ODLUKA

O GRADSKOJ UPRAVI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 24/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o Gradskoj upravi grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Odluka) obrazuje se Gradska uprava grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Gradska uprava) kao jedinstveni organ, uređuje se njena organizacija i rad kao i druga pitanja od značaja za obavljanje poslova iz nadležnosti grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Gradska uprava obrazuje se za vršenje poslova lokalne samouprave utvrđenih Ustavom, zakonom, Statutom i drugim propisima.

Gradska uprava, pored poslova iz stava 1. ovog člana, vrši i poverene nadležnosti Republike Srbije.

Član 3

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće,

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća,

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada,

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada,

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu,

6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće,

7. dostavlja izveštaj o svom radu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću,

8. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Član 4

Prava, obaveze i odgovornosti postavljenih lica i zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđena su Ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada i načelnika Gradske uprave i drugim propisima.

Član 5

Puno radno vreme u Gradskoj upravi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Član 6

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi obavezni su da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom Grada, ovom Odlukom i pravilima struke.

Pojedinačni akti, mere i postupci Gradske uprave moraju biti zasnovani na zakonu, Statutu Grada i drugim propisima donetim na osnovu zakona i Statuta Grada.

Član 7

Akti koje donosi Gradska uprava u vršenju poslova iz nadležnosti Grada overavaju se pečatom Gradske uprave.

Broj, izgled, sadržinu i način čuvanja i rukovanja pečatom Gradske uprave utvrđuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom i Statutom i drugim aktima.

Član 8

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi ne mogu se u obavljanju svojih poslova rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

Član 9

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Član 10

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, u kome se posebno iskazuju i vode sredstva preneta iz budžeta Republike Srbije za finansiranje poverenih nadležnosti, u skladu sa zakonom.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKE UPRAVE

Član 11

Gradska uprava je jedinstveni organ.

Član 12

Osnovna načela organizacije obavljanja poslova izvorne i poverene nadležnosti u Gradskoj upravi su:

- grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće celine,

- blagovremeno odlučivanje o pravima, obavezama i na zakonu zasnovanim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata,

- stručno, racionalno i ekonomično obavljanje poslova,

- efikasno rukovođenje i stalni nadzor nad izvršavanjem poslova,

- primena savremenih metoda i sredstava rada.

Član 13

Polazeći od načela utvrđenih članom 12. ove Odluke, u Gradskoj upravi obrazuju se sledeće organizacione jedinice:

1. Kabinet Gradonačelnika,

2. Kabinet Predsednika Skupštine grada,

3. Odeljenje za poslove urbanizma,

4. Odeljenje za imovinsko-pravne poslove,

5. Odeljenje inspekcija,

6. Odeljenje za poslove finansija i računovodstva,

7. Odeljenje za poslove opšte uprave,

8. Odeljenje za poslove društvenih delatnosti,

9. Odeljenje za informacione i komunikacione tehnologije,

10. Služba Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća,

11. Služba za poslove mesnih kancelarija i druge poslove,

12. Služba za poslove obezbeđenja i pomoćno-tehničke poslove,

13. Služba za poslove javnih nabavki,

14. Služba za poresku upravu,

15. Služba za lokalni ekonomski i ruralni razvoj i

16. Služba investicija.

Član 14

Organizacione jedinice u Gradskoj upravi obrazuju se prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Član 15

U Gradskoj upravi, u okviru organizacionih jedinica obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice i to: Odseci, mesne kancelarije i Prijemna kancelarija.

Član 16

Akt o organizaciji Gradske uprave donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća.

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave donosi načelnik Gradske uprave uz saglasnost Gradskog veća.

Član 17

Kabinet Gradonačelnika obavlja poslove iz nadležnosti Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika koji se odnose na predstavljanje i zastupanje Grada u odnosu na pravna i fizička lica u zemlji i inostranstvu, udruživanje, saradnju i koordinaciju rada Grada sa drugim opštinama, gradovima, državnim organima, organizacijama i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu.

Kabinet Gradonačelnika vrši organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanje protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada, korespodenciju i prevođenje sa stranih jezika i na strane jezike za potrebe organa Grada.

U Kabinetu Gradonačelnika obavljaju se poslovi pripreme radnih i drugih sastanaka, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju Gradonačelniku i rešavanje po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama, poslovi tehničkog sekretara Gradonačelnika, obrada i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti Gradonačelnika, kao i drugi poslovi vezani za ostvarivanje nadležnosti Gradonačelnika.

