ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "PARKING SERVIS" ČAČAK("Sl. list grada Čačka", br. 12/2008) |
Ovom odlukom osniva se Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Čačak za održavanje, upravljanje i korišćenje javnih parkirališta na teritoriji grada Čačka, u daljem tekstu: Preduzeće.
Osnivač preduzeća iz stava 1. je grad Čačak u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Čačka.
Poslovno ime preduzeća je: Javno komunalno preduzeće "Parking servis" Čačak.
Skraćeno poslovno ime preduzeća je: JKP "Parking servis" Čačak.
Sedište preduzeća je u Čačku, ul. Nikole Tesle b.b.
O promenama poslovnog imena i sedišta preduzeća odlučuje Upravni odbor preduzeća uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ima svojstvo pravnog lica.
Status pravnog lica Preduzeće stiče upisom u Registar privrednih subjekata.
Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena celina.
Preduzeće ima svoj pečat i štambilj.
Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuje se Statutom Preduzeća.
Preduzeće može imati znak koji sadrži naziv i sedište preduzeća.
Izgled i sadržina znaka utvrđuje se Odlukom Upravnog odbora Preduzeća.
Delatnost preduzeća je:
63214 Usluge u drumskom saobraćaju
45340 Ostali instalacioni radovi
45440 Bojenje i zastakljivanje
Preduzeće obavlja delatnost u skladu sa Zakonom i drugim propisima, ovim osnivačkim aktom i svojim Statutom.
Preduzeće može pored delatnosti za čije je obavljanje osnovano da obavlja i druge delatnosti uz saglasnost osnivača.
Za osnivanje i početak rada Preduzeća obezbeđuju se finansijska sredstva iz budžeta grada Čačka u iznosu od 500,00 (petstotina) EURA, u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu.
Imovinu preduzeća čine prava svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, kao i pravo korišćenja dobara u državnoj svojini, odnosno dobara od opšteg interesa.
Preduzeće koristi i raspolaže imovinom u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Preduzeće ne može raspolagati imovinom bez prethodne saglasnosti osnivača.
U prometu sa trećim licima preduzeće istupa u svoje ime i za svoj račun, i za svoje obaveze odgovara u skladu sa zakonom.
USLOVI I NAČIN UTVRĐIVANJA I RASPOREĐIVANJA DOBITI I SNOŠENJE RIZIKA
Preduzeće posluje po tržišnim uslovima u skladu sa zakonom.
Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit obavljanjem svoje delatnosti i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.
Dobit javnog preduzeća utvrđena u skladu sa zakonom može se raspodeliti za isplatu dela dobiti osnivaču, povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene u skladu sa zakonom.
Ukoliko po godišnjem obračunu preduzeće iskaže gubitak, Upravni odbor uz saglasnost osnivača donosi odluku o pokriću gubitka.
Gubitak se pokriva iz fonda rezervi.
Organi preduzeća su:
- Upravni odbor kao organ upravljanja
- Direktor kao organ poslovođenja
- Nadzorni odbor kao organ nadzora.
Upravni odbor ima predsednika i šest članova.
Predsednik i četiri člana Upravnog odbora su predstavnici osnivača, a dva člana Upravnog odbora su predstavnici zaposlenih.
Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava osnivač.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom preduzeća.
Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje osnivač iz reda imenovanih članova, aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine.
Predsednik i članovi Upravnog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.
Upravni odbor:
1. utvrđuje poslovnu politiku preduzeća,
2. donosi dugoročni i srednjoročni plan razvoja i godišnji program poslovanja,
3. donosi Statut,
4. odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala,
5. odlučuje o cenama usluga,
6. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,
7. usvaja izveštaj o poslovanju preduzeća i godišnji obračun,
8. donosi investicione programe i kriterijume za investiciona ulaganja,
9. odlučuje o izdvajanju, prodaji i kupovini akcija kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću odnosno privrednom društvu,
10. odlučuje o nabavci i otuđenju osnovnih sredstava manje vrednosti,
11. donosi Poslovnik o svom radu,
12. odlučuje o drugim pitanjima za koje je zakonom, ovom odlukom ili Statutom preduzeća utvrđeno da su u delokrugu Upravnog odbora.
Upravni odbor donosi odluke većinom glasova ukupnog broja članova.
Direktora Javnog preduzeća imenuje i razrešava osnivač.
Direktor Preduzeća se imenuje javnim konkursom na vreme od četiri godine na način i po postupku utvrđenim Statutom.
Osnivač može do imenovanja direktora preduzeća da imenuje vršioca dužnosti u skladu sa zakonom.
Direktor preduzeća je za svoj rad odgovoran Upravnom odboru i osnivaču.
