ODLUKA

O GRADSKOJ UPRAVI GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 6/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, utvrđuju se nadležnost, organizacija i način rada Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava obrazuje se kao jedinstven organ.

Član 3

Gradska uprava obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada Kraljeva (u daljem tekstu: Statut).

Član 4

U Gradskoj upravi zabranjeno je osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih organizacionih oblika.

Zaposleni u Gradskoj upravi i postavljena lica dužna su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima.

Član 5

Zaposleni i postavljena lica u Gradskoj upravi obavezni su da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom, ovom odlukom i pravilima struke.

Član 6

Pored poslova iz izvorne nadležnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, Gradskoj upravi se zakonom može poveriti obavljanje pojedinih poslova iz okvira prava i dužnosti Republike.

Za obavljanje poverenih poslova Republika obezbeđuje sredstva.

Član 7

Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa zakonom i Statutom.

Član 8

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada Kraljeva.

II POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 9

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donose Skupština grada Kraljeva (u daljem tekstu: Skupština grada), gradonačelnik i Gradsko veće,

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada;

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršenje povereno gradu;

6. u skladu sa zakonom vodi evidenciju i stara se o imovini čiji je korisnik odnosno vlasnik grad;

7. obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

8. dostavlja izveštaj o svom radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada po potrebi, a najmanje jednom godišnje.

Član 10

Gradska uprava izvršava republičke zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu.

Ovlašćenja u pogledu vršenja poslova iz svoje nadležnosti Gradska uprava ostvaruje u skladu sa opštim aktima grada, primenom zakona i drugih propisa.

III ORGANIZACIJA I NADLEŽNOST GRADSKE UPRAVE

Član 11

U Gradskoj upravi obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice.

Član 12

Unutrašnje organizacione jedinice. Gradske uprave su Kabinet gradonačelnika, odeljenja i službe.

Odeljenja i službe se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Član 13

U okviru unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave - odeljenja i službi, obrazuju se odseci i grupe poslova.

Odseci i grupe poslova obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

1. Unutrašnje organizacione jedinice

Član 14

U Gradskoj upravi unutrašnje organizacione jedinice su:

1. Kabinet gradonačelnika,

2. Odeljenje za skupštinske poslove,

3. Odeljenje za opštu upravu,

4. Odeljenje za društvene delatnosti,

5. Odeljenje za privredu i finansije,

6. Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti,

7. Odeljenje za zajedničke poslove,

8. Odeljenje za inspekcijske poslove,

9. Odeljenje za poresku administraciju,

10. Služba za upravljanje projektima i lokalno ekonomski razvoj i

11. Služba revizije i budžetske inspekcije.

KABINET GRADONAČELNIKA

1. Delokrug kabineta

Član 15

Kabinet obavlja stručne i druge poslove za potrebe gradonačelnika i po njegovom nalogu, a naročito:

- priprema akte i pruža svu potrebnu pomoć gradonačelniku pri predlaganju načina rešavanja pitanja o kojima odlučuje Skupština grada;

- priprema akte koje gradonačelnik donosi ili predlaže Gradskom veću i Skupštini grada;

- priprema i obrađuje materijale za rad gradonačelnika i materijale za njegovo učestvovanje u radu Skupštine grada;

- stara se o saradnji gradonačelnika sa Skupštinom grada, državnim organima, predstavnicima stranih država i međunarodnih organizacija, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač opština Kraljevo;

- organizuje sastanke kojima predsedava ili na kojima učestvuje gradonačelnik.

2. Sastav i vođenje Kabineta

Član 16

Kabinet čine šef Kabineta, zaposleni na radnom mestu protokola i informisanja i zaposleni na radnom mestu administrativnog radnika.

U okviru Kabineta organizaciono su raspoređeni i pomoćnici gradonačelnika.

Član 17

Kabinet vodi šef Kabineta, koga raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Za svoj rad i rad Kabineta šef Kabineta odgovara gradonačelniku i načelniku Gradske uprave.

Član 18

Raspoređivanje zaposlenog na radno mesto protokola i informisanja i radno mesto administrativnog radnika vrši načelnik Gradske uprave i isti za svoj rad odgovaraju gradonačelniku i načelniku Gradske uprave.

