POSLOVNIK

O RADU SOCIJALNO-EKONOMSKOG SAVETA GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 1/2008)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuje se način rada i odlučivanja u Socijalno-ekonomskom savetu grada Beograda (u daljem tekstu: savet), kao i druga pitanja vezana za rad saveta.

Član 2

Savet odlučuje na sednicama koje mogu biti redovne i vanredne.

Savet na svojim sednicama odlučuje o pitanjima koja su u njegovoj nadležnosti, shodno članu 3. Sporazuma o osnivanju, delokrugu i načinu rada Socijalno-ekonomskog saveta grada Beograda.

Član 3

Sednice saveta su javne.

Savet o svom radu i zauzetim stavovima može da obaveštava javnost putem sredstava javnog informisanja.

Sednice saveta održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u dva meseca.

NAČIN RADA SOCIJALNO-EKONOMSKOG SAVETA

Član 4

Sednice saziva i vodi predsedavajući saveta.

Predsedavajući saveta dostavlja pisani poziv za sazivanje sednice socijalnim partnerima najmanje 10 dana pre održavanja sednice.

Poziv za sednicu sadrži datum, mesto i vreme održavanja sednice, kao i predlog dnevnog reda sednice.

Uz poziv za sednicu saveta dostavljaju se i potrebni materijali za raspravu i odlučivanje po pojedinim tačkama dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i evidencioni list prisustva na sednici.

Član 5

Istovremeno uz poziv za sednicu članovima saveta dostavlja se obrazac - list za evidenciju prisustvovanja sednici.

Evidencioni list, predaje se pre početka sednice predsedavajućem saveta koji utvrđuje njihovu verodostojnost i konstatuje kvorum za rad i odlučivanje o čemu obaveštava savet pre otvaranja rasprave o predloženom dnevnom redu.

Konstatacija o broju prisutnih predstavnika socijalnih partnera unosi se u zapisnik sa sednice.

Član 6

Na sednicama saveta obavezno se vodi zapisnik koji može biti u skraćenom obliku i mora da sadrži:

- mesto, dan i vreme održavanja sednice;

- dnevni red sednice;

- ime i prezime predsedavajućeg i zapisničara;

- ime i prezime diskutanta i kratak sažetak diskusije;

- rezultat glasanja o predloženoj odluci;

- konstataciju predsedavajućeg o rezultatu glasanja;

- potpis predsedavajućeg i zapisničara saveta.

Zapisnik sa sednice saveta može biti sačinjen i u skraćenom obliku, o čemu se donosi odluka na kraju sednice saveta.

Svaki član saveta ima pravo da autorizuje sažetak svoje diskusije, ali isti ne sme odudarati od suštine njegove diskusije.

Zapisnik sa prethodne sednice se usvaja na sledećoj sednici saveta.

Član 7

Ako predsedavajući saveta iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da u predviđenom roku sazove sednicu saveta, može svojom pisanom odlukom ovlastiti drugog člana saveta, predstavnika socijalnog partnera čije interese on zastupa, da to uradi umesto njega.

Član 8

Vanrednu sednicu saveta saziva predsedavajući na predlog najmanje dva socijalna partnera u roku koji ne može biti kraći od pet radnih dana.

Predlog za sazivanje vanredne sednice saveta mora da sadrži predlog dnevnog reda i potrebne pisane materijale.

Postupak vođenja sednice, rasprave i zaključivanja na vanrednoj sednici odvija se kao i na redovnoj sednici saveta.

Član 9

Predlog dnevnog reda priprema sekretar saveta, uz saglasnost predsednika saveta ili člana koga on odredi uz konsultaciju predstavnika socijalnih partnera.

Ukoliko postoji dvotrećinska saglasnost svih članova saveta, u dnevni red se mogu uvrstiti i pitanja koja se ne nalaze u predlogu dnevnog reda.

Član 10

Sednici saveta, po pozivu predsednika saveta, mogu prisustvovati i učestvovati u radu, ali bez prava odlučivanja i predsednici radnih tela i stručna lica iz oblasti o kojima se na sednici raspravlja.

Licima iz stava 1. ovog člana dostavljaju se materijali samo za tačke iz predloženog dnevnog reda za koje su pozvani.

Član 11

Savet radi u sednicama kojima prisustvuje najmanje po četiri člana ili zamenika člana saveta svakog socijalnog partnera.

