ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE ZA INSPEKCIJU I REVIZIJU GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list opštine Novi Pazar", br. 13/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za inspekciju i reviziju grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Služba), uređuje njen rad i ovlašćenja, kao i unutrašnja organizacija i druga pitanja od značaja za obavljanje poslova Službe.

Član 2

Služba vrši inspekciju i reviziju nad:

1. direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta grada Novog Pazara;

2. javnim preduzećima, osnovanim od strane grada Novog Pazara, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, odnosno pravnim licima nad kojima grad Novi Pazar ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.

Član 3

Služba je nezavisna u radu.

Služba za inspekciju i reviziju organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu metodologije za poslove inspekcije i revizije, koju utvrđuje ministar za finansije, u skladu sa zakonom.

Član 4

Služba ima pristup svim dokumentima, izveštajima, informacijama i podacima potrebnim za obavljanje kontrole namenskog i zakonitog korišćenja budžetskih sredstava od strane korisnika budžetskih sredstava iz člana 2. ove odluke nad kojima se vrši inspekcija odnosno revizija.

Služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka u obavljanju poslova u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim propisima kojima se uređuje rad i funkcije Službe.

II POSLOVI KONTROLE

Član 5

Poslovi kontrole obavljaju se u skladu sa Programom rada Službe koji utvrđuje Gradsko veće.

Program iz stava 1. ovog člana predlaže načelnik Odeljenja za privredu.

Izuzetno od odredbe iz stava 1. ovog člana, na zahtev Gradskog veća vrši se vanredna kontrola.

Član 6

Rukovodilac Službe donosi plan rada za tekuću godinu, u skladu sa Programom iz člana 5. ove odluke.

Poslove kontrole obavljaju inspektori na osnovu plana rada službe iz stava 1. ovog člana i naloga za kontrolu, koga izdaje rukovodilac Službe. Nalogom iz stava 2. ovog člana određuje se:

1. inspektor koji će obaviti kontrolu;

2. organ ili organizacija iz člana 2. ove odluke kod koje će se obaviti kontrola;

3. predmet kontrole;

4. rok za obavljanje kontrole, i

5. druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.

Član 7

U postupku kontrole inspektor dokazuje svojstvo službenog lica službenom legitimacijom, čija sadržina i izgled su u prilogu ove odluke i čine njen sastavni deo.

Član 8

Inspektor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi organom ili organizacijom iz člana 2. ove odluke.

Izuzetno, kontrola se ne najavljuje kada je to izričito navedeno u nalogu za kontrolu.

Na zahtev inspektora odgovorno lice u organu ili organizaciji dužno je da sačini objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole u pisanoj formi.

Član 9

Kada se u postupku kontrole organa i organizacija iz člana 2. ove odluke utvrdi da evidencije i iskazano stanje imovine, kapitala, prihoda, rashoda ili finansijskog rezultata nije ažurno i iskazano na propisan način zbog čega nije moguće obaviti kontrolu, inspektor donosi zaključak o otklanjanju nedostatka.

Zaključak iz stava 1. ovog člana donosi se u pisanoj formi u skladu sa zakonom kojim je uređen upravni postupak, kojim se određuje rok za otklanjanje nedostatka, koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Na zaključak iz stava 2. ovog člana moguće je izjaviti prigovor u roku od tri dana od dana dostave zaključka.

Inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 3. ovog člana u roku od pet dana od dana prijema prigovora.

Posle prijema obaveštenja o otklanjanju nedostatka u skladu sa zaključkom, odnosno posle isteka roka iz stava 2. ovog člana, inspektor nastavlja započetu kontrolu.

Član 10

Inspektor sastavlja zapisnik o izvršenoj kontroli, koji dostavlja funkcioneru, odnosno odgovornom licu u organu ili organizaciji kod koje je izvršena kontrola.

Pre dostavljanja zapisnika iz stava 1. ovog člana, inspektor upoznaje odgovorno lice u organu ili organizaciji, kod koje je izvršena kontrola, sa nalazom kontrole.

Ako se kontrolom utvrde nezakonitost, u zapisniku se navodi:

1. u čemu se sastoje nezakonitosti ili nepravilnosti;

2. dokazi na osnovu kojih su utvrđeni;

3. predlog mera za otklanjanje nepravilnosti;

4. rokovi za otklanjanje nedostatka.

Organ ili organizacija je dužna da u roku određenom za otklanjanje nedostatka obavesti inspektora o postupanju po nalozima i merama iz zapisnika i podnese dokaze o tome.