3. Pomoćnici gradonačelnika

Član 19

Gradonačelnik postavlja pomoćnike u Gradskoj upravi i to:

- pomoćnika za zaštitu životne sredine,

- pomoćnika za kulturu,

- pomoćnika za malu privredu i preduzetništvo,

- pomoćnika za razvoj turizma i saradnju sa medijima i

- pomoćnika za socijalnu zaštitu.

Za pomoćnika može biti postavljeno lice koje poseduje iskustvo u radu u određenoj oblasti.

Pomoćnici se postavljaju na period do 4 godine. Pomoćnici nisu u radnom odnosu, već se njihova prava na osnovu poslova i zadataka koje obavljaju utvrđuju ugovorom koji zaključuju sa načelnikom Gradske uprave.

Pomoćnici pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj grada u oblastima za koje su postavljeni.

Pomoćnici za svoj rad odgovaraju gradonačelniku.

Gradonačelnik može razrešiti pomoćnika i pre isteka roka na koji je postavljen.

Član 20

Odeljenje za skupštinske poslove vrši: stručne i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće, a naročito: poslove u vezi sa pripremom i održavanjem sednica Skupštine grada i Gradskog veća i njihovih radnih tela, obradu materijala sa sednica, pripremanje propisa i drugih akata u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koje nisu u delokrugu drugih odeljenja, praćenje njihovog sprovođenja, vođenje evidencije i zapisnika o održanim sednicama i druge poslove iz ove oblasti, stručne i administrativne poslove po podnetim zahtevima za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata koje donose Skupština grada i Gradsko veće, uređivanje i izdavanje "Službenog lista grada Kraljeva", kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Odeljenje za skupštinske poslove pruža stručnu i administrativno-tehničku pomoć odbornicima i odborničkim grupama u Skupštini grada, kao i narodnim poslanicima u Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Član 21

Odeljenje za opštu upravu vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: organizaciju i metod rada Gradske uprave, sprovođenje propisa o upravi i kancelarijskom poslovanju, organizaciju i rad pisarnice i arhive za Gradsku upravu, prijem podnesaka, sastavljanje smrtovnica, popis i procenu zaostavštine, overu prepisa, potpisa i rukopisa, rešavanje u upravnim stvarima o građanskim stanjima, vođenje matičnih knjiga i evidencija o državljanstvu, vođenje biračkog spiska, izdavanje radnih knjižica, radne odnose i izradu radnih verzija opštih akata iz oblasti radnih odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi, pružanje pravne pomoći građanima, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 22

U okviru Odeljenja za opštu upravu, za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, obrazuju se sledeće mesne kancelarije:

