ODLUKAO GRAĐEVINSKOM ZEMLJIŠTU("Sl. list opštine Zrenjanin", br. 10/2003, 8/2005, 19/2006 i 19/2007 i "Sl. list Grada Zrenjanina", br. 24/2008) |
Ovom Odlukom uređuje se postupak, uslovi i način davanja u zakup građevinskog zemljišta u državnoj svojini, prestanak zakupa građevinskog zemljišta, donošenje programa uređivanja i programa davanja u zakup građevinskog zemljišta, uređivanje i korišćenje građevinskog zemljišta za teritoriju opštine Zrenjanin.
Građevinsko zemljište je zemljište na kojem su izgrađeni objekti i zemljište koje služi redovnoj upotrebi tih objekata, kao i zemljište koje je, u skladu sa zakonom, odgovarajućim planom predviđeno za izgradnju i redovno korišćenje objekata.
Građevinsko zemljište može biti:
1. javno građevinsko zemljište i
2. ostalo građevinsko zemljište.
Javno građevinsko zemljište, u smislu Zakona o planiranju i izgradnji, jeste zemljište koje je u državnoj svojini, a na kojem su do dana stupanja na snagu ovog Zakona izgrađeni javni objekti od opšteg interesa, kao i javne površine.
Ostalo građevinsko zemljište jeste izgrađeno zemljište, kao i zemljište namenjeno za izgradnju objekata, u skladu sa Zakonom, a koje nije određeno kao javno građevinsko zemljište, i ono može biti u svim oblicima svojine.
Građevinsko zemljište se može koristiti kao:
1. Izgrađeno građevinsko zemljište, ili kao
2. Neizgrađeno građevinsko zemljište.
Izgrađeno je ono građevinsko zemljište na kojem su izgrađeni objekti u skladu sa Zakonom namenjeni za trajnu upotrebu.
Neizgrađeno je ono građevinsko zemljište na kojem nisu izgrađeni objekti, ili su objekti na njemu izgrađeni suprotno Zakonu, ili na kojem su izgrađeni objekti privremenog karaktera.
Skupština Opštine Zrenjanin donosi:
1. Program uređenja javnog građevinskog zemljišta,
2. Program davanja u zakup javnog neizgrađenog građevinskog zemljišta,
3. Program uređenja ostalog građevinskog zemljišta, i
4. Program davanja u zakup ostalog neizgrađenog građevinskog zemljišta.
III UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Uređivanje javnog građevinskog zemljišta vrši opština prema Programu iz člana 4. tačka 1. ove Odluke.
Uređivanje javnog građevinskog zemljišta obuhvata njegovo pripremanje i opremanje.
Radove na uređenju javnog građevinskog zemljišta za potrebe opštine vrši JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina" Zrenjanin (u daljem tekstu: Direkcija)
Sredstva za uređivanje javnog građevinskog zemljišta obezbeđuju se od:
1. zakupnine za građevinsko zemljište,
2. naknade za uređenje građevinskog zemljišta,
3. naknade za korišćenje građevinskog zemljišta, kao i
4. drugih izvora u skladu sa Zakonom.
Kriterijume za određivanje visine naknade za uređivanje javnog građevinskog zemljišta, dinamiku njenog plaćanja, način obračuna i ugovaranja utvrđuje svojom posebnom odlukom Skupština opštine Zrenjanin.
Uređivanje ostalog građevinskog zemljišta vrši se na osnovu Programa koji, na predlog Direkcije, donosi Skupština opštine Zrenjanin.
Naknadu za uređenje iz člana 6. i 7. ove Odluke plaća investitor, a na osnovu ugovora koji zaključuje sa Direkcijom.
IV KORIŠĆENJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Za korišćenje građevinskog zemljišta, (izgrađenog, ili neizgrađenog) plaća se naknada.
Naknada za korišćenje građevinskog zemljišta, kriterijumi i merila za njeno utvrđivanje, njena visina, kao i obveznici ove naknade utvrđuju se posebnom Odlukom Skupštine opštine, a u skladu sa Zakonom.
V DAVANJE U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U DRŽAVNOJ SVOJINI
U zakup se može davati:
1. Neizgrađeno javno građevinsko zemljište i
2. Ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište u državnoj svojini.
Zemljište iz člana 10. ove Odluke se u zakup daje na određeno vreme.
