POSLOVNIK

GRADSKOG VEĆA GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 4/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom bliže se uređuju: organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradsko veće), način rada radnih tela Gradskog veća, kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Član 2

Gradsko veće ostvaruje svoja prava i dužnosti u skladu sa zakonom, Statutom grada Pančeva i ovim poslovnikom.

Član 3

U vršenju svojih prava i dužnosti, Gradsko veće kolektivno radi i odlučuje.

Član 4

Gradonačelnik grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik) ostvaruje svoja prava i dužnosti u Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom grada Pančeva i ovim poslovnikom.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti gradonačelnika da ostvaruje svoja prava i dužnosti u Gradskom veću, zamenjuje ga zamenik gradonačelnika, kao član Gradskog veća.

Član 5

Gradsko veće ima sekretara koji se stara o obavljanju stručnih i administrativno-tehničkih poslova u vezi sa organizovanjem i održavanjem sednica Gradskog veća, kao i u vezi sa pripremom akata koje donosi gradonačelnik.

Sekretara Gradskog veća postavlja Gradsko veće, na predlog gradonačelnika, na četiri godine i može biti ponovo postavljen.

Za sekretara Gradskog veća može biti postavljeno lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje tri godine u struci.

Gradsko veće može, na predlog gradonačelnika, razrešiti sekretara i pre isteka vremena na koje je postavljen.

Sekretar Gradskog veća može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik sekretara Gradskog veća postavlja se i razrešava na isti način i pod istim uslovima kao i sekretar.

II RADNA TELA GRADSKOG VEĆA

Član 6

Gradsko veće može obrazovati radna tela za razmatranje pitanja iz njegove nadležnosti, i to: komisije, radne grupe i druga radna tela.

Aktom o obrazovanju radnih tela utvrđuju se: sastav, zadaci i druga pitanja od značaja za njihov rad.

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe radnih tela Gradskog veća obavlja Gradska uprava grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradska uprava) - sekretarijati, odnosno Služba, u odgovarajućoj oblasti za koju je obrazovano radno telo.

Član 7

Radi efikasnijeg izvršavanja poslova iz nadležnosti Gradskog veća, razmatranja pitanja koja se pripremaju za sednice Gradskog veća i davanja mišljenja o tim pitanjima, mogu se obrazovati komisije, kao stalna radna tela Gradskog veća.

Radi proučavanja i razmatranja pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća, za čiju je obradu nadležno više osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave, odnosno drugih organa, mogu se obrazovati radne grupe i druga radna tela, kao povremena radna tela Gradskog veća.

Član 8

Radna tela u svom radu shodno primenjuju odredbe ovog poslovnika.

III SEDNICE GRADSKOG VEĆA

1. Priprema i dostavljanje materijala

Član 9

Materijal za sednice Gradskog veća pripremaju nadležni sekretarijati, odnosno Služba Gradske uprave (u daljem tekstu: obrađivači), na način utvrđen ovim poslovnikom.

Član 10

Akt koji Gradsko veće predlaže Skupštini grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština), priprema se u formi nacrta.

Akt koji donosi Gradsko veće priprema se u formi predloga.

Obrađivači su dužni da nacrte, odnosno predloge akata dostave u obliku u kome se donose, sa obrazloženjem koje mora da sadrži: pravni osnov, razloge za donošenje akta, objašnjenje cilja koji se želi postići, iznos finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta i izvore finansiranja, razloge za donošenje akta po hitnom postupku, ako je predložen hitan postupak, sa navođenjem štetnih posledica koje mogu nastupiti zbog nedonošenja akta po hitnom postupku i razloge zbog kojih se predlaže da opšti akt stupi na snagu pre osmog dana od dana objavljivanja.

Uz nacrte akata iz stava 1. ovog člana, obrađivači su dužni da dostave predlog zaključka u obliku u kome ga donosi Gradsko veće. Obrađivači su dužni da u pretposlednjem stavu predloga zaključka navedu ko je izvestilac na sednici Skupštine povodom predloga akta, a u poslednjem stavu, kome treba dostaviti zaključak i da li uz zaključak treba dostaviti materijal koji je podnet Gradskom veću.

U predlozima akata iz stava 2. ovog člana obrađivači su dužni da navedu kome treba dostaviti akt i da li uz akt treba dostaviti materijal koji je podnet Gradskom veću.

Član 11

Izveštaji, informacije, analize i mišljenja, koje obrađivači podnose Gradskom veću na razmatranje, dostavljaju se sa predlogom akta, koji mora biti pripremljen u obliku u kome ga donosi Gradsko veće.

