ODLUKAO LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 26/2006 i 29/2008) |
Ovom odlukom se uvode lokalne administrativne takse za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi jedinice lokalne samouprave (u daljem tekstu: organi Grada) izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti.
Lokalne administrativne takse, se ne uvode za spise i radnje iz nadležnosti organa Grada za koje je zakonom kojim se uređuju republičke administrativne takse propisano plaćanje republičkih administrativnih taksi.
Visina lokalnih administrativnih taksi utvrđuje se Taksenom tarifom, koja je sastavni deo ove odluke.
Visina lokalnih administrativnih taksi ne može biti veća od iznosa republičkih administrativnih taksi propisane za odgovarajuće, odnosno slične spise ili radnje.
Lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: taksa), ne može se naplatiti ako Taksenom tarifom nije propisana, niti se može naplatiti u iznosu većem ili manjem od propisanog.
Taksa se plaća u administrativnim taksenim markama (u daljem tekstu: taksena marka) jedinstvene emisije ili u gotovom novcu.
Ako se taksa plaća u gotovom novcu obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio preko organizacije ovlašćene za obavljanje platnog prometa, ili preko odgovarajućeg organa Grada.
Takseni obveznik je lice povodom čijeg se zahteva pokreće postupak, odnosno vrše radnje predviđene Taksenom tarifom.
Takseni obveznik koji iz inostranstva podnosi zahtev za pokretanje postupka, odnosno za izvršenje radnje predviđene Taksenom tarifom, taksu plaća u stranoj valuti kod diplomatsko-konzularnog predstavništva Srbije i to pre uručenja rešenja ili druge isprave, odnosno pre prvog saslušanja, ako zakonom nije drugačije uređeno.
Organ kome je podnet zahtev dužan je da dostavi diplomatsko-konzularnom predstavništvu Srbije obaveštenje u dva primerka, sa naznačenim iznosom takse koju je obveznik dužan da plati predstavništvu.
Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako za pojedine slučajeve nije drugačije propisano.
Taksena obaveza nastaje:
1) za podneske - u trenutku kada se predaju, a na zahteve date na zapisnik - u trenutku kada se zapisnik sastavi,
2) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje, i
3) za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.
U rešenju ili drugoj ispravi se naznačava da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kome je taksa naplaćena.
IV OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Oslobađaju se plaćanja takse:
1) državni organi,
2) organi teritorijalne autonomije i lokalne samouprave i organizacije socijalnog osiguranja,
3) organizacije registrovane za obavljanje društvene zaštite dece i omladine i socijalne zaštite, i
4) lica sa invaliditetom.
Taksa se ne plaća za:
1) spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti,
2) spise i radnje u postupku za povraćaj više naplaćenih ili pogrešno naplaćenih javnih prihoda,
3) spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama,
4) prijave za upis u matične knjige,
5) sve vrste prijava i priloga uz njih za utvrđivanje javnih prihoda, spise i radnje u postupku za utvrđivanje smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda i drugih vanrednih događaja, kao i za spise i radnje za ostvarivanje zakonom priznatih olakšica i oslobađanja kod plaćanja poreza i drugih javnih prihoda,
6) spise i radnje za ostvarivanje prava iz socijalnog osiguranja, socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata,
7) spise i radnje u vezi sa školovanjem učenika i studenata,
8) spise i radnje u vezi sa sahranjivanjem,
9) podneske upućene organima za predstavke i pritužbe,
10) podneske javnom tužilaštvu,
11) spise i radnje u postupku za zasnivanje radnog odnosa i ostvarivanje prava po tom osnovu,
12) spise i radnje u postupku ostvarivanja prava na penziju, i
13) druge spise i radnje utvrđene zakonom.
U ispravi koja se izdaje bez plaćanja takse mora se naznačiti u koju se svrhu ista izdaje i na osnovu kog propisa se taksa ne plaća.
Isprava iz stava 1. ovog člana može se upotrebiti u druge svrhe samo ukoliko se za istu plati odgovarajuća taksa, ako je za te svrhe propisana obaveza plaćanja takse.
Strani državljanin pod uslovima reciprociteta ima ista prava i obaveze po ovoj odluci kao i državljani Republike Srbije.