A) Davanje u zakup javnog neizgrađenog građevinskog zemljišta
Neizgrađeno javno građevinsko zemljište može biti dato u zakup na određeno vreme do privođenja istog planiranoj nameni.
Zemljište iz stava 1. ovog člana može se dati u zakup najduže na 5 godina.
Pre isteka ugovorenog roka iz stava 2. ovog člana zakup može biti produžen u skladu sa Programom davanja u zakup javnog građevinskog zemljišta na određeno vreme.
Zemljište iz stava 1. ovog člana daje se u zakup javnim nadmetanjem, ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom, u skladu sa odredbama ove Odluke.
1. Postupak raspisivanja javnog oglasa za javno nadmetanje
Odluku o raspisivanju javnog oglasa za javno nadmetanje radi davanja u zakup zemljišta iz člana 12. ove Odluke donosi Predsednik opštine u skladu sa Programom davanja u zakup javnog građevinskog zemljišta na određeno vreme.
Javni oglas iz člana 13. ove Odluke objavljuje se u sredstvima javnog informisanja, kao i na oglasnoj tabli Skupštine opštine Zrenjanin.
Javni oglas raspisan radi davanja u zakup na određeno vreme javnog građevinskog zemljišta sadrži sledeće podatke:
1. zemljišno-knjižne podatke o zemljištu koje se daje u zakup,
2. podatke iz urbanističke, odnosno planske dokumentacije o zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,
3. podatke o uređenosti zemljišta,
4. obaveštenje, ako se daje u zakup zemljište koje nije uređeno, da je lice kome se zemljište daje u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog zemljišta,
5. početni iznos zakupnine,
6. dužinu trajanja zakupa,
7. (brisana)
8. obaveštenje o datumu prijema prijava,
9. obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti prilikom prijavljivanja,
10. obaveštenje o tome da podnosilac prijave gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa ako ne pristupi javnom nadmetanju, odnosno ne učestvuje u javnom nadmetanju sa ponuđenim iznosom zakupnine, kao i ako mu bude zemljište dodeljeno a on ne zaključi ugovor u roku predviđenom ovom Odlukom,
11. mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja.
Javni oglas iz stava 2. ovog člana može sadržati i obavezu polaganja garantnog iznosa radi učešća u postupku u zavisnosti od lokaliteta koje se daje u zakup, kao i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji dobiju zemljište u zakup.
Postupak javnog nadmetanja sprovodi Komisija za sprovođenje postupaka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom koju svojim rešenjem, u skladu sa ovom Odlukom, formira Predsednik opštine.
Komisija iz stava 1. ovog člana ima predsednika, zamenika predsednika, kao i dva člana i zamenike članova.
Komisija radi i odlučuje u punom sastavu, dok administrativne i stručne poslove za njene potrebe obavlja stručna služba Direkcije.
Predsednik i članovi Komisije ne mogu biti učesnici u postupku javnog nadmetanja.
Prijava za učešće na javnom nadmetanju (u daljem tekstu: prijava) mora da sadrži:
1. ime, prezime i adresu, kao i matični broj prijavljenog fizičkog lica, a za preduzetnike i matični broj radnje iz jedinstvenog registra radnji, kao i poreski identifikacioni broj,
2. naziv, odnosno firmu i sedište pravnog lica, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u registar nadležnog suda, kao i poreski identifikacioni broj,
3. uredno ovlašćenje za zastupanje,
4. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu, ako se traži po oglasu.
Prijava se dostavlja Komisiji.
Nepotpune i neblagovremene prijave ne mogu biti uzete u razmatranje.
Podaci o prijavljenim učesnicima su poslovna tajna sve do momenta održavanja javnog nadmetanja.
Postupak javnog nadmetanja počinje tako što Komisija prvo proverava identitet podnosilaca urednih prijava, ili njihovih ovlašćenih zastupnika, utvrđuje ko je sve od podnosilaca prijava stekao status učesnika, te utvrđuje listu učesnika javnog nadmetanja.
Uslovi za sprovođenje samog postupka javnog nadmetanja ispunjeni su ako su najmanje dva lica stekla status učesnika u javnom nadmetanju, te ako ta lica, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici prisustvuju javnom nadmetanju.
U slučaju da se ne ispune uslovi iz stava 1. ovog člana, postupak se ponavlja u roku od 30 dana i smatraće se uspelim i ako samo jedno lice stekne status učesnika.
