ODLUKA

O GRADSKOJ UPRAVI GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 51/2008)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Položaj i sastav Gradske uprave grada Beograda

Član 1

Gradska uprava grada Beograda (u daljem tekstu: Gradska uprava) se obrazuje kao jedinstven organ koji vrši izvorne poslove grada Beograda (u daljem tekstu: grad) utvrđene Ustavom, zakonom i Statutom grada Beograda (u daljem tekstu: Statut grada), kao i zakonom poverene poslove državne uprave.

Gradsku upravu čine: sekretarijati, posebne organizacije i stručne službe (u daljem tekstu: organizacione jedinice).

U Gradskoj upravi postavljaju se pomoćnici gradonačelnika.

Obrazovanje i delokrug organizacionih jedinica

Član 2

Organizacione jedinice obrazuju se i određuje im se delokrug ovom odlukom, u skladu sa zakonom.

Nadzor nad radom Gradske uprave

Član 3

Nadzor nad radom Gradske uprave vrši Gradsko veće grada Beograda.

Rad Gradske uprave, preko upravnog spora, podleže i nadzoru sudova.

Odgovornost za štetu

Član 4

Za štetu koju svojim nezakonitim ili nepravilnim radom Gradska uprava učini fizičkim i pravnim licima i preduzetnicima odgovoran je grad.

Finansiranje rada Gradske uprave

Član 5

Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom povereni gradu.

Organizacione jedinice mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 2. ovog člana unose se u budžet grada.

II - NAČELA DELOVANJA GRADSKE UPRAVE

Samostalnost i zakonitost

Član 6

Gradska uprava samostalna je u vršenju svojih poslova koje obavlja na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada i drugih propisa.

Stručnost, nepristrastnost i politička neutralnost

Član 7

Organizacione jedinice postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka

Član 8

Organizacione jedinice dužne su da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava, obaveza i pravnih interesa.

Poštovanje stranaka

Član 9

Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija i kojima se postižu svrha i cilj zakona.

Organizacione jedinice dužne su da poštuju ličnost i dostojanstvo stranke.

Javnost rada

Član 10

Rad Gradske uprave je javan.

Organizacione jedinice dužne su da javnosti omoguće uvid u svoj rad, prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

III - POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Učestvovanje u planiranju i oblikovanju poslova grada

Član 11

Organizacione jedinice učestvuju u planiranju i oblikovanju poslova grada tako što pripremaju nacrte odluka, drugih propisa i opštih akata za Skupštinu grada Beograda (u daljem tekstu: Skupština grada), Gradonačelnika grada Beograda (u daljem tekstu: gradonačelnik) i Gradsko veće grada Beograda (u daljem tekstu: Gradsko veće) i predlažu im preduzimanje odgovarajućih mera.

Praćenje stanja

Član 12

Organizacione jedinice prate i utvrđuju stanje u oblastima iz svog delokruga, proučavaju posledice utvrđenog stanja i, zavisno od nadležnosti, same preduzimaju mere ili predlažu Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću (u daljem tekstu: organi grada), donošenje propisa i preduzimanje drugih mera.

Izvršavanje zakona i drugih opštih akata

Član 13

Organizacione jedinice izvršavaju zakone i druge opšte akte tako što donose, odnosno predlažu donošenje propisa, rešavaju u upravnim stvarima i preduzimaju upravne radnje kada im je to zakonom povereno, vode evidencije i izdaju javne isprave na osnovu evidencija koje vode (u daljem tekstu: izvršni poslovi).

Upravne radnje kojima se poseže u ličnu slobodu i bezbednost, integritet, imovinu i ostala ljudska prava i slobode, organizacione jedinice preduzimaju izuzetno i samo kad za to imaju neposredan osnov u zakonu.

Propisi organizacionih jedinica

Član 14

Sekretarijati i posebne organizacije donose pravilnike, naredbe i uputstva.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluke ili drugog propisa organa grada.

Naredbom se naređuje ponašanje u situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se određuje način na koji organizacione jedinice izvršavaju pojedine odredbe odluke ili drugog propisa.

Propisi navedeni u stavu 1. ovog člana, objavljuju se u "Službenom listu grada Beograda".

Ograničenja pri donošenju propisa

Član 15

Sekretarijati i posebne organizacije mogu donositi propise samo ako su na to izričito ovlašćeni zakonom ili propisom Skupštine grada.

Sekretarijati i posebne organizacije ne mogu propisom određivati svoje i tuđe nadležnosti, niti ustanovljavati prava i obaveze fizičkim i pravnim licima koje nisu već ustanovljene zakonom, odlukom, odnosno drugim opštim aktom.

Rešavanje u upravnim stvarima

Član 16

Organizacione jedinice rešavaju i donose akte u upravnom postupku u prvom stepenu u upravnim stvarima iz nadležnosti grada.

Organizacione jedinice rešavaju u upravnim stvarima i donose upravne akte u poslovima koje Republika zakonom poveri gradu.

Organizacione jedinice rešavaju po žalbi protiv prvostepenog rešenja uprave gradske opštine, u skladu sa zakonom.

Član 17

U postupku pred Gradskom upravom u kojem se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Poslove iz stava 1. ovog člana mogu obavljati zaposleni koji imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo.

Inspekcijski nadzor

Član 18

Inspekcijskim nadzorom ispituje se sprovođenje zakona i drugih propisa neposrednim uvidom u poslovanje i postupanje pravnih i fizičkih lica i, zavisno od rezultata nadzora, inspektori izriču mere na koje su ovlašćeni zakonom.

Nadzor nad radom i aktima gradske opštine

Član 19

Organizacione jedinice prate rad organa gradske opštine i vrše nadzor nad aktima gradske opštine i, u zavisnosti od rezultata nadzora, predlažu nadležnom organu grada preduzimanje mera u skladu sa Statutom grada.

Staranje o javnim službama

Član 20

Organizacione jedinice su dužne da se staraju da se rad javnih službi, čiji je osnivač grad, odvija prema Ustavu, zakonu i drugim propisima i da prema njima vrše poslove i preduzimaju mere na koje su ovlašćene zakonom.

Razvojni poslovi

Član 21

Organizacione jedinice podstiču i usmeravaju razvoj u oblastima iz svog delokruga, prema planovima organa grada.

IV - ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

1. Sekretarijat

Obrazovanje sekretarijata

Član 22

Sekretarijat se obrazuje za obavljanje izvornih poslova grada i poslova državne uprave koji su zakonom povereni gradu.

Sekretarijat obavlja poslove u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.

Poslovi iz delokruga sekretarijata mogu se organizovati tako da se obavljaju na području jedne ili više gradskih opština.

Sekretar sekretarijata

Član 23

Sekretarijatom rukovodi sekretar, koji organizuje rad sekretarijata, stara se o pravilnom rasporedu poslova i izvršavanju radnih dužnosti zaposlenih.

Sekretar predstavlja sekretarijat, donosi propise, rešenja u upravnim i drugim pojedinačnim stvarima i odlučuje o drugim pitanjima iz delokruga sekretarijata.

Sekretar je odgovoran načelniku Gradske uprave i gradonačelniku za rad i zakonito i blagovremeno obavljanje poslova sekretarijata.

Zamenik sekretara

Član 24

Sekretar sekretarijata može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara sekretaru i načelniku Gradske uprave.

Zamenik sekretara zamenjuje sekretara dok je on odsutan ili sprečen i obavlja određene poslove iz delokruga sekretarijata u okviru ovlašćenja koja mu odredi sekretar ili načelnik Gradske uprave.

Sekretar ne može ovlastiti zamenika sekretara za donošenje propisa.

Pomoćnik sekretara

Član 25

Sekretar sekretarijata ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju sekretaru.

Pomoćnik sekretara rukovodi zaokruženom oblasti rada sekretarijata za koju se obrazuje sektor.

Jedinica u sastavu sekretarijata

Član 26

Sekretarijat može imati jednu ili više jedinica u sastavu (u daljem tekstu: jedinica u sastavu).

Jedinica u sastavu obrazuje se za obavljanje poslova, koji po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost.

Jedinica u sastavu može biti uprava i direkcija.

Uprava i direkcija obrazuju se radi obavljanja izvršnih i sa njima povezanih stručnih poslova.

Direktor i pomoćnik direktora jedinice u sastavu

Član 27

Jedinicom u sastavu rukovodi direktor, koji za svoj rad odgovara sekretaru.

Direktor može imati jednog ili više pomoćnika.

Odnos sekretarijata i jedinice u sastavu

Član 28

Poslove iz svog delokruga, jedinica u sastavu vrši samostalno.

Sekretar sekretarijata usmerava rad jedinice u sastavu i donosi propise iz delokruga jedinice u sastavu.

2. Posebna organizacija

Obrazovanje posebne organizacije

Član 29

Posebna organizacija obrazuje se za poslove koji traže primenu posebnih metoda i znanja i sa njima povezane izvršne poslove, a istovremeno zahtevaju veću samostalnost od one koju ima jedinica u sastavu.

Vrste posebnih organizacija

Član 30

Posebne organizacije obrazuju se kao agencija, zavod i kancelarija.

Direktor agencije i zavoda

Član 31

Agencijom i zavodom rukovodi direktor, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave i gradonačelniku.

Zamenik direktora agencije i zavoda

Član 32

Direktor agencije i zavoda može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara direktoru i načelniku Gradske uprave.

Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.

Pomoćnik direktora agencije i zavoda

Član 33

Direktor agencije i zavoda ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru.

Pomoćnik direktora rukovodi zaokruženom oblasti rada posebne organizacije za koju se obrazuje sektor.

