ODLUKAO PRAVIMA IZ OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE I SOCIJALNE SIGURNOSTI GRAĐANA KOJA SE FINANSIRAJU IZ BUDŽETA GRADA VRANJA("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 24/2005, 26/2006, 8/2007, 21/2007 i 29/2008) |
Ovom odlukom bliže se uređuju prava iz oblasti socijalne zaštite i socijalne sigurnosti građana, merila i kriterijumi za ostvarivanje tih prava i način njihovog finansiranja u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana i Zakona o izmenama i dopunama Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana.
II PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE SOCIJALNE SIGURNOSTI GRAĐANA
Prava i usluge u oblasti socijalne zaštite i socijalne sigurnosti u smislu ove odluke su:
1) jednokratne pomoći,
2) pomoć u kući,
3) savetodavno-terapeutski rad sa porodicama u krizi i decom sa problemima u ponašanju,
4) klub za decu bez roditeljskog staranja, hranitelje, staratelje i usvojitelje,
5) klub za stara lica,
6) dnevni boravak za osobe sa invaliditetom (deca i omladina, odrasla stara lica),
7) socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima,
8) dnevni boravak za decu i omladinu sa ometenošću,
9) drugi oblici socijalne zaštite.
Pravo na jednokratnu pomoć ima pojedinac, odnosno porodica koja se iznenada ili trenutno nađe u stanju socijalne potrebe, ili je korisnik prava i usluga Centra za socijalni rad po Zakonu.
Korisnici prava i usluga Centra za socijalni rad po zakonu su:
- korisnici prava na materijalno obezbeđenje,
- korisnici dodatka za pomoć i negu nekog drugog lica,
- deca bez roditeljskog staranja,
- porodice sa poremećenim porodičnim odnosima,
- osobe sa invaliditetom i
- starije osobe.
Jednokratna pomoć može biti novčana ili u naturi.
Jednokratna pomoć daje se za:
- lečenje, nabavku lekova i pribavljanje lekarskih nalaza za lica iz člana 3. Odluke,
- potrebne troškove za lica iz člana 3. Zakona,
- pomoć samohranim roditeljima,
- zadovoljenje osnovnih životnih i higijenskih potreba lica iz člana 3. Odluke,
- nabavka sredstava za osnovnu životnu egzistenciju lica iz člana 3. Odluke,
- pomoć porodicama vojnih obveznika i ratnih vojnih invalida,
- prevoz i opremu za smeštaj korisnika u ustanove socijalne zaštite,
- troškove prekida neželjene trudnoće iz socijalnih indikacija,
- troškove internatskog smeštaja dece iz porodica korisnika usluga Centra za socijalni rad po Zakonu,
- saniranje posledica elementarnih nepogoda samo za korisnike Centra za socijalni rad po Zakonu i
- u svim opravdanim slučajevima kada se na drugi način ne može prevazići stanje socijalne potrebe.
Visina jednokratne pomoći utvrđuje se u zavisnosti od potreba i materijalnog položaja pojedinca odnosno porodice.
Maksimalni iznos jednokratne pomoći ne može biti veći od prosečne neto zarade ostvarene po zaposlenom u Gradu Vranju u mesecu koji prethodi mesecu u kome se donosi zaključak o visini jednokratne pomoći, a prema zvaničnim statističkim podacima objavljenim u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Za korisnike prava po Zakonu o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana (u daljem tekstu: Zakon) Centar za socijalni rad u Vranju može dodeliti i isplatiti jednokratnu pomoć licima koja se izuzetno nađu u stanju materijalne neobezbeđenosti, najviše do jedne trećine iznosa utvrđenom u stavu 2. ovog člana.
Postupak za utvrđivanje i priznavanje prava na jednokratnu pomoć vodi Komisija za ostvarivanje i priznavanje prava u oblasti socijalne zaštite koja se finansiraju iz budžeta Grada Vranja (u daljem tekstu: Komisija) i ista odlučuje o vidu, načinu i visini pomoći pojedincu ili porodici koja se nađe u stanju materijalne neobezbeđenosti i izuzetno za korisnike usluga Centra za socijalni rad po Zakonu na predlog stručnog tima Centra, a u iznosu većem od iznosa iz člana 6. stava 3. Odluke.
