TUMAČENJE - SIC 31

Prihod - transakcije razmene koje uključuju i usluge reklamiranja

("Sl. glasnik RS", br. 16/2008 i 31/2008 - ispr.)

 

Tumačenje SIC-31

 

Prihod - transakcije razmene koje uključuju i usluge reklamiranja

Reference

- MRS 8 Računovodstvene politike, promene računovodstvenih procena i greške

- MRS 18 Prihod

Pitanje

1. Neki entitet (prodavac) može da uđe u "barter" transakciju da bi obezbedio usluge reklamiranja u zamenu za dobijanje usluga reklamiranja od svog kupca (kupac). Reklame mogu da budu prikazane na internetu ili plakatima, emitovane na televiziji ili radiju, objavljene u časopisima ili dnevnim novinama, ili nekom drugom mediju.

2. U nekim slučajevima, ni gotovina ni neka druga nadoknada se ne razmenjuju između entiteta. U nekim drugim slučajevima, jednaki ili približno jednaki iznosi gotovine ili druge nadoknade se takođe razmenjuju.

3. Prodavac koji obezbedi usluge reklamiranja tokom svojih redovnih aktivnosti priznaje prihod po MRS 18 iz "barter" transakcije uključujući reklamiranje kada su, između drugih kriterijuma, razmenjene usluge različite (MRS 18.12) i kada iznos prihoda može biti pouzdano odmeren (MRS 18.20(a)). Ovo tumačenje se primenjuje samo na razmenu različitih usluga reklamiranja. Razmena sličnih usluga reklamiranja nije transakcija koja generiše prihod po MRS 18.

4. Pitanje je u kojim okolnostima prodavac može pouzdano da odmeri prihod po fer vrednosti usluga reklamiranja dobijenih ili pruženih u "barter" transakciji.

Konsenzus

5. Prihod od "barter" transakcije koji uključuje reklamiranje se ne može pouzdano odmeriti po fer vrednosti dobijenih usluga reklamiranja. Međutim, prodavac može pouzdano da odmeri prihod po fer vrednosti usluga reklamiranja koje obezbeđuje u "barter" transakciji, upućivanjem samo na transakcije koje nisu "barter", a koje:

(a) uključuju reklamiranje slično reklamiranju u "barter" transakciji;

(b) se često dešavaju;

(c) predstavljaju pretežan broj transakcija i iznos kada se uporede sa svim transakcijama koje obezbeđuju reklamiranje slično reklamiranju u "barter" transakciji;

(d) uključuju gotovinu i/ili drugi oblik nadoknade (npr., utržive hartije od vrednosti, nemonetarna sredstva i druge usluge) koji ima pouzdano merljivu fer vrednost; i

(e) ne uključuju istu suprotnu stranu, kao u "barter" transakciji.

Datum konsenzusa

Maj 2001. godine

Datum stupanja na snagu

Ovo tumačenje stupa na snagu 31. decembra 2001. godine. Promene računovodstvenih politikama se računovodstveno obuhvataju u skladu sa MRS 8.