Postupku javnog nadmetanja mogu prisustvovati sva zainteresovana lica.
Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i početni iznos zakupnine.
Potom predsednik Komisije pita da li ima zainteresovanih učesnika za parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i ko nudi početni iznos zakupnine.
Predsednik Komisije pita učesnike javnog nadmetanja da li neko nudi veći iznos zakupnine. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos zakupnine od neposredno poslednje date ponude.
Kada na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veći iznos zakupnine od poslednje date ponude, Komisija zapisnički konstatuje koja je najpovoljnija ponuda i predsednik potom objavljuje da je nadmetanje za odnosnu parcelu završeno.
Predsednik Komisije će objaviti da je javno nadmetanje završeno za predmetnu parcelu i kada i posle njegovog trećeg poziva na nadmetanje niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početni iznos zakupnine.
Po objavljivanju završetka javnog nadmetanja ne mogu se podneti naknadne ponude.
O toku postupka javnog nadmetanja Komisija vodi zapisnik u koji se obavezno unose sledeći podaci:
1. dan i čas otpočinjanja javnog nadmetanja,
2. sastav Komisije,
3. broj prijavljenih učesnika sa njihovim podacima,
4. početni iznos zakupnine za svaku predmetnu parcelu posebno,
5. lista učesnika sa ponuđenim iznosom zakupnine,
6. vreme završetka postupka javnog nadmetanja,
7. ostali podaci od značaja za rad Komisije i tok postupka javnog nadmetanja.
Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije, uključujući i predsednika, kao i zapisničar.
Komisija pored zapisnika, sačinjava i izveštaj o toku postupka javnog nadmetanja, odnosno o postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom u koji se unose obavezno sledeći podaci:
1. podaci o javnom oglasu,
2. podaci o parceli koja je predmet javnog nadmetanja,
3. broj prijavljenih učesnika,
4. lista učesnika koji su učestvovali u javnom nadmetanju sa ponuđenim iznosima zakupnine i
5. predlog da se ponuda određenog učesnika po svakoj određenoj parceli utvrdi kao najpovoljnija.
Na osnovu sprovedenog postupka javnog nadmetanja Predsednik opštine donosi odluku o davanju zemljišta u privremeni zakup, ako nije našao da postoje nedostaci u samom sprovedenom postupku.
Na osnovu akta iz člana 22. stav 2. ove Odluke lice koje je dobilo zemljište u zakup - investitor i Direkcija zaključuju ugovor o zakupu, kojim se regulišu, između ostalog i međusobna prava i obaveze u pogledu naknade za uređenje građevinskog zemljišta.
Ugovor iz stava 1. ovog člana se zaključuje u roku od 30 dana od dana donošenja akta o dodeli na osnovu sprovedenog postupka javnog nadmetanja.
Ako lice kome je zemljište dato u zakup ne pristupi zaključenju ugovora u skladu sa stavom 2. ovog člana akt o dodeli zemljišta u zakup biće poništen na predlog JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina" Zrenjanin.
Protiv akta iz prethodnog stava kojim se poništava akt o dodeli zemljišta u zakup može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom u roku od 30 dana od dana njegovog uručenja stranci.
2. Postupak prikupljanja ponuda javnim oglašavanjem
Odluku o raspisivanju javnog oglasa za prikupljanje ponuda radi davanja u zakup neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta donosi Predsednik opštine u skladu sa Programom davanja u zakup javnog građevinskog zemljišta na određeno vreme.
Javni oglas raspisan radi prikupljanja ponuda za davanje u zakup neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta sadrži:
1. zemljišno-knjižne podatke o samom zemljištu koje se daje u zakup,
2. podatke iz urbanističke, odnosno planske dokumentacije o zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi,
3. podatke o uređenosti zemljišta,
4. obaveštenje, ako se u zakup daje zemljište koje nije uređeno, da je lice kome se zemljište daje u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove u cilju uređivanja istog,
5. početni iznos zakupnine,
6. dužinu trajanja zakupa,
7. (brisana)
8. obaveštenje da učesnik gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa, u slučaju odustanka od svoje ponude, kao i ako dobije zemljište, a ne zaključi ugovor o zakupu sa Direkcijom u roku predviđenom ovom Odlukom,
9. podatke o obaveznoj sadržini ponude,
10. način i rok podnošenja ponuda, kao i
11. mesto i vreme javnog otvaranja ponuda.
