ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA SOMBORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 4/2008)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom, u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom Grada Sombora, a u okviru prava i dužnosti Grada kao jedinice lokalne samouprave, obrazuje se Gradska uprava kao organ Grada Sombora i uređuje njena organizacija, nadležnost, način rada i druga pitanja od značaja za njen rad (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava se obrazuje kao jedinstveni organ.

Član 3

U Gradskoj upravi zabranjeno je osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih organizacionih oblika.

Zaposleni u Gradskoj upravi i postavljena lica, dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih javno iznositi.

Član 4

Gradska uprava obavlja poslove iz izvorne nadležnosti Grada kao jedinice lokalne samouprave, utvrđene Zakonom, a sredstva za finansiranje tih poslova obezbeđuju se u budžetu Grada Sombora.

Kada Gradska uprava obavlja poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike, odnosno Autonomne Pokrajine, za obavljanje tih poslova sredstva obezbeđuje Republika, odnosno Autonomna Pokrajina.

II POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 5

Gradska uprava obavlja sledeće poslove:

1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga Grada, kao i iz delokruga poverenih poslova, u zakonom i drugim propisima utvrđenim okvirima;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

7) dostavlja izveštaj o svom radu Gradskom veću i Skupštini grada, najmanje jednom godišnje.

Član 6

Ovlašćenje u pogledu vršenja poslova iz svoje nadležnosti, Gradska uprava ostvaruje u skladu sa opštim aktima Grada, primenom zakona i drugih propisa.

Zaposleni i postavljena lica u Gradskoj upravi poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata, dužni su da obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa pozitivnim propisima, a njihov rad i rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan kontroli, u skladu sa zakonom i Statutom.

III ORGANIZACIJA I NADLEŽNOSTI GRADSKE UPRAVE

Član 7

U Gradskoj upravi, kao jedinstvenom organu, obrazuju se osnovne unutrašnje organizacione jedinice.

Osnovne unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave su odeljenja i službe, koje se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Osnovne unutrašnje organizacione jedinice

Član 8

U Gradskoj upravi osnovne unutrašnje organizacione jedinice su:

1) Odeljenje za skupštinske i izvršne poslove;

2) Odeljenje za opštu upravu;

3) Odeljenje za društvene delatnosti;

4) Odeljenje za finansije;

5) Odeljenje za privredu;

6) Odeljenje za komunalne poslove;

7) Služba za poljoprivredu;

8) Služba za informacione i komunikacione sisteme;

9) Služba za zajedničke poslove.

U odeljenjima i službama iz stava 1. ovog člana mogu se obrazovati: odseci i grupe, inspektorati, biroi, ekonomati, mesne kancelarije i druge vrste organizacionih jedinica.

Član 9

Odeljenje za skupštinske i izvršne poslove:

- obavlja stručne, administrativne i organizacione poslove za potrebe Skupštine grada i njenih radnih tela, po uputstvu sekretara Skupštine;

- obavlja stručne, administrativne i organizacione poslove za potrebe Gradonačelnika i Gradskog veća, po uputstvu sekretara Gradskog veća;

- vrši stručne i organizacione poslove koji se odnose na pripremanje sednica, obradu akata usvojenih na sednicama, sređivanje, evidentiranje akata i dokumenata o radu Skupštine, gradonačelnika i Gradskog veća;

- pruža stručnu pomoć odbornicima i odborničkim grupama u izradi predloga koje podnose Skupštini i njenim radnim telima;

- pribavlja odgovore i obaveštenja koje odbornici traže;

- vrši poslove oko izbora, imenovanja, postavljenja i vođenje odgovarajuće evidencije;

- vrši proveru usaglašenosti normativnih akata koje donosi Skupština, gradonačelnik i Gradsko veće sa zakonom i drugim propisima;

- objavljuje odluke i druge propise;

