POSLOVNIK

GRADSKOG VEĆA GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 14/2008)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Užica (u daljem tekstu: Veće), i druga pitanja značajna za rad Veća.

Član 2

Veće je izvršni organ grada Užica (u daljem tekstu: grad), sa nadležnostima utvrđenim Zakonom i Statutom grada (u daljem tekstu: Statut).

Član 3

Veće predstavlja gradonačelnik, kao predsednik Veća.

U odsustvu gradonačelnika, Veće predstavlja zamenik gradonačelnika, odnosno član Veća koga odredi gradonačelnik.

Član 4

Veće ima pečat okruglog oblika koji sadrži grb Republike Srbije: "Republika Srbija - grad Užice-Gradsko veće-Užice" ispisan na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.

Tekst pečata ispisan je u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije, u skladu sa Zakonom.

Član 5

Rad Veća dostupan je javnosti.

Za javnost rada Veća odgovoran je gradonačelnik, kao predsednik Veća.

Javnost rada Veća obezbeđuje se putem saopštenja, konferencija za predstavnike javnog informisanja koje se organizuju u saradnji sa predsednikom Veća kao i prisustvom predstavnika sredstava javnog informisanja na sednicama Veća, objavljivanjem informacija na sajtu Grada i na drugi pogodan način.

Veće u slučajevima određenim Zakonom ili Statutom grada, može ograničiti ili isključiti javnost iz svog rada.

Veće određuje koji se podaci i materijali pripremljeni za razmatranje na sednici Veća i njegovih radnih tela čuvaju kao tajna.

Član 6

Veće radi i odlučuje na sednici.

Član 7

Stručne i druge poslove za potrebe Veća vrši nadležna služba.

II ORGANIZACIJA VEĆA

1. Sastav Veća

Član 8

Veće čine gradonačelnik, zamenik gradonačelnika i devet (9) članova Veća.

Gradonačelnik je predsednik Veća.

Zamenik gradonačelnika je član Veća po funkciji.

Član 9

Gradonačelnik (u daljem tekstu: predsednik Veća), saziva i predsedava sednicama Veća, zastupa stavove Veća na sednicama Skupštine grada (u daljem tekstu: Skupština), stara se o javnosti rada Veća i vrši druge poslove u skladu sa opštim aktima grada i ovim Poslovnikom.

Član 10

Članovi Veća obavljaju poslove u oblastima i na način određen aktom koji donosi gradonačelnik.

Član 11

Članovi Veća odgovorni su za praćenje stanja i sprovođenje stavova Veća u oblastima za koje su zaduženi kao i za blagovremeno pokretanje inicijativa pred Većem za razmatranje pitanja iz nadležnosti Veća u odgovarajućoj oblasti.

Članovi Veća, po svojoj inicijativi ili na zahtev Veća obaveštavaju Veće o izvršavanju zaključaka Veća i realizaciji drugih zadataka koje im poveri Veće.

Članovi Veća, po pravilu, rukovode radnim telima Veća.

2. Radna tela Veća

Član 12

Za razmatranje i davanje predloga o pitanjima koja se pripremaju za razmatranje na sednicama Veća, Veće može obrazovati radna tela.

Član 13

Radna tela se obrazuju aktom Veća kojim se određuju njihovi zadaci i utvrđuje broj i sastav članova.

Predsednik radnog tela je po pravilu član Veća zadužen za oblast za koju se radno telo obrazuje.

Članovi radnog tela su članovi Veća i zaposleni u gradskoj upravi, a mogu biti i pojedinci - stručnjaci za određena pitanja.

Član 14

O pitanjima koja su razmatrana na sednici radnog tela, radno telo podnosi izveštaj Veću, koji sadrži mišljenje i predloge radnog tela.

III SEDNICA VEĆA

1. Priprema materijala

Član 15

Materijale za razmatranje na sednici Veća, obrađivači (organizacione jedinice Gradske uprave) pripremaju na način utvrđen ovim Poslovnikom.

Član 16

Materijal za razmatranje i odlučivanje na sednici Veća, priprema organizaciona jedinica Gradske uprave u čijem delokrugu su pitanja na koja se materijal odnosi ili drugi obrađivač po pitanju iz svoje nadležnosti.

Član 17

Odluku i druge opšte ili pojedinačne akte koje Veće predlaže Skupštini, obrađivač priprema u formi nacrta i dostavlja ga Veću radi utvrđivanja predloga za Skupštinu.

Nacrti akata iz stava 1. ovog člana pripremaju se u formi u kojoj se ti akti donose.

Član 18

Kada Veće utvrđuje predlog opšteg ili pojedinačnog akta posle sprovedene javne rasprave, obrađivač je dužan da uz nacrt akta Veću dostavi izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi sa obrazloženjem razloga zbog kojih nije prihvatio određene primedbe i sugestije.

Član 19

Amandmani koje podnosi Veće na predlog odluke čiji je predlagač Veće, Veće dostavlja Skupštini sa predlogom da ih Skupština razmatra kao sastavni deo predloga odluke.

Član 20

O amandmanima podnetim na predlog odluke čiji je predlagač Veće, Veće se izjašnjava prihvatanjem ili neprihvatanjem amandmana i o tome obaveštava Skupštinu.

2. Sazivanje sednice i dnevni red

Član 21

Predsednik Veća saziva sednicu Veća, po pravilu, pisanim putem, predlaže dnevni red i predsedava sednicom.

