PRIVREMENI POSLOVNIK
GRADSKOG VEĆA GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 26/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuju se, do donošenja poslovnika Gradskog veća Grada Novog Sada u skladu sa Statutom Grada Novog Sada usklađenog sa Zakonom o lokalnoj samoupravi, način rada i odlučivanja Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće) i njegovih radnih tela, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Pitanja koja se odnose na način rada Gradskog veća koja nisu uređena ovim poslovnikom, urediće se posebnim aktima Gradskog veća.

Član 2

Gradsko veće predstavlja Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) ili zamenik Gradonačelnika, odnosno član Gradskog veća koga on ovlasti.

Član 3

Gradsko veće radi i odlučuje kolektivno.

O pitanjima iz svoje nadležnosti, Gradsko veće odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja njegovih članova.

U opravdanim i hitnim slučajevima, Gradonačelnik može sazvati sednicu Gradskog veća i kada nije prisutna većina njegovih članova, s tim da odsutni članovi glasaju telefonom, elektronskim putem, ili na drugi pogodan način.

Gradonačelnik može da organizuje radne sastanke Gradskog veća radi načelnih razmatranja i zauzimanja stavova o pojedinim pitanjima iz delokruga rada Gradskog veća.

Gradonačelnik može da sazove (obrazuje) kolegijum, kao stručno savetodavno telo, koje čine pojedini članovi Gradskog veća, radi razmatranja određenih pitanja iz svoje nadležnosti, nadležnosti Gradskog veća, međuresorne saradnje i sl.

Član 4

Gradsko veće odlučuje o resornim zaduženjima svojih članova.

Prilikom obavljanja poslova u okviru resornog zaduženja, svaki član Gradskog veća može da organizuje stalne i povremene radne sastanke i konsultacije sa predstavnicima gradskih organa, organizacija, ustanova i javnih preduzeća čiji je osnivač Grad Novi Sad.

Član 5

Gradsko veće ima pečat okruglog oblika, prečnika 50 mm koji sadrži grb Republike Srbije i tekst: "Republika Srbija-Autonomna Pokrajina Vojvodina-Grad Novi Sad-Gradsko veće-Novi Sad" ispisan na srpskom jeziku ćiriličkim pismom i na mađarskom, slovačkom i rusinskom jeziku i pismu.

Tekst pečata ispisuje se u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

II RADNA TELA GRADSKOG VEĆA

Član 6

Radi efikasnijeg rada Gradskog veća u izvršavanju zakona i drugih propisa i obavljanja drugih poslova iz svoje nadležnosti, Gradsko veće može da obrazuje radna tela.

Radno telo obrazuje se rešenjem kojim se određuju njegovi zadaci i sastav.

Odredbe ovog poslovnika shodno se primenjuju na rad radnih tela.

Član 7

Radno telo ima predsednika, zamenika predsednika i određeni broj članova, koji ne može biti manji od tri.

Predsednika i zamenika predsednika radnog tela imenuje Gradsko veće, po pravilu iz reda članova Gradskog veća.

Članove radnog tela Gradsko veće imenuje iz reda svojih članova, lica koja postavlja Gradsko veće, kao i drugih lica stručnih u oblasti za koje se radno telo obrazuje.

Član 8

Na predlog obrađivača, predsednik radnog tela može na sednicu pozvati predstavnika organa, preduzeća, ustanova i drugih pravnih lica kad se razmatra pitanje od značaja za njihov rad.

III SEDNICA GRADSKOG VEĆA

Član 9

Predlog za razmatranje na sednici Gradskog veća dostavlja se Službi Gradonačelnika (u daljem tekstu: Služba).

Predlog za razmatranje na sednici Gradskog veća može podneti svaki član Gradskog veća, radno telo Gradskog veća i gradska uprava, posebna organizacija ili služba obrazovana u skladu sa Odlukom o gradskim upravama Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 4/2005 i 43/2005).

Član 10

Akt koji Gradsko veće predlaže Skupštini Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada), obrađivač priprema u formi nacrta.

Akt koji donosi Gradsko veće, obrađivač dostavlja u formi predloga.

Član 11

U pripremi nacrta i predloga opšteg akta obrađivač obavezno pribavlja mišljenje:

1. Gradske uprave za propise, o usklađenosti akta sa drugim propisima i pravnim sistemom;

2. Gradske uprave za finansije, kad je za sprovođenje akta potrebno obezbediti finansijska sredstva;

3. Gradskog javnog pravobranilaštva, kad je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa Grada, odnosno kad se aktom stvaraju ugovorne obaveze Grada;

4. Saveta za međunacionalne odnose, kada se akt odnosi na službenu upotrebu jezika, obrazovanje, kulturu i informisanje na jeziku nacionalne manjine.

Pribavljena mišljenja obrađivač dostavlja Gradskom veću u prilogu nacrta propisa i opšteg akta, odnosno predloga akta koji donosi Gradsko veće.

