REŠENJEO UTVRĐIVANJU PROGRAMA RASPOREDA I KORIŠĆENJA SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROJEKATA IZ OBLASTI TURIZMA U 2008. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 7/2008) |
I
Ovim Rešenjem utvrđuje se Program rasporeda i korišćenja sredstava za realizaciju projekata iz oblasti turizma u 2008. godini:
• Strategija promocije Vojvodine kao turističke destinacije na međunarodnom i domaćem turističkom tržištu
• Principi savremene marketing koncepcije (lokalni, regionalni i globalni kontekst) i
• Savremena kretanja na turističkom tržištu i prilagođavanje marketing menadžmenta Vojvodine kao turističke destinacije, kao i obim sredstava za sprovođenje ovog Programa i način njihovog raspoređivanja i korišćenja.
II
Program iz tačke I ovog Rešenja, čini njegov sastavni deo.
III
Ovo Rešenje objaviće se u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".
PROGRAM
RASPOREDA I KORIŠĆENJA SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROJEKATA IZ OBLASTI TURIZMA U 2008. GODINI:
• STRATEGIJA PROMOCIJE VOJVODINE KAO TURISTIČKE DESTINACIJE NA MEĐUNARODNOM I DOMAĆEM TURISTIČKOM TRŽIŠTU
• PRINCIPI SAVREMENE MARKETING KONCEPCIJE /LOKALNI, REGIONALNI I GLOBALNI KONTEKST/ I
• SAVREMENA KRETANJA NA TURISTIČKOM TRŽIŠTU I PRILAGOĐAVANJE MARKETING MENADŽMENTA VOJVODINE KAO TURISTIČKE DESTINACIJE
I
Ovim Programom predviđen je raspored korišćenja sredstava Pokrajinskog sekretarijata za privredu iz prihoda od privatizacije u 2008. godini, namenjenih izradi Strategije promocije Vojvodine kao turističke destinacije na međunarodnom i domaćem turističkom tržištu, inovativno edukativnom seminaru Principi savremene marketing koncepcije /lokalni, regionalni i globalni kontekst/ i edukativnom seminaru Savremena kretanja na turističkom tržištu i prilagođavanja marketing menadžmenta Vojvodine kao turističke destinacije, za unapređenje marketinga u turizmu i razvoj turizma u Autonomnoj Pokrajini Vojvodini.
U Strategiji razvoja turizma Republike Srbije do 2015. godine tačnije u njenom strateškom planu, Vojvodina je identifikovana kao specifičan integrisani turistički proizvod tj. turistička destinacija koja raspolaže brojnim atraktivnim, komunikativnim i receptivnim faktorima neophodnim za razvoj turizma i predstavlja poseban turistički entitet - Klaster Vojvodina.
Sredstva za ovaj Program planirana su Odlukom o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2008. godinu u okviru razdela 05- Pokrajinski sekretarijat za privredu, funkcionalna klasifikacija 410 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge, 4249-Ostale specijalizovane usluge, izvor finansiranja 12 04 - Primanja od otplate datih kredita i prodaje finansijske imovine - Prihodi od privatizacije, u iznosu od 10.180.000,00 dinara.
Za realizaciju ovog Programa potrebna su sredstva u iznosu od 10.180.000,00 dinara bez uračunatog PDV-a.
II
Sredstva iz tačke I ovog programa koristiće se za:
Tab. 1. Naziv projekata i raspodela sredstava u cilju realizacije projekata iz oblasti turizma u Autonomnoj Pokrajini Vojvodini u 2008. godini
Red. broj |
Naziv projekta |
Iznos predloženih sredstava u dinarima |
1. |
Strategija promocije Vojvodine kao turističke destinacije na međunarodnom i domaćem turističkom tržištu |
7.500.000,00 |
2. |
Principi savremene marketing koncepcije /lokalni, regionalni i globalni kontekst/ |
1.835.000,00 |
3. |
Savremena kretanja na turističkom tržištu i prilagođavanje marketing menadžmenta Vojvodine kao turističke destinacije |
850.000,00 |
|
UKUPNO: |
10.185.000,00 |
1. STRATEGIJA PROMOCIJE VOJVODINE KAO TURISTIČKE DESTINACIJE NA MEĐUNARODNOM I DOMAĆEM TURISTIČKOM TRŽIŠTU
Cilj Programa je realizacija projekta Strategija promocije Vojvodine kao turističke destinacije na međunarodnom i domaćem turističkom tržištu, čime će se stvoriti imidž o Vojvodini, ostvariti opšta turistička propaganda, kreirati slika o Vojvodini kao željenoj turističkoj destinaciji i pozicionirati na mentalnoj mapi turista naspram drugih turističkih destinacija. Sve ovo će doprineti uvećanju turističke potrošnje i omogućiti direktne, indirektne i multiplikovane efekte privredi i turizmu Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Strategija promocije Vojvodine sadržala bi globalne elemente tj. okvirne sadržaje: dostignuti stepen razvoja turizma u Vojvodini, ocenu jakih i slabih tačaka u razvoju turizma, šanse i pretnje iz okruženja, analizu upotrebe promocionog miksa u turizmu Vojvodine, strategiju promocionog miksa u nastupu na tržište, ključna tržišta sa strategijom promocionog miksa u nastupu na tržište, neophodne pretpostavke za uspeh promocione strategije i dr.
