PRAVILNIK
O TEHNIČKIM USLOVIMA ZA DRŽANJE I POSTAVLJANJE POSUDA ZA SAKUPLJANJE SMEĆA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 20/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o tehničkim uslovima za držanje i postavljanje posuda za sakupljanje smeća utvrđuje se broj i vrsta posuda za sakupljanje smeća, način, mesto i tehnički uslovi za njihovo postavljanje na javnim površinama do iznošenja smeća na području Grada Novog Sada, gde JKP "Čistoća" Novi Sad (u daljem tekstu: PREDUZEĆE) vrši usluge iznošenja smeća.

Član 2

Odredbe ovog pravilnika odnose se na sva pravna lica, preduzetnike i građane, kao i vlasnike stambenih, poslovno-stambenih ili poslovnih objekata ili prostorija, i zakupce stanova i poslovnih prostorija u društvenoj, odnosno državnoj svojini (u daljem tekstu: korisnici usluga).

II VRSTA POSUDA ZA SMEĆE I ODREĐIVANJE POTREBNOG BROJA

Član 3

Za odlaganje kućnog smeća koriste se sledeći tipovi posuda:

1. Tipizirani kontejner:

a) zapremine

900 litara

b) zapremine

1.100 litara

2. Tipizirana plastična kanta:

a) zapremine

120 litara

b) zapremine

140 litara

v) zapremine

240 litara

g) zapremine

360 litara

Posude iz stava 1. ovog člana korisnik usluga nabavlja uz prethodnu saglasnost PREDUZEĆA.

Član 4

Za odlaganje industrijskog otpada koriste se sledeći tipovi posuda:

1. Tipizirani kontejner:

a) 1.100 litara
b) 1.500 litara
v) 3.000 litara
g) 5.000 litara
d) 7.000 litara

2. Tipizirani kontejneri sa sopstvenim mehanizmom za presovanje otpada

Posude iz tačke 1. i 2. ovog člana korisnik usluga nabavlja uz prethodnu saglasnost PREDUZEĆA.

Član 5

Broj potrebnih posuda u režimu iznošenja smeća jednom nedeljno je sledeći:

1. Za kolektivni tip stanovanja (građani)

N = 0,1 D

N - potreban broj kontejnera od 1.100 l ili zapreminskih ekvivalenata

D - broj domaćinstava

2. Za individualni tip stanovanja (građani)

Broj članova domaćinstva

zapremina (l) plastičnih kanti

1 - 4

120 ili 140

5 - 7

240

Više od 7

360

3. Za korisnike usluga koji koriste poslovni prostor površine do 1000 m2 broj posuda i vrsta određuju se u zavisnosti od predviđene količine generisanog otpada koji nastaje za sedam dana.

4. Za korisnike usluga koji koriste poslovni prostor površine veće od 1000 m2 za svakih 1000 m2 poslovnog prostora treba postaviti jednu tipiziranu posudu od 900 l ili 1.100 l za sakupljanje i čuvanje čvrstog komunalnog otpada. Za industrijski otpad broj i veličina posude se određuju u svakom posebnom slučaju sklapanjem ugovora sa korisnikom usluga.

Za ustanove i institucije, društva i organizacije, broj posuda i vrsta određuju se u zavisnosti od predviđene količine generisanog otpada koji nastaje za sedam dana.

III NAČIN, MESTO I TEHNIČKI USLOVI ZA POSTAVLJANJE POSUDA

Član 6

PREDUZEĆE će prilagoditi tehnologiju rada na pojedinim lokacijama prema izvršenoj kategorizaciji gradskih područja (centar Grada, pijace, sportski centri, objekti javnih službi itd.), kao i prema broju domaćinstava koja gravitiraju delu gradske zajednice u okviru Programa iznošenja smeća.

PREDUZEĆE se obavezuje da o svim promenama režima iznošenja smeća blagovremeno izvesti korisnike.

Član 7

Podloga površine na kojoj se nalaze kontejneri je tvrda i glatka: asfaltirana, betonirana, popločana u nivou prilaznog puta vozila za odvoz smeća ili da ima navoznu rampu nagiba do 15°. Podloga mora imati obezbeđeno odvođenje atmosferskih i ocednih voda.

Rastojanje površine za držanje kontejnera od prilaznog puta ne može biti veće od dva metra.

Mesta i površine za smeštaj kontejnera određuje Javno preduzeća "Urbanizam", Zavod za urbanizam Novi Sad, a na estetsko uređenje mišljenje daje pomoćnik gradonačelnika za predmetnu oblast.

U slučaju da lokacija na kojoj se nalaze posude za sakupljanje smeća nije pristupačna (raskopana ulica, nema javne rasvete i sl.), korisnik usluge je dužan da sakupljeno smeće odlaže u posude koje će biti postavljene na privremenoj lokaciji, o čemu će PREDUZEĆE blagovremeno upoznati i izvestiti korisnike usluga.

Korisnici usluga koji poseduju posudu za iznošenje smeća dužni su da u vreme iznošenja smeća istu iznesu do mesta kuda prolazi specijalno vozilo za iznošenje smeća, pri čemu posuda nije na većoj udaljenosti od dva metra, od trase prolaska specijalnog vozila za iznošenje smeća.

O vremenu iznošenja smeća korisnici usluga će biti blagovremeno izvešteni od strane PREDUZEĆA.

Korisnici usluga koji stanuju u delovima Grada u kojima zbog specifičnosti prostornog uređenja nije moguće postavljanje posuda za smeće, smeće će se iznositi u propisanim vrećama. Bliži izgled, oblik i kvalitet vreća određivaće PREDUZEĆE.

Mesto i vreme iznošenja vreća biće određeno gradskom odlukom u dogovoru sa PREDUZEĆEM.

Član 8

Tipizirani kontejneri za iznošenje smeća postavljaju se na površinama koje su određene isključivo za tu namenu.

Ako namenska površina iz stava 1. ovog člana nije određena, tipizirani kontejneri za odlaganje smeća se postavljaju prema planu mesta za postavljanje posuda za smeće, koji izrađuje Javno preduzeće "Urbanizam" Zavod za urbanizam Novi Sad uz saglasnost PREDUZEĆA i Gradske uprave za komunalne poslove Grada Novog Sada.

Tipizirane plastične kante se čuvaju na površinama u vlasništvu korisnika usluga.

Član 9

Posude se postavljaju na javnoj ili drugoj površini u skladu sa planom postavljanja koji u dogovoru sa Javnim preduzećem "Urbanizam" Zavod za urbanizam Novi Sad, donosi PREDUZEĆE.

Posude za sakupljanje smeća ne mogu se postavljati na površinama namenjenim za odvijanje saobraćaja i parkiranje motornih vozila.

Izuzetno, posude za sakupljanje smeća se mogu postaviti na površinama namenjenim za odvijanje saobraćaja i parkiranje motornih vozila po pribavljenom odobrenju Gradske uprave za saobraćaj i puteve.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 10

Novi korisnici usluga kao vlasnici, odnosno investitori stambenih, poslovno-stambenih, poslovnih i drugih objekata, dužni su da nabave odgovarajuće posude za sakupljanje smeća propisane ovim pravilnikom i da ih predaju bez naknade PREDUZEĆU na upravljanje i održavanje.

Član 11

Svoje obaveze iz člana 5. ovog pravilnika, korisnici usluga su dužni da izvrše u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 12

Sve druge slučajeve koji nisu predviđeni ovim pravilnikom, PREDUZEĆE će rešavati uz prethodnu saglasnost Gradske uprave za komunalne poslove Grada Novog Sada.

Član 13

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".