ODLUKA

O GRADSKOM VEĆU GRADA LESKOVCA

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 15/2008)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se nadležnost, organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća, odnos Gradskog veća prema Skupštini grada Leskovca (u daljem tekstu: Skupština grada), gradonačelniku, gradskim upravama i drugim subjektima, akta Gradskog veća i njegovih radnih tela.

II NADLEŽNOST

Član 2

Gradsko veće:

1) predlaže Statut, budžet i druge odluke i akte koje donosi Skupština grada;

2) neposredno izvršava i stara se o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;

3) donosi odluku o privremenom finansiranju u slučaju da Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine;

4) vrši nadzor nad radom Gradskih uprava, poništava ili ukida akte Gradskih uprava koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koje donosi Skupština grada;

5) rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

6) stara se o izvršavanju poverenih nadležnosti iz okvira prava i dužnosti Republike;

7) postavlja i razrešava načelnike i zamenike načelnika Gradskih uprava za pojedine oblasti;

8) donosi odluku o radnom vremenu gradskih uprava;

9) donosi programe i sprovodi projekte lokalnog ekonomskog razvoja i stara se o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu;

10) stara se o zaštiti životne sredine, donosi programe korišćenja i zaštite prirodnih vrednosti i programe zaštite životne sredine, odnosno lokalne akcione i sanacione planove, u skladu sa strateškim dokumentima i svojim interesima i specifičnostima;

11) uređuje i obezbeđuje obavljanje poslova koji se odnose na izgradnju, rehabilitaciju i rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje, razvoj i upravljanje lokalnim i nekategorisanim putevima, kao i ulicama u naselju;

12) određuje delove obale i vodenog prostora na kojima se mogu graditi hidrograđevinski objekti;

13) daje licence za obavljanje delatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije u skladu sa zakonom, daje energetske dozvole za izgradnju i rekonstrukciju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MW i objekata za distribuciju toplotne energije;

14) organizuje vršenje poslova u vezi sa zaštitom kulturnih dobara od značaja za Grad, podstiče razvoj kulturnog i umetničkog stvaralaštva, obezbeđuje sredstva za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti kulture od značaja za Grad i stvara uslove za rad muzeja i biblioteka i drugih ustanova kulture čiji je osnivač Grad;

15) organizuje zaštitu od elementarnih i drugih većih nepogoda i zaštitu od požara i stvara uslove za njihovo otklanjanje, odnosno ublažavanje njihovih posledica;

16) stara se i obezbeđuje uslove za očuvanje, korišćenje i unapređenje područja sa prirodnim lekovitim svojstvima;

17) upravlja imovinom Grada i koristi sredstva u državnoj svojini i stara se o njihovom očuvanju i uvećanju;

18) odlučuje o davanju na korišćenje, odnosno u zakup, kao i o otkazu ugovora o davanju na korišćenje, odnosno u zakup i stavljanju hipoteke na nepokretnosti koje koriste organi Grada, uz saglasnost Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije;

19) zaključuje ugovor o davanju na korišćenje, odnosno u zakup nepokretnosti koje koristi Grad;

20) donosi godišnji program pribavljanja nepokretnosti za potrebe organa Grada, uz saglasnost Vlade RS;

21) odlučuje o rasporedu službenih zgrada i poslovnih prostorija koje koriste organi Grada;

22) odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme veće vrednosti za potrebe organa Grada, u skladu sa zakonom;

23) odlučuje o pribavljanju i otuđenju prevoznih sredstava za potrebe rada organa Grada, u skladu sa zakonom;

24) pomaže razvoj različitih oblika samopomoći i solidarnosti sa licima sa posebnim potrebama kao i sa licima koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima i podstiče aktivnosti i pruža pomoć organizacijama invalida i drugim socijalno-humanitarnim organizacijama na teritoriji Grada;

25) podstiče i pomaže razvoj zadrugarstva;

26) obrazuje radna tela za pojedine poslove iz svoje nadležnosti;

27) daje saglasnost na akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradskih uprava;

28) daje saglasnost na odluku o cenama, tarifni sistem i dr.;

29) podnosi izveštaj Skupštini grada o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;

30) obrazuje stručna savetodavna tela za pojedine oblasti i poslove iz svoje nadležnosti;

31) donosi Poslovnik o svom radu;

32) daje saglasnost na finansijski plan mesne zajednice ili drugog oblika mesne samouprave i razmatra izveštaje o utrošenim sredstvima mesne zajednice ili drugog oblika mesne samouprave;

33) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

III ORGANIZACIJA, NAČIN RADA I ODLUČIVANJA

Član 3

Gradsko veće čine Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika, kao i 11 članova Gradskog veća koje bira Skupština grada, na period od četiri godine, tajnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.

Kandidate za članove Gradskog veća predlaže kandidat za Gradonačelnika. Kada odlučuje o izboru Gradonačelnika, Skupština grada istovremeno odlučuje o izboru zamenika Gradonačelnika i članova Gradskog veća. Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća. Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.