Mišljenja obrađivača povodom amandmana koji se dostavljaju Gradskom veću radi izjašnjavanja, obavezno sadrže stav obrađivača o tome da li treba prihvatiti amandman, sa obrazloženjem.

Mišljenja obrađivača povodom materijala koji se upućuju Skupštini, čiji predlagač nije Gradsko veće, a koji se dostavljaju Gradskom veću radi davanja mišljenja, obavezno sadrže stav obrađivača o tome da li treba dati pozitivno mišljenje o materijalu, sa obrazloženjem.

Ako se materijal upućuje Skupštini, a predlagač je Gradsko veće, obrađivač je dužan da u predlogu akta navede ko je izvestilac po ovom materijalu na sednici Skupštine.

U poslednjem stavu predloga akta, obrađivač je dužan da navede kome treba dostaviti akt i da li uz akt treba dostaviti materijal koji je podnet Gradskom veću.

Član 12

U pripremi materijala za sednice Gradskog veća, obrađivač obavezno pribavlja mišljenje:

- sekretarijata Gradske uprave nadležnog za poslove finansija, kada materijal sadrži naznaku o potrebi obezbeđivanja finansijskih sredstava, odnosno ako je za sprovođenje akta potrebno obezbediti finansijska sredstva, ili kada se materijal odnosi na realizaciju obezbeđenih sredstava u budžetu Grada, kao i kada se materijal odnosi na sprovođenje postupka javne nabavke i

- Gradskog javnog pravobranilaštva Pančevo, kada je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa Grada, odnosno kada se aktom stvaraju ugovorne obaveze Grada.

Član 13

Na materijalu poverljive prirode, obrađivač označava vrstu tajnosti i stepen poverljivosti posebnom vidnom oznakom.

O materijalu koji predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu sa oznakom "strogo poverljivo" ili "poverljivo", vodi se posebna evidencija i taj materijal se koristi i sa njim postupa u skladu sa posebnim propisima.

Član 14

Materijal za sednice Gradskog veća dostavlja se uz propratni akt, koji sadrži sledeće podatke:

- naziv materijala,

- naziv obrađivača,

- naznaku da li se materijal dostavlja radi razmatranja na sednici Gradskog veća, ili radi informisanja Gradskog veća,

- ko je izvestilac o materijalu na sednici Gradskog veća, pri čemu se obavezno navodi predstavnik obrađivača, a osim predstavnika obrađivača i predstavnici javnih preduzeća, ustanova i drugih organizacija i organa čiji je osnivač Grad, kada se razmatraju pitanja iz njihovog delokruga rada,

- naznaku da je materijal pripremljen u skladu sa zakonom i drugim propisima, sa nazivima zakona i drugih propisa,

- datum dostavljanja materijala,

- spisak akata koji se dostavlja u prilogu materijala,

- u gornjem desnom uglu oznaku "HITNO", ukoliko postoji potreba razmatranja materijala po hitnom postupku i

- ime i prezime načelnika ili zamenika načelnika Gradske uprave i sekretara ili pomoćnika sekretara sekretarijata, odnosno Službe Gradske uprave.

Materijal za sednice Gradskog veća uz propratni akt, potpisan od strane sekretara ili pomoćnika sekretara sekretarijata, odnosno Službe Gradske uprave, obrađivači dostavljaju načelniku, odnosno zameniku načelnika Gradske uprave.

Član 15

Ako je materijal pripremljen u skladu sa zakonom, drugim propisima i ovim poslovnikom za sednicu Gradskog veća, načelnik, odnosno zamenik načelnika Gradske uprave potpisuju propratni akt i materijal sa propratnim aktom dostavljaju sekretaru Gradskog veća.

Član 16

Materijal se dostavlja sekretaru Gradskog veća najkasnije pet dana pre održavanja sednice, a u kraćem roku samo po odobrenju gradonačelnika.

2. Sazivanje sednice

Član 17

Gradonačelnik saziva sednice Gradskog veća po svojoj inicijativi, na zahtev predsednika Skupštine ili najmanje tri člana Gradskog veća.

Član 18

Sednice Gradskog veća sazivaju se pismenim putem, najkasnije dva dana pre održavanja sednice.

Sednice Gradskog veća se mogu sazvati i u kraćem roku, kada za to postoje opravdani razlozi.

Uz poziv za sednicu, članovima Gradskog veća dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijal koji se odnosi na predlog dnevnog reda.

Član 19

Nacrt dnevnog reda za sednicu Gradskog veća priprema sekretar Gradskog veća.

