1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava | |||
I |
| 111 |
|
|
| 111 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Upoznavanje učenika sa osnovnim kancelarijskim uslovima za rad i kancelarijskim potrošnim materijalom
• Osposobljavanje učenika za korišćenje tehnike kucanja
• Osposobljavanje učenika za oblikovanje tekstova i korišćenje elemenata i formi poslovnih pisama
• Osposobljavanje učenika za rad sa tekućom poštom
• Osposobljavanje učenika za vođenje evidencija i klasifikaciju dokumentacije
• Razvijanje sposobnosti timskog rada
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Kancelarijski prostor i oprema i kancelarijski potrošni materijal | 13 |
Tehnika kucanja | 42 |
Oblikovanje tekstova i elementi i forme poslovnih pisama | 24 |
Rad sa poštom | 18 |
Evidencija i klasifikacija | 14 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Kancelarijski prostor i oprema i kancelarijski potrošni materijal |
Trajanje modula: | 13 časova |
CILJ MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Upoznavanje učenika sa osnovnim kancelarijskim uslovima za rad i kancelarijskim potrošnim materijalom | • objasni značaj uslova za rad u kancelariji | • Savremena kancelarija | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Tehnika kucanja |
Trajanje modula: | 42 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Osposobljavanje učenika za korišćenje tehnike kucanja | • koristi tehniku kucanja u alfanumeričkom delu tastature | • Pravila pri kucanju | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Oblikovanje tekstova i elementi i forme poslovnih pisama |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Osposobljavanje učenika za oblikovanje tekstova i korišćenje elemenata i formi poslovnih pisama | • oblikuje tekstove u blok formi | • Blok forma za oblikovanje tekstova | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Rad sa poštom |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Osposobljavanje učenika za rad sa tekućom poštom | • navede faze u radu sa tekućom poštom | • Faze: prijem, zavođenje, razvrstavanje, otvaranje i pregledanje, signiranje, dostavljanje u rad, vraćanje rešenih predmeta pisarnici, otpremanje pošte | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Evidencija i klasifikacija |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Osposobljavanje učenika za vođenje evidencija i klasifikaciju dokumentacije | • definiše pojam, vrste i značaj evidencija | • Pojam, vrste i značaj evidencija | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Kancelarijsko poslovanje za prvi razred pravnih i ekonomskih škola - B. Subotić i dr S. Rajković
2. Savremena poslovna korespondencija - E. Šarković, 2004. god.
3. Kancelarijsko poslovanje za drugi razred - S. Đukić
4. Uredba o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave "Službeni glasnik RS", broj 80/92
5. Uputstvo o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave "Službeni glasnik RS", br. 10/93 i 14/93
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Računarstvo i informatika
2. Organizacija nabavke i prodaje
3. Obuka u virtuelnom preduzeću
4. Poslovna komunikacija
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava | |||
I | 37 | 74 |
|
|
| 111 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Upoznavanje učenika sa značajem računovodstvenih informacija u poslovnom odlučivanju
• Sticanje znanja o računovodstvenom prikazivanju imovine i porekla imovine
• Sticanje znanja o uticaju poslovnih događaja na imovinu i njeno poreklo
• Upoznavanje učenika sa značajem računovodstvene funkcije u evidentiranju poslovnih događaja
• Upoznavanje učenika sa značajem principa dvojnosti i jednoobraznosti za sistem dvojnog knjigovodstva
• Osposobljavanje učenika za obavljanje poslova platnog prometa
• Sticanje znanja o nastanku i značaju potraživanja i obaveza
• Sticanje znanja o zalihama kao delu imovine
• Sticanje znanja o osnovnim sredstvima kao delu imovine
• Sticanje znanja o uticaju rashoda i prihoda na rezultat poslovanja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Računovodstvo (pojam, delovi, zadaci) i imovina i poreklo imovine | 18 |
Poslovne promene i njihovo praćenje | 15 |
Dvojno knjigovodstvo | 12 |
Platni promet | 15 |
