POSLOVNIK

O RADU GRADSKOG VEĆA

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 11/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom bliže se uređuje organizacija i način rada i odlučivanja Gradskog veća i radnih tela Gradskog veća kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Član 2

Gradsko veće obavlja poslove utvrđene Zakonom, Statutom grada Leskovca i Odlukom o Gradskom veću.

II ORGANIZACIJA GRADSKOG VEĆA

Član 3

Gradsko veće čine Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika, kao i 11 članova Gradskog veća koje bira Skupština grada.

Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.

Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.

Članovi Gradskog veća mogu biti na stalnom radu u Gradu.

Član 4

Gradsko veće:

1) predlaže Statut, budžet i druge odluke i akte koje donosi Skupština grada;

2) neposredno izvršava i stara se o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;

3) donosi odluku o privremenom finansiranju u slučaju da Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine;

4) vrši nadzor nad radom Gradskih uprava, poništava ili ukida akte Gradskih uprava koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koje donosi Skupština grada;

5) rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

6) stara se o izvršavanju poverenih nadležnosti iz okvira prava i dužnosti Republike;

7) postavlja i razrešava načelnike Gradskih uprava za pojedine oblasti;

8) donosi odluku o radnom vremenu gradskih uprava;

9) donosi programe i sprovodi projekte lokalnog ekonomskog razvoja i stara se o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu;

10) stara se o zaštiti životne sredine, donosi programe korišćenja i zaštite prirodnih vrednosti i programe zaštite životne sredine, odnosno lokalne akcione i sanacione planove, u skladu sa strateškim dokumentima i svojim interesima i specifičnostima;

11) uređuje i obezbeđuje obavljanje poslova koji se odnose na izgradnju, rehabilitaciju i rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje, razvoj i upravljanje lokalnim i nekategorisanim putevima, kao i ulicama u naselju;

12) određuje delove obale i vodenog prostora na kojima se mogu graditi hidrograđevinski objekti;

13) daje licence za obavljanje delatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije u skladu sa zakonom, daje energetske dozvole za izgradnju i rekonstrukciju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MV i objekata za distribuciju toplotne energije;

14) organizuje vršenje poslova u vezi sa zaštitom kulturnih dobara od značaja za Grad, podstiče razvoj kulturnog i umetničkog stvaralaštva, obezbeđuje sredstva za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti kulture od značaja za Grad i stvara uslove za rad muzeja i biblioteka i drugih ustanova kulture čiji je osnivač Grad;

15) organizuje zaštitu od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštitu od požara i stvara uslove za njihovo otklanjanje, odnosno ublažavanje njihovih posledica;

16) stara se i obezbeđuje uslove za očuvanje, korišćenje i unapređenje područja sa prirodnim lekovitim svojstvima;

17) upravlja imovinom Grada i koristi sredstva u državnoj svojini i stara se o njihovom očuvanju i uvećanju;

18) odlučuje o davanju na korišćenje, odnosno u zakup, kao i o otkazu ugovora o davanju na korišćenje, odnosno u zakup i stavljanju hipoteke na nepokretnosti koje koriste organi Grada, uz saglasnost Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije;

19) zaključuje ugovor o davanju na korišćenje, odnosno u zakup nepokretnosti koje koristi Grad;

20) donosi godišnji program pribavljanja nepokretnosti za potrebe organa Grada, uz saglasnost Vlade RS;

21) odlučuje o rasporedu službenih zgrada i poslovnih prostorija koje koriste organi Grada;

22) odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme veće vrednosti za potrebe organa Grada, u skladu sa zakonom;

23) odlučuje o pribavljanju i otuđenju prevoznih sredstava za potrebe rada organa Grada, u skladu sa zakonom;

24) pomaže razvoj različitih oblika samopomoći i solidarnosti sa licima sa posebnim potrebama kao i sa licima koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima i podstiče aktivnosti i pruža pomoć organizacijama invalida i drugim socijalno-humanitarnim organizacijama na teritoriji Grada;

25) podstiče i pomaže razvoj zadrugarstva;

26) obrazuje radna tela za pojedine poslove iz svoje nadležnosti;

27) daje saglasnost na akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradskih uprava;

28) daje saglasnost na odluku o cenama, tarifni sistem i dr.;

29) podnosi izveštaj Skupštini grada o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;

30) donosi Poslovnik o svom radu;

31) daje saglasnost na finansijski plan mesne zajednice ili drugog oblika mesne samouprave i razmatra izveštaje o utrošenim sredstvima mesne zajednice ili drugog oblika mesne samouprave;

32) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

III PRIPREMANJE I SAZIVANJE SEDNICA GRADSKOG VEĆA

Član 5

Gradonačelnik predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice.