Dokaz o uplaćenom garantnom iznosu, ako se traži po oglasu.
Ponuda iz člana 25. stav 1. tačka 9. ove Odluke mora da sadrži:
1. ime, prezime i adresu, kao i matični broj fizičkog lica, odnosno za preduzetnike i matični broj radnje iz jedinstvenog registra radnji, kao i poreski identifikacioni broj,
2. naziv, odnosno firmu i sedište pravnog lica, odnosno dokaz o upisanoj delatnosti u registar kod nadležnog suda, kao i poreski identifikacioni broj,
3. uredno ovlašćenje za zastupanje,
4. ponuđeni iznos zakupnine, kao i
5. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu, ako se traži po oglasu.
Ponuda se dostavlja Komisiji iz člana 15. stav 1. ove Odluke u zatvorenoj koverti sa vidljivom naznakom na kojI se lokalitet odnosi.
Neblagovremena, odnosno neuredna ponuda će se odbaciti.
Ponuda će se smatrati neblagovremenom u slučaju da je podneta po isteku roka označenog u javnom oglasu za podnošenje ponuda.
Neurednom se smatra ponuda koja je podneta u otvorenoj koverti, ili kod koje na samoj koverti nije vidljivo označeno na koji se lokalitet ponuda odnosi, odnosno koja ne sadrži sve potrebne podatke i uredna zahtevana dokumenta iz člana 26. ove Odluke, odnosno ponuda kod koje iznos ponuđene zakupnine nije dat u skladu sa stavom 2. ovog člana, (izražen je u procentima, ili je niži od početnog iznosa zakupnine, i sl.).
O celom postupku javnog otvaranja ponuda vodi se zapisnik.
Postupak javnog otvaranja ponuda počinje unošenjem u zapisnik mesta i vremena otvaranja javnih ponuda, podataka o predsedniku i članovima Komisije i podataka o parcelama koje su predmet javnog oglašavanja.
Neblagovremene i neuredne ponude se posebno odvajaju i odbacuju bez razmatranja, a što se zapisnički konstatuje.
Ponude se razvrstavaju prema parcelama.
Ponude otvara predsednik Komisije i daje ih na uvid ostalim članovima Komisije.
Predsednik Komisije javno saopštava i diktira u zapisnik sadržinu svake ponude, a pri tom Komisija konstatuje da li su ponude uredne.
Komisija zapisnički konstatuje ako za pojedine parcele nije podneta ni jedna ponuda.
Postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom smatra se uspelim ako je prispela najmanje jedna uredna ponuda.
Ako postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom ne uspe, isti će se ponoviti u roku od trideset dana.
Postupak javnog otvaranja ponuda završava se nakon otvaranja i razmatranja svih prispelih ponuda.
Postupku javnog otvaranja ponuda mogu prisustvovati sva zainteresovana lica.
Zapisnik potpisuju predsednik i svi članovi Komisije, kao i zapisničar i prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici.
Pre potpisivanja zapisnika prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici mogu zahtevati da se u zapisnik unesu i njihove eventualne primedbe na sam postupak javnog otvaranja ponuda.
O sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda Komisija sačinjava izveštaj koji obavezno sadrži:
1. podatke o javnom oglasu,
2. podatke o parceli koja je predmet sprovedenog postupka prikupljanja ponuda,
3. broj ukupno prispelih ponuda za svaku parcelu,
4. konstataciju o tome koje su ponude odbačene kao neblagovremene, ili neuredne s obrazloženjem,
5. redosled ponuđača prema visini iznosa koji je ponuđen za svaku parcelu posebno,
6. predlog najpovoljnijeg ponuđača za svaku parcelu posebno.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana Komisija dostavlja Predsedniku opštine na uvid.
Na osnovu izveštaja o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda i zapisnika Komisije Predsednik opštine utvrđuje da li je postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom sproveden u skladu sa Zakonom i Odlukom, pa ako utvrdi postojanje nepravilnosti u sprovedenom postupku on ih može ili sam otkloniti, ili odlučiti da se postupak ponovi delimično, ili u celini.
Kad utvrdi da je postupak sproveden u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom, Predsednik opštine će doneti odluku o tome koja se ponuda smatra najpovoljnijom, odnosno s kojim će se ponuđačem zaključiti ugovor o davanju zemljišta u zakup.
