ODLUKA
O OBRAZOVANJU SAVETA ZA PRAĆENJE PRIMENE ETIČKOG KODEKSA PONAŠANJA FUNKCIONERA

("Sl. list opštine Zrenjanin", br. 1/2006 i "Sl. list Grada Zrenjanina", br. 21/2008)

Osnovne odredbe

Član 1

Ovom Odlukom obrazuje se Savet kao radno telo Skupštine opštine Zrenjanin (u daljem tekstu: Savet), za praćenje primene Etičkog kodeksa ponašanja funkcionera lokalne samouprave u Srbiji, koji je prihvatila Skupština opštine Zrenjanin svojom Odlukom broj 06-8-38/05-I-04-01 od 24.02.2005. godine, u tekstu usvojenom na zasedanju Skupštine Stalne konferencije gradova i opština održane 15.12.2004. godine u Beogradu.

Ovom Odlukom bliže se uređuju sastav Saveta, način izbora njegovih članova, nadležnosti i ovlašćenja Saveta, kao i obaveze organa opštine, javnih preduzeća, ustanova i drugih organizacija čiji je osnivač Skupština opštine, u vezi sa primenom i praćenjem primene Etičkog kodeksa ponašanja funkcionera lokalne samouprave iz prethodnog stava ovog člana (u daljem tekstu: Kodeks).

Član 2

Savet prati primenu Kodeksa od strane funkcionera lokalne samouprave i to: izabranih, postavljenih i imenovanih lica u organima opštine, organima javnih preduzeća, ustanova i drugih organizacija čiji je osnivač Skupština opštine, pruža objašnjenja i daje mišljenja u vezi sa njegovom sadržinom i obavlja druge poslove utvrđene ovom odlukom i drugim propisima.

Član 3

Savet je samostalan i nezavisan u radu i niko nema pravo da utiče na njegov rad i postupanje.

Član 4

Rad i odluke Saveta su javni, osim kada je drugačije određeno ovom Odlukom ili Poslovnikom o radu Saveta.

Član 5

Sredstva za rad Saveta obezbeđuju se i posebno iskazuju u budžetu Opštine.

Za rad Saveta mogu se koristiti i sredstva iz namenskih donacija, čija priroda ne dovodi u pitanje samostalnost Saveta u radu.

Član 6

Poslovnikom o radu Saveta bliže se uređuje predstavljanje Saveta, tajnost dokumenata nastalih u radu Saveta i dokumenata prikupljenih u toku rada Saveta, redovnost održavanja sednica Saveta, vršenje administrativnih poslova za Savet i druga pitanja od značaja za rad Saveta.

Savet može radi ostvarenja svojih ciljeva i zadataka obrazovati posebna tela i poveravati im analitičke, savetodavne i druge poslove iz svoje nadležnosti, uz obavezu da aktom o obrazovanju reguliše sva bitna pitanja od značaja za rad tih tela.

Savet može angažovati fizička i pravna lica za obavljanje pojedinih poslova iz svoje nadležnosti.

Član 7

Savet podnosi godišnji izveštaj o svom radu Skupštini opštine.

Predsednik Saveta predstavlja i obrazlaže izveštaj na sednici Skupštine opštine.

Sastav Saveta

Član 8

Savet čine: predsednik, zamenik predsednika i 3 člana (u daljem tekstu: članovi).

Predsednika, zamenika predsednika i članove Saveta bira Skupština opštine iz reda građana, na period od 4 godine.

Niko ne može biti imenovan za predsednika, zamenika predsednika ili za člana Saveta više od dva puta uzastopno.

Član 9

Predsednik Saveta predstavlja Savet, zakazuje sednice, rukovodi sednicama, potpisuje odluke Saveta i obavlja druge poslove u skladu sa ovom Odlukom i drugim propisima.

Zamenik predsednika vrši poslove iz nadležnosti predsednika Saveta u slučaju njegove sprečenosti.

Član 10

Članovi Saveta imaju pravo na naknadu za rad u Savetu, kao i na druga primanja u skladu sa opštim aktom opštine, koji reguliše između ostalog i primanja članova radnih tela Skupštine opštine.

Član 11

Savet ima sekretara.

Sekretar je stručno lice koje se stara o poštovanju propisa u radu Saveta i koji vrši stručno administrativne poslove za potrebe Saveta.

Sekretar je lice zaposleno u Opštinskoj upravi.