Komisija se sastaje po potrebi.
U izuzetno hitnim slučajevima Centar može dodeliti jednokratnu pomoć licima koja se nađu u stanju trenutne materijalne neobezbeđenosti a nisu korisnici prava po Zakonu, jednom godišnje do jedne trećine iznosa utvrđenog u članu 6. stava 2. Odluke.
Pravo na jednokratnu pomoć lica iz člana 3. Odluke mogu ostvariti najviše tri puta u toku godine, osim u izuzetnim slučajevima kada se za to ukaže potreba a prema oceni stručnog tima Centra.
Za jednokratnu pomoć iz člana 5. stava 2. alineja 2. Odluke, odobravaju se sredstva u visini troškova za nabavku najneophodnije potrebne opreme, prevoz posmrtnih ostataka i izvršene sahrane od strane JKP Komrad Vranje, ili drugog ovlašćenog preduzeća sa područja Grada Vranje.
Za jednokratnu pomoć iz člana 5. stava 2. alineja 10. Odluke, Komisija može odobriti pomoć u visini iznosa predviđenog na godišnjem nivou.
Jednokratna pomoć u naturi daje se socijalno ugroženim licima prema proceni stručnog tima Centra za socijalni rad u životnim namirnicama i sredstvima za higijenu, najviše tri puta u toku godine u količinama srazmerno broju članova domaćinstva.
Za lica koja nemaju stalno prebivalište (skitnice), a smrt ih je zatekla na teritoriji grada Vranja, kao i za lica koja imaju stalno prebivalište na teritoriji grada Vranja, a nemaju srodnike koji su po zakonu obavezni da ih sahrane, potrebne troškove snosi Grad Vranje iz sredstava budžeta za socijalna davanja po zaključku Komisije.
Centar za socijalni rad vrši isplatu jednokratne novčane pomoći, a pomoć u naturi dodeljuje Opštinska organizacija Crvenog krsta na osnovu potvrde Centra za socijalni rad.
Jednokratnu pomoć u hitnim slučajevima, posebno zaključkom, može odobriti predsednik Komisije uz saglasnost gradonačelnika, koji za isplatu zaključka neposredno obezbeđuje sredstva u budžetu Grada, iz dela namenjenog za socijalnu zaštitu, a u visini koja je propisana u članu 6. stav 2. Odluke.
Pomoć u kući obezbeđuje se starim i iznemoglim, hronično obolelim i drugim licima koja nisu u stanju da se sami o sebi staraju.
Pomoć u kući obezbeđuje se obavljanjem neophodnih kućnih poslova (održavanje higijene u stanu, nabavka namirnica, lekova i dr., pomoć u održavanju lične higijene).
Pravo na pomoć u kući lica iz člana 3. ove odluke ostvaruje se u slučaju da nemaju roditelje ili srodnike obavezne da ih izdržavaju po Zakonu, a nalaze se u stanju materijalne neobezbeđenosti, odnosno u stanju socijalne potrebe.
Naknadu za pruženu pomoć u kući odobrava Komisija u visini koju predloži stručni tim Centra za socijalni rad.
U Centru za socijalni rad, formiraće se mobilni timovi geronto-domaćica (2-4) kojim će rukovoditi socijalni radnik Centra za socijalni rad.
3. Savetodavno-terapeutski rad sa porodicama u krizi i decom sa problemima u ponašanju
Savetovalište omogućava klijentima da bez administrativnih poteškoća ostvare neposredni kontakt sa stručnjacima u momentu javljanja.
Glavne aktivnosti savetovališta su:
1) rana detekcija problema, trijaža i procena
2) izvođenje i planiranje podrške deci i porodici:
- sistematska porodična terapija
- medijacija/posredovanje u konfliktu
- savetovanje
- edukativna podrška roditelja - primenjuje se licencirani program "Škola za roditelje"
- podrška deci sa problemima u ponašanju - primenjuje se licencirani program "Čuvari osmeha" i "Umeće odrastanja za adolescente"
- izleti sa decom, učesnicima grupnog rada u okruženju
- izrada forenzičkih nalaza i procesa iz oblasti porodičnih disfunkcija i maloletničke delikvencije za potrebe pravosuđa i drugih institucija
- statističko praćenje i analiza
3) preventivne aktivnosti:
- organizovanje tribina i okruglih stolova
- organizovanje javnih nastupa u medijima u cilju informisanja lokalne zajednice
- objavljivanje informativnog materijala,
- štampanje edukativnog materijala.
