PROGRAM

RADA NA ODRŽAVANJU I RAZVOJU OPŠTEG INFORMACIONOG SISTEMA GRADA NOVOG SADA ZA 2008. GODINU

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 13/2008 i 50/2008)

1. Ovim programom rada utvrđuju se poslovi u vezi sa održavanjem, funkcionisanjem i razvojem Opšteg informacionog sistema Grada Novog Sada (u daljem tekstu: OIS) za 2008. godinu, kao i poslovi u vezi sa održavanjem, ažuriranjem, čuvanjem i zaštitom baza podataka OIS-a.

2. Održavanje OIS-a podrazumeva kontinuirane aktivnosti na uspostavljanju i očuvanju tehnoloških i programskih osnova kao uslova za pouzdano funkcionisanje OIS-a, razmenu podataka na celom području koje pokriva OIS i obezbeđenje sistematskog pristupa razvoja i funkcionisanja Grada kao celine.

3. Za realizaciju ovog programa planirana su sredstva u budžetu Grada Novog Sada za 2008. godinu, u ukupnom iznosu od 15.108.400,00 dinara.

4. Sredstva iz tačke 3. ovog programa raspoređuju se za:

- Vođenje i održavanje osnovnih registara OIS-a Grada Novog Sada, koje obuhvata registre o stanovništvu, organizacijama i o prostornim jedinicama, u iznosu od 3.700.000,00 dinara, za:

- ažuriranje baza podataka o stanovništvu, organizacijama i prostornim jedinicama putem interaktivnog unosa svih nastalih promena kako na strani korisnika referentne mreže i Javnom preduzeću "Informatika" Novi Sad, tako i kod korisnika povezanih na udaljene LAN-ove,

- permanentne aktivnosti za potrebe održavanja ažurne baze podataka biračkog spiska (adrese, blokovi, birački segmenti, lica lišena poslovne sposobnosti, lica u dijaspori),

- obezbeđenje uslova za korišćenje ažurnih baza podataka u režimu paketne i transakcione obrade za organe Grada Novog Sada i druge subjekte OIS-a,

- integraciju podataka različitih subjekata OIS-a radi povećanja tačnosti podataka,

- uključenje novih, ovlašćenih izvora za davanje osnovnih i dopunskih podataka i njihovu integraciju na korisničkom nivou,

- dogradnju i implementaciju novih projektnih i programskih rešenja uzrokovanih promenom odgovarajuće zakonske regulative,

- održavanje i unapređenje komunikacionih veza sa učesnicima u ažuriranju podataka o fizičkim licima i održavanje softvera za preuzimanje podataka dostavljenih na magnetnom ili optičkom mediju,

- redovno praćenje funkcionisanja softverskih proizvoda za ažuriranje i pristup podacima OIS-a, otklanjanje problema u radu softverskih proizvoda, izmene i dopune softverskih proizvoda (po potrebi),

- redovno uzimanje sigurnosnih kopija, i

- zaštitu od oštećenja, neovlašćenog pristupa i zloupotrebe opštih podataka.

- Održavanje sistema (preventivno i interventno po pozivu), u iznosu od 1.325.000,00 dinara, za:

- komunikacionu opremu (hubs, switchs, ruters, modems) za povezivanje sa referentnom mrežom u Javnom preduzeću "Informatika" Novi Sad i drugim LAN-ovima,

- iznajmljene analogne linije,

- servere (na nivou hardvera),

- radne stanice (na nivou hardvera),

- štampače (matrični, laserski, Ink.Jet),

- uređaje za neprekidno napajanje UPS, i

- lokalne mreže LAN.

- Administraciju lokalnih mreža, u iznosu od 1.055.000,00 dinara, za:

- upravljanje pristupom mreži i različitim nivoima pristupa koji se dodeljuju grupama korisnika,

- stalno nadgledanje saobraćaja podataka u mreži i sprečavanje zagušenja i neracionalnosti u korišćenju svih mrežnih sistema,

- obezbeđenje mreže i mrežnih resursa,

- otklanjanje zastoja sa jednog mesta čime se smanjuju troškovi i olakšava održavanje, i

- uvođenje centralne, racionalne administracije i nadzora u svim LAN-ovima u sistemu, u njihovom hardveru, softveru i ponašanju.

- Poslove vezane za sistemski softver, u iznosu od 500.000,00 dinara, za:

- implementaciju, administraciju i održavanje servera pod različitim operativnim sistemima,

- implementaciju, administraciju i održavanje sistema za upravljanje bazama podataka,

- implementaciju, podešavanje parametara okruženja i mrežnih parametara radnih stanica i njihova integracija na korisničkom nivou, i

- pružanje stručne i kadrovske podrške organima Grada Novog Sada za potrebe licenciranja Software-a.

- Godišnje aktivnosti u poslovima na razvoju OIS-a u iznosu od 8.528.400,00 dinara, za:

- analizu postojećeg stanja OIS-a koja treba da dâ odgovor na pitanje "Gde smo sad?" (hardver, softver, komunikacije, integritet podataka, relacije, korisnici, prava pristupa, bezbednost, sigurnost...),

- definisanje standarda (razvojni standard, standardni korisnički interfejs, bezbednosni standard),

- migraciju baza podataka na savremenu platformu (konverzija, importovanje, kontrola...),

- e-upravu, razvoj on-line servisa i obezbeđivanje preduslova za njihovo funkcionisanje,

- Web aplikaciju "Uvid u birački spisak",

- redovno "punjenje" baze podataka o biračima na WEB-server za upite putem Interneta,

- Web aplikaciju "Uvid u priznanicu objedinjene naplate za stambeno-komunalne troškove",