Izbor članova Saveta

Član 12

Za člana Saveta može biti predloženo lice koje:

1. ne obavlja ni jednu javnu funkciju utvrđenu Kodeksom, niti funkciju u organima na nivou državne zajednice, Republike, teritorijalne autonomije, koja se sa njom može upodobiti,

2. ne obavlja funkciju u političkoj stranci, sindikatu i poslovnom udruženju,

3. nije osuđivano za krivična dela, privredne prestupe i prekršaje koji ga čine nedostojnim obavljanja funkcije člana Saveta, kao i lice čije je delovanje u periodu od 24.02.2005. godine do dana izbora nije u bitnim crtama odstupalo od načela i pravila Kodeksa i

4. dobro poznaje odredbe Kodeksa i poseduje znanje potrebno za njihovo dobro razumevanje.

Član 13

Uz predlog kandidata za člana Saveta dostavlja se i pisana izjava kojom kandidat potvrđuje da ispunjava uslove i da prihvata kandidaturu.

Član 14

Član Saveta se razrešava članstva u Savetu ukoliko se sazna da je u momentu izbora postojao ili da je kasnije nastupio neki od razloga zbog kojih na tu funkciju ne bi mogao da bude predložen.

Na mesto razrešenog člana Saveta bira se novi član Saveta.

Nadležnosti

Član 15

Savet:

1. vodi registar lica koja se smatraju funkcionerima lokalne samouprave u smislu Kodeksa (u daljem tekstu: funkcioneri),

2. prati da li se funkcioneri pridržavaju odredaba Kodeksa,

3. prikuplja informacije koje se odnose na ponašanje funkcionera u vezi sa Kodeksom,

4. prati i analizira događaje i pojave od značaja za uspešnu primenu Kodeksa,

5. predlaže donošenje novih i izmene i dopune postojećih propisa,

6. promoviše primenu Kodeksa u opštini i šire,

7. sprovodi, u saradnji sa lokalnim medijima i organizacijama građanskog društva, edukaciju po pitanju primene Kodeksa,

8. predlaže i samostalno sprovodi radnje koje vode unapređenju primene Kodeksa,

9. pruža savete i daje mišljenja funkcionerima, građanima, novinarima, organima i organizacijama u vezi sa primenom Kodeksa,

10. ostvaruje saradnju sa institucijama koje rade u srodnim delatnostima i

11. obavlja druge poslove određene ovom Odlukom i drugim propisima.

Član 16

Savet je ovlašćen da radi uspešnog obavljanja poslova iz prethodnog člana primenjuje sve potrebne mere koje mu stoje na raspolaganju na osnovu ove Odluke ili drugih propisa.

Kada u svom radu utvrdi da u radnjama funkcionera ili drugog lica ima elemenata krivičnog ili drugog kažnjivog dela, Savet je obavezan da nadležnom organu podnese zahtev, odnosno prijavu za pokretanje odgovarajućeg postupka.

Organi opštine, Opštinska uprava, javno pravobranilaštvo opštine, javne službe, javna preduzeća, ustanove, kao i druga radna tela koje obrazuju organi opštine, obavezni su da sarađuju sa Savetom.

Član 17

Savet radi na sednicama, ako je prisutna većina njegovih članova, osim u slučaju iz člana 53. ove Odluke.

Savet odlučuje javnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta, ukoliko ovom Odlukom nije drugačije regulisano.

O radu Saveta vodi se zapisnik, koji potpisuje Predsednik Saveta.

Registar funkcionera

Član 18

Savet vodi registar funkcija i funkcionera koji sadrži podatke o:

1. Funkcijama koje su obuhvaćene Kodeksom,

2. Imenima i osnovnim ličnim podacima funkcionera koji vrše funkcije iz tačke 1. ovog stava, kao i osnovnim podacima o vršenju funkcije (dan stupanja i sl.),

3. Drugim funkcijama koje funkcioner vrši i poslovima koje obavlja, u skladu sa propisima kojima se reguliše sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija,

4. Izjavi funkcionera o poštovanju Kodeksa,

5. Mišljenjima koje je funkcioner tražio i odgovorima koje je od Saveta dobio i

6. Bitnim podacima koji se odnose na poštovanje Kodeksa od strane pojedinih funkcionera (npr. predstavke koje se odnose na ponašanje nekog funkcionera, odluke Saveta po toj predstavci, podaci o saradnji funkcionera sa Savetom, mere i sankcije izrečene prema funkcioneru na osnovu drugog propisa, a u vezi sa odredbama Kodeksa).

