ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA - DIREKCIJA ZA URBANIZAM I IZGRADNJU - LESKOVAC

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 25/2008 - prečišćen tekst)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Radi trajnog obavljanja stručnih poslova urbanističkog planiranja i uređenja prostora i naselja, radi obezbeđenja uslova za uređenje, korišćenje, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta i radi izgradnje javnih objekata od značaja za grad Leskovac osniva se Javno preduzeće - Direkcija za urbanizam i izgradnju - Leskovac.

Član 2

Javno preduzeće posluje pod firmom:

- Javno preduzeće - Direkcija za urbanizam i izgradnju - Leskovac (u daljem tekstu: Direkcija).

Sedište Direkcije je u Leskovcu u ulici Trg Revolucije 45.

Član 3

Direkcija ima svojstvo pravnog lica sa pravima i obavezama utvrđenim Zakonom o preduzećima, Zakonom o privrednim društvima, Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa, ovom Odlukom i Statutom, i u pravnom prometu sa trećim licima istupa bez ograničenja.

Za obaveze nastale u pravnom prometu sa trećim licima Direkcija odgovara celokupnom svojom imovinom.

Član 4

Direkcija ima svoj pečat, štambilj i znak čiji se oblik i sadržaj bliže određuju Statutom.

Član 5

Praznik Direkcije je 28. april.

II - DELATNOST DIREKCIJE

Član 6

Delatnost Direkcije je:

- 74201 - Prostorno planiranje

- 74202 - Projektovanje građevinskih i drugih objekata

- 74203 - Inžinjering

- 74204 - Ostale arhitektonske i inžinjerske aktivnosti i tehnički saveti

- 74830 - Sekretarske i prevodilačke aktivnosti, kopiranje, fotokopiranje i ostale aktivnosti.

U okviru delatnosti Direkcija obavlja sledeće poslove:

1. Stručne poslove urbanističkog planiranja i projektovanja i to:

- prati i proučava pojave i promene u prostoru i naselju i obezbeđuje obavljanje prethodnih radova za potrebe pripreme izrade urbanističke dokumentacije,

- priprema, izrađuje i prati sprovođenje prostornih i urbanističkih planova i projekata,

- izrađuje urbanističko-tehničke uslove za urbanističke dozvole i utvrđuje ispunjenost izdatih uslova u tehničkoj dokumentaciji radi izdavanja urbanističke saglasnosti,

- priprema programa izrade urbanističke dokumentacije i učestvuje u pripremi drugih programa, planova i projekata za građenje naselja i uređivanje prostora,

- prikuplja, sređuje, obrađuje, čuva i publikuje podatke od značaja za naselja i uređenje prostora i vodi informacionu osnovu o prostoru i njegovom uređenju na celoj teritoriji Grada.

2. Priprema predloge srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta:

- vrši sve tehničke, pravne, finansijske, administrativne i druge stručne poslove za finansiranje programa i prati njihovu realizaciju u skladu sa ostvarenim prihodima,

- vrši stručne poslove na usklađivanju programa uređivanja građevinskog zemljišta sa razvojnim programima komunalne infrastrukture u skladu sa odlukom Skupštine grada.

3. Uređuje građevinsko zemljište i vrši poslove organizacije finansiranja i izgradnje objekata komunalne infrastrukture:

- sprovodi postupak pribavljanja građevinskog zemljišta (rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, raseljavanje),

- pribavlja i izrađuje geološke, geomehaničke, geodetske i druge podloge,

- organizuje izvođenje asanacionih i drugih radova i raščišćavanje zemljišta od postojećih objekata i uređenja,

- organizuje izgradnju komunalnih objekata i uređenja i vrši poslove stručnog nadzora.

4. Izrađuje studije i analize o ekonomskoj opravdanosti uređivanja građevinskog zemljišta za lokale koji se ustupaju.

5. Izrađuje sve potrebne podloge i elaborate za ustupanje zemljišta, utvrđuje elemente za formiranje početne cene zemljišta koje se ustupa, priprema predloge za raspisivanje Oglasa.

6. Zaključuje Ugovore sa investitorima o regulisanju međusobnih prava i obaveza u vezi sa uređivanjem građevinskog zemljišta i izgradnju objekata.

7. Stara se o zaštiti i racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta.

8. Vodi informacionu osnovu o gradskom građevinskom zemljištu i svim izgrađenim objektima na tom zemljištu.

9. Analizira i predlaže elemente za utvrđivanje naknade za korišćenje građevinskog zemljišta.

10. Vrši poslove organizacije, koordinacije građenja i stručnog nadzora nad izgradnjom objekata koji se finansiraju sredstvima grada i Mesnih zajednica.

11. Izrađuje tehničku dokumentaciju za objekte za potrebe Opštine i Mesnih zajednica.

12. Za potrebe uređivanja građevinskog zemljišta pokreće inicijativu za pribavljanje ili otuđenje nepokretnosti prema godišnjem programu.

13. Sprovodi odluke koje se odnose na delatnost i razvoj javnih komunalnih preduzeća.

14. Vrši poslove organizacije izgradnje i rekonstrukcije, održavanja, zaštite, razvoja i upravljanja lokalnim i nekategorisnim putevima i ulicama na području Grada.

