ZAKLJUČAKO DONOŠENJU STRATEŠKOG PLANA ZA RAZVOJ USLUGA SOCIJALNE ZAŠTITE OD 2008.-2012. GODINE, SA STRATEŠKIM PLANOM("Sl. list Grada Sremska Mitrovica", br. 1/2008) |
I
DONOSI SE Strateški plan za razvoj usluga socijalne zaštite od 2008-2012. godine.
II
Ovaj zaključak stupa na snagu danom donošenja, a biće objavljen, u ("Službenom listu grada Sremska Mitrovica").
STRATEŠKI PLAN ZA RAZVOJ USLUGA SOCIJALNE ZAŠTITE 2008-2012.
Strategija razvoja socijalne zaštite Grada Sremska Mitrovica, nastala je u okviru Projekta "Planiranje usluga socijalne zaštite - plus", a kao rezultat rada Komisije za planiranje socijalne politike Grada Sremska Mitrovica, koju čine predstavnici lokalne samouprave, socijalne zaštite, prosvete, zdravstva, Nacionalne službe za zapošljavanje i udruženja građana. Ovo je zajednički projekat Ministarstva rada i socijalne politike, Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i Evropske agencije za rekonstrukciju.
Realizacija Projekta, započeta je aprila 2007, a planirano je da se završi krajem juna 2008. godine.
Projekat finansiraju UNDP i Ministarstvo rada i socijalne politike, sredstvima donatora.
Cilj projekta je podrška sprovođenju Strategije razvoja socijalne zaštite, i izgradnja kapaciteta lokalne samouprave i svih drugih relevantnih učesnika u sistemu socijalne zaštite, na centralnom (projekti regionalnog značaja) i lokalnom nivou.
Svrha ovog Strateškog plana je da doprinese uspešnoj decentralizaciji u okviru sistema socijalne zaštite, i da obezbedi blagovremenu i kvalitetnu uslugu korisnicima, podizanjem nivoa razvijenosti postojećih lokalnih kapaciteta, stvaranjem tehničko materijalnih preduslova za njihovu realizaciju, uvođenjem novih usluga socijalne zaštite i podizanjem nivoa znanja profesionalaca.
Strateškim planom stvaramo mogućnosti da se na sistemski, organizovan i odgovoran način, pristupi rešavanju socijalnih problema i zadovoljavanju socijalnih potreba građana, polazeći od definisanih ciljeva i konkretnih zadataka, a shodno tome, i omogućavanju realnog planiranja i izdvajanja budžetskih sredstava.
Okviri za izradu ovog dokumenta su Nacionalne strategije, donete u ovoj oblasti, kao što su: Strategija za smanjenje siromaštva u Srbiji, Nacionalni plan akcije za decu, Nacionalna strategija za zapošljavanje, Strategija sistema socijalne zaštite i slično, kao i principi proklamovani međunarodnim dokumentima i važeći međunarodni standardi, pa će ovim dokumentom biti uspostavljena kvalitetna veza sa savremenim tokovima na nacionalnom i međunarodnom nivou.
Strateški plan je izrađen na osnovu aktuelnih podataka, potreba i problema, u vremenu njegovog donošenja, i predstavlja polaznu osnovu održivog razvoja u oblasti socijalne politike. On je razvojni dokument koji će se menjati, na osnovu iskustva i potreba koje se u njegovoj realizaciji budu otkrivale.
U narednom periodu dobrodošle su sve institucije, udruženja i pojedinci, zainteresovani za rešavanje socijalnih problema građana Sremske Mitrovice.
Ovo je prilika i da se iskaže zahvalnost svima, koji su učestvovali u procesu donošenja Strategije, a sve u želji da se unapredi kvalitet života naših sugrađana.
Grad Sremska Mitrovica predstavlja sredinu u kojoj je, zahvaljujući zajedničkom i odgovornom učešću građana i institucija, unapređena socijalna sigurnost osetljivih grupa i smanjena nezaposlenost i siromaštvo, što je doprinelo kvalitetnijem životu građana.
Partnerstvom građana, lokalne samouprave, relevantnih institucija i organizacija, podizanjem nivoa profesionalne kompetentnosti pružaoca usluga i razvojem njihovih kapaciteta, unapredićemo sistem socijalne zaštite u skladu sa prepoznatim potrebama građana.
ODELJAK 3 - PRINCIPI I VREDNOSTI
Strategija razvoja lokalnih usluga socijalne zaštite, u Gradu Sremska Mitrovica biće utemeljena na sledećim principi i vrednostima:
Principi:
• Pružanje usluga usaglašeno sa prepoznatim potrebama
• Dostupnost usluga
•Održivost usluga
•Javnost u radu
•Profesionalna kompetentnost
• Partnerstvo sva tri sektora
• Uvođenje novih i unapređenje postojećih usluga na lokalnom nivou
• Aktivno učešće korisnika u planiranju i realizaciji usluga
Vrednosti:
• Najbolji interes korisnika
• Odsustvo svake diskriminacije
• Kvalitet rada
• Transparentnost u radu
• Zadovoljavanje potreba građana na najbolji način, na lokalnom nivou
• Aktivan i zadovoljan građanin
Grad Sremska Mitrovica se nalazi na severozapadu Srbije, na kontaktu triju različitih morfoloških celina: sremske ravnice, mačvanske ravnice i fruškogorkog pobrđa. Površina Grada Sremska Mitrovica iznosi 76.153 hektara. Grad Sremska Mitrovica čine: naseljeno mesto Sremska Mitrovica, naselje gradskog karaktera Mačvanska Mitrovica na desnoj, prigradsko naselje Laćarak na levoj obali reke Save i 23 seoska naselja.
Na području grada živi 85.902 stanovnika, od čega su 1.484 lica sa potvrđenim izbegličkim statusom jer je tokom 2007. godine 722 lica izgubilo status radi regulisanja lične karte i promene prebivališta u Republici Srbiji i 80 lica raseljenih sa Kosova. U gradu živi 44.038 žena i 41.864 muškarca. Grad ima 34 mesne zajednice, od kojih je 9 u naseljenom mestu Sremska Mitrovica, u kome živi oko 30.000 stanovnika. U Laćarku i Mačvanskoj Mitrovici živi 15.000, a u selima oko 40.902 stanovnika.
U gradu imamo 29391 domaćinstvo, od čega:
Sa 1 članom |
5.721 domaćinstava |
Sa 2 člana |
7.383 domaćinstava |
Sa 3 člana |
5.937 domaćinstava |
Sa 4 člana |
6.464 domaćinstava |
Sa 5 članova |
2.270 domaćinstava |
Sa 6 članova |
1.158 domaćinstava |
Sa 7 članova |
330 domaćinstava |
Sa 8 članova |
71 domaćinstava |
Sa 9 članova |
30 domaćinstava |
Sa 10 članova |
27 domaćinstava |
Prosečan broj članova domaćinstva je 2.92.
