ODLUKA
O POSEBNIM I STALNIM RADNIM TELIMA SKUPŠTINE GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 17/2008)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o posebnim i stalnim radnim telima Skupštine grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Odluka) uređuje se naziv posebnih i stalnih radnih tela Skupštine grada, (u daljem tekstu: radna tela), nadležnost i broj članova, način rada, postupak izbora i razrešenja predsednika, zamenika predsednika i članova posebnog i stalnog radnog tela (u daljem tekstu: članovi radnih tela), kao i prava i dužnosti članova radnih tela.

Član 2

Članove radnih tela predlažu političke stranke, koalicije, političke organizacije ili grupe građana koje su osvojile odborničke mandate u Skupštini grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Skupština grada).

Članovi radnih tela, pored odbornika Skupštine grada Novog Pazara (u daljem tekstu: odbornik), mogu biti i ugledni građani - stručnjaci za pojedine oblasti.

Članovi radnih tela biraju se na vremenski period od četiri godine.

Član 3

Odbornik može biti član najviše dva stalna radna tela Skupštine grada.

II NAZIV, NADLEŽNOST I BROJ ČLANOVA RADNIH TELA

Član 4

Radna tela se obrazuju za razmatranje i pretresanje pitanja iz nadležnosti Skupštine grada, predlaganje akata, sagledavanja stanja, vođenja politike, davanja mišljenja na predloge odluka i drugih opštih akata koje donosi Skupština, izvršavanja odluka, drugih propisa i opštih akata od strane Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradskih uprava, u oblasti za koju je radno telo zaduženo i vršenja drugih poslova.

Član 5

Skupština grada obrazuje posebna radna tela i to:

1. Savet za praćenje primene etičkog kodeksa,

2. Savet za mlade,

3. Korisnički savet javnih službi,

4. Savet za rodnu ravnopravnost i jednake mogućnosti i

5. Savet za zaštitu lokalne samouprave.

Član 6

Savet za praćenje primene etičkog kodeksa:

Prati da li se funkcioneri pridržavaju odredaba etičkog kodeksa;

Prikuplja informacije koje se odnose na ponašanje funkcionera u vezi sa etičkim kodeksom;

Prati i analizira događaje i pojave od značaja za uspešnu primenu etičkog kodeksa;

Promoviše primenu etičkog kodeksa u Gradu i šire;

Predlaže i samostalno sprovodi radnje koje vode unapređenju primene etičkog kodeksa;

Pruža savete i mišljenja funkcionerima, građanima, sredstvima javnog informisanja, organima i organizacijama u vezi sa primenom etičkog kodeksa;

Ostvaruje saradnju sa institucijama koje rade u srodnim delatnostima;

Obavlja druge poslove određene ovim statutom i drugim propisima.

Savet vodi registar lica koja se smatraju funkcionerima Grada u smislu etičkog kodeksa koji sadrži podatke o: funkcijama u Gradu na koje se etički kodeks primenjuje, imenima i osnovnim ličnim podacima funkcionera koji te funkcije vrše i bitnim podacima koji se odnose na poštovanje etičkog kodeksa od strane pojedinih funkcionera.

Savet ima 9 članova.

Član 7

Savet za mlade:

Inicira i učestvuje u izradi lokalne omladinske politike u oblasti obrazovanja, sporta, korišćenja slobodnog vremena, povećanja zaposlenosti, informisanja, aktivnog učešća, obezbeđivanju jednakih šansi, zdravstva, kulture, ravnopravnosti polova, sprečavanju nasilja i kriminaliteta, pristupa pravima, održivog razvoja i životne sredine i drugim oblastima od značaja za mlade;

Učestvuje u izradi posebnih lokalnih akcionih planova, programa i politika u saglasnosti sa Nacionalnom strategijom za mlade i prati njihovo ostvarivanje;

Daje mišljenje o pitanjima od značaja za mlade i o njima obaveštava organe Grada;

