ODLUKA

O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2008. GODINI, SA PROGRAMOM

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 48/2007 i 40/2008)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2008. godinu (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:

R. br.

Izvori prihoda

u dinarima

% udeo

A.

Sredstva iz Budžeta Grada za 2008. godinu

622.516.000,00

62,07

B.

Sredstva iz dodatih prihoda Budžeta Grada za 2008. godinu

34.000.000,00

3,39

V.

Prihodi od prodaje nefinansijske imovine

80.000,00

0,01

G.

Prihodi iz dodatne aktivnosti budžetskog korisnika

346.261.300,26

34,53

 

1.

Prihodi po osnovu ugovora o zajedničkoj izgradnji poslovnog i stambeno-poslovnog objekta

305.808.800,00

30,49

2.

Prihodi za zajedničke troškove koji se refundiraju od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Železnička 28, Bulevar Mihajla Pupina 1, Kovilj-Laze Kostića 119

29.097.000,00

2,90

3.

Prihodi od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti

8.578.200,00

0,86

4.

Višak prihoda - suficit

2.777.300,26

0,28

 

 

Ukupno sredstva: (A+B+V+G)

1.002.857.300,26

100,00

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima (za programsku tačku pod oznakom A i B):

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

dinara

% udeo

1.

2.

3.

4.

A.

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

 

65,47

1.

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

343.961.000,00

34,30

 

1.1.

Izgradnja objekta Sportskog centra "Slana bara" (II faza - zatvoreni bazen)

200.000.000,00

19,94

 

1.2.

Izgradnja škole "Dr Milan Petrović"

23.654.000,00

2,36

 

1.3.

Izgradnja sportske hale u Kisaču

75.000.000,00

7,48

 

1.4.

Kulturni centar Grada Novog Sada

45.307.000,00

4,52

2.

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

36.500.000,00

3,64

 

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

1.500.000,00

0,15

 

2.2.

Poslovni objekti-poslovni prostori

22.300.000,00

2,22

 

2.3.

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

1.000.000,00

0,10

 

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

2.700.000,00

0,27

 

2.5.

Prenete nerealizovane obaveze iz 2007. godine

9.000.000,00

0,90

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

8.000.000,00

0,79

 

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju

800.000,00

0,08

 

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju

7.200.000,00

0,71

(Svega 1+2+3)

388.461.000,00

38,73

4.

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

268.135.000,00

26,74

 

4.1.

Troškovi osiguranja

8.950.000,00

0,89

 

4.2.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

500.000,00

0,05

 

4.3.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

102.670.000,00

10,24

 

4.4.

Izdaci-troškovi Javnog preduzeća

54.413.000,00

5,43

 

 

-

Materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje, ...)

39.413.000,00

3,93

 

 

4.4.1.

Izdaci za korišćenje sportske hale u Futogu

6.000.000,00

0,60

 

 

4.4.2.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara"

9.000.000,00

0,90

 

4.5.

Plate za zaposlene i naknade za Upravni i Nadzorni odbor

95.902.000,00

9,56

 

 

4.5.1.

Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima u skladu sa Predlogom budžeta Vlade Republike Srbije za 2008. godinu

85.362.000,00

8,51

 

 

4.5.2.

Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora i jubilarne nagrade

10.540.000,00

1,05

 

4.6.

Izdaci za marketing

2.500.000,00

0,25

 

4.7.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

3.200.000,00

0,32

 

 

4.7.1.

DaNS za štampanje časopisa

1.400.000,00

0,14

 

 

4.7.2.

Fond "Melanija Bugarinović"

1.800.000,00

0,18

B

Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda i sopstvenih prihoda preduzeća

346.261.300,26

34,53

1.

Rashodi na izgradnji poslovnog i stambeno-poslovnog objekta u Radničkoj 18

259.160.000,00

25,84

2.

Izdaci za troškove platnog prometa

318.000,00

0,03

3.

Izdaci-troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Železnička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj-Laze Kostića 119

24.251.000,00

2,42

4.