Odluka o davanju građevinskog zemljišta u zakup obavezno mora da sadrži:
1. podatke o zakupcu,
2. opis i bliže podatke o građevinskoj parceli,
3. opis i bliže podatke o objektu koji se gradi,
4. visinu zakupnine,
5. obavezu za ponuđača - zakupca da u roku od 30 dana od dana donošenja odluke o davanju građevinskog zemljišta u zakup posebnim ugovorom o zakupu zemljišta sa JP "Direkcija" reguliše plaćanje naknade za uređenje građevinskog zemljišta,
6. rok trajanja zakupa,
7. rok privođenja zemljišta nameni,
8. obavezu za ponuđača - zakupca da pre potpisivanja ugovora dostavi JP "Direkcija" glavni projekat za izgradnju privremenog objekta i projekat rušenja tog objekta sa predračunom troškova rušenja i potvrdom o deponovanim sredstvima na račun JP "Direkcija" u visini predračuna troškova rušenja iz odobrenog projekta.
Direkcija će obavestiti u pismenoj formi sve učesnike u postupku javnog nadmetanja o rezultatima javnog nadmetanja, odnosno koji je ponuđač izabran da mu se da zemljište u zakup.
Ako ponuđač kome se zemljište daje u zakup ne pristupi zaključenju ugovora o zakupu u roku određenom članom 35. stav 1. tačka 5. ove Odluke odluka Predsednika opštine kojom mu je zemljište dato u zakup biće poništena, a na predlog JP "Direkcija za izgradnju i uređenje grada Zrenjanina" Zrenjanin.
Lice kome se daje u zakup na određeno vreme neizgrađeno javno građevinsko zemljište, odnosno vlasnik objekta izgrađenog na takvom zemljištu dužan je da objekat ukloni u ugovorenom roku odnese građevinski materijal i dovede zemljište u prvobitno stanje.
Ako lice kome je zemljište dato u zakup - vlasnik objekta postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana, depozit položen u skladu sa članom 35. stav 2. tačka 8. ove Odluke biće mu vraćen u celosti.
Ako vlasnik objekta ne postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana, dovođenje zemljišta u prvobitno stanje izvršiće se na teret deponovanih sredstava iz člana 35. stav 2. tačka 8. ove Odluke.
Po isteku ugovorenog roka na koji je zemljište dato u zakup, neizgrađeno javno građevinsko zemljište predaje se Opštini Zrenjanin bez prava na naknadu za učinjena ulaganja na uređivanju građevinskog zemljišta.
Zakup na određeno vreme može biti produžen u skladu sa Programom davanja u zakup na određeno vreme neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta, s tim da lice kome se zakup produžava plati početni iznos zakupnine u visini od 30% od tržišne vrednosti zemljišta i u tom slučaju objekat se do isteka produženog roka neće rušiti.
B) Davanje u zakup na određeno vreme ostalog građevinskog zemljišta
Ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište u državnoj svojini daje se u zakup radi izgradnje objekata i privođenja nameni u skladu sa odgovarajućim urbanističkim planom, planskim dokumentom, odnosno prostornim planom.
Rok za privođenje nameni zemljišta iz stava 1. ovog člana je tri godine od dana zaključivanja ugovora o davanju ostalog građevinskog zemljišta u zakup.
Trajanje zakupa zavisi od namene ostalog građevinskog zemljišta, odnosno objekta i perioda amortizacije objekta, i to:
1. za objekte čija je namena stanovanje - rok trajanja zakupa je 99 godina,
2. za objekte druge namene - rok trajanja zakupa je od 15 do 99 godina.
Pre isteka roka na koji je zemljište, u skladu sa stavom 3. ovog člana, dato u zakup, zakup se može produžiti u skladu sa zakonom.
Ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište se u zakup daje kao uređeno.
Izuzetno od odredbe iz stava 1. ovog člana ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište može se dati u zakup i kao neuređeno, s tim da lice kome se ono daje u zakup kao neuređeno preuzima na sebe obavezu da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog zemljišta.
Ostalo građevinsko zemljište se u zakup daje:
1. javnim nadmetanjem, ili
2. prikupljanjem ponuda javnim oglasom.
Izuzetno, ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište može se dati u zakup i neposrednom pogodbom i to u slučajevima predviđenim Zakonom.
Odluku o raspisivanju javnog oglasa za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje ponuda javnim oglasom radi davanja ostalog neizgrađenog građevinskog zemljišta u zakup donosi Predsednik opštine a na osnovu Programa davanja u zakup ostalog neizgrađenog građevinskog zemljišta.
