STATUT
KOMORE MEDICINSKIH SESTARA I ZDRAVSTVENIH TEHNIČARA SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 115/2006 i 21/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Komora medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara Srbije (u daljem tekstu: Komora) je obavezna, nezavisna i profesionalna organizacija medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara koji u zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi, odnosno kod drugog poslodavca obavljaju poslove zdravstvene delatnosti kao profesiju u Republici Srbiji.

Komora deluje na teritoriji Republike Srbije.

Komora je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom i ovim statutom.

U pravnom prometu sa trećim licima Komora istupa samostalno i neograničeno u svoje ime i za svoj račun.

Komora za svoje obaveze odgovara svim svojim sredstvima.

Član 2

Naziv Komore je "Komora medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara Srbije".

Skraćeni naziv Komore medicinskih sestara i zdravstvenih radnika Srbije je KMSZTS.

Sedište KMSZTS je u Beogradu, Dobračina 3/II sprat.

Član 3

Komora ima pečat i štambilj.

Tekst pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Pečat je okruglog oblika prečnika 32 mm, s grbom Republike Srbije u sredini i ispisanim tekstom "Republika Srbija, Komora medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara Srbije - u Beogradu".

Komora ima štambilj pravougaonog oblika veličine 55 x 25 mm sa istim tekstom kao i pečat, sa dodatkom prostora za broj delovodnog protokola i datum.

Ogranak Komore ima pečat i štambilj, koji su istovetni pečatu i štambilju iz stava 2. ovog člana uz naznaku ogranka Komore.

Komora ima znak, čiji oblik, sadržinu i upotrebu utvrđuje Upravni odbor Komore.

Član 4

Komoru predstavlja i zastupa direktor Komore.

Član 5

Rad Komore i njenih organa je javan.

Javnost u radu Komore i njenih organa obezbeđuje se održavanjem javnih sednica organa Komore, obaveštavanjem javnosti o radu Komore i njenih organa putem glasila Komore i davanjem informacija o radu Komore sredstvima javnog informisanja.

Član 6

Članstvo u Komori je obavezno za sve medicinske sestre i zdravstvene tehničare u skladu sa zakonom.

Komora može imati počasne članove i članove donatore u skladu sa ovim statutom.

Počasni član Komore je lice koje je doprinelo razvoju profesije u zemlji i i inostranstvu.

Donator Komore može postati svaki građanin Srbije ili strani državljanin, koji Komori zavešta pokretnu i nepokretnu imovinu ili finansijska sredstva.

Počasnog člana i dobrotvora Komore bira Skupština Komore na predlog Upravnog odbora.

Dobrovoljni članovi Komore mogu biti medicinske sestre i zdravstveni tehničari koji ne obavljaju kao profesiju poslove zdravstvene delatnosti.

Članovi Komore, pored prava i obaveza utvrđenih zakonom, imaju pravo i obavezu:

- da biraju i budu birani u organe Komore,

- da aktivno učestvuju u radu Komore,

- da koriste usluge Komore,

- da poštuju akta koje donosi Komora,

- da redovno ispunjavaju materijalne obaveze prema Komori,

- da učestvuju na skupovima koje Komora organizuje,

- da ostvaruju druga prava koja za svoje članove obezbeđuje Komora i da izvršavaju dužnosti koje Komora naloži svojim članovima.

Član 7

Komora ima šest ogranaka kao organizacione jedinice Komore.

II POSLOVI I ZADACI KOMORE

Član 8

Komora u skladu sa Zakonom o komorama zdravstvenih radnika (u daljem tekstu: Zakon) obavlja poslove kao javna ovlašćenja, i to kao poverene poslove i ostale poslove.

Član 9

Komora kao javna ovlašćenja:

1. donosi kodeks profesionalne etike;

2. vrši upis medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara i vodi imenik Komore;

3. izdaje, obnavlja i oduzima odobrenje za samostalni rad (u daljem tekstu: licenca) članovima Komore i vodi imenik o izdatim, obnovljenim i oduzetim licencama;

4. posreduje u sporovima između članova Komore, odnosno između članova Komore i korisnika zdravstvenih usluga;

5. organizuje sudove časti za utvrđivanje povrede profesionalne dužnosti i odgovornosti članova Komore, kao i izricanje mera za te povrede;

6. vodi imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore;

7. izdaje izvode iz imenika, uverenja i potvrde o činjenicama o kojima vodi evidenciju, a koje predstavljaju javne isprave;

8. utvrđuje visinu članarine, iznos nadoknade za upis u imenik članova Komore, iznos nadoknade za izdavanje i obnavljanje licence i utvrđuje nadoknadu za izdavanje izvoda iz imenika, uverenja i potvrda o evidencijama koje Komora vodi;

9. izdaje legitimaciju članovima Komore koji imaju licencu i izdaje identifikacioni broj članovima Komore koji imaju licencu.