Učešće starog stanovništva u ukupnoj populaciji je 15,85%, što znači da stanovnika preko 65 godina života ima 13.612, od tog broja 5.640 muškaraca i 7.972 žene. Podaci pokazuju da je stanovništvo grada u stalnoj tendenciji starenja.
Starosna struktura stanovništva:
Ukupno: |
0-4 |
5-9 |
10-14 |
15-19 |
20-24 |
25-29 |
30-34 |
35-39 |
40-44 |
45-49 |
85.902 |
3.936 |
4.624 |
5.164 |
5.642 |
5.888 |
5.738 |
5.587 |
6.313 |
6.515 |
7.147 |
50-54 |
55-59 |
60-64 |
65-69 |
70-74 |
75-79 |
80-84 |
85-89 |
90-94 |
95 i više |
Nep. |
6.190 |
4.164 |
5.387 |
5.235 |
4.165 |
2.294 |
931 |
273 |
99 |
21 |
594 |
Na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje je 9.630 nezaposlenih, od toga, 4.584 žene. Tokom godine 2.455 lica zasnovalo je radni odnos na neodređeno, a 4.841 na određeno vreme.
Naš grad je u decembru mesecu imao 12.811 penzionera, od toga invalidskih penzionera - 2.746, starosnih penzionera - 6.534 i porodičnih - 3.531.
Naročito nehigijenskih naselja na teritoriji grada nema. Romi su grupisani u nekoliko naselja, na rubovima naseljenog mesta Sremska Mitrovica, Mačvanske Mitrovice i Laćarka, koja nisu nehigijenska (imaju vodu, struju, kuće od tvrdog materijala i dr.).
Zdravstvena zaštita stanovništva se realizuje u Zdravstvenom centru Sremska Mitrovica, koji pokriva teritoriju celog Srema. U Zdravstvenom centru zaposleno je 212 lekara od čega 104 specijalista. 9 specijalista angažovano je za zdravstvenu zaštitu žena, 8 radi na zdravstvenoj zaštiti predškolske dece, a 7 na zaštiti školske dece i omladine. Na jednog lekara ima 399 stanovnika.
Na teritoriji grada ukupno ima 11 (matičnih) osnovnih škola sa 346 odeljenja i 7.142 učenika. Ukupno ima 7 srednjih škola u kojima se u 170 odeljenja školuje 4.214 dece. Takođe, u Sremskoj Mitrovici postoji Visoka škola za obrazovanje vaspitača u kojoj je upisan 321 student sa teritorije celog Srema.
Škola za osnovno i srednje obrazovanje "Radivoje Popović" u ukupno 27 odeljenja ima upisano 191 učenika. U okviru škole deluje i Dnevni boravak za decu, omladinu i odrasla lica ometena u psihičkom razvoju, osnovan opštinskom Odlukom 1997. godine, koji ima nešto preko 30 korisnika.
U Sremskoj Mitrovici postoji i Dom učenika u kome je smešteno 167 srednjoškolaca.
Predškolska ustanova "Pčelica" ima 8 objekata (6 u naseljenom mestu Sremska Mitrovica, po jedan u Mačvanskoj Mitrovici i Laćarku) i 20 pripremnih predškolskih grupa u selima, u kojima je zbrinuto ukupno 1803 mališana.
Struktura stanovništva starijih od 15 godina po obrazovanju i polu (popis iz 2002. god.)
Ukupno: 72.178, žena 37.359
|
Bez škole |
1-3 razreda |
4-7 razreda |
Osnovno obrazovanje |
SSS |
VSS |
Visoka |
Nep. |
Ukupno: |
4.362 |
1.495 |
10.834 |
17.261 |
30.524 |
2.926 |
3.468 |
1.308 |
Žena: |
3.287 |
1.056 |
6.461 |
9.314 |
13.633 |
1.440 |
1.654 |
514 |
Postupak privatizacije društvenih preduzeća bi trebao da bude okončan krajem 2008. g. Skoro sva društvena privredna preduzeća u Gradu Sremska Mitrovica su privatizovana (uglavnom neuspešno), a manji broj se nalazi u postupku privatizacije. Za sada u procesu privatizacije se ne nalaze preduzeća od opšteg interesa (državna, javna i preduzeća koja su u sastavu velikih sistema).
Neka preduzeća su likvidirana, u nekim je višestruko smanjen broj radnika, ali mala i srednja preduzeća zauzimaju sve značajnije mesto u razvoju našeg grada.
Najznačajnije novootvoreno preduzeće sa najviše zaposlenih je "Moeller electric". JP "Matroz" sa 1200 zaposlenih radnika je tokom 2007. g. otišlo pod stečaj.
Prosečna bruto zarada za Grad Sremska Mitrovica za novembar 2007. godine je 39.505,00 din., privreda 34.030,00 din., vanprivreda 45.519,00 din., a prosečna zarada bez poreza i doprinosa je 28.285,00 din., u privredi 24.436,00 din. a u vanprivredi 32.512,00 din.