Pojedini delovi registra koji se odnose na funkcionere vode se kao poverljivi (npr. podaci o predstavkama protiv ponašanja funkcionera koje nisu proverene, podaci o traženim mišljenjima i savetima).

Bliži sadržaj registra utvrđuje Savet.

Član 19

Registar se sačinjava na osnovu podataka koje Savet dobije od organa u kojima funkcioneri vrše funkciju, odnosno od organa koji su ih na te funkcije izabrali, postavili ili imenovali kao i od samih funkcionera.

Organi iz prethodnog stava ovog člana obavezni su da o svakoj promeni podataka koji se upisuju u Registar obaveste Savet u roku ne dužem od 15 dana.

Protiv odgovornih lica u organima iza stava 1. ovog člana, koja ne dostave podatke Savetu, ili ih ne dostave u roku iz stava 2. ovog člana, Savet primenjuje mere, koje može da primeni protiv funkcionera za koje utvrdi da su prekršili načela i odredbe Kodeksa.

Upoznavanje funkcionera sa Kodeksom

Član 20

U roku od 30 dana od dana konstituisanja Saveta, odnosno, u roku od 3 dana od dana prijema obaveštenja o tome da je izabran, postavljen ili imenovan novi funkcioner, Savet upućuje funkcioneru tekst Kodeksa, Savetu dostupne tekstove tumačenja načina primene pojedinih odredaba Kodeksa, kao i dopis koji sadrži sledeći tekst izjave funkcionera:

"Ja, __________________, (uneti ime i prezime, adresu i funkciju na koju je izabran, postavljen ili imenovan) izjavljujem da sam upoznat sa obavezama koje imam po osnovu Etičkog kodeksa ponašanja funkcionera lokalne samouprave u Srbiji, koji je dana 24.02.2005. godine prihvatila Skupština opštine Zrenjanin Odlukom broj 06-8-38/05-I-04-01, u tekstu usvojenom na zasedanju Skupštine Stalne konferencije gradova i opština održane 15.12.2004. godine u Beogradu.

Obavezujem se da ću postupati tako da u vršenju svoje funkcije i privatnom životu ne narušim ugled funkcije koju vršim, da ću poštovati načela, zabrane i smernice koje Kodeks sadrži.

Ukoliko ne budem bio siguran da li je neka radnja koju nameravam da preduzmem u skladu sa načelima i odredbama Kodeksa, obratiću se Savetu za praćenje primene Kodeksa radi saveta i tumačenja.

Ukoliko se posumnja da sam svesno ili nesvesno prekršio neku odredbu Kodeksa, ovlašćujem Savet da to utvrdi i da izrekne meru, odnosno da preporuku, iz svoje nadležnosti.

U __________________ (uneti naziv naseljenog mesta, datum potpisivanja i svojeručni potpis)."

Član 21

Savet vodi evidenciju o potpisanim izjavama i redovno objavljuje podatke o tome ko je od funkcionera izjavu potpisao, a ko nije.

Član 22

Savet je obavezan da funkcionere upoznaje redovno sa novim tumačenjima o primeni pojedinih odredaba Kodeksa koji su od značaja za njih.

Član 23

Radi uspešnije primene Kodeksa, Savet samostalno ili u saradnji sa drugim organizacijama i pojedincima organizuje seminare i stručne skupove namenjene funkcionerima i rasprave na kojima se funkcionerima pruža prilika da iznesu svoja viđenja primene Kodeksa.

Uloga Saveta u procesu izbora i predlaganja funkcionera

Član 24

U toku postupka predlaganja kandidata za izbor, imenovanje ili postavljenje na funkciju, Savet se stara o tome da sve kandidate i njihove predlagače, odnosno podnosioce lista kandidata upozna sa sadržajem Kodeksa, tumačenjima o primeni pojedinih odredaba Kodeksa i obavezama funkcionera koji proističu iz ove odluke.

Radi obavljanja poslova iz prethodnog stava ovog člana, Savet se neposredno obraća za pomoć organu koji sprovodi postupak izbora kandidata, odnosno organu koji predlaže kandidata.

Upoznavanje građana sa sadržajem Kodeksa i njegovom primenom

Član 25

Informacije o radu Saveta, sadržaju, tumačenjima i primeni Kodeksa objavljuju se redovno na internet prezentaciji opštine i na drugi pogodan način, a internet prezentacije pojedinih opštinskih organa, javnih preduzeća, ustanova i drugih organizacija moraju sadržati upućivanje na Kodeks.