Članovi Gradskog veća koje bira Skupština grada ne mogu istovremeno biti i odbornici, a mogu biti zaduženi za jedno ili više određenih područja iz nadležnosti grada.

Odborniku koji bude izabran za člana Gradskog veća prestaje odbornički mandat.

Član 4

Članovi Gradskog veća mogu biti na stalnom radu u Gradu.

Članovi Gradskog veća na stalnom radu mogu biti zaduženi za određene oblasti i to:

- finansije i imovina grada,

- razvoj komunalnih delatnosti,

- razvoj gradske uprave,

- zaštita i unapređenje životne sredine,

- saradnja sa Vladom Republike Srbije u oblasti strateškog planiranja i investicija,

- zdravstvo i socijalna zaštita,

- obrazovanje i sport,

- kultura,

- informisanje,

- civilni sektor,

- razvoj sistema standardizacije u lokalnoj samoupravi.

Član 5

Gradonačelnik predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice. Gradonačelnik je odgovoran za zakonitost rada Gradskog veća.

Gradsko veće može da odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja njegovih članova.

Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova ako zakonom nije utvrđena druga većina, a u skladu sa Poslovnikom o radu Gradskog veća.

Organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća, prava i dužnosti članova Gradskog veća, sastav i izbor radnih tela Veća, kao i prava i dužnosti članova radnih tela, detaljnije se uređuju Poslovnikom Gradskog veća u skladu za Zakonom i Statutom.

Član 6

Razrešenjem Gradonačelnika prestaje mandat zamenika Gradonačelnika i Gradskog veća.

Zamenik Gradonačelnika, odnosno član Gradskog veća, mogu biti razrešeni pre isteka vremena na koje su birani, na predlog Gradonačelnika ili najmanje jedne trećine odbornika, na isti način na koji su izabrani.

Istovremeno sa predlogom za razrešenje zamenika Gradonačelnika ili člana Gradskog veća, Gradonačelnik je dužan da Skupštini grada podnese predlog za izbor novog zamenika Gradonačelnika ili člana Gradskog veća, koja istovremeno donosi odluku o razrešenju i o izboru.

Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika ili član Gradskog veća koji su razrešeni ili su podneli ostavku, ostaju na dužnosti i vrše tekuće poslove, do izbora novog Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika ili člana Gradskog veća.

IV ODNOSI GRADSKOG VEĆA PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADONAČELNIKU, GRADSKIM UPRAVAMA I DRUGIM SUBJEKTIMA

Član 7

U vršenju poslova iz svoje nadležnosti, Gradsko veće ostvaruje stalnu saradnju sa Skupštinom grada, Gradonačelnikom, gradskim upravama i drugim subjektima.

Član 8

Gradsko veće usklađuje ostvarivanje funkcije Gradonačelnika i Skupštine grada organizovanjem radnih sastanaka najmanje jednom u dva meseca, kojima obavezno prisustvuju članovi Gradskog veća, Gradonačelnik i predsednik Skupštine grada.

Na radni sastanak iz stava 1. ovog člana mogu se pozvati i predstavnici odborničkih grupa, odnosno predstavnik političke stranke, koalicije stranaka, političke organizacije i grupe građana koje su osvojile mandate u Skupštini grada.

Član 9

Kada dođe do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika u vršenju poslova iz nadležnosti organa Grada, Gradonačelnik, predsednik Skupštine grada ili najmanje 1/3 članova Gradskog veća obavezni su da pokrenu postupak pred Gradskim većem za otklanjanje uzroka koji su doveli do nemogućnosti vršenja funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.

Sednicu Gradskog veća u postupku iz stava 1. ovog člana može sazvati Gradonačelnik po sopstvenoj inicijativi, koja mora biti obrazložena uz navođenje okolnosti koje su dovele do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.

U slučaju da postupak iz stava 1. ovog člana predloži predsednik Skupštine grada ili 1/3 članova Gradskog veća, Gradonačelnik je dužan da sazove sednicu Gradskog veća u roku ne dužem od 7 dana od dana dostavljanja predloga.

Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti obrazložen uz navođenje okolnosti koje su dovele do nemogućnosti u ostvarivanju funkcija Skupštine grada i Gradonačelnika.

Ukoliko Gradonačelnik ne sazove sednicu u roku utvrđenom stavom 3. ovog člana, sednicu Gradskog veća može sazvati zamenik Gradonačelnika, predsednik Skupštine grada ili član Gradskog veća određen od strane predlagača, ukoliko se postupak pokreće po predlogu najmanje 1/3 članova Gradskog veća.

Član 10

Sednici Gradskog veća iz člana 9. ove Odluke obavezno prisustvuju i mogu učestvovati u radu, bez prava odlučivanja: predsednik Skupštine grada, predsednici odborničkih grupa, odnosno predstavnik političke stranke, koalicije stranaka, političke organizacije i grupe građana koje su osvojile mandate u Skupštini grada.

