ODLUKAO UTVRĐIVANJU PROGRAMA OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA ZA 2008. GODINU("Sl. list AP Vojvodine", br. 6/2008) |
Ovom Odlukom utvrđuje se Program opšteg stručnog usavršavanja i obučavanja pokrajinskih službenika iz pokrajinskih organa za 2008. godinu.
Program iz člana 1. ove Odluke čini njen sastavni deo.
Za realizaciju Programa iz člana 1. ove Odluke, Služba za upravljanje ljudskim resursima, posebnim aktom propisaće godišnji plan stručnog usavršavanja i obučavanja za 2008. godinu i utvrdiće dinamiku njegove realizacije, uz saglasnost Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Za realizaciju Programa iz člana 1. ove Odluke, sredstva će se obezbediti u skladu sa likvidnim mogućnostima Budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2008. godinu.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".
PROGRAM
OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA ZA 2008. GODINU
Sadržaj |
|
PROGRAM |
2 |
OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA ZA 2008. GODINU |
2 |
Sadržaj |
2 |
UVOD |
4 |
1. NAZIV PROGRAMA: NORMATIVNA DELATNOST |
5 |
1.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
5 |
1.5. TRAJANJE: |
6 |
|
6 |
2. NAZIV PROGRAMA: UPRAVNI POSTUPAK |
6 |
2.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
7 |
3. NAZIV PROGRAMA: JAVNE NABAVKE |
7 |
3.1. CILJ OBUKE: |
7 |
3.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE: |
8 |
3.3 CILJNA GRUPA: |
8 |
3.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
8 |
3.5. TRAJANJE: |
8 |
3.6. PREDAVAČI: |
8 |
4. NAZIV PROGRAMA: OBAVLJANJE POSLOVA U OBLASTI FINANSIJA I RAČUNOVODSTVA |
8 |
4.1. CILJ OBUKE: |
8 |
4.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE: |
9 |
4.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
9 |
5. NAZIV PROGRAMA: RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE KADROVIMA |
9 |
5.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
10 |
6.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE: |
11 |
6.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
11 |
6.5. TRAJANJE: |
11 |
7. NAZIV PROGRAMA: PISANJE PROJEKATA |
12 |
7.1. CILJ OBUKE: |
12 |
7.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE: |
12 |
7.3. CILJNA GRUPA: |
12 |
7.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
12 |
7.5. TRAJANJE: |
12 |
7.6. PREDAVAČI: |
12 |
7.7. TROŠKOVI: |
13 |
8. NAZIV PROGRAMA: KOMUNIKACIJA U UPRAVI I STICANJE VEŠTINA ZA PREZENTACIJU |
13 |
8.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE: |
13 |
8.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
13 |
8.5. TRAJANJE: |
13 |
8.6. PREDAVAČI: |
13 |
8.7. TROŠKOVI: |
14 |
9. NAZIV PROGRAMA: INFORMATIČKI KURSEVI |
14 |
9.1. CILJ OBUKE: |
14 |
9.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE: |
14 |
9.3. CILJNA GRUPA: |
14 |
9.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
14 |
9.5. TRAJANJE: |
14 |
9.6. PREDAVAČI: |
14 |
10. NAZIV PROGRAMA: KANCELARIJSKO POSLOVANJE |
14 |
10.1. CILJ OBUKE: |
14 |
10.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE: |
15 |
10.3. CILJNA GRUPA: |
15 |
10.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
15 |
10.6. PREDAVAČI: |
15 |
10.7. TROŠKOVI: |
15 |
11. NAZIV PROGRAMA: OBUKA ZAINTERESOVANIH POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA ZA TRENERE |
15 |
11.3. CILJNA GRUPA: |
16 |
11.4. SADRŽAJ PROGRAMA: |
16 |
11.5. TRAJANJE: |
16 |
11.6 PREDAVAČI: |
16 |
Odlukom o osnivanju Službe za upravljanje ljudskim resursima ("Službeni list AP Vojvodine", broj: 18/2006) utvrđeno je da Služba obavlja stručne poslove u vezi sa upravljanjem ljudskim resursima u pokrajinskim organima uprave, organizacijama i službama. Osnovni delokrug njenog rada je organizacija i koordinacija stručnog usavršavanja, obučavanja i dodatnog obrazovanja zaposlenih u organima. Pre nego što je donet Predlog programa opšteg stručnog usavršavanja i obučavanja pokrajinskih službenika iz pokrajinskih organa za 2008. godinu, sprovedeno je istraživanje o potrebama za edukacijom pokrajinskih službenika. Na osnovu rezultata istraživanja, ali i na osnovu materijalnih mogućnosti koje su u momentu donošenja ovog predloga programa ograničene, odabrano je 11 programa:
1. normativna delatnost;
2. upravni postupak;
3. javne nabavke;
4. obavljanje poslova u oblasti finansija i računovodstva (budžet);
5. rukovođenje i upravljanja kadrovima;
6. jezički kursevi;
7. pisanje projekata;
8. komunikacija u upravi;
9. informatički kursevi;
10. kancelarijsko poslovanje;
11. obuka zainteresovanih pokrajinskih službenika za kurs za trenere.