Nakon prijema obaveštenja iz stava 4. ovog člana inspektor vrši kontrolu izvršenja mera, o čemu sastavlja službenu belešku.

Član 11

Ako organ ili organizacija ne postupi po merama iz člana 9. stav 3. ove odluke, inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz člana 10. stav 3. ove odluke.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću grada u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 3. ovog člana odlučuje se u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka po žalbi iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

III POSLOVI REVIZIJE

Član 12

Poslovi revizije obavljaju se na osnovu Programa rada revizije, koji donosi Gradsko veće grada.

Program iz stava 1. ovog člana predlaže načelnik Odeljenja za privredu, finansije i razvoj.

Izuzetno od odredbe iz stava 1. ovog člana, na zahtev Gradskog veća grada, obavljaju se vanredna ispitivanja.

Član 13

Revizija daje ocenu načina i procesa rada organa i organizacija iz člana 2. ove odluke u pogledu poštovanja pravila interne kontrole, zakonitog korišćenja sredstava, efikasnosti, ekonomičnosti i uspešnosti rada.

Revizija ima savetodavnu ulogu u pogledu unapređenja procesa rada i daje objektivno mišljenje o adekvatnosti i efikasnosti prilikom uvođenja novih sistema i procedura interne kontrole.

Član 14

Rukovodilac revizije priprema plan izvršenja, pribavljanja, ispitivanja i procenjivanja informacija, kontrole toka revizije, izrade izveštaja.

Pojedinačna revizija obavlja se na osnovu ovlašćenja koga izdaje rukovodilac revizije u skladu sa programom, odnosno zahtevom iz člana 12. ove odluke.

Ovlašćenjem iz stava 2. ovog člana određuje se:

1. subjekt revizije (organ ili organizacija iz člana 2. ove odluke kod koje će se obaviti kontrola);

2. vreme obavljanja revizije;

3. period rada koji će biti obuhvaćen revizijom;

4. predmet revizije, i

5. revizori - članovi revizorskog tima.

Član 15

Ovlašćenje iz člana 14. stav 2. ove odluke dostavlja se organu ili organizaciji pre otpočinjanja revizije.

Na zahtev revizora, odgovorno lice u organu ili organizaciji kod koga se vrši revizija, dužno je da sačini pisano objašnjenje u vezi sa predmetom revizije.

Član 16

O izvršenoj reviziji sastavlja se izveštaj, koji se dostavlja odgovornom licu u organu ili organizaciji kod koje je obavljena revizija i Gradskom veću grada.

Ako se u postupku revizije utvrde nepravilnosti ili nezakonitosti, u izveštaju se navodi u čemu se one sastoje, predlažu mere i određuju rokovi za njihovo otklanjanje.

Na izveštaj iz stava 1. ovog člana mogu se dati primedbe u roku od osam dana od dana dostavljanja izveštaja.

Ako revizor utvrdi osnovanost primedbi iz stava 3. ovog člana, sastaviće dopunu izveštaja koju dostavlja organu ili organizaciji u roku od osam dana od dana prijema prigovora.

Ako su primedbe neosnovane, revizor o tome obaveštava u pisanoj formi organ ili organizaciju.

Organ ili organizacija dužni su da u roku određenom u izveštaju obaveste revizora o postupanju po predlogu mera i prilože dokaze o tome.

Po prijemu obaveštenja iz stava 6. ovog člana, revizor obavlja kontrolu izvršenja predloženih mera i o tome sačinjava službenu belešku.

Član 17

Ako organ ili organizacija ne postupi po merama iz člana 16. ove odluke, revizor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mere iz člana 16. ove odluke.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću grada u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 3. ovog člana odlučuje se u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka po žalbi iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 18

Unutrašnja organizacija Službe utvrđuje se aktom šefa Službe, u skladu sa unutrašnjom organizacijom i sistematizacijom radnih mesta u Gradskoj upravi.

Šefa Službe postavlja Gradsko veće grada.

Akt iz stava 1. ovog člana šef Službe utvrđuje u roku od 15 dana od dana dostavljanja.

Član 19

Na prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Službi primenjuju se propisi koji važe za zaposlene u Gradskoj upravi grada Novog Pazara.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o osnivanju i radu Službe za inspekciju i reviziju opštine Novi Pazar, br. 020-7, od 30.03.2005. godine.

Član 20

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli grada Novog Pazara.