Član 10

Pored poslova iz člana 9. koje Komora obavlja kao poverene, Komora:

- zastupa i štiti profesionalne interese članova Komore u obavljanju profesije;

- stara se o ugledu članova Komore, odnosno o obavljanju poslova zdravstvene delatnosti u skladu sa Etičkim kodeksom;

- vodi evidenciju članova Komore koji obavljaju privatnu praksu, a koji su upisani u registar kod nadležnog organa;

- predlaže listu nadzornika za redovnu i vanrednu spoljnu proveru kvaliteta stručnog rada, u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti;

- daje inicijativu za bliže uređivanje načina obavljanja pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara, kao i njihovog stručnog usavršavanja, odnosno uslova koje moraju ispunjavati zdravstvene ustanove i privatna praksa za obavljanje pripravničkog staža medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara;

- učestvuje u utvrđivanju nomenklature zdravstvenih usluga, kriterijuma i merila za zaključivanje ugovora o pružanju zdravstvene zaštite u skladu sa zakonom kojim se određuje zdravstveno osiguranje;

- predlaže kriterijume i merila za utvrđivanje cena zdravstvenih usluga koje se pružaju u privatnoj praksi, odnosno cena zdravstvenih usluga koje se pružaju u zdravstvenim ustanovama, a koje se ne obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja, kao i o visini cena tih usluga;

- daje inicijativu za donošenje propisa u oblasti zdravstvene zaštite i zdravstvenog osiguranja;

- daje inicijativu i preduzima mere za osiguranje članova Komore kod nosioca osiguranja za rizik koji može nastupiti zbog stručne greške u vršenju poslova zdravstvene delatnosti;

- pruža stručnu pomoć građanima u ostvarivanju prava na zdravstvenu zaštitu u slučaju nestručnog ili neetičkog rada članova Komore;

- pruža stručnu pomoć članovima Komore i zastupa interese članova Komore koji obavljaju privatnu praksu pri zaključivanju ugovora sa organizacijom zdravstvenog osiguranja;

- prati i pokreće inicijativu za preduzimanje zakonom propisanih mera u vezi sa povredom propisa o zabrani reklamiranja (oglašavanja) u oblasti zdravstvene zaštite;

- obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim statutom.

II.1. Povereni poslovi

Član 11

Komora izvršava svoje poslove neposredno preko svojih organa i preko ogranaka kao svojih organizacionih jedinica.

U obavljanju poverenih poslova Komora primenjuje odredbe zakona kojima se uređuje opšti upravni postupak.

U obavljanju svojih poslova Komora sarađuje sa strukovnim udruženjima zdravstvenih radnika kao i zdravstvenim i obrazovnim ustanovama na teritoriji republike Srbije i u svetu.

Član 12

Komora u skladu sa Zakonom vodi imenike:

- imenik svih članova Komore koji vodi ogranak Komore,

- imenik izdatih, obnovljenih i oduzetih licenci članova Komore koji vodi Komora,

- imenik izrečenih disciplinskih mera članovima Komore koji vodi ogranak Komore.

Imenik izdatih, obnovljenih i oduzetih licenci članovima komore vodi se po službenoj dužnosti u skladu sa zakonom.

Imenik iz stava 2. ovog člana sadrži podatke neophodne za izdavanje, obnavljanje i oduzimanje licence u skladu sa zakonom.

Rešenje o upisu u imenik svih članova Komore, donosi predsednik Izvršnog odbora ogranka Komore.

Član 13

Imenik Komore sastoji se iz registra i zbirke isprava.

Registar u imeniku članova Komore koji vodi ogranak Komore sadrži sledeće rubrike:

- redni broj,

- datum izvršenog upisa,

- ime i prezime upisanog,

- matični broj sa datumom i mestom rođenja i adresom stanovanja,

- naziv ustanove, odnosno privatne prakse, odnosno drugog poslodavca kod koga je upisani zaposlen,

- broj i datum konačnog rešenja o izvršenom upisu,

- datum početka rada, odnosno prestanka rada upisanog,

- diploma o završenom školovanju i uverenje o položenom stručnom ispitu,

- državljanstvo,

- broj i datum izdavanja članske karte - identifikacioni broj,

- podaci o članarini,

- napomena.

Registar imenika izrečenih disciplinskih mera članovima Komore sadrži poziv na redni broj i datum izvršenih upisa u imenik članova Komore, ostale elemente iz stava 2. ovog člana, datum konačnosti izrečene disciplinske mere, vrstu disciplinske mere, kao i vreme njenog trajanja.

Član 14

Imenici iz člana 12. ovog statuta vodi se kao knjiga i kao zbir podataka uknjiženih elektronskim putem.

Podaci u registru i elektronska obrada moraju biti identični.

Upisivanje podataka i izdavanje uverenja izvoda iz evidencije i potvrda, vrši se na lični zahtev člana Komore ili fizičkog i pravnog lica koje ima interes u skladu sa zakonom.

Izvod iz imenika sadrži zahtevane podatke iz člana 13. ovog statuta koji se vode u imeniku kao u javnoj knjizi.

Uverenje sadrži podatke iz evidencije koji se vode u imeniku kao javnoj knjizi.

Potvrda sadrži podatke koji ne predstavljaju sadržaj uverenja.