1) ANALIZA ZAINTERESOVANIH STRANA
Krajnji korisnici-ce |
Ključni partneri |
- deca i mladi |
- prosveta, zdravstvo, Predškolska ustanova, Centar za socijalni rad, Nacionalna služba za zapošljavanje, nevladine organizacije, Lokalna samouprava, Ministarstvo omladine i sporta, Ministarstvo rada i socijalne politike |
- osobe sa invaliditetom |
- Ministarstvo rada i socijalne politike - sektor zaštite osoba sa invaliditetom, Lokalna samouprava, nevladine organizacije, Nacionalna služba za zapošljavanje, Centar za socijalni rad, Fond PIO, zdravstvo, prosveta, Ministarstvo omladine i sporta. |
- odrasla i stara lica |
- Lokalna samouprava, Centar za socijalni rad, nevladine organizacije, Ministarstvo rada i socijalne politike, zdravstvo |
- nezaposleni |
- Ministarstvo rada i socijalne politike, Nacionalna služba za zapošljavanje, Fond PIO, Centar za socijalni rad |
Matrica za analizu ključnih zainteresovanih strana
Zainteresovana strana i njene osnovne karakteristike |
Potrebe zainteresovane strane |
Kapaciteti zainteresovane strane (znanja, veštine, društvena moć...) |
Šta motiviše zainteresovanu stranu na promene |
Aktivnosti koje je moguće sprovesti da bi se odgovorilo na potrebe zainteresovane strane |
|
1. Krajnji korisnici |
|||||
deca i mladi 1. deca bez roditeljskog staranja |
1. smeštaj - prihvatilište |
1. mladost |
1. promena kvaliteta života |
1. hraniteljstvo |
|
osobe sa invaliditetom 1. nemogućnost funkcionisanja i kretanja |
1. lečenje i rehabilitacija |
1. želja za podizanjem kvaliteta života |
1. želja za dostupnim i raznovrsnim školovanjem |
1. unapređivanje zdravstvene zaštite (lekovi, ortopedska pomagala, rehabilitacioni centri) |
|
odrasla i stara lica 1. 15,85% starih - starijih od 65 godina u ukupnoj populaciji |
1. finansijska i materijalna podrška |
1. iskustvo, znanje, razumevanje strpljenje |
1. obogaćivanje životnih aktivnosti |
1. dodatna finansijska i materijalna pomoć |
|
nezaposleni 1. nedostatak finansijskih sredstava |
1. potreba za pronalaženjem zaposlenja, |
1. spremnost za rad, motivacija i energičnost |
1. želja za pronalaženjem dugoročnijeg zaposlenja |
1. pojačati aktivnosti na potpunijoj informisanosti nazaposlenih lica, kako o slobodnim poslovima, tako i o programima koje realizuje NSZ (više uključiti medije), |
|
2. Ključni partneri |
|||||
lokalna samouprava 1. opredeljenje za sprovođenje reforme |
1. donošenje strategije lokalnog održivog razvoja |
1. povoljan geografski položaj |
1. da svi građani budu zadovoljni |
1. donošenje strategije lokalnog razvoja |
|
Centar za socijalni rad 1. Jedina ustanova na teritoriji grada koja obavlja delatnost iz oblasti socijalne zaštite, a od posebnog je društvenog interesa |
1. poboljšanje uslova rada (potreban dodatni prostor, bolja tehnička opremljenost, proširenje postojeće računarske mreže, vozilo za prevoz osoba sa invaliditetom, starih, bolesnih i nepokretnih) |
1. objekat površine 240 m2, sa salom za sastanke i 16 kancelarija |
1. Dosadašnja praksa u radu ukazuje na neophodnost proširenja postojećih delatnosti i otvaranje novih servisa koji će omogućiti blagovremeno i kvalitetno zadovoljenje potreba korisnika |
1. Dodatna materijalna izdvajanja lokalne samouprave i resornog ministarstva |
|
Zdravstveni centar 1. građani Grada Sremska Mitrovica upućeni na korišćenje zdravstvenih usluga u okviru Doma zdravlja i Opšte bolnice. |
1. Neophodnost da službe Doma zdravlja čine fizičku celinu, tj. budu pod istim krovom, što će doprineti bržem, dostupnijem i kvalitetnijem pružanju zdravstvenih usluga. |
1. Otvorenost i potreba da se šire informacije koje će doprineti povećanju zdravstvene kulture građana Sremske Mitrovice |
1. Kvalitetno pružanje zdravstvenih usluga građanima Grada Sremska Mitrovica |
1. Jačanje prevencije i škroka edukacija stanovništva kroz tribine, predavanja, popularne emisije na elekronskim medijima, tipa pitanja i odgovori, obeležavanje značajnih datuma: mesec borbe protiv raka, pušenja, tuberkoloze i sl. |
|
Nacionalna služba za zapošljavanje 1. filijala u S. Mitrovici obuhvata Grad Sr. Mitrovicu, i šest opština: Rumu, Šid, Pazovu, Pećince, Inđiju i Irig |
1. pojačati saradnju sa Unijom poslodavaca |
1. stručni kadar veoma osposobljen za poslove koje obavlja |
1. orijentacija da je nezaposlenost ekonomska, a ne socijalna kategorija |
1. stvoriti još povoljnije uslove za strana i domaća ulaganja u privredu, poljoprivredu, sport i turizam |
|
Crveni krst 1. humanitarna, nezavisna neprofitna i dobrovoljna organizacija, osnovana za teritoriju Grada Sremska Mitrovica |
1. finansijska podrška lokalne samouprave neophodna za potpuno realizovanje Zakonom poverenih poslova, |
1. Zakon o Crvenom krstu Srbije, |
1. Misija Crvenog krsta - da olakša ljudsku patnju, pomoć ugroženima (u ratnim i mirnodopskim uslovima), prosvećivanje u oblasti zdravstvene i socijalne zaštite |
1. sprovođenje Zakonske regulative o finansiranju Crvenog krsta, Zakona o lokalnoj samoupravi, Zakona o bezbednosti na radu i Zakona o CK Srbije, |
|
Prosveta 1. Predškolska ustanova "Pčelica" - 1803 mališana smeštena u 8 objekata (6 u naseljenom mestu Sremska Mitrovica, po jedan u Mačvanskoj Mitrovici i Laćarku) i 20 pripremnih predškolskih grupa u selima. |
- nužno je usklađivanje sistema obrazovanja sa pravcima opšteg razvoja |
- stručan i kompetentan kadar osposobljen za poslove koje obavlja |
osposobljavajući pojedince za stvaralaštvo, obrazovni sistem pridonosi opštem napretku društvenog, privrednog naučnog i kulturnog delovanja, |
- u saradnji sa Ministarstvom prosvete utvrditi programsku ponudu za usavršavanje nastavnika na lokalnom nivou, |
|
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo za sport i omladinu, Ministarstvo ekonomije, Pokrajinski sekretarijat za socijalnu zaštitu 1. predlaganje zakona i sprovođenje reformi, |
1. bolja međusobna saradnja |
1. stručnost, znanje, veština, finansijska moć, velika društvena moć, |
1. odgovoran pristup partnerstvu |
1. finansijska podrška |
|
Nevladine organizacije 1. Društvo za cerebralnu i dečju paralizu Sremskog okruga |
1. finansijska, prostorna i tehnička podrška lokalne samouprave, |
1. edukovanost |
1. rešavanje problema i zadovoljavanje potreba ciljne grupe |
1. konkurisanje kvalitetnim projektima |
|
Fond PIO 1. filijala obuhvata S. Mitrovicu, Rumu, Šid, Pazovu, Pećince, Irig i Inđiju - invalid. penzioneri |
1. saradnja sa drugim fondovima |
1. stručni kadar osposobljen za posao koji obavlja |
1. orijentacija da krajnjim korisnicima pruži odgovarajući stepen zaštite, koji odgovara njihovom zdravstvenom stanju (izmena zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju) |
1. izmeniti Zakon u pogledu kategorija invalidnosti |
2) ANALIZA STANJA U SEKTORU SOCIJALNE ZAŠTITE
Centar za socijalni rad "Sava" u Sremskoj Mitrovici je jedina Ustanova na teritoriji grada koja obavlja delatnost socijalne zaštite, sa tradicijom u radu dugom 45 godina.
Na evidenciji Centra, na kraju 2007. godine, bilo je 6669 korisnika socijalne i porodično pravne zaštite, a još 1881 lice je obuhvaćeno radom u okviru preventivnih programa, tribina i radionica, kao i kroz izdavanje različitih vrsta uverenja.
Broj i struktura korisnika socijalne zaštite
korisnici socijalne pomoći |
1165 porodica |
korisnici dečjeg dodatka |
3007 |
korisnici tuđe nege i pomoći uvećan dodatak |
346, 210 |
korisnici ustanova za smeštaj |
175 |
korisnici jednokratne pomoći |
1504 |
broj dece na hraniteljstvu |
50 |
broj hraniteljskih porodica |
25 aktivnih, 8 pasivnih |
Grad Sremska Mitrovica (tada opština) je u 2007. godini, za Centar za socijalni rad "Sava", ukupno izdvojio 10.671.000,00 dinara, što je bilo manje od 1% od ukupnog gradskog budžeta.