4. Klub za decu bez roditeljskog staranja, hranitelje, staratelje i usvojitelje
Klub za decu bez roditeljskog staranja, hranitelje, staratelje i usvojitelje, obezbediće svojim klijentima, odnosno ovoj ciljnoj grupi:
- nove metode i način rada koji će doprineti efikasnijem i kvalitetnijem pružanju usluga,
- bolji uvid u socio-ekonomski status porodica i rano prepoznavanje problema,
- multidisciplinarni pristup rešavanja problema,
- podršku u prevazilaženju trenutnog stanja socijalne ugroženosti,
- socijalizaciju i uključivanje u otvorenu životnu sredinu nakon napuštanja zaštite,
- zaštitu interesa deteta,
- konkretne mere kod nadležnih institucija i službi za zaštitu deteta od zlostavljanja i zanemarivanja u porodici kao i tokom boravka u instituciji,
- pripremu hranitelja za bavljenje hraniteljstvom radi povećanja kompetencija i osnaživanja za savlađivanje razvojnih problema dece u njihovim porodicama, što je posebno regulisano Zakonom, odnosno Programom nadležnog ministra,
- pripremu usvojitelja, po posebnom Programu nadležnog ministra i
- podršku staraocima u mnogobrojnim segmentima života vezanim za štićenika.
Glavne aktivnosti Kluba bi se odvijale kroz radioničarski rad, grupni i savetodavni rad, kako sa decom tako i sa hraniteljima, starateljima i usvojiocima, po posebnom programu:
- radioničarski grupni rad obuhvatio bi radionice po Programu "Čuvari osmeha", "Sigurnim korakom do hraniteljstva", Programu "Škole za roditelje", kao i Programu pripreme za usvojenje i za hraniteljstvo, koji je propisao ministar nadležan za porodičnu zaštitu,
- izleti i ostali kulturni sadržaji sa decom, starateljima i hraniteljima,
- saradnja sa ustanovama socijalne zaštite,
- organizovanje tribina,
- organizovanje javnih nastupa u medijima u cilju informisanja lokalne zajednice i
- statističko praćenje i analiza.
Klub za stara lica obezbeđuje svojim korisnicima zadovoljenje svakodnevnih životnih potreba, a naročito: druženje, odnosno socijalnu integraciju i rehabilitaciju, razvijanje solidarnosti odnosno samopomoći, zadovoljenje kulturno-zabavnih, rekreativnih, duhovnih i drugih potreba, kao i pružanje usluga primarne zdravstvene zaštite.
Klub može, u skladu sa mogućnostima i interesovanjima korisnika, da organizuje radne i proizvodne aktivnosti, kućnu radinost, ishranu, pranje i peglanje rublja i druge usluge u Klubu ili stanu korisnika.
6. Dnevni boravak za osobe sa invaliditetom (deca i omladina, odrasla i stara lica)
Dnevni boravak za osobe sa invaliditetom (deca i omladina, odrasla i stara lica) svojim korisnicima obezbeđuje dnevni boravak, ishranu, zdravstvenu zaštitu, radnu i okupacionu terapiju, kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti prema sposobnostima i sklonostima korisnika.
7. Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima
Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima je otvoreni oblik socijalne zaštite, za čiju je realizaciju na području Grada Vranja pribavljen stambeni objekat za smeštaj socijalno ugroženih interno raseljenih lica i socijalno ugroženog stanovništva iz lokalne zajednice.
Stambenom objektu ne može biti promenjena namena sve dok postoji potreba za zbrinjavanje lica iz stava 1. ovog člana. Ukoliko ova potreba prestane, Grad Vranje (u daljem tekstu: Grad) može promeniti namenu, ali da se stambeni objekat isključivo koristi za potrebe socijalno ugroženog stanovništva.