Sednice Gradskog veća saziva Gradonačelnik po sopstvenoj inicijativi.

Sednica Gradskog veća se može sazvati i na pisani zahtev 1/3 članova Gradskog veća, predsednika Skupštine grada, kao i na predlog drugih ovlašćenih predlagača utvrđenih Odlukom o Gradskom veću.

Gradonačelnik je dužan da najkasnije u roku od 3 dana sazove sednicu Gradskog veća na predlog 1/3 članova ili predsednika Skupštine grada, ako se sazivanje sednice traži zbog utvrđivanja predloga odluke o budžetu.

Ukoliko Gradonačelnik ne sazove sednicu u skladu sa stavom 3. ovog člana sednicu može sazvati zamenik Gradonačelnika.

O pripremanju sednice Gradskog veća stara se Gradonačelnik uz pomoć sekretara Gradskog veća i Službe za skupštinske poslove.

Član 6

Gradonačelnik saziva sednice Gradskog veća i predlaže dnevni red. U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika da obavlja poslove iz stava 1. ovog člana Poslovnika, zamenjivaće ga zamenik Gradonačelnika.

Član 7

Sednica Gradskog veća saziva se najkasnije 3 dana pre njenog održavanja.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku, kada za to postoje posebni razlozi.

Uz poziv za sednicu dostavlja se predlog dnevnog reda, izvod iz zapisnika sa prethodne sednice i materijali za razmatranje.

Na sednicu Gradskog veća obavezno se pozivaju članovi Gradskog veća i predstavnici sredstava javnog informisanja.

Na sednicu Gradskog veća mogu biti pozvani predsednik i zamenik predsednika Skupštine grada, predsednici odborničkih grupa, odbornici, načelnici Gradskih uprava i predstavnici zainteresovanih organizacija i institucija.

Član 8

Nacrt dnevnog reda priprema sekretar Gradskog veća i Službe za skupštinske poslove.

Nacrt dnevnog reda sadrži samo pitanja koja su pripremljena za razmatranje na sednici Gradskog veća, u skladu sa ovim Poslovnikom.

Predlog dnevnog reda za sednicu Gradskog veća utvrđuje Gradonačelnik odnosno, u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik gradonačelnika.

U predlog dnevnog reda sednice Gradskog veća mogu se samo izuzetno uvrstiti pitanja koja nisu sadržana u predlogu dnevnog reda (dopuna dnevnog reda), ukoliko bi mogle da nastanu štetne posledice ako se takva pitanja ne razmotre.

Član 9

Obrađivač je dužan da materijal za sednicu Gradskog veća dostavi sekretaru Gradskog veća i Službi za skupštinske poslove, najkasnije 5 dana pre održavanja sednice.

Član 10

Materijal za razmatranje na sednici Gradskog veća obrađivači pripremaju na način i u obliku određenim ovim Poslovnikom.

Nacrt Odluke o budžetu mora da bude u formi opšteg akta koji mora da sadrži:

- pravno formulisan tekst u obliku u kome akt treba da bude donet;

- obrazloženje koje mora da sadrži zakonski osnov, razloge za donošenje akta, objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja procenu iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta i

- pregled odredaba odluke koje se menjaju, odnosno dopunjuju ako se predlože odluke o izmenama odnosno dopunama.

Član 11

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave za određenu oblast u poslovima lokalne samouprave, rešava Gradsko veće, ako zakonom ili odlukom Skupštine grada nije utvrđena nadležnost drugog organa.

Gradska uprava za određenu oblast, na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta.

O dostavljenoj žalbi iz stava 2. ovog člana Gradsko veće bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana obaveštava Gradonačelnika, koji saziva sednicu Gradskog veća, odnosno sednicu nadležnog radnog tela Gradskog veća.