Iz gradskog budžeta se sada finansira:
1. Savetovalište za brak i porodicu
Organizovano je kao posebna stručna ekipa u okviru Centra. Angažuje 2 stručna radnika sa visokom stručnom spremom: diplomiranog socijalnog radnika i diplomiranog psihologa. Oba stručna radnika su završila četvorogodišnju edukaciju iz sistemske porodične terapije u Institutu za mentalno zdravlje u Beogradu. Stekli su znanje i veštine porodičnog psihoterapeuta, te poseduju odgovarajući međunarodno priznat sertifikat. Savetovalište pruža konsultativne i savetodavno terapijske usluge. U skladu sa potrebama, sarađuju sa kolegama iz Centra, i stručnjacima iz ostalih relevantnih službi i institucija..
Tokom 2007. godine, usluge Savetovališta koristilo je 315 korisnika. Ukupno je bilo 374 seanse. Savetovalište ima terapeutsku sobu sa kompletnom pratećom opremom koja je, pored toga što se koristi u svakodnevnom terapeutskom radu, neophodna Centru i multidisciplinarnom timu u radu sa decom žrtvama nasilja, a radi maksimalne zaštite deteta i obavljanja minimalnog broja razgovora sa njim, tačnije, samo jednog razgovora. Na ovaj način smo eliminisali dodatno traumatizovanje žrtve stalnim potkrepljivanjem sećanja na stresni događaj.
2. Služba pomoći u kući i nege
U Službi je angažovano 6 gerontodomaćica - negovateljica i jedna viša medicinska sestra, kao rukovodilac Službe. Pokrivaju potrebe građana naseljenog mesta Sremska Mitrovica i Mačvanske Mitrovice. Usluge koje pružaju su besplatne. U 2007. godini, imali su 72 korisnika, kojima je pruženo preko 2000 usluga.
S obzirom na zdravstvenu patologiju stanovništva, očekivan porast obolelih od malignih neoplazmi i bolesti krvnih sudova, očekuje se sve veći broj zahteva za ovom vrstom usluga.
3. Stanovanje uz podršku za mlade koji napuštaju sistem socijalne zaštite - kuća na pola puta
Centru za socijalni rad "Sava" je kroz NIP, tokom 2006-te godine odobrena kupovina stambenog prostora koji će u narednom periodu biti korišten za stanovanje uz podršku mladih koji izlaze iz ustanova socijalne zaštite ili hraniteljskih porodica. Početkom 2007. god. kupljen je stan, po strukturi trosoban, veličine 64,65 m2, u strogom centru grada. Decembra prošle godine, ovaj stan je završen i opremljen svim neophodnim pokućstvom. Trenutno u stanu živi dvoje mladih, a obavezu plaćanja troškova investicionog održavanja, kao i režijske troškove, preuzela je Opština, sada Grad Sremska Mitrovica.
4. Dnevni boravak za decu, omladinu i odrasle sa smetnjama u psihičkom razvoju
Organizaciono pripada školi "Radivoj Popović", a Centar za socijalni rad utvrđuje pravo na korišćenje i vrši stručni nadzor nad radom. Usluge Dnevnog boravka koristi 36 lica, a grad snosi kompletne troškove rada, kao i troškove prevoza za korisnike i njihove pratioce.
5. Realizacija šestomesečnog programa "Pomoć u kući" (za sva sela Grada Sremska Mitrovica), u okviru javnih radova, u saradnji sa Ministarstvom za ekonomiju i regionalni razvoj, koji starim i bolesnim, deci i odraslim, polupokretnim i nepokretnim, korisnicima dodatka za pomoć i negu drugog lica, obezbeđuje humanije uslove života, a nezaposlenim licima, koja su socijalno ugrožena, daje mogućnost za zaposlenje. Usluge Pomoći u kući koristi 178 lica.
6. Realizacija preventivno razvojnog programa "Otključaj toleranciju"
Sprovodi se u četiri seoske osnovne škole, sa učenicima osmih razreda. U nastavku realizacije, planira se završavanje radionica sa učenicima osnovnih škola, organizovanje kviza za učenike koji su prošli radionice, na temu: Nenasilna komunikacija, tolerancija i diskriminacija. Kviz se organizuje u cilju integracije usvojenih znanja i veština kod učenika koji su prošli program, kao i promocije nenasilja i tolerancije.
7. Realizacija tribina sa temom: Alkoholizam, Nasilje u porodici, i Maloletnička delinkvencija
Dosadašnja praksa u radu ukazuje na neophodnost sprovođenja kampanje za pronalaženje i odabir hraniteljskih porodica, koje bi bile spremne da prihvate odrasla i stara lica na porodični smeštaj, realizaciju Programa "Moje snage", čija su ciljna grupa deca iz problematičnih porodica, korisnika različitih usluga Centra. Na teritoriji Grada Sremska Mitrovica postoji dobro razvijena mreža hraniteljskih porodica u kojima se na smeštaju nalaze deca bez roditeljskog staranja. Ovaj vid zbrinjavanja omogućava kvalitetnu i kontinuiranu brigu o deci koja ostaju u poznatom socijalnom okruženju, uz česte kontakte sa porodicom porekla.
Neophodno je, pored toga, realizovati program "Urgentno i specijalizovano hraniteljstvo" za decu, kao i projekta malog Doma za stare sa dnevnim boravkom za odrasla, stara i invalidna lica.
Deca i mladi sa teškim poremećajima u psihofizičkom razvoju posebno su ugroženi upućivanjem u druge sredine radi zbrinjavanja. Izmeštanjem iz sredine dolazi do prekida porodičnih i drugih socijalnih veza, javljaju se teškoće u održavanju kontakata sa porodicom. Često menjanje sredine zahteva stalne adaptacije deteta, a ako porodica i postoji, javljaju se teškoće povratka posle otpusta deteta zbog prekida socijalnih relacija u sredini porekla. Iz ovih razloga, uočena je potreba da se na lokalnom nivou osnuje domsko odeljenje za smeštaj dece sa problemima u psihofizičkom razvoju, a za koju ne postoji mogućnost smeštaja u hraniteljske porodice. Ovo odeljenje trebalo bi da bude malog smeštajnog kapaciteta, do 10 korisnika, što je u skladu sa potrebama dece i novim standardima u radu.
