>

POSLOVNIK

GRADSKOG VEĆA GRADA ČAČKA

("Sl. list grada Čačka", br. 4/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Čačka (u daljem tekstu: Veće).

Član 2

Rad Veća dostupan je javnosti.

Veće obaveštava javnost o svom radu davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija sa predstavnicima sredstava javnog informisanja i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje građana sa svojim radom, odlukama i stavovima.

Član 3

Stručno-tehničke, organizacione i administrativne poslove za potrebe Veća obavlja Gradska uprava.

II ORGANIZACIJA

Član 4

Veće čine gradonačelnik, zamenik gradonačelnika i 9 članova Gradskog veća koje bira Skupština grada na period od 4 godine.

Gradonačelnik grada je predsednik Gradskog veća.

Gradonačelnik grada predstavlja Veće, saziva i vodi sednice Veća, odgovoran je za zakonitost rada Veća i dužan je da obustavi od primene odluku Veća za koju smatra da nije saglasna zakonu i stara se o primeni poslovnika Veća.

Zamenik gradonačelnika grada je član Veća po funkciji.

Članovi Veća koje bira Skupština mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja iz nadležnosti Grada.

Odluku o zaduženju iz prethodnog stava donosi Veće na predlog gradonačelnika.

III PRAVA I DUŽNOSTI ČLANA VEĆA

Član 5

U vršenju svojih prava i dužnosti utvrđenih Zakonom i Statutom grada, članovi Veća kolektivno rade i odlučuju.

Član 6

Član Veća ima pravo i dužnost da učestvuje u radu Veća i da redovno prisustvuje sednicama ovog organa kao i druga prava utvrđena Zakonom, Statutom grada i ovim Poslovnikom.

Član 7

Član Veća je dužan da izvršava poslove i zadatke koje mu poveri Veće, zastupa stav Veća kao i pokreće inicijativu radi rešavanja pitanja iz okvira nadležnosti ovog organa i izvršava poslove za koje je zadužen od strane Veća.

Član 8

Na sednicama Skupštine grada, Veće predstavljaju predsednik i članovi Veća.

Veće može odrediti svog predstavnika za davanje stručnih i drugih objašnjenja na sednicama svih radnih tela Skupštine grada prilikom pretresanja predloga odluke koju je Veće podnelo Skupštini grada.

Član 9

Član Veća za svoj rad odgovoran je Gradonačelniku i Skupštini grada.

IV SEDNICE VEĆA

1. Pripremanje i sazivanje sednice

Član 10

Pripremanje materijala za sednicu Veća vrše Gradske uprave u okviru svoje nadležnosti, odnosno drugi obrađivači za pitanje iz svoje nadležnosti.

Akt koji Veće predlaže Skupštini grada nadležna Gradska uprava priprema u formi nacrta.

Akt koji donosi Veće, obrađivač dostavlja u formi predloga.

U formi predloga, radi davanja mišljenja, Veću se dostavljaju predlozi akata koje donosi Skupština a čiji predlagač nije Veće.

Član 11

Veće radi u sednicama.

Predsednik veća, a u slučaju njegove odsutnosti zamenik gradonačelnika grada, saziva sednice Veća po potrebi.

Član 12

Poziv za sednicu Veća dostavlja se članovima Veća najkasnije 3 dana pre dana održavanja sednice.

Kada postoje opravdani razlozi ovaj rok može biti kraći.

U izuzetnim slučajevima, zbog hitnosti, sednica Veća može biti sazvana telefonom i sl. a kojom prilikom se predlog dnevnog reda i materijal uručuju pred početak sednice.

Član 13

Uz poziv za sednicu dostavlja se predlog dnevnog reda koji sastavlja predsednik Veća sa odgovarajućim materijalom i zapisnik sa prethodne sednice.

Član 14

Na sednicu Veća, osim članova Veća, pozivaju se: predsednik, zamenik predsednika i sekretar Skupštine grada, pomoćnici gradonačelnika, načelnici gradskih uprava i druga lica zavisno od pitanja koje je u predlogu dnevnog reda sednice.

Sednici Veća može prisustvovati po pozivu svako fizičko lice ili predstavnik pravnog lica koji može svojim učešćem doprineti rešavanju pitanja iz nadležnosti lokalne samouprave.