- vrši protokolarne poslove za potrebe Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća; pripremu i organizovanje svih protokolarnih susreta, sastanaka, prijema, dočeka zvaničnika iz zemlje i inostranstva itd.;

- vrši poslove u vezi prijema stranaka koje se obraćaju gradonačelniku, predsedniku Skupštine i ostalim funkcionerima;

- vrši poslove informisanja javnosti o radu Skupštine grada, gradonačelnika, Gradskog veća, njihovih radnih tela i Gradske uprave; stara se o sadržaju internet prezentacije Grada;

- organizuje obeležavanje značajnih datuma;

- vrši organizacione poslove i izradu akata u vezi dodela nagrada i priznanja;

- vrši stručne i administrativne poslove u oblasti ostvarivanja saradnje sa drugim gradovima i opštinama;

- zvanične posete i delegacije upoznaje sa kratkim istorijatom Grada uz posetu svečanoj sali Skupštine grada i priču o slici "Bitka kod Sente".

Član 10

Odeljenje za opštu upravu vrši:

- poslove unapređenja organizacije rada i modernizacije Gradske uprave;

- poslove prijemne kancelarije, pisarnice i arhive, overe potpisa, rukopisa i prepisa;

- vođenje personalne evidencije u vezi sa radnim odnosima pripravnika, zaposlenih, postavljenih lica i funkcionera, kao i poslova obuke kadrova u Gradskoj upravi;

- daktilografske poslove za potrebe Gradske uprave;

- vođenje biračkog spiska za teritoriju Grada Sombora;

- vođenje matičnih knjiga i ažuriranje postojećih zaključenih knjiga državljana, izdavanje izvoda i uverenja iz MK i KD, postupak zaključenja braka, poslove iz oblasti ličnih stanja građana, popis i procenu imovine umrlih lica;

- vođenje evidencije pečata i štambilja koje koriste u svom radu organi Grada i fondovi čiji je osnivač Grad Sombor;

- pružanje pravne pomoći građanima;

- pripreme predloga i nacrta akata;

- pružanje pomoći u postupku izbora organa na svim nivoima.

Kao organizacioni oblik u sastavu Odeljenja organizuju se mesne kancelarije.

Na području naseljenih mesta Aleksa Šantić, Bački Breg, Bački Monoštor, Bezdan, Gakovo, Doroslovo, Kljajićevo, Kolut, Rastina, Riđica, Svetozar Miletić, Stanišić, Stapar, Telečka i Čonoplja obrazovane su mesne kancelarije za obavljanje:

- poslova prijemne kancelarije, pisarnice, overe potpisa, rukopisa i prepisa;

- poslova vođenja matičnih knjiga i ažuriranja postojećih zaključenih knjiga državljana, izdavanja izvoda i uverenja iz istih;

- postupka zaključenja braka;

- popisa i procene imovine umrlih lica u cilju pokretanja ostavinskog postupka;

- pružanja pomoći u ažuriranju biračkog spiska.

Član 11

Odeljenje za društvene delatnosti:

- vrši poslove koji se odnose na praćenje i zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti obrazovanja, primarne zdravstvene zaštite i socijalne zaštite, kulture, fizičke i tehničke kulture i informisanja;

- vrši nadzor nad zakonitošću rada ustanova u oblasti društvenih delatnosti čiji je osnivač Grad;

- vrši poslove u vezi ostvarivanja prava prognanih i raseljenih lica na teritoriji Grada;

- vrši normativne poslove iz oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata, i većeg obima od obima utvrđenog zakonom na osnovu akata nadležnih organa;

- vrši poslove koji se odnose na društveni položaj omladine;

- prati rad organizacija koje okupljaju omladinu i društvenu brigu o mladima;

- prati stanje podračuna ustanova društvenih delatnosti koje finansira Grad;

- obavlja inspekcijske poslove u ustanovama predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja;

- prati realizaciju sredstava za sufinansiranje projekata građana i nevladinog sektora, kao i socio-humanitarnih organizacija;