Realizacija projekta dnevnog centra za decu i mlade...
|
• SNAGE |
• SLABOSTI |
|
• MOGUĆNOSTI |
• PREPREKE |
ODELJAK 5 - STRATEŠKI PRIORITETI
5.1. Razvoj lokalnih kapaciteta za realizaciju strategije razvoja socijalne zaštite
Lokalni kapaciteti vladinog sektora, za realizaciju strategije razvoja socijalne zaštite u Gradu Sremska Mitrovica su relativno dobro razvijeni, sa tradicijom u radu i zapaženim rezultatima. Stoga ih, u narednom periodu, treba učiniti dostupnijim građanima, kroz različite medijske kampanje, i time ostvariti maksimalno korišćenje raspoloživih kapaciteta.
U Gradu Sremska Mitrovica registrovano je preko 15 udruženja građana i nevladinih organizacija koje sprovode određene programe iz ove oblasti, a uz dodatnu podršku, spremni su i za realizaciju Strategije razvoja socijalne zaštite.
Nažalost, prilično je nerazvijen privatni sektor u oblasti pružanja usluga socijalne zaštite. Stoga, u narednom periodu treba preduzeti niz mera, u cilju motivisanja privatnog sektora za realizaciju Strategije. U sva tri sektora, treba podići nivo postojećih kapaciteta, stvoriti tehničko materijalne preduslove za njihovu realizaciju, uvesti nove usluge socijalne zaštite, podići nivo znanja svih profesionalaca, i realizovati njihovo međusobno umrežavanje kroz koordiniranu aktivnost Komisije za planiranje socijalne politike Grada Sremska Mitrovica.
Postoji i potreba za angažovanjem većeg broja ljudi u postojećim institucijama i organizacijama, kao i angažovanje novih, u nedostajućim sektorima. Problem nam je takođe i neadekvatan prostor i oprema. Postoji potreba za kontinuiranim stručnim usavršavanjem zaposlenih u sistemu socijalne zaštite..
Slaba informisanost određene kategorije korisnika, ukazuje na nužnost štampanja brošure - vodiča kroz prava, koji će, pre svega, stanovnicima sela, učiniti dostupnim informacije o pravima i mogućnostima koje im reforma pruža.
Formirana je Komisija za planiranje socijalne politike koja treba da se aktivira i u oblasti projektnog menadžmenta, sa akcentom na mogućnost pribavljanja finansijskih sredstava za nove usluge socijalne zaštite, kao i za praćenje i implementaciju decentralizacije sistema socijalne zaštite u lokalnoj sredini..
5.2. Zaštita dece i mladih
Problemi i dijagnoza stanja
U Gradu Sremska Mitrovica živi 85.902 stanovnika, od čega je 13.166 dece i omladine od 1-19 godina. U našem gradu ne postoji jedinstvena baza podataka o deci i mladima koja bi obezbedila validne podatke o uključenosti ovog dela populacije u društvenu brigu i zaštitu.
Prema podacima Gradske uprave za obrazovanje i kulturu oko 13.166-oro dece obuhvaćeno je sistemom školskog i predškolskog obrazovanja (1- 19 god.). Od tog broja 1803 deteta je uključeno u sistem predškolskog, 7142- oje dece je u osnovnim školama, a 4214-oro dece pohađa srednje škole.
U Gradu Sremska Mitrovica ima:
• 9 objekata predškolske ustanove, (od 1. septembra 2008. godine - 7 objekata u naseljenom mestu Sremska Mitrovica, po 1 objekat u Laćarku i Mačvanskoj Mitrovici) i 20 pripremnih predškolskih grupa u selima,
• 10 osnovnih škola, sa 23 područna odeljenja,
• 7 srednjih škola koja su skoncentrisana u naseljenom mestu Sremska Mitrovica
Prema izveštaju Centra za socijalni rad "Sava" ukupan broj dece i mladih koji su prošli kroz sistem socijalne zaštite u 2007. god. je 2545 osoba. Kretanje ukupnog broja dece i mladih po osnovnim kategorijama dat je u Tabeli 1.
Tabela 1
Deca i mladi |
2007. |
Bez roditeljskog staranja |
131 |
Socio-materijalno ugrožena |
1586 |
Iz porodica sa poremeć. porod. odnosima |
301 |
Ometena u razvoju |
147 |
Sa poremećajem u ponašanju |
151 |
Ostala deca i omladina |
229 |
UKUPAN BROJ |
2545 |
Prioritetni problemi:
Na osnovu iznetih podataka institucija i njihovog iskustva u radu i praćenju društvenih pojava može se izdvojiti sledeći problem i smernice za rešenje.
1. nepostojanje preventivnih programa za decu i mlade na suzbijanju negativnih društvenih pojava,
2. nedostatak programa podrške deci i mladima koji su socijalno ugroženi a posebno deci iz marginalizovanih grupa,
3. nedostatak programa pomoći i podrške deci i mladima u procesu osamostaljivanja.
Preporuke i poželjne strateške intervencije:
1. Preventivno delovanje na suzbijanju negativnih društvenih pojava
Naglasak treba staviti na politiku prevencije koja omogućava pravilan razvoj, uspešnu socijalizaciju i integraciju sve dece i svih mladih, posebno kroz porodicu, zajednicu, grupe vršnjaka, školu, profesionalnu obuku, rad, kao i kroz nevladine organizacije. Oni treba da budu prihvaćeni kao punopravni i jednaki partneri u procesima socijalizacije i integracije.
Opšta prevencija podrazumeva sveobuhvatne preventivne planove koji treba da budu ustanovljeni na svim nivoima vlasti i da sadrže sledeće:
a) detaljne analize problema i liste programa, službi, ustanova i raspoloživih sredstava;
b) jasno definisane odgovornosti kvalifikovanih organa i institucija i osposobljavanje zaposlenih na preventivnim aktivnostima;
v) mehanizme za odgovarajuću koordinaciju preventivnih aktivnosti između vladinih i nevladinih tela;
g) politika, programi i strategije zasnovani na prognostičkim studijama koje treba da budu pod stalnim nadzorom i pažljivo procenjivane tokom primene;
d) metode za efikasno smanjivanje mogućnosti za rizična ponašanja;
đ) angažovanje zajednice kroz širok dijapazon službi i programa.
Konkretne aktivnosti:
• Razvijanje programa dnevnog boravka za decu koja nemaju adekvatne uslove za život i učenje.
• Savetovališta za adolescentne krize za pomoć porodicama kojima je potrebna pomoć u rešavanju sukoba i problema dece koji izazivaju nestabilnost.
• Razvijanje porodičnog smeštaja u smislu širenja mreže hraniteljskih porodica sa posebnim akcentom na specijalizovano hranilaštvo u cilju prihvata dece sa problemima u razvoju. Ovaj vid smeštaja neophodan je u slučajevima nestabilnih i nesređenih porodica, kada su napori zajednice da pomogne roditeljima u rešavanju takvih problema bili neuspešni, a proširena porodica nije u stanju da ispuni svoju ulogu.
• Razvijanje preventivnih programa za porodice iz marginalizovanih grupa sa ciljem socijalizacije njihove dece.