Potraživanja i obaveze | 18 |
Zalihe | 12 |
Osnovna sredstva | 6 |
Rashodi, prihodi, rezultat poslovanja | 15 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Računovodstvo (pojam, delovi, zadaci) i imovina i poreklo imovine |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJ MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Upoznavanje učenika sa značajem računovodstva u poslovnom odlučivanju • Sticanje znanja o računovodstvenom prikazivanju imovine i porekla imovine | • objasni značaj računovodstva u poslovnom odlučivanju | • Računovodstvo-pojam, delovi, zadaci i korisnici | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Poslovne promene i njihovo praćenje |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o uticaju poslovnih događaja na imovinu i njeno poreklo • Upoznavanje učenika sa značajem računovodstvene funkcije u evidentiranju poslovnih događaja | • objasni uticaj poslovnih događaja na promene stanja imovine | • Poslovne promene i knjigovodstvena dokumenta: pojam, značaj, elementi, vrste, upotreba i kontrola | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Dvojno knjigovodstvo |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Upoznavanje učenika sa značajem principa dvojnosti i jednoobraznosti za sistem dvojnog knjigovodstva
| • razlikuje zakonom određene poslovne knjige dvojnog knjigovodstva
| • Dvojno knjigovodstvo i poslovne knjige dvojnog knjigovodstva
| • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Platni promet |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Osposobljavanje učenika za obavljanje poslova platnog prometa | • priprema dokumentaciju za obavljanje platnog prometa | • Blagajnička dokumentacija i gotovinski instrumenti platnog prometa | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Potraživanja i obaveze |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o nastanku i značaju potraživanja i obaveza
| • popuni prodajnu fakturu
| • Potraživanja od kupaca
| • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Zalihe |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o zalihama kao delu imovine | • identifikuje vrstu, količinu i vrednost zaliha | • Zalihe - pojam, vrsta, količina, cena, vrednost i evidencije | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Osnovna sredstva |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o osnovnim sredstvima kao delu imovine | • identifikuje vrste osnovnih sredstava | • Osnovna sredstva - pojam, vrste i evidencija | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Rashodi, prihodi, rezultat poslovanja |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o uticaju rashoda i prihoda na rezultat poslovanja | • objasni pravila evidentiranja na uspešnim kontima | • Rashodi - pojam, vrste, pravila evidentiranja | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Zakon o računovodstvu i reviziji "Službeni glasnik RS", broj 46/06
2. Zakon o privrednim društvima "Službeni glasnik RS", broj 125/04
3. Zakon o porezu na dodatu vrednost "Službeni glasnik RS", br. 84/04, 86/04, 61/05 i 61/07
4. dr Vera Poznanić-Leko, Računovodstvo za prvi razred ekonomske škole
5. dr Vera Poznanić-Leko, Računovodstvo za drugi razred ekonomske škole
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Uvod u ekonomiju
2. Osnovi prava
3. Računovodstvo u trgovini
4. Obuka u virtuelnom preduzeću
5. Organizacija nabavke i prodaje
6. Preduzetništvo
7. Menadžment - izborni
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava | |||
III |
| 72 |
|
|
| 72 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Osposobljavanje učenika za donošenje odluka na bazi izvršene analize
• Razvijanje sposobnosti prikupljanja, grupisanja i prikazivanja podataka
• Razvijanje sposobnosti timskog rada
• Sticanje znanja o osnovnim pojmovima o statistici kao nauci
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Uvod u statistiku | 6 |
Statističko posmatranje, grupisanje i prikazivanje podataka | 26 |
Analiza podataka | 40 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Uvod u statistiku |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJ MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Osposobljavanje učenika za donošenje odluka na bazi izvršene analize | • definiše statistiku kao naučni metod | • Pojam, predmet i zadatak statistike | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