Član 12

Nacrt, odnosno predlog opšteg akta, podnosi se Gradskom veću u obliku u kome se donosi, sa obrazloženjem.

Obrazloženje mora da sadrži:

1. Pravni osnov;

2. Razloge za donošenje akta;

3. Objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja;

4. Procenu iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta;

5. Opšti interes zbog koga se predlaže povratno dejstvo, ako propis ili opšti akt sadrži odredbe za koje se predviđa povratno dejstvo;

6. Razloge za donošenje propisa ili akta po hitnom postupku, ako je predložen hitan postupak, sa navođenjem štetnih posledica po život i zdravlje ljudi i rad organa i organizacija koje bi nastale zbog nedonošenja propisa ili akta po hitnom postupku;

7. Razloge zbog kojih se predlaže da propis ili opšti akt stupi na snagu pre osmog dana od dana objavljivanja;

8. Pregled odredaba propisa ili akta koji se menjaju, odnosno dopunjuju.

Član 13

Kada Gradsko veće odluči da o nacrtu, odnosno predlogu propisa ili drugog akta treba obaviti javnu raspravu, utvrđuje program javne rasprave, određuje organ za njeno sprovođenje i rok u kome će biti obavljena, koji ne može biti duži od 30 dana.

Izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi dostavlja se u prilogu nacrta, odnosno predloga propisa ili drugog akta.

Član 14

Kada Gradsko veće donosi pojedinačni akt, obrađivač je dužan da ga dostavi u formi u kojoj se donosi.

Član 15

Gradske uprave, posebne organizacije i službe dostavljaju Gradskom veću na razmatranje analize, izveštaje i informacije, sa predlogom zaključka.

Predlog zaključka obrađivač priprema u formi u kojoj ga donosi Gradsko veće i dužan je da navede kome se zaključak dostavlja.

Ako se predlog zaključka odnosi na obezbeđivanje finansijskih sredstava, u prilogu se obavezno dostavlja mišljenje Gradske uprave za finansije.

Član 16

Predlog za razmatranje na sednici Gradskog veća obrađivač priprema u saradnji sa resornim članom Gradskog veća.

Akt kojim obrađivač dostavlja Gradskom veću predlog za razmatranje, potpisuje član Gradskog veća i načelnik gradske uprave, odnosno direktor posebne organizacije ili šef službe.

Potpis člana Gradskog veća iz stava 1. ovog člana predstavlja njegovu saglasnost da se predlog za razmatranje uvrsti u dnevni red sednice Gradskog veća.

Član 17

Predloge za razmatranje na sednici Gradskog veća obrađivač dostavlja po pravilu najkasnije tri dana pre održavanja sednice, ako Gradsko veće drugačije ne zaključi.

Član 18

Gradonačelnik saziva sednicu u pisanoj formi, po sopstvenoj inicijativi, na predlog radnog tela ili na predlog najmanje pet članova Gradskog veća.

Gradonačelnik predlaže dnevni red i predsedava sednicom.

Izuzetno, sednicu može da sazove zamenik Gradonačelnika, a u odsutnosti zamenika Gradonačelnika član Gradskog veća.

Sednica iz stava 3. ovog člana saziva se na osnovu posebnog ovlašćenja Gradonačelnika, koje pored ovlašćenja za sazivanje sednice sadrži i predlog dnevnog reda.

Sednicom može predsedavati i zamenik Gradonačelnika ili član Gradskog veća koga odredi Gradonačelnik.

Uz saziv sednice, članovima Gradskog veća dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i predlozi za razmatranje i odlučivanje.

Član 19

Sednica se može sazvati i na način kojim se obezbeđuje hitnost odlučivanja (telefonom, elektronskim putem, i sl.), kada za to postoje posebni razlozi.

Član 20

Sednici Gradskog veća mogu da prisustvuju i učestvuju u radu starešine gradskih uprava, posebnih organizacija i službi.

Sednici mogu da prisustvuju i druga lica po pozivu Gradonačelnika.

Licima pozvanim za pojedine tačke dnevnog reda dostavljaju se samo materijali za tačke za koje su pozvana.

Lica iz st. 2. i 3. ovog člana prisustvuju samo onim tačkama dnevnog reda za koje su dobili poziv.

Član 21

O sprečenosti da prisustvuje sednici Gradskog veća, član Gradskog veća obaveštava Gradonačelnika.

Član 22

Gradonačelnik otvara sednicu i predlaže dnevni red, uključujući prihvaćene predloge za izmene i dopune predloženog dnevnog reda.

Pre utvrđivanja dnevnog reda, usvaja se zapisnik sa prethodne sednice, sa prihvaćenim primedbama koje su stavljene na zapisnik.

Član 23

Gradsko veće usvaja dnevni red, razmatra pitanja po tačkama dnevnog reda i odlučuje prema utvrđenom redosledu.

O svakoj tački dnevnog reda otvara se pretres.