Član 26

Organi lokalne samouprave i pravna lica čiji funkcioneri su obuhvaćeni Kodeksom, dužni su da preduzmu i druge mere po nalogu Saveta, radi upoznavanja građana sa odredbama Kodeksa.

Mišljenja Saveta

Član 27

Savet je obavezan da u najkraćem roku, ne dužem od 7 dana, od dana kada funkcioner to od njega zatraži, izda mišljenje funkcioneru o tome da li je neka radnja koju namerava da preduzme u skladu sa odredbama Kodeksa.

Radi ispunjenja obaveze iz prethodnog stava ovog člana, u složenim slučajevima, Savet može angažovati stručna lica na stalnoj ili povremenoj osnovi.

Izdato mišljenje nije prepreka za kasnije utvrđivanje odgovornosti funkcionera koji je postupio po mišljenju Saveta, za kršenje odredaba Kodeksa, ukoliko u momentu izdavanja mišljenja Savetu nisu bile poznate sve činjenice od značaja.

Ukoliko se radi o pitanju koje je prethodno već bilo (u istoj ili drugoj opštini) predmet tumačenja, i ukoliko je relevantno mišljenje po tom pitanju već dato, Savet će tražioca Saveta uputiti na taj izvor.

O izdatim mišljenjima se vodi evidencija.

U mišljenje se unosi opis situacije koja je predmet davanja mišljenja, opis činjenica koje su Savetu bile poznate u momentu davanja mišljenja, preporuke Saveta, kao i napomena o mogućnosti da se u naknadnom postupku ocenjuje da li je došlo do kršenja odredaba Kodeksa.

Član 28

Savet je obavezan da pruži savete koji su u vezi sa primenom Kodeksa svim drugim licima koja mu se obrate, odnosno da ih uputi na izvore, na kojima mogu doći do tih informacija.

Prikupljanje podataka od funkcionera

Član 29

Savet može da od funkcionera zatraži obaveštenja potrebna za donošenje zaključka o tome da li je funkcioner poštovao odredbe Kodeksa, a po potrebi i da omogući Savetu uvid u dokumente u njegovom posedu. Savet može zatražiti od funkcionera i druga obaveštenja koja su od značaja za ocenu primene Kodeksa.

Savet ostavlja funkcioneru rok, koji ne može biti kraći od sedam dana, da odgovori na zahteve Saveta iz prethodnog stava ovog člana.

Savet može zatražiti od funkcionera i da se neposredno pred članovima Saveta izjasni o pojedinim pitanjima.

Savet, po službenoj dužnosti ili po zahtevu funkcionera i trećih lica, vodi računa o tome da se neopravdano ne naruši pravo na privatnost funkcionera i trećih lica, kada postupa sa informacijama koja dobije od funkcionera, kao i kada postupa sa informacijama koje dobije od trećih lica.

Funkcioner može da ukoliko smatra da su neka od obaveštenja i dokumenata iz stava 1. ovog člana takve prirode, da bi se uvidom u njih neopravdano zašlo u njegovu privatnost ili privatnost trećih lica, odnosno da bi se ugrozila njegova bezbednost ili bezbednost trećih lica, ili neki drugi opravdani interesi, uskrati pružanje takve informacije Savetu.

U tom slučaju, funkcioner je dužan da o tome obavesti Savet u roku koji je imao za pružanje obaveštenja i uvida u dokumente i da navede, ukoliko je to moguće, razloge zbog kojih ne želi da postupi po zahtevu Saveta.

Savet će ceniti opravdanost takvog postupanja funkcionera.

Član 30

Kada Savet oceni da funkcioner neopravdano odbije (izričito ili prećutno) da sarađuje sa Savetom, odnosno neopravdano uskrati Savetu neku od traženih informacija, pozivajući se na razloge iz prethodnog člana ove Odluke, Savet može sa time upoznati organ nadležan za izbor, postavljenje ili imenovanje funkcionera i javnost, ukoliko su ispunjeni sledeći uslovi:

1. da sa nacrtom svog saopštenja upozna prethodno funkcionera,

2. da pruži funkcioneru mogućnost da u roku od 3 dana sačini reagovanje, koje ne može biti duže od teksta saopštenja i

3. da objavi istovremeno svoje saopštenje i funkcionerovu reakciju, ukoliko je bude.