Predlog dnevnog reda za sednicu Gradskog veća utvrđuje gradonačelnik.

Nacrt i predlog dnevnog reda sadrže samo pitanja za koja je materijal pripremljen i dostavljen saglasno članu 15. ovog poslovnika.

Član 20

Na sednice Gradskog veća pozivaju se predstavnici obrađivača materijala, kao i predstavnici javnih preduzeća, ustanova i drugih organizacija i organa čiji je osnivač Grad, kada se razmatraju pitanja iz njihovog delokruga rada.

Licima iz stava 1. ovog člana dostavlja se materijal samo za tačke iz predloženog dnevnog reda, za koje se pozivaju.

Na sednicu Gradskog veća mogu biti pozvani načelnik Gradske uprave, predstavnici javnih preduzeća i ustanova, mesnih zajednica i drugih organa i stručnjaci u pojedinim oblastima, kao i druga lica, zavisno od pitanja koja se razmatraju, i kada svojim predlozima mogu doprineti rešavanju pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.

Gradonačelnik određuje kada se i koja lica u smislu stava 3. ovog člana pozivaju na sednicu Gradskog veća i koji materijal im se dostavlja uz poziv za sednicu.

Član 21

O sprečenosti da prisustvuju sednici Gradskog veća, članovi Gradskog veća i lica pozvana na sednicu Gradskog veća, obaveštavaju sekretara Gradskog veća.

3. Održavanje, tok sednice i odlučivanje

Član 22

Gradonačelnik predsedava sednicama Gradskog veća.

Član 23

Gradsko veće radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Ukoliko se utvrdi da sednici ne prisustvuje potrebna većina za rad i odlučivanje, gradonačelnik odlaže sednicu.

Gradonačelnik otvara sednicu Gradskog veća i predlaže dnevni red.

Pre utvrđivanja dnevnog reda, članovi Gradskog veća imaju pravo da predlože izmene ili dopune predloženog dnevnog reda i o ovim predlozima se ne otvara pretres.

U dnevni red sednice Gradskog veća mogu se, izuzetno, uvrstiti pitanja koja nisu sadržana u predlogu dnevnog reda, ukoliko bi mogle da nastanu štetne posledice ako se takva pitanja ne razmotre.

Članovi Gradskog veća se posebno izjašnjavaju, prvo o svakom predlogu za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim o dnevnom redu u celini.

Gradsko veće utvrđuje dnevni red većinom glasova prisutnih članova.

Ukoliko se u dnevni red sednice Gradskog veća uvrste pitanja koja nisu sadržana u predlogu dnevnog reda, u smislu stava 5. ovog člana, Gradsko veće će od obrađivača zatražiti hitnu obradu materijala o ovom pitanju, koji mora biti pripremljen i dostavljen saglasno članu 15. ovog poslovnika.

Član 24

Po utvrđivanju dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice.

Članovi Gradskog veća imaju pravo da stave primedbe na zapisnik.

Prilikom usvajanja zapisnika, Gradsko veće odlučuje o primedbama koje su stavljene na zapisnik, bez pretresa.

Gradsko veće usvaja zapisnik većinom glasova prisutnih članova.

Član 25

Gradsko veće razmatra pojedine tačke i o njima odlučuje prema redosledu utvrđenom dnevnim redom.

Pretres se otvara po svakoj tački dnevnog reda o kojoj se raspravlja i odlučuje.

Gradsko veće može da odluči da se o pojedinim tačkama dnevnog reda vodi objedinjen pretres.

Po zaključenju objedinjenog pretresa, o svakoj tački dnevnog reda se odlučuje pojedinačno.

Član 26

Gradonačelnik može ograničiti vreme izlaganja o pojedinim pitanjima.

Učesnici se za reč prijavljuju gradonačelniku kada otvori pretres, pa do zaključenja pretresa.

Gradonačelnik daje reč učesnicima po redosledu prijavljivanja i niko ne može da govori pre nego što zatraži i dobije reč od gradonačelnika.

Učesnik može govoriti samo o pitanju koje je na dnevnom redu.

Ako se učesnik udalji od dnevnog reda, gradonačelnik će ga opomenuti da se drži dnevnog reda, a ukoliko učesnik ne postupi po opomeni, gradonačelnik će mu oduzeti reč.

Gradonačelnik je dužan da se stara o tome da učesnik ne bude ometan u svom izlaganju.

Gradonačelnik može u toku sednice da odredi pauzu.

