PRAVILNIK

O JEDINSTVENOJ EVIDENCIJI PODATAKA O KORISNICIMA PRAVA U OBLASTI BORAČKO-INVALIDSKE ZAŠTITE

("Sl. glasnik RS", br. 54/2008)

1. Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se: sadržaj i način vođenja matične evidencije korisnika prava u oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata, način prikupljanja, obrade, korišćenja i zaštite tih podataka i način vođenja evidencije o izvršenim isplatama novčanih primanja koja se ostvaruju po propisima iz ove oblasti (u daljem tekstu: Jedinstvena evidencija).

Član 2

Jedinstvena evidencija vodi se u ministarstvu nadležnom za poslove boračko-invalidske zaštite (u daljem tekstu: Ministarstvo) kao informatička baza podataka.

Jedinstvena evidencija sastoji se iz:

1) evidencije koju vode opštinski organi uprave (u daljem tekstu: Evidencija opština);

2) evidencije koju vodi Ministarstvo (u daljem tekstu: Evidencija Ministarstva).

Član 3

Organi iz člana 2. ovog pravilnika dužni su da ažurno unose podatke u evidencije koje vode.

Unos podataka u odgovarajuću evidenciju vrši se odmah, a najdalje u roku od pet dana od dana konačnosti rešenja o priznatom pravu, odnosno od dana dostavljanja odgovarajućih dokaza o podacima koji se evidentiraju.

Član 4

Podaci iz Jedinstvene evidencije mogu se koristiti za potrebe istraživanja, u skladu sa zakonom, a uvid u podatke koji se odnose na pojedinačnog korisnika može se dozvoliti samo korisniku na koga se ti podaci odnose i ovlašćenom licu u organu koji vodi evidenciju.

2. Evidencija opština

Član 5

Evidencija opština sadrži podatke o korisnicima prava u oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata, o izvršenim isplatama po osnovu priznatih prava i o nepravilno isplaćenim iznosima.

Korisnicima prava u smislu stava 1. ovog člana smatraju se:

1) borci;

2) vojni invalidi i civilni invalidi rata;

3) članovi porodica poginulih, umrlih i nestalih boraca, vojnih invalida, civilnih invalida rata i civilnih žrtava rata.

Član 6

U Evidenciju opština unose se sledeći podaci o korisnicima prava iz člana 5. ovog pravilnika:

- prezime, ime jednog roditelja i ime;

- jedinstveni matični broj građana;

- pol;

- datum, mesto i država rođenja;

- državljanstvo i nacionalnost;

- prebivalište, odnosno boravište;

- ime staratelja odnosno punomoćnika korisnika;

- okolnosti pod kojima je korisnik ostvario svojstvo borca, vojnog invalida, odnosno civilnog invalida rata;

- prava koja su korisniku priznata konačnim rešenjem, broj rešenja, datum donošenja i naziv organa koji je doneo rešenje;

- način ostvarivanja prava (samostalno ili kao sauživalac);

- vrsta i stepen telesnog oštećenja vojnih invalida, odnosno civilnih invalida rata;

- član porodičnog domaćinstva korisnika čiji prihodi utiču na ostvarivanje prava korisnika;

- socijalno-ekonomski status korisnika;

- isplate novčanih primanja;

- administrativne zabrane na novčanim primanjima korisnika;

- datum viđenja korisnika ili uverenje o životu korisnika;

- datum smrti korisnika;

- neisplaćena novčana primanja umrlog korisnika i ime lica kome se vrši isplata ovih primanja.

Član 7

Kada je korisnik prava lice iz člana 5. stav 2. tačka 3) ovog pravilnika, u Evidenciju opština unose se i podaci o poginulom, nestalom odnosno umrlom, i to:

- prezime, ime jednog roditelja i ime;

- jedinstveni matični broj građana;

- pol;

- datum, mesto i država rođenja;

- poslednje poznato prebivalište, odnosno boravište;

- državljanstvo i nacionalnost;

- datum, okolnosti i uzrok smrti;

- svojstvo u trenutku pogibije, nestanka ili smrti.

Član 8

Opštinski organ uprave je u obavezi da nakon unosa podataka iz čl. 6. i 7. ovog pravilnika, u Evidenciju opština unese i dokaze koji su bili od značaja za priznavanje prava.

Dokazi iz stava 1. ovog člana skeniraju se i u digitalnom obliku unose u Evidenciju opština, i to:

1) za korisnike prava iz člana 5. stav 2. tačka 1) ovog pravilnika unose se sledeći dokazi:

- izvod iz matične knjige rođenih,

- uverenje o vremenu provedenom u ratu, odnosno oružanim akcijama,

- rešenje kojim je korisniku priznato svojstvo borca, odnosno kojim mu je vreme provedeno u ratu, odnosno oružanim akcijama priznato u poseban staž osiguranja,

- konačno rešenje o priznatim pravima,

- rešenje o nesposobnosti za privređivanje i

- nalaz i mišljenje nadležnih lekarskih komisija;

2) za korisnike prava iz člana 5. stav 2. tačka 2) ovog pravilnika unose se sledeći dokazi:

- izvod iz matične knjige rođenih,

- uverenje o vremenu provedenom u ratu, odnosno oružanim akcijama,

- uverenje o vremenu provedenom na odsluženju vojnog roka odnosno o vremenu provedenom u vojnoškolskim ustanovama,