Član 15

Uverenje, izvod iz evidencije i potvrda sadrže u gornjem uglu znak Komore, datum izdavanja, naznaku da se radi o uverenju, izvodu iz evidencije ili potvrdi, zahtevane podatke i potpis direktora Komore ili lica koje on ovlasti.

Obrazac registra utvrđuje Upravni odbor Komore.

Upravni odbor Komore može odlukom utvrditi i druge rubrike u registru imenika, pored obaveznih.

Na izdavanje uverenja, izvoda iz evidencije i potvrda o činjenicama o kojima Komora vodi evidencije shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Član 16

Zbirka isprava je zajednička isprava za sve imenike i sastoji se od dokumenata utvrđenih Zakonom i ovim statutom kao dokaz o ispunjavanju uslova za članstvo u Komori.

Zbirka isprava sadrži dokumenta ili overene fotokopije dokumenata iz stava 2. člana 13. ovog statuta.

Zbirka isprava za svakog člana Komore pojedinačno odlaže se u jedinstveni dosije koji kao redni broj nosi redni broj upisa u imenik svih članova Komore.

Član 17

Identifikacioni broj člana Komore odgovara broju sa kojim je upisan u imenik svih članova Komore.

Legitimacija sadrži podatke o imenu i prezimenu člana Komore, identifikacioni broj, datum izdavanja i vreme važenja licence.

Oblik legitimacije odgovara obliku i veličini kartice za elektronsku upotrebu.

O boji legitimacije i drugim elementima sadržaja iste odlučuje Upravni odbor Komore.

III ORGANIZACIJA KOMORE

Član 18

Komora kao svoje organizacione jedinice ima:

1. Ogranak Beograd koji se obrazuje za područje grada Beograda sa sedištem u Beogradu;

2. Ogranak Vojvodina kojim se obrazuje za područje Južnobačkog, Zapadnobačkog, Severnobačkog, Južnobanatskog, Srednjebanatskog, Severnobanatskog i Sremskog upravnog okruga sa sedištem u Novom Sadu;

3. Ogranak Niš koji se obrazuje za područje Nišavskog, Zaječarskog, Rasinskog, Pirotskog, Topličkog, Jablaničkog i Pčinjskog upravnog okruga sa sedištem u Nišu;

4. Ogranak Užice koji se obrazuje za područje Mačvanskog, Kolubarskog, Moravičkog i Zlatiborskog upravnog okruga sa sedištem u Užicu;

5. Ogranak Kragujevac koji se obrazuje za područje Šumadijskog, Podunavskog, Braničevskog, Borskog, Pomoravskog i Raškog upravnog okruga sa sedištem u Kragujevcu;

6. Ogranak Kosovo i Metohija koji se obrazuje za područje Kosovskomitrovačkog, Pećkog, Kosovskog, Kosovskopomoravskog i Prizrenskog upravnog okruga sa sedištem u Kosovskoj Mitrovici.

1. Poslovi i zadaci ogranka

Član 19

Ogranak Komore pored poslova utvrđenih Zakonom vrši i sledeće poslove:

1. daje mišljenje, predloge i primedbe organima Komore o svim pitanjima iz nadležnosti Komore,

2. zastupa interese članova Komore na svom području,

3. donosi godišnji program rada ogranka i izveštaj o materijalno-finansijskom poslovanju ogranka,

4. odlučuje o upotrebi sredstava ogranka,

5. obavlja poslove utvrđene posebnim aktima Skupštine Komore,

6. donosi finansijski plan ogranka Komore,

7. predlaže Skupštini Komore kandidate za predsednika i članove organa Komore,

8. podnosi izveštaj o radu Upravnom odboru Komore.

2. Rad ogranka Komore

Član 20

Radom ogranka Komore rukovodi Izvršni odbor ogranka.

U Izvršni odbor ogranka bira se po jedan predstavnik iz upravnog okruga ogranka.

Članovi Izvršnog odbora ogranka između sebe biraju predsednika Izvršnog odbora.

Članovi Izvršnog odbora biraju se iz reda članova Skupštine Komore iz odgovarajućeg ogranka vodeći računa o zastupljenosti svih profila zdravstvenih radnika.

Za ogranak Beograd članovi Izvršnog odbora biraju se iz svih zdravstvenih ustanova na teritoriji grada Beograda i to na svakih pet članova Skupštine Komore po jedan predstavnik s tim da se predstavnici biraju iz reda članova Skupštine Komore.

Član 21

Izvršni odbor ogranka:

1. donosi poslovnik o radu Izvršnog odbora,

2. donosi godišnji plan i program rada ogranka,

3. donosi finansijski plan poslovanja ogranka,

4. predlaže Skupštini Komore kandidate za organe Komore,

5. podnosi izveštaj o radu Upravnom odboru Komore,

6. obavlja i druge poslove utvrđene posebnim aktima Skupštine Komore.

Član 22

Stručne poslove ogranka Komore obavlja stručna služba ogranka Komore.

Organizaciju i sistematizaciju stručne službe ogranka utvrdiće direktor Komore na predlog predsednika Izvršnog odbora ogranka Komore.