Član 12

Predsedavajući otvara sednicu i pristupa usvajanju zapisnika sa prethodne sednice, pre usvajanja dnevnog reda.

O eventualnim primedbama na izvod iz zapisnika sa prethodne sednice odlučuje savet.

Pri usvajanju dnevnog reda, svaka grupa socijalnih partnera ima pravo da predloži njegove izmene i dopune.

U slučaju predloga za izmenu i dopunu dnevnog reda na samoj sednici, predlagač je dužan da usmeno obrazloži predlog pre konačnog utvrđivanja dnevnog reda.

U slučaju da nije postignut konsenzus o izmeni ili dopuni dnevnog reda koji je predložen na samoj sednici saveta, predlog se ne uzima u razmatranje, ali može po redovnom postupku biti uvršćen u predlog dnevnog reda naredne sednice saveta.

Član 13

Razmatranje i odlučivanje na sednici saveta vrši se po tačkama dnevnog reda.

U toku vođenja sednice predsedavajući:

- predlaže stavove, mišljenja, inicijative, preporuke i zaključke,

- daje i oduzima reč,

- održava red na sednici,

- odgovoran je da se na sednici raspravlja i odlučuje u skladu sa Zakonom o Socijalno-ekonomskom savetu i ovim poslovnikom.

Član 14

Radi efikasnijeg rada diskusija se, po potrebi, može vremenski ograničiti, o čemu se savet posebno izjašnjava. Odluka o ograničenju dužine rasprave donosi se odmah po usvajanju dnevnog reda.

Tokom rasprave član saveta je dužan da se pridržava dnevnog reda.

NAČIN ODLUČIVANJA

Član 15

Savet, po pravilu, donosi odluke javnim glasanjem, i to u formi:

- stavova,

- mišljenja,

- inicijativa,

- preporuka i

- zaključaka.

Predsedavajući saveta predlaže formu i sadržinu odluke za usvajanje.

Predsedavajući nakon rasprave konstatuje da li je određena odluka usvojena ili ne.

Predsedavajući može predložiti da se pojedina pitanja, pre donošenja odluke saveta prethodno razmotre i na odgovarajućim radnim telima, a da nakon toga savet, uzimajući u obzir stav radnog tela, donese odgovarajuću odluku.

Član 16

Savet konsenzusom donosi odluke o svim pitanjima iz svog delokruga.

Odluke o pitanjima koje su operativno-tehničke prirode i ne odnose se direktno na delokrug saveta, donose se dvotrećinskom većinom.

Član 17

Stavove, mišljenja, inicijative, preporuke i zaključci usvojeni na sednici saveta moraju biti nedvosmisleno formulisani.

ZAPISNIK SA SEDNICE SAVETA

Član 18

Po pravilu, tok sednice se prati stenografski na osnovu čega se pravi izvod iz zapisnika sednice saveta.

Izvod iz zapisnika sadrži:

- broj sednice;

- datum, mesto održavanja, vreme početka i završetaka sednice Saveta;

- imena i prezimena prisutnih i odsutnih članova;

- ime i prezime predsedavajućeg;

- imena i prezimena lica koja po pozivu učestvuju na sednici;

- dnevni red;

- kratak sadržaj diskusije;

- stavove, mišljenja, zaključke, odnosno odluke usvojene na sednici Saveta;

- ime i prezime lica koje vodi zapisnik.

Nakon usvajanja, izvod iz zapisnika svojim potpisom overavaju zapisničar i predsedavajući saveta.

Na predlog sekretara, savet može doneti odluku da se sednica ili njen deo tonski snima.

Član 19

Svaki član saveta ima pravo da u postupku izrade izvoda iz zapisnika izvrši redakciju svog izlaganja, ali bez unošenja suštinskih izmena u tekstu.

Ukoliko je član saveta u toku redakcije svog izlaganja konstatovao suštinsko neslaganje sa tekstom, ima pravo uvida u stenogram zapisnika sa sednice, u prisustvu sekretara saveta.

Član 20

Savet, po pravilu, usvaja izvod iz zapisnika sa prethodne sednice, osim u slučaju suštinskih primedbi socijalnih partnera na izvod iz zapisnika da odudara od donetih odluka na sednici, kada se izvod iz zapisnika može naknadno usvojiti po odluci saveta.