1. Mesna kancelarija Adrani, za naseljena mesta: Adrani, Jarčujak i Popovići;

2. Mesna kancelarija Bogutovac, za naseljena mesta: Bogutovac, Bresnik, Zamčanje, Lopatnica i Maglič;

3. Mesna kancelarija Vitanovac, za naseljena mesta: Vitanovac, Milavčići i Šumarice;

4. Mesna kancelarija Vitkovac, za naseljena mesta: Vitkovac, Milakovac i Pečenog;

5. Mesna kancelarija Vrba, za naseljena mesta: Vrba i Zaklopača;

6. Mesna kancelarija Vrdila, za naseljena mesta: Vrdila i Drakčići;

7. Mesna kancelarija Godačica, za naseljena mesta: Godačica, Gledić, Drlupa, Leševo i Ravanica;

8. Mesna kancelarija Žiča, za naseljeno mesto Žiča;

9. Mesna kancelarija Zakuta, za naseljena mesta: Zakuta, Petropolje i Sibnica;

10. Mesna kancelarija Kovači, za naseljeno mesto Kovači;

11. Mesna kancelarija Konarevo, za naseljena mesta: Konarevo i Progorelica;

12. Mesna kancelarija Lađevci, za naseljena mesta: Lađevci, Miločaj, Obrva, Tavnik i Cvetke;

13. Mesna kancelarija Mataruška Banja, za naseljena mesta: Mataruška Banja i Mataruge;

14. Mesna kancelarija Međurečje, za naseljena mesta: Međurečje, Borovo, Gokčanica, Predole i Rudnjak;

15. Mesna kancelarija Mlanča, za naseljena mesta: Mlanča, Miliće i Orlja Glava;

16. Mesna kancelarija Mrsać, za naseljeno mesto Mrsać;

17. Mesna kancelarija Ratina, za naseljena mesta: Ratina, Dragosinjci i Metikoš;

18. Mesna kancelarija Ribnica, za naseljena mesta: Ribnica, Kovanluk, Kamenica, Brezna i Meljanica;

19. Mesna kancelarija Roćevići, za naseljena mesta: Roćevići, Dedevci, Pekčanica i Stanča;

20. Mesna kancelarija Rudno, za naseljena mesta: Rudno, Bzovik, Dražiniće i Reka;

21. Mesna kancelarija Samaila, za naseljena mesta: Samaila, Bapsko Polje, Bukovica, Lazac i Musina Reka;

22. Mesna kancelarija Sirča, za naseljena mesta: Sirča, Oplanići i Trgovište;

23. Mesna kancelarija Stubal, za naseljeno mesto Stubal;

24. Mesna kancelarija Studenica, za naseljena mesta: Brezova, Vrh, Dolac, Đakovo, Zasad i Savovo;

25. Mesna kancelarija Tolišnica, za naseljeno mesto: Tolišnica;

26. Mesna kancelarija Ušće, za naseljena mesta: Ušće, Bare, Bojanići, Kamenjani, Lozno, Plana, Polumir, Tadenje, Tepeče i Cerje;

27. Mesna kancelarija Čukojevac, za naseljeno mesto Čukojevac.

Član 23

Mesna kancelarija obavlja određene poslove iz nadležnosti Gradske uprave koji se odnose na: vođenje matičnih knjiga, vođenje evidencija o državljanstvu, sastavljanje smrtovnica, popis i procenu zaostavštine, overu prepisa, potpisa i rukopisa, prijem podnesaka, ažuriranje biračkog spiska i druge poslove opšte uprave, u skladu sa zakonom.

Poslovi iz stava 1. ovog člana za građane na gradskom području obavljaju se, u okviru Odeljenja za opštu upravu, u sedištu Gradske uprave.

Član 24

Odeljenje za društvene delatnosti vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: osnivanje ustanova i organizacija u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja i osnovnog obrazovanja i vaspitanja, kulturu, primarnu zdravstvenu zaštitu, fizičku kulturu, sport, dečju i socijalnu zaštitu, prati i obezbeđuje njihovo funkcionisanje, i vrši nadzor nad radom, organizaciju vršenja poslova u vezi sa zaštitom kulturnih dobara od značaja za grad, podsticanje razvoja kulturno umetničkog amaterizma, i stvaranje uslova za rad muzeja i biblioteka i drugih ustanova kulture čiji je osnivač, učenička i studentska pitanja, društvenu brigu o deci, socijalnu zaštitu i zdravstvenu zaštitu, posebne račune i podračune, dečji dodatak, porodiljsko odsustvo, boračko-invalidsku zaštitu, Povereništvo Komesarijata za izbeglice, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 25

Odeljenje za privredu i finansije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: oblast privrede, zanatstva, ugostiteljstva, trgovine, turizma, donošenje programa razvoja delatnosti za koje je nadležan grad, cene iz nadležnosti grada, unapređivanje i razvoj poljoprivrede i zanatstva, pripremu budžeta i finansijskih planova, sprovođenje budžeta grada, finansiranje delatnosti iz nadležnosti grada, planiranje i praćenje prihoda i rashoda, sastavljanje konsolidovanog računa trezora, kontrolu rashoda i preuzetih obaveza, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, upravljanje finansijsko-informacionim sistemom, utvrđivanje procena šteta od elementarnih nepogoda, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 26

Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: planiranje i uređenje prostora, izgradnju objekata, stambene i komunalne delatnosti, korišćenje građevinskog zemljišta, zaštitu životne sredine iz nadležnosti grada, određene poslove iz oblasti saobraćaja i putne privrede, imovinsko-pravne poslove poverene zakonom, poslove vezane za eksproprijaciju, samovlasna zauzeća, izdavanje tapija, otkup stanova u svojini grada, vraćanje utrina i pašnjaka selima, vraćanje imovine zadrugama, određene poslove iz oblasti vodoprivrede, zaštite od erozije i regulacije vodotokova, poslove poverene Zakonom o planiranju i izgradnji, vođenje jedinstvene evidencije celokupne imovine čiji je korisnik grad, izradu nacrta akata o raspolaganju imovinom grada, stručne i administrativne poslove Komisije za vraćanje zemljišta po Poljoprivrednom zemljišnom fondu, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 27