| * |
|
|
Naziv modula: | Statističko posmatranje, grupisanje i prikazivanje podataka |
Trajanje modula: | 26 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Razvija sposobnost prikupljanja, grupisanja i prikazivanja podataka • Razvijanje sposobnosti timskog rada
| • objasni i izradi program posmatranja | • Program statističkog posmatranja: | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
| * |
|
|
Naziv modula: | Analiza podataka |
Trajanje modula: | 40 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Osposobljavanje učenika za donošenje odluka na bazi izvršene analize | • objasni pojam, značaj i vrste srednjih vrednosti | • Aritmetička sredina | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Statistika za ekonomsku, ugostiteljsko-turističku i pravno birotehničku školu - Mileva Žižić, Marija Vidić
2. Metode statističke analize - Dr Mileva Žižić, Dr Miodrag Lovrić i Dr Dubravka Pavliči
3. Statističke publikacije - Republički zavod za statistiku
4. Internet stranica Republičkog zavoda za statistiku
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Računarsvo i informatika
2. Računovodstvo u trgovini
3. Obuka u virtuelnom preduzeću
4. Organizacija nabavke i prodaje
5. Marketing
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava | |||
IV | 64 |
|
|
|
| 64 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Sticanje osnovnih znanja o poreskom sistemu
• Sticanje osnovnih znanja iz monetarne sfere i kredita
• Sticanje osnovnih znanja o hartijama od vrednosti
• Sticanje osnovnih znanja o bankarskom sistemu
• Upoznavanje sa osnovnim znanjima u oblasti finansija
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Uvod u finansije | 12 |
Pojam i vrste kredita | 13 |
Hartije od vrednosti | 17 |
Bankarski sistem | 17 |
Poreski sistem | 5 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Uvod u finansije |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJ MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Upoznavanje sa osnovnim znanjima u oblasti finansija | • objasni pojam i značaj finansija | • Finansije - pojam i značaj | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Pojam i vrste kredita |
Trajanje modula: | 13 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje osnovnih znanja iz monetarne sfere i kredita | • objasni pojam i namenu kredita | • Krediti (pojam i vrste) | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Hartije od vrednosti |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje osnovnih znanja o hartijama od vrednosti | • objasni ulogu i segmente finansijskog tržišta | • Finansijsko tržište (novčano tržište, devizno, tržište kapitala) | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Bankarski sistem |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje osnovnih znanja o bankarskom sistemu | • definiše banku kao finansijsku instituciju | • Banke - pojam i vrste | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Poreski sistem |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje osnovnih znanja o poreskom sistemu | • objasni fiskalni sistem i fiskalnu politiku | • Fiskalni sistem i fiskalna politika | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Zakon o hartijama od vrednosti
2. Monetarna ekonomija i bankarstvo za 3. i 4. razred ekonomske škole - grupa autora
3. Osnovi finansija za drugi razred za finansijskog tehničara (grupa autora)
4. Zakon o bankama
5. Zakon o tržištu hartija od vrednosti i drugih fin. instrumenata
6. Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Obuka u virtuelnom preduzeću
2. Organizacija nabavke i prodaje
3. Spoljna trgovina
4. Pravo u trgovini
5. Međunarodna špedicija
6. Računovodstvo u trgovini
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava | |||
IV |
| 64 |
|
|
| 64 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Prepoznavanje osobina preduzetnika
• Razvijanje preduzetničkih veština, strategija i ideja
• Osposobljavanje učenika za realizaciju poslovne ideje
• Razvijanje svesti o značaju tržišne orijentacije u poslovanju, kritičkog stava u odnosu na poslovne mogućnosti, sposobnosti samoocenjivanja i značaju timskog rada