Prikupljanje podataka od organa i organizacija

Član 31

Savet ima pravo da od organa u kojima funkcioner vrši funkciju, i organa koji su nadležni za izbor, postavljenje ili imenovanje funkcionera dobije sve informacije od značaja za vršenje svojih zadataka.

Savet ima pravo da i od drugih organa i organizacija prikuplja podatke potrebe za vršenje svojih poslova.

Ukoliko pravna lica i organi odbiju (izričito ili prećutno) da pruže Savetu tražene informacije, ili na drugi način odbiju saradnju sa Savetom, Savet o toj činjenici obaveštava javnost i Skupštinu opštine, a skupština opštine na zahtev Saveta preduzima mere iz svoje nadležnosti radi obezbeđivanja potrebnih informacija.

Analiza objavljenih podataka

Član 32

Savet redovno prati i analizira podatke koji su od značaja za ocenu primene Kodeksa, a koji su objavljeni u medijima ili su predmet razmatranja.

Ukoliko informacije koje su objavljene ili koje su predmet razmatranja nisu dovoljno precizne ili potpune, Savet vrši dodatne provere pre nego što te podatke analizira.

Kada analize pruže dovoljno podataka za pokretanje postupka pred Savetom ili nekim drugim organom, Savet samostalno pokreće postupak ili inicijativu, odnosno, dostavlja drugom organu sva potrebna dokumenta za pokretanje postupka ili inicijative pred tim organom.

Predstavke i inicijative

Član 33

Savet postupa, po predstavkama ili na sopstvenu inicijativu.

Predstavke i inicijative se mogu odnositi na bilo koje pitanje iz nadležnosti Saveta

Član 34

U smislu ove odluke, predstavke po kojima Savet postupa mogu biti sledeće:

1. Javne inicijative i

2. Pojedinačne predstavke.

Javne inicijative su one kroz koje se Savetu obraćaju javno grupe građana, institucije i druge organizacije tražeći da Savet preduzme određene radnje u vezi sa opštim pitanjima ili o pojedinačnim slučajevima.

Pojedinačne predstavke su one u kojima se građani i pravna lica neposredno obraćaju Savetu u vezi sa pitanjima iz njegove nadležnosti, ali pri tom ne obznanjuju sadržaj svoje predstavke niti njene izvode.

Anonimne predstavke se neće razmatrati.

Anonimne predstavke su one koje stignu do Saveta nepotpisane, u obliku u kojem se ne može ustanoviti sa sigurnošću ko je pošiljalac, kao i predstavke za koje se utvrdi da nisu sačinjene od strane lica koje je naznačeno kao podnosilac.

U zavisnosti od sadržine i vrste predstavki određuje se redosled i način postupanja Saveta po njima.

Član 35

Savet se stara o tome da što veći broj građana i pravnih lica koji bi mogli imati saznanja o primeni Kodeksa bude upoznat sa mogućnošću da se Savetu neposredno obrate, kao i o tome da se građani i pravna lica uvere da neće pretrpeti štetne posledice ukoliko se obrate Savetu.

Savet prima po pravilu predstavke poštom, putem faksa, elektronskom poštom ili putem pisarnice.

Pošta za Savet se dostavlja preko pisarnice, u skladu sa propisima koji regulišu kancelarijsko poslovanje.

Član 36

Savet može izuzetno, ukoliko postoje tehnički uslovi, primati i usmene predstavke.

Usmene predstavke se primaju na zapisnik.

Predstavke upućene putem telefona smatraju se usmenim anonimnim predstavkama.

Član 37

Po pravilu, Savet prvo razmatra javne inicijative.

Poslovnikom o radu Saveta bliže se uređuje redosled postupanja po predstavkama.

Razmatranje predstavki

Član 38

Savet je obavezan da prethodno razmotri sve predstavke koje do njega stignu.

Prethodno razmatranje obuhvata pregled pristiglih predstavki u pogledu njihove razumljivosti, i nadležnosti Saveta.

Ako je predstavka nerazumljiva, Savet će od podnosioca zatražiti dodatna objašnjenja.

Ukoliko podnosilac predstavke ne pruži dodatna objašnjenja po zahtevu Saveta, Savet po takvoj predstavci neće dalje postupati.

Predstavke koje se odnose na pitanja van nadležnosti Saveta, Savet prosleđuje organima koji su nadležni da postupaju u takvim slučajevima, o čemu obaveštava podnosioca predstavke.

