UREDBAO POSTUPKU PRIVREMENE OBUSTAVE PRENOSA TRANSFERNIH SREDSTAVA IZ BUDŽETA REPUBLIKE SRBIJE JEDINICI LOKALNE SAMOUPRAVE, ODNOSNO PRENOSA PRIPADAJUĆEG DELA POREZA NA ZARADE I POREZA NA DOBIT PREDUZEĆA AUTONOMNOJ POKRAJINI("Sl. glasnik RS", br. 6/2006 i 108/2008) |
Ovom uredbom bliže se uređuje postupak privremene obustave prenosa transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije jedinici lokalne samouprave, odnosno prenosa pripadajućeg dela poreza na zarade i poreza na dobit preduzeća autonomnoj pokrajini, način obaveštavanja i sadržina obaveštenja o usklađivanju godišnjih programa poslovanja javnih preduzeća čiji je osnivač jedinica lokalne samouprave, odnosno autonomna pokrajina i preduzeća, odnosno zavisnih društava kapitala čiji su osnivači ta javna preduzeća (u daljem: tekstu: program) sa propisanom sadržinom programa, kao i način obaveštavanja i sadržina obaveštenja o izvršavanju tih programa.
Program preduzeća iz člana 1. ove uredbe (u daljem tekstu: preduzeće) sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, kao i politike zarada i zaposlenosti u tom preduzeću, odnosno zavisnom društvu kapitala, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje zarade predsednika upravnog odbora i određivanje naknade za rad predsednika nadzornog odbora i članova upravnog i nadzornog odbora.
Programe preduzeća jedinica lokalne samouprave, odnosno autonomna pokrajina (u daljem tekstu: lokalne vlasti) Ministarstvu trgovine, turizma i usluga, Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalne politike i Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu dostavljaju neposredno, a Ministarstvu finansija preko nadležne organizacione jedinice Uprave za trezor.
Lokalne vlasti jednom mesečno dostavljaju ministarstvima iz člana 3. ove uredbe obaveštenje o kretanju cena proizvoda i usluga i zarada u preduzećima, i to:
1) obaveštenje o kretanju cena proizvoda i usluga Ministarstvu trgovine, turizma i usluga i Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu;
2) obaveštenje o kretanju zarada Ministarstvu finansija, preko nadležne organizacione jedinice Uprave za trezor i Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalne politike.
Obaveštenja iz stava 1. ovog člana dostavljaju se jednom mesečno, najkasnije do kraja meseca za prethodni mesec, i to na obrascima:
1) Obrazac 1 - Izveštaj o isplaćenim zaradama i drugim primanjima za mesec _____ 200_. godine;
2) Obrazac 4 - Kretanje cena proizvoda i usluga za 200_. godinu.
Obaveštenja iz stava 1. ovog člana dostavljaju se jednom godišnje, najkasnije do 31. januara tekuće godine, na obrascima:
1) Obrazac 2 - Realizacija troškova zarada i drugih primanja u 2005. godini;
2) Obrazac 3 - Plan troškova zarada i drugih primanja u 200_. godini.
Obrasci iz st. 2. i 3. ovog člana odštampani su uz ovu uredbu i čine njen sastavni deo.
Uz obaveštenje iz stava 2. tačka 2) ovog člana dostavljaju se i akti preduzeća o promeni cena proizvoda i usluga na koje je saglasnost dao osnivač.
Ministarstva iz člana 4. ove uredbe, u okviru svoje nadležnosti, vrše proveru usklađenosti programa preduzeća sa politikom projektovanog rasta cena i zarada za tu godinu utvrđenom aktom Vlade.
Ministarstva iz člana 4. ove uredbe, u okviru svoje nadležnosti, na osnovu podataka iz dostavljenih programa i obaveštenja proveravaju da li su cene proizvoda i usluga, odnosno zarade obrazovane, odnosno utvrđene i da li se primenjuju, odnosno isplaćuju u skladu sa programom.
Ministarstvo rada, zapošljavanja i socijalne politike dostavlja Ministarstvu finansija mišljenje o usklađenosti programa i obrazovanju, odnosno utvrđivanju i isplati zarada u preduzećima.
Ministarstvo trgovine, turizma i usluga i Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu dostavljaju Ministarstvu finansija mišljenje o usklađenosti programa, odnosno o obrazovanju i primeni cena proizvoda i usluga u preduzećima.
Mišljenja iz st. 3. i 4. ovog člana dostavljaju se Ministarstvu finansija u roku od pet dana od dana dobijanja programa, odnosno obaveštenja iz člana 4. stav 1. ove uredbe.