Vlasnik stambenog objekta je Republika Srbija, a Grad je nosilac prava korišćenja, sa svim pravima i obavezama koja iz toga proističu.
Stambenim objektom će upravljati Centar za socijalni rad u Vranju (u daljem tekstu: Centar), a koji je i odgovoran za njegovo namensko korišćenje i unapređenje uslova i položaja korisnika u stambenom objektu.
Troškovi investicionog održavanja stambenog objekta, tekući troškovi boravka korisnika u stambenom objektu i naknada za rad domaćina socijalnog stanovanja finansiraju se iz budžeta Grada, prema godišnjem planu koji se, na predlog Centra, donosi istovremeno sa budžetom Grada.
Pravo na smeštaj u stambenom objektu može ostvariti socijalno ugroženo interno raseljeno lice, odnosno porodice smeštene u kolektivnim centrima na teritoriji Grada Vranja, socijalno ugroženo interno raseljeno lice, odnosno porodice iz neadekvatnog privatnog smeštaja i socijalno ugroženo lice, odnosno porodice iz lokalne zajednice, pod uslovom:
- da je državljanin Republike Srbije,
- da ima prebivalište, odnosno boravište na teritoriji Grada Vranje najmanje dve godine pre dana objavljivanja konkursa (za interno raseljena lica iz neadekvatnog privatnog smeštaja),
- da nije kao korisnik povratničkog programa obnovilo oštećenu nepokretnost na adresi prethodnog prebivališta,
- da je podnelo pisani zahtev za učešće na oglasu,
- da je ostvarilo pravo prvenstva na listi reda prvenstva,
- da ne može koristiti svoju nepokretnost na adresi prethodnog prebivališta na teritoriji Kosova i Metohije,
- da od momenta kada je evidentirano kao interno raseljeno lice nije otuđilo, poklonilo ili zamenilo nepokretnost na adresi prethodnog prebivališta na teritoriji Republike Srbije ili u drugoj državi,
- da nema u svojini nepokretnost van teritorije prethodnog prebivališta ili u drugoj državi kojom može rešiti svoje stambene potrebe,
- da je interno raseljeno lice, odnosno porodica iz neadekvatnog privatnog smeštaja i socijalno ugroženo lice, odnosno porodici iz lokalne zajednice, ostvarila pravo na materijalno obezbeđenje porodice.
Prioritet u smeštaju lica, odnosno porodica iz stava 1. ovog člana imaju:
- samohrani roditelji sa decom,
- ostale kategorije posebno socijalno ugroženih porodica - socio-ekonomski ugrožene porodice koje zbog zdravstvenog problema, invalidnosti ili hronične bolesti člana porodice, ne mogu obezbediti uslove za egzistenciju,
- stara lica - samci i parovi, sposobna za samostalni život (kojima nije potrebna tuđa nega), i
- mlađa punoletna lica po izlasku iz sistema socijalne zaštite (napuštanje institucionalnog ili porodičnog smeštaja).
Prvi izbor korisnika i domaćina socijalnog stanovanja u zaštićenim uslovima vrši zajednička komisija koju čine predstavnici strana potpisnika Ugovora o saradnji na realizaciji projekta "Socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima" od 16. maja 2007. godine, a o pravu na korišćenje smeštaja u stambenom objektu odlučuje Centar, rešenjem.
Bliže kriterijume i merila za izbor narednih korisnika u stambeni objekat za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima regulisaće lokalna samouprava posebnim aktom.
Troškovi boravka korisnika i domaćina socijalnog stanovanja obuhvataju troškove za život korisnika do nivoa socijalne sigurnosti utvrđene zakonom, troškove korišćenja stambene jedinice (troškovi komunalnih usluga, troškovi grejanja...) i troškove koji se odnose na isplatu naknada za rad domaćina socijalnog stanovanja.
Za prvi izbor korisnika i domaćina socijalnog stanovanja, porodice koje se smeštaju u stambeni objekat za socijalno stanovanje u zaštićenim uslovima, mogu ostvariti primanja i to:
- do visine materijalnog obezbeđenja porodice,
- do visine prosečnog primanja u Gradu, i
- do visine prosečnog primanja u Republici Srbiji.