• Primena programa "Škola za roditelje" u cilju pružanja mogućnosti porodicama da uče o roditeljskoj ulozi i obavezama u pogledu razvoja dece i brige o deci, unapređujući pozitivan odnos roditelj-dete, stvarajući kod roditelja osećaj za probleme dece i mladih i podstičući njihovo učenje u porodičnim aktivnostima.
• "Škola života" za decu obolelu od šećerne bolesti u kojoj se osposobljavaju za život sa dijabetesom.
• Razvijanje programa predbračnog savetovališta radi učenja roditeljskih uloga mladih koji stvaraju svoje porodice.
• Osnivanje namenskih fondova na nivou grada za dugoročnu pomoć porodici u smislu prevencije smanjenja siromaštva.
Preventivne aktivnosti kroz obrazovne institucije:
• Jedinstvena evidencija predškolske dece sa ciljem njihovog blagovremenog uključivanja u sistem osnovnog obrazovanja, sa posebnim akcentom na decu iz marginalizovanih grupa.
• U okviru osnovnog obrazovanja razvijati preventivne edukativno-vaspitne programe za decu koja pokazuju neuspeh u školi sa ciljem završavanja osnovnog obrazovanja. Ovi programi pored edukativnog moraju da imaju i korektivno vaspitni rad na podučavanju osnovnim vrednostima društva i razvijanju poštovanja za kulturni identitet i kulturne obrasce samog deteta, za društvene i civilizacijske vrednosti, ljudska i građanska prava.
• Formiranje fonda na nivou grada za stručno osposobljavanje mladih koji su van sistema srednjoškolskog obrazovanja i pomoći mladima koji se nalaze u situaciji povećanog društvenog rizika /za nabavku učila i druge školske opreme kao i za plaćanje mesečnih karti/.
• U okviru osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja razvijati programe rada sa talentovanom decom i razvijati ih do njihovog punog potencijala.
• Formiranje učeničkih parlamenata, organizovanje učeničkih debata i sl. sa ciljem uključivanja mladih kao aktivnih i efikasnih učesnika u obrazovni i drugim školskim procesima.
• Organizovanje akcija učenika koje podstiču osećaj identifikacije i pripadanja školi i zajednici.
• Razvijanje programa edukacije o toleranciji i različitostima.
• Organizovanje profesionalnog savetovališta koje će obezbeđivati informacija i savete u pogledu stručne obuke, mogućnosti za zapošljavanje i profesionalnog razvoja.
• Razvijanje preventivnih programa sa ciljem sprečavanja upotrebe alkohola, droga i drugih štetnih supstanci od strane mladih.
Nosilac: Lokalna zajednica, Obrazovne institucije, Nevladine organizacije.
U okviru školskih sistema treba planirati, razvijati i sprovoditi vannastavne aktivnosti od interesa za mlade, u saradnji sa grupama iz zajednice.
• Formiranje mešovitih /učenici i nastavnici/ disciplinskih tela kako bi se uspostavila adekvatna disciplinska politika u svakoj školi.
Preventivni programi u lokalnoj zajednici:
• Obezbeđivanje uslova za nesmetano uključivanje mladih u razvojne centre, objekte za rekreaciju i službe koje bi reagovale na posebne probleme dece koja su izložena društvenim rizicima.
• Obezbediti odgovarajući smeštaj mladih koji više nisu u mogućnosti da žive u svojim porodicama ili koji nemaju dom u kojem bi živeli.
• Potrebno je obezbediti niz usluga i pomoćnih mera radi rešavanja problema sa kojima se suočavaju mladi u procesu odrastanja. Takve usluge treba da obuhvate posebne programe za mlade narkomane, sa naglaskom na brizi, savetovanju, pomoći i terapijskim intervencijama.
• Nevladine organizacije koje pružaju usluge mladima treba da dobiju finansijsku i drugu podršku od vlasti i drugih institucija.
Na lokalnom nivou treba stvarati ili jačati organizacije mladih i omogućavati im punopravno učešće u rukovođenju stvarima od značaja za zajednicu. Te organizacije treba da podstiču mlade da organizuju kolektivne i dobrotvorne projekte, posebno projekte usmerene na pomoć mladima kojima je ona nužno potrebna /Gradska kancelarija za mlade/.
• Potrebno je stvoriti i učiniti dostupnim niz objekata i sredstava za rekreaciju koji su od posebnog interesa za mlade /sportske terene/.
Preventivna uloga medija
• Medije treba podsticati da mladima obezbede pristup informacijama koje su od značaja za njih /Omladinski mediji ili omladinske emisije/.
• Medije treba podsticati da prikazuju pozitivan doprinos mladih u društvu, da šire informacije o postojanju službi, ustanova i mogućnosti za mlade u društvu.
• Mediji treba da budu svesni svoje široke društvene uloge i odgovornosti, kao i svoga uticaja u prenošenju informacija koje se odnose na upotrebu droga i alkohola od strane mladih. Oni treba da koriste svoju moć u pravcu sprečavanja upotrebe droga, emitujući dosledne poruke takve prirode kroz uravnoteženi pristup. Na svim nivoima treba da budu popularisane efikasne akcije za razvoj svesti o narkomaniji i drugim negativnim društvenim pojavama.
2. Programi podrške deci sa rizikom u ponašanju
• Za efikasno pružanje usluga neophodno je obezbediti uslove za kadrovsko proširenje kapaciteta stručnih ustanova, kao što je Centar za socijalni rad, u cilju odvajanja dijagnostičkog i plansko - korektivnog rada.
• Obezbediti sredstva za potrebne edukacije stručnjaka koji se bave problemima mladih sa antisocijalnim ponašanjem.
• Formiranje jedinstvene evidencije o deci i mladima sa rizikom u ponašanju i službe praćenja sa ciljem istraživačko analitičkog rada i predlaganja mera i programa zaštite na nivou lokalne zajednice.
• Edukovati i unapređivati rad službi za zastupanje dece a posebno advokata, kako bi se u sistemu sprovođenja kaznene politike obezbedilo poštovanje prava mladih u sukobu sa zakonom.
• Osnovati koordinacionu mrežu od ekonomskih, socijalnih, obrazovnih i zdravstvenih institucija i službi, pravosudnog sistema, mladih, te razvojnih i drugih relevantnih institucija.
• Razvijanje poluinstitucionalnog smeštaja
• otvoreni domovi,
• obrazovni domovi,
• dnevni boravak u centrima za obuku,
• klubova za maloletnike - disciplinski centri
i drugih odgovarajućih oblika smeštaja koji mogu da pomognu maloletnicima u njihovoj istinskoj reintegraciji u društvo.
• Formirati i razvijati Centre za medijaciju kao vid alternativnih mera u sudskom postupku
• Programi pomoći i podrške mladima sa problemima u razvoju u procesu osamostaljivanja:
• Formiranje posebne službe na nivou lokalne zajednice koja bi prihvatala, zbrinjavala i pratila maloletnike i mlađe punoletnike nakon izlaska iz socijalnih i kaznenih institucija.