Član 11

Zaključci usvojeni na sednici Gradskog veća iz člana 9. ove Odluke deklarativnog su karaktera.

Član 12

Gradsko veće u okviru svoje nadležnosti, može naložiti gradskim upravama, da u određenom roku pripreme analizu, informaciju ili izveštaj sa odgovarajućim predlozima, da donesu određeni akt ili preduzmu radnje za koje su nadležne.

U vršenju nadzora nad radom gradskih uprava, Gradsko veće poništava ili ukida akte gradskih uprava koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom ili drugim aktima.

Član 13

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave za određenu oblast u poslovima lokalne samouprave, rešava Gradsko veće, ako zakonom ili odlukom Skupštine grada nije utvrđena nadležnost drugog organa.

Gradska uprava za određenu oblast, na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta.

O dostavljenoj žalbi iz stava 2. ovog člana Gradsko veće bez odlaganja, a najkasnije u roku od 3 dana obaveštava Gradonačelnika, koji saziva sednicu Gradskog veća, odnosno sednicu nadležnog radnog tela Gradskog veća.

Rešenje u drugom stepenu Gradsko veće donosi u roku ne dužem od 15 dana od dana prijema žalbe od strane nadležne gradske uprave.

Član 14

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica i drugih subjekata.

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava za pojedine oblasti.

O podnetom zahtevu za rešavanje sukoba nadležnosti iz stava 1. i 2. ovog člana, Gradsko veće bez odlaganja a najkasnije u roku od 3 dana obaveštava Gradonačelnika, koji saziva sednicu Gradskog veća, odnosno sednicu nadležnog radnog tela Gradskog veća.

Akt o rešavanju sukoba nadležnosti iz stava 1. i 2. ovog člana Gradsko veće donosi u roku ne dužem od 15 dana od dana prijema zahteva.

Član 15

Gradske uprave podnose Gradskom veću izveštaj o svom radu, kada to ono zahteva, a najmanje jednom godišnje.

Ako Gradsko veće ne prihvati izveštaj, odnosno izveštaje iz stava 1. ovog člana, u celini ili njegovom pojedinom delu, može pokrenuti postupak za razrešenje načelnika Gradske uprave čiji izveštaj nije prihvaćen.

Gradsko veće može razrešiti načelnika, odnosno zamenika načelnika uprave i pre isteka vremena na koje je postavljen, na osnovu obrazloženog predloga gradonačelnika ili najmanje 2/3 članova Gradskog veća.

Predlog za razrešenje načelnika, odnosno zamenika načelnika može podneti i najmanje 1/3 odbornika Skupštine grada.

V AKTA GRADSKOG VEĆA I NJEGOVIH RADNIH TELA

Član 16

Gradsko veće u vršenju poslova iz svog delokruga utvrđuje Predlog Odluke o budžetu grada, donosi odluke, rešenja, zaključke, preporuke, Poslovnik i druga akta i daje mišljenja.

Radna tela Gradskog veća iz svog delokruga donose Poslovnik, zaključke, preporuke i druga akta.

Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i pravnim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima.

Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima i inicira donošenje i predlaganje odluka i drugih akata, kao i način rešavanja pojedinih pitanja.

Preporukom se predlaže način rešavanja pojedinih pitanja.

Poslovnikom se uređuju pitanja od značaja za organizaciju i rad Gradskog veća, odnosno radnog tela.

Akta Gradskog veća potpisuje Gradonačelnik.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika, akta potpisuje zamenik Gradonačelnika, a tačnost prepisa overava sekretar Gradskog veća.

Akta radnih tela Gradskog veća potpisuje predsednik radnog tela Gradskog veća, a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik predsednika.

VI SEKRETAR GRADSKOG VEĆA I GRADSKA UPRAVA ZA POSLOVE GRADSKE SKUPŠTINE I GRADSKOG VEĆA

Član 17

Gradsko veće ima sekretara.

Sekretar Gradskog veća stara se o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Gradskog veća, njegovih radnih tela i rukovodi administrativnim poslovima vezanim za njihov rad.

Gradsko veće postavlja sekretara na predlog Gradonačelnika.

Sekretar Gradskog veća postavlja se na period od 4 godine i može biti ponovno postavljen.

Za sekretara Gradskog veća može biti postavljen diplomirani pravnik sa položenim stručnim ispitom za rad u državnim organima, sa radnim iskustvom od najmanje 3 godine, na stalnom je radu u Gradskom veću i za svoj rad odgovara gradonačelniku i Gradskom veću.

Gradsko veće može, na predlog Gradonačelnika, da razreši sekretara i pre isteka mandata.

Član 18

Stručne, normativno-pravne, upravno-pravne, administrativno-tehničke, operativne i druge poslove za potrebe Gradskog veća i njegovih radnih tela vrši Gradska uprava za poslove gradske Skupštine i Gradskog veća.

Član 19

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".