ODLUKA

O PRAVIMA U SOCIJALNOJ ZAŠTITI I SOCIJALNOJ SIGURNOSTI GRAĐANA U GRADU KRALJEVU

("Sl. list grada Kraljeva", br. 8/2008)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuju se prava i posebni oblici socijalne zaštite pojedinaca i porodice u gradu Kraljevu, a koji su na osnovu člana 9. stav 3. i 4. Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana u nadležnosti grada, način i postupak ostvarivanja tih prava i iznos naknade.

Član 2

Prava u socijalnoj zaštiti u smislu ove odluke su:

1. pravo na jednokratnu pomoć,

2. pravo na putne troškove,

3. pravo na opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu,

4. pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu,

5. pravo na pomoć u kući,

6. pravo na dnevni boravak,

7. pravo na socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima,

8. pravo na korišćenje usluga Savetovališta,

9. pravo na usluge neodložnih intervencija,

10. pravo na interventni smeštaj u kriznim situacijama.

Član 3

Prava i posebne oblike socijalne zaštite utvrđene ovom odlukom mogu da ostvare lica koja imaju prebivalište na teritoriji grada Kraljeva.

Sredstva za ostvarivanje prava i posebnih oblika socijalne zaštite utvrđenih u članu 2. ove odluke obezbeđuju se u budžetu grada Kraljeva, učešćem korisnika i lica koja su u skladu sa zakonom dužna da učestvuju u njihovom izdržavanju, od donatora, sponzora i drugih izvora u skladu sa zakonom.

1. Pravo na jednokratnu pomoć

Član 4

Pravo na jednokratnu pomoć priznaje se pojedincu ili porodici koja se nađe u stanju trenutne, izuzetno teške situacije, koju ne mogu samostalno da prevaziđu, u vidu novčanog ili naturalnog davanja prema proceni Centra za socijalni rad.

Član 5

Pravo na jednokratnu novčanu pomoć priznaje se pojedincu ili porodici u obliku:

- naknade za putne troškove i ishranu prolaznika koji se nađu u stanju izuzetne socijalne potrebe,

- naknade troškova puta i ishrane korisnika prilikom dolaska i povratka sa dopusta u ustanovama socijalne zaštite i drugih ustanova,

- naknade za zadovoljavanje osnovnih životnih potreba,

- naknade troškova za korišćenje zdravstvene zaštite,

- naknade stanarine,

- naknade za troškove organizovanja škole u prirodi, ekskurzija i matura za decu na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite,

- naknade za troškove sahrane.

Član 6

Pravo na jednokratnu pomoć pojedinci ili porodica mogu da ostvare najviše 3 (tri) puta u toku jedne kalendarske godine, s tim što pojedinačni iznos ovog prava ne može biti veći od prosečne zarade po zaposlenom u gradu Kraljevu u momentu odlučivanja o pravu, a određuje se prema stvarnim potrebama u konkretnom slučaju.

Izuzetno, po proceni Centra za socijalni rad, pojedinac ili porodica može pravo na jednokratnu pomoć koristiti i više puta u kalendarskoj godini, s tim da ukupna sredstva ostvarena po osnovu ovog prava ne prelaze dvostruki iznos prosečne zarade po zaposlenom u gradu Kraljevu u momentu odlučivanja o pravu.

Član 7

Naknada za putne troškove i ishranu priznaje se licu koje se nađe na teritoriji grada Kraljeva, van svog prebivališta, bez sredstava za povratak u mesto prebivališta ili boravka, odnosno za odvođenje u prihvatilište.

Licu koje nije u stanju da se samo vrati u mesto odredišta određuje se pratilac.

Iznos naknade iz stava 1. ovog člana određuje se u visini stvarnih troškova prevoza-autobusa, voza ili prevoz vozilom Centra za socijalni rad, a za ishranu priznaje se za svaki dan 5% od iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca.