- vrši poverene poslove iz oblasti društvene brige o deci, kao i ostarivanje proširenih prava u oblasti društvene brige o deci i socijalne zaštite, o čijem obezbeđenju se stara Grad;

- stara se o ostvarivanju prava nacionalnih manjina;

- stara se o investicionom i tekućem održavanju i grejanju objekata ustanova javnih službi;

- stara se o obezbeđivanju uslova za rad institucija kulture u gradu i naseljenim mestima, koncipiranju, održavanju i ostvarivanju programa tih institucija, razvoju kulturno-umetničkog amaterizma;

- prati realizaciju manifestacija od značaja za Grad Sombor;

- obavlja stručne i administrativne poslove za podsticaj stvaralaštva nadarenih učenika i studenata.

Član 12

Odeljenje za finansije:

- podnosi nacrt odluke o budžetu za tekuću godinu i donosi mesečne i kvartalne planove likvidnosti, sačinjava izveštaje o mesečnom izvršenju odluke o budžetu za potrebe izvršnog organa, a polugodišnji izveštaj za Skupštinu grada;

- učestvuje u izradi normativnih akata Gradske uprave u delu finansija;

- priprema pojedinačna akta za izvršni organ vlasti i Skupštinu (rešenja, zaključke, preporuke, uputstva,...);

- vrši kontrolu zakonitosti, ispravnosti i tačnosti knjigovodstvenih isprava i vrši likvidaciju istih, na osnovu kojih se prenose sredstva budžeta;

- vrši kompletno finansijsko administriranje socijalnih davanja koji se transferišu iz budžeta Republike (boračko-invalidska zaštita, dečiji dodaci,...);

- vrši kontiranje i knjiženje knjigovodstvene dokumentacije korisnika za koje odsek vodi knjigovodstvo, sačinjava izveštaje i završni račun budžeta sa konsolidovanim podacima budžetskih korisnika, statističke izveštaje, revalorizaciju i obračun osnovnih sredstava, evidenciju i vođenje kartoteke sitnog inventara;

- vodi evidenciju ugovora o zakupu nepokretnosti u državnoj svojini i druge dokumentacije od značaja za zakup nepokretnosti;

- tumači i primenjuje sistemske zakone vezane za delatnost Odeljenja;

- vodi registar obveznika izvornih lokalnih javnih prihoda budžeta;

- vrši poslove utvrđivanja lokalnih javnih prihoda na osnovu odluka Skupštine, kao i evidenciju o istom - primena jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija, nomenklatura, kodiranja podataka i tehnike obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode;

- vrši poslove prijema, obrade, kontrole i unosa podataka iz poreskih prijava; utvrđivanje rešenjem obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje (samooporezivanje); evidentira utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima; knjiži izvršene uplate po osnovu lokalnih javnih prihoda; vrši poslove obezbeđenja naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga, pokretanje postupka stečaja, podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; stara se o zaštiti baze podataka i arhiviranju podataka u skladu sa propisima, vrši kontrolu pristupa računarskom sistemu, instalira softvere, kontroliše pravilnu primenu korisničkih uputstava;

- vrši poslove kontrole; prethodnu i naknadnu kontrolu utvrđene poreske obaveze;

- izrađuje metodološka uputstva za redovnu i prinudnu naplatu lokalnih javnih prihoda;

- rešava po žalbama obveznika u prvom stepenu i priprema predlog za drugostepeni postupak;

- vrši poslove izveštavanja lokalne samouprave i Poreske uprave RS u vezi naplate i knjiženja lokalnih javnih prihoda.