U Kabinetu Gradonačelnika obavljaju se poslovi pružanja usluga prevoza za potrebe organa Grada i poslovi staranja o voznom parku.

Kabinet Gradonačelnika obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 18

Kabinet Predsednika Skupštine grada obavlja poslove iz nadležnosti Predsednika i zamenika Predsednika Skupštine grada koji se odnose na predstavljanje Skupštine Grada u odnosu na pravna i fizička lica u zemlji i inostranstvu, koordinaciju rada u saradnji sa drugim organima Grada i Gradskom upravom, gradovima, gradskim opštinama i opštinama u Srbiji, okruzima i nadležnim republičkim organima.

U Kabinetu Predsednika Skupštine grada obavljaju se poslovi pripreme za radne i druge sastanke Predsednika i zamenika Predsednika Skupštine grada, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza od strane Skupštine grada, kao i koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada Skupštine grada.

Kabinet Predsednika Skupštine grada vrši prijem stranaka koje se neposredno obraćaju Predsedniku i zameniku Predsednika Skupštine grada, poslove tehničkog sekretara Predsednika Skupštine grada, raspoređivanje akata i predmeta koji se odnose na Predsednika i zamenika Predsednika Skupštine grada, kao i sređivanje dokumentacije vezane za aktivnosti Predsednika i zamenika Predsednika Skupštine grada.

Kabinet Predsednika Skupštine grada obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 19

Odeljenje za poslove urbanizma obavlja poslove koji se odnose na urbanizam i prostorno planiranje, građevinske poslove, komunalne poslove, normativne poslove, poslove zaštite životne sredine, stručne poslove na izradi Programa za pripremu i izradu prostornih i urbanističkih planova, predlaganje Odluke o donošenju prostornih i urbanističkih planova, sprovođenje stručne kontrole i javnog uvida u postupku donošenja prostornih i urbanističkih planova.

Odeljenje za poslove urbanizma sprovodi javni uvid strateške procene uticaja planova na životnu sredinu, daje mišljenje na idejne projekte, potvrđuje urbanističke projekte parcelacije (preparcelacija), sprovodi postupak legalizacije bespravno izgrađenih, odnosno rekonstruisanih objekata, izdaje aktove o urbanističkim uslovima, odnosno izvode iz planova, izdaje odobrenja za izgradnju, potvrde o prijavi radova, obezbeđuje tehnički pregled, izdaje odobrenje za upotrebu objekata, uređuje javne površine putem odgovarajućeg planskog dokumenta (predlaže mere za uređenje i održavanje zelenih površina, dečijih igrališta...), priprema i izrađuje planska dokumenta za postavljanje privremenih objekata i na osnovu toga izdaje odobrenje za postavljanje istih i sličnih objekata pri zauzimanju javne površine.

Odeljenje za poslove urbanizma obavlja poslove izrade predloga propisa, odnosno normativnog regulisanja određenih odnosa u oblasti urbanizma i uređenja komunalnih delatnosti, poslove zaštite i unapređenja životne sredine, poslove na sprovođenju postupka procene uticaja i izdavanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja i stratešku procenu uticaja, vrši planiranje i preduzimanje mera u slučaju elementarnih i drugih nepogoda, poslove odbrane i bezbednosti Grada.

Odeljenje za poslove urbanizma obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 20

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na eksproprijaciju i deeksproprijaciju, prestanak prava korišćenja gradskog građevinskog zemljišta, utvrđivanje prava korišćenja, uspostavljanje režima svojine, davanje u zakup neizgrađenog javnog i ostalog građevinskog zemljišta, uspostavljanje prava službenosti, administrativni prenos, povraćaj zadružne imovine, sprovođenje postupka stavljanja u promet nekretnina - prenos nekretnina u državnoj svojini.

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove učestvuje, zajedno sa predstavnicima Javnog stambenog preduzeća u izradi Programa korišćenja stambenog i poslovnog prostora, predlaže i izrađuje zaključke za navedeni Program i prati njihovu realizaciju, analizira kretanje zakupnine stambenog i poslovnog prostora i prati naplatu zakupnina, prati celokupno stanje iz ove oblasti i predlaže odgovarajuće mere, izrađuje predloge odluka, rešenja i zaključaka koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik, Gradsko veće i načelnik Gradske uprave. Učestvuje u izradi i daje mišljenje na nacrte i predloge odluka i drugih normativnih akata iz ove oblasti, obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije za stambena pitanja, vrši iseljenje lica iz stambenih i zajedničkih prostorija u stambenim zgradama koje se koriste bez pravnog osnova, vrši upravne poslove iz oblasti vraćanja poljoprivrednog zemljišta.

