ODLUKA

O NAČINU I USLOVIMA POVERAVANJA OBAVLJANJA KOMUNALNIH DELATNOSTI NA TERITORIJI GRADA ZRENJANINA

("Sl. list opštine Zrenjanin", br. 13/2006 i 17/2007 i "Sl. list Grada Zrenjanina", br. 28/2008)

Član 1

Ovom Odlukom propisuju se uslovi i način poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti na osnovu javnog konkursa, a naročito uslovi i način sprovođenja javnog konkursa, organ Grada koji raspisuje konkurs i u ime Grada zaključuje ugovor, sadržina ugovora, vreme na koje se poveravaju poslovi, uslovi i postupak raskida ugovora, način kontrole u obavljanju komunalnih delatnosti i druga pitanja.

Član 2

Obavljanje komunalne delatnosti može se poveriti domaćem ili stranom preduzeću ili preduzetniku.

Član 3

Poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti na osnovu javnog konkursa vrši se prikupljanjem pismenih ponuda.

Član 4

Javni konkurs za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti raspisuje Gradonačelnik.

Javni konkurs objavljuje se u dnevnoj štampi.

Član 5

Javni konkurs sprovodi Komisija za sprovođenje javnog konkursa za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti (u daljem tekstu: Komisija), koju imenuje Gradonačelnik.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja Odeljenje za poslove urbanizma.

Organ iz prethodnog stava je obavezan da pre raspisivanja konkursa utvrdi ispunjenost svih neophodnih pravnih pretpostavki za raspisivanje i sprovođenje javnog konkursa.

Član 6

Javni konkurs obavezno sadrži:

- naziv komunalne delatnosti čije se obavljanje poverava,

- opšte i posebne uslove u zavisnosti od vrste delatnosti koje preduzeće odnosno preduzetnik mora da ispunjava da bi učestvovao na javnom konkursu,

- vreme na koje se poverava obavljanje komunalne delatnosti,

- podatke o obaveznoj sadržini ponude,

- kriterijume i merila za izbor najpovoljnije ponude,

- način i rok za podnošenje ponuda,

- mesto i vreme javnog otvaranja ponuda,

- rok i način objavljivanja rezultata konkursa,

- način određivanja cene i visinu naknade za obavljanje poverene delatnosti,

- potrebno jemstvo za ispunjavanje ugovora o poveravanju i

- drugu neophodnu dokumentaciju utvrđenu konkursom.

Član 7

Obavljanje komunalne delatnosti može se poveriti preduzeću, odnosno preduzetniku na vreme do pet godina.

Ukoliko se obavljanje komunalne delatnosti poverava preduzeću, odnosno preduzetniku koji preuzima obavezu ulaganja sredstava u izgradnju objekata i nabavku opreme veće vrednosti, period na koji se poveravanje vrši može trajati onoliko godina koliko traje period povraćaja uloženih sredstava, ali ne duže od 25 godina.

Vreme na koje se poverava obavljanje komunalne delatnosti utvrđuje Gradonačelnik Odlukom o raspisivanju javnog konkursa, u skladu sa stavom 1. i 2. ovog člana.

Član 8

Ponude se dostavljaju u zatvorenoj koverti, sa naznakom "za konkurs poveravanje komunalne delatnosti".

Rok za dostavljanje ponuda ne može biti kraći od 15 dana, niti duži od 30 dana od dana objavljivanja javnog konkursa.

U svakom konkretnom slučaju dužina roka biće utvrđena Odlukom o raspisivanju javnog konkursa u smislu člana 6, stav 1, alineja 6. Odluke.

Član 9

Nepotpunom ponudom smatra se ponuda koja ne sadrži sve dokaze iz člana 6. ove Odluke.

Neblagovremenom ponudom se smatra ponuda koja je podneta posle roka predviđenog članom 8. stav 2. ove Odluke.

Član 10

O postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik.

U zapisnik se unose mesto i vreme javnog otvaranja ponuda, imena i prezimena prisutnih članova Komisije i opunomoćenih predstavnika učesnika konkursa, broj prispelih ponuda i nazivi ponuđača.

U zapisniku se posebno konstatuju neblagovremene ponude, koje se ne otvaraju.

Član 11

Ponude otvara predsednik Komisije i daje ih na uvid članovima Komisije.

Predsednik Komisije javno saopštava i diktira u zapisnik sadržinu ponude.