Šef kancelarije

Član 34

Kancelarijom rukovodi šef kancelarije.

Šef kancelarije za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave i gradonačelniku.

Pomoćnik šefa kancelarije

Član 35

Šef kancelarije ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju šefu kancelarije.

Pomoćnik šefa kancelarije rukovodi zaokruženom oblasti rada kancelarije za koju se obrazuje sektor.

3. Stručna služba

Obrazovanje stručne službe

Član 36

Za obavljanje stručnih i sa njima povezanih drugih poslova od značaja za rad organa grada i njihovih radnih tela obrazuju se stručne službe.

Vrste stručnih službi

Član 37

Stručne službe obrazuju se kao služba i kabinet.

Direktor službe

Član 38

Službom rukovodi direktor, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave i gradonačelniku.

Zamenik direktora službe

Član 39

Direktor službe može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara direktoru i načelniku Gradske uprave.

Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.

Pomoćnik direktora službe

Član 40

Direktor službe ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru.

Pomoćnik direktora rukovodi zaokruženom oblasti rada službe za koju se obrazuje sektor.

Šef kabineta

Član 41

Kabinetom rukovodi šef kabineta.

Šef kabineta predsednika Skupštine grada za svoj rad odgovara predsedniku Skupštine grada.

Šef kabineta gradonačelnika za svoj rad odgovara gradonačelniku.

Šef kabineta zamenika gradonačelnika za svoj rad odgovara zameniku gradonačelnika.

Pomoćnik šefa kabineta

Član 42

Šef kabineta ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju šefu kabineta.

Pomoćnik šefa kabineta rukovodi zaokruženom oblasti rada kabineta za koju se obrazuje sektor.

Rukovodeći radnici

Član 43

Rukovodeći radnici u Gradskoj upravi su:

- sekretari sekretarijata, njihovi zamenici i pomoćnici, kao i direktori jedinica u sastavu i njihovi pomoćnici,

- direktori agencija i zavoda, njihovi zamenici i pomoćnici, kao i šef kancelarije i njegovi pomoćnici,

- direktori službi, njihovi zamenici i pomoćnici, kao i šefovi kabineta i njihovi pomoćnici.

Raspoređivanje

Član 44

Rukovodeće radnike u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi u organima jedinica lokalne samouprave.

Unutrašnje organizacione jedinice

Član 45

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi u organizacionim jedinicama mogu se obrazovati sektor, odeljenje, odsek i druge unutrašnje organizacione jedinice, a pojedini poslovi mogu se vršiti izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta

Član 46

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi zasniva se na načelima koje utvrđuje gradonačelnik.

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi donosi načelnik Gradske uprave, uz saglasnost Gradskog veća.

V - POMOĆNICI GRADONAČELNIKA

Postavljenje pomoćnika gradonačelnika

Član 47

U Gradskoj upravi izvan organizacionih jedinica postavljaju se pomoćnici gradonačelnika.

Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.

Pomoćnici gradonačelnika za svoj rad odgovorni su gradonačelniku.

Oblasti za koje se postavljaju pomoćnici gradonačelnika

Član 48

Za obavljanje poslova pomoćnika gradonačelnika u oblasti ekonomskog razvoja u Gradskoj upravi postavlja se gradski menadžer.

Za obavljanje poslova pomoćnika gradonačelnika u oblasti urbanizma u Gradskoj upravi postavlja se gradski arhitekta.

U Gradskoj upravi postavljaju se pomoćnici gradonačelnika i za druge oblasti, utvrđene aktom o postavljenju.

U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše pet pomoćnika gradonačelnika, uključujući gradskog menadžera i gradskog arhitektu.

Poslovi pomoćnika gradonačelnika

Član 49

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenje gradonačelniku u vezi sa pitanjima, koja su od značaja za ostvarivanje odgovornosti gradonačelnika u oblastima za koje su postavljeni.

U obavljanju poslova, pomoćnici gradonačelnika koriste podatke kojima raspolažu organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za odgovarajuću oblast i javne službe čiji je osnivač grad.

VI - ORGANIZACIONE JEDINICE GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG

1. Sekretarijati i njihov delokrug

Član 50

Sekretarijati u Gradskoj upravi su:

1. Sekretarijat za upravu,

2. Sekretarijat za finansije,

3. Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove,

4. Sekretarijat za komunalne i stambene poslove,

5. Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju,

6. Sekretarijat za privredu,

7. Sekretarijat za saobraćaj,

8. Sekretarijat za zaštitu životne sredine,

9. Sekretarijat za inspekcijske poslove,

10. Sekretarijat za socijalnu zaštitu,

11. Sekretarijat za dečju zaštitu,

12. Sekretarijat za zdravstvo,

13. Sekretarijat za obrazovanje,

14. Sekretarijat za kulturu,

15. Sekretarijat za sport i omladinu.

Član 51

Sekretarijat za upravu

Sekretarijat za upravu vrši poslove koji se odnose na: organizaciju i rad Gradske uprave; utvrđivanje strategije razvoja, uređenja i unapređenja sistema Gradske uprave; racionalizaciju njene strukture i pojednostavljivanje administrativnih procedura korišćenjem savremenih metoda i tehnologija; pripremu nacrta Odluke o Gradskoj upravi; vrši poslove drugostepenog upravnog postupka iz nadležnosti Gradskog veća i priprema predloge rešenja; obavlja stručne i administrativne poslove za organe koji sprovode izbore za odbornike u Skupštini grada; sprovodi određene stručne i administrativne poslove za potrebe Republičke izborne komisije u postupku održavanja izbora; ažuriranje biračkog spiska; vrši stručne i administrativne poslove koji se odnose na neposredno učešće građana u ostvarivanju lokalne samouprave; vođenje evidencije poverenih poslova u Gradskoj upravi i izrada jedinstvenog izveštaja o realizaciji tih poslova za organe grada; poslove harmonizacije metoda rada Gradske uprave sa lokalnim upravama država članica Evropske unije.

Sekretarijat vrši i poslove državne uprave koje republika poveri gradu u oblasti ličnih stanja građana, upravne inspekcije, kao i druge poslove opšte uprave.

Član 52

Sekretarijat za finansije

Sekretarijat za finansije vrši poslove koji se odnose na: pripremu i praćenje ostvarenja finansijskog bilansa grada po izvorima javnih prihoda; sagledavanje potrebnog nivoa zakonskih transfera i drugih prihoda koje republika ustupa gradu; primenu parametara i preporuka iz Memoranduma o budžetu u pogledu strategije i opredeljenja za pripremu budžeta grada i budžeta gradskih opština; koordinaciju sa nadležnim službama Republike Srbije, grada i gradskih opština u vezi obezbeđenja uslova za funkcionisanje svih računa za naplatu javnih prihoda; donošenje uputstva o naplati javnih sredstava i uređivanje njihovog praćenja za direktne korisnike budžeta grada; davanje mišljenja na predloge za donošenje propisa iz nadležnosti republike koji se odnose na javne prihode; pripremu odluka za ostvarivanje izvornih javnih prihoda, praćenje njihovog sprovođenja i davanje mišljenja o primeni istih; izradu analiza, izveštaja i informacija o ostvarivanju javnih prihoda na nivou grada; utvrđivanje obima i kriterijuma za finansiranje gradskih opština; praćenje i evidentiranje podataka o kretanju prihoda gradskih opština; planiranje i pripremu budžeta grada; pripremu finansijskog plana sekretarijata; davanje mišljenja na predloge finansijskih planova direktnih korisnika budžeta grada i praćenje izvršenja istih; utvrđivanje planiranih rashoda budžeta grada po izvorima finansiranja i funkcionalnim i ekonomskim klasifikacijama svih direktnih korisnika; poslove trezora grada koji se odnose na: finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu rashoda budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje na nivou glavne knjige trezora, upravljanje dugom i finansijskom imovinom; plasiranje sredstava grada; praćenje kretanja mase zarada u javnim preduzećima grada i gradskih opština na nivou trezora grada i dostavljanje izveštaja ministarstvu; finansijsko računovodstvene poslove direktnih korisnika budžetskih sredstava koji se odnose na: praćenje finansijskih planova i završnih računa budžetskih korisnika, kontrolu novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog korišćenja sredstava; blagajničko poslovanje, vođenje poslovnih knjiga i drugih evidencija po korisnicima, usaglašavanje potraživanja i obaveza; upravljanje finansijskim informacionim sistemom; utvrđivanje, kontrolu i naplatu izvornih javnih prihoda; vođenje poresko-prekršajnog postupka i drugi poslovi u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Zakonom predviđene funkcije trezora vrše se u Upravi za trezor.

Poslovi utvrđivanja, kontrole i naplate izvornih javnih prihoda i vođenje poresko-prekršajnog postupka vrše se u Upravi javnih prihoda.