Član 13

Odeljenje za privredu:

- vrši poslove koji se odnose na analitičko praćenje stanja u oblasti privrede;

- vrši poslove koji se odnose na statistiku i drugo praćenje stanja u oblasti zarada, industrijske proizvodnje, poljoprivrede, vodoprivrede, ugostiteljstva i turizma;

- prati podatke oko privatizacije preduzeća na teritoriji Grada Sombora;

- na bazi dostavljenih podataka svih odeljenja Gradske uprave sačinjava godišnji program, kao i godišnji izveštaj o izvršenim javnim nabavkama i vrši javne nabavke iz nadležnosti organa Grada;

- vrši poslove koji prethode donošenju-davanju saglasnosti od strane osnivača na programe poslovanja JP i JKP čiji je osnivač Grad Sombor;

- vrši poslove vezane za kontrolu zarada i cena u JP i JKP čiji je osnivač Grad Sombor;

- stara se o robnim rezervama;

- vodi registar o radnim knjižicama, registraciju ugovora o zapošljavanju zaključenih između radnika i poslodavaca;

- predlaže overu reda vožnje prevoznika u javnom saobraćaju u skladu sa zakonom;

- vrši inspekcijski nadzor nad radom prevoznika, kao i lica koja obavljaju javni prevoz, a nisu registrovana za obavljanje istog putem saobraćajne inspekcije;

- prima i obrađuje zahteve za obavljanje samostalne delatnosti;

- obavlja poslove ekonomata;

- vrši kategorizaciju kuća i stanova za odmor i soba za iznajmljivanje;

- priprema predlog akta za određivanje visine boravišne takse na teritoriji Grada;

- vrši poslove u vezi zaštite građana i materijalnih dobara od elementarnih i drugih većih nepogoda;

- prati i koordinira aktivnosti malih i srednjih preduzeća i preduzetništva zajedno sa delatnostima Regionalne agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća i preduzetništva;

- obavlja i druge poslove vezane za rad preduzeća i drugih privrednih subjekata.

Odeljenje za privredu takođe:

- vrši poslove izrade strateških i pojedinačnih planova razvoja u oblastima od značaja za razvoj Grada;

- vrši stručne analize neophodne za utvrđivanje prioriteta u oblasti razvoja Grada;

- inicira programe i projekte iz oblasti energetske efikasnosti i koordinira aktivnosti na realizaciji istih, te koordinira aktivnosti na donošenju energetskog bilansa Grada;

- daje stručno mišljenje o predlozima razvojnih projekata u gradu, koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta Grada, prati njihovo ostvarivanje i daje svoje mišljenje o tome nadležnom organu Grada;

- priprema projekte i učestvuje u programima i projektima u cilju unapređenja usluga i obezbeđenja prava građana koja su u nadležnosti Grada;

- na osnovu odluke nadležnog organa Grada učestvuje u partnerskim programima i projektima koje sprovodi Grad sa republičkim i pokrajinskim organima i ustanovama, jedinicama lokalne samouprave i domaćim međunarodnim organizacijama i partnerima;

- koordinira radom na izradi i realizaciji projekata u nadležnosti Grada i prati njihovu realizaciju; sačinjava izveštaje o realizovanim projektima i vodi njihovu evidenciju;

- daje stručno mišljenje o modelima i izvorima finansiranja;

- daje stručnu pomoć nadležnim organima i organizacijama, mesnim zajednicama i udruženjima građana u cilju stvaranja i sprovođenja razvojnih projekata.

Član 14

Odeljenje za komunalne poslove

Izdaje: izvode iz urbanističkih planova, akte o urbanističkim uslovima, odobrenja za izgradnju objekata, upotrebne dozvole za objekte, dozvole za rušenje objekata, potvrde o pregledu temelja objekata, odobrenja za izgradnju i upotrebu objekata (bespravna gradnja-legalizacija), saglasnosti i rešenja o zauzeću i raskopavanju javne površine po pribavljenim uslovima i saglasnosti Direkcije za izgradnju Grada, saglasnosti i uslove za postavljanje objekata infrastrukture na javnim površinama po prethodno pribavljenim uslovima od strane Direkcije za izgradnju Grada, obaveštenja o nameni parcela i mogućnosti parcelacije ili preparcelacije, rešenja u smislu Zakona o planiranju i izgradnji radi utvrđivanja prava ranijeg sopstvenika i utvrđivanja režima građevinskog zemljišta.