2. Predsedavanje na sednici i učešće u radu

Član 15

Sednicom predsedava predsednik Veća, koga u slučaju odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik gradonačelnika grada (u daljem tekstu: predsedavajući).

U slučaju odsutnosti gradonačelnika i zamenika gradonačelnika, sednicom predsedava član Veća koga odredi Veće.

Predsedavajući otvara sednicu i utvrđuje da li postoji kvorum za rad i odlučivanje Veća.

Članovi Veća su dužni da najkasnije dan pre održavanja sednice Veća, obaveste predsedavajućeg o eventualnoj sprečenosti za prisustvo na sednici.

3. Utvrđivanje dnevnog reda

Član 16

Kad predsedavajući utvrdi da postoji kvorum pristupa se utvrđivanju dnevnog reda.

Svaki član Veća može zahtevati da se u dnevni red unesu, pored pitanja i predloga koje je predsednik Veća uneo u predlog dnevnog reda i druga pitanja i predlozi za koje smatra da su hitni.

Član Veća je dužan da hitnost pitanja odnosno predloga obrazloži.

Član 17

O dnevnom redu se odlučuje bez pretresa.

Dnevni red se utvrđuje većinom glasova od ukupnog broja prisutnih članova Veća.

Član 18

Na sednici Veća može se govoriti tek po dobijanju reči od predsedavajućeg i to po redosledu javljanja.

Predstavnik predlagača može govoriti i odmah dobiti reč kada to zatraži da bi objasnio, izmenio ili dopunio predlog.

Učesnik može govoriti samo o pitanju koje je na dnevnom redu.

Ako se učesnik udalji od dnevnog reda, predsedavajući će ga na to opomenuti i pozvati da se drži dnevnog reda.

Ako se učesnik posle drugog poziva ne bude držao dnevnog reda, predsedavajući će mu oduzeti reč.

4. Odlučivanje

Član 19

Veće može da odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, javnim glasanjem.

Veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova ako zakonom i Statutom za pojedina pitanja nije predviđena druga većina.

Član 20

Odlučivanju se pristupa posle pretresa, osim u slučajevima u kojima je ovim Poslovnikom određeno da se odlučuje bez pretresa.

Pre ili posle pretresa, Veće može odlučiti da se pojedino pitanje skine sa dnevnog reda ili da se vrati predlagaču na dopunu potrebnih činjenica, podataka i doradu.

Kad se pretres zaključi prelazi se na glasanje o predlogu.

Član 21

Prilikom odlučivanja prvo se glasa o predlozima za izmenu ili dopunu predloženog akta a zatim za predlog akta u celini.

Nakon glasanja predsedavajući jasno konstatuje:

- da je odluka doneta jednoglasno,

- da je odluka doneta većinom glasova "za", uz navođenje broja glasova "za", "protiv" i "uzdržan",

- da odluka nije doneta uz navođenje broja glasova "za", "protiv" i "uzdržan".

Član Veća koji je glasao "protiv" ili se uzdržao od glasanja ima pravo da zahteva da se to konstatuje u zapisniku.

5. Odlaganje. prekidanje i zaključivanje sednice Veća

Član 22

Ako se u toku sednice utvrdi da ne postoji kvorum za rad, predsedavajući odlaže sednicu za odgovarajući dan i čas sa istim dnevnim redom o čemu se pisano obaveštavaju svi članovi Veća.

Kad usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga ne može da se završi pretres po svim tačkama dnevnog reda u zakazani dan, Veće može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan, o čemu se pisano obaveštavaju samo odsutni članovi Veća.

Predsedavajući može u toku trajanja sednice odrediti pauzu.

Član 23

Sednicu Veća zaključuje predsedavajući posle sprovedenog odlučivanja po dnevnom redu.

6. Akta koja donosi Veće

Član 24

U vršenju poslova iz svoje nadležnosti Veće donosi: odluke, rešenja, zaključke, pravilnike, uputstva i utvrđuje predloge Odluka.

Akta Veća se objavljuju u skladu sa Statutom i odlukama Skupštine.

7. Održavanje reda na sednici Veća

Član 25

O redu na sednici Veća stara se predsedavajući.

Za povredu reda na sednici Veća mogu da se izreknu disciplinske mere: opomena, oduzimanje reči i privremeno udaljavanje sa sednice.

Opomenu i oduzimanje reči izriče predsedavajući Veća.