Član 53

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove vrši poslove koji se odnose na: pripremu, donošenje, evidentiranje i čuvanje planskih dokumenata i urbanističkih planova; razmatranje inicijativa za izradu i izmenu planskih dokumenata i urbanističkih planova; pripremanje programa, nacrta i predloga odluka o izradi planskih dokumenata i urbanističkih planova za organe grada; pripremu propisa i drugih akata koje donose organi grada u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja; donošenje rešenja o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu; sprovođenje postupka kontrole urbanističkog projekta i izdavanje potvrde o usklađenosti urbanističkog projekta sa urbanističkim planom; pripremu mišljenja po materijalima koje razmatra Komisija za planove; izdavanje izvoda iz urbanističkog plana i akta o urbanističkim uslovima; pripremu planova za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama, kao i utvrđivanje tipa, veličine i izgleda tih objekata i objekata urbanog dizajna; odlučivanje po prigovoru na izdati akt o urbanističkim uslovima; uvođenje informacione i komunikacione tehnologije u rad Sekretarijata i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Sekretarijat, kao poverene, obavlja poslove koji se odnose na: izdavanje odobrenja za izgradnju i rekonstrukciju objekata ili delova objekta preko 800 m2 bruto površine (po JUS-u), objekata infrastrukture, saobraćajnica i benzinskih stanica, kao i izdavanje upotrebne dozvole za te objekte; postupak po prijavi pripremnih radova početka izvođenja radova i kontrole usaglašenosti izgrađenih temelja sa glavnim projektom, za objekte za koje izdaje odobrenje za izgradnju; čuvanje tehničke dokumentacije; postupak izgradnje objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje odobrenje za izgradnju; postupak za izdavanje odobrenja za izgradnju i upotrebne dozvole za objekte preko 800 m2 bruto površine (po JUS-u), koji su izgrađeni odnosno rekonstruisani bez građevinske dozvole do 13. maja 2003. godine; postupak koji je započet po zahtevima za izdavanje građevinske i upotrebne dozvole i drugim zahtevima za rešavanje o pojedinačnim pravima i obavezama, podnetim pre 13. maja 2003. godine; izdavanje odobrenja za izvođenje detaljnih geoloških istraživanja za potrebe planiranja, projektovanja, građenja i sanacije terena i vrši druge poslove državne uprave koje republika poveri gradu.

Član 54

Sekretarijat za komunalne i stambene poslove

Sekretarijat za komunalne i stambene poslove vrši poslove koji se odnose na: uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti, uređivanje komunalnog reda u gradu i način odlaganja komunalnog otpada; staranje o obezbeđenju materijalnih i drugih uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti; nadzor nad obavljanjem komunalnih delatnosti; organizaciju zoohigijenske službe; staranje o održavanju stambenih zgrada i bezbednosti njihovog korišćenja; javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata; obeležavanje naziva ulica i kućnih brojeva i obavlja druge poslove, u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Poslovi koji se odnose na planiranje i razvoj energetike grada; snabdevanje grada toplotnom i drugom energijom, čvrstim, tečnim i gasovitim gorivima; javnu i dekorativnu rasvetu, izdavanje licenci za obavljanje delatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije, vrše se u Upravi za energetiku.

Poslovi integralnog upravljanja vodama, zaštite voda, zaštite od štetnog dejstva voda i korišćenje voda, kao dobara od opšteg interesa, uključujući organizovanje i finansiranje vodoprivrednih delatnosti na vodnom području koje je u nadležnosti grada, nadzor nad obavljanjem vodoprivrednih delatnosti; uređenje načina korišćenja i upravljanja izvorima, javnim bunarima i česmama, uključujući izdavanje vodoprivrednih uslova, saglasnosti i dozvola za objekte utvrđene zakonom; uređenja i obezbeđivanja uslova i načina korišćenja mesta za postavljanje plovnih objekata na delu obale i vodenog prostora, uključujući izdavanje odobrenja za postavljanje plovnih objekata i vodoprivrednih saglasnosti za objekte utvrđene zakonom; nadzor nad korišćenjem mesta za postavljanje plovnih objekata; zaštite izvorišta, prečišćavanje i distribuciju vode za piće, prikupljanje, prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i upotrebljenih voda i zaštite vodotoka, vrši se u Upravi za vode.

Sekretarijat vrši i poslove državne uprave koje Republika poveri gradu iz oblasti proizvodnje i distribucije toplotne energije kao i poslove državne uprave koje republika poveri gradu iz oblasti voda i vodoprivrede.

Član 55

Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju

Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju vrši poslove koji se odnose na: popis i evidenciju građevinskog zemljišta, određivanje javnog građevinskog zemljišta, davanje u zakup građevinskog zemljišta i prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta.

Poslovi iz oblasti imovinsko-pravnih poslova koji se odnose na evidenciju i popis službenih, poslovnih i drugih zgrada, stambenih zgrada i stanova, upravljanje, korišćenje i raspolaganje nad ovim nepokretnostima i upis prava na nepokretnostima u javne knjige; poslovi koji se odnose na rešavanje stambenih potreba u skladu sa propisima i posebnim programima grada, obavljaju se u Upravi za imovinsko-pravne poslove.

Sekretarijat vrši druge poslove državne uprave koje republika poveri gradu koji se odnose na: poslove inspekcijskog nadzora građevinske inspekcije nad izgradnjom i rekonstrukcijom objekata za koje odobrenje izdaje grad i poslove rešavanja po žalbi protiv prvostepenog rešenja uprave gradske opštine donetog u građevinskoj i stambenoj oblasti; poslove drugostepenog upravnog postupka pokrenutog protiv upravnih akata uprava gradskih opština nadležnih za stambene i građevinske poslove i poslove građevinske inspekcije, kao i druge poslove državne uprave koje republika poveri gradu.

Član 56

Sekretarijat za privredu

Sekretarijat za privredu vrši poslove koji se odnose na: donošenje programa i sprovođenje projekata ekonomskog razvoja grada i staranje o unapređenju opšteg okvira za privređivanje i zapošljavanje, kao i za ravnomerniji razvoj grada; organizovanje i sprovođenje javnih radova od interesa za grad; javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata; podsticanje i staranje o razvoju turizma i utvrđivanje boravišne takse, osnivanje ustanova i organizacija u oblasti turizma; staranje o razvoju i unapređenju ugostiteljstva, zanatstva i trgovine; uređivanje radnog vremena, mesta na kojima se mogu obavljati određene delatnosti i drugih uslova za njihov rad; uređivanje i obezbeđivanje upotrebe imena grada u poslovnom imenu privrednog društva; razvoj zadrugarstva; organizovanje određenih manifestacija i dodelu nagrada i priznanja i druge poslove u oblastima iz delokruga sekretarijata, u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Poslovi vezani za robne rezerve za teritoriju grada i utvrđivanje njihovog obima i strukture, vrše se u Direkciji za robne rezerve.

Poslovi koji se odnose na cene u komunalnim i drugim delatnostima iz nadležnosti grada, vrše se u Upravi za cene.

Poslovi koji se odnose na planiranje, zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta; podsticanje i pomaganje razvoja poljoprivrede i zadrugarstva i mere za unapređenje stočarstva, vrše se u Upravi za poljoprivredu.

Sekretarijat vrši poslove državne uprave koje republika poveri gradu iz oblasti trgovine, turizma, poljoprivrede i drugih oblasti iz delokruga sekretarijata.

Član 57

Sekretarijat za saobraćaj

Sekretarijat za saobraćaj vrši poslove koji se odnose na: režim, tehničko regulisanje i organizaciju saobraćaja; definisanje saobraćajno-tehničkih uslova za planske dokumente i izdavanje potvrde o usklađenosti projekata sa planskim dokumentima; održavanje i korišćenje javnog prostora za parkiranje; javni linijski prevoz; prevoz u linijskoj plovidbi; rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje i upravljanje opštinskim putevima i ulicama u naselju, kao i državnim putevima (osim autoputa); nadzor nad obavljanjem javnog linijskog prevoza i prevoza u linijskoj plovidbi, kao i nadzor nad radom javnih komunalnih preduzeća i subjekata kojima je poverena delatnost javnog linijskog prevoza, delatnost održavanja opštinskih puteva, ulica u naselju i državnih puteva (osim autoputa) na teritoriji grada i delatnost održavanja javnih parkirališta; uređivanje i obezbeđivanje posebnih uslova i organizacije auto-taksi prevoza putnika; uređivanje i obezbeđivanje posebnih uslova za postavljanje reklamnih panoa u skladu sa propisom grada i vođenje odgovarajuće evidencije; javne nabavke u oblasti saobraćaja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Poslovi iz stava 1. ovog člana koji se odnose na rekonstrukciju, održavanje, zaštitu, korišćenje i upravljanje opštinskim putevima i ulicama u naselju, kao i državnim putevima (osim autoputa), uređivanje i obezbeđivanje posebnih uslova za postavljanje reklamnih panoa i vođenje odgovarajuće evidencije vrše se u Direkciji za puteve.

Poslovi iz stava 1. ovog člana koji se odnose na javni linijski prevoz, prevoz u linijskoj plovidbi i auto-taksi prevoz vrše se u Direkciji za javni prevoz.

Sekretarijat vrši i poslove državne uprave koje republika poveri gradu u oblasti saobraćaja.