Opšti cilj svih programa je usavršavanje rada pokrajinskih službenika u pokrajinskim organima kroz sticanje novih znanja i veština i obnavljanje postojećeg znanja, radi poboljšanja funkcionisanja pokrajinske uprave.
Programi će se izvoditi u raspoloživim salama u zgradi Izvršnog veća i Skupštine AP Vojvodine, kao i u drugim objektima koje služe za radne i protokolarne potrebe (npr. vila "Vojvodina" u Čortanovcima). Takođe, u skladu s potrebama, obuke i seminari će se odvijati i van gorenavedenih objekata, tj. van Novog Sada, što iziskuje dodatne troškove.
Predavači će biti eksperti iz pojedinih oblasti, ali i pokrajinski službenici koji imaju znanje i višegodišnje iskustvo u radu u pokrajinskim organima. Naime, pretpostavka je da na pitanja i nedoumice s kojim se susreću pokrajinski službenici najbolje mogu da odgovore ljudi "iz prakse".
Pojedini programi će se izvoditi u saradnji s drugim sekretarijatima i nevladinim organizacijama, radi racionalizacije finansijskog dela sprovođenja projekata.
Programi će se izvoditi kao kombinacija predavanja i radionica, što znači da se od učesnika/polaznika očekuje aktivno učešće u radu.
Pravo da se prijave na programe imaju svi pokrajinski službenici i rukovodioci u pokrajinskim organima, s tim što je svakim programom određeno na koju kategoriju službenika se odnosi. Pored zainteresovanosti pokrajinskih službenika za određeni program, konačnu odluku o učešću će doneti starešina organa.
Prijave će se podnositi na osnovu poziva koji će se objavljivati na internet stranici Službe za upravljanje ljudskim resursima, pismenih poziva upućeni svim pokrajinskim organima, a pozivi će se objavljivati i na oglasnim tablama u Izvršnom veću i Skupštini APV.
Na kraju svakog završenog programa učesnicima će se dodeljivati uverenje o završenom programu.
1. NAZIV PROGRAMA: NORMATIVNA DELATNOST
Upoznavanje polaznika s izradom opštih i pojedinačnih pravnih akata. Osnovni kurs namenjen je pokrajinskim službenicima koji nisu pravnici, a koji u svom radu imaju potrebu da izrađuju pravne akte, mada nemaju dovoljno znanja i iskustva u tome (npr. inspektori). Napredni kurs namenjen je pravnicima koji imaju potrebe za usavršavanjem svog znanja.
1.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Potreba za održavanjem ove vrste programa nastala je na osnovu iskustva u radu pokrajinskog sekretarijata za propise, upravu i nacionalne manjine, zaduženog, između ostalog, za davanje mišljenja na predloge akata koje usvaja Izvršno veće AP Vojvodine i/ili Skupština AP Vojvodine, a čiji su predlagači sekretarijati. Prilikom davanja mišljenja, pokrajinski sekretarijat za propise susreće se s različitim vrstama nedoumica koje imaju predlagači, tj. pravnici u sekretarijatima i koje je potrebno otkloniti.