Odeljenje za zajedničke poslove obavlja stručne i tehničke poslove za Gradsku upravu koji se odnose na: finansijsko-računovodstvene poslove, knjigovodstvene poslove, blagajničko poslovanje, kontrolu novčanih dokumenata (likvidatura), poslove interne kontrole i revizije, izradu izveštaja (periodičnih i godišnjih), izradu finansijskih planova, formiranje dokumentacije za isplatu, fakturisanje i slične poslove, funkcionisanje informatike u Gradskoj upravi, automatsku obradu podataka, predlaganje i preduzimanje mera za povećanje efikasnosti i efektivnosti informacionog sistema, preduzimanje mera za zaštitu podataka i povećanje bezbednosti informacionog sistema, učestvovanje u planiranju i nabavci informaciono-komunikacione opreme, organizovanje i preduzimanje neophodnih mera u cilju uspostavljanja internet i intranet komunikacija, kao i redovno ažuriranje WEB sajta Gradske uprave, organizaciju poslova vezanih za nabavke dobara, radova i usluga neophodnih za funkcionisanje organa uprave, izradu pravnih i drugih akata vezanih za javne nabavke, pripremu plana nabavke, učestvovanje i izradu konkursne dokumentacije i pružanju stručne pomoći Komisiji za javne nabavke, administrativno-tehničke poslove, pružanje stručne pomoći budžetskim korisnicima, poslove nabavke opreme i materijala, tekuće i investiciono održavanje poslovnog prostora i opreme, korišćenje i održavanje telefonske centrale, održavanje higijene u poslovnim prostorijama, korišćenje voznog parka i njegovo održavanje, umnožavanje materijala, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Odeljenje za zajedničke poslove obavlja i poslove koji se odnose na: računovodstveno-knjigovodstvene poslove mesnih zajednica i njihovo materijalno-finansijsko poslovanje, evidencije o učešćima građana i uplatama samodoprinosa, komunalne radove na objektima u mesnim zajednicama, normativno-pravne poslove iz oblasti rada mesnih zajednica, poslove u vezi legalizacije seoskih vodovoda, uređenje seoskih grobalja, realizaciju investicionih programa mesnih zajednica i druge slične poslove.

Član 28

Odeljenje za inspekcijske poslove vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: obavljanje upravnog nadzora nad primenom republičkih zakonskih propisa, propisa i opštih akata Skupštine grada i poverenih poslova posebnim materijalnim propisima iz delokruga inspekcijskog nadzora: građevinarstva, prosvete, komunalnih delatnosti, saobraćaja, zaštite životne sredine, vođenje postupka i donošenje rešenja o rušenju i uklanjanju objekata u postupku inspekcijskog nadzora, izradu normativno-pravnih akata i administrativno-tehničkih poslova kojima se uređuju i obezbeđuju uslovi i mere koje je potrebno sprovesti i obezbediti u toku rušenja i uklanjanja objekta, pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odeljenja, organizovanje, usmeravanje i sprovođenje poslova na zaštiti životne sredine, praćenju stanja iz ove oblasti i predlaganju odgovarajućih mera u skladu sa zakonom, realizaciju izrade i implementaciju Lokalnog ekološkog akcionog plana, odlučivanje o potrebi izrade procene uticaja na životnu sredinu, odlučivanje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja, davanje mišljenja o potrebi izrade strateške procene uticaja na životnu sredinu, davanje saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni, izdavanje integrisane dozvole i revizija integrisane dozvole, pripremu predloga korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za unapređenje i zaštitu životne sredine, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 29

Odeljenje za poresku administraciju vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: utvrđivanje, naplatu i kontrolu svih izvornih lokalnih javnih prihoda koji obuhvataju porez na imovinu pravnih i fizičkih lica, naknade koje se odnose na gradsko građevinsko zemljište, komunalnu taksu, boravišnu taksu i dr., kancelarijsku i terensku kontrolu u postupku administriranja izvornih lokalnih javnih prihoda, poresko knjigovodstvo i izveštavanje u skladu sa obavljanjem poslova Odeljenja, preduzimanje svih potrebnih mera (redovnih i prinudnih) na efikasnoj naplati svih izvornih javnih lokalnih prihoda, pružanju stručne pomoći poreskim obveznicima pri primeni poreskih propisa, evidentiranje poreskih obveznika, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 30