Član 58

Sekretarijat za zaštitu životne sredine

Sekretarijat za zaštitu životne sredine vrši poslove zaštite i unapređenja životne sredine koji se odnose na: kontinuirano praćenje stanja životne sredine - kontrolu kvaliteta vazduha, površinskih voda i izvorske vode javnih česama, kao i zagađenosti zemljišta, merenje nivoa i zaštitu od buke i vibracija, jonizujećeg i nejonizujećeg zračenja i od opasnih materija; uspostavljanje katastra zagađivača; izradu i realizaciju programa, planova i projekata održivog razvoja i zaštite životne sredine, kao i akcionih i sanacionih planova; zaštitu prirodnih resursa, javnih i zaštićenih prirodnih dobara, upravljanje prirodnim dobrima, njihovo korišćenje i razvoj; zaštitu biološke raznovrsnosti, divljih biljnih i životinjskih vrsta i autohtonih ekosistema; kontrolu populacija štetnih organizama; javne nabavke u oblasti zaštite životne sredine; informisanje i ekološko obrazovanje; utvrđivanje posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Sekretarijat, kao poverene, obavlja poslove koji se odnose na: izradu plana zaštite od udesa, mera i postupaka odgovora na udes i sanaciju posledica udesa; proglašenje stanja ugroženosti i uvođenje posebnih mera u slučaju prekoračenja graničnih vrednosti emisije i neposredne opasnosti po životnu sredinu i zdravlje stanovništva; utvrđivanje statusa i područja ugrožene životne sredine, režima sanacije i remedijacije za područje od lokalnog značaja; utvrđivanje uslova i mera zaštite životne sredine u prostornim i urbanističkim planovima i drugim aktima za uređenje prostora i izgradnju objekata i postrojenja; ocenu i davanje saglasnosti na stratešku procenu uticaja na životnu sredinu planova i programa u oblasti planiranja ili korišćenja zemljišta, poljoprivrede, šumarstva, ribarstva, lovstva, energetike, industrije, saobraćaja, upravljanja otpadom, upravljanja vodama, telekomunikacija, turizma, očuvanja prirodnih staništa i divlje flore i faune; sprovođenje postupaka procene uticaja projekata (planiranih i izgrađenih objekata) na životnu sredinu; utvrđivanje uslova za rad novih i postojećih postrojenja i izdavanje, reviziju, produženje i prestanak važnosti integrisanih dozvola; upravljanje otpadom i hemikalijama; izdavanje vodoprivrednih saglasnosti za objekte utvrđene zakonom; druge poslove državne uprave u oblasti zaštite životne sredine koje republika zakonom poveri gradu.

Sekretarijat vrši i poslove inspekcijskog nadzora nad primenom i sprovođenjem zakona i drugih propisa u oblasti zaštite prirode i životne sredine koje republika poveri gradu.

Član 59

Sekretarijat za inspekcijske poslove

Sekretarijat za inspekcijske poslove vrši poslove inspekcijskog nadzora nad izvršavanjem zakona i propisa grada koji se odnose na: obavljanje komunalnih delatnosti, korišćenje, čuvanje i održavanje komunalnih objekata i druge poslove komunalne inspekcije utvrđene zakonom i propisima grada; odlučuje po žalbama i vrši druge poslove drugostepenog organa na teritoriji grada u odnosu na poslove komunalne inspekcije uprave gradske opštine.

Sekretarijat vrši, kao posao državne uprave poveren zakonom, inspekcijski nadzor nad: izvršavanjem propisa kojima je uređeno održavanje i zaštita ulica, lokalnih, nekategorisanih i državnih puteva (osim autoputa) na teritoriji grada; obavljanjem lokalnog prevoza - vanlinijskog prevoza putnika i stvari, linijskog prevoza stvari, prevoza za sopstvene potrebe lica i stvari i auto-taksi prevoza, kao i druge poslove državne uprave, koje, u ovim oblastima, republika poveri gradu.

Član 60

Sekretarijat za socijalnu zaštitu

Sekretarijat za socijalnu zaštitu vrši poslove koji se odnose na: osnivanje Gradskog centra za socijalni rad; osnivanje ustanova za dnevni boravak; pomoć u kući; obezbeđivanje privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu i druge oblike otvorene zaštite; osnivanje drugih ustanova socijalne zaštite u skladu sa zakonom i utvrđivanje normativa i standarda za obavljanje delatnosti u tim ustanovama; praćenje socijalnih stanja i socijalno zaštitnih potreba građana i izradu analitičkih materijala; realizaciju konkursa društvenih i nevladinih organizacija iz oblasti socijalne zaštite; planiranje razvoja delatnosti socijalne zaštite u nadležnosti grada i ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač grad; realizaciju programa socijalnog stanovanja; utvrđivanje uslova za ostvarivanje prava o čijem se obezbeđivanju stara grad; utvrđivanje proširenih prava u oblasti socijalne zaštite; utvrđivanje kriterijuma za cene usluga i utvrđivanje kriterijuma i merila za učešće korisnika; obezbeđivanje koordinacije rada socijalno-humanitarnih organizacija i neposrednu realizaciju i finansiranje pojedinih aktivnosti; javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata; rešavanje u drugostepenom upravnom postupku i reviziju prava iz oblasti socijalne zaštite u skladu sa propisima grada i preduzimanje mera i praćenje realizacije zbrinjavanja lica iz nehigijenskih naselja.

Sekretarijat u oblasti boračke i invalidske zaštite vrši poslove koji se odnose na: obezbeđivanje dodatnih prava učesnika NOR-a, boraca, vojnih invalida, porodica palih boraca i civilnih invalida rata; rešavanje stambenih potreba boraca, vojnih invalida i porodica palih boraca; realizaciju konkursa društvenih i nevladinih organizacija iz oblasti boračke zaštite.

Sekretarijat u oblasti socijalne, boračke i invalidske zaštite, kao poverene, vrši poslove državne uprave koje republika poveri gradu, a koji se odnose na: rešavanje u drugostepenom upravnom postupku i vršenje revizije prava iz oblasti socijalne zaštite u skladu sa zakonom; rešavanje u drugostepenom upravnom postupku po Zakonu o ostvarivanju zaštite članova porodice lica na obaveznoj vojnoj službi; inspekcijski nadzor, u skladu sa zakonom; nadzor nad zakonitošću rada i akata ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač grad; rešavanje u drugostepenom upravnom postupku o osnovnim pravima iz boračke i invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata.

Sekretarijat vrši poverene poslove državne uprave koje republika poveri gradu, a koji se odnose na: vođenje prvostepenog upravnog postupka i utvrđivanje prava na naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta i odsustva sa rada radi posebne nege deteta; utvrđivanje prava na roditeljski dodatak i dečji dodatak; pomoć majkama izbeglicama sa decom do godinu dana starosti; obračun i overu dokumentacije za utvrđena prava i obradu podataka na osnovu kojih se vrši isplata utvrđenih prava na dečji dodatak i roditeljski dodatak za korisnike sa teritorije grada.

Član 61

Sekretarijat za dečju zaštitu

Sekretarijat za dečju zaštitu vrši poslove koji se odnose na: osnivanje predškolskih ustanova, ustanova i organizacija u oblasti dečje zaštite i ustanova za rekreativni boravak dece; praćenje potreba porodica, planiranje izgradnje novih objekata, rekonstrukciju i investiciono održavanje postojećih predškolskih ustanova; finansiranje izgradnje, rekonstrukcije, investicionog održavanja i opremanja predškolskih ustanova; donošenje mreže predškolskih ustanova na teritoriji grada; finansiranje delatnosti predškolskog obrazovanja i vaspitanja (celodnevni i poludnevni boravak, ishrana, nega i preventivna zdravstvena zaštita dece predškolskog uzrasta) u skladu sa zakonom i praćenje celokupnog finansijskog poslovanja predškolskih ustanova, a posebno korišćenje budžetskih sredstava; javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata; imenovanje upravnih odbora predškolskih ustanova i ustanova za rekreativni boravak dece; utvrđivanje cena usluga u predškolskim ustanovama čiji je osnivač grad, kao i uslove i način ostvarivanja prava na regresiranje troškova boravka dece u predškolskim ustanovama, odmora i rekreacije; podsticanje ostvarivanja programa i oblika rada sa decom predškolskog uzrasta u skladu sa zakonom; utvrđivanje većeg obima prava od prava utvrđenih zakonom i povoljnije uslove za njihovo ostvarivanje, ukoliko se prethodno u budžetu grada obezbede potrebna sredstva, a sve u skladu sa materijalnim mogućnostima i utvrđenim potrebama dece i roditelja; utvrđivanje početka i završetka radnog vremena predškolskih ustanova u zavisnosti od potreba korisnika usluga; obezbeđivanje prostora i opreme za realizaciju pripremnog predškolskog programa u godini pred polazak u školu; praćenje i obezbeđivanje kontrole ishrane i preventivne zdravstvene zaštite u predškolskim ustanovama; finansiranje osiguranja dece, objekata i opreme predškolskih ustanova; učestvovanje u finansiranju izgradnje, investicionog održavanja i opremanja objekata za rekreativni boravak dece; vršenje internog nadzora nad radom predškolskih ustanova; saradnju sa drugim nadležnim organizacijama; realizaciju konkursa društvenih i nevladinih organizacija iz oblasti dečje zaštite i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom.

Sekretarijat u oblasti dečje zaštite, vrši poslove državne uprave koje republika poveri gradu, a koji se odnose na: rešavanje o pravu na naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja i decu sa smetnjama u razvoju i vođenje prvostepenog upravnog postupka i donošenje rešenja o pravu na naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja i decu sa smetnjama u razvoju.