• Razvijanje menadžerskih sposobnosti i osobina
• Osposobljavanje za upravljanje troškovima i vremensku organizaciju aktivnosti
• Razvijanje svesti o potrebi inovacija u poslovanju i racionalnog razmišljanja i delovanja
• Upoznavanje sa realnim problemima sa kojima se suočava preduzetnik na tržištu (konkurencija)
• Upoznavanje sa efektima ekonomije obima
• Osposobljavanje za istraživački rad i uspešnu prezentaciju
• Razvijanje pregovaračkih sposobnosti i tolerancije
• Razumevanje značaja bilansa stanja, bilansa uspeha i tokova gotovine kao najvažnijih finansijskih izveštaja u biznis planu
• Prepoznavanje profita/dobiti kao osnovnog motiva poslovanja
• Razumevanje značaja likvidnosti u poslovanju preduzeća
• Shvatanje značaja finansijske analize u poslovanju preduzeća i dobijanja povratne informacije
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Od biznis ideje do marketing plana | 20 |
Upravljanje poslovanjem | 22 |
Finansijski izveštaji kao deo biznis plana | 22 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Od biznis ideje do marketing plana |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJ MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Prepoznavanje osobina preduzetnika • Razvijanje preduzetničkih veština, strategija i ideja • Osposobljavanje učenika za realizaciju poslovne ideje • Razvijanje svesti o značaju tržišne orijentacije u poslovanju, kritičkog stava u odnosu na poslovne mogućnosti, sposobnosti samoocenjivanja i značaju timskog rada
| • proceni sopstvene motivacione snage i osobine preduzetnika
| • Preduzetničke sposobnosti i strategije
| • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave: Za predviđene sadržaje koristiti materijale iz priručnika za obuku Traganje za poslovnim idejama Marketing i prodaja |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | prezentacija |
* |
|
| * |
| * | * | * |
| * | * |
Naziv modula: | Upravljanje poslovanjem |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Razvijanje menadžerskih sposobnosti i osobina • Osposobljavanje za upravljanje troškovima i vremensku organizaciju aktivnosti • Razvijanje svesti o potrebi inovacija u poslovanju i racionalnog razmišljanja i delovanja • Upoznavanje sa realnim problemima sa kojima se suočava preduzetnik na tržištu (konkurencija) • Upoznavanje sa efektima ekonomije obima • Osposobljavanje za istraživački rad i uspešnu prezentaciju • Razvijanje pregovaračkih sposobnosti i tolerancije | • upravlja procesom rada (proizvodnja, promet robe, promet usluga) | • Organizacija nabavke i prodaje | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Preporuke za realizaciju nastave: Organizacija proizvodnje Troškovi proizvodnje Upravljanje vremenom Inženjering vrednosti Informisanje, komunikacija, konkurencija i upravljanje proizvodnjom Priprema za terenski rad i prezentacija proizvodnog plana Obezbediti dolazak preduzetnika. |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | prezentacija |
* |
|
| * |
| * | * | * |
| * | * |
Naziv modula: | Finansijski izveštaji kao deo biznis plana |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Razumevanje značaja bilansa stanja, bilansa uspeha i tokova gotovine kao najvažnijih finansijskih izveštaja u biznis planu • Prepoznavanje profita/dobiti kao osnovnog motiva poslovanja • Razumevanje značaja likvidnosti u poslovanju preduzeća • Shvatanje značaja finansijske analize u poslovanju preduzeća i dobijanja povratne informacije | • sastavi bilans stanja | • Bilans stanja | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Preporuke za realizaciju nastave: Bilans stanja Bilans uspeha Bilans tokova gotovine (cash flow) Priprema i prezentacija biznis plana pred investitorima |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | prezentacija |
* |
|
| * |
| * | * | * |
| * | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Sajtovi: www.apr.sr.gov.yu, www.sme.sr.gov.yu; www.mspbg.co.yu
2. Pripremljeni materijal sa seminara preduzetništvo (priručnik i CD)
3. dr Blagoje Paunović, dr Jokić Dragoslav
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Marketing
2. Menadžment - izborni
3. Obuka u virtuelnom preduzeću
4. Uvod u ekonomiju
5. Trgovina
6. Računovodstvo u trgovini