Takođe, s obzirom na to da Skupština AP Vojvodine ima pravo predlaganja zakona i amandmana na zakone, neophodno je da se pravnici/pokrajinski službenici upoznaju s izradom ove vrste propisa.
- osnovni kurs: pokrajinski službenici koji nisu pravnici;
- napredni kurs: pravnici.
- načela za izradu pravnih propisa;
- precizno određivanje i razgraničavanje forme i sadržine pravnih akata;
- nadležnosti organa AP Vojvodine za donošenje opštih pravnih akata;
- procedura donošenja opštih pravnih akata;
- postupak sa amandmanima na predloge republičkih zakona i na predloge opštih akata Skupštine AP Vojvodine;
- način donošenja pojedinačnih pravnih akata radi ujednačavanja prakse;
- osnovi metodologije za izradu propisa (nomo-tehnika, struktura, sistematika, jezik, stil i način pisanja pokrajinskih propisa);
- način usklađivanja pokrajinskih propisa sa propisima više pravne snage
- osnovni kurs - jedan dan;
- napredni kurs - dva dana.
Pokrajinski službenici zaposleni u Sekretarijatu za propise, upravu i nacionalne manjine koji rade na poslovima davanja mišljenja i drugi iskusni pravnici koji imaju višegodišnje iskustvo na izradi propisa i eminentni stručnjaci iz navedene oblasti (npr. univerzitetski profesori), te zaposleni u nadležnim republičkim organima.
- honorari za predavače.
2. NAZIV PROGRAMA: UPRAVNI POSTUPAK
Obnavljanje znanja i otklanjanje nedoumica prilikom rešavanja u upravnim stvarima.
2.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Pokrajinski organi rešavaju u upravnim stvarima u prvom i drugom stepenu. Upravne postupke vode, pre svega, pravnici, ali i lica koja nisu pravnici. Radi unapređivanja vođenja upravnog postupka i otklanjanja nedoumica, potrebno je sprovesti obuku na dva nivoa: početni kurs za početnike koji imaju teorijsko, ali ne praktično znanje, te napredni kurs za lica koja godinama rade na ovim poslovima, ali imaju određenih nedoumica. Takođe, razlog za održavanje ove obuke je i ujednačavanje prakse po sekretarijatima.
Ujedno, pravila upravnog postupka primenjuju se pri prijemu novih pokrajinskih službenika, prema Odluci o pokrajinskim službenicima i drugim aktima kojima se reguliše prijem u radni odnos.
Pravnici i pokrajinski službenici koji nisu pravnici, a koji u svojstvu službenog lica rešavaju u upravnim stvarima ili obavljaju pojedine radnje u postupku.
Osnovni kurs
- načela upravnog postupka;
- svojstvo stranke u postupku;
- ovlašćenja pokrajinskih organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;
- tok upravnog postupka;
- izvršenje upravnog akta;
- smernice za modernizaciju upravnog postupka.
Napredni kurs
- načela upravnog postupka;
- svojstvo stranke u postupku;
- ovlašćenja pokrajinskih organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;
- tok upravnog postupka;
- izvršenje upravnog akta;
- smernice za modernizaciju upravnog postupka;
- rešavanje u postupku zasnivanja radnih odnosa.
- osnovni kurs - dva dana;
- napredni kurs - dva dana.
Pokrajinski službenici koji imaju višegodišnje iskustvo u vođenju upravnog postupka; eminentni stručnjaci iz navedene oblasti (npr. univerzitetski profesori); zaposleni u nadležnim republičkim ministarstvima.
- honorari za predavače.
3. NAZIV PROGRAMA: JAVNE NABAVKE
Sticanje i obnavljanje praktičnog znanja u oblasti sprovođenja postupka javnih nabavki
3.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
U svakom sekretarijatu/organu postoji jedno ili više lica u čijem opisu poslova je sprovođenje postupka javnih nabavki. Zakonska regulativa iz ove oblasti propisuje relativno komplikovanu proceduru, te je potrebno otkloniti brojne nedoumice koje se javljaju u praksi.