Član 62

Sekretarijat za zdravstvo

Sekretarijat za zdravstvo vrši poslove koji se odnose na: obezbeđivanje i sprovođenje zdravstvene zaštite od interesa za građane na teritoriji grada, u skladu sa zakonom; praćenje zdravstvenog stanja stanovništva i rada zdravstvene službe na svojoj teritoriji, kao i staranje o sprovođenju utvrđenih prioriteta u zdravstvenoj zaštiti; stvaranje uslova za pristupačnost i ujednačenost korišćenja primarne zdravstvene zaštite na svojoj teritoriji; koordiniranje, podsticanje, organizaciju i usmeravanje sprovođenja zdravstvene zaštite koja se ostvaruje delatnošću organa jedinice lokalne samouprave, građana, preduzeća, socijalnih, obrazovnih i drugih ustanova i organizacija; saradnju sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima na poslovima razvoja zdravstvene zaštite; pripremu akata za osnivanje zdravstvenih ustanova koje u skladu sa zakonom i planom mreže zdravstvenih ustanova osniva grad; pripremu akata i preduzimanje aktivnosti vezanih za vršenje osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač grad; aktivnosti vezane za imenovanje i razrešenje direktora, zamenika direktora, upravnih i nadzornih odbora u zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač grad; aktivnosti vezane za davanje saglasnosti na statute zdravstvenih ustanova čiji je osnivač grad; obezbeđivanje sredstava za vršenje osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač grad, u skladu sa zakonom i planom mreže zdravstvenih ustanova, a koje obuhvata održavanje i opremanje zdravstvenih ustanova, odnosno investiciono i tekuće održavanje prostorija, medicinske i nemedicinske opreme i prevoznih sredstava, opreme u oblasti integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, kao i za druge obaveze određene zakonom i aktom o osnivanju; praćenje rada zdravstvenih ustanova, čiji je osnivač grad, razmatranje njihovih godišnjih programa rada i izveštaja o radu i finansijskom poslovanju; obezbeđenje rada mrtvozorske službe i određivanje doktora medicine za stručno utvrđivanje vremena i uzroka smrti umrlih izvan zdravstvenih ustanova i izdavanje potvrda o smrti; predlaganje posebnih programa zdravstvene zaštite koje donosi grad, kao i cene tih programa, odnosno pojedinačnih usluga i staranje o njihovom sprovođenju; obezbeđenje rada zdravstvene službe za vreme održavanja raznih manifestacija na teritoriji grada; aktivnosti vezane za sprovođenje postupaka javnih nabavki za potrebe zdravstvenih ustanova čiji je osnivač grad, a za koje su sredstva obezbeđena u budžetu grada; obezbeđivanje sredstava za finansiranje projekata i programa iz oblasti zdravstva i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti zdravstva koje republika poveri gradu.

Član 63

Sekretarijat za obrazovanje

Sekretarijat za obrazovanje vrši poslove koji se odnose na: osnivanje osnovnih škola i utvrđivanje mreže osnovnih škola; kapitalno održavanje zgrada i školskih objekata; opremanje škola i finansiranje drugih tekućih rashoda, osim onih koje finansira republika u skladu sa zakonom; obezbeđivanje sredstava za stručno usavršavanje zaposlenih; prevoz učenika nastanjenih na udaljenosti većoj od 4 km od sedišta škola, a za učenike ometene u razvoju bez obzira na udaljenost mesta prebivališta od škole; prevoz učenika na republička takmičenja; izučavanje izbornog predmeta u osnovnoj školi; praćenje stanja bezbednosti učenika u školama; vođenje evidencije nepismenih lica, lica bez potpunog obrazovanja, kao i dece ometene u razvoju; sprovođenje postupka razvrstavanja dece ometene u razvoju; realizaciju konkursa za stipendiranje talentovanih srednjoškolaca i studenata i studenata sa invaliditetom; sprovođenje postupka javnih nabavki iz nadležnosti sekretarijata; postupak dodeljivanja nagrada i priznanja iz oblasti obrazovanja; razvojne projekte iz oblasti unapređenja obrazovno-vaspitnog rada.

Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti inspekcijskog nadzora nad radom škola i u oblasti obrazovanja koje republika poveri gradu.

Član 64

Sekretarijat za kulturu

Sekretarijat za kulturu vrši poslove koji se odnose na: zaštitu značajnih kulturnih dobara i dobara koja uživaju prethodnu zaštitu, bibliotečku delatnost, umetničko stvaralaštvo; osnivanje i obezbeđivanje uslova za rad ustanova kulture; obezbeđivanje uslova za rad samostalnih umetnika; stalne manifestacije u oblasti kulture od značaja za grad; kulturno-umetnički amaterizam, međunarodnu kulturnu saradnju; ostvarivanje programa kulture od značaja za grad; ostvarivanje nadzora nad radom ustanova i javnih preduzeća iz oblasti kulture čiji je osnivač grad; podizanje i redovno održavanje javnih spomenika i spomen-obeležja; određivanje naziva trgova i ulica; dodeljivanje nagrada i priznanja u oblasti umetnosti; sprovođenje postupaka javnih nabavki za potrebe ustanova i javnih preduzeća iz oblasti kulture čiji je osnivač grad; određivanje uslova za prihvatanje pojedinačnih poklona i legata gradu u oblasti kulture, staranje o poklonima i legatima u gradu, poveravanje istih na čuvanje, korišćenje i prezentaciju; utvrđivanje politike u oblasti kulture i strategije razvoja delatnosti u oblasti kulture grada; vršenje nadzora nad radom ustanova kulture čiji je osnivač grad; stimulacija vrhunskih umetničkih ostvarenja u svim oblastima umetnosti od značaja za grad; stimulacija posebnih projekata u delatnostima kulture; stimulacija programa ili delova programa ustanova, organizacija i samostalnih umetnika na teritoriji grada; stimulacija razvoja kulturno-umetničkog amaterizma; stimulacija - učešće u realizaciji dugoročnih projekata u oblasti kulture; stimulacija i prezentacija programa mladih talentovanih stvaralaca u oblasti kulture i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti kulture koje republika poveri gradu.

Član 65

Sekretarijat za sport i omladinu

Sekretarijat za sport i omladinu vrši poslove koji se odnose na: održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta čiji je osnivač grad; učešće u obezbeđenju realizacije međuopštinskog nivoa školskih takmičenja; obezbeđivanje uslova za rad mladim sportskim talentima; finansiranje delatnosti organizacija u oblasti sporta koje je osnovao grad i ostvarenje programa ili delova programa drugih organizacija kojim se doprinosi zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na nivou grada; organizaciju i održavanje sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za grad; obezbeđivanje uslova za rad sportskih organizacija i stručnjaka u oblasti sporta na teritoriji grada; obezbeđuje sredstva za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti sporta; sprovođenje postupka javnih nabavki iz nadležnosti sekretarijata i dodelu nagrada i priznanja u oblasti sporta.

Sekretarijat prati aktivnosti i sarađuje sa nevladinim organizacijama čiji programski sadržaji zadovoljavaju potrebe i interese mladih; podstiče i prati programe omladinskih organizacija koji su multidisciplinarni po svom sadržaju i raznovrsni po obliku rada; obezbeđuje uslove za rad ustanova koje organizovano rade sa nadarenim i talentovanim mladima; obezbeđivanje uslova za realizaciju programa za mlade školskog uzrasta tokom zimskog i letnjeg raspusta.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u ovim oblastima u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Sekretarijat vrši i poslove državne uprave u oblasti sporta i omladine koje republika poveri gradu.

2. Posebne organizacije i njihov delokrug

Član 66

Posebne organizacije u Gradskoj upravi su:

1. Agencija za budžetsku inspekciju,

2. Agencija za investicije,

3. Agencija za javne nabavke,

4. Agencija za poslovni prostor,

5. Agencija za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju,

6. Zavod za informatiku i statistiku,

7. Kancelarija za mlade.

Član 67

Agencija za budžetsku inspekciju

Agencija za budžetsku inspekciju obavlja poslove koji se odnose na: kontrolu primene zakona i pratećih propisa u oblasti finansijsko-materijalnog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava kod direktnih i indirektnih korisnika budžeta grada i javnih preduzeća osnovanih od strane grada, odnosno pravnih lica nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od polovine (50%) glasova u upravnom odboru, i drugim pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od polovine (50%) ukupnog prihoda navedenih u Zakonu o budžetskom sistemu; kontrolu obračunavanja, evidentiranja i naplaćivanja prihoda koje vršenjem svoje delatnosti ostvaruju organi, organizacije, fondovi i preduzeća navedena u zakonu, kao i korišćenje tih sredstava; preduzimanje zakonom propisanih mera u svim slučajevima kada se kontrolom utvrdi postojanje nezakonitosti; izrada programa i operativnih planova koji su osnova za realizaciju funkcije budžetske inspekcije, kao i praćenje realizacije istih; saradnju sa drugim organima; izradu izveštaja o izvršenim inspekcijama i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Član 68

Agencija za investicije

Agencija za investicije vrši poslove realizacije investicija koje se finansiraju iz budžeta grada, iz primanja na osnovu zaduživanja i donacija i drugih prihoda i primanja utvrđenih zakonom i Statutom grada, a koji se odnose na izgradnju, dogradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju objekata na kojima je nosilac prava korišćenja grad, i to: koordinaciju poslova sa nadležnim organima, neophodnih za obezbeđivanje lokacije; koordinaciju imovinsko-pravnih poslova sa nadležnim organima, neophodnih za formiranje kompleksa građevinskih celina; poslove neophodne za obezbeđivanje akta o urbanističkim uslovima; ugovaranje i sprovođenje postupaka javnih nabavki za dodelu ugovora o: izradi tehničke dokumentacije, vršenju tehničke kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova, vršenju stručnog nadzora i tehničkog pregleda; praćenje realizacije ugovorenih poslova; saradnju sa nadležnim organima i institucijama radi pribavljanja svih potrebnih saglasnosti na izrađenu tehničku dokumentaciju i izvedene radove; poslove neophodne za pribavljanje upotrebne dozvole, u saradnji sa nadležnim organima; poslove oko prenosa prava korišćenja na nepokretnostima u korist grada, u saradnji sa nadležnim organima, i druge poslove u vezi sa realizacijom izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije, adaptacije i sanacije objekata na kojima je korisnik grad; praćenje i evidencija finansijskih obaveza Agencije za investicije u okviru realizacije investicionih programa i njihovo usaglašavanje sa propisima, Statutom grada i Odlukom o budžetu grada, uključujući: izradu finansijskih planova, praćenje izvršenja usvojenog godišnjeg finansijskog plana i komercijalnih uslova zaključenih ugovora, kontrolu dostavljenih faktura, situacija i učešće u izradi konačnog obračuna izvedenih radova, izradu izveštaja i drugih informacija o izvršenju poslova; radove koji se vrše neposredno pred nastupanje ili za vreme elementarnih nepogoda ili drugih nepredviđenih događaja, nesreća ili havarija radi njihovog sprečavanja ili ublažavanja štetnog dejstva, kao i radi otklanjanja štetnih posledica od tih nepogoda neposredno posle njihovog nastupanja, na objektima na kojima je korisnik grad.

