ODLUKAO PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2009. GODINI, SA PROGRAMOM("Sl. list Grada Novog Sada", br. 52/2008) |
Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2009. godinu (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.
Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:
R. br. |
Izvori prihoda |
u dinarima |
% udeo |
|
A. |
Sredstva iz budžeta Grada za 2009. godinu |
791.881.480,00 |
95,19 |
|
B. |
Prihodi iz dodatne aktivnosti budžetskog korisnika |
40.000.000,00 |
4,81 |
|
|
1. |
Prihodi za zajedničke troškove koji se refundiraju od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar Mihajla Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119 |
32.076.000,00 |
3,86 |
2. |
Prihodi od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti |
7.924.000,00 |
0,95 |
|
|
Ukupno sredstva: (A+B) |
831.881.480,00 |
100,00 |
Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima (za programsku tačku pod oznakom A i B):
Prog. tačka |
Pozicije rashoda po namenama |
dinara |
% udeo |
||
A. |
Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada |
791.881.480,00 |
95,19 |
||
1. |
Rashodi na izgradnji poslovnih objekata |
411.600.000,00 |
49,48 |
||
|
1.1. |
Izgradnja škole "Dr Milan Petrović" |
330.188.300,00 |
39,69 |
|
|
1.2. |
Dogradnja sprata Centra za socijalni rad |
13.440.000,00 |
1,62 |
|
|
1.3. |
Izgradnja objekta Sportskog centra "Slana bara" (III faza infrastrukturni radovi) |
17.971.700,00 |
2,16 |
|
|
1.4. |
Kulturni centar Grada Novog Sada (II faza) |
50.000.000,00 |
6,01 |
|
2. |
Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora |
53.268.000,00 |
6,40 |
||
|
2.1. |
Javni objekti od interesa lokalne samouprave |
14.168.000,00 |
1,70 |
|
|
2.2. |
Poslovni objekti - poslovni prostori |
28.800.000,00 |
3,46 |
|
|
2.3. |
Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima |
2.000.000,00 |
0,24 |
|
|
2.4. |
Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima |
3.000.000,00 |
0,36 |
|
|
2.5. |
Prenete nerealizovane obaveze iz 2008. godine |
5.300.000,00 |
0,64 |
|
3. |
Rashodi na izradi projektne dokumentacije |
10.000.000,00 |
1,20 |
||
|
3.1. |
Projektna dokumentacija za rekonstrukciju |
2.000.000,00 |
0,24 |
|
|
3.2. |
Projektna dokumentacija za izgradnju |
8.000.000,00 |
0,96 |
|
|
(Svega 1+2+3) |
474.868.000,00 |
57,08 |
||
4. |
Rashodi (izdaci) na realizaciji programa |
317.013.480,00 |
38,11 |
||
|
4.1. |
Troškovi osiguranja |
11.930.000,00 |
1,43 |
|
|
4.2. |
Porez na dobit preduzeća (akontacija) |
500.000,00 |
0,06 |
|
|
4.3. |
Porez na dodatu vrednost (PDV) |
120.960.000,00 |
14,54 |
|
|
4.4. |
Izdaci - troškovi Javnog preduzeća |
78.832.000,00 |
9,48 |
|
|
|
• |
Materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje ...) |
43.832.000,00 |
5,27 |
|
|
4.4.1. |
Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu |
6.000.000,00 |
0,72 |
|
|
4.4.2. |
Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" |
29.000.000,00 |
3,49 |
|
4.5. |
Plate za zaposlene i naknade za Upravni i Nadzorni odbor |
98.381.480,00 |
11,83 |
|
|
|
4.5.1. |
Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima u skladu sa Predlogom Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu |
90.901.250,00 |
10,93 |
|
|
4.5.2. |
Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora |
7.480.230,00 |
0,90 |
|
4.6. |
Izdaci za marketing |
3.210.000,00 |
0,39 |
|
|
4.7. |
Dotacije ostalim neprofitnim institucijama |
3.200.000,00 |
0,38 |
|
|
|
4.7.1. |
DaNS za štampanje časopisa |
1.200.000,00 |
0,14 |
|
|
4.7.2. |
Fond "Melanija Bugarinović" |
2.000.000,00 |
0,24 |
B |
Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda i sopstvenih prihoda preduzeća |
40.000.000,00 |
4,81 |
||
1. |
Izdaci za troškove platnog prometa |
346.000,00 |
0,04 |
||
2. |
Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119 |
26.430.000,00 |
3,18 |
||
3. |
Porez na dodatu vrednost |
5.300.000,00 |
0,64 |
||
4. |
Plate za zaposlene |
7.114.000,00 |
0,85 |
||
5. |
Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora |
810.000,00 |
0,10 |
||
|
Svega A+B: |
831.881.480,00 |
100,00 |
Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz programske tačke A-1.1., A-1.2., A-1.3., A-1.4. i A-3.2. ovog člana su kapitalne investicije.