Služba za upravljanje projektima i lokalno ekonomski razvoj obavlja stručne poslove Gradske uprave koji se odnose na: obezbeđivanje dodatnih finansijskih sredstava za razvojne programe Gradske uprave, stručno osposobljavanje i materijalno-tehničko opremanje Gradske uprave, upravljanje procesom izrade projekata i programa od interesa za Gradsku upravu, pružanje stručne pomoći i koordinaciju radi obezbeđivanja dodatnih finansijskih sredstava putem izrade projektnih predloga za dostupne investicione fondove za javna preduzeća i javne ustanove čiji je osnivač grad Kraljevo, informisanje mesnih zajednica na teritoriji grada Kraljeva o investicionim fondovima, izradu projektnih predloga za potrebe mesnih zajednica i pružanje stručne pomoći u realizaciji istih, pružanje stručne pomoći udruženjima građana u cilju realizacije određenih projekata, informacionu podršku projektima, učestvovanje u pripremi i inplementaciji strateških planova i programa, promociju investicionih potencijala grada Kraljeva, održavanje postojećih, privlačenje novih i širenje lokalnih poslovnih aktivnosti, saradnju i koordinaciju aktivnosti sa ministarstvima, republičkim i lokalnim institucijama i ustanovama, formiranje i ažuriranje baza podataka, pomoć i podršku potencijalnim investitorima za dobijanje potrebne dokumentacije od Gradske uprave i gradskih institucija, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

Član 31

Služba revizije i budžetske inspekcije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: ekonomično, namensko i efikasno korišćenje sredstava i čuvanje sredstava i ulaganja od gubitaka, prevara, nepravilnosti i korupcije, posebno vodeći računa o integritetu i pouzdanosti informacija, računa i podataka pri čemu se služba revizije posebno stara o proveri primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole, kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava od strane korisnika budžetskih sredstava i javnih preduzeća, revizije načina rada korisnika budžetskih sredstava i javnih preduzeća, uspostavljanje saradnje sa eksternom revizijom, davanje saveta kod uvođenja novih procedura i sistema, dok budžetska inspekcija vrši kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava i javnih preduzeća, kao i druge poslove, u skladu sa zakonom.

IV RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 32

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik Gradske uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom i ovom odlukom.

Član 33

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće na osnovu javnog oglasa, većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća, na 5 godina.

Član 34

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i 8 godina radnog iskustva u struci.

Član 35

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.

Član 36

Gradsko veće može razrešiti načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave na osnovu obrazloženih predloga gradonačelnika, najmanje 2/3 članova Gradskog veća ili najmanje 1/3 odbornika Skupštine grada.

Član 37

Načelnik Gradske uprave:

1. organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave;

2. donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, uz saglasnost Gradskog veća;

3. u skladu sa zakonom donosi opšte akte o radnim odnosima, disciplinskoj odgovornosti zaposlenih, o ocenjivanju zaposlenih, o zaštiti na radu zaposlenih i druga normativna akta u skladu sa zakonom;

4. raspoređuje načelnike odeljenja, rukovodioce službi i zamenike načelnika odeljenja;

5. rešava o pravima i obavezama iz radno-pravnih odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom;

6. podnosi gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada izveštaj o radu Gradske uprave;

7. rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave, i

8. vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom i drugim aktima grada stavljeni u nadležnost.

Član 38

Odeljenjem rukovodi načelnik Odeljenja, službom rukovodilac službe, odsekom šef odseka i grupom poslova rukovodilac grupe poslova.

Načelnik Odeljenja može imati zamenika.

Član 39

Za načelnika odeljenja, rukovodioca službe odnosno zamenika načelnika odeljenja može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i 5 godina radnog iskustva u struci.

Bliži uslovi za raspoređivanje lica iz stava 1. ovog člana utvrđuju se aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Član 40

Upravni postupak samostalno može voditi zaposleni koji ima najmanje višu stručnu spremu.

Pojedine upravne radnje može obavljati zaposleni koji ima najmanje srednju stručnu spremu.