Centar za socijalni rad je dužan da u ime grada Kraljeva vodi postupak za refundiranje učinjenih troškova iz ovog člana od opštine-grada ili Centra za socijalni rad na čijoj teritoriji korisnik ima prebivalište ili boravište.

Član 8

Naknada za putne troškove i ishranu priznaje se korisniku prilikom dolaska i povratka sa dopusta-raspusta iz ustanova socijalne zaštite i drugih ustanova.

Korisniku koji nije u stanju da sam dođe ili se vrati u ustanovu određuje se pratilac.

Troškovi prevoza podrazumevaju:

- stvarne troškove prevoza (o vrsti i načinu prevoza odluku donosi Centar za socijalni rad uzimajući u obzir pre svega zdravstveno stanje i uzrast korisnika),

- troškove vozača i stručnog radnika Centra za socijalni rad koji vrše smeštaj korisnika,

- troškove ishrane korisnika tokom puta.

Iznos naknade iz stava 1. ovog člana određuje se u visini stvarnih troškova prevoza-autobusa, voza ili prevoz vozilom Centra za socijalni rad, a za ishranu priznaje se za svaki dan 5% od iznosa nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca.

Član 9

Zadovoljavanjem osnovnih životnih potreba smatra se naročito: nabavka namirnica i sredstava za higijenu, plaćanje komunalnih troškova, nabavka udžbenika i školskog pribora za decu na redovnom školovanju, nabavka ogreva, zimnice i neophodne garderobe, kao i neophodnih stvari za domaćinstvo kao i zadovoljavanje drugih potreba izazvanih specifičnim stanjem ili situacijama (bolest, teška invalidnost, trudnoća, prestanak prava na porodični ili domski smeštaj, postpenalna zaštita, pribavljanje neophodne dokumentacije radi ostvarivanja prava u oblasti socijalne zaštite).

Član 10

Naknada na ime troškova zdravstvene zaštite pripada pojedincu i porodici i to:

- za prekid neželjene trudnoće iz socijalnih indikacija,

- za pribavljanje lekarskih nalaza i lekarskih uverenja u cilju ostvarivanja prava iz socijalne zaštite i zapošljavanja korisnika,

- za nabavku lekova, lečenje i nabavku pomagala (za teške hronične bolesti, ako ne postoji drugi osnov za nabavku istih).

Visina naknade određuje se u iznosu najviše do stvarnih troškova zdravstvenih usluga.

Član 11

Pojedincu ili porodici, korisniku materijalnog obezbeđenja porodice koji plaća stanarinu može se priznati deo nastalih troškova u visini do 60% od visine stanarine, najduže do 6 meseci, a po odluci potvrđenoj od strane Kolegijuma rukovodilaca Centra za socijalni rad.

Član 12

Pravo na troškove organizovanja škole u prirodi, ekskurzija i matura priznaju se deci na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite.

Deci korisnika materijalnog obezbeđenja može se priznati pravo iz stava 1. ovog člana po odluci Kolegijuma rukovodilaca Centra za socijalni rad.

Član 13

Naknada za troškove sahrane priznaje se za:

- lice koje nema zakonske obveznike izdržavanja,

- nepoznato lice ili lice nepoznatog prebivališta,

- korisnika materijalnog obezbeđenja porodice,

- lica za koje troškove smeštaja (domskog ili porodičnog) u celosti snosi budžet Republike Srbije.

Naknada troškova se utvrđuje u visini stvarnih troškova učinjenih za nabavku najneophodnije pogrebne opreme (sanduk, pokrov i krst sa natpisom) sve po najnižoj vrednosti, kao i prevoz, sahranjivanje, taksa za grobno mesto i grobno mesto.

Naknada troškova sahrane može se priznati fizičkom licu koje je izvršilo sahranu lica iz stava 1. ovog člana, uz priložene dokaze o stvarnim troškovima, koji ne mogu biti veći od iznosa naknade iz prethodnog stava.

U slučaju da Centar za socijalni rad utvrdi postojanje zaostavštine umrlog lica, refundiraće se za iznos isplate troškova, koji se prenosi u budžet Grada.