Direktor Preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Preduzeće,
2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Preduzeća,
3. odgovara za zakonitost rada Preduzeća,
4. predlaže plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,
5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,
6. izvršava odluke Upravnog odbora,
7. vrši i druge poslove određene Zakonom, ovim osnivačkim aktom i Statutom preduzeća.
Nadzorni odbor preduzeća ima predsednika i dva člana.
Predsednik i jedan član su predstavnici osnivača, a jedan član Nadzornog odbora je predstavnik zaposlenih u preduzeću.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom preduzeća.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu biti razrešeni pre isteka mandata.
Nadzorni odbor preduzeća:
1. vrši nadzor nad poslovanjem preduzeća,
2. pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi osnivaču i Upravnom odboru preduzeća izveštaj o izvršenom nadzoru.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Preduzeće je dužno da delatnost za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga građanima i drugim subjektima.
Nadležni organ osnivača daje saglasnost na:
1. Statut,
2. davanje garancija, avala, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,
3. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) imovinom veće vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti Preduzeća,
4. odluku o raspodeli dobiti i pokriću gubitka,
5. odluku o cenama usluga,
6. ulaganje kapitala,
7. statusne promene,
8. akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanja tog kapitala u akcijama kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji,
9. druge odluke u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje komunalne delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja uz saglasnost osnivača.
Preduzeće je dužno da osnivaču podnosi izveštaj o poslovanju Preduzeća po periodičnom i godišnjem obračunu.
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća, a naročito:
1. promenu unutrašnje organizacije javnog preduzeća,
2. razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa preduzeća,
3 ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u državnoj svojini,
4. druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti i osnivačkim aktom.
Poremećaji u poslovanju u smislu ove Odluke smatra se poremećaj u stalnom, kontinuiranom i kvalitetnom pružanju usluga, poremećaj u finansijskom poslovanju preduzeća, nepostupanje po zahtevima i smernicama osnivača i drugi poremećaji kojima se ugrožava poslovanje Preduzeća i obavljanje delatnosti radi kojih je osnovano.
U slučaju štrajka u preduzeću, a radi zaštite interesa građana, preduzeća i drugih pravnih lica Odlukom osnivača, Statutom i drugim aktima preduzeća u skladu sa zakonom utvrđuje se minimum procesa rada za vreme štrajka.
Preduzeće je dužno da organizuje obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu kao i da sprovodi mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenja životne sredine u skladu sa zakonom i statutom.
Opšti akti preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.
Statut preduzeća donosi Upravni odbor preduzeća uz saglasnost osnivača.
Izmene i dopune Statuta vrše se na način i po postupku za njegovo donošenje, a na predlog osnivača, Upravnog odbora i direktora preduzeća.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Organi preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenja životne sredine.
Do imenovanja članova Upravnog odbora preduzeća, poslove Upravnog odbora vršiće privremeni Upravni odbor koji će posebnom odlukom imenovati osnivač.
Odlukom o imenovanju utvrđuje se broj članova i sastav privremenog Upravnog odbora.
Privremeni Upravni odbor preduzeća doneće Statut preduzeća u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Organi preduzeća biće imenovani u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Statuta.
Do imenovanja direktora preduzeća u skladu sa Statutom preduzeća, poslove direktora će obavljati i vršiti njegova ovlašćenja vršilac dužnosti direktora preduzeća.
Vršioca dužnosti direktora preduzeća imenovaće osnivač posebnom odlukom.
Vršilac dužnosti direktora preduzeća obaviće pripreme za donošenje Statuta, podneti prijavu za upis u privredni registar i druge poslove za osnivanje i rad preduzeća.
Akt o sistematizaciji poslova i zadataka doneće direktor Preduzeća u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu Statuta preduzeća.
Preduzeće počinje sa radom danom upisa u Registar privrednih subjekata.
Javno preduzeće "Gradac" Čačak će poslove održavanja, upravljanja i korišćenja javnih parkirališta obavljati do ispunjenja tehničkih, kadrovskih i drugih uslova Preduzeća za obavljanje delatnosti, a najkasnije u roku od 30 dana od dana upisa u Registar privrednih subjekata.
Preduzeće preuzima sredstva i opremu JP "Gradac" Čačak koja su u funkciji obavljanja delatnosti za koju se osniva Preduzeće, kao i zaposlene koji rade na poslovima i zadacima vezanim za obavljanje tih delatnosti, a za čijim radom je prestala potreba u JP "Gradac" Čačak, danom obaveštenja Preduzeća da je spremno za početak obavljanja delatnosti za koju je osnovano.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i biće objavljena u "Službenom listu grada Čačka".