredna na zahtev Ministarstva finansija i Skupštine Komore.

Član 50

Opštim aktom Komore organizuje se interna revizija, u skladu sa propisima koji regulišu principe organizacije i rada interne revizije i međunarodnim standardima.

X POSLOVNA TAJNA

Član 51

Poslovnom tajnom u radu Komore smatraju se isprave, podaci i informacije o poslovanju Komore i njenih članova, čije bi davanje i saopštavanje štetilo interesima i poslovnom ugledu Komore i njenih članova.

Član 52

Poslovnom tajnom u radu Komore smatraju se i isprave, podaci i informacije koji su kao takvi označeni od strane državnih i drugih organa i organizacija, ili su od istih označeni kao "strogo poverljivo", "poverljivo", ili "interno".

Član 53

Članovi Komore, njeni organi, zaposleni u Komori, kao i druga lica koja učestvovanjem u radu Komore, ukoliko na bilo koji način saznaju za isprave, podatke i informacije iz člana 51. i 52. ovog statuta, dužni su da čuvaju poslovnu tajnu. Dužnost čuvanja poslovne tajne traje i posle prestanka članstva u Komori, prestanka mandata u organima Komore i nakon prestanka radnog odnosa zaposlenog u Komori.

Član 54

Poslovnom tajnom ne mogu se označiti isprave, podaci i informacije koje po zakonu imaju javni karakter.

Poslovna tajna bliže se uređuje opštim aktom koji donosi Savet Komore.

XI JAVNOST RADA, OBJAVLJIVANJE I OBAVEŠTAVANJE

Član 55

Javnost rada Komore obezbeđuje se održavanjem javnih sednica svih organa Komore, obaveštavanjem o održavanju sednica, dostavljanjem informacija i izveštaja o radu Komore i njenih organa, objavljivanjem akata Komore u "Službenom glasniku RS", časopisu Komore, na oglasnoj tabli i internet stranici Komore, kao i oglašavanjem putem elektronskih i štampanih medija.

Obaveštavanje i objavljivanje u okviru delatnosti Komore utvrđuje se odlukom nadležnog organa Komore u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.

Član 56

Komora je dužna da obezbedi uslove da se članovi Komore i zaposleni u Komori redovno i potpuno obaveštavaju o radu Komore i njenih organa, kao i o svim pojedinostima koje su od značaja za ostvarivanje prava i obaveza članova Komore i delatnosti Komore.

Komora ima svoju prezentaciju na internetu.

XII ČASOPIS KOMORE

Član 57

Komora može izdavati svoj stručni časopis na srpskom jeziku koji se štampa ćiriličnim pismom. U časopisu Komora objavljuje svoje opšte akte i odluke, obaveštenja, stručna mišljenja iz oblasti računovodstva i revizije po opredeljenju Komore, kao i druge sadržaje koji po oceni Komore mogu pozitivno uticati na sprovođenja Zakona, Kodeksa etike za profesionalne računovođe, međunarodnih standarda i delatnosti Komore.

O nazivu časopisa iz stava 1. ovog člana, njegovoj ceni, periodima izlaženja, načinu finansiranja časopisa, prestanku izdavanja, programskoj orijentaciji, načinu dostavljanja i o drugim pitanjima od značaja za izdavanje časopisa, odlučuje Skupština Komore.

Član 58

Izdavački savet Komore čine glavni i odgovorni urednik, zamenik glavnog i odgovornog urednika, i određeni broj članova koji se određuju u skladu sa odlukom Skupštine Komore donete na osnovu člana 57. stav 2. ovog statuta. Izdavački savet bira i razrešava Savet Komore.

Glavni i odgovorni urednik, zamenik glavnog i odgovornog urednika i članovi Izdavačkog saveta za svoj rad odgovorni su Savetu Komore.

XIII REGISTRI KOMORE

Član 59

Komora vodi sledeće registre članova Komore:

1. Registar preduzeća za reviziju;

2. Registar izdatih licenci ovlašćenim revizorima za obavljanje poslova revizije;

3. Registar izdatih sertifikata za profesionalno zvanje "ovlašćeni interni revizor";

Pored registara iz stava 1. ovog člana, Komora vodi i sledeće registre:

1. Registar izdatih sertifikata za profesionalno zvanje "ovlašćeni revizor";

2. Registar nostrifikovanih profesionalnih zvanja koja su stečena u inostranstvu.

Član 60

Subjekti upisani u registre iz člana 59. ovog Statuta, dužni su da odmah, a najkasnije u roku od 8 dana, obaveste Komoru o svakoj promeni podataka sadržanih u registrima Komore.