Privremeno udaljenje sa sednice Veća, izriče Veće bez pretresa na predlog predsedavajućeg.

Član 26

Opomena se izriče članu Veća koji svojim ponašanjem ili govorom na sednici Veća narušava red ili odredbe Poslovnika ili se nepristojno ponaša.

Članu Veća će se oduzeti reč ako i posle opomene povredi red na sednici ili povredi odredbe Poslovnika ili se nepristojno ponaša.

Oduzimanje reči se unosi u zapisnik.

Član 27

Član Veća koji u svom govoru teško vređa druge članove Veća i uopšte druga lica ili na drugi način ruši ugled članova Veća ili izaziva nered ili ometa rad na sednici, može biti privremeno udaljen sa sednice.

Udaljenje sa sednice unosi se u zapisnik.

Član Veća kome je izrečeno udaljenje sa sednice dužan je da se odmah udalji i ne može prisustvovati sednici sa koje je udaljen.

U slučaju teškog poremećaja rada na sednici, ako predsedavajući ne može da održi red narediće prekid sednice i zakazati nastavak istog dana posle kratkog vremena ili drugog dana u određeni čas.

8. Javnost sednice Veća

Član 28

Sredstvima javnog informisanja, radi obaveštavanja javnosti o radu sednice Veća, dostavljaju se pozivi sa materijalom za sednicu Veća.

O radu i odlukama Veća javnost obaveštava predsednik Veća ili član Veća koga predsednik ovlasti.

Odluku Veća mora da zastupa u javnosti i član Veća koji je glasao protiv ili je bio uzdržan.

9. Zapisnik o radu Veća

Član 29

Na sednicama Veća vodi se zapisnik u koji se obavezno unose osnovni podaci o radu sednice, a naročito predlozi izneti na sednici i zaključci u vezi iznetih predloga.

U zapisnik se unose i rezultati glasanja o pojedinim pitanjima.

Kad postoje tehnički uslovi, tok sednice Veća može se snimati korišćenjem kompjuterske tehnike i putem beleženja tonskog zapisa.

Zapisnik potpisuje predsedavajući sednicom Veća i lice koje je vodilo zapisnik.

Član 30

Zapisnik se dostavlja članovima Veća radi usvajanja.

Zapisnik se usvaja na sednici pre utvrđivanja dnevnog reda.

Član Veća ima pravo da stavi primedbe na zapisnik.

Veće odlučuje o primedbama na zapisnik bez pretresa.

V RADNA TELA VEĆA

Član 31

Za razmatranje, pripremanje i davanje mišljenja o pitanjima iz nadležnosti Veća, preduzimanje odgovarajućih mera na usklađivanju rada organa i organizacija u postupku pripreme akata i materijala za sednicu Veća, praćenje izvršenja akata Veća, Veće može obrazovati stalna i povremena radna tela.

Stalna radna tela obrazuju se na vreme na koje je birano Veće, s tim što mogu biti razrešena pre isteka tog roka.

Povremena radna tela obrazuju se radi razmatranja određenih pitanja ili izvršavanja određenih zadataka koje im poveri Veće i njihov rad prestaje po izvršenju zadatka za koje su obrazovana, danom odlučivanja o njihovom izveštaju na sednici Veća.

Aktom o obrazovanju radnog tela utvrđuje se naziv radnog tela i oblast za koju se obrazuje, zadaci radnog tela, broj članova radnog tela, rok za izvršenje zadataka, prava i dužnosti predsednika i članova radnog tela i druga pitanja od značaja za rad radnog tela.

Član 32

Radna tela rade i odlučuju u sednicama.

Sednice radnih tela saziva predsednik radnog tela.

U slučaju odsutnosti predsednika radnog tela, zamenjuje ga njegov zamenik koga određuje radno telo prilikom konstituisanja.

Član 33

Na pripremanje, sazivanje i tok sednice radnog tela shodno se primenjuju odredbe ovog Poslovnika o sednicama Veća.

Član 34

Radno telo Veća odlučuje većinom glasova na sednici na kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova radnog tela.

Radna tela donose zaključke i daju mišljenja.

O radu na sednici radnog tela vodi se zapisnik koga potpisuje predsednik radnog tela.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik Opštinskog veća opštine Čačak ("Sl. list opštine Čačak" br. 15/2004).

Član 36

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".