IV ORGANI KOMORE

Član 23

Organi Komore su:

1. Skupština;

2. Upravni odbor;

3. Nadzorni odbor;

4. direktor;

5. Etički odbor;

6. sudovi časti prvog stepena;

7. Sud časti drugog stepena;

8. disciplinski tužilac;

9. Odbor za obrazovanje;

10. odbori po stručnim profilima:

Odbor medicinskih sestara:

- u predškolskim ustanovama,

- u primarnoj zdravstvenoj zaštiti,

- u sekundarnoj zdravstvenoj zaštiti,

- u tercijalnoj zdravstvenoj zaštiti,

- babica,

- u stomatologiji;

Odbor laboratorijskih tehničara,

Odbor fizioterapeuta sa radnim terapeutima,

Odbor radioloških tehničara,

Odbor farmaceutskih tehničara,

Odbor zubnih tehničara,

Odbor sanitarnih tehničara,

Odbor nutricionista - dijetetičara;

11. Komisija za posredovanje.

Mandat članova organa Komore traje četiri godine.

Organ ili član organa Komore može biti razrešen pre isteka mandata na koji je izabran ako obavlja funkciju na način kojim se ne obezbeđuje ostvarivanje zadataka Komore.

Odluka o razrešenju organa ili člana organa donosi se dvotrećinskom većinom članova Skupštine Komore.

1. Skupština Komore

Član 24

Skupština je najviši organ Komore.

Skupštinu čine članovi Skupštine koji se biraju u ograncima Komore.

Svaki ogranak bira u Skupštinu Komore jednog člana na svakih 300 zaposlenih medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara.

Način izbora i prestanka mandata članova Skupštine bliže se određuje odlukom o izboru i opozivu članova Skupštine koji donosi Skupština.

Skupština Komore može za obavljanje određenih poslova obrazovati povremena radna tela.

a) Nadležnost

Član 25

Skupština donosi:

1. Statut Komore i druga opšta akta;

2. Etički kodeks;

3. godišnji program rada Komore;

4. poslovnik o svom radu i poslovnik o radu radnih tela koje obrazuje;

5. odluku o visini i odvajanju prihoda Komore u fond uzajamne pomoći članovima Komore koji se vode na posebnom podračunu Komore;

6. akt o priznanjima koje donosi Komora.

Bira i razrešava:

1. predsednika Skupštine i zamenika predsednika Skupštine;

2. direktora, članove i predsednika Upravnog i Nadzornog odbora;

3. predsednika i članove Etičkog odbora;

4. sudove časti prvog stepena i Sud časti drugog stepena;

5. počasne članove i članove donatore.

Utvrđuje:

1. visinu članarine za članove Komore;

2. iznos nadoknade za upis u imenik članova Komore, za izdavanje i obnavljanje licenci i iznos drugih nadoknada za izdavanje izvoda, uverenja, potvrda iz evidencije koje vodi Komora.

Razmatra:

- izveštaj o radu i finansijskom poslovanju Komore sa godišnjim obračunom, i druge izveštaje koje dostavlja Upravni i Nadzorni odbor.

Ostvaruje:

- saradnju sa komorama zdravstvenih radnika u Republici Srbiji i inostranstvu.

Prati:

1. razvoj zdravstvene delatnosti u domenu poslova medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara,

2. rad ogranka Komore.

b) Način rada

Član 26

Skupština Komore radi u sednicama.

Skupštinu Komore saziva predsednik Skupštine Komore, koji rukovodi njenim radom.

Član 27

Redovnu sednicu Skupštine saziva predsednik Skupštine po potrebi, a najmanje jedanput godišnje.

Na predlog Upravnog odbora, Nadzornog odbora, jednog ogranka, predsednik Skupštine dužan je da sazove vanrednu sednicu Skupštine u roku od 30 dana od dana prijema predloga.

Predlog iz stava 2. ovog člana mora biti sastavljen u pismenoj formi sa predlogom dnevnog reda i materijalom na koji se predlog odnosi.

U slučaju da predsednik Skupštine ne sazove vanrednu sednicu u roku određenom u stavu 2. ovog člana predlagač može sazvati vanrednu sednicu Skupštine u daljem roku od 30 dana.

Član 28

Poziv za sednicu Skupštine dostavlja se članu Skupštine, po pravilu najkasnije petnaest dana, a u izuzetnim slučajevima sedam dana pre dana održavanja sednice.

Član 29

Skupština punovažno radi ako je na sednici prisutno više od polovine od ukupnog broja članova Skupštine Komore.

Skupština odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Statut Komore kao i njegove izmene Skupština donosi dvotrećinskom većinom prisutnih članova Skupštine.

Odredbe Statuta koje se odnose na obrazovanje novih, gašenje postojećih, spajanje sa drugim ili podela na više ogranaka, Skupština donosi dvotrećinskom većinom prisutnih članova uz saglasnost ogranka čiji se status menja.

Član 30

O pitanjima iz svoje nadležnosti Skupština odluke donosi javnim glasanjem.