Rešenje u drugom stepenu Gradsko veće donosi u roku ne dužem od 15 dana od dana prijema žalbe od strane nadležne gradske uprave.

Član 12

Gradske uprave podnose Gradskom veću izveštaj o svom radu, kada to ono zahteva, a najmanje jednom godišnje.

Gradsko veće u okviru svoje nadležnosti može naložiti gradskim upravama, da u određenom roku pripreme analizu, informaciju ili izveštaj sa odgovarajućim predlozima, da donesu određeni akt ili preduzmu radnje za koje su nadležne.

Član 13

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuje o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih subjekata.

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava za pojedine oblasti.

O podnetom zahtevu za rešavanje sukoba nadležnosti iz stava 1. i 2. ovog člana, Gradsko veće bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana obaveštava Gradonačelnika, koji saziva sednicu Gradskog veća, odnosno sednicu nadležnog radnog tela Gradskog veća.

Akt o rešavanju sukoba nadležnosti iz stava 1. i 2. ovog člana Gradsko veće donosi u roku ne dužem od 15 dana od dana prijema zahteva.

IV OTVARANJE SEDNICE I UČEŠĆE NA SEDNICI

Član 14

Gradonačelnik, odnosno u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti, zamenik Gradonačelnika otvara sednicu Gradskog veća i na osnovu službene evidencije o prisutnosti članova Gradskog veća utvrđuje da postoji kvorum za rad Gradskog veća.

Kvorum za rad Gradskog veća postoji ako je na sednici prisutno više od polovine od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Član 15

Sednici Gradskog veća mogu da prisustvuju samo lica koja su pozvana.

Član 16

Ako se utvrdi da potrebna većina utvrđena članom 14. stav 2. ovog Poslovnika ne postoji, Gradonačelnik odnosno zamenik Gradonačelnika odlaže sednicu za odgovarajući dan i sat.

O odlaganju sednice obaveštavaju se odsutni članovi Gradskog veća. Sednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju, kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna većina članova Gradskog veća potrebna za punovažan rad.

V TOK SEDNICE

Član 17

Pre utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa prethodne sednice Gradskog veća.

O primedbama na zapisnik Gradsko veće odlučuje bez rasprave.

Član 18

Dnevni red sednice utvrđuju članovi Gradskog veća glasanjem.

Pre utvrđivanja dnevnog reda član Gradskog veća ima pravo da predloži izmene ili dopune dnevnog reda.

Članovi Gradskog veća izjašnjavaju se posebno o svakom predlogu za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim i o predloženom dnevnom redu u celini.

Član 19

Razmatranje i odlučivanje na sednici Gradskog veća vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Na početku razmatranja i odlučivanja predstavnik obrađivača daje kratka objašnjenja ako Gradonačelnik ili članovi Gradskog veća to zahtevaju.

Predstavnik obrađivača ima pravo da se izjasni o predlozima za izmenu ili dopunu nacrta opšteg akta ili drugog materijala koji se razmatra na sednici.

Gradsko veće može ograničiti vreme izlaganja o pojedinim pitanjima.

Kada se zaključi rasprava po određenom pitanju, ne može se ponovo otvarati.

Član 20

Sednice Gradskog veća zapisuju se na audio-snimcima sa kojih se izrađuju zapisnici, koji se čuvaju u dokumentacionoj osnovi sednice.

Sa sednice se pravi izvod iz zapisnika koji se dostavlja članovima Gradskog veća uz poziv za narednu sednicu.

Izvod iz zapisnika sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg, imena odsutnih članova Gradskog veća, imena lica koja su prisustvovala sednici po pozivu, kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imena govornika, rezultat glasanja o pojedinim pitanjima.

Izvod iz zapisnika potpisuje sekretar Gradskog veća,

O izvodu iz zapisnika stara se sekretar Gradskog veća.

VI ODLUČIVANJE

Član 21

Po zaključenju rasprave Gradsko veće prelazi na odlučivanje.

Gradsko veće odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Glasanje se vrši javno, dizanjem ruke.

Kada se glasa, Gradonačelnik prvo poziva članove da se izjasne koji su "za", a zatim koji su "protiv" i na kraju oni koji su uzdržani od glasanja.