Pravnici i ekonomisti koji učestvuju u radu komisija za sprovođenje javnih nabavki, kao i drugi pokrajinski službenici koji neposredno učestvuju u prikupljanju potrebne dokumentacije.
- vrste javnih nabavki (narudžbenica; javna nabavka male vrednosti sa tri ponude itd.);
- oblik i sadržina (obavezni elementi) poziva za prikupljanje ponuda;
- obavezna dokumentacija koju je potrebno pribaviti od ponuđača;
- kriterijumi za izbor najboljeg ponuđača i odlučivanje;
- obaveze organa nakon sprovedenog postupka (izrada ugovora, izveštaja, zapisnika, obaveštenja itd.);
- druga pitanja.
- dva dana.
Pokrajinski službenici koji imaju višegodišnje iskustvo u sprovođenju postupka javnih nabavki, pokrajinski službenici koji vrše nadzor nad sprovođenjem postupka javnih nabavki, stručnjaci iz nadležnih republičkih ministarstava.
- honorari za predavače.
4. NAZIV PROGRAMA: OBAVLJANJE POSLOVA U OBLASTI FINANSIJA I RAČUNOVODSTVA
Sticanje i obnavljanje praktičnog znanja u oblasti donošenja i izvršenja budžeta. Izrada akata u vezi s izvršenjem budžeta. Ovim programom obuhvaćeni su i poslovi u vezi s računovodstvom.
4.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
U svakom sekretarijatu/organu postoji jedno ili više lica koja su zadužena za finansije i u čijem opisu poslova je izrada predloga budžeta. Računovodstvo je namenjeno samo pokrajinskim službenicima zaposlenim u Sekretarijatu za finansije. Prilikom rada na ovim poslovima javljaju se nejasnoće i nedoumice koje bi se obukom otklonile.
Lica koja rade na pripremanju i izvršenju budžeta. Program u vezi s računovodstvom je namenjen samo pokrajinskim službenicima zaposlenim u sekretarijatu za finansije.
- priprema i realizacija finansijske dokumentacije za izvršenje finansijskih obaveza;
- priprema finansijskog plana primanja i izdataka za pripremu Odluke budžeta;
- izvršenje budžeta;
- izrada izveštaja;
- računovodstveni poslovi.
- dva dana.
Pokrajinski službenici zaposleni u Pokrajinskom sekretarijatu za finansije i drugi pokrajinski službenici koji imaju višegodišnje iskustvo na ovim poslovima.
- honorari za predavače.
5. NAZIV PROGRAMA: RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE KADROVIMA
- upoznavanje s propisima koji regulišu ocenjivanje pokrajinskih službenika;
- formiranje i organizacija rada u timu;
- upoznavanje s propisima kojima su regulisana prava i dužnosti pokrajinskih službenika na rukovodećim radnim mestima.
5.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Pokrajinskom odlukom o ocenjivanju pokrajinskih službenika koja je doneta 2007. godine i kojom je prestala da važi odluka iz 2003. godine uvedene su novine u ocenjivanju pokrajinskih službenika, te je potrebno rukovodioce upoznati s navedenim izmenama.
Timski rad pruža mogućnost efikasnijeg i boljeg obavljanja poslova. Imajući u vidu savremene tendencije da se izvršenje poslova poverava određenom timu, neophodno je da se rukovodioci i pokrajinski službenici upoznaju s principima rada u timu.
Odlukom o pokrajinskim službenicima, Kodeksom ponašanja u pokrajinskim organima i drugim propisima, regulisana su posebna prava i dužnosti koje se odnose na pokrajinske službenike na rukovodećim radnima mestima, s kojima bi svakako trebalo da se upoznaju pokrajinski službenici koji su trenutno raspoređeni na rukovodeća radna mesta, kao i oni koji žele da konkurišu na neko rukovodeće radno mesto.
Rukovodioci u pokrajinskim organima. U pogledu timskog rada, rukovodioci i svi pokrajinski službenici.
- ocenjivanje pokrajinskih službenika;
- formiranje tima;
- rešavanje konflikata;
- komunikacija;
- upoznavanje s pravima i dužnostima rukovodilaca.
- dva dana.