Skupština Komore može odlučiti da se o određenim pitanjima iz njene nadležnosti odluke donose tajnim glasanjem.

Član 31

U svom radu Skupština donosi odluke, preporuke i zaključke.

Odlukom se odlučuje o donošenju Statuta i opštih akata Komore.

Preporukom se ukazuje na značaj određenih pitanja koja se odnose na rad organa Komore i ogranka, izražavaju se mišljenja o stavovima po pojedinim pitanjima i ukazuje na mere koje organi Komore i ogranci treba da preduzmu radi izvršavanja zadataka u skladu sa svojim pravima i obavezama;

Zaključkom se usmerava rad organa Komore i ogranaka u njenom sastavu.

2. Upravni odbor

Član 32

Upravni odbor je organ Komore koji vrši prava i dužnosti utvrđene Zakonom i ovim statutom.

Član 33

Upravni odbor ima devetnaest članova, koje bira Skupština Komore iz reda svojih članova i to na svakih deset članova Skupštine iz ogranka po jednog člana u Upravni odbor.

Član 34

Upravni odbor ima predsednika koji se bira iz reda članova Upravnog odbora.

Članove Upravnog odbora predlažu ogranci u sastavu Komore, srazmerno broju članova izabranih u Skupštinu, s tim da svaki ogranak mora imati najmanje jednog člana u Upravnom odboru.

Kandidate za članove Upravnog odbora može predložiti i svaki član Skupštine Komore.

Član 35

Upravni odbor, pored poslova utvrđenih Zakonom u okviru svoje nadležnosti, obavlja sledeće poslove:

1. donosi plan rada Upravnog odbora,

2. donosi poslovnik o svom radu i opšta akta koja ne donosi Skupština Komore,

3. utvrđuje predlog odluke o visini članarine i načinu naplate,

4. utvrđuje predlog odluke o visini naknade za upis u imenik članova Komore, za izdavanje i obnavljanje licence, kao i za izdavanje izvoda, uverenja i potvrda,

5. utvrđuje predlog za počasnog člana Komore i člana donatora,

6. odlučuje po žalbama na odluke direktora Komore kada je to propisano zakonom,

7. rešava o žalbama na rešenja ogranka Komore o upisu u imenik Komore i na postupak izdavanja uverenja o činjenicama o kojima Komora vodi evidenciju u skladu sa zakonom,

8. odlučuje o upotrebi sredstava Komore do visine utvrđene odlukom Skupštine Komore,

9. obavlja i druge poslove u skladu sa ovim statutom, opštim aktima Komore i poslove koje mu poveri Skupština i drugi organi Komore.

Član 36

Za predsednika Upravnog odbora može biti birano lice koje:

1. ima IV ili VI stepen stručne spreme,

2. je objavljivalo i izlagalo stručne radove,

3. ima znanje najmanje jednog stranog jezika,

4. poznaje rad na računarima,

5. nije krivično osuđivano,

6. je državljanin Republike Srbije,

7. ima najmanje deset godina radnog iskustva u struci,

9. nije na funkciji u državnom organu, u organu teritorijalne autonomije i lokalne samouprave ili stručnih udruženja zdravstvenih radnika.

Član 37

Sednici Upravnog odbora pored članova Upravnog odbora mogu da prisustvuju predsednik Skupštine, direktor Komore, predstavnik Ministarstva zdravlja i druga pozvana lica bez prava odlučivanja.

Poslovnikom o radu Upravnog odbora bliže se utvrđuje način rada Upravnog odbora, prava i dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora i druga pitanja od značaja za rad Upravnog odbora.

Član 38

Za obavljanje poslova iz svog delokruga Upravni odbor može obrazovati stalna i povremena radna tela i imenovati članove tih tela i iz reda medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara koji nisu članovi Skupštine.

3. Nadzorni odbor

Član 39

Nadzorni odbor je organ Komore koji vrši kontrolu poslovanja Komore i za svoj rad neposredno odgovara Skupštini.

Član 40

Nadzorni odbor ima šest članova koje bira Skupština Komore iz reda svojih članova na predlog ogranaka Komore.

Nadzorni odbor ima predsednika koji se bira iz reda članova Nadzornog odbora.

Kandidate za članove Nadzornog odbora može predložiti i svaki član Skupštine Komore.

Član 41

Članovi Nadzornog odbora ne mogu biti birani iz reda članova Upravnog odbora.

Član 42

Poslovnikom o radu Nadzornog odbora bliže se utvrđuje način rada Nadzornog odbora, prava i dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora i druga pitanja od značaja za rad Nadzornog odbora.

4. Direktor Komore

Član 43

Za direktora Komore može biti imenovano lice koje pored zakonom propisanih uslova ispunjava i sledeće posebne uslove:

1. da ima deset godina radnog iskustva u svojoj struci,

2. da ima IV ili VI stepen stručne spreme,

3. da je državljanin Republike Srbije,

4. da je objavljivalo i izlagalo stručne radove,

5. da ima znanje najmanje jednog stranog jezika,

6. poznaje rad na računarima,

7. da nije krivično gonjeno,

8. da nije na funkciji u državnom organu, u organu teritorijalne autonomije i lokalne samouprave ili stručnih udruženja zdravstvenih radnika.