Takseni obveznik koji je platio taksu koju nije bio dužan da plati, ili je taksu platio u većem iznosu, ima pravo na povraćaj takse.
Postupak za povraćaj takse pokreće se na zahtev taksenog obveznika.
Rešenje o povraćaju takse donosi organ nadležan za poslove javnih prihoda uz primenu propisa o povraćaju viška ili pogrešno, odnosno nepravilno uplaćenih poreza.
Pravo na povraćaj takse zastareva protekom dve (2) godine po isteku godine u kojoj je taksa nepravilno ili pogrešno naplaćena, odnosno naplaćena u većem iznosu.
U pogledu prinudne naplate takse, obračuna kamate i drugog što nije propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju odredbe Zakona o republičkim administrativnim taksama i propisi koji uređuju porez na dohodak građana.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Opštinskim administrativnim taksama ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 3/05, 9/05 i 9/06).
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".
Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako ovom odlukom nije drugačije propisano - 150,00 dinara.
Napomena: Naknada se ne plaća za naknadne podneske, kojima stranka zahteva samo ažuriranje postupka po ranije podnetom zahtevu.
1) Za izdavanje klauzule pravosnažnosti, odnosno izvršnosti akata u upravnom postupku - 250,00 dinara.
2) Za rešenja i zaključke koje donose organi Grada, u obavljanju poslova iz svoje izvorne nadležnosti, ako ovom odlukom nije drugačije propisano - 290,00 dinara.
3) Za žalbe protiv akata organa Grada, koje donose u obavljanju poslova iz svoje izvorne nadležnosti - 150,00 dinara.
4) Za uverenja koja izdaju organi Grada, u obavljanju poslova iz svoje izvorne nadležnosti - 150,00 dinara.
Izdavanje akta o urbanističkim uslovima - izvoda iz urbanističkog, odnosno regulacionog plana sa uviđajem:
1) za individualne stambene i stambeno-poslovne objekte, kao i druge objekte u okviru individualnih građevinskih parcela - 1.200,00 dinara;
2) za ostale objekte - za kolektivno stanovanje i administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti - 8.000,00 dinara; i
3) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede - 4.000,00 dinara;
Izdavanje izvoda iz urbanističkog, odnosno regulacionog plana za potrebe ostvarivanja prava korišćenja građevinskog zemljišta:
1) za građevinske parcele gde je predviđena izgradnja objekta iz stava 1. tačke 1. ovog tarifnog broja - 700,00 dinara; i
2) za građevinske parcele gde je predviđena izgradnja objekata iz stava 1. tačke 2. i 3. ovog tarifnog broja - 2.000,00 dinara.
Izdavanje potvrda, uverenja, podataka i mišljenja u vezi sa urbanističkim, odnosno regulacionim planovima i odlukama - 350,00 dinara.
Prijava objekta izgrađenog, odnosno rekonstruisanog bez dozvole - legalizacija:
1) za objekte iz stava 1. tačka 1. ovog tarifnog broja - 1.200,00 dinara.
2) za objekte iz stava 1. tačka 2. i 3. ovog tarifnog broja - 8.000,00 dinara.
Za sprovođenje postupka za izradu i donošenje urbanističkog odnosno regulacionog plana, kao i za izmenu urbanističkog, odnosno regulacionog plana - 35.000,00 dinara.
Za ispravku granica susednih parcela - 4.000,00 dinara.
Za potvrdu urbanističkog projekta - 20.000,00 dinara.
Za potvrdu urbanističkog projekta za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede - 10.000,00 dinara.
Napomena: Naknada se plaća prilikom podnošenja zahteva.
Izdavanje akta o urbanističkim uslovima, kao i izvoda iz urbanističkog, odnosno regulacionog plana za privremene objekte:
1) za montažne objekte i kioske - 2.400,00 dinara,
2) za ostale veće objekte (magacin i sl.) - 16.000,00 dinara,
3) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede - 8.000,00 dinara.
Za potvrđivanje idejnog projekta - 1.000,00 dinara.
Izdavanje potvrde o prijavi početka izvođenja radova:
1) za objekte iz tarifnog broja 3, stav 1. tačka 1. - 2.400,00 dinara.