Savet neće postupiti na način iz prethodnog stava ovog člana, ukoliko je podnosilac predstavke izričito naveo da ne želi da takva predstavka bude dostavljena drugom organu.

Član 39

Nakon što utvrdi svoju nadležnost, Savet u okviru prethodnog razmatranja, utvrđuje da li se predstavka odnosi na povredu odredaba Kodeksa od strane nekog funkcionera ili neko drugo pitanje.

Nakon što utvrdi na šta se predstavka odnosi, Savet odlučuje o svom daljem postupanju povodom predstavke.

Savet nije vezan formalnim zahtevom iz predstavke.

Član 40

Kada je u fazi prethodnog razmatranja utvrdio da se predstavka odnosi na navodnu povredu odredaba Kodeksa od strane nekog funkcionera, Savet ispituje navode predstavke, prikuplja dodatne podatke od podnosioca predstavke, drugih organizacija i funkcionera (ispitna faza).

Član 41

U završnoj fazi postupka (faza donošenja odluke), Savet donosi odluku o tome da li je došlo do povrede Kodeksa, koja odredba Kodeksa je povređena i predlaže mere koje bi trebalo preduzeti.

Član 42

Savet je obavezan da o ishodu razmatranja predstavke obavesti podnosioca predstavke.

O ishodu javnih inicijativa obaveštava se i javnost, putem medija koji deluju u opštini.

Član 43

Savet može po sopstvenoj inicijativi da sprovede postupak za utvrđivanje da li je neki funkcioner prekršio odredbe Kodeksa, pri čemu se shodno primenjuju odredbe o razmatranju predstavki.

Utvrđivanje činjenica o povredi Kodeksa

Član 44

U okviru ispitne faze razmatranja predstavke ili na inicijativu člana Saveta, kada postoji sumnja da je neki funkcioner povredio odredbu Kodeksa, prvo se utvrđuje koje bi radnje trebalo preduzeti da bi se slučaj ispitao (na primer: ostvarivanje uvida u određeni dokument, saslušanje funkcionera i podnosioca zahteva) kao i rokovi za sprovođenje tih radnji.

Član 45

Nakon što su sprovedene radnje ili istekao rok za sprovođenje radnji iz prethodnog člana ove Odluke, održava se sednica Saveta na kojoj sekretar Saveta izlaže prikupljene dokaze, a članovi Saveta se izjašnjavaju o tome da li smatraju da je potrebno sprovesti još neke radnje.

Na sednici iz prethodnog stava ovog člana utvrđuju se činjenice o povredi Kodeksa.

Član 46

Funkcioner, za koga se sumnja da je prekršio odredbu Kodeksa obavezno se poziva na deo sednice Saveta na kojoj se utvrđuje činjenično stanje o tom slučaju, radi davanja izjave.

Funkcioner iz prethodnog stava ovog člana ima pravo da se neposredno obrati Savetu.

Član 47

Nakon što su sprovedene sve radnje radi utvrđivanja činjenica zaključuje se ispitni postupak.

Član 48

Odluka Saveta u predmetu u kojem se odlučuje o tome da li je neki funkcioner povredio odredbe Kodeksa sastoji se od tri dela:

1. Odluka o činjeničnom stanju

2. Odluka o postojanju povrede Kodeksa

3. Odluka o predlogu mera.

Član 49

Nakon zaključivanja ispitnog postupka, na istoj ili prvoj narednoj sednici Saveta, sekretar Saveta ili jedan član Saveta (član izvestilac) izlaže predlog utvrđenog činjeničnog stanja.

Na predlog iz prethodnog stava ove Odluke, članovi Saveta mogu predložiti njegove izmene ili dopune. O svakom takvom predlogu za izmenu ili dopunu se posebno glasa.

Nakon glasanja o predlozima za izmenu ili dopunu iz prethodnog stava ovog člana, glasa se o konačnom tekstu odluke o činjeničnom stanju.

Član 50

Nakon donošenja odluke o činjeničnom stanju, sekretar Saveta ili član izvestilac predlaže odluku o postojanju povrede Kodeksa.

Članovi Saveta mogu dati predlog odluke koji se razlikuje od predloga odluke iz prethodnog stava ovog člana.

Predlog odluke iz stava 1. i 2. ovog člana, sadrži ime lica o čijoj navodnoj povredi Kodeksa se donosi odluka, odredbu Kodeksa o čijoj navodnoj povredi se odlučuje i druge korisne podatke.