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove obavlja poslove na vođenju evidencije - formiranju inventara imovine u državnoj svojini korisnika Grada i izrađuje informacije i zaključke iz nadležnosti Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća u vezi unapređenja upravljanja tom imovinom.

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 21

Odeljenje inspekcija obavlja poslove inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i propisa donetih na osnovu zakona iz oblasti građevinarstva, puteva, zaštite životne sredine, komunalne oblasti i prevoza putnika u javnom saobraćaju. Poslove inspekcijskog nadzora u ovim oblastima obavljaju građevinska inspekcija, inspekcija puteva, inspekcija zaštite životne sredine i komunalna inspekcija.

U postupku inspekcijskog nadzora, inspektori vode upravni postupak i donose rešenja, vrše prinudna izvršenja donetih rešenja i pokreću postupak za utvrđivanje prekršajne i krivične odgovornosti za koje su ovlašćeni zakonom ili propisom donetim na osnovu zakona.

Odeljenje obavlja i poslove nadzora nad realizacijom programa preduzeća koji se bave održavanjem komunalne higijene javno prometnih površina i javnih zelenih površina.

Odeljenje inspekcija obavlja i druge poslove iz. svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 22

Odeljenje za poslove finansija i računovodstva obavlja poslove koji se odnose na izradu i praćenje realizacije budžeta Grada; praćenje i ostvarivanje javnih prihoda budžeta; izradu operativnih mesečnih i tromesečnih planova prihoda i rashoda budžeta; nadzor nad korišćenjem budžetskih sredstava; praćenje finansijskog materijalnog poslovanja budžeta, Gradske uprave, društvenih delatnosti i mesnih zajednica; izradu tromesečnih izveštaja i završnog računa budžeta, direktnih i indirektnih budžetskih korisnika kao konsolidovanih izveštaja; izradu informacija o ostvarenim javnim prihodima i izvršenim javnim rashodima; obračun plata i naknada zaposlenih, postavljenih, izabranih i imenovanih lica; obračun naknada članovima komisije Skupštine grada, odbornika kao i drugih naknada u skladu sa zakonom; kontiranje i knjiženje poslovnih promena u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima koji regulišu oblast budžetskog sistema; prijem i kontrolu zahteva direktnih i indirektnih budžetskih korisnika; obračun pojedinih obaveza i rezervisanje budžetskih kvota za plaćanje; likvidaciju obaveza i potraživanja direktnih i indirektnih budžetskih korisnika odnosno plaćanja i transfer sredstava koja se vrše sa tekućeg računa budžeta Grada; praćenje stanja sredstava Konsolidovanog računa trezora (KRT-a) i preduzimanje mera za održavanje njegove likvidnosti i s tim u vezi plasmana slobodnih sredstava KRT-a; finansijsko planiranje; upravljanje gotovinskim sredstvima; kontrolu rashoda; upravljanje finansijskim informacionim sistemom i upravljanje dugom.

Odeljenje za poslove finansija i računovodstva obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 23

Odeljenje za poslove opšte uprave obavlja poslove koji se odnose na unapređenje organizacije rada i modernizaciju Gradske uprave, poslove prijemne kancelarije, pisarnice, arhive i dostavne službe, poslove ličnih stanja građana, vođenje matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih i knjiga državljana, izdavanje javnih uverenja na osnovu evidencija koje se vode i ostale poslove matičara, poslove prevođenja na jezicima narodnosti koji su u službenoj upotrebi u Gradu, normativno pravne poslove, poslove vezane za ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa zaposlenih, postavljenih i imenovanih lica koja ostvaruju prava iz radnog odnosa, odnosno za postavljena lica koja su u radnom odnosu, vrši kontrolu nad primenom propisa o kancelarijskom poslovanju u Gradskoj upravi za izvorne poslove, izdavanje radnih knjižica građanima, overu potpisa, prepisa i rukopisa.

Odeljenje za poslove opšte uprave obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 24

Odeljenje za poslove društvenih delatnosti obavlja poslove koji se odnose na poslove od neposrednog interesa za građane u oblastima: obrazovanja, kulture, zdravstva, sporta i fizičke kulture, socijalne zaštite, dečije zaštite, boračko - invalidske zaštite, informisanja, saradnje sa verskim zajednicama, određivanja naziva ulica i trgova, zaštite kulturnih dobara, inspekcijskog nadzora, društvenih organizacija, saveza i udruženja građana, kao i poslove drugih oblasti društvenih delatnosti.