Nakon obavljenog glasanja Gradonačelnik zaključuje glasanje i saopštava rezultat glasanja.

Kada usled obimnosti dnevnog reda ili drugih razloga ne može da se završi rasprava po svim tačkama dnevnog reda u zakazani dan, Gradsko veće može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i sat o čemu se obaveštavaju samo odsutni članovi.

VII RADNA TELA GRADSKOG VEĆA

Član 22

Gradsko veće za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka iz nadležnosti Gradskog veća, obrazuje stalna i povremena radna tela.

Stalna radna tela obrazuju se kao komisije, a povremena radna tela mogu nositi i druge nazive (komisije, radne grupe, saveti i sl.).

Stalna radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća na period od četiri godine.

Povremena radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća za razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća koja ne spadaju u delokrug stalnih radnih tela i njihov mandat prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Gradskom veću.

Rešenjem o obrazovanju povremenih radnih tela utvrđuje se njihova nadležnost, sastav, način rada, rok za izvršenje zadataka i broj članova.

Član 23

Sednici radnog tela može prisustvovati i učestvovati u radu bez prava odlučivanja Gradonačelnik i članovi Gradskog veća koji nisu članovi radnog tela.

Član 24

Stalno radno telo Gradskog veća čine predsednik, zamenik predsednika i 5 članova.

Predsednik i zamenik predsednika stalnog radnog tela Gradskog veća određuju se iz reda članova Gradskog veća.

Članovi radnog tela ne moraju da budu članovi Gradskog veća.

Član 25

Stalno radno telo je:

- Komisija za rešavanje u upravnom postupku u drugom stepenu i za rešavanje sukoba nadležnosti (u daljem tekstu: Komisija).

Član 26

Komisija za rešavanje u upravnom postupku u drugom stepenu i za rešavanje sukoba nadležnosti: razmatra žalbe u upravnom postupku o kojima odlučuje Gradsko veće u drugom stepenu i predlaže rešenja po ovim žalbama, razmatra zahteve za rešavanje sukoba nadležnosti između Gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova i između Gradskih uprava za pojedine oblasti i predlaže rešenja za njihovo prevazilaženje.

Komisiju čine predsednik, zamenik predsednika, koji su članovi Gradskog veća po funkciji i 5 članova koji se imenuju iz reda diplomiranih pravnika.

Član 27

Komisija Gradskog veća radi u sednicama.

Predsednik Komisije stara se o organizovanju i pripremi sednice, o izvršavanju zaključaka Komisije i o primeni odredaba ovog Poslovnika koje se odnose na rad Komisije, predsedava i predlaže dnevni red.

Član 28

Sednica Komisije može se održati ako sednici prisustvuje većina članova radnog tela, a odlučuje se većinom glasova prisutnih članova.

Član 29

Sednicu Komisije saziva Gradonačelnik, a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik Gradonačelnika.

Poziv za sednicu sa predlogom dnevnog reda i materijalom obavezno se dostavlja članovima Gradskog veća, članovima Komisije i predlagačima, odnosno obrađivačima materijala najkasnije 3 dana pre dana određenog za održavanje sednice.

Poziv za sednicu može se dostaviti i u kraćem roku.

Član 30

Komisija određuje izvestioca koji po potrebi na sednici Gradskog veća obrazlaže izveštaj Komisije.

Član 31

O toku sednice Komisije sastavlja se zapisnik.

Član 32

Sednici je dužan da prisustvuje obrađivač materijala čiji se materijal razmatra.

Komisija može da razmatra materijal i bez prisustva predstavnika obrađivača ako je predstavnik obrađivača uredno pozvan da prisustvuje sednici.

O svom stavu po pitanjima koja je razmatrala, Komisija podnosi izveštaj Gradskom veću koji sadrži mišljenje i predloge.

VIII USKLAĐIVANJE OSTVARIVANJA FUNKCIJA GRADONAČELNIKA I SKUPŠTINE GRADA

Član 33

Gradsko veće usklađuje ostvarivanje funkcije Gradonačelnika i Skupštine grada organizovanjem radnih sastanaka najmanje jednom u dva meseca, kome obavezno prisustvuju članovi Gradskog veća, Gradonačelnik i predsednik Skupštine grada.