Daje mišljenje na nacrte propisa i odluka koje donosi Skupština grada u oblastima značajnim za mlade;

Usvaja godišnje i periodične izveštaje o ostvarivanju lokalne omladinske politike i lokalnih akcionih planova i programa za mlade i podnosi ih Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću;

Inicira pripremu projekata ili učešće Grada u programima i projektima za mlade u cilju unapređenja položaja mladih i obezbeđenja ostvarivanja njihovih prava koja su u nadležnosti Grada;

Podstiče saradnju između Grada i omladinskih organizacija i udruženja i daje podršku realizaciji njihovih aktivnosti;

Podstiče ostvarivanje međuopštinske saradnje koja se odnosi na omladinu i o tome obaveštava organe Grada;

Daje mišljenje o predlozima projekata od značaja za mlade koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta grada, prati njihovo ostvarivanje i daje svoje mišljenje nadležnom organu Grada.

Savet ima 9 članova.

Član 8

Korisnički savet javnih službi:

Razmatra planove, programe i izveštaje javnih službi i o svom stavu obaveštava Skupštinu grada i javnost.

Korisnički savet javnih službi naročito razmatra ostvareni nivo kvaliteta i obima usluga javnih službi, kao i cene komunalnih proizvoda i usluga, odnosno visinu naknade za usluge javnih službi.

Članove Korisničkog saveta bira Skupština grada na predlog radnih tela Skupštine grada, odborničkih grupa i udruženja građana.

Predsednik i najmanje polovina članova Korisničkog saveta ne mogu biti iz sastava odbornika, funkcionera i zaposlenih u Gradu, odnosno u javnim službama čiji je osnivač Grad.

Prestankom mandata Skupštine grada prestaje mandat članovima Korisničkog saveta.

Savet ima 9 članova.

Član 9

Sapet za rodnu ravnopravnost i jednake mogućnosti:

Prati unapređivanje, osnaživanje i afirmaciju ravnopravnosti polova.

Daje mišljenje o predlozima propisa i odluka koje donosi Skupština.

Predlaže aktivnosti i preduzimanje mera, posebno onih kojima se ostvaruje politika jednakih mogućnosti na nivou grada.

Razmatra usklađenost važećih kao i predloga nacrta novih Zakona iz ove oblasti sa međunarodnim konvencijama i paktovima o ljudskim pravima žena, manjinskih grupa (nac. Manjine, izbegla i raseljena lica, lica sa invaliditetom i druge marginalizovane grupe).

Prati propise vezane za rad NVO i propise vezane za unapređenje rodne ravnopravnosti i jednakih mogućnosti i podstiče jačanje saradnje između organa lokalne samouprave i civilnog sektora.

Predlaže donošenje Lokalnog plana akcije za rodnu ravnopravnost i jednake mogućnosti, uspostavlja odgovarajuće institucionalne, finansijske i stručne pretpostavke, uključujući i dobru volju i pozitivnu nameru svih relevantnih subjekata u lokalnoj zajednici.

Predlaže uspostavljanje rodno senzitivnog budžeta.

Predlaže uspostavljanje jedinstvene baze podataka sa rodno osetljivom statistikom na nivou grada.

Savet ima 15 članova.

Član 10

Savet za zaštitu lokalne samouprave:

Razmatra ostvarivanje sistema lokalne samouprave u gradu Novom Pazaru (u daljem tekstu: Grad), pitanja vezana za organizaciju i rad Gradske uprave, ostvarivanje poslova državne uprave koje Republika poveri Gradu, kao i druga pitanja iz oblasti lokalne samouprave i uprave.

Savet ima 9 članova.

Član 11

U Skupštini grada stalna radna tela obrazuju se kao saveti i komisije.

