ODLUKAO ODREĐIVANJU KOMUNALNIH DELATNOSTI OD LOKALNOG INTERESA I NAČINU POVERAVANJA OBAVLJANJA KOMUNALNIH DELATNOSTI("Sl. list Grada Novog Sada", br. 53/2008) |
Ovom odlukom određuju se komunalne delatnosti od lokalnog interesa, propisuju način i uslovi poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti i komunalnih poslova iz okvira tih delatnosti, određuje organ Grada Novog Sada nadležan za zaključivanje ugovora o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti, vreme na koje se zaključuje ugovor, propisuju uslovi i postupak za raskid ugovora pre isteka vremena na koje je zaključen, način kontrole obavljanja poverene komunalne delatnosti i poslova, i uređuju se druga pitanja od značaja za poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti i poslova.
II KOMUNALNE DELATNOSTI I POSLOVI
Komunalnim delatnostima od lokalnog interesa u smislu ove odluke, smatraju se:
1. uređivanje i održavanje pijaca i pružanje usluga na njima, kao i izdavanje zemljišta na pijacama za održavanje vašara,
2. održavanje javnih prostora za parkiranje,
3. sistematska deratizacija i dezinsekcija,
4. uništavanje štetnih insekata,
5. uništavanje ambrozije,
6. održavanje javnih WC-a,
7. ukrašavanje,
8. plakatiranje,
9. obeležavanje zgrada brojevima i postavljanje tabli sa nazivima ulica i trgova,
10. održavanje javnih bunara, česmi, fontana i sl,
11. održavanje vodovodne mreže,
12. održavanje urbane opreme,
13. dimničarske usluge,
14. objedinjena obrada i naplata komunalnih usluga,
15. obrada podataka u vezi sa naknadom za korišćenje građevinskog zemljišta,
16. izgradnja i održavanje Opšteg informacionog sistema Grada,
17. telekomunikacioni sistem - optička, kablovska i druga telekomunikaciona infrastruktura (izgradnja, održavanje i pružanje usluga),
18. preuzimanje, prevoz i smeštaj - čuvanje umrlog lica,
19. obeležavanje i održavanje prostora za izvođenje pasa,
20. hvatanje, zbrinjavanje i humano uništavanje pasa i mačaka lutalica i neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa javnih površina,
21. smeštaj pasa i mačaka i drugih domaćih životinja u prihvatilište i karantin,
22. kafilerija,
23. održavanje stočnih grobalja, i
24. izvođenje radova na održavanju stambenih zgrada.
Komunalni poslovi u smislu ove odluke su poslovi iz okvira komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke, koji predstavljaju zaokruženu funkcionalnu celinu.
Komunalni poslovi iz stava 1. ovog člana mogu se finansirati iz budžeta Grada Novog Sada, iz cene usluge, donacija i drugih izvora u skladu sa zakonom.
III NAČIN POVERAVANJA OBAVLJANJA KOMUNALNIH DELATNOSTI I POSLOVA
Za obavljanje komunalnih delatnosti utvrđenih Zakonom i ovom odlukom Grad Novi Sad osniva javna komunalna preduzeća (u daljem tekstu: javno preduzeće), ili njihovo obavljanje poverava drugom javnom preduzeću, privrednom društvu ili preduzetniku, po postupku i na način određen zakonom i ovom odlukom.
Obavljanje komunalne delatnosti iz člana 2. ove odluke ili pojedinih poslova iz okvira te delatnosti za čije obavljanje Grad Novi Sad nije osnovao javno preduzeće, može se poveriti i drugom javnom preduzeću, privrednom društvu ili preduzetniku na vreme do jedne godine.
Poveravanje obavljanja delatnosti iz člana 2. ove odluke drugom javnom preduzeću, privrednom društvu ili preduzetniku koji preuzima obavezu ulaganja sredstava u komunalnu delatnost ili posao iz okvira te delatnosti vrši se na period koliko može trajati povraćaj uloženih sredstava, ali ne duže od 25 godina.
Poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke i poslova iz okvira ovih delatnosti, vrši se po postupku i na način uređen propisima koji regulišu javne nabavke i ovom odlukom.
Postupak iz člana 6. ove odluke sprovodi stručno radno telo koje obrazuje i imenuje Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Javno preduzeće koje je osnovano radi obavljanja komunalne delatnosti može pojedine poslove iz okvira svoje delatnosti poveriti privrednom društvu ili preduzetniku, na način i po postupku propisanim zakonom i ovom odlukom, pod uslovom da ti poslovi nisu u funkciji ostvarivanja jedinstva tehničko - tehnološkog sistema.
Odluku o poveravanju poslova iz stava 1. ovog člana donosi Skupština Grada Novog Sada, na predlog Gradskog veća.
IV UGOVOR O POVERAVANJU OBAVLJANJA KOMUNALNIH DELATNOSTI I POSLOVA
Poveravanje obavljanja komunalne delatnosti iz člana 2. ove odluke ili pojedinih poslova iz okvira te delatnosti za čije obavljanje Grad Novi Sad nije osnovao javno preduzeće, vrši se ugovorom koji zaključuju Gradonačelnik Grada Novog Sada ili lice koje on ovlasti i drugo javno preduzeće, privredno društvo ili preduzetnik kome je povereno obavljanje komunalne delatnosti i poslova.