Na radni sastanak iz stava 1. ovog člana mogu se pozvati i predstavnici odborničkih grupa, odnosno predstavnik političke stranke, koalicije stranaka, političke organizacije i grupe građana koje su osvojile mandate u Skupštini grada.

Član 34

Kada dođe do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika u vršenju poslova iz nadležnosti organa Grada, Gradonačelnik, predsednik Skupštine grada ili najmanje 1/3 članova Gradskog veća obavezni su da pokrenu postupak pred Gradskim većem za otklanjanje uzroka koji su doveli do nemogućnosti vršenja funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.

Sednicu Gradskog veća u postupku iz stava 1. ovog člana može sazvati Gradonačelnik po sopstvenoj inicijativi, koja mora biti obrazložena uz navođenje okolnosti koje su dovele do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.

U slučaju da postupak iz stava 1. ovog člana predloži predsednik Skupštine grada ili 1/3 članova Gradskog veća, Gradonačelnik je dužan da sazove sednicu Gradskog veća u roku ne dužem od 7 dana od dana dostavljanja predloga.

Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti obrazložen uz navođenje okolnosti koje su dovele do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.

Ukoliko Gradonačelnik ne sazove sednicu u roku utvrđenom stavom 3. ovog člana, sednicu Gradskog veća može sazvati zamenik Gradonačelnika, predsednik Skupštine grada ili član Gradskog veća određen od strane predlagača, ukoliko se postupak pokreće po predlogu najmanje 1/3 članova Gradskog veća.

Član 35

Sednici Gradskog veća iz člana 34. ovog Poslovnika obavezno prisustvuju i mogu učestvovati u radu, bez prava odlučivanja: predsednik Skupštine grada, predsednici odborničkih grupa, odnosno predstavnik političke stranke, koalicije stranaka, političke organizacije i grupe građana koje su osvojile mandate u Skupštini grada.

Član 36

Zaključci usvojeni na sednici Gradskog veća iz člana 34. ovog Poslovnika deklarativnog su karaktera.

IX AKTA GRADSKOG VEĆA I NJEGOVIH RADNIH TELA

Član 37

Gradsko veće u vršenju poslova iz svog delokruga utvrđuje predlog Odluke o budžetu grada, donosi odluke, rešenja, zaključke, preporuke, poslovnik i druga akta i daje mišljenja.

Radna tela Gradskog veća iz svog delokruga donose poslovnik, zaključke, preporuke i druga akta.

Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i pravnim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima.

Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima i inicira donošenje i predlaganje odluka i drugih akata, kao i način rešavanja pojedinih pitanja.

Preporukom se predlaže način rešavanja pojedinih pitanja.

Poslovnikom se uređuju pitanja od značaja za organizaciju i rad Gradskog veća, odnosno radnog tela.

Akta Gradskog veća potpisuje Gradonačelnik.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika, akta potpisuje zamenik Gradonačelnika, a tačnost prepisa overava sekretar Gradskog veća.

Akta radnih tela Gradskog veća potpisuje predsednik radnog tela Gradskog veća, a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik predsednika.

X JAVNOST RADA GRADSKOG VEĆA

Član 38

Javnost rada Gradskog veća obezbeđuje se u skladu sa zakonom i Statutom Grada.

XI SEKRETAR GRADSKOG VEĆA I SLUŽBA ZA SKUPŠTINSKE POSLOVE

Član 39

Stručne, normativno-pravne, upravno-pravne, administrativno-tehničke, operativne i druge poslove za potrebe Gradskog veća i njegovih radnih tela vrši Služba za Skupštinske poslove.

Gradsko veće ima sekretara.

Gradsko veće postavlja sekretara na predlog Gradonačelnika.

Sekretar Gradskog veća postavlja se na period od 4 godine i može biti ponovno postavljen.

Za sekretara Gradskog veća može biti postavljen diplomirani pravnik sa položenim stručnim ispitom za rad u državnim organima, sa radnim iskustvom, od najmanje 3 godine, na stalnom je radu u Gradskom veću i za svoj rad odgovara gradonačelniku i Gradskom veću.

Gradsko veće može, na predlog Gradonačelnika da razreši sekretara i pre isteka mandata.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".

Član 41

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik Opštinskog veća opštine Leskovac ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 4/03).