Obavljanje pojedinih stručnih poslova Direkcije može da ustupi drugom preduzeću, odnosno organizaciji koja ispunjava uslove propisane Zakonom.

Član 7

Pored poslova iz čl. 6. ove Odluke, Direkcija može obavljati i druge poslove koji se uobičajeno vrše uz navedene delatnosti radi potpunijeg iskorišćavanja kapaciteta, a koji se bliže uređuje Statutom Direkcije.

Član 8

U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzme sve mere propisane Zakonom i odlukama Grada na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.

Član 9

U slučaju štrajka zaposlenih, Preduzeće mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju osnovne delatnosti u skladu sa Zakonom, odlukama Grada i Kolektivnim ugovorom kod poslodavca.

Član 10

Za osnivanje i početak rada Direkcije sredstva se obezbeđuju iz ukupnih sredstava koje preuzima od JP Direkcije za građevinsko zemljište i puteve i Zavoda za urbanizam u Leskovcu, čiji popis i procena čini sastavni deo ove Odluke.

Član 11

Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća u slučajevima i pod uslovom utvrđenim Zakonom.

III - PRIHODI DIREKCIJE

Član 12

Za uređivanje građevinskog zemljišta, izgradnju ulica i puteva, komunalnih i drugih javnih objekata i druge namene utvrđene u čl. 6. ove Odluke Grad obezbeđuje sredstva iz:

- naknade za uređivanje građevinskog zemljišta,

- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta,

- naknade za korišćenje komunalnih dobara od opšteg interesa,

- naknade za izgradnju, održavanje i korišćenje lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica,

- sredstva samodoprinosa,

- naknade po osnovu zakupa građevinskog zemljišta,

- godišnje naknade za drumska motorna vozila, traktore i druga priključna vozila,

- udruživanje sredstava sa mesnim zajednicama i građanima,

- udruživanje sredstava sa Republikom - Ministarstvima i javnim preduzećima,

- naknade za postavljanje instalacija,

- iz kredita,

- posebnih izvora sredstava za izgradnju javnih objekata čiji je investitor Grad i drugih izvora,

- drugih izvora prihoda u skladu sa Zakonom i drugim propisima.

Sredstva iz stava 1. ovog člana Grad prenosi Direkciji pod uslovima i po dinamici utvrđenoj po programima i drugim aktima Grada.

Član 13

Direkcija može sticati prihod i obavljanjem poslova za treća lica u skladu sa čl. 7. ove Odluke.

Član 14

Poslovi i zadaci Direkcije su poslovi od posebnog društvenog interesa.

IV - ZASTUPANJE DIREKCIJE

Član 15

Preduzeće zastupa, predstavlja i potpisuje direktor, u skladu sa Zakonom. Statutom preduzeća može se odrediti da, pored direktora, preduzeće zastupaju i druga lica.

V - ORGANI DIREKCIJE

Član 16

Organi Direkcije su: Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor koji se imenuje na period od 4 godine.

V.1. - UPRAVNI ODBOR

Član 17

Upravni odbor je organ upravljanja Direkcije i ima predsednika i 6 članova.

Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.

Predsednik i određeni broj članova imenuje se iz redova stručnjaka afirmisanih iz delatnosti preduzeća i finansijskih stručnjaka.

U odsustvu predsednika Upravnog odbora zamenjuje ga lice koje bira Upravni odbor iz redova svojih članova.

Dva člana Upravnog odbora biraju se iz redova zaposlenih, na način utvrđen Statutom Direkcije.

Član 18

Članovima Upravnog odbora može se odrediti pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Upravnom odboru, čiju visinu utvrđuje Upravni odbor Direkcije na osnovu kriterijuma sadržanih u godišnjem programu poslovanja Direkcije.

Član 19

Upravni odbor obavlja sledeće poslove i zadatke:

1. Utvrđuje poslovnu politiku,

2. Odlučuje o statusnim promenama,

3. Odlučuje o povećanju i smanjenju glavnice,

4. Odlučuje o osnivanju novih preduzeća,

5. Donosi plan i program poslovanja za poslovnu godinu,

6. Usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun,

7. Donosi Statut,

8. Donosi akt o organizaciji rada i sistematizaciji poslova i radnih zadataka,

9. Donosi odluku o raspodeli dobiti i pokriću eventualnog gubitka u skladu sa Zakonom,

10. Odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu,

11. Donosi investicione odluke,

12. Utvrđuje predlog programa za uređivanje građevinskog zemljišta,

13. Utvrđuje elemente za formiranje početne cene zemljišta koje se ustupa i elemente za utvrđivanje naknade za korišćenje građevinskog zemljišta,

14. Utvrđuje Tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.),

15. Donosi odluku davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja plaćanja,

16. Odlučuje o ustupanju poslova iz člana 6. stav 2. i obavljanju poslova za treća lica iz člana 7. ove Odluke,

17. Obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, odlukama osnivača i Statutom Direkcije.

Član 20

Radi obezbeđenja i zaštite opšteg interesa u Direkciji, nadležni organ osnivača daje saglasnost na:

Odluku o statusnim promenama, Odluku o povećanju i smanjenju glavnice,

- Izveštaj o poslovanju i godišnji obračun,

Plan i program poslovanja za poslovnu godinu,

Statut Direkcije,

Akt o organizaciji rada i sistematizaciji poslova i radnih zadataka,

Odluku o raspodeli dobiti i pokriću eventualnog gubitka,

Investicione odluke,

Tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.),

Na davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih obezbeđenja plaćanja,

Odluku o ustupanju poslova iz čl. 6. stav 2. i obavljanju poslova za treća lica iz čl. 7. ove Odluke

- Druge odluke u skladu sa Zakonom koji uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa.