- permanentno unapređenje obrade podataka u sistemu objedinjene naplate komunalno-stambenih usluga i stavljanje na raspolaganje korisnicima stana putem Interneta,

- Web prezentaciju "Vodič kroz gradske uprave",

- Web aplikaciju "Uvid u naknadu za korišćenje gradskog građevinskog zemljišta",

- redovnu obradu i "punjenje" podataka na WEB-server svih statističkih pregleda iz opštih baza podataka OIS-a,

- obezbeđenje integralnih podataka svih subjekata komunalnog informacionog sistema za potrebe jedinstvenog call-centra,

- praćenje potreba kompleksnih informacionih sistema na nivou Grada, kao što su Informacioni sistem organa uprave (u daljem tekstu: ISGU) i sistemi objedinjene naplate i dogradnja podataka OIS-a njihovim potrebama,

- praćenje rada i potreba lokalne samouprave i proaktivan doprinos normativnom regulisanju razvoja OIS-a, i

- razvoj i negovanje OIS-a uz stalnu primenu savremenih informacionih tehnologija (savremeni sistemi za upravljanje bazama podataka, savremene metodologije projektovanja, programiranje za WEB korisnike, itd.).

5. Održavanje instaliranog aplikativnog Software-a iz okvira ISGU koji se bazira na podacima iz OIS-a obavljaće se bez naknade:

Gradska uprava za komunalne poslove

- softverski proizvod (u daljem tekstu: sp) "Javne površine"

- sp "Javne površine - Gradilišta"

- sp "Kiosci"

Gradska uprava za privredu

- sp "Registar radnji"

- sp "Evidencija promena na radnjama"

Gradska uprava za finansije

- sp "Zarade radnika"

- sp "Kadrovska evidencija"

- sp "Trezor"

likvidatura

glavna knjiga

budžet

Gradska uprava za saobraćaj i puteve

- sp "Evidencija havarija"

- sp "Evidencija raskopavanja"

Gradska uprava za urbanizam i stambene poslove

- sp "Evidencija opštinskih stanova"

- sp "Urbanističke građevinske dozvole"

Gradska uprava za obrazovanje

- sp "Školska deca"

Gradska uprava za socijalnu i dečju zaštitu

- sp "Materinski dodatak i oprema za novorođenče"

- sp "Evidencija naknade zarada za vreme porodiljskog odsustva"

- sp "Evidencija invalida"

- sp "Evidencija civilnih invalida rata"

- sp "Evidencija zahteva korisnika dodataka na decu"

- sp "Evidencija zahteva korisnika roditeljskog dodatka"

- sp "Upravni postupci"

- sp "Evidencija boraca"

- sp "Evidencija Roma koji traže pomoć"

- sp "Evidencija izbeglih i prognanih lica"

Gradska uprava za inspekcijske poslove

- sp "Raspored rada taksista"

Gradska uprava za opšte poslove

- sp "Kadrovska evidencija"

- sp "Matične knjige"

- sp "Pisarnica"

- sp "Birački spiskovi"

Služba za zajedničke poslove

- sp "Kadrovska evidencija"

- sp "Zarade radnika"

- sp "Glavna knjiga"

- sp "Osnovna sredstva"

Gradsko javno pravobranilaštvo

- sp "Glavna knjiga"

- sp "Kadrovska evidencija"

- sp "Kamate"

- sp "Zarade radnika"

- sp "Pisarnica"

Direkcija za robne rezerve

- sp "Vođenje robnih rezervi"

- sp "Glavna knjiga"

Služba Gradonačelnika

- sp "Odluke-akta".

Održavanje ISGU podrazumeva:

- redovno uzimanje sigurnosnih kopija,

- oporavak sistema nakon pada i vraćanje podataka iz backup-a ako je to potrebno,

- kontinuirano praćenje rada sistema,

- definisanje prava pristupa,

- uvođenje novih korisnika u sistem i blagovremena obuka kadrova za pravilno korišćenje software-a,

- obezbeđenje mera zaštite od neovlašćenog pristupa bazama podataka,

- uključenje novih modula u strukturu baza podataka ISGU i njihovo referenciranje na OIS ako je to potrebno,

- obezbeđivanje jedinstvenog šifarskog sistema i kompatibilnosti ISGU sa OIS Grada Novog Sada,

- stalno pružanje tehničke i kadrovske podrške za potrebe organa Grada Novog Sada, gradskih uprava, službi i posebnih organizacija.

Pojedinačne aplikacije i novonastali moduli koji nisu navedeni u ovoj tački programa, nalaze se u ISO dokumentima (9001:2000) sa svim pripadajućim detaljima.

6. Realizacija aktivnosti iz tač. 4. i 5. ovog programa definisaće se ugovorom između Javnog preduzeća "Informatika" Novi Sad i Gradske uprave za opšte poslove.

7. Javno preduzeće "Informatika" Novi Sad obavezuje se da će aktivnosti iz tač. 4. i 5. ovog programa, biti izvedene stručno i kvalitetno, u skladu sa zakonom, standardima i normativima koji važe za ovu struku.

8. Nadzor nad sprovođenjem ovog programa obavljaće Gradska uprava za opšte poslove.

9. Javno preduzeće "Informatika" Novi Sad podneće Gradonačelniku Grada Novog Sada godišnji izveštaj o realizaciji ovog programa, sa iskazanim fizičkim i finansijskim pokazateljima i dokumentacijom o izvršenim aktivnostima i utrošku sredstava prema stvarno izvedenim radovima.

10. Ovaj program objaviti u "Službenom listu Grada Novog Sada".