Član 14

U postupku rešavanja o pravu na jednokratnu pomoć Centar za socijalni rad je dužan da ceni da li se pružanjem i drugih oblika socijalne zaštite može efikasnije postići zadovoljavanje potreba korisnika.

2. Pravo na putne troškove

Član 15

Naknada na ime putnih troškova po osnovu odlaska deteta sa posebnim potrebama na pregled u odgovarajuću ustanovu radi utvrđivanja stepena ometenosti pripada detetu i roditelju-staratelju u visini cene autobuske karte u oba pravca.

Član 16

Naknada na ime putnih troškova obilaska deteta sa posebnim potrebama za vreme školovanja van Kraljeva pripada roditelju-staratelju u visini cene autobuske karte u oba pravca.

Ukoliko roditelj-staratelj odvodi i dovodi dete na vikend ili raspust naknada na ime putnih troškova pripada i detetu u visini cene autobuske karte u oba pravca.

Vreme učestalosti obilaska deteta utvrđuje psiholog-pedagog škole u kojoj se dete školuje, a roditelj-staratelj je dužan da Centru za socijalni rad dostavi dokaz o izvršenoj poseti.

Član 17

Naknada na ime putnih troškova obilaska dece i srodnika koji se nalaze na smeštaju u ustanovama socijalne zaštite pripada roditelju-staratelju ili srodniku ukoliko je isti korisnik materijalnog obezbeđenja porodice ili se nalazi u teškoj materijalnoj situaciji, po proceni stručnog radnika Centra za socijalni rad, a u visini cene autobuske karte u oba pravca.

Ukoliko roditelj-staratelj ili srodnik odvodi i dovodi korisnika koji se nalazi na smeštaju u ustanovi socijalne zaštite, na vikend ili raspust, naknada na ime putnih troškova pripada i korisniku u visini cene autobuske karte u oba pravca.

Učestalost obilaska korisnika, kao i dovođenja i odvođenja na vikende i raspuste utvrđuje Centar za socijalni rad u saradnji sa nadležnom ustanovom socijalne zaštite.

Član 18

Naknada na ime putnih troškova po osnovu učešća u radionicama pripada deci i mladima sa posebnim potrebama ukoliko koriste javni prevoz za dolazak na radionice, u visini cene autobuske karte u oba pravca.

Naknada na ime putnih troškova po osnovu učešća u radionicama pripada i roditelju-staratelju ukoliko je u pratnji lica koje je umereno mentalno nedovoljno razvijeno i telesno invalidno u visini cene autobuske karte u oba pravca.

Za isplatu naknade navedenih troškova u stavu 1. i 2. korisnik ili roditelj-staratelj je dužan da Centru za socijalni rad dostavi odgovarajući dokaz o prisustvu na radionicama, kao i autobusku kartu.

Za telesno invalidno dete, koje ne može da koristi javni prevoz, roditelj-staratelj je dužan da priloži dokaz o prisustvu deteta na radionici, na osnovu čega će mu biti isplaćena naknada na ime putnih troškova u visini cene autobuske karte u oba pravca.

Član 19

Naknada na ime putnih troškova po osnovu korišćenja usluga Dnevnog boravka (za decu sa smetnjama u razvoju i decu u sukobu sa zakonom) pripada korisniku ukoliko grad nije obezbedio organizovan prevoz.

Ukoliko ne postoji organizovan prevoz, korisnici i njihovi pratioci, ukoliko za njima postoji potreba, ostvaruju pravo na naknadu putnih troškova pod uslovima predviđenim u članu 18. ove odluke.

Član 20

Naknada na ime putnih troškova za redovne učenike srednjih škola koji su korisnici materijalnog obezbeđenja porodice ili se nalaze u izuzetno teškoj materijalnoj situaciji po proceni stručnog radnika Centra za socijalni rad, a koji postižu zadovoljavajući uspeh i koriste javni prevoz do škole realizuje se kroz nabavku mesečnih karata za školsku godinu.