U zapisniku se posebno konstatuju ponude koje su nepotpune, kao i primedbe predstavnika učesnika konkursa na tok postupka i rad Komisije.

Član 12

Postupak javnog otvaranja ponuda završava se posle otvaranja svih blagovremeno prispelih ponuda.

Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije.

Član 13

Komisija je dužna da u roku od 15 dana od dana okončanja postupka javnog otvaranja ponuda dostavi Gradonačelniku Izveštaj sa zapisnikom i redosledom najpovoljnijih ponuda.

Član 14

Izveštaj Komisije sadrži:

1. tekst Odluke o raspisivanju javnog konkursa

2. broj i sadržinu prispelih ponuda

3. podatke o neblagovremenim i nepotpunim ponudama

4. redosled najpovoljnijih ponuda sa obrazloženjem.

Član 15

Ukoliko Gradonačelnik utvrdi nedostatke i nejasnoće u izveštaju može ga vratiti Komisiji sa nalogom da ih ispravi.

Ukoliko Gradonačelnik utvrdi da je došlo do povreda postupka u bilo kojoj njegovoj fazi, može u celini poništiti raspisani javni konkurs.

Član 16

Kad prihvati izveštaj Komisije, Gradonačelnik utvrđuje rezultate javnog konkursa i donosi rešenje o izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Član 17

O rezultatima javnog konkursa izveštavaju se svi učesnici u roku od osam dana od dana utvrđivanja rezultata sprovedenog postupka.

Učesnici konkursa mogu da podnesu prigovor Gradskom veću Grada Zrenjanin u roku od osam dana od dana dostavljanja akta iz člana 16. ove Odluke.

Član 18

Po uloženom prigovoru Gradsko veće Grada Zrenjanin može da:

1. odbaci prigovor kao neblagovremen ili podnet od preduzeća, odnosno preduzetnika koji nije bio učesnik konkursa

2. odbaci prigovor kao neosnovan

3. prihvati prigovor i odluči o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti

4. prihvati prigovor i predloži Gradonačelniku da postupak prikupljanja ponuda putem javnog konkursa ponovi u celosti.

Član 19

Rešenje Gradskog veća Grada Zrenjanina po prigovoru, odnosno rešenje Gradonačelnika na koje nije podnet prigovor je konačno.

Član 20

Skupština Grada Zrenjanina na predlog Gradonačelnika, a na osnovu konačnog rešenja o izboru najpovoljnijeg ponuđača, donosi Odluku o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti.

Član 21

Na osnovu Odluke Skupštine Grada o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti, Gradonačelnik i preduzeće, odnosno preduzetnik kome je povereno obavljanje komunalne delatnosti zaključuju Ugovor o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti u roku od 15 dana.

Član 22

Ugovor pored elemenata utvrđenih zakonom, obavezno sadrži:

1. međusobna prava i obaveze ugovornih strana,

2. vreme na koje se poverava obavljanje komunalne delatnosti,

3. visinu, namenu i dinamiku ulaganja sredstava,

4. način utvrđivanja i visinu naknade za obavljanje delatnosti, odnosno pružanje usluga,

5. razvoj poverene komunalne delatnosti, unapređenje kvaliteta i asortimana usluga,

6. način postupanja i ovlašćenje nadležnog organa Gradske uprave u slučaju prekida u obavljanju delatnosti,

7. rokove za realizaciju ugovorenih obaveza,

8. uslove za raskid ugovora pre isteka roka na koji je zaključen,

9. nadzor nad vršenjem poverenih poslova i ugovorom preuzetih obaveza,

10. način rešavanja sporova,

11. druge elemente po potrebi.

Član 23

Ugovor se može raskinuti i pre isteka roka na koji je zaključen, kada ugovorne strane ne ispunjavaju obaveze na ugovoren način i u ugovorenim rokovima.

Otkaz ugovora se podnosi u pisanoj formi, najkasnije mesec dana od dana nastanka uslova iz stava 1. ovog člana.

Otkazni rok je tri meseca.

U slučaju raskida ugovora pre isteka ugovorenog roka, ugovorne strane su dužne da u otkaznom roku izvršavaju ugovorene obaveze.

Član 24

Nadzor nad obavljanjem poverene komunalne delatnosti, kao i nad izvršavanjem ugovorom preuzetih obaveza, vrši organ Gradske uprave nadležan za komunalne poslove.

Član 25

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o uslovima i načinu poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti ("Službeni list opštine Zrenjanin", broj 5/97).

Član 26

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Zrenjanin".