Kandidat za direktora Komore podnosi svoj predlog programa rada Komore za naredni četvorogodišnji period.

Član 44

Direktor Komore pored poslova utvrđenih zakonom:

1. donosi rešenja kada se rešenja donose u upravnom postupku,

2. odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima radnika stručne službe Komore i ogranaka Komore iz radnog odnosa.

5. Etički odbor

Član 45

Etički odbor ima osam članova.

Iz reda članova Etičkog odbora Skupština bira predsednika Etičkog odbora.

Članove Etičkog odbora delegiraju ogranci u sastavu Komore, s tim da svaki od ogranaka mora imati najmanje jednog člana u Etičkom odboru srazmerno broju članova u Skupštini.

U Etički odbor bira se po jedan član predstavnik stručnog profila medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara.

Kandidate za članove Etičkog odbora može predložiti i svaki član Skupštine Komore.

Etički odbor, pored poslova utvrđenih zakonom:

1. prati poštovanje pravila Kodeksa medicinske etike,

2. prati međunarodne standarde medicinske etike,

3. daje predlog za izmene i dopune Kodeksa medicinske etike,

4. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Način rada Etičkog odbora urediće se poslovnikom o radu Etičkog odbora.

6. Sud časti

a) Organizacija i način izbora

Član 46

Za odlučivanje o povredama dužnosti i ugleda zvanja medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara, Skupština Komore obrazuje u sedištu ogranka Sud časti prvog stepena, a u sedištu Komore Sud časti drugog stepena.

b) Nadležnost

Član 47

Sud časti prvog stepena ima predsednika i dva člana.

Sud časti drugog stepena ima predsednika i pet članova.

Sedište Suda časti prvog stepena je u sedištu ogranka Komore.

Sedište Suda časti drugog stepena je u sedištu Komore.

Član 48

Članove Suda časti delegiraju ogranci u sastavu Komore.

Kandidate za članove Suda časti može predložiti i svaki član Skupštine Komore.

Za predsednika i sudije sudova časti ne mogu biti imenovani predsednik Skupštine, predsednik i članovi Upravnog i Nadzornog odbora Komore i Izvršnog odbora Ogranka.

Član 49

Sudovi časti prvog i Sud časti drugog stepena rade po Poslovniku o radu koji donosi Skupština Komore.

v) Disciplinski postupak pred Sudom časti

1. Postupak pred Sudom časti prvog stepena

Član 50

U slučaju osnovane sumnje da je član Komore izvršio povredu profesionalne dužnosti i ugleda člana Komore, na osnovu pritužbi građana ili drugih okolnosti, ili ako postoji zahtev stranke, disciplinski tužilac pokreće disciplinski postupak, pismenim predlogom za pokretanje postupka za izricanje disciplinske mere pred nadležnim Sudom časti.

Postupak se može pokrenuti i voditi na pismeni predlog stranke.

Pismeni predlog za pokretanje disciplinskog postupka mora sadržati dokaze koji potvrđuju osnovanost sumnje da je član Komore izvršio povredu profesionalne dužnosti i ugleda člana Komore.

Član 51

Sud časti obavlja usmenu raspravu radi utvrđivanja predmeta disciplinskog postupka i kada ima da izvrši uviđaj ili saslušanje svedoka ili veštaka.

Ocenjivanje ostalih dokaza Sud časti po pravilu vrši van usmene rasprave, na sednici Suda časti.

Odluku o vrsti disciplinske mere Sud donosi većinom glasova članova Suda časti.

O izvršenoj usmenoj raspravi, sprovođenju drugih dokaza i većanju i glasanju pri izricanju disciplinskih mera vodi se zapisnik.

Član 52

Sud časti po pravilu donosi odluku u roku od trideset dana od dana započinjanja postupka.

Sud vodi evidenciju o podnetim predlozima za pokretanje disciplinskog postupka.

Na rokove za pokretanje postupka, sam postupak, dokazivanje, usmenu raspravu, zapisnik, saslušanje stranaka, prava na odbranu, i dostavljanje primenjuju se odredbe zakona o upravnom postupku, ako zakonom ili ovim statutom nije drugačije određeno.

2. Disciplinski tužilac

Član 53

Disciplinski tužilac je samostalan organ Komore i ogranka u sastavu Komore, zadužen za disciplinsko gonjenje članova Komore koji su učinili disciplinski prestup.

Disciplinski tužilac ima šest zamenika, koji po njegovom ovlašćenju obavljaju poslove disciplinskog gonjenja.

Disciplinske tužioce i njihove zamenike imenuje i razrešava Skupština na predlog ogranaka Komore i svakog člana Skupštine Komore.

Član 54

Disciplinski postupak pokreće disciplinski tužilac ogranka u čiji imenik je upisan član Komore protiv koga se postupak pokreće.

Disciplinski tužilac pokreće postupak po prijavi fizičkog ili pravnog lica, organa Komore ili po sopstvenoj inicijativi.