3. Pravo na opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili u drugu porodicu

Član 21

Pravo na opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu ima lice koje se upućuje u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, a tu opremu ne može samo da obezbedi, niti mu je mogu obezbediti srodnici koji su prema Zakonu o porodici dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.

Oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu obuhvata nabavku odeće i obuće.

Troškovi prevoza korisnika koji se upućuje na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu podrazumevaju:

- stvarne troškove prevoza o vrsti i načinu prevoza odluku donosi Centar za socijalni rad uzimajući u obzir pre svega zdravstveno stanje i uzrast korisnika,

- troškove vozača i stručnog radnika Centra za socijalni rad koji vrše smeštaj korisnika,

- troškove ishrane korisnika tokom puta.

4. Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu

Član 22

Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište priznaje se licima koja su iznenada ostala bez smeštaja ili iz drugih razloga moraju da budu zbrinuta van svoje porodice.

Korisnik može koristiti usluge prihvatilišta do uspostavljanja odgovarajućeg oblika zaštite, a najduže do 30 dana, uz mogućnost produženja prava za još 30 dana kada za to postoje opravdani razlozi po proceni Centra za socijalni rad.

Potrebu za smeštajem u prihvatilište utvrđuje i smeštaj korisnika vrši Centar za socijalni rad.

Član 23

Pravo na smeštaj u prihvatnu stanicu priznaje se licima koja se nađu u skitnji i u drugim slučajevima kada im je neophodno organizovano zbrinjavanje dok se ne uspostavi kontakt sa nadležnim Centrom za socijalni rad ili dok se ne omogući povratak lica u mesto prebivališta, ili dok se za njih ne utvrdi odgovarajući oblik socijalne zaštite.

Korisnik može koristiti usluge prihvatne stanice najduže do 7 dana.

5. Pravo na pomoć u kući

Član 24

Pravo na pomoć u kući mogu da koriste stara i iznemogla, hronično obolela i druga lica koja nisu u stanju da se sama o sebi staraju, a žive sama.

Član 25

Pomoć u kući obezbeđuje se obavljanjem neophodnih kućnih poslova (održavanje čistoće stana, pripremanje lakih i brzih obroka, pranje i peglanje) pomoć oko održavanja lične higijene, nabavka namirnica, lekova i drugih potrepština, pomoć pri šetnji, komunikacija sa drugim institucijama koje su značajne za korisnika i pomoć oko ostvarivanja zdravstvenih usluga.

Član 26

Centar za socijalni rad donosi odluku o pravu na pomoć u kući i organizuje pružanje usluge, kao i praćenje i evidentiranje iste i preispitivanje prava na godišnjem nivou.

Član 27

Cena usluge pomoći u kući i učešće korisnika i njihovih srodnika u troškovima pružanja usluge utvrđuje se posebnim pravilnikom koji donosi nadležni organ uprave grada.

6. Pravo na Dnevni boravak

Član 28

Dnevni boravak za decu i omladinu sa smetnjama u razvoju i decu u sukobu sa zakonom obezbeđuje se u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana.

O pravu na korišćenje navedenih Dnevnih boravaka odlučuje Centar za socijalni rad.

Član 29

Pravo na Dnevni boravak za decu i omladinu sa smetnjama u razvoju može se priznati licu ako mu se u porodici ne može obezbediti odgovarajuća zaštita, uzimajući u obzir potrebe korisnika, mogućnosti porodice, kao i celishodnost ovakvog oblika zaštite i druge okolnosti.

Član 30

Usluge Dnevnog boravka za decu i omladinu sa smetnjama u razvoju mogu da koriste lica koja su lakše i umereno mentalno nedovoljno razvijena, a nisu obuhvaćena obrazovnim sistemom ili su završili školovanje u skladu sa svojim mogućnostima.

Član 31

Korisnicima prava obezbeđuje se: prevoz, boravak, ishrana, zdravstveni nadzor, vaspitno-obrazovni rad, okupaciona terapija, kao i kulturno-zabavne aktivnosti.