Agencija za investicije vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Član 69

Agencija za javne nabavke

Agencija za javne nabavke sprovodi javne nabavke za potrebe Gradske uprave, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad, kao i za potrebe gradskih opština; daje mišljenja na elemente odluke o pokretanju postupka, konkursnu dokumentaciju, odluku o odbijanju ponuda, odluku o dodeli ugovora o javnoj nabavci, kao i na ostale odluke koje se donose u postupku javne nabavke, kada postupke javnih nabavki sprovode organizacione jedinice Gradske uprave; vrši stručne poslove u oblasti javnih nabavki koji se odnose na: pripremu internih normativnih akata iz oblasti javnih nabavki, praćenje postupaka javnih nabavki za potrebe Gradske uprave i vrši pojedine poslove u vezi sa praćenjem postupaka javnih nabavki koje sprovode javna preduzeća, ustanove i druge organizacije čiji je osnivač grad, kao i gradske opštine, u skladu sa odlukama Skupštine grada ili gradonačelnika; ostvaruje saradnju sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki.

Agencija za javne nabavke vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Član 70

Agencija za poslovni prostor

Agencija za poslovni prostor vrši poslove koji se odnose na: upravljanje poslovnim prostorom na kome je korisnik grad; vođenje evidencije poslovnog prostora poverenog na upravljanje; obavlja stručne poslove davanja u zakup, odnosno na korišćenje poslovnog prostora; davanje u zakup garaža i garažnih mesta na kojima je korisnik grad; staranje o zaključivanju ugovora o zakupu; dostavljanje podataka o zakupcima poslovnog prostora Sekretarijatu za finansije - Upravi javnih prihoda u vezi naplate naknade za korišćenje građevinskog zemljišta; kontrolu korišćenja poslovnog prostora; preduzimanje svih pravnih radnji za potrebe sudskih i drugih postupaka koje u ime agencije obavlja Gradsko javno pravobranilaštvo; izradu i realizaciju plana i programa investicionog održavanja poslovnog prostora; organizaciju naplate prihoda od zakupnine i drugih naknada i preduzimanje zakonskih mera za naplatu istih; finansijsko-operativne poslove u vezi sa likvidacijom i isplatom privremenih i okončanih situacija za izvođenje radova investicionog održavanja; javne nabavke iz nadležnosti agencije; izradu finansijskog rezultata i drugih finansijsko-računovodstvenih izveštaja u skladu sa propisima i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Član 71

Agencija za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju

Agencija za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju vrši poslove vezane za obezbeđenje uslova za rad nevladinih organizacija inicira i sprovodi razvojne projekte u saradnji sa različitim gradskim strukturama i organizacijama civilnog društva; uključuje civilni sektor u razvojne procese grada u sklopu inicijativa koje vode evropskim integracijama; pruža pomoć i podršku nevladinim organizacijama, a posebno u sprovođenju projekata od zajedničkog interesa; angažuje se na poslovima evropske harmonizacije od interesa za grad Beograd; sarađuje sa Kancelarijom za evropske integracije Vlade Republike Srbije; sarađuje sa resornim organizacionim jedinicama Gradske uprave i lokalnim organima uprave u poslovima evropske harmonizacije od značaja za grad Beograd.

Član 72

Zavod za informatiku i statistiku

Zavod za informatiku i statistiku vrši poslove koji se odnose na: pripremu plana i programa razvoja jedinstvenog informacionog sistema za grad i gradske opštine; saradnju u oblasti informacionog sistema od interesa za republiku; stručnu koordinaciju i saradnju, organizaciju i rad na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke tehnologije za subjekte od interesa za grad i gradske opštine, kao i u odnosu na republiku; utvrđivanje metodologije, tehnologije, organizacije i standarda jedinstvenog informacionog sistema grada; izradu idejnih, glavnih i izvođačkih projekata za potrebe grada i njihovu eksploataciju; izradu, održavanje i korišćenje zajedničkih i specifičnih baza podataka za zadovoljenje potreba grada i gradske opštine; javne nabavke dobara i usluga računarske opreme i periferija i komunikacione opreme; stručne konsultantske usluge kod izbora hardvera, softvera i aplikativnih rešenja za potrebe grada i gradskih opština; računarske usluge zainteresovanim korisnicima; razmenu podataka i saradnju u oblasti informatike i statistike sa institucijama u zemlji i inostranstvu; pripremu programa i utvrđivanje metodoloških rešenja u statističkim istraživanjima od posebnog interesa za grad; razvoj statističke informacione osnove; organizaciju i sprovođenje statističkih istraživanja na području grada; statističke analize, računarsku obradu i objavljivanje rezultata statističkih istraživanja; vođenje evidencije od interesa za grad i druge poslove u ovoj oblasti u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Zavod vrši i poslove vezane za korišćenje i održavanje sredstava za automatsku obradu podataka za organizacione jedinice, kreiranje korisničkih profila i definisanje prava pristupa podacima, postavljanje i održavanje računarske mreže, vođenje evidencije informatičke opreme sa servisnim intervencijama i druge poslove za potrebe informatičko-tehničke podrške u Gradskoj upravi.

Član 73

Kancelarija za mlade

Kancelarija za mlade vrši poslove koji se odnose na: organizovani pristup problemima mladih; promovisanje rada sa mladima; pružanje podrške mladima u saradnji sa obrazovnim i kulturnim institucijama, Nacionalnom službom zapošljavanja, organizacionim jedinicama Gradske uprave, nevladinim organizacijama, kroz aktivno uključivanje mladih u društvene tokove i njihovo informisanje; neformalno obrazovanje mladih; pružanje logističke podrške u realizaciji projekata mladih; kreiranje modela volonterskih radnih kampova; obezbeđivanje jednakog položaja mladih u društvu; podsticanje i vrednovanje dostignuća mladih u različitim oblastima; unapređivanje mogućnosti za kvalitetno organizovanje slobodnog vremena mladih; unapređenje bezbednosti mladih; pripremu akcionog plana politike za mlade grada; koordinaciju rada kancelarija za mlade na teritoriji grada i druge poslove u skladu sa Nacionalnom strategijom za mlade Republike Srbije.

3. Stručne službe i njihov delokrug

Član 74

Stručne službe u Gradskoj upravi su:

1. Služba za skupštinske poslove i propise,

2. Služba za informisanje,

3. Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima,

4. Služba za opšte poslove,

5. Služba načelnika Gradske uprave,

6. Kabinet predsednika Skupštine grada,

7. Kabinet gradonačelnika,

8. Kabinet zamenika gradonačelnika.

Član 75

Služba za skupštinske poslove i propise

Služba za skupštinske poslove i propise vrši stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada i Gradsko veće koji se odnose na pripremu sednica i obradu usvojenih akata, čuvanje izvornih dokumenata o radu tih organa i vođenje evidencije o održanim sednicama; evidentiranje akata koji se upućuju na razmatranje gradonačelniku i obrada i čuvanje donetih akata gradonačelnika; izbor, imenovanja i postavljenja iz nadležnosti organa grada; ostvarivanje prava iz radnog odnosa izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada; davanje mišljenja o zakonitosti nacrta opštih akata koje donose organi grada i njihovoj usklađenosti sa Ustavom, zakonom i Statutom grada i drugim opštim aktima grada; pripremu propisa i materijala koji se odnose na položaj grada i gradskih opština, organizaciju i rad Skupštine grada i Gradskog veća, kao i na pripremu propisa iz oblasti lokalne samouprave koji nisu u delokrugu drugih organizacionih jedinica Gradske uprave; praćenje usklađenosti statuta i drugih opštih akata gradske opštine kojima se uređuju pitanja iz oblasti lokalne samouprave, odnosno iz drugih oblasti u kojima služba priprema propise grada, sa Statutom grada i pripremu predloga za pokretanje postupka za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata gradskih opština; pripremu odgovora Ustavnom sudu Republike Srbije povodom osporenih propisa grada, odnosno pripremu mišljenja o ustavnosti Statuta grada; pripremu prečišćenih tekstova propisa grada; uređivanje "Službenog lista grada Beograda"; stručne i organizacione poslove za potrebe pojedinih stalnih radnih tela Skupštine grada i druge poslove, u skladu sa propisima grada.