7. Kancelarijsko poslovanje
8. Poslovna komunikacija
9. Organizacija nabavke i prodaje
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
II | 74 |
|
|
|
| 74 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Shvati značaj i ulogu trgovine kao privredne delatnosti
• Sticanje znanja o organizacionim oblicima trgovine
• Sticanje znanja o tržištu i vezi tržišta, trgovine i transporta
• Sticanje znanja o poslovanju trgovinskih preduzeća
• Sticanje znanja o ulozi države u trgovinskom poslovanju
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Trgovina kao privredna delatnost | 10 |
Organizacioni oblici trgovine | 10 |
Trgovina, tržište i transport | 18 |
Trgovinsko preduzeće | 26 |
Uloga države u trgovinskom poslovanju | 10 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Trgovina kao privredna delatnost |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Shvati značaj i ulogu trgovine kao privredne delatnosti | • objasni nastanak, mesto, ulogu i značaj trgovine kao delatnosti | • Trgovina kao delatnost (pojam, značaj, mesto) | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Organizacioni oblici trgovine |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o organizacionim oblicima trgovine | • razlikuje oblike trgovine | • Organizacioni oblici trgovine: unutrašnja, spoljna, na veliko i malo - pojam i funkcije | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Trgovina, tržište i transport |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o tržištu i vezi tržišta, trgovine i transporta | • razlikuje organizacione oblike tržišta | • Međuzavisnost tržišta i trgovine | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Trgovinsko preduzeće |
Trajanje modula: | 26 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o poslovanju trgovinskih preduzeća | • objasni cilj i zadatak poslovanja trgovinskih preduzeća | • Trgovinsko preduzeće - cilj, zadaci i vrste | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Uloga države u trgovinskom poslovanju |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o ulozi države u trgovinskom poslovanju | • objasni ulogu države u trgovini i nabroji propise i mere koje donosi | • Politika potrošačkog kreditiranja | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Ekonomika trgovine - dr Dragutin Radunović
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Uvod u ekonomiju
2. Spoljna trgovina
3. Pravo u trgovini
4. Organizacija nabavke i prodaje
5. Obuka u virtuelnom preduzeću
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
II | 111 |
|
|
|
| 111 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Sticanje znanja o posebnim vrstama ugovora neophodnim za veletrgovinu
• Sticanje pravnog znanja o posebnim vrstama ugovora neophodnim za spoljnu trgovinu
• Sticanje znanja o pravnom aspektu komunikacije sa državnim organima u poslovima veletrgovine i spoljne trgovine
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Obligacioni odnos | 60 |
Pravni aspekti spoljnotrgovinskog poslovanja | 30 |
Komunikacija sa državnim organima | 21 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Obligacioni odnos |
Trajanje modula: | 60 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o posebnim vrstama ugovora neophodnim za veletrgovinu | • nabroji izvore prava u veletrgovini | • Izvori prava; Zakon o obligacionim odnosima, Zakon o PDV-u, Zakon o javnim nabavkama, opšta akta koja donose nadležna ministarstva, dobri poslovni običaji | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave - Studija slučaja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Pravni aspekti spoljnotrgovinskog poslovanja |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje pravnog znanja o posebnim vrstama ugovora neophodnim za spoljnu trgovinu | • nabroji izvore prava značajne za spoljnotrgovinsko poslovanje privrednog društva | • Zakon o spoljnotrgovinskom poslovanju, Carinski zakon, Zakon o carinskim tarifama, Zakon o deviznom poslovanju, Međunarodne konvencije i sporazumi, dobri poslovni običaji, uzanse, PAYTERMS pravila | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave - Studija slučaja |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Komunikacija sa državnim organima |