Odeljenje za poslove društvenih delatnosti izrađuje, predlaže i prati ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova iz svoje nadležnosti, predlaže mrežu ustanova dečije i socijalne zaštite i osnovnog obrazovanja, ostvaruje nadzor nad radom ustanova čiji je osnivač Grad, utvrđuje raspored radnog vremena ustanova, obavlja poslove inspekcijskog nadzora za oblast predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, obavlja upravne, planske i analitičke i druge stručne poslove za navedene oblasti, prati sprovođenje propisa i njihovu realizaciju i obavlja stručne i administrativne poslove za fondove i komisije iz oblasti društvenih delatnosti.

U okviru poslova vezanih za budžet učestvuje u pripremi i izradi budžeta grada Zrenjanina vezanih za oblast društvenih delatnosti, učestvuje u izradi tromesečnih operativnih planova budžeta grada Zrenjanina, priprema finansijsku dokumentaciju vezanu za mesečne kvote i aproprijacije. Vrši praćenje rada ustanova iz oblasti društvenih delatnosti, učestvuje u izradi mesečnih i tromesečnih informacija vezanih za finansijsko poslovanje ustanova iz oblasti društvenih delatnosti.

U oblasti boračko invalidske zaštite, obavlja poslove koji se odnose na ostvarivanje prava na ličnu, porodičnu i dopunsku invalidninu, borački dodatak, mesečno novčano primanje, naknadu za nezaposlenost, društvenu zaštitu, zaštitu civilnih invalida rata, kadrovačku pomoć, kao i ostvarivanje ostalih prava iz ove oblasti. Izrađuje informacije i izveštaje o ostvarivanju prava iz oblasti boračko - invalidske zaštite i pruža stručnu pomoć za ostvarivanje navedenih prava.

U Odeljenju se vrše poslovi iz oblasti ostvarivanja prava u oblasti društvene brige o deci, dečijeg dodatka, roditeljskog dodatka, pomoći za porodice sa decom, naknade zarade za vreme porodiljskog odsustva i drugih prava iz ove oblasti, administrativni poslovi vezani za utvrđivanje prava za učeničke i studentske stipendije i kredite.

Odeljenje za poslove društvenih delatnosti obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 25

Odeljenje za informacione i komunikacione tehnologije obavlja poslove koji se odnose na analizu i razvoj informacionog sistema Gradske uprave i uvođenje novih aplikativnih rešenja, održavanje i izmenu radi usaglašavanja sa novim zakonskim propisima ili potrebama korisnika, uvođenje novih hardverskih rešenja, staranje o radu računarske mreže, operativnih sistema i zaštitu podataka za potrebe Gradske uprave, praćenje savremenih dostignuća iz oblasti informatike, predlaganje načina stručnog usavršavanja i obuku korisnika, izradu i održavanje gradske web prezentacije, unos, kontrolu i ažuriranje podataka.

Iz oblasti komunikacionih tehnologija u Odeljenju, obavljaju se poslovi stalnog praćenja svih značajnih događaja na nivou grada Zrenjanina, komunikacija sa predstavnicima sredstava javnog informisanja i objavljivanje informacija za javnost. Vrši se koordinacija protoka informacija za javnost između Kabineta Gradonačelnika, Kabineta Predsednika Skupštine grada, Gradskog veća i Gradske uprave, javnih preduzeća i ustanova. Prate se vesti u sredstvima javnog informisanja koje se odnose na funkcionisanje Grada i Gradske uprave.

Odeljenje za informacione i komunikacione tehnologije obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 26

Služba Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća obavlja poslove koji se odnose na stručne, administrativne i tehničke poslove vezane za održavanje sednica Skupštine grada, rad Gradonačelnika i sednica Gradskog veća i njihovih radnih tela, obradu i čuvanje svih izvornih akata o radu Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća i njihovih radnih tela, uređivanje i izdavanje Službenog lista grada Zrenjanina, poslove vezane za ostvarivanje prava iz radnog odnosa biranih, postavljenih i imenovanih lica od strane Skupštine grada i Gradonačelnika, daktilografske poslove za potrebe Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradske uprave.