- Saveti Skupštine grada su:

1. Savet za budžet i finansije,

2. Savet za urbanizam i saobraćaj,

3. Savet za stambeno-komunalne delatnosti,

4. Savet za održivi razvoj i zaštitu životne sredine,

5. Savet za saobraćaj,

6. Savet za privredna pitanja i poljoprivredu,

7. Savet za obrazovanje, vaspitanje i društvenu zaštitu dece,

8. Savet za zdravstvo, socijalnu politiku i socijalnu zaštitu, boračka i invalidska pitanja,

9. Savet za kulturu, informisanje i sport,

10. Savet za bezbednost,

11. Savet za vodoprivredu.

Član 12

Savet za budžet i finansije:

Razmatra predloge odluka i drugih opštih akata koji se odnose na finansiranje poslova Grada, takse, naknade i druge javne prihode, budžet i završni račun, zajmove Grada, zaduživanje i imovinu Grada, kao i druga pitanja iz oblasti imovinsko-pravnih odnosa i finansija.

Savet ima 7 članova.

Član 13

Savet za urbanizam i saobraćaj:

Razmatra predloge odluka i drugih opštih akata, kao i druga pitanja iz oblasti prostornog planiranja i urbanizma, građevinskog zemljišta na teritoriji Grada, razmatra pitanja koja se odnose na javni gradski i prigradski prevoz putnika (linijski i vanlinijski), izgradnju, održavanje i korišćenje lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica u naselju, kao i druga pitanja iz ove oblasti.

Savet ima 7 članova.

Član 14

Savet za stambeno-komunalne delatnosti:

Razmatra predloge odluka i drugih opštih akata koji se odnose na stambenu izgradnju i stambene odnose kao i druga pitanja iz ove oblasti, razmatra predloge akata iz oblasti komunalne privrede, izgradnje komunalne infrastrukture, razmatra predloge programa i izveštaja o poslovanju javnih komunalnih preduzeća i drugih subjekata čiji je osnivač Grad, odnosno kojima je povereno obavljanje komunalne delatnosti, obavlja i druge poslove u skladu sa odlukama Skupštine.

Savet ima 7 članova.

Član 15

Savet za održivi razvoj i zaštitu životne sredine:

Razmatra predloge programa i drugih akata koji se odnose na zaštitu i unapređenje životne sredine, predlaže podsticajne i preventivne mere očuvanja životne sredine (vazduha, prirode i prirodnih dobara, zaštitu od buke) i prati aktivnosti na sprečavanju i otklanjanju štetnih posledica koje ugrožavaju životnu sredinu, daje predloge za realizaciju programa - akcione, sanacione, upravljanje prirodnim resursima i drugo, obezbeđuje kontrolu praćenja stanja životne sredine - monitoring, daje mišljenje o uslovima zaštite životne sredine pri izradi prostornih planova i urbanističkih projekata i druge poslove vezane za zaštitu životne sredine u skladu sa odlukama Skupštine.

Savet ima 7 članova.

Član 16

Savet za saobraćaj:

Razmatra predloge akata iz oblasti režima i tehničkog regulisanja, organizacije saobraćaja, linijskog, gradskog i prigradskog prevoza putnika u drumskom saobraćaju, prevoza za sopstvene potrebe i auto taksi prevoza, javnih parkirališta organizacione, materijalne i druge uslove za njihovo obavljanje, kao i predloge akata iz oblasti bezbednosti saobraćaja, obavlja i druge poslove u skladu sa odlukama Skupštine.

Savet ima 7 članova.

Član 17

Savet za privredna pitanja i poljoprivredu:

Prati i razmatra pitanja koja se odnose na zanatstvo, turizam i ugostiteljstvo, trgovinu, robne rezerve, privatno preduzetništvo i uređenje, obezbeđenje i korišćenje poslovnog prostora, poljoprivredu, šumarstvo, vodoprivredu i snabdevanje Grada poljoprivredno-prehrambenim proizvodima, kao i druga pitanja od značaja za razvoj svih privrednih grana.