Član 41

Načelnik odeljenja, odnosno rukovodilac službe u Gradskoj upravi:

1. rukovodi radom odeljenja, odnosno službe i organizuje, usmerava i objedinjava rad organizacionih delova odeljenja, odnosno službe;

2. stara se o pravilnoj primeni zakona i drugih propisa iz nadležnosti odeljenja, odnosno službe;

3. donosi i potpisuje akta iz nadležnosti odeljenja, odnosno službe;

4. stara se o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih;

5. vrši i druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.

Načelnik odeljenja za svoj rad i rad odeljenja odgovoran je načelniku Gradske uprave.

Rukovodilac službe u radu naročito sarađuje sa pomoćnicima gradonačelnika, za svoj rad i rad službe odgovoran je gradonačelniku i načelniku Gradske uprave.

Član 42

Šefove odseka i rukovodioce grupa poslova raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 43

Za šefove odseka i rukovodioce grupa poslova može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu i položen stručni ispit za rad u organima državne uprave.

Bliži uslovi za raspoređivanje lica iz prethodnog stava ovog člana utvrđuju se aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

V ODNOSI GRADSKE UPRAVE

1. Odnosi Gradske uprave prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću

Član 44

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom.

Gradska uprava obavezna je da organe grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga, koji su neophodni za rad organa grada.

Član 45

Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

Gradonačelnik, radi sprovođenja odluka i drugih akata Skupštine grada, može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice.

Član 46

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima koji su utvrđeni zakonom, Statutom i odlukama Skupštine grada.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedinačna akta Gradske uprave iz izvornog delokruga grada nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom Skupštine grada, Gradsko veće može takve akte poništiti ili ukinuti i naložiti donošenje novih akata.

2. Odnosi Gradske uprave prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 47

Gradska uprava je dužna da zahteve u upravnim stvarima građana, preduzeća i ustanova rešava u propisanim rokovima, a za slučaj prekoračenja tih rokova da obavesti podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i uputi ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava u takvim slučajevima.

Član 48

Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke, da poštuju dostojanstvo tih lica i da čuvaju ugled Gradske uprave.

VI PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 49

Gradska uprava donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.

Pravnim aktima Gradske uprave ne mogu se za građane i pravna lica utvrđivati prava i obaveze koja nisu zasnovana na zakonu.

Član 50

Gradska uprava donosi sledeće pravne akte: pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja pojedinih poslova Gradske uprave.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.

Član 51

U postupku pred Gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuju se odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.

Gradsko veće rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada.

VII IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 52

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

O izuzeću načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

VIII JAVNOST RADA

Član 53

Javnost rada Gradska uprava obezbeđuje davanjem informacija sredstvima javnog informisanja i izdavanjem službenih publikacija.

Gradska uprava će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Gradske uprave odlučuje načelnik Gradske uprave.

IX RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI

Član 54

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava i obaveza građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i, kad je to određeno odgovarajućim propisima, potrebno radno iskustvo.

Član 55

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima i drugih propisa o zaposlenima u državnim organima.

Zvanja i zanimanja zaposlenih i uslovi za njihovo sticanje i koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji se primenjuju na zaposlene u državnim organima.

Član 56

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 57

Raspored radnog vremena utvrđuje načelnik Gradske uprave.

Član 58

Odluku o platama izabranih, imenovanih i postavljenih lica, kao i zaposlenih u Gradskoj upravi, donosi gradonačelnik.

X SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 59

Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni se unose u budžet grada.

Član 60

Načelnik Gradske uprave odgovoran je za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza poslodavca prema zaposlenim u Gradskoj upravi po Kolektivnom ugovoru.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje načelnik Gradske uprave.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 61

Načelnici odeljenja i službi Opštinske uprave, šefovi odseka i zaposleni u Opštinskoj upravi nastavljaju sa radom na dosadašnjim radnim mestima do razrešenja ili postavljenja, odnosno do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 62

Konačno raspoređivanje načelnika odeljenja, odnosno njegovog zamenika i rukovodioca službe, kao i konačno raspoređivanje ostalih zaposlenih u Gradskoj upravi izvršiće se po donošenju akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, pod uslovima koji se tim aktom budu utvrdili.

Član 63

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Opštinskoj upravi opštine Kraljevo ("Službeni list opštine Kraljevo", broj 7/04, 23/04, 8/05 i 9/07).

Član 64

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".