Služba Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 27

Služba za poslove mesnih kancelarija i druge poslove obavlja poslove koji se odnose na rad prijemne kancelarije, dostavne službe, poslove ličnih stanja građana, vođenje matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih i knjiga državljana za matična područja u naseljenim mestima Grada, izdavanje javnih uverenja na osnovu evidencija koje se vode i ostale poslove matičara, poslove prevođenja na jezicima narodnosti koji su u službenoj upotrebi u Gradu, stručne i administrativne poslove za izbore i referendume koje raspisuje Skupština grada, vođenje opšteg biračkog spiska i registra stanovništva, overu prepisa, potpisa i rukopisa, poslove vezane za izbegla i prognana lica, praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama.

U sastavu Službe, nalaze se mesne kancelarije, odnosno Prijemna kancelarija, kao uže organizacione jedinice, u svim naseljenim mestima u Gradu, i to:

- Prijemna kancelarija u Mužlji

- Mesna kancelarija u Aradcu

- Mesna kancelarija u Banatskom Despotovcu

- Mesna kancelarija u Belom Blatu

- Mesna kancelarija u Botošu

- Mesna kancelarija u Elemiru

- Mesna kancelarija u Ečki

- Mesna kancelarija u Jankov Mostu

- Mesna kancelarija u Kleku

- Mesna kancelarija u Knićaninu

- Mesna kancelarija u Lazarevu

- Mesna kancelarija u Lukinom Selu

- Mesna kancelarija u Lukićevu

- Mesna kancelarija u Melencima

- Mesna kancelarija u Mihajlovu

- Mesna kancelarija u Orlovatu

- Mesna kancelarija u Perlezu

- Mesna kancelarija u Stajićevu

- Mesna kancelarija u Tarašu

- Mesna kancelarija u Tomaševcu

- Mesna kancelarija u Farkaždinu

- Mesna kancelarija u Čenti.

Mesne kancelarije i Prijemna kancelarija u Mužlji mogu obavljati i druge poslove za preduzeća, ustanove i organizacije koje im poveri Gradonačelnik na osnovu ugovora koji zaključuje sa tim pravnim licima.

Služba za poslove mesnih kancelarija i druge poslove obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 28

Služba za poslove obezbeđenja i pomoćno-tehničke poslove obavlja poslove koji se odnose na poslove umnožavanja pisanih materijala za potrebe Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradske uprave, obezbeđivanje korišćenja i održavanja telekomunikacione i birotehničke opreme, staranje o održavanju zgrada i prostora i predlaganje mera za racionalnije korišćenje istih, održavanje čistoće i domarske poslove, obavljanje poslova organizovanja i kontrole rada poslova fizičko-tehničkog obezbeđenja lica i imovine u zgradama Skupštine grada, poslove iz oblasti zaštite od požara, bezbednosti i zdravlja na radu i održavanje sredstava opreme koju koristi Skupština grada, Gradonačelnik, Gradsko veće i Gradska uprava.

Služba za poslove obezbeđenja i pomoćno-tehničke poslove obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 29

Služba za poslove javnih nabavki obavlja poslove koji se odnose na praćenje i primenu zakona i drugih propisa iz oblasti javnih nabavki, obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova u postupku javnih nabavki za potrebe Komisije za javne nabavke obrazovane od strane Gradonačelnika ili Gradske uprave, obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova u postupku javnih nabavki po ovlašćenju korisnika budžetskih sredstava.

Služba za poslove javnih nabavki vrši nabavku materijala, sitnog inventara i osnovnih sredstava za potrebe Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradske uprave, izrađuje godišnje izveštaje o dodeljenim ugovorima o javnim nabavkama za potrebe republičke Uprave za javne nabavke, izrađuje godišnji plan javnih nabavki, vrši kontrolu ugovora o javnim nabavkama dodeljenih od strane Gradske uprave.

Služba za poslove javnih nabavki obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 30

Služba za poresku upravu obavlja poslove vođenja prvostepenog postupka, utvrđivanja izvornih prihoda Grada poreskim rešenjem, kancelarijsku i terensku kontrolu i naplatu izvornih prihoda Grada, pokretanja i vođenja prvostepenog prekršajnog postupka za učinjene poreske prekršaje iz oblasti izvornih prihoda, poslove vođenja knjigovodstva izvornih prihoda Grada, održavanja i razvoj svog informacionog sistema.

Služba za poresku upravu obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama grada i drugim aktima.