Ugovor iz člana 9. ove odluke sadrži bliže uslove za obavljanje komunalnih delatnosti i poslova iz okvira te delatnosti, datum i mesto zaključenja ugovora, ugovorne strane, opis poslova koji se poveravaju drugom javnom preduzeću, privrednom društvu ili preduzetniku, broj i datum ponude (obim i kvalitet komunalnih proizvoda i usluga, cene komunalnih proizvoda i usluga, garancije da će se komunalna delatnost obavljati u periodu otkaznog roka ili drugim prelaznim periodima), rok otpočinjanja obavljanja poverene komunalne delatnosti ili posla iz okvira te delatnosti, međusobna prava i obaveze ugovornih strana, uslove za raskid ugovora pre isteka roka na koji je zaključen, način rešavanja sporova, nadzor nad vršenjem radova i usluga, i dr.
Ugovor o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti i poslova iz okvira te delatnosti iz člana 9. ove odluke prestaje:
- istekom vremena na koje je zaključen,
- raskidom,
- prestankom drugog javnog preduzeća, privrednog društva ili preduzetnika kome je povereno obavljanje komunalne delatnosti i poslova iz okvira te delatnosti, i
- kada je drugom javnom preduzeću, privrednom društvu ili preduzetniku izrečena mera zabrane obavljanja komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke i poslova iz okvira te delatnosti, zbog toga što ne ispunjava uslove za obavljanje komunalne delatnosti, odnosno poslova iz okvira te delatnosti, a u roku određenom u izrečenoj meri ne ispuni te uslove.
Ugovor o poveravanju obavljanja komunalne delatnosti i poslova iz okvira te delatnosti iz člana 9. ove odluke može se raskinuti:
- ako se zbog promenjenih okolnosti, koje se nisu mogle predvideti u trenutku zaključenja ugovora, ne može ostvariti svrha ugovora,
- ako se ne preduzimaju potrebne mere za zaštitu, obezbeđenje i održavanje komunalnih objekata,
- ako drugo javno preduzeće, privredno društvo ili preduzetnik ne izvršava obaveze, ili ne obavlja komunalnu delatnost, odnosno poslove iz okvira te delatnosti, na ugovoreni način i u ugovorenom roku,
- ako drugo javno preduzeće, privredno društvo ili preduzetnik ne postupa po nalogu nadležnog organa u postupku nadzora i kontrole, i
- ako drugo javno preduzeće, privredno društvo ili preduzetnik ne preduzme naložene mere u slučaju poremećaja ili prekida u isporuci komunalnih proizvoda i pružanja komunalnih usluga u slučaju više sile ili štrajka.
Otkaz ugovora podnosi se u pisanoj formi, najkasnije u roku od mesec dana od dana nastanka uslova iz člana 12. ove odluke.
Otkazni rok ne može biti duži od šest meseci.
U slučaju raskida ugovora, drugo javno preduzeće, privredno društvo ili preduzetnik je dužan da nadoknadi nastalu štetu po propisima o odgovornosti za štetu.
U slučaju raskida ugovora pre ugovorenog roka, ugovorne strane su dužne da u otkaznom roku izvršavaju ugovorene obaveze.
Kada drugo javno preduzeće, privredno društvo ili preduzetnik ne postupi u skladu sa stavom 1. ovog člana, Gradsko veće ima pravo da privremeno angažuje drugo javno preduzeće, privredno društvo ili preduzetnika radi obavljanja komunalne delatnosti, ili poslova iz okvira te delatnosti koji su povereni ugovorom, na teret druge ugovorne strane.
Ugovor iz stava 2. ovog člana zaključuje se na period od tri meseca.
V KONTROLA OBAVLJANJA POVERENIH KOMUNALNIH DELATNOSTI I POSLOVA
Kontrolu obavljanja poverenih komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke i poslova iz okvira te delatnosti, kao i izvršavanje ugovorom preuzetih obaveza vrši Gradsko veće, odnosno organ koji ovlasti.
Drugo javno preduzeće, privredno društvo ili preduzetnik su u obavezi da Gradskom veću dostavljaju šestomesečni i godišnji izveštaj o realizaciji poverenih komunalnih delatnosti iz člana 2. ove odluke i poslova iz okvira tih delatnosti i ugovorenih obaveza, a na zahtev i češće i to u roku od osam dana od dana prijema zahteva.
Nadzor nad primenom ove odluke vrši Gradska uprava za komunalne poslove.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke, kao i inspekcijski nadzor nad obavljanjem komunalnih delatnosti i poslova iz okvira te delatnosti vrši Gradska uprava za inspekcijske poslove.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe Odluka o određivanju delatnosti koje se smatraju komunalnim delatnostima od lokalnog interesa ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 19/2003, 49/2007 i 40/2008) i Odluka o poveravanju obavljanja komunalnih delatnosti ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 14/99).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".