Kad Ministarstvo finansija po pribavljenim mišljenjima ministarstava iz člana 5. st. 3. i 4. ove uredbe utvrdi da program preduzeća nije u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koja je za tu godinu utvrđena aktom Vlade, ministar finansija može izdati nalog da se izvrši privremena obustava prenosa transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije jedinici lokalne samouprave, odnosno prenosa pripadajućeg dela poreza na zarade i poreza na dobit preduzeća autonomnoj pokrajini (u daljem tekstu: privremena obustava prenosa sredstava).
Kad u postupku inspekcijskog nadzora kod preduzeća utvrdi da cene proizvoda i usluga, odnosno isplaćene zarade u tom preduzeću u tekućoj godini nisu u skladu sa programom donetim za tu godinu, nadležni inspektor o utvrđenim nepravilnostima obaveštava ministarstva iz člana 4. stav 1. ove uredbe u roku od tri dana od dana utvrđenja nepravilnosti.
Nadležno ministarstvo dostavlja ministru finansija obaveštenje o utvrđenim nepravilnostima iz stava 1. ovog člana u roku od pet dana od dana dobijanja obaveštenja iz stava 1. ovog člana.
Na osnovu obaveštenja iz stava 2. ovog člana, ministar finansija može izdati nalog da se privremeno obustavi prenos sredstava.
Kad se u postupku provere usklađenosti iz člana 5. stav 2. i člana 7. ove uredbe utvrdi da su cene proizvoda i usluga, odnosno zarade obrazovane, odnosno utvrđene suprotno programu preduzeća ili se primenjuju, odnosno isplaćuju suprotno tom programu, ministar finansija, po pribavljenom mišljenju nadležnih ministarstava iz člana 5. ove uredbe, može izdati nalog da se privremeno obustavi prenos sredstava.
O privremenoj obustavi prenosa sredstava ministar finansija dostavlja obaveštenje lokalnoj vlasti, u kojem navodi razloge za obustavu prenosa sredstava.
Privremena obustava prenosa sredstava traje do usklađivanja programa sa politikom projektovanog rasta cena i zarada, odnosno do otklanjanja nepravilnosti utvrđenih u obrazovanju i primeni, odnosno u utvrđivanju i isplati cena, odnosno zarada.
Po dobijanju obaveštenja iz člana 9. stav 1. ove uredbe, lokalna vlast preduzima mere za usklađivanje programa, odnosno mere za otklanjanje utvrđenih nepravilnosti.
O usklađivanju programa sa politikom projektovanog rasta cena i zarada, odnosno o otklanjanju utvrđenih nepravilnosti lokalna vlast obaveštava ministarstva iz člana 4. stav 1. ove uredbe.
Na osnovu obaveštenja iz člana 10. ove uredbe i pribavljenih mišljenja ministarstava iz člana 4. stav 1. ove uredbe, ministar finansija izdaje nalog za nastavak prenosa transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije jedinici lokalne samouprave, odnosno za nastavak prenosa pripadajućeg dela poreza na zarade i poreza na dobit preduzeća autonomnoj pokrajini, ukoliko su utvrđene nepravilnosti otklonjene.
Novčanom kaznom od 5.000 do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice u nadležnom organu lokalne vlasti ako ne dostavi program iz člana 3. ove uredbe, odnosno obaveštenje iz člana 4. ove uredbe.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Izveštaj o isplaćenim zaradama i drugim primanjima za mesec __________ 200_. godine
ORGAN LOKALNE VLASTI KOJI VRŠI PRAĆENJE PROGRAMA PREDUZEĆA: |
|
IZVEŠTAJ O ISPLAĆENIM ZARADAMA I
DRUGIM PRIMANJIMA ZA MESEC __________ 200_. GODINE
U PREDUZEĆU _______________ MATIČNI BROJ _______________
ŠIFRA PRETEŽNE DELATNOSTI _______________
Kategorija |
Zarada i druga |
Porezi i doprinosi |
Doprinosi na teret
|
Ukupan broj zaposlenih |
Broj lica angažovanih |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
1. ZARADA |
|
|
|
|
|
2. ZARADA IZ DOBITI (DIVIDENDE) |
|
|
|
|
|
3. UGOVORI |
|
|
|
|
|
4. DRUGA PRIMANJA |
|
|
|
|
|
4.1. Jubilarne nagrade |
|
|
|
|
|
4.2. Solidarna pomoć |
|
|
|
|
|
4.3. Otpremnine |
|
|
|
|
|
5. NAKNADA TROŠKOVA |
|
|
|
|
|
5.1. za službena putovanja |
|
|
|
|
|
5.2. za dolazak i odlazak sa rada |
|
|
|
|
|
5.3. za rad na terenu |
|
|
|
|
|
Datum ________________ |
M.P. |
Ovlašćeno lice u organu lokalne vlasti |
OBRAZAC SE POPUNJAVA NA SLEDEĆI NAČIN:
1) pod 1. unosi se ukupan iznos sredstava za zarade iz obrazca PP OD i ZIP, sa posebnim preračunom na neto zaradu i pripadajuće poreze i doprinose
2) pod 2. unosi se ukupan iznos sredstava isplaćenih po osnovu ostvarene dobiti
3) pod 3. unosi se ukupan iznos sredstava isplaćenih naknada za rad po osnovu ugovora (privremenim i povremeni poslovi, ugovor o delu, dopunski rad i dr.)