Savet ima 7 članova.

Član 18

Savet za obrazovanje, vaspitanje i društvenu zaštitu dece:

Razmatra predloge odluka i drugih opštih akata iz oblasti obrazovanja, vaspitanja dece i omladine.

Razmatra predloge programa i izveštaja o poslovanju ustanova i subjekata iz one oblasti čiji je osnivač Grad.

Prati proces implementacije LPA za decu kao strateškog dokumenta grada Novog Pazara koji obezbeđuje i definiše kratkoročne, srednjoročne i dugoročne akcije radi stvaranja uslova za unapređenje kvaliteta života dece i njihovih prava, povoljnijeg ambijenta za unapređenje obrazovanja i vaspitanja dece i omladine, sprovođenje kampanje o obaveznom osnovnom obrazovanju sa posebnim akcentom na romsku decu i decu sa posebnim potrebama, unapređenje srednjeg obrazovanja, prati i obavlja monitoring baze podataka LPA za decu-baza DevInfo.

Savet ima 7 članova.

Član 19

Savet za zdravstvo, socijalnu politiku i socijalnu zaštitu, boračka i invalidska pitanja:

Razmatra predloge odluka i drugih opštih akata iz oblasti socijalne politike, socijalne zaštite, zdravstvene zaštite i zaštite od bolesti zavisnosti, kao i sva druga pitanja iz ovih oblasti.

Savet ima 7 članova.

Član 20

Savet za kulturu, informisanje i sport:

Razmatra predloge odluka i drugih opštih akata iz oblasti kulture, informisanja i sporta i predloge za realizaciju programa iz oblasti kulture, informisanja i sporta i druga pitanja iz ove oblasta.

Savet ima 7 članova.

Član 21

Savet za bezbednost:

Savet priprema i predlaže donošenje mera za poboljšanje zaštite i sigurnosti građana Novog Pazara o svim oblastima života, kako njih samih tako i njihove imovine, kako bi grad bio bezbedna sredina kako za građane tako i za investitore i turiste.

Predlaže mere u slučaju velikih elementarnih nepogoda i vanrednih situacija, kako bi se u najvećoj mogućoj meri sprečio nastanak povreda ljudi i velike materijalne štete na objektima.

Priprema strategiju bezbedne sredine, uz prethodno snimanje analize stanja.

Sistemski rešava pitanja iz oblasti bezbednosti i sigurnosti građana, tako što se bavi građevinskom, saobraćajnom, komunalnom i zdravstvenom bezbednošću građana, kao i pitanjima bezbednosti životne sredine, bezbednosti u školama i na ulicama i ispravnosti namirnica za ishranu.

Savet ima 7 članova.

Član 22

Savet za vodoprivredu:

Savet priprema i predlaže donošenje, mera za poboljšanje vodosnabdevanja (vodovod) na teritoriji Grada Novog Pazara, predlaže mere za odvođenje površinskih voda (kišna kanalizacija i regulacija reka i vodotoka) na teritoriji Grada Novog Pazara, kao i odvođenje otpadnih voda (fekalna i tehnološka kanalizacija) na teritoriji Grada Novog Pazara.

Sistemski će vršiti analizu i dati saglasnost - mišljenje na projektnu dokumentaciju čija je realizacija u početnoj fazi ili u toku, davaće sugestije i mišljenja za izradu projektne dokumentacije za oblast vodoprivrede Grada Novog Pazara, aktivno će učestvovati u izradi planskih dokumenata vezanih za vodoprivredu Grada Novog Pazara, sarađivaće sa projektantima koji rade projekte za potrebe grada ili javnih preduzeća, a koji rade projekte iz vodoprivrede, po potrebi će se uključivati u rad donatorskih organizacija, učestvovaće u radu i davaće saglasnost - mišljenje na razvojne planove Grada Novog Pazara vezane za vodoprivredu, po potrebi izlaziće na teren i davaće stručna mišljenja po zahtevima pojedinaca ili grupe građana koji se za rešavanje svojih problema obrate organima Gradske uprave ili javnim preduzećima.