Porez na dodatu vrednost

52.396.000,00

5,22

5.

Plate za zaposlene

6.600.000,00

0,66

6.

Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora

759.000,00

0,08

7.

Energetske usluge

1.577.000,00

0,16

8.

Komunalne usluge

1.200.300,26

0,12

 

Svega A+B:

1.002.857.300,26

100,00

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz programske Tačke A-1.1, A-1.2, A-1.3, A-1.4, A-3.2, i B-1 ovog člana su kapitalne investicije.

Član 4

Hitne intervencije koje su navedene u tački A-2.6. Programa izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2008. godini vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu, do planiranog iznosa, a o izvršenim poslovima i utrošku sredstava za iste direktor je dužan obavestiti Upravni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Javnom preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl.).

Član 5

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 1. januara 2008. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2008. godini

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 40/2008)

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2008. GODINI

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2008. godini, ovim programom definišu se svi objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to:

 

 

planirano

1.

Izgradnja poslovnih objekata

343.961.000,00

1.1.

Izgradnja objekta Sportskog centra "Slana bara" (II faza - zatvoreni bazen) i nastavak radova iz 2007. godine

200.000.000,00

1.2.

Izgradnja škole "Dr Milan Petrović"

23.654.000,00

1.3.

Izgradnja sportske hale u Kisaču

75.000.000,00

1.4.

Kulturni centar Grada Novog Sada

45.307.000,00

2.

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora:

36.500.000,00

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave:

1.500.000,00

2.1.1.

Ostali javni objekti od interesa lokalne samouprave

1.500.000,00

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

22.300.000,00

2.2.1.

Tehničko poboljšanje funkcionisanja objekata i opreme

8.000.000,00

2.2.2.

Kralja Aleksandra 9, Pothodnik

2.000.000,00

2.2.3.

PC "Apolo", Trg slobode 3

1.500.000,00

2.2.4.

Trg mladenaca 7

1.000.000,00

2.2.5.

Vojvođanskih brigada 17

500.000,00

2.2.6.

Dom kulture Veternik

300.000,00

2.2.7.

Narodnog fronta 53

2.000.000,00

2.2.8.

Investiciono ulaganje u instalacije

3.000.000,00

2.2.9.

Opremanje Sportskog centra "Slana bara" i sportske hale Futog

4.000.000,00

2.3.

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

1.000.000,00

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - prostorima

2.700.000,00

2.5.

Prenete nerealizovane obaveze iz 2007. godine

9.000.000,00

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije:

8.000.000,00

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju

800.000,00

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju

7.200.000,00

 

Ukupno (2+3):

44.500.000,00

 

Ukupno (1+2+3):

388.461.000,00

A. Rashodi na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2008. godinu

4.1. Troškovi osiguranja

 

Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama i opremom podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njima nastaju, osiguranje prostora i opreme će se vršiti za svakovremenu stvarnu vrednost, kao i osiguranje zaposlenih za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od

8.950.000,00 dinara

4.2. i 4.3. Zakonske obaveze

 

Na ime poreskih obaveza preduzeća (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost - PDV), planiraju se sredstva u iznosu od

103.170.000,00 dinara

4.4. Izdaci za troškove Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu

 

Na ime materijalnih troškova (izdataka) preduzeća (električna energija, grejanje, voda, održavanje higijene, obezbeđenja, kancelarijski materijal, veštačenja, platnog prometa, PTT, ugovori o delu, administrativne opreme, prevoz radnika; otpremnine itd) planski se određuje iznos sredstava od

39.413.000,00 dinara

U okviru ove pozicije nalaze se i planirani izdaci za reprezentaciju u iznosu od 1.530.000,00 dinara, a služiće za nabavku potrebnih napitaka u preduzeću, kao i za organizaciju promotivnih aktivnosti u promotivnom centru, galeriji "Podrum", sportskoj hali Futog i sportskom centru "Slana bara".

