POSLOVNIK
GRADSKOG VEĆA

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 1/2008)

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Jagodina (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Član 2

Gradsko veće vrši svoja ovlašćenja i dužnosti na osnovu Zakona, Statuta grada Jagodina i Odluke o Gradskom veću.

Član 3

Gradsko veće predstavlja gradonačelnik.

Član 4

Gradsko veće ima pečat okruglog oblika prečnika 3 centimetra sledeće sadržine: u krugu sa unutrašnje strane ispisane reči Republika Srbija, u sledećem krugu ispisane reči Skupština grada Jagodina - Gradsko veće, u sredini grb Republike Srbije.

Član 5

Rad Gradskog veća je javan, osim ukoliko Gradsko veće ne odluči da se javnost isključi.

Gradsko veće određuje koji se podaci i materijali imaju smatrati tajnim.

Član 6

Gradsko veće odlučuje o poslovima iz svoje nadležnosti na sednicama.

Sednice Gradskog veća saziva i njima predsedava gradonačelnik.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti gradonačelnika da obavlja svoju dužnost sednice Gradskog veća saziva i njima predsedava zamenik gradonačelnika.

Akte koje donosi Gradsko veće potpisuje gradonačelnik.

Član 7

Sednice Gradskog veća sazivaju se po pravilu pisanim putem najkasnije 3 dana pre dana održavanja sednice.

Uz poziv za sednicu dostavlja se materijal i dnevni red sednice.

U slučaju hitnosti sednice se mogu sazivati putem telefona.

Član 8

Gradsko veće radi i odlučuje ako je na sednici prisutna većina od ukupnog broja njegovih članova.

Odluke se donose većinom glasova prisutnih članova, a glasanje se vrši javno dizanjem ruke.

Ako predlog odluke dobije jednak broj glasova "za" i "protiv" donošenje odluke se privremeno odlaže radi održavanja konsultacija.

Ako i u drugom pokušaju glasanja po istoj odluci predlog dobije jednak broj glasova "za" i "protiv" smatra se usvojenim predlog za koji je glasao gradonačelnik.

Član 9

Predsednik Gradskog veća je dužan da održava red na sednici, da omogući učešće u radu svakom prijavljenom diskutantu i da formuliše odluke za zapisnik.

Za narušavanje reda predsednik može da izrekne meru upozorenja ili oduzimanja reči.

Ukoliko pojedini član veća ili drugo prisutno lice koje prisustvuje sednici bez prava odlučivanja naruši red na sednici, predsednik ga može opomenuti, oduzeti mu reč ili udaljiti sa sednice.

Odluka o udaljenju odnosi se samo za sednicu sa koje je narušilac reda udaljen.

Smatra se da postoji narušavanje reda na sednici ako član Gradskog veća ili drugi učesnik sednice govori a da nije dobio reč od predsednika, ako govori o temi koja nije na dnevnom redu sednice ili ako se uvredljivo izražava o licu koje prisustvuje sednici i u drugim slučajevima o kojima se izjasni Gradsko veće.

Član 10

U radu Gradskog veća učestvuju bez prava odlučivanja: rukovodeći radnici Gradske uprave, predstavnici preduzeća, ustanova i drugih subjekata kada se na sednicama raspravlja o pitanjima od interesa za ta preduzeća, ustanove, kao i predstavnici sredstava javnog informisanja.

Član 11

O radu na sednici Gradskog veća vodi se zapisnik.

U zapisnik se obavezno unosi: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsednika i zapisničara, imena prisutnih članova, imena opravdano i neopravdano odsutnih članova, imena drugih lica koja su prisutna na sednici, dnevni red sednice, kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo, imena svih govornika, rezultat glasanja i formulisani tekst odluka i zaključaka donetih na sednici.

Član 12

Zapisnik sa sednice potpisuju predsednik Gradskog veća i zapisničar.

Zapisnici sa sednica Gradskog veća čuvaju se kao trajni dokument.

Član 13

Na sednici Gradskog veća mogu se voditi beleške ili se tonski snimati tok sednice.

Beleške i tonski snimak sastavni su deo zapisnika sednice.

Svaki član Gradskog veća ili predstavnik obrađivača materijala koji je učestvovao na sednici može tražiti na uvid, radi eventualne redakcijske ispravke, deo beleški ili tonskog snimka koji sadrži njegovo izlaganje.