U slučaju odsustva ili sprečenosti predsednika Veća, sednicu može sazvati i njome predsedavati, po ovlašćenju predsednika Veća, zamenik gradonačelnika ili član Veća koga odredi predsednik Veća.

Član 22

Sednica Veća saziva se najkasnije tri (3) dana pre njenog održavanja.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku, kada za to postoje opravdani razlozi.

Uz poziv za sednicu, članovima Veća dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijali za odlučivanje.

Član 23

Predsednik Veća određuje kome se upućuje poziv sa materijalom za sednicu.

Na sednicu Veća se poziva predstavnik organizacione jedinice gradske uprave nadležne za informisanje.

Član 24

Predlog dnevnog reda može se dopuniti na sednici i materijal uz takav predlog uručiti na samoj sednici u slučaju hitnosti postupanja po tom predlogu.

3. Otvaranje, tok sednice i odlučivanje

Član 25

Veće radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina članova Veća.

Član 26

U radu Veća, po pozivu učestvuju bez prava odlučivanja, rukovodeći radnici organizacionih jedinica gradske uprave i predstavnici preduzeća, odnosno javnih službi čiji je osnivač grad.

Član 27

Predsednik Veća otvara sednicu i pristupa utvrđivanju dnevnog reda.

Pre usvajanja dnevnog reda, član Veća ima pravo da predloži izmene i dopune dnevnog reda.

Prilikom utvrđivanja dnevnog reda najpre se glasa o predlozima za izmenu i dopunu dnevnog reda a potom za dnevni red u celini.

Po usvajanju dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika sa prethodne sednice.

Član Veća ima pravo da stavi primedbe na zapisnik, o kojima odlučuje Veće prilikom usvajanja zapisnika.

Član 28

Razmatranje i odlučivanje na sednici Veća vrši se po tačkama usvojenog dnevnog reda.

Izuzetno Veće može i u toku sednice odlučiti da se izmeni redosled tačaka dnevnog reda, da se rasprava ili odlučivanje o pojedinim tačkama dnevnog reda objedini ili odloži za neku od narednih sednica.

Pretres se otvara po svakoj tački dnevnog reda o kojoj se raspravlja i odlučuje.

Član 29

O predlozima za izmenu i dopunu akta datim na sednici, odnosno o pitanjima koja postave članovi Veća u vezi sa materijalom koji je na dnevnom redu, izjašnjava se predstavnik obrađivača.

Član 30

Veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, Veće većinom glasova od ukupnog broja članova:

- utvrđuje predlog Statuta,

- utvrđuje predlog Odluke o budžetu,

- utvrđuje predlog Odluke o gradskim upravama,

- donosi Poslovnik Veća,

- donosi Odluku o privremenom finansiranju,

- postavlja i razrešava načelnike gradskih uprava.

Član 31

Odlučivanje se vrši javnim glasanjem, dizanjem ruku.

Prilikom odlučivanja, glasa se najpre o predlozima za izmenu ili dopunu predloženog akta a potom za predlog akta u celini.

Član Veća koji je glasao protiv ili se uzdržao od glasanja, ima pravo da zahteva da se njegovo izdvojeno mišljenje konstatuje u zapisniku.

Član 32

Na sednici veća vodi se zapisnik.

U zapisnik se unose: osnovni podaci o radu sednice, imena prisutnih i odsutnih članova, dnevni red sednice, ime predsedavajućeg na sednici, imena lica koja po pozivu prisustvuju sednici, pitanja koja su razmatrana, kratke diskusije pojedinih članova, doneti zaključci kao i izdvojena mišljenja članova Veća na njihov zahtev.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se nadležna služba.

Zapisnik potpisuje predsedavajući Veća.

Original zapisnik se trajno čuva uz materijal sednice.

IV ODNOS GRADSKOG VEĆA PREMA SKUPŠTINI GRADA I GRADSKOJ UPRAVI

Član 33

U vršenju poslova iz svoje nadležnosti Veće ostvaruje stalnu saradnju sa Skupštinom grada i gradskim upravama.

Član 34

Na sednicama Skupštine grada Veće predstavlja predsednik Veća ili član Veća koga on odredi.

Član 35

U vršenju nadzora nad radom opštinskih uprava Veće pribavlja izveštaje načelnika gradskih uprava, ostvaruje neposredan uvid u njihov rad i zajedno sa gradonačelnikom daje smernice i zauzima načelne stavove za izvršavanje odluka i drugih opštih akata.

U slučaju ukidanja i poništavanja akata gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa Zakonom, Statutom i drugim opštim aktima koje donosi Skupština, Veće pribavlja izveštaje načelnika gradskih uprava po tom pitanju.

Veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava i preduzeća, organizacija i ustanova u slučajevima predviđenim Statutom grada.

V AKTI VEĆA

Član 36

Veće donosi: rešenje, zaključak, mišljenje, preporuku, plan i program.

Veće može doneti odluku ili drugi propis samo kada je na to ovlašćeno Zakonom ili Statutom.

Akt koji donosi Veće potpisuje predsednik Veća, odnosno predsedavajući sednicom na kojoj je akt donet.

Član 37

Opšti akti koje donosi Veće objavljuju se u "Službenom listu grada Užica".

O objavljivanju akata iz člana 36. stav 1. ovog Poslovnika odlučuje Veće.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 38

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Opštinskog veća Opštine Užice ("Sl. list opštine Užice", broj 13-2/04).

Član 39

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".