Član 32

Dnevni boravak za decu i omladinu u sukobu sa zakonom obezbeđuje korisnicima dnevni boravak, ishranu i prevoz, vaspitno-obrazovni rad i kulturno-zabavne aktivnosti u skladu sa njihovim sklonostima i sposobnostima.

Član 33

Organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite donosi: - akt o osnivanju Dnevnih boravaka, - normative za opremanje Dnevnih boravaka, - standarde rada Dnevnih boravaka, - akt o merilima i kriterijumima za utvrđivanje cene usluga u dnevnim boravcima, - akt o merilima i kriterijumima za utvrđivanje učešća korisnika i njihovih srodnika u ceni usluga u Dnevnim boravcima.

Skupština grada Kraljeva daje saglasnost na akt o osnivanju dnevnih boravaka.

Član 34

Centar za socijalni rad u skladu sa donetim aktima iz člana 33. donosi rešenje o načinu plaćanja troškova korišćenja Dnevnih boravaka.

7. Pravo na socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima

Član 35

Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima je vid posebnog oblika socijalne zaštite u objektu predviđenim posebnim aktom.

Nosilac prava korišćenja objekta ovog oblika stanovanja je grad Kraljevo, sa svim pravima i obavezama koje iz toga proističu, uključujući i upis u zemljišne knjige.

Troškovi investicionog održavanja objekta za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima finansiraju se iz budžeta grada Kraljeva.

Član 36

Objektom namenjenim za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima upravlja Centar za socijalni rad.

Sve odluke koje se odnose na održavanje objekta u nadležnosti su Centra za socijalni rad.

Član 37

Pravo na socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima imaju stambeno neobezbeđena lica i porodice u stanju socijalne potrebe (izbegla lica, lokalno stanovništvo).

Član 38

Korisnici prava iz prethodnog člana ove odluke mogu biti: - korisnici prava na materijalno obezbeđenje, - stara lica, samci i parovi kojima nije potrebna tuđa nega i pomoć, - samohrani roditelji maloletne dece koji su ujedno i korisnici materijalnog obezbeđenja, - lica koja su kao maloletna bila pod posebnom zaštitom države (starateljstvo, smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu), ako nisu dovoljno osposobljena za život, bez pomoći društvene zajednice.

Član 39

U objektu se angažuje domaćin socijalnog stanovanja, koji je radno sposoban i koji sa svojom porodicom u objektu koristi stambenu jedinicu koja je namenjena domaćinskoj porodici.

Član 40

Naknada za rad domaćina isplaćuje se mesečno iz sredstava budžeta grada Kraljeva u visini iznosa socijalne sigurnosti za porodicu sa četiri člana, prema rešenju Ministarstva nadležnog za poslove socijalne zaštite o nominalnim iznosima minimalnog nivoa socijalne sigurnosti uvećane za iznos doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje.

O međusobnim pravima i dužnostima zaključuje se ugovor između domaćina i Centra za socijalni rad.

Član 41

Izbor korisnika i domaćina socijalnog stanovanja vrši Komisija Centra za socijalni rad u skladu sa Pravilnikom o rešavanju stambenih potreba korisnika Centra.

Član 42

Korisnici socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima su dužni da, ukoliko imaju prihode veće od nivoa socijalne sigurnosti utvrđene zakonom, iz dela prihoda iznad nivoa socijalne sigurnosti, plaćaju srazmeran deo troškova za utrošenu struju, grejanje, vodu i komunalne usluge, na način i u rokovima koji se utvrđuju posebnim ugovorom između korisnika i Centra za socijalni rad.

Za korisnike čiji su prihodi na nivou socijalne sigurnosti ili ispod njih, troškove iz prethodnog stava snosi Centar za socijalni rad, a iz sredstava budžeta grada Kraljeva, obezbeđenih za te namene.

Dokaz o visini ukupnih primanja domaćinstva na mesečnom nivou korisnici stambenih jedinica su dužni da dostavljaju računovodstvu Centra na kvartalnom nivou.