Član 76

Služba za informisanje

Služba za informisanje vrši poslove koji se odnose na: pravovremeno i potpuno informisanje građana o radu organa grada; preduzimanje radnji u ostvarivanju osnivačkih prava grada u oblasti informisanja; organizovanje konferencija za novinare za potrebe organa grada i javnih komunalnih preduzeća; uređivanje i distribuiranje dnevnog pregleda gradskih vesti Beoinfo; organizovanje informisanja u vanrednim situacijama (poplave, sneg, zemljotresi i druge vanredne situacije); javne nabavke iz nadležnosti službe; objavljivanje oglasa, konkursa i tendera za potrebe organa grada; uređivanje i održavanje internet prezentacije grada www.beograd.rs; organizovanje medijskih kampanja i akcija organa grada; izradu analitičkih materijala o javnom informisanju; uređivanje i izdavanje publikacija od značaja za grad; uređivanje i izdavanje "Beogradskih novina"; koordiniranje komunikacija Gradske uprave sa javnošću; izdavanje "Službenog lista grada Beograda"; obezbeđivanje uslova za rad akreditovanih novinara u Skupštini grada; davanje mišljenja i odobrenja za upotrebu grba i zastave grada i pripremu i praćenje akata vezanih za upotrebu grba i zastave grada; čuvanje foto i bibliotečke dokumentacije i obavljanje i administrativnih poslova za ovlašćeno lice za postupanje po zahtevu za davanje informacija od javnog značaja.

Član 77

Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima

Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima vrši stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove koji se odnose na rad informacionog centra i beogradskog pozivnog centra i to: komunikaciju sa građanima u vezi sa pružanjem usluga javnih komunalnih preduzeća i drugih subjekata kojima je grad poverio obavljanje komunalnih delatnosti; koordinaciju odnosa između Gradske uprave i javnih komunalnih preduzeća i drugih subjekata kojima je grad poverio obavljanje komunalnih delatnosti, kao i ostvarivanje saradnje sa informacionim centrima tih subjekata u cilju unapređenja njihovog odnosa prema građanima i pripremu za izdavanje publikacija u oblasti ostvarivanja prava građana za pružanje komunalnih usluga.

Član 78

Služba za opšte poslove

Služba za opšte poslove obavlja poslove koji se odnose na: nabavke dobara i usluga za potrebe organa grada; investiciono-tehničko i tekuće održavanje zgrada i opreme koje koriste organi grada; sačinjavanje finansijskih planova službe u kojima se planiraju sredstva za obezbeđivanje uslova za rad organa grada; obavljanje poslova iz oblasti finansijsko-materijalnog poslovanja; realizaciju plaćanja iz delatnosti službe; obavljanje službenog prevoza i servisiranje vozila; rad pisarnica; rad administrativnih tehničkih sekretara za organe grada; održavanje birotehničkih i drugih sredstava i opreme; rad štamparija; evidenciju korišćenja i izdavanja osnovnih sredstava, sitnog inventara i potrošnog materijala; održavanje higijene u prostorijama organa grada; fizičko-tehničko i protivpožarno obezbeđenje; poslove bezbednosti i zaštite na radu; pružanje ugostiteljskih usluga; rad biblioteke Gradske uprave i organizovanje evidencije i distribucije službenih glasila i stručne literature; obezbeđivanje i drugih uslova za rad organa grada.

Služba vrši i stručne poslove koji se odnose na planiranje, obaveštavanje i koordinaciju aktivnosti organa grada i drugih subjekata u vanrednim situacijama.

Član 79

Služba načelnika Gradske uprave

Služba načelnika Gradske uprave vrši stručne, operativne i administrativno-tehničke poslove u ostvarivanju nadležnosti i ovlašćenja načelnika Gradske uprave koji se odnose na: praćenje ostvarivanja nadležnosti i obavljanja poslova iz delokruga organizacionih jedinica Gradske uprave i jedinica u njihovom sastavu; obezbeđivanje koordinacije rada organizacionih jedinica Gradske uprave; unapređivanje organizacije i metoda rada i ostvarivanje saradnje organizacionih jedinica Gradske uprave; praćenje i usklađivanje aktivnosti organizacionih jedinica Gradske uprave u postupku usaglašavanja propisa grada i pokretanje inicijative za odgovarajuće promene; praćenje propisa o radnim odnosima koji se primenjuju na zaposlene u Gradskoj upravi; sistemsko praćenje kadrovske strukture zaposlenih u Gradskoj upravi radi njenog unapređivanja i utvrđivanja optimalnih mogućnosti korišćenja raspoloživih znanja i sposobnosti kadrova, u skladu sa planiranim potrebama (kretanje profesionalne karijere, radni rezultati, sistem ocenjivanja rada, motivacija zaposlenih i dr.); unapređenje odnosa Gradske uprave prema građanima i pravnim licima koji se obraćaju Gradskoj upravi.

Služba obavlja poslove koji se odnose na: prijem u radni odnos i raspoređivanje zaposlenih, prestanak radnog odnosa, kao i ostvarivanje prava i obaveza zaposlenih (vođenjem i obradom podataka u skladu sa propisima za kadrovsku evidenciju putem informacionih sistema).

U normativno-pravnoj oblasti služba prati i vrši koordinaciju poslova koji se odnose na: izradu akata o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi i drugih opštih i pojedinačnih akata koje donosi načelnik Gradske uprave; pripremu predloga opštih akata koje donosi gradonačelnik; usklađivanje opštih i pojedinačnih akata koje pripremaju organizacione jedinice Gradske uprave sa Ustavom, zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Služba obavlja operativne poslove koji se odnose na sazivanje, pripremanje i održavanje kolegijuma načelnika Gradske uprave.

Član 80

Kabinet predsednika Skupštine grada

Kabinet predsednika Skupštine grada vrši stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada, koji se odnose na: predstavljanje Skupštine grada u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; koordinaciju rada u saradnji sa gradskim opštinama, gradovima i opštinama u Srbiji, okruzima i nadležnim republičkim organima; pripremu za radne i druge sastanke predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada; praćenje aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza Skupštine grada; koordiniranje aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada Skupštine grada; prijem stranaka koje se neposredno obraćaju predsedniku i zameniku predsednika Skupštine grada; raspoređivanje akata i predmeta koji se odnose na predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada; staranje o dokumentaciji vezanoj za aktivnosti predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada.

Član 81

Kabinet gradonačelnika

Kabinet gradonačelnika obavlja stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe gradonačelnika i Gradskog veća koji se odnose na: neposredno izvršavanje i staranje o izvršavanju politike izvršne vlasti grada; sazivanje, pripremanje i održavanje kolegijuma gradonačelnika, komisija i saveta gradonačelnika i drugih sastanaka gradonačelnika i Gradskog veća; pripremu materijala o kojima odlučuje gradonačelnik; pripremanje programa rada gradonačelnika i Gradskog veća; evidentiranje i praćenje izvršavanja donetih akata; poslove protokola gradonačelnika, Gradskog veća i predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada; poslove komunikacije sa javnošću gradonačelnika, koji se odnose na obaveštavanje javnosti o radu gradonačelnika, organizaciju konferencija za štampu; poslove međunarodne saradnje i druge organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe gradonačelnika.

Kabinet gradonačelnika razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, postupa po njima i o tome obaveštava građane.

Član 82

Kabinet zamenika gradonačelnika

Kabinet zamenika gradonačelnika obavlja stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe zamenika gradonačelnika koji se odnose na: neposredno izvršavanje i staranje o izvršavanju politike izvršne vlasti grada; pripremu materijala o kojima odlučuje zamenik gradonačelnika u okviru ovlašćenja koje mu gradonačelnik prenese; pripremanje programa rada zamenika gradonačelnika; evidentiranje i praćenje izvršavanja donetih akata; poslove protokola zamenika gradonačelnika; poslove komunikacije sa javnošću zamenika gradonačelnika koji se odnose na obaveštavanje javnosti o radu zamenika gradonačelnika, organizacija konferencija za štampu zamenika gradonačelnika; poslove međunarodne i međugradske saradnje i druge organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe zamenika gradonačelnika.

Kabinet zamenika gradonačelnika razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, postupa po njima i o tome obaveštava građane.

VII - SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE

Nadležnost za rešavanje sukoba nadležnosti

Član 83

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih imalaca javnih ovlašćenja kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica.

Nadležnost za rešavanje po žalbi

Član 84

Gradsko veće rešava po žalbama izjavljenim protiv prvostepenih akata Gradske uprave donetih u okviru izvornih poslova grada, osim ako zakonom nije drugačije određeno.

Organizaciona jedinica određena ovom odlukom, za potrebe Gradskog veća u drugostepenom postupku sprovodi upravni postupak i izrađuje predloge akata, poštujući zakonske rokove za odlučivanje.

Izuzeće službenog lica

Član 85

O izuzeću načelnika Gradske uprave i njegovog zamenika, rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

VIII - RADNI ODNOSI ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI

Član 86

O pravima i obavezama zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Prijem u radni odnos

Član 87

U radni odnos u Gradsku upravu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

Odlučivanje o prijemu u radni odnos

Član 88

Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas donosi načelnik Gradske uprave.

Pripravnici

Član 89

U Gradskoj upravi mogu se primati pripravnici pod uslovima utvrđenim u zakonu.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta utvrđuju se radna mesta na koja mogu biti primljeni pripravnici kao i njihov broj.

Pripravnici se mogu primati u svojstvu volontera radi stručnog osposobljavanja.

Raspoređivanje zaposlenih lica

Član 90

Načelnik Gradske uprave vrši raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi.

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih

Član 91

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se opštim aktom gradonačelnika.

U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, načelnik Gradske uprave pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi.

Odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi

Član 92

Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.

Odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.

Prestanak radnog odnosa

Član 93

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Radna i zaštitna odeća i obuća

Član 94

Zaposleni u Gradskoj upravi u vršenju određenih poslova imaju pravo na službenu, radnu i zaštitnu odeću i obuću, u skladu sa aktom koji donosi gradonačelnik, na predlog načelnika Gradske uprave.

Radno vreme

Član 95

Puno radno vreme u Gradskoj upravi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.

