ODLUKA
O OSNIVANJU USTANOVE ZA DNEVNI BORAVAK DECE I OMLADINE OMETENE U RAZVOJU U ZAJEČARU

("Sl. list grada Zaječara", br. 1/2008)

Član 1

Osniva se Ustanova za dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju (u daljem tekstu: Ustanova).

Naziv Ustanove iz stava 1. ovog člana je: Ustanova za dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju u Zaječaru.

Član 2

Sedište Ustanove je u Zaječaru, u ul. Svetozara Markovića, broj 6.

Član 3

Odluku o promeni naziva i sedišta Ustanove donosi osnivač.

Član 4

Delatnost Ustanove je smeštaj, ishrana, zdravstvena zaštita, vaspitno-obrazovni rad i radni tretman u okviru celodnevnog zbrinjavanja dece i omladine ometene u razvoju, u vremenu od 8 do 16 časova.

Član 5

Ustanova je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima koje ima na osnovu zakona i ove Odluke.

Šifra delatnosti Ustanove je:

- 85322 - zaštita dece i omladine sa smetnjama u razvoju i poremećajima u ponašanju.

Odluku o promeni delatnosti Ustanove donosi osnivač.

Član 6

Pravo na korišćenje usluga Ustanove imaju lica umereno i teže ometena u razvoju, uzrasta od 5 do 30 godina.

Član 7

Ustanova obavlja poslove imovinom osnivača, koja joj se poverava na upravljanje i gazdovanje i svojom imovinom.

Imovina osnivača, koja je poverena Ustanovi na upravljanje i gazdovanje i imovina koja potiče iz sredstava Ministarstva za rad i socijalnu politiku, ostaje svojina osnivača, odnosno prenosi se na korišćenje Ustanovi sa bilansnim stanjem na dan stupanja na snagu ove Odluke.

Član 8

Sredstva za osnivanje i početak rada Ustanove obezbeđuju se u budžetu Grada Zaječara.

Član 9

Osnivač je u obavezi da obezbedi adekvatnu opremu za smeštaj korisnika Ustanove prema Pravilniku o bližim uslovima za početak rada i obavljanja delatnosti i normativima i standardima za obavljanje delatnosti Ustanove socijalne zaštite za smeštaj dece i omladine ometene u razvoju ("Službeni glasnik RS", broj 88/93) i u skladu sa mogućnostima.

Član 10

Delatnost Ustanove će se finansirati u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana i Odlukom Skupštine opštine Zaječar o socijalnoj zaštiti građana na teritoriji opštine Zaječar, prema mogućnostima.

Član 11

Ustanova je u obavezi da obezbedi stručni i ostali kadar prema Pravilniku i normativima iz člana 9. ove Odluke.

Član 12

Organi Ustanove su: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.

Član 13

Direktor Ustanove organizuje i rukovodi radom Ustanove, zastupa Ustanovu prema trećim licima i odgovoran je za zakonitost rada i poslovanja Ustanove.

U ostvarivanju obaveza iz stava 1. ovog člana, direktor predlaže plan i program rada i preduzima mere za njihovo sprovođenje, izvršava odluke Upravnog i Nadzornog odbora, odlučuje o raspoređivanju radnika na određene poslove i zadatke, podnosi izveštaj o radu i vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.

Direktora Ustanove imenuje i razrešava osnivač na period od 4 godine.

Član 14

Upravni odbor Ustanove imenuje i razrešava osnivač.

Upravni odbor ima 5 članova.

U Upravni odbor imenuju se 3 člana iz sastava stručnjaka i poznavalaca delatnosti Ustanove i 2 člana od zaposlenih u Ustanovi.

Članovi Upravnog odbora se imenuju na period od 4 godine.

Član 15

Upravni odbor Ustanove:

- donosi Statut Ustanove, uz saglasnost osnivača,

- utvrđuje sistematizaciju radnih mesta, uz saglasnost osnivača,

- odlučuje o poslovanju Ustanove,

- usvaja izveštaj o poslovanju i završni račun,

- donosi Program rada Ustanove,

- odlučuje o korišćenju sredstava u skladu sa zakonom,

- vrši druge poslove utvrđene zakonom, aktom o osnivanju i Statutom Ustanove.

Član 16

Nadzorni odbor Ustanove imenuje i razrešava osnivač.

Nadzorni odbor ima 3 člana.

U nadzorni odbor imenuju se 2 člana iz sastava finansijskih stručnjaka i poznavalaca delatnosti Ustanove i jedan od zaposlenih u Ustanovi.

Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od 4 godine.

Član 17

Nadzorni odbor Ustanove:

- vrši nadzor nad korišćenjem materijalnih sredstava,

- pregleda godišnji izveštaj i završni račun,

- kontroliše urednost poslovne dokumentacije i njeno vođenje u skladu sa propisima,

- obaveštava osnivača Ustanove o eventualnim propustima u radu direktora i Upravnog odbora,

- vrši druge poslove utvrđene zakonom, aktom o osnivanju i Statutom Ustanove.

Član 18

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Zaječara".