Član 21

Stenografski zapisnik i tonski zapisi predstavljaju trajnu dokumentaciju koja se čuva u arhivi Sekretarijata.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar saveta.

Član 22

Odluke saveta upućuju se odgovarajućim organima i ustanovama, udruženjima, sredstvima javnog informisanja i drugim pravnim licima, o čemu odlučuje savet na predlog predsedavajućeg.

OTKAZIVANJE, ODLAGANJE I PREKID SEDNICE

Član 23

Prisustvo na sednici saveta je obavezno za sve članove saveta.

Ukoliko član saveta ili njegov zamenik tri puta uzastopno ne dođu na sednicu bez opravdanja, o tome se obaveštava organizacija ili organ koji ga je izabrao sa predlogom da se izvrši zamena člana saveta koji ne može da odgovori svojim obavezama.

Član 24

Zakazana sednica saveta može da se otkaže ukoliko nastupe razlozi koje onemogućavaju održavanje sednice u zakazani dan i čas ili kada na sednicu ne dođe dovoljan broj članova saveta.

Sednicu otkazuje predsedavajući i obaveštava članove o novom vremenu održavanja zakazane sednice.

Član 25

Prekid sednice može da nastane zbog nedostataka kvoruma za odlučivanje, odlaskom pojedinih članova, zbog dužine trajanja sednice ili zbog grubog narušavanja reda u radu sednice, o čemu odlučuje savet. Prekinuta sednica mora biti završena u roku od 30 dana od dana prekida.

Član 26

Red na sednici održava predsedavajući u saradnji sa članovima saveta.

ORGANIZACIJA SAVETA

Član 27

Savet obrazuje sledeća stalna radna tela:

1. Radno telo za pitanja zaštite radnih i socijalnih prava u procesu privatizacije;

2. Radno telo za ekonomska pitanja;

3. Radno telo iz oblasti radnog i socijalnog zakonodavstva;

4. Radno telo za pitanja zapošljavanja;

5. Radno telo za kolektivno pregovaranje;

6. Radno telo za pitanja bezbednosti i zaštite zdravlja na radu;

7. Radno telo za pitanja ekologije i

8. Radno telo za pitanja obrazovanja i socijalne zaštite.

Članove radnih tela imenuje savet na četiri godine, na predlog socijalnih partnera.

Član 28

Savet posebnom odlukom određuje broj članova i delokrug stalnih radnih tela.

Predsednika stalnog radnog tela biraju članovi radnog tela iz svojih redova i donose poslovnik o radu, na koji saglasnost daje savet.

Sastancima i radom stalnog radnog tela rukovodi njegov predsednik.

U radu stalnih radnih tela mogu učestvovati, po pozivu, i druga lica odgovarajućih stručnih sposobnosti koja mogu doprineti efikasnijem i kvalitetnijem radu stalnog radnog tela.

Predsednika privremenih radnih tela bira savet iz redova svojih članova.

Član 29

Uloga stalnih i privremenih radnih tela je da stručno i dogovorno razmotre materijale koje im dostavi savet i da, u roku koji im odredi, dostave preko sekretara saveta stručna mišljenja i predloge.

Član 30

Savet može na sednici da prihvati ili ne prihvati mišljenje radnog tela ili da materijal vrati radnom telu na dodatno razmatranje, o čemu donosi poseban zaključak.

Član 31

Administrativno-tehničke poslove za radna tela obavlja sekretarijat saveta.

Član 32

Predsedavajući saveta potpisuje izvorna akta saveta.

Izvorna akta potpisana od predsedavajućeg saveta overavaju se pečatom saveta i čuvaju u dokumentaciju koju formira sekretarijat.

Sekretarijat i sekretar saveta staraju se o: izradi, čuvanju, dostavljanju i objavljivanju izvornih akata saveta.

Član 33

Materijali sa sednice saveta čuvaju se u sekretarijatu saveta i koriste se uz saglasnost predsedavajućeg ili sekretara saveta.

Član 34

Član saveta može u svako vreme dobiti na uvid materijale sa sednice saveta i dobiti kopiju materijala uz prethodno obaveštavanje i odobrenje predsedavajućeg ili sekretara saveta.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Izmene i dopune ovog poslovnika vrše se na način predviđen za njegovo donošenje.

Član 36

O sprovođenju i poštovanju ovog poslovnika stara se predsedavajući saveta.

Član 37

Ovaj poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".