Potvrđuje: projektno-tehničku dokumentaciju za prijavu početka izvođenja radova za izgradnju objekata, izvođenje radova na adaptaciji, sanaciji, investicionom i tekućem održavanju postojećih objekata, promenu namene objekata, urbanističke projekte po prethodno pribavljenom mišljenju Komisije za planove.

Vrši:

- identifikaciju katastarskih parcela, javnog i ostalog građevinskog zemljišta;

- poslove vezane za zaštitu životne sredine, sprovodi postupak procene uticaja projekata na životnu sredinu;

- poslove vezane za izdavanje u zakup lokacija za postavljanje manjih montažnih objekata;

- poslove vezane za otkup stanova na kojima je nosilac prava korišćenja Grad Sombor od strane zakupaca u smislu Zakona o stanovanju, prinudno izvršenje iseljenja bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije u stambenim zgradama i dodelu novčanih sredstava i materijalne pomoći za popravke stambenih objekata za socijalno-ugrožena lica i porodice koje su doživele elementarne nepogode;

- utvrđivanje naknade za uređenje građevinskog zemljišta;

- finansijsko-računovodstvene poslove za komunalnu oblast i indirektne korisnike;

- inspekcijske poslove iz svoje nadležnosti putem komunalne, građevinske, inspekcije za puteve i ulice, urbanističke inspekcije i inspekcije za zaštitu životne sredine, a u skladu sa važećim propisima;

- poslove vezane za određivanje naziva ulica i promenu naziva ulica;

- nadzor nad radom javnih preduzeća, javnih komunalnih preduzeća i Direkcije za izgradnju, u delu poslova koji se finansiraju iz budžeta Grada, a u okviru nadležnosti Odeljenja.

Sprovodi postupak:

- pribavljanja, otuđenja i razmene nepokretnosti i davanja u zakup nepokretnosti na kojima je Grad Sombor nosilac prava korišćenja (stanovi, stambeni objekti, poslovni prostori, garaže i građevinsko zemljište);

- evidencije i popisa nepokretnosti na kojima je Grad Sombor nosilac prava korišćenja (stanovi, stambeni objekti, poslovni prostori, garaže i građevinsko zemljište);

- eksproprijacije zemljišta u smislu Zakona o eksproprijaciji, utvrđivanja naknade za eksproprisane nepokretnosti;

- pripajanja nekretnina i proširenja kućišta.

Priprema predlog odluke o građevinskom zemljištu kojom se utvrđuju naknade za uređenje građevinskog zemljišta, položajna renta i ostali uslovi iz oblasti gazdovanja građevinskim zemljištem, u saradnji sa Direkcijom za izgradnju Grada Sombora, kao i druge predloge odluka iz nadležnosti Odeljenja.

Prati donošenje programa i planova javnih komunalnih preduzeća i javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, kao i njihovu realizaciju u okviru nadležnosti Odeljenja.

Član 15

Služba za poljoprivredu vrši poslove vezane za realizaciju Zakona o poljoprivrednom zemljištu i to naročito:

- izrađuje godišnji program zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta;

- izrađuje tekst odluke i oglasa za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini, sprovodi postupak javne licitacije i postupak prikupljanja pisanih ponuda, sačinjava predloge odluka o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta i sačinjava predloge ugovora o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini, prati realizaciju zaključenih ugovora o davanju u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini;

- vrši poslove vezane za namensko trošenje sredstava ostvarenih zakupom poljoprivrednog zemljišta (atarski putevi, poljozaštitni pojasevi, pribavljanje geodetskih podloga, itd.), a saglasno godišnjem programu, itd.