4.4.1. Izdaci za korišćenje sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu

6.000.000,00 dinara

4.4.2. Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu

9.000.000,00 dinara

4.5. Plate za zaposlene i naknade za članove Upravnog i Nadzornog odbora

 

Plate i dodaci za 58 radnika isplanirani su na nivou planiranih zarada za novembar 2007. godine uvećanih za 10% što je u skladu sa Predlogom budžeta Vlade Republike Srbije za 2008. godinu i iznose

85.362.000,00 dinara

Iznos izdataka članovima Upravnog i Nadzornog odbora Preduzeća u 2008. godini zajedno sa jubilarnim nagradama planirani su na nivou 10.540.000,00 dinara. Članovima Upravnog i Nadzornog odbora pripada mesečna naknada za rad u Upravnom i Nadzornom odboru i to:

- predsedniku Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 25% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

- članu Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 20% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

- mesečna naknada člana Upravnog i Nadzornog odbora umanjuje se za po 5% zbog odsustvovanja sa zakazanih i održanih sednica bez prethodno pismeno obrazloženog razloga za odsustvovanje sa sednice i prihvaćenog obrazloženja od strane Upravnog i Nadzornog odbora o opravdanosti razloga za neprisustvovanje sednici.

4.6. Izdaci za marketing

 

Na ime izdataka za marketing planski se opredeljuju sredstva u iznosu od

2.500.000,00 dinara.

Kriterijumi za korišćenje ovih sredstava su:

- za oglašavanje poslovnog prostora za izdavanje u zakup 1.000.000,00 dinara

- reklamne i propagandne aktivnosti za promociju promotivnog centra, PC "Apola", DK Veternik, sportske hale u Futogu i sportskog centra "Slana bara" 1.500.000,00 dinara.

4.7. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama odnose se na sledeće:

 

- Društvo arhitekata Novog Sada za pokriće troškova štampanja časopisa DaNS u iznosu od

1.400.000,00 dinara.

- Fondu "Melanije Bugarinović"

 

od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup a prenosi u celokupnom godišnjem iznosu od

1.800.000,00 dinara.

B. Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda i sopstvenih prihoda preduzeća

1. Poslovni i stambeno-poslovni objekat u Novom Sadu u Ulici radnička 18

Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu pored poslova koji su mu od strane osnivača povereni, baviće se i tržišnim poslovima - izgradnjom poslovnog i stambeno - poslovnog objekta u Ulici radnička 18. Na osnovu Ugovora o zajedničkoj izgradnji poslovnog i stambeno - poslovnog objekta Javno preduzeće "Poslovni prostor" u Novom Sadu ostvariće rashod iz dodatne aktivnosti, bez PDV-a, u iznosu od

259.160.000,00 dinara.

2. Planirani troškovi platnog prometa koji se finansiraju iz dodatnih prihoda iznose

318.000,00 dinara.

3. Izdaci-troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Železnička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119

Planirani izdaci - troškovi na ovoj poziciji odnose se na plaćanje računa za zajedničke troškove (električna energija, grejanje-hlađenje, voda, održavanje higijene i obezbeđenje) u poslovnim objektima a iznose

24.251.000,00 dinara

Navedeni iznos predviđen je i u prihodnoj strani izvora prihoda kao sopstveni prihod, a refundira se od zakupaca u navedenim objektima.

4. Porez na dodatu vrednost

Porez na dodatu vrednost planiran je na osnovu ostvarenih sopstvenih prihoda u iznosu od

52.396.000,00 dinara.

5. Plate za zaposlene

Realizovaće se po osnovu prihoda od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti preduzeća u 2008. godini, a na osnovu planirane zarade za 2007. godinu uvećane za 10,0% u iznosu od

6.600.000,00 dinara.

6. Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora

Realizovaće se po osnovu prihoda od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti a prema utvrđenom kriterijumu obrazloženom pod tačkom 4.5 a na osnovu planirane zarade za 2007. godinu uvećane za 10,0% u iznosu od

759.000,00 dinara.

7. Energetske usluge u iznosu

1.577.000,00 dinara

8. Komunalne usluge u iznosu

1.200.300,26 dinara