ODLUKA

O VISINI TROŠKOVA AKREDITACIJE

("Sl. glasnik RS", br. 31/2008)

1. Podnosilac prijave za akreditaciju i akreditovane organizacije plaćaju odgovarajuće troškove akreditacije.

Strukturu troškova čine:

 

Dinara

1) troškovi obrade prijave za otpočinjanje prve akreditacije

40.000

2) troškovi obrade prijave za proširenje obima akreditacije

25.000

3) troškovi obrade prijave za ponovnu akreditaciju

30.000

4) troškovi preliminarne posete

30.000

5) troškovi ocenjivanja po dan/ocenjivaču

40.000

6) troškovi održavanja akreditacije (godišnja naknada):

 

6.1 za laboratorije za ispitivanje i etaloniranje:

 

- do 25 akreditovanih metoda

30.000

- od 26 do 100 akreditovanih metoda

60.000

- preko 100 akreditovanih metoda

120.000

6.2 za kontrolne organizacije:

 

- do 10 oblasti kontrolisanja

60.000

- preko 10 oblasti kontrolisanja

90.000

6.3 za sertifikaciona tela za proizvod:

 

- do 10 proizvod/proces sertifikacije

60.000

- preko 10 proizvod/proces sertifikacije

90.000

6.4 za sisteme menadžmenta:

 

- do 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora

60.000

- preko 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora

90.000

2. Troškovi iz člana 1. tačke 1), 2) i 3) obuhvataju: preispitivanje prijave i obavljanje pripremnih radnji za otpočinjanje postupka akreditacije, postupka proširenja obima akreditacije i postupka ponovne akreditacije.

3. Troškovi iz člana 1. tačka 4) obuhvataju: pripremu za preliminarnu posetu, obavljanje preliminarne posete kod podnosioca prijave i troškove puta.

4. Troškovi ocenjivanja određuju se pojedinačno za svaku prvu akreditaciju, ponovljenu akreditaciju, proširenje obima akreditacije, redovni i vanredni nadzor u zavisnosti od ukupnog broja dana ocenjivanja.

Troškovi ocenjivanja uključuju pregled dokumentacije, ocenjivanje na licu mesta i troškove puta.

Ukupan broj dana ocenjivanja određuje se u zavisnosti od obima akreditacije, broja metoda ili postupaka ispitivanja/etaloniranja/kontrolisanja ili sertifikacije.

U slučaju vanrednog nadzora troškovi su jednaki kao za redovni nadzor. Troškove vanrednog nadzora plaća akreditovana organizacija ako se stvarno utvrde neusaglašenosti radi kojih je pokrenut vanredni nadzor.

5. Troškovi iz člana 1. tačka 6) obuhvataju: promociju akreditacije i akreditovanih organizacija, obaveštavanje akreditovanih organizacija o svim novostima u oblasti akreditacije i sistemu akreditacije u Srbiji, EU i u svetu, pripremu i obezbeđivanje relevantnih dokumenata, kao i pripremu za redovno nadzorno ocenjivanje.

6. Sredstva iz člana 1. tačke 1) do 5) ove odluke uplaćuju se unapred, a sredstva iz člana 1. tačka 6) ove odluke uplaćuju se u dve jednake rate (do 30. aprila i 31. oktobra tekuće godine).

Sredstva se uplaćuju na račun Akreditacionog tela Srbije.

7. Organizacije koje su postupak prve akreditacije započele do stupanja na snagu ove odluke nastavljaju postupak shodno Odluci o troškovima akreditacije koje snosi podnosilac zahteva za akreditaciju ("Službeni list SCG", broj 44/05), do završetka započetog postupka.

8. Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da se primenjuje Odluka o troškovima akreditacije koje snosi podnosilac zahteva za akreditaciju ("Službeni list SCG", broj 44/05).

9. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".