Služba za poljoprivredu vrši i:

- poslove u vezi zaštite građana i materijalnih dobara od elementarnih i drugih većih nepogoda;

- poslove vezane za sprovođenje odluke o poljočuvarskoj službi, nomadskoj ispaši;

- poslove vezane za licenciranje grla;

- obavlja i druge poslove vezane za poljoprivrednu proizvodnju i zadrugarstvo na teritoriji Grada Sombora.

Član 16

Služba za informacione i komunikacione sisteme vrši sledeće poslove:

- izrada i održavanje programa i projektovanje informacionih sistema;

- administriranje računarske mreže i Windows 2003 servera;

- održavanje internet Linux servera 1 - elektronska pošta, internet, sajt-portal Grada, projektovanje "elektronske uprave", razvoj sistema "elektronske naplate";

- porezi - Linux server 2, praćenje rada aplikacije za evidenciju poreza, pomoć operaterima, administriranje servera i baza podataka;

- održavanje servera za video nadzor;

- učešće u izradi Geografskog informacionog sistema Grada (GIS);

- sprovođenje obuke zaposlenih;

- učešće u nabavci i održavanju sistema;

- praćenje novih tehnologija i blagovremeno uvođenje istih u poslovanje.

Član 17

Služba za zajedničke poslove obavlja zajedničke poslove za potrebe Gradske uprave, državnih organa koji imaju sedište u zgradi Grada, kao i trećih lica, u koje spadaju:

- poslovi redovnog, investicionog i tekućeg održavanja zgrada kojima raspolaže Grad Sombor;

- poslovi prevoza motornim vozilima;

- poslovi zagrevanja poslovnih prostorija i održavanje uređaja koji služe u tu svrhu;

- poslovi obezbeđenja i protivpožarne zaštite;

- korišćenje i održavanje telefonskih centrala;

- održavanje čistoće u poslovnim zgradama;

- drugi poslovi određeni aktima organa Grada.

Služba za zajedničke poslove može na osnovu ugovora obavljati poslove iz svog delokruga za potrebe drugih organa i organizacija, uz naknadu.

Ugovor iz prethodnog stava zaključuje načelnik Gradske uprave, odnosno rukovodilac Službe po ovlašćenju načelnika.

Član 18

U Gradskoj upravi mogu se postaviti kao samostalni izvršioci izvan organizacionih jedinica Gradske uprave:

1. Pomoćnici gradonačelnika za pojedine oblasti (ekonomski razvoj, mesna samouprava, informisanje, poljoprivreda, komunalni poslovi, urbanizam, zaštita životne sredine, kultura, međunarodna saradnja, primarna zdravstvena zaštita, socijalna zaštita);

2. Interna revizija i budžetska kontrola.

Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik, a i internog revizora i budžetskog kontrolora postavlja i razrešava načelnik Gradske uprave, uz saglasnost gradonačelnika.

Član 19

Pomoćnici gradonačelnika prate, pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni.

U Gradskoj upravi može biti postavljeno pet pomoćnika gradonačelnika.

Gradonačelnik donosi rešenje o postavljenju pomoćnika kojim se utvrđuje oblast za koju se postavlja.

Mandat pomoćnika gradonačelnika vezan je za mandat gradonačelnika.

Član 20

Interni revizor i budžetski kontrolor koordinira aktivnosti internih revizora indirektnih korisnika sredstava budžeta Grada ukoliko su takve jedinice organizovane, odnosno vrši internu reviziju; vrši eksternu kontrolu kod indirektnih korisnika budžetskih sredstava Grada, javnih preduzeća osnovanih od strane lokalne vlasti, pravnih lica osnovanih od strane tih javnih preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima lokalna vlast ima direktnu i indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala i više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.

IV RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 21

Gradskom upravom, kao jedinstvenim organom, rukovodi načelnik Gradske uprave.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.

Načelnik Gradske uprave ima zamenika, koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost, a po ovlašćenju obavlja i druge poslove koje mu poveri načelnik Gradske uprave.

Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Načelnik za svoj rad i rad Uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću, u skladu sa Statutom Grada, aktom o organizaciji Gradske uprave i ovom Odlukom.

Član 22

Načelnik Gradske uprave:

1. organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave;

2. donosi Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, uz saglasnost Gradskog veća;

3. donosi opšte akte o radnim odnosima, disciplinskoj odgovornosti zaposlenih, o ocenjivanju zaposlenih i druga normativna akta, u skladu sa Zakonom;

4. raspoređuje načelnike odeljenja, pomoćnike načelnika odeljenja, šefove službi i pomoćnike šefova službi;

5. postavlja internog revizora i budžetskog kontrolora, uz saglasnost gradonačelnika;

6. rešava o pravima i obavezama iz radno-pravnih odnosa zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom;

7. rešava sukob nadležnosti između osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave;

8. vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima Grada.

Načelnik Gradske uprave može obrazovati stalne i povremene komisije, odnosno radna tela, za izvršenje ili pripremu pojedinih poslova iz delokruga rada Gradske uprave.

Član 23

Radom odeljenja Gradske uprave, kao osnovne unutrašnje organizacione jedinice, rukovodi rukovodilac te organizacione jedinice - načelnik odeljenja, a radom službe rukovodi šef službe.

Načelnik odeljenja može imati najviše dva pomoćnika, a šef službe jednog pomoćnika.

Načelnik odeljenja, odnosno šef službe, organizuje zakonito obavljanje poslova iz delokruga svog odeljenja, odnosno službe. U izvršavanju poslova iz delokruga svog odeljenja, odnosno službe, načelnik, odnosno šef službe, je dužan da se pridržava zakona i uputstava načelnika Gradske uprave.

Za svoj rad i rad odeljenja, odnosno službe, načelnik odeljenja, odnosno šef službe, odgovoran je načelniku Gradske uprave.

Za načelnika odeljenja, pomoćnika načelnika odeljenja, šefa službe i pomoćnika šefa službe, može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu, položeni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci, ili u organima državne uprave.

Bliži uslovi za raspoređivanje načelnika odeljenja, pomoćnika načelnika odeljenja, šefa službe i pomoćnika šefa službe utvrđuju se Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.

Član 24

Načelnik odeljenja u Gradskoj upravi:

1. rukovodi radom odeljenja i organizuje, usmerava i objedinjuje rad organizacionih delova odeljenja;

2. stara se o pravilnoj primeni zakona i drugih propisa iz nadležnosti odeljenja;

3. donosi i potpisuje akta iz nadležnosti odeljenja;

4. stara se o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih u odeljenju;

5. predlaže načelniku Gradske uprave rukovodioce organizacionih jedinica svog odeljenja;

6. vrši i druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.

Stav 1. ovog člana shodno se primenjuje i na šefa službe.

Član 25

Načelnik Gradske uprave, njegov zamenik, načelnici odeljenja, njihovi pomoćnici, šef službe i njegov pomoćnik, ne mogu vršiti nikakvu javnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenjima.

Član 26

Šefove odseka u odeljenjima i službama Gradske uprave raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Za šefa odseka može biti raspoređeno lice koje ima propisanu stručnu spremu i položen ispit za rad u organima državne uprave.

Bliži uslovi za raspoređivanje šefa odseka uređuju se Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.

Član 27

Upravni postupak može voditi zaposleni koji ima položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje višu stručnu spremu, a pojedine upravne radnje može obavljati zaposleni koji ima najmanje srednju stručnu spremu.

V ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA GRADSKOM VEĆU I GRADONAČELNIKU

Član 28

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću i gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada.

Član 29

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima koja su utvrđena zakonom i Statutom Grada.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedinačna akta Gradske uprave iz izvornog delokruga Grada nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom Grada i drugim opštim aktima Skupštine grada, Gradsko veće može takve akte poništiti, preinačiti ili ukinuti i naložiti donošenje novih akata.