Član 31

Služba za lokalni ekonomski i ruralni razvoj obavlja poslove koji se odnose na praćenje, analiziranje stanja u oblasti privrede i predlaganje mera za pospešivanje razvoja privrednih oblasti za koje je nadležan Grad, izradu godišnjih akcionih planova - implementaciju ciljeva utvrđenih strateškim planom razvoja, izradu i realizaciju projekata iz akcionih planova, izradu baza podataka od značaja za lokalni ekonomski razvoj, stručno-tehničke poslove Saveta za lokalni ekonomski razvoj, realizaciju poslova i zadataka na osnovu zaključenih sporazuma o saradnji između Grada i međunarodnih organizacija i republičkih i pokrajinskih institucija, pružanje stručne pomoći prilikom osnivanja preduzetničkih radnji i promena vezanih za rad radnji u saradnji sa Agencijom za privredne registre, pružanje informacija i stručne pomoći preduzetnicima i nosiocima poljoprivrednih gazdinstava i privrednim društvima, vezanim za ostvarivanje prava na subvencije iz budžeta Republike Srbije i budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine, aplikantima prilikom konkurisanja za kreditna sredstva iz fondova, poslove od neposrednog interesa za građane u okviru privrednih delatnosti iz nadležnosti Grada, kao i donošenje prvostepenih rešenja u skladu sa zakonom i Statutom Grada.

Služba za lokalni ekonomski i ruralni razvoj obavlja poslove praćenja i analize stanja i razvoja u oblasti privrede, pre svega kroz razvoj poljoprivrede, ženskog preduzetništva (oblast usluga) i turizma, kao podrške razvoju održivog seoskog turizma.

Služba za lokalni ekonomski i ruralni razvoj obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 32

Služba investicija obavlja poslove koji se odnose na strateško planiranje, iniciranje, izradu i sprovođenje godišnjih programa, odnosno projekata investicija značajnih za Grad, projektovanje i praćenje realizacije budžeta za investicije, predlaganje prioriteta investicija, kao i određivanje projektnih zadataka sa nosiocima, učestvovanje u implementaciji i praćenje ostvarivanja investicija po fazama, kada Grad nije investitor, uspostavljanje baze podataka neophodne za sprovođenje investicija, investicionog marketinga, koordiniranje aktivnosti donatora (vladinog kao i nevladinog sektora) i Grada u realizaciji investicija, realizaciju investicija koje se finansiraju sredstvima budžeta.

Služba investicija obavlja poslove privlačenja investicija i upravljanja projektima i u tom cilju kontaktira i održava vezu sa privrednim subjektima, stranim ambasadama u Srbiji, privrednim i diplomatskim predstavništvima Srbije u svetu, privrednim predstavništvima u inostranstvu, državnim agencijama za privredu, investicije i projekte, regionalnim i gradskim privrednim predstavništvima, kao i drugim subjektima.

Služba investicija obavlja i druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

III RUKOVOĐENJE GRADSKOM UPRAVOM

Član 33

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.

Član 34

Načelnik Gradske uprave usklađuje rad Gradske uprave i obezbeđuje funkcionisanje uprave kao jedinstvenog organa, odgovara za zakonitost rada uprave, rešava sukobe nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica, daje mišljenja Skupštini grada, Gradonačelniku, Gradskom veću i radnim telima Skupštine grada o nacrtima propisa kao i druga pravna mišljenja, izdaje pojedinačna akta o radnim odnosima zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, vrši disciplinska i druga ovlašćenja prema zaposlenima u Gradskoj upravi, rešava o izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi.

Član 35

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Član 36

U cilju stvaranja uslova za organizovanje i obezbeđivanje zakonitog i efikasnog obavljanja poslova Gradske uprave načelnik Gradske uprave obrazuje Kolegijum rukovodioca organizacionih jedinica.

Kolegijum radi u sednicama koje saziva načelnik Gradske uprave.

Prema potrebi, načelnik Gradske uprave može pozvati i druga postavljena lica i zaposlene da prisustvuju i učestvuju u radu kolegijuma.

Načelnik za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom Grada i aktom o organizaciji Gradske uprave.

Rukovođenje organizacionim jedinicama Gradske uprave

Član 37

Radom organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:

- šef Kabineta - radom Kabineta,

- načelnik Odeljenja - radom Odeljenja,

- rukovodilac Službe - radom Službe,

- šef Odseka - radom Odseka,

- šef mesne kancelarije - radom mesne kancelarije,

- šef prijemne kancelarije - radom prijemne kancelarije.

Šef Kabineta, načelnik Odeljenja i rukovodilac Službe može imati zamenika.

Član 38

Lice koje rukovodi radom Kabineta, Odeljenja i Službe odlučuje, donosi i potpisuje akte iz nadležnosti organizacione jedinice kojom rukovodi, organizuje rad u organizacionoj jedinici kojom rukovodi, stara se o rasporedu i izvršavanju poslova, ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih i vrši druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.