Korisnici socijalnog stanovanja čija su primanja do visine materijalnog obezbeđenja porodice oslobođeni su plaćanja troškova korišćenja stambene jedinice iz stava 1. ovog člana.
Korisnici čija primanja prelaze visinu materijalnog obezbeđenja porodice, a članovi porodičnog domaćinstva, kao i korisnik su nesposobni za rad, svojim prihodima koji prelaze visinu materijalnog obezbeđenja porodice, obavezni su da učestvuju u troškovima korišćenja stambene jedinice iz stava 1. ovog člana.
Naknada za rad domaćina socijalnog stanovanja isplaćuje se u visini minimalnog nivoa socijalne sigurnosti za četvoročlano domaćinstvo, koju propisuje ministar nadležan za poslove socijalne zaštite za mesec koji prethodi mesecu za koju se naknada isplaćuje. Na iznos utvrđene naknade, koja se reguliše ugovorom između Centra i domaćina socijalnog stanovanja, isplaćuju se pripadajući doprinosi.
Korisnici i domaćin socijalnog stanovanja zaključiće ugovor o korišćenju stambenih jedinica sa Centrom, kojim će biti regulisana međusobna prava i obaveze ugovorenih strana.
Centar vrši reviziju statusa korisnika socijalnog stanovanja jednom godišnje, a po potrebi i češće.
Korisniku i domaćinu socijalnog stanovanja prestaje pravo korišćenja stambene jedinice u slučaju:
- ako ispuni uslove za neki drugi oblik socijalne zaštite (institucionalni ili vaninstitucionalni vid zbrinjavanja),
- ako dođe do promene u porodičnom, radno-pravnom, imovinsko-pravnom statusu koji je od uticaja na njegovo pravo korišćenja stambene jedinice,
- ako svojim ponašanjem remeti utvrđeni kućni red i time ometa ostale korisnike u normalnom korišćenju stambenog objekta,
- ako ne izvršava ugovorene obaveze, i
- usled smrti korisnika.
O prestanku prava korišćenja stambene jedinice odlučuje Centar preispitivanjem prava korišćenja članova porodičnog domaćinstva u kome je nastupila promena.
8. Dnevni boravak za decu i omladinu sa ometenošću
Dnevni boravak za decu i omladinu sa ometenošću je otvoreni oblik socijalne zaštite.
Pravo na usluge dnevnog boravka imaju deca i omladina ometena u fizičkom ili psihičkom razvoju, obolela od autizma i sa pervazivnim razvojnim poremećajem.
Međusobna prava i obaveze lokalne samouprave, Centra za socijalni rad u Vranju i Doma za decu bez roditeljskog staranja u Vranju (budućeg Centra za razvoj lokalnih usluga socijalne zaštite), a koja se tiču ostvarivanja prava na dnevni boravak dece i omladine iz stava 2. ovog člana, regulisaće se posebnim aktom.
Boravak i pružanje usluga u smislu ove odluke ostvaruju deca i omladina sa ometenošću uzrasta od 5 do 19 godina starosti, po osnovu rešenja Centra za socijalni rad u Vranju.
Dnevni boravak se organizuje i vrši u vremenu od 06,00 do 16,00 časova svakog dana, osim nedelje, u Domu za decu bez roditeljskog staranja (budućem Centru za razvoj lokalnih usluga socijalne zaštite) u Vranju, u ulici Moše Pijade bb.
Korisnici usluga dnevnog boravka ostvaruju pravo na:
- ishranu;
- odgovarajuću zdravstvenu zaštitu;
- radnu i okupacionu terapiju;
- kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti;
- prevoz do dnevnog boravka i nazad; i
- druge usluge zavisno od potreba korisnika.
Usluge dnevnog boravka za decu i omladinu sa ometenošću iz člana 29. ove odluke finansiraju se iz budžeta Grada Vranja.
9. Drugi oblici socijalne zaštite
Drugi oblici socijalne zaštite podrazumevaju realizaciju socijalnog programa Grada Vranja kroz koji se radno sposobnim licima iz člana 3. Odluke pruža mogućnost volonterskog rada i angažovanja na poslovima u javnim preduzećima, ustanovama, organizacijama Grada Vranje.