Član 27

Gradonačelnik prekida sednicu i zakazuje nastavak u slučaju da se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna potrebna većina članova Gradskog veća za rad i odlučivanje.

Gradsko veće na predlog gradonačelnika ili člana Gradskog veća može odlučiti da se sednica prekine i zakaže nastavak, u slučaju kada se usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga ne može u zakazani dan završiti pretres po svim tačkama dnevnog reda.

Član 28

U toku pretresa, Gradsko veće može odlučiti da se određena tačka skine sa dnevnog reda, ili da se materijal po određenoj tački vrati obrađivaču na dalje proučavanje i dopunu.

O predlozima za izmene ili dopune materijala, datim na sednici, izjašnjava se predstavnik obrađivača.

Ako Gradsko veće smatra da treba utvrditi predlog akta, ili doneti odgovarajući akt, ili prihvatiti odgovarajući materijal u izmenjenom ili dopunjenom tekstu u odnosu na predloženi, o tome se izjašnjava predstavnik obrađivača, koji je dužan da ove izmene ili dopune formuliše pre odlučivanja.

Po zaključenju pretresa, Gradsko veće odlučuje o utvrđivanju predloga akta, ili o donošenju odgovarajućeg akta, ili o prihvatanju odgovarajućeg materijala.

Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Član 29

Ukoliko Gradsko veće utvrdi predlog akta, ili donese odgovarajući akt, ili prihvati odgovarajući materijal u izmenjenom ili dopunjenom tekstu u odnosu na predloženi, obrađivač je dužan da pre potpisivanja akta Gradskog veća ove izmene ili dopune unese u tekst, što se potvrđuje parafom načelnika ili zamenika načelnika Gradske uprave i sekretara ili pomoćnika sekretara sekretarijata, odnosno Službe Gradske uprave, kao predstavnika obrađivača, na aktu Gradskog veća, pored mesta za potpis gradonačelnika.

Član 30

Glasanje na sednicama Gradskog veća je javno.

Glasanje se vrši dizanjem ruke, na taj način što gradonačelnik poziva članove Gradskog veća da se izjasne, prvo oni koji glasaju "za", zatim oni koji glasaju "protiv" i najzad oni koji su uzdržani.

Član 31

O toku sednice Gradskog veća vodi se zapisnik.

Zapisnik sadrži sledeće podatke: datum i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg na sednici, imena odsutnih članova Gradskog veća, imena lica koja prisustvuju sednici, dnevni red, pitanja koja su razmatrana na sednici, imena lica koja su učestvovala u pretresu i doneta akta.

Zapisnik potpisuju gradonačelnik i zapisničar.

Član 32

Gradsko veće na predlog gradonačelnika, ili člana Gradskog veća, može odlučiti da se na sednici Gradskog veća vode stenografske beleške, ili vrši audio snimanje.

Član 33

Akta doneta na sednicama Gradskog veća potpisuje gradonačelnik.

Član 34

Materijal sa sednica Gradskog veća, doneta akta Gradskog veća, kao i zapisnici, stenografske beleške i audio snimci, čuvaju se u sekretarijatu Gradske uprave nadležnom za poslove gradonačelnika i Gradskog veća.

IV JAVNOST RADA GRADSKOG VEĆA

Član 35

Gradsko veće obaveštava javnost o svom radu davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija za štampu i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje građana sa radom, aktima i stavovima Gradskog veća.

Predstavnici sredstava javnog informisanja imaju pravo da prisustvuju sednicama Gradskog veća, osim kada Gradsko veće rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada.

Pozivi za sednice i akta doneta na sednicama Gradskog veća objavljuju se na sajtu grada Pančeva.

Član 36

Gradsko veće, u skladu sa zakonom, određuje koji se podaci i materijali moraju čuvati kao tajna, odnosno koji se podaci i materijali mogu objavljivati ili na drugi način stavljati na raspolaganje javnosti po isteku određenog vremena.

V STARANJE O PRIMENI POSLOVNIKA

Član 37

O primeni ovog poslovnika staraju se gradonačelnik i sekretar Gradskog veća.

Član 38

Načelnik, odnosno zamenik načelnika Gradske uprave, kao i sekretar, odnosno pomoćnik sekretara sekretarijata i Službe Gradske uprave u vršenju poslova i zadataka sekretarijata i Službe, odgovorni su za primenu odredaba ovog poslovnika.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 39

Stupanjem na snagu ovog poslovnika, prestaje da važi Poslovnik o radu Opštinskog veća opštine Pančevo ("Službeni list opštine Pančevo" broj 12/05 i 25/05).

Član 40

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".