Lice iz stava 1. ovog člana lično je odgovorno Gradonačelniku i načelniku Gradske uprave za blagovremeno i zakonito vršenje poslova u organizacionoj jedinici kojom rukovodi.

Član 39

Šefa Kabineta, načelnika Odeljenja, odnosno rukovodioca Službe raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 40

Načelnik Gradske uprave, šefovi Kabineta, načelnici Odeljenja, odnosno rukovodioci Službi ne mogu vršiti nikakvu javnu ili drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenjima.

Lica iz stava 1. ovog člana imaju pravo da, nakon isteka mandata ili razrešenja budu raspoređeni na radno mesto koje odgovara njihovoj stručnoj spremi i radnim sposobnostima.

Član 41

Prava i obaveze postavljenih lica i zaposlenih u Gradskoj upravi koja proističu iz radnog odnosa, regulisaće se posebnim aktom u skladu sa zakonom.

IV JAVNOST RADA

Član 42

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izveštavanjem Gradonačelnika, Skupštine grada i Gradskog veća o svom radu i na drugi način utvrđen zakonom i na zakonu zasnovanom propisu.

Informacije iz stava 1. ovog člana može davati načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.

Član 43

Gradska uprava ne može davati informacije iz člana 43. čija sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

V ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADONAČELNIKU I GRADSKOM VEĆU

Član 44

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada se zasniva na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada, ovom Odlukom i drugim aktima.

Gradska uprava je obavezna da Skupštinu grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine.

Član 45

Odnos Gradske uprave prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.

Gradonačelnik, u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za rad.

Član 46

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

U postupku nadzora nad radom Gradske uprave, na zahtev Gradskog veća, Gradska uprava podnosi izveštaj o svom radu jednom godišnje.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, Gradsko veće utvrdi da akti Gradske uprave nisu u skladu sa zakonom, propisom donetim na osnovu zakona, odnosno odlukom Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa propisima.

Ukoliko se ne postupi po nalogu iz prethodnog stava, Gradsko veće može pokrenuti pitanje odgovornosti rukovodioca i zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju akta.

Član 47

U vršenju prava nadzora nad Gradskom upravom, Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće mogu da preduzmu odgovarajuće organizacione, kadrovske i druge mere utvrđene zakonom radi obezbeđenja efikasnog izvršavanja zadataka i poslova Gradske uprave.

Načelnik Gradske uprave i rukovodioci organizacionih jedinica dužni su da postupe po merama iz prethodnog stava.

VI ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA GRAĐANIMA, PRAVNIM LICIMA I DRUGIM STRANKAMA

Član 48

Gradska uprava je dužna da svakom građaninu obezbedi jednak položaj i efikasno ostvarivanje njegovih prava, obaveza i interesa.

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:

- omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje prava, obaveza i pravnih interesa, daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,

- pružaju odgovarajuću pravnu pomoć,

- razmatraju predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom i postupe po njima kao i da predlažu preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveste građane,

- sarađuju sa građanima, pravnim licima i drugim strankama i

- poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled organa Grada.

Gradska uprava će u vršenju poslova iz stava 1. ovog člana omogućiti građanima, na njihov zahtev, upotrebu jezika nacionalnih manjina u skladu sa Statutom Grada Zrenjanina.

Član 49

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Gradska uprava je dužna da rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonima.

Član 50

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisom.

Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave

Član 51

Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada, ovom Odlukom i drugim propisima Gradonačelnika, Skupštine grada i Gradskog veća.

Organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.

VII RADNI ODNOSI

Član 52

U Gradskoj upravi može biti primljeno u radni odnos lice koje pored opštih uslova utvrđenih Zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti utvrđene Zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

U Gradsku upravu lice se prima u radni odnos na osnovu:

1. akta o postavljenju odnosno raspoređivanju,

2. konačne odluke načelnika Gradske uprave u postupku po objavljenom oglasu i

3. sporazuma o preuzimanju iz drugog državnog organa.

Član 53

O pravima i dužnostima iz radnih odnosa postavljenih lica i zaposlenih odlučuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom i na zakonu zasnovanim propisima.

Član 54

Radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad u Gradskoj upravi mogu se primiti pripravnici pod uslovom utvrđenim Zakonom i aktom o sistematizaciji.

Pripravnici se mogu primiti u svojstvu zaposlenih na određeno vreme i radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.