Licima iz stava 1. ovog člana odobrava se naknada za radno angažovanje u visini poslovne dnevnice za službeno putovanje u zemlji (12 sati rada), a na mesečnom nivou najviše do visine sredstava za volonterski rad, na osnovu podataka nacionalne službe zapošljavanja.
Lice može biti angažovano najmanje 8, a najviše 184 radna sata u toku meseca.
U postupku realizacije socijalnog programa ovlašćena lica javnih preduzeća i ustanova Grada Vranja obraćaju se pismenim zahtevom Komisiji ili Centru, radi određivanja lica iz člana 3. Odluke, koja bi bila angažovana na poslovima od javnog interesa i značaja za preduzeća i ustanove u Gradu Vranju.
Uz pismeno obraćanje ovlašćenih lica javnih preduzeća, ustanova i organizacija Grada Vranja isti će se obavezati da licima radno angažovanim po osnovu socijalnog programa pruže sve potrebne mere bezbednosti i zaštite na radu, kao i neophodne uslove za rad u skladu sa zakonom.
Po završetku radnog angažovanja ovlašćena lica javnih preduzeća i ustanova dostavljaju Komisiji overeni spisak radno angažovanih lica sa podacima o vremenu angažovanja i opisu određenih poslova.
Predsednik Komisije na osnovu usvojenog socijalnog programa, datih podataka iz člana 19. stava 2. ove odluke donosi zaključak o visini naknade za obavljen volonterski rad.
Za realizaciju donetih zaključaka zadužuje se Centar za socijalni rad u Vranju.
III POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA
Postupak za ostvarivanje prava iz ove odluke pokreće se na zahtev stranke, odnosno njenog zakonskog zastupnika, ili staraoca i po službenoj dužnosti.
Zahtev se podnosi Komisiji iz člana 7. stava 1. Odluke, osim za lica iz sistema socijalne zaštite koja zahtev podnose Centru za socijalni rad u Vranju.
Uz zahtev stranka prilaže pismene dokaze potrebne za ostvarivanje određenog prava iz ove odluke.
Tačnost podataka sadržanih u zahtevu ili izjavi, Komisija proverava po službenoj dužnosti. Ukoliko utvrdi da je građanin, odnosno podnosilac zahteva dao netačne podatke Komisija donosi akt o prestanku korišćenja određenog prava i pokreće odgovarajući postupak za utvrđivanje odgovornosti.
Postupak za ostvarivanje prava iz ove odluke vodi se po odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana i Zakona o opštem upravnom postupku.
O zahtevima za ostvarivanje prava iz ove odluke u okviru svojih nadležnosti u prvom stepenu rešava Komisija ili stručni tim Centra za socijalni rad.
Po žalbi na akta prvostepenih organa u drugom stepenu odlučuje Gradsko veće.
Sredstva za ostvarivanje prava iz ove odluke obezbeđuju se u budžetu Grada Vranja i strogo se namenski koriste.
Sredstva iz stava 1. ovog člana uvećavaju se na ime učinjenih troškova stručnog tima Centra za socijalni rad u postupku realizacije zaključaka i rešenja donetih na osnovu Odluke, za iznos od 100 dinara po svakom realizovanom zaključku i rešenju.
Sredstva za isplatu jednokratnih pomoći po rešenjima stručnog tima Centra za socijalni rad, obezbeđena su budžetom Grada Vranja, na osnovu zakonskih propisa i ista se varijabilno u skladu sa ostvarenjem budžeta Grada na mesečnom nivou usmeravaju Centru za socijalni rad u iznosu od 10% od ukupne visine sredstava za jednokratne pomoći u tekućem mesecu.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pravima u oblasti socijalne zaštite i socijalne sigurnosti građana koja se finansiraju iz budžeta opštine Vranje, broj 02-54/2002-08 od 28.11.2002. god. ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 29/2002) i Odluka o izmenama i dopunama Odluke o pravima u oblasti socijalne zaštite i socijalne sigurnosti građana koja se finansiraju iz budžeta opštine Vranje, broj 40-23/2004-10 od 27.2.2004. god. ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 2/2004).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".