Trajanje modula: | 21 čas |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Sticanje znanja o pravnom aspektu komunikacije sa državnim organima u poslovima vele i spoljne trgovine | • objasni upravni postupak | • Pojam upravnog postupka | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave - Studija slučaja |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Zakon o spoljnotrgovinskom poslovanju "Službeni list SRJ", br. 46/92, 49/92, 16/93, 24/94, 28/96, 29/97, 59/98, 16/99, 17/99, 36/99,
44/99, 53/99, 55/99, 73/00, 23/01 i "Službeni glasnik RS", broj 101/05
2. Zakon o deviznom poslovanju "Službeni glasnik RS", broj 101/05
3. Zakon o obligacionim odnosima "Službeni list SFRJ", br. 29/78, 39/85, 45/89, 57/89 i "Službeni list SRJ", br. 31/93, 22/99 i 44/99
4. Zakon o cenama "Službeni glasnik RS", broj 79/05
5. Zakon o oglašavanju "Službeni glasnik RS", broj 79/05
6. Zakon o porezu na dodatu vrednost "Službeni glasnik RS", br. 84/04, 86/04, 61/05 i 61/07
7. Zakon o javnim nabavkama "Službeni glasnik RS", br. 39/02, 43/03, 55/04 i 101/05
8. Zakon o carinskoj tarifi "Službeni glasnik RS", br. 62/05 i 61/07
9. Zakon o zaštiti potrošača "Službeni glasnik RS", broj 79/05
10. Zakon o zaštiti konkurencije "Službeni glasnik RS", broj 79/05
11. Zakon o tržištu hartija od vrednosti i drugih finansijskih instrumenata "Službeni glasnik RS", broj 47/06
12. Uredbe Vlade Republike Srbije - u oblasti spoljne i veletrgovine
13. Međunarodni sporazumi - u oblasti spoljne i veletrgovine
14. Međunarodna pravila i konvencije, opšti uslovi i dobri poslovni običaji - Mladen Kosovac, Beograd, 1996
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Osnovi prava
2. Uvod u ekonomiju
3. Trgovina
4. Spoljna trgovina
5. Međunarodna špedicija
6. Obuka u virtuelnom preduzeću
7. Kancelarijsko poslovanje
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
II |
| 74 |
|
|
| 74 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Osposobljavanje učenika za razumevanje procesa nabavke i prodaje
• Razvijanje sposobnosti za praćenje likvidnosti preduzeća
• Razumevanje procedure uvoza i izvoza
• Prati i analizira rezultate poslovanja preduzeća
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Knjigovodstvena evidencija kupoprodaje robe u trgovinskom preduzeću | 38 |
Knjigovodstveno praćenje tokova plaćanja | 6 |
Knjigovodstvena evidencija uvoza i izvoza | 10 |
Knjigovodstvena evidencija prihoda i rashoda trgovinskog preduzeća | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Knjigovodstvena evidencija kupoprodaje robe u trgovinskom preduzeću |
Trajanje modula: | 38 časova |
CILJ MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Osposobljavanje učenika za razumevanje procesa nabavke i prodaje | • objasni bilans stanja trgovinskih preduzeća | • Bilans trgovinskog preduzeća | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Knjigovodstveno praćenje tokova plaćanja |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Razvijanje sposobnosti za praćenje likvidnosti preduzeća | • prati likvidnost preduzeća | • Evidencija na odgovarajućim kontima | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Knjigovodstvena evidencija uvoza i izvoza |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Razumevanje procedure uvoza i izvoza | • sastavi uvoznu kalkulaciju | • Uvozna kalkulacija | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Knjigovodstvena evidencija prihoda i rashoda trgovinskog preduzeća |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO |
• Prati i analizira rezultate poslovanja preduzeća | • evidentira prihode od prodaje | • Prihodi od prodaje | • Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje | dnevnik | test praktičnih | samostalni | grafički |
| * |
|
|
| * | * |
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
1. Računovodstvo trgovinskih preduzeća - izdavač Ekonomski fakultet Beograd
2. Stručne publikacije: "Informator-Cekos", "Privredni savetnik"
3. Zakon o računovodstvu, o platnom prometu
4. Priručnik o primeni kontnog okvira za preduzeća i zadruge
5. Priručnik o primeni PDV-a
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. Osnove računovodstva
2. Organizacija nabavke i prodaje
3. Obuka u virtuelnom preduzeću
4. Trgovina
5. Spoljna trgovina
6. Preduzetništvo
7. Menadžment