4) pod 4. unosi se ukupan iznos sredstava isplaćenih na ime drugih primanja, sa posebno iskazanim iznosom pripadajućeg poreza, ukoliko se plaća, a za otpremnine navesti i osnov isplate
5) pod 5. unosi se ukupan iznos sredstava isplaćenih na ime naknada troškova, sa posebno iskazanim iznosom pripadajućeg poreza, ukoliko se plaća
Realizacija troškova zarada i drugih primanja u 2005. godini
ORGAN LOKALNE VLASTI KOJI VRŠI PRAĆENJE PROGRAMA PREDUZEĆA: |
|
REALIZACIJA TROŠKOVA ZARADA I DRUGIH
PRIMANJA U 2005. GODINI
U PREDUZEĆU _______________ MATIČNI BROJ _______________
ŠIFRA PRETEŽNE DELATNOSTI _______________
MESEC |
ZARADA (iz PP |
Isplate po |
Druga primanja |
Naknada troškova |
Zarada iz |
Broj zaposlenih |
Broj lica |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
Januar |
|
|
|
|
|
|
|
Februar |
|
|
|
|
|
|
|
Mart |
|
|
|
|
|
|
|
April |
|
|
|
|
|
|
|
Maj |
|
|
|
|
|
|
|
Jun |
|
|
|
|
|
|
|
Jul |
|
|
|
|
|
|
|
Avgust |
|
|
|
|
|
|
|
Septembar |
|
|
|
|
|
|
|
Oktobar |
|
|
|
|
|
|
|
Novembar |
|
|
|
|
|
|
|
Decembar |
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
|
|
|
Datum ________________ |
M.P. |
Ovlašćeno lice u organu lokalne vlasti |
NAPOMENA:
Unosi se ukupan iznos sredstava isplaćen
po navedenim osnovama za svaki mesec u 2005. godini
Plan troškova zarada i drugih primanja u 200_. godini
ORGAN LOKALNE VLASTI KOJI VRŠI PRAĆENJE PROGRAMA PREDUZEĆA: |
|
PLAN TROŠKOVA ZARADA I DRUGIH PRIMANJA
U 200_. GODINI
U PREDUZEĆU _______________ MATIČNI BROJ _______________
ŠIFRA PRETEŽNE DELATNOSTI _______________
MESEC |
ZARADA |
Isplate po |
Druga primanja |
Naknada troškova |
Zarada iz |
Broj |
Broj lica |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
Januar |
|
|
|
|
|
|
|
Februar |
|
|
|
|
|
|
|
Mart |
|
|
|
|
|
|
|
April |
|
|
|
|
|
|
|
Maj |
|
|
|
|
|
|
|
Jun |
|
|
|
|
|
|
|
Jul |
|
|
|
|
|
|
|
Avgust |
|
|
|
|
|
|
|
Septembar |
|
|
|
|
|
|
|
Oktobar |
|
|
|
|
|
|
|
Novembar |
|
|
|
|
|
|
|
Decembar |
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO: |
|
|
|
|
|
|
|
Procenat
povećanja u |
|
|
|
|
|
|
|
Datum ________________ |
M.P. |
Ovlašćeno lice u organu lokalne vlasti |
NAPOMENA:
Unosi se iz programa za tekuću kalendarsku
godinu (pozicije rashoda po namenama)
Kretanje cena proizvoda i usluga za 200_. godinu
ORGAN LOKALNE VLASTI KOJI DAJE SAGLASNOST NA CENOVNIK: |
|
KRETANJE CENA PROIZVODA I USLUGA
ZA 200__. GODINU
ZA PREDUZEĆE _______________ MATIČNI BROJ _______________
ŠIFRA PRETEŽNE DELATNOSTI _______________
VRSTA PROIZVODA I USLUGE 1) |
decembar |
Cena u dinarima po jedinici mere |
Indeks |
%
povećanja2) |
|||||||||||
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Organ lokalne vlasti koji daje saglasnost na cenovnik preduzeća unosi naziv proizvoda ili usluge preduzeća i cenu, za svaku vrstu proizvoda i/ili usluge prema kategoriji potrošača
2) Kumulativan rast cena proizvoda i usluga za tekuću godinu, ne sme biti veći od iznosa predviđenog aktom Vlade za tu godinu.
Datum ________________ |
M.P. |
Ovlašćeno lice u organu lokalne vlasti |