• Pravljenje mreže poslodavaca sa ciljem uključivanja u radni proces mladih sa problemima u razvoju.
• Zakonsko regulisanje ekonomskih olakšica i povoljnosti za poslodavce koji su u mreži zaštite.
Analiza resursa:
• Snage |
• Slabosti |
• Mogućnosti |
• Prepreke |
5.3. Zaštita starih lica
Problemi i dijagnoza stanja:
U Gradu Sremska Mitrovica živi 13.612 starih lica, starijih od 65 godina (što je 15,85% stanovništva). U protekloj godini, prema podacima Centra za socijalni rad "Sava", njih 365 su korisnici MOP-a, 250 korisnici dodatka za pomoć i negu drugog lica i 65, korisnici pomoći u kući.
Problemi populacije satarih su brojni i kompleksni:
1. nedovoljna institucionalna i vaninstitucionalna zaštita,
2. siromaštvo,
3. veliki broj staračkih, samačkih domaćinstava,
4. teško zdravstveno stanje i otežan pristup zdravstvenim ustanovama,
5. problem usamljenosti i nedovoljnog prihvatanja starih u susedstvu i porodici.
Pružaoci usluga koji se bave pružanjem usluga starim licima na lokalnom nivou su:
• Centar za socijalni rad sa službom pomoći u kući sa projektom za stare,
• Dom zdravlja, sa organizacionom jedinicom kućne terapije,
• Aktivne NVO: Crveni krst sa programom brige o starima, "Karitas" sa dnevnim centrom za stare i kućnom negom, Udruženja penzionera i invalida rada, koji imaju programe za stare.
Za kvalitetnije sprovođenje reforme socijalne zaštite na lokalnom nivou, nedostaje: institucionalni oblik zaštite starih (Dom za stare i Dnevni boravak), raznovrsnija ponuda usluga NVO, veća finansijska podrška lokalne samouprave i međusektorska saradnja (povezanost aktera). Korisnici, da bi učestvovali u realizaciji Strategije, moraju biti dobro informisani, kako o reformi socijalne zaštite, tako i o sopstvenim pravima i mogućnostima koje im reforma pruža.
Prioritetni problemi identifikovani od strane radne grupe:
1. materijalna ugroženost starih lica,
2. nedostupnost institucionalne socijalne i zdravstvene zaštite starih lica na teritoriji grada, usled izolovanosti, smanjene pokretljivosti i bolesti,
3. nedovoljno vaninstitucionalnih oblika socijalne zaštite.
Preporuke i poželjne strateške intervencije:
1. Poboljšanje materijalnog stanja starih lica,
2. Prevencija i praćenje stanja zdravlja starih i uvođenje palijativnih oblika zaštite starih,
3. Razvijanje postojećih i uvođenje novih vaninstitucionalnih oblika zaštite starih (mobilni timovi, klubovi, dnevni centri, nega i pomoć u kući),
4. Integrativni pristup u zaštiti i pružanju usluga starim licima na lokalnom nivou
Analiza resursa:
• Snage |
• Slabosti |
• Mogućnosti |
• Prepreke |
5.4. Zaštita osoba sa invaliditetom
Problemi i dijagnoza stanja
U Gradu Sremska Mitrovica živi oko 1500 osoba sa invaliditetom, što čini oko 20% populacije Sremske Mitrovice. To su osobe sa senzornim, telesnim oštećenjem i smetnjama u razvoju.
Osobe sa senzornim oštećenjem po podacima Udruženja gluvih i nagluvih i Udruženja slepih i slabovidih imaju registrovanih 630 članova.
Udruženje MNRO /osobe sa smetnjama u razvoju/ ima 150 registrovanih članova.
Osobe sa telesnim invaliditetom, sa dijagnozama: cerebralna i dečija paraliza, distrofija multipleskleroza, paraplegija, kvadriplegija po evidenciji svojih udruženja broji 165 registrovanih članova.
Prema podacima Nacionalne službe za zapošljavanje ukupan broj lica sa invaliditetom koji je kod njih na evidenciji je 950. To su osobe sa preostalom radnom sposobnošću.
OSI, korisnika nege i pomoći drugog lica sa 100% telesnog oštećenja, prema evidenciji Centra za socijalni rad Sr. Mitrovici u našem gradu ima 568. To su OSI bez preostale radne sposobnosti i najčešće korisnici pelena, invalidskih kolica i drugih ortopedskih pomagala, osobe koje bez pomoći drugog lica nisu u stanju da zadovolje svoje najelementarnije životne potrebe.
Svim ovim brojkama treba dodati i to da postoji velik broj osoba sa invaliditetom koji svoj status invalidne osobe nisu ozvaničili, pa ni ostvarili prava koja im pripadaju po osnovu invaliditeta.
Problemi OSI su kompleksni.
• Nemogućnost funkcionisanja i kretanja, kako zbog invalidnosti, tako i zbog arhitektonskih barijera.
• Oslonjenost na druga lica.
• Odsustvo obrazovanja zbog invalidnosti.
• Siromaštvo koje se ponekad graniči sa bedom.
• Problemi usamljenosti, izolacije u široj zajednici a ponekad i u porodici. Ova kategorija je skoro nevidljiva na ulicama našeg grada.
Prioritetni problemi identifikovani od strane radne grupe za OSI Grada Sremska Mitrovica su:
• Materijalna ugroženost osoba sa invaliditetom /OSI/ zbog nezaposlenosti i neobrazovanja.
• Nedovoljna informisanost o ostvarivanju svojih osnovnih prava na lečenje i rehabilitaciju, obrazovanje, osposobljavanje, zapošljavanje i integraciju u lokalnu sredinu.
• Nedostupnost institucionalne, socijalne i zdravstvene zaštite, usled smanjene pokretljivosti a često i izolovanosti.
Preporuke i poželjne strateške intervencije:
• Uklanjanje arhitektonskih barijera u naseljenom mestu Sremska Mitrovica kao i nabavka vozila prilagođenog za prevoz OSI.
• Otvaranje dnevnog centra za OSI kao i iznalaženje mogućnosti za stanovanje uz podršku i personalnu . asistenciju
• Omogućiti školovanje i zapošljavanje OSI.
• Unaprediti zdravstvenu zaštitu /lekovi, ortopedska pomagala, rehabilitacija/.
• Edukacija u vezi ostvarivanja prava po osnovu invaliditeta.