Savet ima 7 članova.

Član 23

Komisije Skupštine grada su:

1. Komisija za statutarna, organizaciona i normativna pitanja

2. Administrativno-mandatna komisija

3. Komisija za kulturno istorijske spomenike i davanje naziva ulicama i trgovima

4. Komisija za davanje na korišćenje građevinskog zemljišta

5. Komisija za procenu tržišne vrednosti zemljišta

6. Komisija za odnose sa verskim zajednicama

7. Komisija za predstavke i žalbe.

Član 24

Komisija za statutarna, organizaciona i normativna pitanja:

Priprema i predlaže Skupštini predlog Statuta, predlog Poslovnika i predloge drugih opštih akata koja se odnose na organizaciju i rad organa Grada, razmatra usklađenost predloga odluka i drugih opštih akata koje usvaja Skupština sa Ustavom, zakonom, Statutom i drugim propisima i daje svoje predloge i mišljenja Skupštini.

Komisija, u skladu sa zakonom, utvrđuje predlog mišljenja ili odgovora Ustavnom sudu Republike Srbije u postupku za ocenu ustavnosti, odnosno zakonitosti Statuta, odluka i drugih opštih akata koje je donela Skupština.

Komisija utvrđuje prečišćene tekstove odluka i drugih propisa Skupštine i razmatra predloge autentičnog tumačenja propisa čiji je donosilac Skupština.

Komisija ima 5 članova.

Član 25

Administrativno-mandatna komisija:

Priprema i predlaže propise kojima se uređuju pitanja ostvarivanja prava i dužnosti odbornika, donosi pojedinačne akte o statusnim pitanjima odbornika i lica koja bira, imenuje i postavlja Skupština, razmatra razloge prestanka mandata pojedinih odbornika i o tome podnosi Skupštini izveštaj sa predlogom za dodelu mandata novom odborniku, u skladu sa zakonom, razmatra izveštaj Gradske izborne komisije i uverenje o izboru odbornika i podnosi Skupštini izveštaj sa predlogom za potvrđivanje mandata i razmatra druga pitanja u vezi sa mandatno-imunitetnim pravima odbornika.

U postupku potvrđivanja mandata odbornika, Komisija radi na način utvrđen ovim poslovnikom za rad Verifikacionog odbora na konstitutivnoj sednici Skupštine.

Komisija ima 5 članova.

Član 26

Komisija za kulturno istorijske spomenike i davanje naziva ulicama i trgovima:

Vrši poslove utvrđene propisom Skupštine o postavljanju spomenika na javnim mestima i određivanju naziva ulica i trgova.

Komisija ima 7 članova.

Član 27

Komisija za davanje na korišćenje građevinskog zemljišta:

Razmatra pitanja iz oblasti korišćenja građevinskog zemljišta i predlaže donošenje odgovarajućih akata iz oblasti korišćenja građevinskog zemljišta, razmatra ponude građana za dodelu građevinskog zemljišta i vrši njihovo rangiranje.

Komisija ima 7 članova.

Član 28

Komisija za procenu tržišne vrednosti zemljišta:

Vrši procenu tržišne vrednosti zemljišta čiji je korisnik Grad Novi Pazar.

Komisija ima 7 članova.

Član 29

Komisija za odnose sa verskim zajednicama:

Razmatra pitanja koja se odnose na sprovođenje propisa o pravnom položaju verskih zajednica i o tome daje mišljenje i predloge Skupštini i vrši druge poslove u vezi sa ovim pitanjem.

Komisija ima 7 članova.

Član 30

Komisija za predstavke i žalbe:

Razmatra predstavke i žalbe koje su upućene Skupštini i predlaže nadležnim organima mere za rešavanje pitanja sadržanih u njima i o tome obaveštava podnosioca.