Član 61

Registri Komore su javne knjige koje sadrže podatke u vezi sa upisom i brisanjem u određeni registar.

Registri Komore sadrže odvojen dosije za svakog upisanog subjekta u registar Komore.

Dosije iz prethodnog stava ovog člana sadrži dokaze na osnovu kojih je izvršen upis i brisanje upisa, dokaze o promenama podataka i sve druge dokaze dostavljene i sačinjene u postupku upisa ili brisanja iz Registra.

Sadržaj i način vođenja registara i dosijea bliže će se regulisati Pravilnikom o vođenju registara Komore koji donosi Savet.

XIV PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA KOMORE

Član 62

Članovi Komore imaju sledeća prava i dužnosti:

1. da učestvuju u radu Komore i njenih tela, da podnose predloge, da biraju i budu birani u organe i druga tela Komore;

2. da iniciraju donošenje odluka iz nadležnosti Komore, kao i da predlažu mere i radnje za unapređivanje položaja i ugleda revizorske struke;

3. da se u svom radu kontinuirano stručno usavršavaju;

4. da profesionalno i savesno izvršavaju odluke Komore;

5. da u svom radu postupaju u skladu sa Zakonom i zakonskom i profesionalnom regulativom, Kodeksom etike za profesionalne računovođe, ovim Statutom i drugim opštim i pojedinačnim aktima Komore;

6. da na zahtev Komore blagovremeno dostavljaju tačne i ažurne dokumente, informacije i podatke o svom statusu i radu;

7. da čuvaju poslovnu tajnu;

8. da uredno izvršavaju novčane obaveze prema Komori;

9. da uredno postupaju po preporukama Saveta Komore iz člana 65. stav 5. tačka 3.

10. da čuvaju i unapređuju ugled Komore.

Članovi Komore imaju i druga prava i obaveze utvrđene Zakonom i drugim zakonskim i podzakonskim aktima, ovim statutom i drugim opštim i pojedinačnim aktima i odlukama Komore.

XV PROFESIONALNO OSPOSOBLJAVANJE I USAVRŠAVANJE

Član 63

Komora organizuje i sprovodi stručno osposobljavanje i obuku za polaganje ispita za sticanje profesionalnih zvanja ovlašćenog revizora i ovlašćenog internog revizora u skladu sa Zakonom, podzakonskim propisima koji se donose za izvršavanje Zakona, profesionalnom regulativom, programom i uslovima koje propisuje Skupština i aktima Komore.

Komora vrši kontinuirano stručno usavršavanje kroz razne oblike stručnih-obrazovnih aktivnosti Komore, organizovanjem savetovanja, seminara, tribina, okruglih stolova i sl., u skladu sa godišnjim Programom rada Komore.

XVI PRIZNANJA

Član 64

U znak priznanja članovima Komore kao i drugim subjektima koji učestvuju u radu Komore za postignute rezultate i doprinos u ostvarivanju nadležnosti Komore i njen razvoj, dodeljuje se "Plaketa Komore ovlašćenih revizora".

Uslove za dodelu priznanja iz prethodnog stava, kao i odluku o dodeljivanju donosi Skupština Komore.

XVII KONTROLA I PROVERA KVALITETA RADA ČLANOVA KOMORE

Član 65

Komora prima i razmatra prigovore na rad članova dostavljene u pisanoj formi.

O urednim i kompletnim prigovorima na rad članova Komore odlučuje Savet.

Član Komore je dužan da se u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja o primljenom prigovoru na njegov rad izjasni u pisanoj formi.

Sekretarijat dostavlja primljeni prigovor nadležnom organu Komore obrazovanom sa zadatkom da prati primenu i kontrolu primene revizorskih standarda Kodeksa etike i kvaliteta vršenja revizije članova Komore, koji je dužan da preduzme sve potrebne radnje u skaldu sa Zakonom i aktima Komore u postupku ispitivanja primljenog prigovora, nakon čega o tome sačinjava izvešaj Savetu Komore, sa predlogom odluke u vezi sa podnetim prigovorom.

Po prigovoru Savet može odlučiti:

1. da se prigovor odbaci kao neuredan;

2. da se odbije kao neosnovan;

3. da se prigovor usvoji u kom slučaju Savet zauzima stav u vezi sa datim prigovorom i daje odgovarajuće preporuke u cilju otklanjanja uzroka predmetnog prigovora;

4. da prigovor prosledi Disciplinskoj komisiji;

5. da prigovor prosledi Ministarstvu finansija u formi obrazloženog predloga za inspekcijski nadzor.