Analiza resursa:
• Snage |
• Slabosti |
• Mogućnosti |
• Prepreke |
PRIORITET |
STRATEŠKI CILJ |
OPERATIVNI CILJEVI |
Razvoj lokalnih kapaciteta |
Razvijanje postojećih lokalnih kapaciteta, stvaranje tehničko materijalnih preduslova realizaciju strategije, uvođenje novih usluga socijalne zaštite i podizanje nivoa znanja profesionalaca |
• Podizanje nivoa informisanosti građana Grada Sremska Mitrovica, naročito stanovnika sela o njihovim pravima i postojećim uslugama u oblasti socijalne zaštite na nivou lokalne zajednice |
Deca i mladi |
Stvaranje uslova za socijalizaciju i integraciju dece i mladih u svim oblastima života |
• Promocija zdravih stilova života |
Zaštita starih osoba |
Uvođenje integralnog pristupa u zaštiti i pružanju usluga starim licima |
• Umrežavanje više različitih faktora u realizaciji nege i pomoći u kući starim osobama uključujući i zdravstvene ustanove |
Zaštita osoba sa invaliditetom |
Podizanje kvaliteta života osoba sa invaliditetom i uvođenje novih vaninstitucionalnih socijalnih usluga |
• Stvaranje uslova za integraciju osoba sa invaliditetom u društvenu zajednicu |
Prioritet br. 1 |
Razvoj lokalnih kapaciteta |
|||||
Operativni cilj 1 Podizanje nivoa informisanosti građana Grada Sremska Mitrovica, naročito stanovnika sela o njihovim pravima i postojećim uslugama u oblasti socijalne zaštite na nivou lokalne zajednice |
||||||
Aktivnost |
Vreme |
Odgovorna |
Indikatori |
Izvori verifikacije |
Troškovi |
Postojeći resursi |
Informativna kampanja |
6 meseci |
Predsednik GKOSPa |
• Broj tribina |
• Izveštaj nosioca kampanje |
350.000,00 din |
2 lokalne TV stanice, dvoje lokalnih novina, 5 lokalnih radio stanica, veb sajt grada, Mesne zajednice i Mesne kancelarije, Zdravstveni centar i ambulante, verske zajednice, škole, sudstvo i policija |
Operativni cilj 2 Planiranje i praćenje razvoja usluga i realizacije strateškog plana |
||||||
Aktivnost |
Vreme |
Odgovorna osoba/institucija |
Indikatori |
Izvori verifikacije |
Troškovi |
Postojeći resursi |
Redovni mesečni sastanci GKOSPa |
1 godina |
Predsednik GKOSPa |
Broj sastanaka |
Zapisnici i zaključci sa sastanaka |
0 |
Gradske prostorije za sastanke |
Operativni cilj 3 Jačanje kapaciteta privatnog sektora, udruženja građana i državnih institucija i njihovo međusobno umrežavanje |
||||||
Aktivnost |
Vreme |
Odgovorna osoba/institucija |
Indikatori |
Izvori verifikacije |
Troškovi |
Postojeći resursi |
Kampanja javnog zagovaranja sa ciljem uticanja na nosioce lokalnih vlasti da kroz poreske i druge olakšice podstaknu privatni i druge sektore na pružanje usluga iz socijalne zaštite |
1 godina |
GKOSP |
Broj donetih odluka |
Službeni glasnik Grada Sremska Mitrovica |
500.000,00 din |
GKOSP i pojedinci od uticaja |
Prioritet br. 2 |
Zaštita dece i mladih |
|||||
Operativni cilj 1 Promocija zdravih stilova života |
||||||
Aktivnost |
Vreme |
Odgovorna osoba/institucija |
Indikatori |
Izvori verifikacije |
Troškovi |
Postojeći resursi |
Medijska kampanja |
6 meseci |
Lokalna uprava, NVO |
• Broj i kvalitet sadržaja štampanog materijala |
Izveštaj nosioca kampanje, video zapis, fotografija, novinski članak |
300.000,00 din |
Lokalna TV stanica postojeće novinske kuće, prostor |
Prevencija bolesti zavisnosti |
12 meseci |
Škole |
• Broj mladih obuhvaćenih radionicama |
• Izveštaji sa radionica |
550.000,00 din |
Stručni kadar |
Operativni cilj 2 Razvoj psihosocijalnih programa za decu i mlade sa rizikom u ponašanju |
||||||
Aktivnost |
Vreme |
Odgovorna osoba/institucija |
Indikatori |
Izvori verifikacije |
Troškovi |
Postojeći resursi |
Informisanje mladih kroz Savetovalište za mlade |
6 meseci |
Školski dispanzer |
• Broj mladih koji su posetili savetovalište |
• Evidencije poseta mladih |
200.000,00 din |
Savetovalište za mlade |
Radionice nenasilne komunikacije i Škola bez nasilja u svim osnovnim školama |
12 meseci |
NVO, škole |
• Broj mladih koji su pohađali radionice |
• Izveštaji sa radionica |
600.000,00 din |
Stručni kadar u školama i NVO |
Prioritet br. 3 |
Zaštita starih osoba |
|||||
Operativni cilj 1 Umrežavanje više različitih faktora u realizaciji nege i pomoći u kući starim osobama uključujući i zdravstvene ustanove |
||||||
Aktivnost |
Vreme |
Odgovorna osoba/institucija |
Indikatori |
Izvori verifikacije |
Troškovi |
Postojeći resursi |
Formiranje zajedničkih mobilnih timova |
1 mesec |
Lokalna samouprava, Centar za socijalni rad, Zdravstveni centar, NVO |
• Broj i struktura učesnika |
• Izveštaj o realizaciji |
0 |
Postojeće institucije i organizacije prepoznatih aktera sa ljudskim, tehničkim i materijalnim resursima |
Edukacija osoblja i pružanje usluga |
11 meseci |
Lokalna samouprava, Centar za socijalni rad, Zdravstveni centar, NVO |
• Broj korisnika |
• Izveštaj o dokumentaciji |
2.700.000,00 |
Stručno osoblje, tehnički resursi |
Prioritet br. 4 |
Zaštita osoba sa invaliditetom |
|||||
Operativni cilj 1 Stvaranje uslova za integraciju osoba sa invaliditetom u društvenu zajednicu |
||||||
Aktivnost |
Vreme |
Odgovorna osoba/institucija |
Indikatori |
Izvori verifikacije |
Troškovi |
Postojeći resursi |
Uklanjanje arhitektonskih barijera i Nabavka prilagođenog vozila za prevoz OSI |
10 meseci |
Lokalna samouprava, Udruženja OSI sa partnerima |
• Broj urađenih rampi za prilaz u odnosu na planirani |
Izveštaj izvođača radova, fotografija |
3.500.000,00 |
Udruženje OSI, Direkcija za izgradnju |
Operativni cilj 2 Podizanje informisanosti OSI, donosioci odluka u lokalnoj samoupravi i institucijama i svih građana Sremska Mitrovica o stepenu dostupnosti objekata od javnog značaja |
||||||
Aktivnost |
Vreme |
Odgovorna osoba/institucija |
Indikatori |
Izvori verifikacije |
Troškovi |
Postojeći resursi |
Organizovanje medijske kampanje i realizovanje okruglih stolova |
6 meseci |
NVO i Udruženja OSI |
• Broj i kvalitet podeljenog štampanog materijala |
Zapisnici, ankete, izveštaji |
450.000,000 |
Postojeći mediji i ljudski resursi u nevladinom sektoru i Udruženjima OSI |