Saglasnost iz prethodnog stava nije potrebna za investicije koje su u skladu sa donetim programom poslovanja za poslovnu godinu.

V.2. - NADZORNI ODBOR

Član 21

Nadzorni odbor je organ nadzora Direkcije i ima predsednika i 4 člana.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada iz redova stručnjaka afirmisanih iz delatnosti preduzeća i finansijskih stručnjaka.

Dva člana Nadzornog odbora biraju se iz redova zaposlenih, na način utvrđen Statutom Direkcije.

Član 22

Nadzorni odbor:

1. Vrši nadzor nad zakonitošću rada uprave Direkcije.

2. Pregleda periodične i godišnje obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima.

3. Daje mišljenje o predlozima za raspodelu dobiti i pokriću gubitaka.

4. Podnosi izveštaj o izvršenom nadzoru osnivaču i Upravnom odboru najmanje jedanput godišnje.

5. Obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i Statutom.

V.3. - DIREKTOR

Član 23

Direktora Direkcije imenuje i razrešava Skupština grada. Direktor obavlja poslove i zadatke utvrđene Zakonom i Statutom Direkcije.

Član 24

Direktor obavlja sledeće poslove i zadatke:

- organizuje i rukovodi procesom rada i poslovanja Preduzeća predlaže osnove poslovne politike,

- predlaže mere za otklanjanje poremećaja u poslovanju,

- predlaže Program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,

- izvršava odluke i zaključke Upravnog odbora,

- predlaže organizaciju Direkcije,

- odlučuje o prijemu i raspoređivanju zaposlenih na određeno mesto, predlaže opšti akt o utvrđivanju radnih mesta izvršioca, imenuje i razrešava radnike sa posebnim ovlašćenjima i odgovornostima,

- daje prokuru,

- odlučuje o pravima i obavezama zaposlenih po osnovu rada, na način i po postupku koji je utvrđen opštim aktima u skladu sa Zakonom o radu i drugim zakonskim propisima,

- podnosi izveštaj o rezultatima poslovanja,

- učestvuje u radu Upravnog odbora bez prava glasa,

- utvrđuje i sprovodi mere odbrane u Direkciji,

- odobrava službena putovanja zaposlenih u zemlji i inostranstvu,

- obavlja i druge poslove predviđene Zakonom, Statutom i drugim opštim aktima preduzeća.

Član 25

Direktor se imenuje na 4 godine i može biti ponovo izabran na istu funkciju.

Član 26

Skupština grada može do imenovanja direktora Preduzeća da imenuje vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora imenuje se do imenovanja direktora Preduzeća, a najduže do jedne godine.

VI - OPŠTA AKTA U DIREKCIJI

Član 27

Statut je osnovni opšti akt Direkcije. Upravni odbor će doneti Statut u roku od 30 dana od dana imenovanja.

Statutom će se utvrditi koji se drugi opšti akti donose u Direkciji i rokovi za njihovo donošenje.

Do donošenja Statuta Direkcije primenjivaće se Statut JP Direkcije za građevinsko zemljište i puteve.

Do donošenja ostalih akata Direkcije shodno će se primenjivati postojeća akta Direkcije za građevinsko zemljište i puteve i Zavoda za urbanizam Leskovac.

VII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Za svoje poslovanje Direkcija će koristiti žiro račun JP Direkcije za građevinsko zemljište i puteve.

Član 29

Direkcija preuzima sva sredstva, prava i obaveze kao i sve radnike JP Direkcije za građevinsko zemljište i puteve i Zavoda za urbanizam Leskovac.

Član 30

Upisom Direkcije u registar kod nadležnog Privrednog suda prestaju da postoje i brišu se iz registra JP Direkcija za građevinsko zemljište i puteve i Zavod za urbanizam Leskovac.

Član 31

Danom početka primene ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog preduzeća - Direkcije za građevinsko zemljište i puteve opštine Leskovac ("Sl. glasnik Opštine Leskovac", br. 19/92,11/93 i 5/95).

Član 32

Ovaj Prečišćeni tekst Odluke stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".

Napomene

Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju Leskovac obuhvata:

1. Odluku o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju Leskovac ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 4/98),
2. Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju Leskovac ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 10/98),
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju Leskovac ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 1/99),
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju Leskovac ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 14/01),
5. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za urbanizam i izgradnju Leskovac ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 22/08).