Disciplinski postupak bliže će se urediti pravilnikom o disciplinskom postupku koji donosi Skupština Komore.

3. Postupak po žalbi

Član 55

Žalba se dostavlja Sudu časti drugog stepena preko Suda časti prvog stepena koji istom dostavlja potrebnu dokumentaciju o predmetu.

Žalba se može izjaviti zbog pogrešno ili nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, zbog povreda pravila postupka koja bi bila od uticaja na izrečenu disciplinsku meru, ako je dispozitiv odluke nejasan ili u protivrečnosti sa izrečenom disciplinskom merom, kao i zbog same izrečene disciplinske mere.

Član 56

Sud časti drugog stepena može izrečenu disciplinsku meru potvrditi, izmeniti ili poništiti i vratiti Sudu časti prvog stepena na ponovni postupak ili žalbu usvojiti i ukinuti izrečenu disciplinsku meru.

Ukoliko žalbu izjavi stranka po čijem predlogu odluku o disciplinskoj meri Sud časti prvog stepena uopšte nije doneo, Sud časti drugog stepena odrediće rok ne duži od jednog meseca za donošenje odluke, ili sam rešiti stvar.

Član 57

Na postupak po žalbi shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak, ukoliko zakonom ili ovim statutom nije drugačije određeno.

g) Lakše i teže povrede profesionalne dužnosti i ugleda člana Komore

Član 58

Kao lakše povrede profesionalnih dužnosti i ugleda člana Komore smatraju se:

- neizvršavanje materijalnih obaveza prema Komori do tri meseca,

- izbegavanje stalnog stručnog usavršavanja utvrđenih Zakonom o zdravstvenoj zaštiti,

- neprofesionalno ponašanje koje može ugroziti proces rada.

Član 59

Teže povrede profesionalnih dužnosti i ugleda medicinske sestre i zdravstvenog tehničara pored povreda utvrđenih Zakonom su:

- povreda Etičkog kodeksa,

- neizvršavanje materijalnih obaveza prema Komori duže od tri meseca,

- uzastopno ponavljanje lakših povreda profesionalne dužnosti,

- neizvršavanje odluka Komore,

- nedolično ponašanje prema članovima Komore,

- neizvršavanje disciplinske mere izrečene povodom povrede odredbi o profesionalnoj dužnosti i ugledu člana Komore.

d) Izvršenje odluka Suda časti

Član 60

Konačna odluka Suda časti, izrečena po postupku i na način predviđen ovim statutom, izvršava se i evidentira u skladu sa čl. 12. i 13. ovog statuta.

Član 61

Mera javne opomene kao i druge izrečene mere izvršavaju se javnim objavljivanjem.

Mera novčane kazne izvršava se odbijanjem odgovarajućeg iznosa mesečne zarade počev od prve naredne isplate po konačnosti odluke.

Mera privremene zabrane samostalnog rada u obavljanju određenih poslova zdravstvene delatnosti i mera privremene zabrane samostalnog rada u obavljanju zdravstvene delatnosti počinju teći počev od prvog narednog meseca od konačnosti odluke.

Član 62

Pod javnim objavljivanjem smatra se objavljivanje na oglasnoj tabli Komore i u jednom od sredstava javnog informisanja, u roku od osam dana od dana konačnosti odluke.

7. Odbor za obrazovanje

Član 63

Odbor za obrazovanje prati i proučava pitanja stručnog usavršavanja medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara, u skladu sa planom i programom školovanja medicinskih sestara i zdravstvenih tehničara.

U oblasti edukacije sarađuje sa srednjim i višim medicinskim školama kao i medicinskim fakultetima i centrima za edukativnu delatnost u zdravstvu.

Članove Odbora za obrazovanje delegiraju ogranci u sastavu Komore, s tim da svaki od ogranaka mora imati najmanje jednog člana.

Pravo predlaganja članova Odbora za obrazovanje ima i svaki član Skupštine Komore.

Način rada Odbora za obrazovanje urediće se Poslovnikom o radu odbora za obrazovanje.

8. Odbori po stručnim profilima

Član 64

Odbori po stručnim profilima prate i proučavaju pitanja vezana za profil medicinske struke.

Odbore po stručnim profilima čine predstavnici profila medicinske struke iz reda članova Skupštine Komore.

Članove Odbora po stručnim profilima delegiraju ogranci u sastavu Komore, s tim da svaki od ogranaka mora imati najmanje jednog člana.

Pravo predlaganja članova odbora po stručnim profilima ima i svaki član Skupštine Komore.

Način rada Odbora po stručnim profilima urediće se poslovnicima o radu svakog odbora.

9. Komisija za posredovanje

a) Sastav i delokrug

Član 65

Komisija za posredovanje ima predsednika i pet članova koje imenuje Skupština Komore iz reda članova Skupštine Komore.

Komisija iz stava 1. ovog člana usmerava, daje uputstva i tumačenja potrebna za rad komisije za posredovanje ogranaka Komore i obavlja druge poslove iz svog delokruga koje joj povere organi Komore.

Komisija za posredovanje ogranka Komore posreduje u sporovima između članova Komore i između članova Komore i korisnika zdravstvenih usluga.