Pokrajinski službenici koji su radili na pripremi propisa u vezi sa ocenjivanjem pokrajinskih službenika i drugih propisa kojima su regulisana posebna prava i dužnosti pokrajinskih službenika na rukovodećim radnim mestima; organizacije koje se bave poslovnom psihologijom.
- honorari za predavače.
6. NAZIV PROGRAMA: JEZIČKI KURSEVI
1. engleski jezik
2. mađarski jezik
3. slovački jezik
4. rumunski jezik
5. rusinski jezik
Priprema pokrajinskih službenika za polaganje ispita iz stranog jezika i jezika nacionalnih manjina, kao i osposobljavanje i usavršavanje pokrajinskih služebnika za uspešno komuniciranje na stranim, odnosno jezicima nacionalnih manjina za potrebe pokrajinskih organa i lične potrebe.
6.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Priprema pokrajinskih službenika za polaganje ispita iz stranih jezika (engleski jezik), kao i iz jezika nacionalnih manjina (mađarski, rumunski, slovački, rusinski) pred komisijama koje je formirao Pokrajinski sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine u skladu s Odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika ili jezika nacionalne manjine.
Imajući u vidu sve intenzivniji proces međunarodne integracije, kao i sve učestaliju saradnju s međunarodnim organizacijama, znanje stranih jezika predstavlja jedan od osnovnih uslova za efikasno i racionalno obavljanje poslova u pokrajinskim organima, naročito za zaposlene koji često komuniciraju sa stranim licima.
Pokrajinski službenici na svim nivoima, sa davanjem prioriteta službenicima koji često dolaze u kontakt sa stranim licima i pripadnicima nacionalnih manjina i kojima je odlukom o sistematizaciji radnih mesta kao uslov predviđeno poznavanje stranih jezika ili jezika nacionalnih manjina.
Priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji, visoki)
- gramatika engleskog i jezika nacionalnih manjina;
- rad sa specifičnim rečnikom (stručna terminologija iz oblasti prava i uprave);
- pisanje službenih dopisa;
- učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija (osnovna, poslovna).
- 54 časova u periodu od tri meseca (četiri časa nedeljno).
Predavači iz škole stranih jezika.
- troškovi za naknadu školama stranih jezika. Služba za upravljanje ljudskim resursima u saradnji sa Komisijom za polaganje ispita, odrediće škole stranih jezika koje ispunjavaju uslove za pripremu polaganja ispita iz stranog jezika i jezika nacionalnih manjina, u skladu sa Odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika ili jezika nacionalne manjine.
7. NAZIV PROGRAMA: PISANJE PROJEKATA
Upoznavanje učesnika sa sistemom finansijske podrške Evropske unije i usvajanje metodologije menadžmenta projektnog ciklusa na praktičnom i teorijskom nivou.
7.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Republika Srbija ima nameru da postane članica Evropske unije. Pre ulaska u Evropsku uniju, postoji mogućnost konkurisanja na fondove Evropske unije s različitim projektima, te je neophodno da se savlada metodologija pisanja projekata.
Svi pokrajinski službenici koji su se u svom radu susretali ili će se susretati sa pisanjem projekata.
- osnovni principi i praktični značaj podrške Strukturalnih fondova;
- programi i projekti;
- pojam projekta, elementi projektnog ciklusa;
- analiza ciljnih grupa;
- S.W.O.T analiza;
- stablo problema, stablo ciljeva i stablo aktivnosti;
- finansijsko planiranje projekata;
- tipovi evaluacije;
- stručna realizacija projekata;
- druge teme.
- tri dana.
Eksperti iz Evropske unije.
- honorari predavačima.
8. NAZIV PROGRAMA: KOMUNIKACIJA U UPRAVI I STICANJE VEŠTINA ZA PREZENTACIJU
Upoznavanje pokrajinskih službenika s načelima komunikacije, usavršavanje veštine komunikacije sa strankama; pripremanje i držanje prezentacija.