2) za objekte iz tarifnog broja 3. stav 1. tačka 2. - 16.000,00 dinara,
3) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede - 8.000,00 dinara.
Za izdavanje potvrde o ispravnosti temelja - 870,00 dinara.
Za obradu zahteva sa uviđajem na terenu za poslove iz izvorne nadležnosti organa Grada - 2.000,00 dinara.
Za donošenje rešenja o poveravanju poslova tehničkog pregleda objekta - 440,00 dinara.
Za utvrđivanje uslova za postavljanje stolova, uličnih tezgi, tendi, letnjih bašti i slično - 800,00 dinara.
Za donošenje rešenja o pravu korišćenja neizgrađenog građevinskog zemljišta - 1.200,00 dinara.
Za donošenje rešenja o izmeni granica građevinske parcele - 1.600,00 dinara.
Za donošenje rešenja o uspostavljanju prava svojine na građevinskom zemljištu, koje do stupanja na snagu Zakona o planiranju i izgradnji nije privedeno nameni - 1.200,00 dinara.
Za donošenje rešenja o davanju nepokretnosti na korišćenje, odnosno u zakup - 1.600,00 dinara.
Za izdavanje tapije - 1.000,00 dinara.
Za donošenje rešenja o uticaju objekata i delatnosti na životnu sredinu - 2.000,00 dinara.
1. Za izdavanje taksi dozvole - 1.350,00 dinara.
2. Za izdavanje dopunske taksi dozvole - 700,00 dinara.
3. Za promenu vozila u taksi dozvoli - 700,00 dinara.
4. Za donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje auto-taksi delatnosti - 2.000,00 dinara.
5. Za donošenje rešenja o overi reda vožnje u linijskom saobraćaju - 4.000,00 dinara.
6. Za donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za učestvovanje vozila u javnom (lokalnom) prevozu, vraćanju saobraćajne dozvole i registarske tablice - 1.600,00 dinara.
7. Za izdavanje odobrenja za produženje radnog vremena ugostiteljskih objekata - 3.000,00 dinara.
8. Za izdavanje uverenja o polaganju ispita iz poznavanja grada - 1.500,00 dinara.
Napomena: Taksa za tačke pod rednim brojem 1. i 2. utvrđuje se na godišnjem nivou.
Za utvrđivanje vodoprivrednih uslova za izgradnju vodovoda na selu - 3.000,00 dinara.
Za izdavanje vodoprivredne saglasnosti za izgradnju vodovoda na selu - 1.200,00 dinara.
Za promenu namene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko zemljište - 700,00 dinara.
Za izdavanje uverenja o obavljanju poljoprivredne delatnosti - 150,00 dinara.
Za utvrđivanje ispunjenosti uslova za obavljanje poslova veštačkog osemenjavanja stoke - 1.200,00 dinara.
Za izdavanje:
1) odobrenja za priređivanje muzičkog programa uživo - 1.200,00 dinara.
2) akta za držanje sredstava za zabavne igre - 500,00 dinara.
3) odobrenja za ulazak u pešačku zonu vozilom koje vrši dostavu robe, materijala, pošte ili novca - 1.500,00 dinara.
4) uverenja o vođenju radnje i obavljanju delatnosti - 750,00 dinara.
Za overu:
1) cenovnika - 1.100,00 dinara.
2) ugovora za obavljanje poslova van prostorija poslodavca - 100,00 dinara.
3) ugovora za obavljanje poslova kućnog - pomoćnog osoblja - 100,00 dinara.
Za donošenje rešenja o davanju u zakup stanova iz državne svojine - 1.000,00 dinara.
Za donošenje rešenja o iseljenju bespravno useljenih lica u stanove u državnoj svojini 2.300,00 dinara.
Za pružanje pravnih usluga građanima i pravnim licima od strane Službe pravne pomoći, utvrđuje se tarifa u iznosu od 50% od važeće advokatske tarife.
Za pružanje administrativnih usluga preduzetnicima za upis u registar i promenu podataka utvrđuje se tarifa - 550,00 dinara, a za pravna lica -1.500,00 dinara.