Sredstva za realizaciju ovog projekta iznose 7.500.000,00 dinara
2. PRINCIPI SAVREMENE MARKETING KONCEPCIJE /LOKALNI, REGIONALNI I GLOBALNI KONTEKST/
Cilj Programa je realizacija projekta Principi savremene marketing koncepcije /lokalni, regionalni i globalni kontekst/, putem koga će se polaznici inovaciono edukativnog seminara upoznati sa savremenim poslovnim pristupom i praksom na svetskom tržištu i osposobiti za primenu principa, instrumenata i tehnika u okviru koncepta marketinga u lokalnom, regionalnom i globalnom kontekstu.
Seminarom bi se obuhvatilo upoznavanje sa lokalnim i globalnim okvirima marketing strategija, modalitetima kooperacionih marketing strategija kao i definisanjem međunarodno profilisanih marketing programa i strategija internet marketinga. Pored međunarodne dimenzije marketing menadžmenta obuhvatile bi se strategije i modaliteti međunarodnog marketing poslovanja, definisanje međunarodnog marketing programa i interaktivno marketing poslovanje.
Važnost ovog seminara kao aplikativno instruktivnog principa je u prenošenju aktuelnih naučno potvrđenih saznanja iz savremene poslovne prakse i intenzivnijeg otvaranja prema svetu, kako bi budući i sadašnji menadžeri bili osposobljeni za prihvatanje produktivnih pristupa poslovanju, lakšeg sinhronizovanog i operativnog delovanja u zemlji ili u okviru međunarodnih kompanija u okruženju.
Sredstva za realizaciju ovog projekta iznose 1.835.000,00 dinara
3. SAVREMENA KRETANJA NA TURISTIČKOM TRŽIŠTU I PRILAGOĐAVANJE MARKETING MENADŽMENTA VOJVODINE KAO TURISTIČKE DESTINACIJE
Realizacija projekta Savremena kretanja na turističkom tržištu i prilagođavanje marketing menadžmenta Vojvodine kao turističke destinacije, obezbediće se putem edukativnog seminara, čime će se brže prilagoditi turistička privreda Vojvodine savremenim trendovima u svetu i staviti u fokus inovativna znanja zaposlenih na svim nivoima upravljačkih struktura.
Edukativnim seminarom bile bi obuhvaćene: promene u makromarketingu i mikromarketingu, turistički proizvod i prilagođavanje, organizaciono, poslovno i drugo prilagođavanje u turističkom biznisu kao i prilagođavanje ostalih instrumenata /cene, promocija, kanali prodaje i sl./. Pored toga stvorili bi se uslovi za unapređenje marketing menadžmenta Vojvodine, posebno u oblasti promocije, podizanja kvaliteta turističke ponude, kanala prodaje i sl, imajući u vidu potrebe na domaćem i međunarodnom tržištu.
Sredstva za realizaciju ovog projekta iznose 850.000,00 dinara
Realizacijom ovih projekata obezbediće se uslovi za brži razvoj turizma, intenzivniju turističku promociju Vojvodine i lakšu komunikaciju Vojvodine na domaćem turističkom tržištu kao i na međunarodnom tržištu.
Odluku o dodeli sredstava za realizaciju projekata Strategija promocije Vojvodine kao turističke destinacije na međunarodnom i domaćem turističkom tržištu, Principi savremene marketing koncepcije /lokalni, regionalni i globalni kontekst/ i Savremena kretanja na turističkom tržištu i prilagođavanje marketing menadžmenta Vojvodine kao turističke destinacije, doneće Pokrajinski sekretar za privredu, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Pokrajinski sekretar za privredu zaključiće Ugovor o realizaciji projekata Strategija promocije Vojvodine kao turističke destinacije na međunarodnom i domaćem turističkom tržištu, Principi savremene marketing koncepcije /lokalni, regionalni i globalni kontekst/ i Savremena kretanja na turističkom tržištu i prilagođavanje marketing menadžmenta Vojvodine kao turističke destinacije, sa davaocem usluge, kojim će se regulisati sva međusobna prava i obaveze ugovornih strana.
III
Isplata sredstava za realizaciju Programa vršiće se na teret sredstava Pokrajinskog sekretarijata za privredu.