Član 30

Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

Gradonačelnik, radi sprovođenja svojih akata, akata Skupštine grada i Gradskog veća, može Gradskoj upravi izdati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Odnos Gradske uprave prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 31

Gradska uprava je dužna da zahteve u upravnim stvarima građana, preduzeća i ustanova rešava u skladu sa zakonom, u propisanim rokovima, a u slučaju prekoračenja tih rokova, da obavesti podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i uputi ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava u takvim slučajevima.

Član 32

Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima, preduzećima i ustanovama omoguće, u zakonom propisanom postupku, ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva i podatke, pruže pomoć u ostvarivanju njihovih prava i obaveza, poštujući njihovo dostojanstvo i čuvajući ugled Gradske uprave.

VI PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 33

Gradska uprava donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, rešenja, uputstva i zaključke.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.

Član 34

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.

Član 35

Obaveznom instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove Gradske uprave, kojima se obezbeđuje uspešno izvršavanje poslova.

Stručnim uputstvom se utvrđuju pravila za stručno organizovanje rada organizacionih jedinica Gradske uprave i za stručan rad zaposlenih u Gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.

Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredaba, odluka i drugih propisa.

Član 36

Pravilnike, naredbe, obavezne instrukcije i uputstva donosi načelnik Gradske uprave.

Rešenja donosi načelnik Gradske uprave, kao i načelnici odeljenja, kada se radi o poslovima i ovlašćenjima iz nadležnosti odeljenja.

VII JAVNOST RADA GRADSKE UPRAVE

Član 37

Gradska uprava javnost rada obezbeđuje davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, objavljivanjem informacija na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Sombora, izdavanjem službenih publikacija, kao i građanima pojedinačno, na njihov zahtev, a u skladu sa Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.

Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacije o radu Gradske uprave, odlučuje načelnik Gradske uprave ili njegov zamenik.

VIII KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 38

Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije koje vrše poverene poslove Gradske uprave.

IX RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI

Član 39

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica, mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 40

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima, do donošenja posebnog zakona.

Zvanja i zanimanja zaposlenih, uslovi za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih i postavljenih lica, utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa zakonom.

Član 41

O pravima, obavezama, ovlašćenjima i odgovornostima zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici, pod uslovima određenim zakonom.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sisitematizaciji Gradske uprave utvrđuje se broj pripravnika.

Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme.

Radi stručnog osposobljavanja pripravnici se mogu primati i u svojstvu volontera.

Član 42

Odluku o platama zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, donosi načelnik Gradske uprave.

Raspored radnog vremena utvrđuje načelnik Gradske uprave.

X SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 43

Sredstva za finansiranje rada Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada.

Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni čine prihod budžeta Grada.

Član 44

Načelnik Gradske uprave je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza Gradske uprave i obaveza prema zaposlenima u Gradskoj upravi, te korišćenje sredstava posebne namene, kao što su troškovi stručnog osposobljavanja i usaglašavanja zaposlenih, modernizacije rada Gradske uprave, troškovi postupka i drugo.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 45

Načelnici odeljenja, pomoćnici načelnika, šefovi službi, pomoćnici šefova službi i šefovi odseka u odeljenjima i službama Gradske uprave, kao i zaposleni u Gradskoj upravi, nastavljaju sa radom na dosadašnjim radnim mestima do razrešenja ili raspoređivanja po novom aktu o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave, a konačno raspoređivanje obaviće se po donošenju Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave.

Član 46

Načelnik Gradske uprave doneće Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, uz saglasnost Gradskog veća.

Načelnik Gradske uprave će u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave doneti akta kojima se regulišu plate zaposlenih u Gradskoj upravi.

U istom roku obaviće se konačno raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 47

Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o Opštinskoj upravi Opštine Sombor ("Sl. list Opštine Sombor", br. 3/2005).

Član 48

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".