Član 14

Stručne, administrativne i druge poslove za Gradsko veće vrši Odeljenje za skupštinske i normativne poslove.

Član 15

Opšti akti koje donosi Gradsko veće i gradonačelnik iz svoje nadležnosti objavljuju se u "Službenom glasniku grada Jagodina".

Član 16

Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća:

- saziva sednice Gradskog veća, predlaže dnevni red sednice i predsedava sednicama,

- organizuje rad Gradskog veća, formuliše odluke, zaključke i druge akte i potpisuje zapisnik sa sednice Gradskog veća i akte koje donosi Gradsko veće,

- predstavlja Gradsko veće,

- vrši i druge poslove utvrđene Zakonom, Statutom grada Jagodina, Odlukom o Gradskom veću i drugim propisima.

Član 17

Zamenik gradonačelnika zamenjuje gradonačelnika u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost, član je Gradskog veća po funkciji, obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom grada Jagodine i poslove koje mu poveri gradonačelnik.

Član 18

Članovi Gradskog veća vrše svoja prava i dužnosti učešćem u radu na sednicama Gradskog veća, na sednicama radnih tela Gradskog veća ili na sednicama Skupštine grada i njenih radnih tela i vršenjem drugih poslova koji su im dati Statutom grada i poslove koje im Gradonačelnik odnosno predsednik Gradskog veća poveri.

Član 19

Članovi Gradskog veća mogu po ovlašćenju gradonačelnika odnosno predsedavajućeg Gradskog veća da prate određene oblasti ili pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.

Član 20

Za razmatranje pitanja koja se pripremaju za sednice Gradskog veća i davanja mišljenja o tim pitanjima Gradonačelniku, Gradsko veće može obrazovati komisije i druga stalna i povremena radna tela.

Član 21

Aktom o obrazovanju komisija i drugih radnih tela određuje se njihov sastav, delokrug i ovlašćenje.

Član 22

Predsednika i članove komisija i drugih radnih tela imenuje Gradsko veće iz reda svojih članova i građana koji mogu da doprinesu radu ovih tela.

Komisije i druga radna tela rade u sednicama.

Član 23

Gradsko veće ima sekretara.

Sekretar Gradskog veća stara se o pripremi materijala za sednice Gradskog veća i njegovih radnih tela, pomaže gradonačelniku i zameniku gradonačelnika u pripremanju i organizovanju sednice Gradskog veća, stara se o blagovremenoj dostavi zaključaka Gradskog veća zainteresovanim organima i organizacijama. Upoznaje gradonačelnika odnosno zamenika gradonačelnika Gradskog veća o prispelim materijalima za sednicu odnosno da su prispeli materijali podobni za iznošenje na sednicu Gradskog veća ili da se predlagaču blagovremeno vrate nepotpuni materijali sa uputstvom u čemu treba materijal upotpuniti. Stara se da se materijali za sednicu blagovremeno dostave članovima Gradskog veća i drugim učesnicima sednice. Stara se o obezbeđenju tehničkih uslova za održavanje sednice, vođenju zapisnika ili tonskog snimanja rada sednice. Stara se o čuvanju originalnih tekstova akata koje donosi gradonačelnik ili Gradsko veće, kao i ostalih materijala koji su razmatrani na sednicama Gradskog veća. Vrši i druge poslove koje mu poveri gradonačelnik odnosno zamenik gradonačelnika.

Član 24

Sekretara Gradskog veća imenuje Gradsko veće na predlog načelnika Gradske uprave i uz saglasnost gradonačelnika iz reda diplomiranih pravnika zaposlenih u Gradskoj upravi koji ima završen pravni fakultet, najmanje 3 godine radnog staža i položen stručni ispit.

Član 25

Gradsko veće donosi Program svoga rada.

Program rada Gradsko veće utvrđuje polazeći od interesa i mera utvrđenih od Skupštine grada, kao i na osnovu ovlašćenja i dužnosti utvrđenih Zakonom i Statutom grada Jagodina.

Član 26

Ukoliko ovim Poslovnikom određeno pitanje nije regulisano, a isto je regulisano Poslovnikom Skupštine grada Jagodine primenjivaće se odredbe tog Poslovnika.

Član 27

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Opštinskog veća ("Opštinski službeni glasnik opštine Jagodina", br. 25/1/04 od 21.12.2004. godine).

Član 28

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".