VIII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 55

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine sredstva koja se obezbeđuju iz: budžeta grada, budžeta Republike Srbije za poverene poslove i ostali prihodi koji se obezbeđuju iz dopunskih aktivnosti Gradske uprave.

Prihodi za finansiranje poslova Gradske uprave koristiće se za:

- pokriće rashoda za postavljena lica i zaposlene u Gradskoj upravi,

- pokriće rashoda za korišćenje usluga i roba,

- otplatu kamata i pratećih troškova zaduživanja,

- socijalno osiguranje i socijalnu zaštitu,

- pokriće ostalih rashoda,

- izdatke za nefinansijsku imovinu i

- izdatke za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine.

Član 56

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 1. ovog člana unose se u budžet Grada.

Član 57

Sredstva za pokriće rashoda za postavljena lica i zaposlene se obezbeđuju za:

- plate, dodatke i naknade zaposlenih (zarade),

- socijalne doprinose na teret poslodavca,

- naknade u naturi,

- socijalna davanja zaposlenima,

- naknade troškova za zaposlene i

- nagrade zaposlenima.

Član 58

Sredstva za korišćenje usluga i roba se obezbeđuju za:

- stalne troškove (troškovi platnog prometa i bankarskih usluga, energetske usluge, komunalne usluge, usluge komunikacija, troškovi osiguranja, zakup imovine i opreme i ostali troškovi),

- troškove putovanja (troškovi službenih putovanja u zemlji i inostranstvu i troškovi putovanja u okviru redovnog rada i ostali troškovi transporta),

- usluge po ugovoru (administrativne usluge, kompjuterske usluge, usluge obrazovanja i usavršavanja zaposlenih, usluge informisanja, stručne usluge, usluge za domaćinstvo i ugostiteljstvo, reprezentacija i ostale opšte usluge),

- specijalizovane usluge (usluge obrazovanja, kulture i sporta, medicinske usluge, usluge popravki i održavanja, usluge očuvanja životne sredine, nauke i geodetske usluge i ostale specijalizovane usluge),

- tekuće popravke i održavanje (tekuće popravke i održavanje zgrada i objekata i tekuće popravke i održavanje opreme) i

- materijal (administrativni materijal, materijali za poljoprivredu, materijali za obrazovanje i usavršavanje zaposlenih, materijali za saobraćaj, materijali za očuvanje životne sredine i nauku, materijali za obrazovanje, kulturu i sport, materijali za održavanje higijene i ugostiteljstvo i materijali za posebne namene).

Član 59

Sredstva za otplatu kamata i prateće troškove zaduživanja se obezbeđuju za:

- otplatu domaćih kamata,

- otplatu stranih kamata i

- otplatu kamata po garancijama.

Član 60

Sredstva za socijalno osiguranje i socijalnu zaštitu se obezbeđuju za naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta.

Član 61

Sredstva za pokriće ostalih rashoda se obezbeđuju za:

- poreze, obavezne takse i kazne,

- novčane kazne i penale po rešenju sudova,

- naknadu štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda i drugih prirodnih uzroka i

- naknadu štete za povrede ili štetu nanetu od strane državnih organa.

Član 62

Sredstva za izdatke za nefinansijsku imovinu se obezbeđuju za:

- zgrade i građevinske objekte,

- mašine i opremu,

- ostale nekretnine i opremu,

- nematerijalnu imovinu,

- zemljište i

- šume i vode.

Član 63

Sredstva za izdatke za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine se obezbeđuju za:

- otplatu glavnice domaćim kreditorima,

- otplatu glavnice stranim kreditorima,

- otplatu glavnice po garancijama,

- otplatu glavnice za finansijski lizing,

- nabavku domaće finansijske imovine i

- nabavku strane finansijske imovine.

Član 64

Raspored sredstava vrši se na osnovu operativnih mesečnih i tromesečnih planova koje donosi načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.

Za zakonito i namensko korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana odgovoran je načelnik Gradske uprave i načelnik Odeljenja za poslove finansija i računovodstva.

Zahteve za plaćanje i druga akta za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana, potpisuje načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 65

Načelnik Gradske uprave doneće Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave u roku od 30 dana od dana donošenja ove Odluke.

Član 66

Načelnik Gradske uprave će izvršiti raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi u roku od 30 dana od dana donošenja akta iz člana 65. ove Odluke.

Član 67

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

Član 68

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Opštinskoj upravi ("Službeni list opštine Zrenjanin", broj 19/04 i 8/05).