Savet se prvo izjašnjava o predlogu odluke iz stava 1. ovog člana, a zatim i o svim drugim predlozima odluka.

Svi članovi Saveta su obavezni da daju na zapisnik kratko obrazloženje razloga za svoju odluku o postojanju povrede Kodeksa.

Član 51

Kada je Savet doneo odluku o tome da postoji povreda Kodeksa, pristupa se donošenju odluke o predlogu mera.

Članovi Saveta iznose i obrazlažu redom svoje predloge mera, koje zatim predsedavajući stavlja na glasanje.

Glasanje se vrši prvo za najlakšu predloženu meru.

Usvojenom se smatra mera za koju je glasala većina od ukupnog broja članova Saveta.

Ukoliko se ni za jednu predloženu meru nije dobila potrebna većina, glasanje se ponavlja.

Član 52

Sekretar Saveta je dužan da po, iznošenju predloga odluka u pogledu činjeničnog stanja, pravne kvalifikacije ili predloga mera od strane članova Saveta, ukaže na pravne nedostatke, ako ih pojedini predlozi odluka imaju. Predlozi odluka se mogu izmeniti na samoj sednici, pre stavljanja na glasanje.

Nakon završetka same sednice, a najkasnije dan po njenom okončanju, sačinjava se pismeni otpravak odluke Saveta, koji potpisuje član Saveta koji je predsedavao sednicom.

Odluka o povredi Etičkog kodeksa ponašanja funkcionera donosi se u roku od 30 dana, ili u izuzetnim slučajevima u roku od 60 dana.

Član 53

Ukoliko se ispituje kršenje Kodeksa od strane nekog člana Saveta, ili ukoliko postoje razlozi za izuzeće nekog člana Saveta a koje procenjuje Savet, takav član Saveta se u konkretnom slučaju izuzima iz rada Saveta.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana smatraće se da postoji kvorum za odlučivanje.

Član Saveta je obavezan da prethodno upozna ostale članove sa svim okolnostima iz stava 1. ovog člana.

Bliže uređivanje postupka rada i odlučivanja Saveta

Član 54

Sva pitanja koja nisu regulisana ovom Odlukom, regulisaće se Poslovnikom o radu Saveta.

Mere za slučaj kršenja odredaba Kodeksa i njihovo sprovođenje

Član 55

U zavisnosti od okolnosti slučaja i težine prekršaja i njegovih posledica, Savet može izreći sledeće mere prema funkcionerima:

1. Nejavna opomena

2. Javno objavljivanje odluke o utvrđenoj povredi

3. Javno objavljivanje odluke o utvrđenoj povredi Kodeksa sa preporukom za razrešenje, opoziv ili ostavku funkcionera, odnosno preporukom za primenu drugih mera prema funkcioneru.

Član 56

Nejavna opomena se daje pismeno i sadrži obavezno uputstvo o tome šta bi funkcioner trebalo da uradi i u kom roku kako bi povredu Kodeksa otklonio, kao i na koji način o svom postupanju treba da obavesti Savet.

Nakon što istekne rok, a funkcioner ne postupi po uputstvu Saveta ili ne dostavi Savetu obaveštenje o tome da je po uputstvu postupio, na sledećoj sednici Saveta se određuje nova, teža mera.

Član 57

Javno objavljivanje odluke se vrši u "Službenom listu opštine Zrenjanin" a dostavlja se funkcioneru i medijima koji deluju u opštini.

Član 58

U zavisnosti od načina dolaska na funkciju prema funkcioneru se može izreći preporuka za razrešenje, preporuka da da ostavku ili neka druga, njima podobna mera, u zavisnosti od načina dolaska na funkciju.

Član 59

Kada pravna lica i organi ne sarađuju sa Savetom ili na drugi način krše odredbe Kodeksa, Savet može sačiniti službeno saopštenje koje se prosleđuje tom pravnom licu ili organu, medijima koji deluju u opštini i organu nadležnom za nadzor nad radom tog pravnog lica ili organa.

Prelazne i završne odredbe

Član 60

Predsednik Skupštine opštine će pokrenuti postupak konstituisanja Saveta u roku od 7 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 61

Skupština opštine obezbediće prostorne, materijalne i druge uslove za rad Saveta u primerenom roku.

Član 62

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Zrenjanin".