Na postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom radi davanja u zakup ostalog neizgrađenog građevinskog zemljišta primenjuju se odredbe članova 13. do 38. ove Odluke.
Akt kojim se ostalo građevinsko zemljište daje u zakup obavezno sadrži:
1. podatke o zakupcu,
2. opis i bliže podatke o parceli,
3. opis i bliže podatke o objektu koji se gradi,
4. visinu zakupnine,
5. rok trajanja zakupa,
6. obavezu lica koje je dobilo u zakup zemljište da zaključi odgovarajući ugovor sa JP "Direkcija" kojim će se regulisati međusobna prava i obaveze u pogledu zakupa zemljišta i to u roku od 30 dana od dana donošenja akta iz stava 1. ovog člana.
Ugovor iz člana 45. tačka 6. ove Odluke obavezno sadrži:
1. podatke o građevinskoj parceli,
2. podatke o nameni i veličini objekta,
3. visina zakupnine,
4. rok trajanja zakupa,
5. rok i način plaćanja naknade za uređenje zemljišta,
6. rok u kome lice kome se zemljište daje u zakup treba da privede zemljište nameni,
7. prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza.
Ako neki od učesnika u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda smatra da je ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište dato suprotno zakonskim odredbama, te da je time povređeno njegovo pravo, on može podneti tužbu za poništaj ugovora iz člana 45. ove Odluke zaključenog po tako sprovedenom postupku.
Tužba iz stava 1. ovog člana podnosi se nadležnom sudu u roku od osam dana od dana saznanja za zaključenje ugovora, a najkasnije u roku od 60 dana od dana zaključenja istog.
Davanje u zakup zemljišta u naseljenim mestima vrši se u skladu sa odredbama ove Odluke.
Odluku o raspisivanju postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom donosi Savet mesne zajednice.
Postupak javnog nadmetanja odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom sprovodi Komisija za sprovođenje postupka javnog nadmetanja, koju svojom odlukom određuje Savet mesne zajednice.
Po završetku postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom, Komisija dostavlja svoj Izveštaj o toku sprovedenog postupka organu uprave nadležnom za imovinsko-pravne poslove koji sačinjavaju predlog akta o davanju zemljišta u zakup najpovoljnijem učesniku.
Akt o davanju zemljišta u zakup najpovoljnijem učesniku u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom donosi Predsednik opštine.
Zakupninu plaća lice kome je neizgrađeno javno građevinsko zemljište, odnosno ostalo neizgrađeno građevinsko zemljište dato u zakup na način i po postupku utvrđenom ovom Odlukom.
Početni iznos zakupnine za davanje u zakup na određeno vreme neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta utvrđuje se u visini od 30% od procenjene vrednosti zemljišta formirane na bazi troškova pripremanja i opremanja tog zemljišta.
Početni iznos zakupnine za davanje u zakup ostalog neizgrađenog građevinskog zemljišta za izgradnju stambenih, stambeno-poslovnih i poslovnih objekata utvrđuje se u visini od 90% od procenjene vrednosti zemljišta formirane na bazi troškova pripremanja i opremanja tog zemljišta.
Zakupnina za davanje u zakup ostalog građevinskog zemljišta koje se u zakup daje neposrednom pogodbom radi izgradnje objekata za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa i organizacija jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave i organizacija koje obavljaju javnu službu a koje posluju sredstvima u državnoj svojini, kao i radi izgradnje drugih objekata u državnoj svojini, utvrđuje se u visini od 60% od procenjene vrednosti zemljišta formirane na bazi troškova pripremanja i opremanja tog zemljišta.
Lice kome je u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom dato u zakup građevinsko zemljište dužno je da plati zakupninu u rokovima utvrđenim Odlukom o kriterijumima i merilima za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.
Zakupnina za građevinsko zemljište jeste prihod Opštine i uplaćuje se na odgovarajući račun - budžet Opštine Zrenjanin.
G) Prestanak zakupa građevinskog zemljišta
Zakup redovno prestaje istekom ugovorenog roka.