Preporuke iz stava 5. tačka 3. ovog člana mogu biti opšteg karaktera ili preporuke koje se odnose na postupanje određenog člana Komore. Savet prati da li članovi Komore ili određeni član Komore u svom radu postupaju u skladu sa datom preporukom.

U slučaju da Savet ustanovi da preduzeće za reviziju nije postupilo po preporuci datoj u skladu sa stavom 6. ovog člana, savet može doneti odluku o izricanju opomene, ili javne opomene preduzeću za reviziju, u zavisnosti od utvrđenih okolnosti u vezi sa nepostupanjem po preporuci Saveta.

Izrečena mera javne opomene iz stava 7. ovog člana, objavljuje se na internet stranici Komore i u dnevnom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije.

Odluke Saveta iz stava 5. ovog člana moraju biti obrazložene.

Član 66

Pored postupka koji je regulisan članom 65. ovog Statuta organi Komore vrše kontrolu i proveru kvaliteta rada članova Komore i na način koji utvrdi Skupština Komore u skladu sa članom 17. stav 1. tačka 12. ovog statuta.

XVIII DISCIPLINSKA ODGOVORNOST

Član 67

Protiv ovlašćenih revizora zaposlenih u preduzeću za reviziju i ovlašćenih internih revizora članova Komore koji svojim radnjama ili propuštanjem učine povredu dužnosti i ugleda revizorske profesije, Komora sprovodi disciplinski postupak za utvrđivanje postojanja disciplinskog prekršaja i disciplinske odgovornosti, kao i za donošenje disciplinskih mera u skladu sa ovim statutom i Pravilnikom o disciplinskom postupku.

Propuštanje može predstavljati osnov za vođenje disciplinskog postupka samo ako je postojala obaveza člana Komore na činjenje.

Član 68

Povredom dužnosti i ugleda revizorske profesije iz člana 67. ovog statuta smatra se ako:

1. je upis u registre koje vodi Komora izvršen na osnovu neistinitih i netačnih podataka;

2. je pravosnažnom presudom utvrđeno da je član Komore počinio kažnjivo delo koje dovodi u pitanje njegov ugled za dalje obavljanje revizije;

3. član Komore nesavesno i nestručno obavlja poslove revizije, odnosno ne obavlja poslove u skladu sa Zakonom, Međunarodnim standardima revizije, Kodeksom etike za profesionalne računovođe, ovim statutom i aktima Komore;

4. član Komore ne ispunjava obaveze prema Komori iz člana 62. ovog statuta.

Član 69

Za učinjeni disciplinski prekršaj iz člana 68. ovog statuta, članu Komore može se izreći jedna od sledećih mera:

1. opomena;

2. javna opomena;

3. zabrana obavljanja poslova revizije na period do godinu dana;

4. brisanje iz Registra Komore.

Mera opomene iz tačke 1. i 2. prethodnog stava izriče se za blaže povrede Zakona, zakonske i profesionalne regulative, Kodeksa etike za profesionalne računovođe, ovog statuta i akata Komore.

Mere iz stava 1. tačka 3. i 4. ovog člana mogu se izreći samo za teške povrede Zakona, zakonske i profesionalne regulative, Kodeksa etike za profesionalne računovođe, ovog statuta i akata Komore. Ove mere se izriču tako što se prvo primenjuje mera iz stava 1. tačka 3. ovog člana. Mera iz stava 1. tačka 4. ovog člana izriče se u slučaju da član Komore nakon prestanka mere iz tačke 3. ponovo učini sličnu ili istu povredu u roku od dve godine od prestanka izrečene mere.

Član 70

Prijavu za učinjeni disciplinski prekršaj mogu podneti članovi Komore, organi Komore, izuzev Disciplinske komisije, kao i drugi subjekti koji saznaju za učinjeni disciplinski prekršaj i počinitelja.

Prijava iz stava 1. ovog člana podnosi se Disciplinskoj komisiji. Po primljenoj prijavi Disciplinska komisija pokreće i vodi disciplinski postupak po službenoj dužnosti u skladu sa ovim statutom i Pravilnikom o disciplinskom postupku.

Disciplinska komisija je dužna da u postupku odlučivanja o disciplinskoj odgovornosti postupa hitno.