- uverenje o okolnostima ranjavanja, odnosno zapisnik nadležnog organa o izvršenom uviđaju,

- medicinska dokumentacija o lečenju nastalog oštećenja organizma koje je osnov za priznavanje prava,

- konačno rešenje o priznatim pravima,

- nalaz i mišljenje nadležnih lekarskih komisija i

- potvrda o preuzimanju motornog vozila;

3) za korisnike prava iz člana 5. stav 2. tačka 3) ovog pravilnika unose se sledeći dokazi:

- izvod iz matične knjige rođenih,

- konačno rešenje o priznatim pravima,

- potvrde o školovanju dece,

- rešenje nadležnog organa o nesposobnosti za privređivanje, odnosno nalaz i mišljenje nadležnih lekarskih komisija,

- izvod iz matične knjige umrlih,

- uverenje o okolnostima pogibije, smrti odnosno nestanka,

- rešenje nadležnog organa o proglašenju nestalog za umrlog,

- uverenje o vremenu provedenom u ratu, odnosno oružanim akcijama, kao i o vremenu provedenom na odsluženju vojnog roka, odnosno u vojnoškolskim ustanovama,

- konačno rešenje o priznatom svojstvu po propisima iz oblasti boračko-invalidske zaštite;

4) za korisnike prava iz člana 5. ovog pravilnika unosi se odgovarajući akt o administrativnim zabranama, starateljstvu, punomoćju, odnosno nasleđu.

3. Evidencija Ministarstva

Član 9

Ministarstvo vodi evidenciju o:

1) licima odlikovanim Ordenom narodnog heroja, nosiocima "Partizanske spomenice 1941." i nosiocima "Ravnogorske spomenice 1941.", kao i o pravima koja ostvaruju ova lica;

2) sastavu i radu lekarskih komisija nadležnih za davanje nalaza i mišljenja u postupku odlučivanja o pravima iz oblasti boračko-invalidske zaštite;

3) organizacijama boraca i invalida, kao i organizacijama koje se bave negovanjem tradicija oslobodilačkih ratova Srbije;

4) generisanim privremenim jedinstvenim matičnim brojevima građana.

Član 10

Za lica iz člana 9. tačka 1) ovog pravilnika u Evidenciju Ministarstva unose se odgovarajući podaci iz čl. 6. i 7. ovog pravilnika, kao i skenirani odgovarajući dokazi u digitalnom obliku iz člana 8. ovog pravilnika.

Član 11

U Evidenciju Ministarstva iz člana 9. tačka 2) ovog pravilnika unose se sledeći podaci:

- vrsta lekarske komisije;

- rešenje o imenovanju članova i sekretara lekarske komisije;

- lični podaci članova i sekretara lekarske komisije;

- broj održanih sednica komisija i broj obrađenih nalaza i mišljenja;

- dodatna specijalistička ispitivanja;

- isplata naknada za rad lekarskih komisija.

Član 12

U Evidenciju Ministarstva iz člana 9. tačka 3) ovog pravilnika unose se sledeći podaci:

- naziv i sedište organizacije, broj članova, datum donošenja statuta, broj lica u radnom odnosu u organizaciji i njihove funkcije, kao i broj i sedišta opštinskih organizacija;

- način finansiranja organizacije: zahtevana sredstva (datum zahteva, iznos i svrha), odobrena sredstva (datum odobrenja i iznos) i otpis;

- projekti kojima je organizacija konkurisala radi finansiranja (naziv projekta, tražena i odobrena sredstva).

Član 13

U Evidenciju Ministarstva iz člana 9. tačka 4) ovog pravilnika unose se podaci o licima za koja su izdati generisani privremeni jedinstveni matični brojevi građana.

Generisani privremeni jedinstveni matični broj građana određuje Ministarstvo samo kod unošenja podataka za lica koja nemaju jedinstveni matični broj građana.

4. Obrada i kontrola tačnosti podataka

Član 14

Podatke iz Evidencije opština nadležni opštinski organ uprave dostavlja Ministarstvu dva puta mesečno, i to od 1. do 5. i od 15. do 20. u mesecu, radi objedinjavanja u Jedinstvenu evidenciju.

Objedinjavanje podataka iz Evidencije opština i Evidencije Ministarstva u Jedinstvenu evidenciju, radi isplate novčanih primanja, vrši Ministarstvo, bez prava unosa novih ili izmene unetih podataka u Evidenciju opština.

Član 15

Za tačnost podataka unetih u Evidenciju opština odgovoran je nadležni opštinski organ uprave.

Ministarstvo vrši kontrolu unetih podataka u Evidenciju opština i, u slučaju utvrđenih nepravilnosti, ima pravo da prema nadležnom opštinskom organu uprave preduzme zakonom utvrđene mere.

5. Prelazne i završne odredbe

Član 16

Nadležni opštinski organi uprave dužni su da uspostave Evidenciju opština za sve korisnike prava koji su u isplati, u skladu sa ovim pravilnikom, najkasnije do 31. decembra 2008. godine.

Evidencija Ministarstva uspostaviće se najkasnije do 31. decembra 2008. godine.

Član 17

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o sadržaju, obrascima i načinu vođenja jedinstvene matične evidencije korisnika mesečnog novčanog primanja ("Službeni glasnik SRS", broj 17/90).

Član 18

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".