Komisija za posredovanje ogranka Komore ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština Komore iz reda članova Komore iz ogranka Komore.

Komisija za posredovanje Komore zauzima stavove većinom glasova.

Za vansudsko rešavanje sporova između članova Komore, i vansudsko rešavanje sporova između članova Komore i korisnika zdravstvenih usluga, koji nastanu u vezi obavljanja zdravstvene delatnosti, Skupština Komore imenuje posrednika iz reda svojih članova.

Komisija za posredovanje imenuje posrednika u sporu.

b) Postupak posredovanja

Član 66

Zahtev za postupak za mirenje mogu Komisiji za posredovanje podneti stranke u sporu ili samo jedna od njih.

Podnošenjem zahteva na način propisan stavom 1. ovog člana započinje postupak za mirenje.

Smatra se da su strane u sporu prihvatile nadležnost Komisije za posredovanje koja se odnosi na postupak za mirenje momentom njegovog započinjanja.

Član 67

Svaka strana može u svako doba odustati od postupka za mirenje.

U postupku za mirenje stranke mogu učestvovati lično ili preko punomoćnika.

Kada zahtev za pokretanje postupka podnese jedna strana, Komisija za posredovanje obaveštava protivnu stranu i poziva je da se izjasni da li prihvata zahtev za pokretanje postupka, i ako ga prihvata da u ostavljenom roku pismeno izloži činjenično stanje i podnese sve potrebne dokaze.

Ako druga strana u ostavljenom roku ne odgovori ili ne prihvati zahtev za pokretanje postupka Komisija za posredovanje će obavestiti strane da se postupak za mirenje ne može sprovesti.

Kada jedna strana prihvati zahtev druge strane za pokretanje postupka za mirenje one mogu Komisiji za posredovanje predložiti posrednika.

Ako strane u postupku ne podnesu predlog iz stava 5. ovog člana, Komisija za posredovanje će predložiti posrednika.

Član 68

Ako strane u postupku prihvate posrednika za sprovođenje postupka za mirenje, posrednik za mirenje ispituje podnete dokaze.

Posrednik može, u slučaju potrebe, saslušati stranke u sporu.

Na osnovu sprovedenog postupka, posrednik podnosi strankama predlog za rešenje spora.

Strane u postupku nisu dužne da prihvate podneti predlog.

Rezultati u postupku za mirenje konstatuju se u zapisniku koji potpisuje posrednik i strane u sporu.

Raspodelu troškova za mirenje vrši posrednik za mirenje, ako se strane u sporu nisu sporazumele o troškovima, što se konstatuje u zapisniku.

Sporazum stranaka u sporu je zaključen kada strane u sporu, posle pročitanog zapisnika u kome je konstatovano da su se sporazumele, taj zapisnik potpišu.

Član 69

Sporazum stranaka u sporu, postignut na način iz člana 68. ovog statuta ima karakter poravnanja postignutog u vansudskom postupku.

Posrednik za mirenje ne može biti imenovan za sudiju Suda časti, niti učestvovati u raspravi u kojoj se spor, po kome nije postignut sporazum o izmirenju rešava pred Sudom časti.

V SREDSTVA KOMORE

Član 70

Komora stiče sredstva za rad u skladu sa zakonom.

Član 71

Sredstva Komore vode se na računu.

Sredstva ogranka Komore se vode na podračunu ogranka Komore.

U preraspodeli ukupno stečenih sredstava ogranka Komore, ogranak Komore zadržava na svom podračunu 70%, a 30% dužan je po prijemu istih sredstava prebaciti na račun Komore.

Član 72

Naredbodavac za izvršenje finansijskog plana Komore, odnosno upotrebu sredstava Komore je direktor Komore a za ogranak predsednik Izvršnog odbora ogranka Komore.

Član 73

Odlukom Upravnog odbora Komore utvrđuju se iznosi i kriterijumi za upotrebu sredstava izdvojenih u fond uzajamne pomoći članova Komore.

VI STRUČNA SLUŽBA KOMORE

a) Organizacija i nadležnost

Član 74

Radi obavljanja stručnih, administrativnih i pomoćnih poslova Komora obrazuje stručnu službu.

Zaposleni u stručnoj službi imaju prava i dužnosti utvrđene propisima o radu.

Član 75

Radom stručne službe rukovodi rukovodilac stručne službe.

Za rukovodioca stručne službe može biti imenovano lice koje ima VI ili VII stepen stručne spreme.

Rukovodilac stručne službe za svoj rad odgovara direktoru Komore.

Rukovodilac stručne službe:

1. organizuje rad stručne službe,

2. pruža stručnu pomoć u radu ograncima Komore,

3. stara se o pripremi sednica organa Komore,

4. prisustvuje sednicama organa Komore bez prava odlučivanja,

5. obavlja i druge poslove po nalogu direktora Komore, predsednika Skupštine i predsednika Upravnog odbora.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 76

Izmene i dopune ovog statuta vrše se na način i po postupku za njegovo donošenje.

Ovaj statut stupa na snagu osam dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".