Član 43

Domaćin socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima sam snosi sve troškove navedene u prethodnom članu.

Član 44

Korisniku prestaje pravo na korišćenje socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima u slučaju: - kad ispuni uslov za neki drugi oblik socijalne zaštite, - ako dođe do promene u njegovom porodičnom, radno pravnom i imovinsko pravnom statusu, koja je od uticaja na njegovo pravo na korišćenje objekta, - ako nenamenski koristi prostor i opremu, - ako svojim ponašanjem remeti utvrđeni kućni red i time ometa druge korisnike u nesmetanom korišćenju smeštaja, - ako ne izmiruje pripadajuće troškove korišćenja stana, - smrću korisnika.

Rešenje o prestanku prava donosi Komisija Centra za socijalni rad u skladu sa Pravilnikom o rešavanju stambenih potreba korisnika Centra.

Član 45

Centar za socijalni rad je u obavezi da jednom godišnje preispita uslove za dalje korišćenje prava na socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima.

8. Pravo na korišćenje usluga Savetovališta

Član 46

Građani mogu koristiti usluge savetovališta, koje se organizuje kao Savetovalište za predbračne, bračne i porodične odnose.

U Savetovalištu se realizuju psihološko-pedagoške, socijalne i pravne usluge.

Član 47

Odluku o radnom vremenu, broju izvršilaca angažovanih stručnih radnika, kao i o pripadajućoj naknadi za obavljene poslove u okviru Savetovališta, doneće organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

9. Pravo na usluge neodložnih intervencija

Član 48

Pravo na usluge neodložnih intervencija podrazumeva: - osiguranje bezbednog okruženja za decu, odrasle i stare (žrtve nasilja), - neodložno uključivanje sistema socijalne zaštite u slučajevima vršenja krivičnih dela maloletnika, - blagovremeno upućivanje na zdravstveno zbrinjavanje korisnika, - blagovremeno upućivanje korisnika na usluge drugih sistema i drugih resursa u lokalnoj zajednici.

Član 49

Usluge neodložnih intervencija obezbeđuju se kroz 24-časovnu dostupnost Centra za socijalni rad.

Centar za socijalni rad je u obavezi da obezbedi usluge neodložnih intervencija u skladu sa kriterijumima prioriteta reagovanja, a u saradnji sa ostalim institucijama koje se angažuju po jasno utvrđenim procedurama u razrešavanju kriznih situacija.

Član 50

Odluku o pripadajućoj naknadi angažovanih stručnih radnika za obavljanje poslova u okviru usluge neodložnih intervencija, doneće organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

10. Pravo na interventni smeštaj u kriznim situacijama

Član 51

Pravo na interventni smeštaj u kriznim situacijama imaju žrtve nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja u porodici (deca, odrasli i stari), kao i stara lica, koja nemaju adekvatnu porodičnu brigu i uslove za stanovanje, a obrađeni su za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite i čekaju na realizaciju istog.

Član 52

U zavisnosti od procene stručnih radnika Centra za socijalni rad, lica iz člana 51. mogu se smestiti u ustanovu socijalne zaštite ili u hraniteljsku porodicu pripremljenu za urgentni smeštaj.

Član 53

Interventni smeštaj može trajati do 7 dana, s tim što postoji mogućnost produženja ovog roka na još 7 dana u izuzetno komplikovanim situacijama, a po odluci Kolegijuma Centra za socijalni rad.

Član 54

Odluku o pripadajućoj naknadi na mesečnom nivou za angažovane urgent hraniteljske porodice za decu, kao i urgent hraniteljske porodice za odrasle i stare, i Gerontološki centar u Mataruškoj Banji, koji obezbeđuje mesto za prihvat lica iz člana 51. doneće organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove socijalne zaštite u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

11. Prelazne i završne odredbe

Član 55

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana u opštini Kraljevo ("Službeni list opštine Kraljevo" broj 25/04, 8/05, 16/05 i 18/06).

Član 56

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".