Pre otvaranja pretresa o predlogu za razmatranje određene tačke dnevnog reda, kratko obrazloženje daje resorno zaduženi član Gradskog veća.

Pojedina stručna objašnjenja mogu davati lica iz člana 20. ovog poslovnika.

Ako se tokom pretresa ne obezbedi usaglašenost stavova o pojedinim pitanjima radi konačnog odlučivanja o predlogu koji je na dnevnom redu, Gradonačelnik može prekinuti raspravu i odložiti odlučivanje o tom pitanju do usaglašavanja stavova članova Gradskog veća.

Član 24

Posle sprovedenog pretresa Gradsko veće odlučuje o predlogu zaključka ili drugog akta koji je dostavljen za razmatranje i usvajanje na sednici.

Gradsko veće odlučuje većinom glasova članova prisutnih na sednici, ako zakonom ili drugim propisom nije drugačije određeno.

Glasanje je javno.

Član Gradskog veća može da izuzme mišljenje, uz odgovarajuće obrazloženje. Izuzimanje mišljenja konstatuje se u zapisniku.

Član 25

Zaključak i druga odluka Gradskog veća dostavlja se nadležnoj gradskoj upravi, organu, organizaciji ili službi, odmah posle sednice radi realizacije, a kada se zaključak odnosi na opšti akt, dostavlja se i Gradskoj upravi za propise.

Praćenje i koordinaciju realizacije zaključaka i drugih odluka Gradskog veća vrše resorno zaduženi članovi Gradskog veća, ako samim zaključkom odnosno odlukom nije drugačije određeno.

Član 26

O sednici Gradskog veća vodi se zapisnik.

Zapisnik sadrži: datum i mesto održavanja sednice, vreme trajanja sednice, imena prisutnih i odsutnih članova Gradskog veća, imena lica koja učestvuju po pozivu, ime predsedavajućeg na sednici, dnevni red, pitanja koja su razmatrana i donete zaključke i akta koja se ne objavljuju u "Službenom listu Grada Novog Sada" u integralnom tekstu.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se Služba.

Usvojeni zapisnik potpisuje Gradonačelnik, odnosno predsedavajući Gradskog veća koji ga zamenjuje i šef Službe.

IV AKTI GRADSKOG VEĆA

Član 27

Gradsko veće donosi odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke, kao i druge akte u skladu sa propisima.

Akta Gradskog veća kojima se dostavljaju predlozi, mišljenja i inicijative Skupštini Grada, republičkim i pokrajinskim organima, kao i akta koja se objavljuju u "Službenom listu Grada Novog Sada", potpisuje Gradonačelnik ili zamenik Gradonačelnika, a ostala propratna akta potpisuje ovlašćeni član Gradskog veća.

Član 28

Doneta akta Gradskog veća, zapisnici i drugi sednični materijal čuva se u dokumentaciji Službe.

Član 29

Prilikom utvrđivanja predloga akta za razmatranje i odlučivanje na sednici Skupštine Grada i njenih radnih tela, Gradsko veće određuje predstavnika iz reda svojih članova, a poverenika iz reda rukovodilaca u nadležnoj gradskoj upravi, posebnoj organizaciji ili službi.

Poverenik daje stručna i druga objašnjenja na sednicama radnih tela, a može se izjašnjavati samo o pitanjima za koja ga Gradsko veće ovlasti.

V UKIDANJE ILI PONIŠTAVANJE AKATA PO PRAVU NADZORA

Član 30

Obrazloženi predlog za ukidanje ili poništavanje akta gradske uprave, posebne organizacije ili službe podnosi Gradonačelnik ili član Gradskog veća, po sopstvenoj inicijativi ili na inicijativu zainteresovanog lica.

Pre odlučivanja o predlogu iz stava 1. ovog člana pribavlja se mišljenje donosioca osporenog akta, Gradske uprave za propise, Gradskog javnog pravobranilaštva kada su u pitanju imovinska prava i interesi Grada Novog Sada i Gradske uprave za finansije kada su u pitanju sredstva budžeta Grada Novog Sada.

VI JAVNOST RADA GRADSKOG VEĆA

Član 31

Gradsko veće obaveštava javnost o svom radu, donetim aktima i zauzetim stavovima, kao i o značajnim pitanjima koja razmatra ili će razmatrati: davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, izdavanjem publikacija, objavljivanjem na internetu ili na drugi pogodan način.

Član 32

Gradsko veće odrediće jedno ili više ovlašćenih lica za postupanje po zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja i obavljanje drugih poslova u skladu sa posebnim zakonom.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Radna tela obrazovana rešenjem Gradonačelnika do dana stupanja na snagu ovog poslovnika nastavljaju sa radom u skladu sa odredbama ovog poslovnika.

Član 34

Čuvanje i upotrebu pečata Gradsko veće urediće posebnim aktom.

Član 35

Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Gradskog veća Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 8/2005).

Član 36

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".