IX - ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA GRADA, GRAĐANIMA, JAVNIM SLUŽBAMA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD I UPRAVAMA GRADSKIH OPŠTINA

Odnos prema Skupštini grada

Član 96

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i izvršava odluke i druge akte Skupštine grada.

Gradska uprava najmanje dva puta godišnje dostavlja Skupštini grada izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova.

Odnos prema gradonačelniku

Član 97

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi gradonačelnik i izvršava akte koje donosi gradonačelnik.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Gradska uprava najmanje dva puta godišnje dostavlja gradonačelniku izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova.

Odnos prema Gradskom veću

Član 98

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradsko veće i izvršava akte koje donosi Gradsko veće.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

Gradsko veće u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, kada utvrdi da pojedinačni akt organizacione jedinice nije u skladu sa zakonom, Statutom grada, odnosno odlukom Skupštine grada, može isti da poništi ili ukine.

Gradska uprava najmanje dva puta godišnje dostavlja Gradskom veću izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova.

Međusobni odnosi organizacionih jedinica

Član 99

Organizacione jedinice dužne su da ostvaruju međusobnu saradnju i da razmenjuju podatke i obaveštenja od značaja za rad.

Odnos prema građanima i javnim službama

Član 100

Organizacione jedinice dužne su da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.

Na podnetu pritužbu organizaciona jedinica dužna je da odgovori u roku od 30 dana od prijema pritužbe.

Član 101

Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građaninima primenjuju se na odnose prema javnim službama čiji je osnivač grad i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.

Odnos prema upravama gradskih opština

Član 102

Gradska uprava i Uprava gradske opštine sarađuju na ostvarivanju poslova grada i gradske opštine utvrđene Statutom grada i aktima gradske opštine.

Član 103

Gradska uprava pruža stručnu pomoć Upravi gradske opštine i razmatra inicijative, mišljenja i predloge Uprave gradske opštine.

Ako Gradska uprava ne prihvati inicijativu, mišljenje i predlog Uprave gradske opštine dužna je da obrazloži razloge zbog kojih to nije prihvaćeno.

X - JAVNOST RADA

Član 104

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i održavanjem konferencija za štampu, organizovanjem dežurnih službi za predstavke i sugestije građana.

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a u tu svrhu, može ovlastiti i drugo lice iz delokruga odgovarajuće organizacione jedinice Gradske uprave.

XI - KANCELARIJSKO POSLOVANJE I PEČAT GRADSKE UPRAVE

Kancelarijsko poslovanje

Član 105

Kancelarijsko poslovanje obuhvata: primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta koji su primljeni u rad organizacione jedinice ili koji nastanu u radu organizacione jedinice.

Na kancelarijsko poslovanje organizacionih jedinica primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje.

Pečat

Član 106

Gradska uprava, organizacione jedinice i jedinice u sastavu imaju pečat.

O izradi pečata stara se Služba za opšte poslove koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.

XII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 107

Danom stupanja na snagu ove odluke nastavljaju da rade sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom:

1. Sekretarijat za upravu,

2. Sekretarijat za finansije,

3. Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove,

4. Sekretarijat za komunalne i stambene poslove,

5. Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju,

6. Sekretarijat za privredu,

7. Sekretarijat za saobraćaj,

8. Sekretarijat za zaštitu životne sredine,

9. Sekretarijat za inspekcijske poslove,

10. Sekretarijat za zdravstvo,

11. Sekretarijat za obrazovanje,

12. Sekretarijat za kulturu,

13. Sekretarijat za sport i omladinu.

Sekretarijat za zaštitu životne sredine od Sekretarijata za inspekcijske poslove preuzeće poslove, nezavršene predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na poslovima inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite prirode i životne sredine.

Sekretarijat za saobraćaj od Sekretarijata za privredu preuzeće poslove, nezavršene predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na poslovima auto-taksi prevoza, kao i predmete i arhivu koji se odnose na poslove javnog oglašavanja.

Sekretarijat za obrazovanje od Sekretarijata za socijalnu i dečju zaštitu preuzeće predmete i arhivu koji se odnose na stipendiranje talentovanih srednjoškolaca i studenata i studenata sa invaliditetom.

Sekretarijat za komunalne i stambene poslove od Sekretarijata za privredu preuzeće poslove, predmete i arhivu koji se odnose na poslove u oblasti vodoprivrede.

Član 108

Danom stupanja na snagu ove odluke nastavljaju da rade sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom:

1. Agencija za poslovni prostor,

2. Zavod za informatiku i statistiku.

Član 109

Danom stupanja na snagu ove odluke nastavljaju da rade sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom:

1. Služba za skupštinske poslove i propise,

2. Služba za informisanje,

3. Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima,

4. Služba za opšte poslove,

5. Kabinet predsednika Skupštine grada,

6. Kabinet gradonačelnika.

Član 110

Danom stupanja na snagu ove odluke Agencija za budžetsku reviziju nastavlja sa radom kao Agencija za budžetsku inspekciju, sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.

Član 111

Danom stupanja na snagu ove odluke Agencija za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju nastavlja sa radom sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.

Član 112

Danom stupanja na snagu ove odluke Služba za javne nabavke nastavlja sa radom kao Agencija za javne nabavke, sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.

Član 113

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje sa radom Sekretarijat za socijalnu i dečju zaštitu, a počinju sa radom Sekretarijat za socijalnu zaštitu i Sekretarijat za dečju zaštitu.

Sekretarijat za socijalnu zaštitu od Sekretarijata za socijalnu i dečju zaštitu preuzeće poslove u oblasti socijalne zaštite saglasno delokrugu utvrđenom ovom odlukom, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na tim poslovima.

Sekretarijat za dečju zaštitu od Sekretarijata za socijalnu i dečju zaštitu preuzeće poslove u oblasti dečje zaštite saglasno delokrugu utvrđenom ovom odlukom, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na tim poslovima.

Član 114

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje sa radom Uprava za investicije u sastavu Sekretarijata za finansije, a počinje sa radom Agencija za investicije sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom, koja preuzima poslove, predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na tim poslovima u Sekretarijatu za finansije - Upravi za investicije.

Član 115

Danom stupanja na snagu ove odluke počinju da rade sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom:

1. Služba načelnika Gradske uprave,

2. Kabinet zamenika gradonačelnika i

3. Kancelarija za mlade.

Služba načelnika Gradske uprave od Službe za opšte poslove preuzeće poslove, predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan stupanja na snagu ove odluke radili na poslovima radnih odnosa i prava zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 116

Uputstvo o načelima za unutrašnje uređenje i sistematizaciju radnih mesta u Gradskoj upravi gradonačelnik će doneti u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Akte o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organizacionim jedinicama načelnik Gradske uprave doneće u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana.

Član 117

Načelnik Gradske uprave rasporediće zaposlene u Gradskoj upravi u roku od 30 dana od dana donošenja akta iz člana 116. stav 2. ove odluke.

Član 118

Zaposleni u Gradskoj upravi nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja u skladu sa aktom iz člana 116. stav 2. ove odluke.

Zaposleni iz stava 1. ovog člana koji ostanu neraspoređeni u Gradskoj upravi imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom.

Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni obezbeđuju se u budžetu grada.

Član 119

Rukovodeći radnici koji su na dan stupanja na snagu ove odluke obavljali poslove u organizacionim jedinicama iz čl. 107-109. ove odluke nastavljaju sa radom na istim poslovima do isteka mandata, odnosno do raspoređivanja u skladu sa članom 44. ove odluke.

Član 120

Rukovodeći radnici koji su na dan stupanja na snagu ove odluke obavljali poslove u Agenciji za budžetsku reviziju, Agenciji za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju i Službi za javne nabavke, nastavljaju sa radom na istim poslovima u Agenciji za budžetsku inspekciju, Agenciji za saradnju sa nevladinim organizacijama i evropsku harmonizaciju i Agenciji za javne nabavke do isteka mandata, odnosno do raspoređivanja u skladu sa članom 44. ove odluke.

Član 121

Načelnik Gradske uprave postaviće, uz prethodno pribavljenu saglasnost gradonačelnika, sekretara Sekretarijata za socijalnu zaštitu, sekretara Sekretarijata za dečju zaštitu, direktora Agencije za investicije, direktora Službe načelnika Gradske uprave, šefa Kabineta zamenika gradonačelnika i šefa Kancelarije za mlade, u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Načelnik Gradske uprave postaviće pomoćnike sekretara sekretarijata, direktora agencije, direktora službe, šefa kabineta i šefa kancelarije iz stava 1. ovog člana, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu akta iz člana 116. stav 2. ove odluke.

Do postavljenja pomoćnika u skladu sa stavom 2. ovog člana, pomoćnici u Sekretarijatu za socijalnu i dečju zaštitu i u Upravi za investicije u sastavu Sekretarijata za finansije, nastavljaju sa radom na istim poslovima u organizacionoj jedinici koja preuzima poslove koje su obavljali na dan stupanja na snagu ove odluke.

Član 122

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi ("Službeni list grada Beograda", br. 36/04, 1/05, 18/06 i 21/06) izuzev odredaba čl. 25, 28, 32-34, 36-40. i 76. u delu kojim se uređuje postavljenje i razrešenje, odnosno odlučivanje o pravima i obavezama rukovodećih radnika, koje nastavljaju da se primenjuju na rukovodeće radnike utvrđene ovom odlukom do njihovog raspoređivanja u skladu sa članom 44. ove odluke.

Član 123

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a odredba člana 44. primenjivaće se po donošenju zakona kojim se uređuju radni odnosi u organima jedinica lokalne samouprave.