Komisija ima 7 članova.

III NAČIN RADA RADNIH TELA

Član 31

Radno telo raspravlja i odlučuje na sednicama.

Sednicu radnog tela saziva predsednik radnog tela po sopstvenoj inicijativi, a obavezno je saziva, kad radno telo razmatra pitanja iz dnevnog reda sednice Skupštine grada.

Predsednik radnog tela dužan je da sazove sednicu radnog tela i na zahtev najmanje 1/3 od ukupnog broja članova radnog tela, kao i na zahtev predsednika Skupštine grada.

Ako predsednik radnog tela, u slučajevima iz stava 3. ovog člana, sednicu radnog tela ne sazove u zahtevanom roku, sednicu radnog tela saziva zamenik predsednika radnog tela ili predsednik Skupštine grada.

Sednicu radnog tela može sazvati i zamenik predsednika radnog tela, odnosno predsednik Skupštine grada i ukoliko predsednik radnog tela ne sazove, odnosno ne želi da sazove sednicu radnog tela na kojoj bi radno telo razmatralo pitanja iz dnevnog reda sednice Skupštine grada.

Radno telo radi na sednici kojoj prisustvuje većina njegovih članova, a odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Ukoliko sednici radnog tela ne prisustvuju predsednik i zamenik predsednika, sednicom predsedava član radnog tela, koga određuju članovi radnog tela, većinom glasova članova radnog tela prisutnih na sednici.

Obaveštenje o datumu i mestu održavanja sednice radnog tela, kao i o dnevnom redu sednice, dostavlja se svim odbornicima, odborničkim grupama i izvršnim organima, najmanje tri dana pre održavanja sednice radnog tela.

Izuzetno, sednica radnog tela može se sazvati neposredno pre početka ili u pauzi zasedanja Skupštine grada, osim u slučaju kada je na dnevnom redu sednice radnog tela predlog opšteg akta.

Pre utvrđivanja dnevnog reda sednice radnog tela, usvaja se zapisnik sa prethodne sednice.

Član 32

Sednici radnog tela može prisustvovati i učestvovati u radu, bez prava odlučivanja i odbornik koji nije član radnog tela.

Član 33

Kada se na sednici radnog tela razmatraju predlozi odluka i amandmani na predloge odluka, na sednicu se obavezno pozivaju podnosioci predloga odluka i amandmana, odnosno njihovi ovlašćeni predstavnici.

Član 34

U radu radnog tela mogu učestvovati, po pozivu, stručni i naučni radnici, bez prava odlučivanja.

Član 35

U izvršavanju poslova iz svog delokruga, radno telo može, preko svog predsednika, tražiti od drugih organa podatke i informacije od značaja za rad radnog tela.

Član 36

Radno telo, kada razmatra pitanja iz dnevnog reda sednice Skupštine grada, podnosi Skupštini grada izveštaj koji sadrži predloge radnog tela. Radno telo određuje izvestioca koji na sednici Skupštine grada može obrazložiti izveštaj radnog tela.

Član radnog tela, koji je na sednici radnog tela izdvojio mišljenje, ima pravo da zahteva da se u izveštaju radnog tela unese: da je on izdvojio mišljenje po određenom pitanju, kao i da se navede njegovo mišljenje u celosti.

Član radnog tela iz stava 2. ovog člana, ima pravo da na sednici Skupštine grada obrazloži svoje mišljenje, na početku rasprave o predlogu odgovarajućeg akta na sednici Skupštine grada.

Član 37

Radno telo ima sekretara.

Sekretar radnog tela raspoređuje se iz reda zaposlenih u stručnoj službi Skupštine grada, za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe radnog tela.

Na sednici radnog tela sastavlja se zapisnik o radu.