8.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Tokom rada pokrajinski službenici se sreću sa velikim brojem stranaka i radi poboljšanja komunikacije potrebno je sprovesti obuku iz ove oblasti, a s ciljem zadovoljavanja potreba građana za uslužnom upravom. U pogledu razloga za sticanje veštine za prezentaciju, mnogi pokrajinski službenici naveli su da su zainteresovani za ovu vrstu obuke.
Pokrajinski službenici koji u okviru posla pripremaju prezentacije i pokrajinski službenici koji svakodnevno dolaze u direktan kontakt sa strankama prilikom obavljanja svojih radnih obaveza.
1. prezentacijske veštine
- priprema prezentacija;
- metode prezentiranja;
- izbor tehničke podrške;
- korišćenje prezentacijskih alata na računaru;
- veština nastupa pred većim brojem slušalaca.
2. komunikacija sa strankama
- načela komunikacije;
- rešavanje konfliktnih situacija;
- veština postavljanja pitanja, vođenja intervjua i sastanaka.
- dva dana.
Organizacije koje se bave poslovnom psihologijom.
- honorari za predavače.
9. NAZIV PROGRAMA: INFORMATIČKI KURSEVI
Obuka rukovodioca i pokrajinskih službenika za rad na računaru, tj. za pripremu i polaganje ECDL ispita.
9.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Postojeći način funkcionisanja pokrajinske uprave ne zadovoljava potrebu za efikasnom i ekonomičnom upravom, jer podrazumeva uključivanje velikog broja ljudi i "papira" u izradi dokumenata i obavljanju drugih poslova. Zbog toga je potrebno uvesti i koristiti kompjutersko poslovanje. Preduslov za navedeno je edukacija pokrajinskih službenika i rukovodioca za rad na računarima.
Svi pokrajinski službenici i rukovodioci.
Pohađanje predavanja i priprema za polaganje ECDL ispita.
Tokom 2008. godine.
Sertifikovani treneri iz ove oblasti.
10. NAZIV PROGRAMA: KANCELARIJSKO POSLOVANJE
Upoznavanje novih pokrajinskih službenika sa osnovama kancelarijskog poslovanja i obnavljanje znanja ostalih pokrajinskih službenika.
10.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Zbog nesređenosti predmeta i akata (npr. nearhivirani predmeti iz ranijih godina, nepravilno pisanje službenih akata, nepridržavanje rokova, pečati iz ranijih godina koji se ne upotrebljavaju a nisu uništeni itd.) nastaju u praksi razne negativne posledice. Zbog toga je važno obnoviti znanja i rešiti postojeće probleme.
Pokrajinski službenici koji u svom opisu poslova rade administrativno-tehničke poslove i drugi zainteresovani službenici.
- upoznavanje odnosno obnavljanje znanja iz osnova kancelarijskog poslovanja;
- prijem dokumenata i zahteva, pozivanje stranaka u upravnom postupku;
- kategorije registraturskog materijala;
- klasifikacija materijala i upravnih stvari u okviru sekretarijata i drugih organa/ustanova;
- sređivanje arhive i dokumentacije;
- vođenje evidencije i dostavljanje pošte;
- evidentiranje predmeta i akata;
- pisanje službenih akata;
- arhiviranje dokumentacije.
- osam sati.
Pokrajinski službenici sa dugogodišnjim iskustvom u oblasti kancelarijskog poslovanja; stručnjaci iz navedene oblasti.
- honorari za predavače.
11. NAZIV PROGRAMA: OBUKA ZAINTERESOVANIH POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA ZA TRENERE
Sticanje veština potrebnih za trenere.
11.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE OBUKE:
Programom je predviđeno da predavači u sprovođenju programa budu i pokrajinski službenici zaposleni u sekretarijatima. Pored znanja o temama povodom kojih će biti angažovani, potrebno je da steknu i veštine potrebne za trenere, kao što je na primer dizajniranje i vođenje radionica, s obzirom na to da će se svi programi sprovoditi i putem radionica, tj. praktičnog rada.
Pokrajinski službenici koji su zainteresovani da budu predavači/treneri.
- dizajn obuke;
- vežbanje prezentacija.
- dva dana.
Eksperti iz ove oblasti, kao i pokrajinski službenici zaposleni u Službi za upravljanje ljudskim resursima.
- honorari za predavače.