Član 71

Na odluku Disciplinske komisije član Komore protiv koga je vođen disciplinski postupak može podneti žalbu Savetu Komore u roku od 15 dana od dana prijema pisanog otpravka odluke. Savet je dužan da odluči po žalbi u roku od 30 dana od dana njenog prijema.

Savet Komore odlučujući po žalbi može odluku Disciplinske komisije potvrditi, preinačiti ili ukinuti i predmet vratiti Disciplinskoj komisiji na ponovni postupak i odlučivanje.

Protiv Odluke Saveta po žalbi član Komore, prema kome je izrečena disciplinska mera, može pokrenuti postupak pred nadležnim sudom.

Član 72

Evidenciju o konačnim i pravnosnažnim odlukama o izrečenim disciplinskim merama vodi Disciplinska komisija Komore.

Evidencija iz prethodnog stava nije javna i podaci iz ove evidencije mogu se dati samo na zahtev državnih organa za potrebe postupaka koji oni vode.

Član 73

Pokretanje Disciplinskog postupka zastareva u roku od 6 meseci od dana kada Disciplinska komisija sazna za učinjeni disciplinski prekršaj i počinitelja, a najkasnije u roku od godinu dana od dana učinjenog disciplinskog prekršaja.

Zastarelost ne teče dok disciplinski postupak nije moguće pokrenuti ili voditi zbog odsustva člana Komore ili iz drugih opravdanih razloga.

Izrečena disciplinska mera ne može se izvršiti kada protekne godinu dana od datuma konačnosti ili pravnosnažnosti odluke o izrečenoj disciplinskoj meri.

Član 74

Zastarevanje pokretanja disciplinskog postupka u okviru subjektivnog roka od 6. meseci prekida se svakom radnjom nadležnog organa Komore koja se preduzima radi pokretanja disciplinskog postupka. Sa svakim prekidom zastarevanje počinje ponovo da teče.

XIX NADZOR NAD RADOM KOMORE

Član 75

Kod izvršavanja poslova koji su Zakonom povereni Komori nadzor vrši Ministarstvo finansija.

XX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 76

Komora će u roku od 30 dana od dana konstituisanja Skupštine i Saveta Komore doneti Statut i akte koji regulišu: uslove za učlanjenje i prestanak članstva u Komori, iznos članarine koju plaćaju članovi Komore, iznos naknade za polaganje ispita, izdavanje sertifikata i licenci i upis u registre koje vodi Komora, kao i za davanje podataka iz ovih registara.

U roku iz stava 1. ovog člana Komora će obrazovati Komisiju za sprovođenje ispita iz člana 6. stav 1. Zakona.

Komora će u roku od 60 dana od dana konstituisanja Skupštine i Saveta Komore doneti Finansijski plan, akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji, akte koji regulišu: program za sticanje profesionalnih zvanja iz člana 4. Zakona, uslove za sticanje, produžavanje i oduzimanje licenci za rad ovlašćenim revizorima za obavljanje poslova revizije finansijskih izveštaja, uslove za izdavanje sertifikata za sticanje profesionalnih zvanja ovlašćenog revizora i ovlašćenog internog revizora.

Druge akte neophodne za rad Komore nadležni organi će doneti u roku od 3 meseca od dana konstituisanja Skupštine i Saveta Komore.

Član 77

Ovaj statut, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja saglasnosti Ministarstva finansija date na ovaj statut u "Službenom glasniku RS".

Data saglasnost Ministarstva finansija prilaže se uz ovaj statut i čini njegov sastavni deo.

Nakon objavljivanja saglasnosti Ministarstva finansija date na ovaj statut u "Službenom glasniku RS", ovaj statut se objavljuje na internet stranici Komore.

Napomene

Na osnovu čl. 51. stav 5, 54. stav 6. tačka 1), 55. stav 7. tačka 1) i 58. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Sl. glasnik RS", br. 46/2006), Skupština Komore ovlašćenih revizora na Prvoj konstitutivnoj sednici održanoj 15.11.2006. godine, donela je Statut Komore ovlašćenih revizora.
Na osnovu čl. 54. stav 6. tačka 1) i 55. stav 7. tačka 1) Zakona o računovodstvu i reviziji ("Sl. glasnik RS", br. 46/2006), čl. 17 stav 1. tačka 1, čl. 23 stav 1. tačka 1. i čl. 45. stav 5. Statuta Komore ovlašćenih revizora, Skupština Komore ovlašćenih revizora na četvrtoj vanrednoj sednici održanoj 4.12.2007. godine, donela je Odluku o izmenama i dopunama Statuta Komore ovlašćenih revizora.