U zapisnik iz stava 3. ovog člana, unose se: Imena prisutnih i odsutnih članova radnog tela i imena drugih učesnika sednice, usmeni i pisani predlozi, stavovi radnog tela, rezultati svakog glasanja, svako izdvojeno mišljenje, kao i imena izvestioca koje je odredilo radno telo.

Član 38

Stručnu i administrativno - tehničku obradu akata i drugog materijala za sednicu radnog tela vrši stručna služba za skupštinske poslove.

IV POSTUPAK IZBORA I RAZREŠENJA ČLANOVA RADNIH TELA

Član 39

Članove radnih tela predlažu političke stranke, koalicije, političke organizacije ili grupe građana koje su osvojile odborničke mandate u Skupštini grada.

Predlaganje članova radnih tela vrši se srazmerno broju osvojenih odborničkih mandata u Skupštini grada.

Predsednik i zamenik predsednika radnog tela bira se iz reda odbornika Skupštine grada, u skladu sa Statutom.

Broj predsednika i zamenika predsednika u radnim telima pripada političkim strankama, koalicijama, političkim organizacijama ili grupama građana iz stava 1. ovog člana, srazmerno broju osvojenih odborničkih mandata.

O listi kandidata za članove radnih tela, odnosno o predlogu rešenja za izbor članova radnog tela, odlučuje se u celini, javnim glasanjem.

Radno telo je izabrano ako je za njega glasala većina od broja odbornika prisutnih na sednici Skupštine grada.

Ako radno telo ne bude izabrano, postupak se ponavlja.

Član 40

U toku trajanja mandata, Skupština grada može razrešiti člana radnog tela na predlog političke stranke, koalicije, političke organizacije ili grupe građana koje su osvojile odborničke mandate u Skupštini grada Novog Pazara na čiji je predlog izabran i pre isteka njegovog mandata i izabrati novog člana, u skladu sa članom 39. ove Odluke.

Član radnog tela može biti razrešen pre isteka vremena na koji je izabran i:

- na predlog predsednika radnog tela ili najmanje jedne polovine članova radnog tela, ukoliko iz neopravdanih razloga ne dođe uzastopno na tri sazvane sednice radnog tela,

- podnošenjem ostavke na članstvo u radnom telu.

Skupština grada odlučuje o razrešenju i izboru novog člana radnog tela na prvoj narednoj sednici posle dostavljanja predloga.

U slučaju prestanka članstva u radnom telu, do izbora novog člana radnog tela smatra se da preostali broj članova čini njegov puni sastav, s tim što taj broj mora biti veći od polovine broja članova radnog tela utvrđenih članovima od 5. do 30. ove Odluke.

Član 41

Predlog za razrešenje člana radnog tela, odnosno ostavka podnosi se Skupštini grada u pisanoj formi.

Član 42

Skupština grada je dužna da na prvoj narednoj sednici odluči o predlogu za razrešenje člana radnog tela.

Ukoliko Skupština donese rešenje o razrešenju člana radnog tela, na istoj sednici bira se novi član radnog tela na predlog političke stranke, koalicije, političke organizacije ili grupe građana, u skladu sa članom 31. ove Odluke.

Član 43

Ukoliko članstvo u radnom telu prestane podnošenjem ostavke, Skupština grada na prvoj narednoj sednici bira novog člana radnog tela.

Novi član radnog tela iz stava 1. ovog člana bira se na predlog političke stranke, koalicije, političke organizacije ili grupe građana, koje su osvojile odborničke mandate u Skupštini grada Novog Pazara, a čijem članu je prestalo članstvo u radnom telu pre isteka vremena na koje je izabran.

V PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA RADNIH TELA

Član 44

Član radnog tela ima pravo i dužnost da prisustvuje sednicama radnog tela.

Član radnog tela ima pravo da učestvuje u radu sednice radnog tela, na način i po postupku predviđenim Statutom grada Novog Pazara, Poslovnikom Skupštine grada Novog Pazara i ovom Odlukom.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 45

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".