Izuzetno, zakup će prestati i pre isteka ugovorenog roka ako zakupac:
1. ne plati zakupninu u ugovorenom roku,
2. ne plati naknadu za uređenje građevinskog zemljišta,
3. koristi građevinsko zemljište protivno nameni radi koje mu je ono i dato u zakup,
4. u roku od tri godine od dana zaključenja ugovora o davanju u zakup građevinskog zemljišta ne privede isto nameni, ili ne izvrši znatnije radove za koje je građevinsko zemljište dato,
5. ako zakupac odustane od izgradnje objekta pre isteka roka od 3 godine od dana zaključenja ugovora o zakupu.
Akt o prestanku zakupa donosi organ koji je i doneo odluku o davanju građevinskog zemljišta u zakup.
Zakupac gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa ako mu pravo zakupa prestane u skladu sa članom 51. stav 2. tačke 1. i 2.
Zakupac ima pravo na povraćaj uplaćenih sredstava zakupnine i naknade za uređenje građevinskog zemljišta umanjenog za 20% ako mu pravo zakupa prestane u skladu sa članom 51. stav 2. tačke 3, 4. i 5.
Odluku o povraćaju sredstava iz stava 2. ovog člana donosi organ koji je zemljište dao u zakup a o povraćaju sredstava će biti zaključen poseban ugovor na osnovu akta o prestanku zakupa.
Ako je ugovor o zakupu građevinskog zemljišta zaključen sa više zakupaca, svaki od zakupaca može odustati u toku roka za izgradnju od dalje izgradnje, i to putem pismene izjave kojom izjavljuje da želi da raskine ugovor o zakupu u odnosu na svoj deo prava i obaveza, s tim da uz ovu izjavu moraju biti priključene i saglasnosti ostalih zakupaca, kao i njihove izjave da preuzimaju njegov deo prava i obaveza.
Na osnovu gore navedenih izjava i saglasnosti, organ koji je doneo odluku kojom se građevinsko zemljište daje u zakup, doneće odluku kojom se daje saglasnost da se ugovor o zakupu raskine u delu koji se odnosi na zakupca koji odustaje od daljeg zakupa, odnosno građenja i da ostali zakupci preuzmu i taj deo prava i obaveza.
U skladu sa aktom iz stava 2. ovog člana zaključiće se Aneks ugovora o davanju građevinskog zemljišta u zakup u roku od 30 dana od dana davanja saglasnosti za raskid ugovora iz stava 2. ovog člana.
Zakupcu koji nije priveo zemljište predviđenoj nameni u ugovorenom roku može se, na njegov zahtev, ili uz njegov pristanak, odrediti jedan, ili više zakupaca na zemljištu, na način i u postupku davanja zemljišta u zakup koji je utvrđen ovom Odlukom.
Prilikom prometa objekta izgrađenog na ostalom građevinskom zemljištu u državnoj svojini koje je prethodno dato u zakup, zakupac je dužan ugovor o prometu objekta dostaviti JP "Direkcija" u roku od 15 dana od dana sudske overe ugovora.
U slučaju smrti lica kome je ostalo građevinsko zemljište u državnoj svojini dato u zakup, naslednici su dužni dostaviti pravosnažno ostavinsko rešenje iz koga će se nesumnjivo utvrditi njihov status zakonskih naslednika uz zahtev za nastavak zakupa u odnosu na njih kao naslednike do proteka ugovorenog roka zakupa.
Zahtev iz stava 1. ovog člana se podnosi organu koji je doneo odluku o davanju zemljišta u zakup u roku od 15 dana od dana donošenja pravosnažnog rešenja o nasleđivanju, koji je obavezan da donese odluku o prelasku zakupa građevinskog zemljišta na naslednike u roku od 8 dana od dana prijema zahteva.
Na osnovu odluke iz stava 2. ovog člana naslednici kojima je dato građevinsko zemljište u zakup na preostali period zakupa, imaju obavezu da u roku od 8 dana zaključe aneks ugovora o zakupu sa JP "Direkcija".
Organ nadležan za izdavanje odobrenja za izgradnju dostavlja JP "Direkcija" pravosnažna odobrenja u roku od 15 dana od dana pravosnažnosti.
Do donošenja Programa iz člana 4. ove Odluke primenjivaće se Program uređenja građevinskog zemljišta za 2003. godinu ("Službeni list opštine Zrenjanin" broj 12/2002).
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o građevinskom zemljištu ("Službeni list opštine Zrenjanin" broj 3/99 - prečišćen tekst).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Zrenjanin".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka na način kako su oni objavljeni u "Sl. listu opštine Zrenjanin", br. 10/2003.