Hitne intervencije koje su navedene u tački A-2.4. Programa izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2009. godini vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu, do planiranog iznosa, a o izvršenim poslovima i utrošku sredstava za iste direktor je dužan obavestiti Upravni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.
Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Javnom preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl.).
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 01.01.2009. godine.
PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2009. GODINI
Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2009. godini, ovim programom definišu se svi objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to:
|
|
planirano |
1. |
Izgradnja poslovnih objekata |
411.600.000,00 |
1.1. |
Izgradnja škole "Milan Petrović" |
330.188.300,00 |
1.2. |
Dogradnja sprata Centra za socijalni rad |
13.440.000,00 |
1.3. |
Izgradnja objekta Sportskog centra "Slana bara" |
17.971.700,00 |
1.4. |
Kulturni centar Grada Novog Sada (II faza) |
50.000.000,00 |
2. |
Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora: |
53.268.000,00 |
2.1. |
Javni objekti od interesa lokalne samouprave |
14.168.000,00 |
2.1.1. |
Petrovaradinska tvrđava |
2.000.000,00 |
2.1.2. |
Sinagoga |
1.000.000,00 |
2.1.3. |
Ostali javni objekti od interesa lokalne samouprave |
11.168.000,00 |
2.2. |
Poslovni objekti - poslovni prostori |
28.800.000,00 |
2.2.1. |
Tehničko poboljšanje funkcionisanja objekata i opreme |
15.000.000,00 |
2.2.2. |
Kralja Aleksandra 9, Pothodnik |
2.000.000,00 |
2.2.3. |
PC "Apolo", Trg slobode 3 |
2.000.000,00 |
2.2.4. |
Trg mladenaca 7 |
1.000.000,00 |
2.2.5. |
Vojvođanskih brigada broj 17 |
500.000,00 |
2.2.6. |
Dom kulture Veternik |
300.000,00 |
2.2.7. |
Narodnog fronta 53 |
2.000.000,00 |
2.2.8. |
Investiciono ulaganje u instalacije |
3.000.000,00 |
2.2.9. |
Opremanje Sportskog centra "Slana bara" i Sportske hale Futog |
3.000.000,00 |
2.3. |
Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima |
2.000.000,00 |
2.4. |
Hitne intervencije u poslovnim objektima - prostorima |
3.000.000,00 |
2.5. |
Prenete nerealizovane obaveze iz 2008. godine |
5.300.000,00 |
3. |
Rashodi na izradi projektne dokumentacije |
10.000.000,00 |
3.1. |
Projektna dokumentacija za rekonstrukciju |
2.000.000,00 |
3.2. |
Projektna dokumentacija za izgradnju |
8.000.000,00 |
|
Ukupno (2+3): |
63.268.000,00 |
|
Ukupno (1+2+3): |
474.868.000,00 |
A. Rashodi na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2009. godinu
4.1. Troškovi osiguranja |
|
Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama i opremom podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njima nastaju, osiguranje prostora i opreme će se vršiti za svakovremenu stvarnu vrednost, kao i osiguranje zaposlenih za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od |
11.930.000,00 dinara |
4.2. i 4.3. Zakonske obaveze |
|
Na ime poreskih obaveza preduzeća (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost) planiraju se sredstva u iznosu od |
121.460.000,00 dinara |
4.4. Izdaci za troškove Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu |
|
Na ime materijalnih troškova (izdataka) preduzeća (električna energija, grejanje, voda, održavanje higijene, obezbeđenje, kancelarijski materijal, veštačenje, platni promet, PTT, ugovori o delu, administrativna oprema, prevoz radnika, otpremnine prilikom odlaska radnika u penziju itd.) planski se određuje iznos sredstava od |
43.832.000,00 dinara |
U okviru ove pozicije nalaze se i planirani izdaci za reprezentaciju u iznosu od 500.000,00 dinara, a služiće za nabavku potrebnih napitaka u preduzeću, kao i za organizaciju promotivnih aktivnosti u promotivnom centru, Galeriji "Podrum", Sportskoj hali Futog i Sportskom centru "Slana bara". |
|
4.4.1. Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu |
6.000.000,00 dinara |
4.4.2. Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu |
29.000.000,00 dinara |
4.5. Plate za zaposlene i naknade za članove Upravnog i Nadzornog odbora |
|
Plate i dodaci za 58 radnika isplanirani su na nivou isplaćenih zarada za 2008. godinu uvećanih za 6,49% što je u skladu sa Predlogom Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu i iznose |
90.901.250,00 dinara |
Iznos izdataka članovima Upravnog i Nadzornog odbora Preduzeća u 2009. godini planiran je u iznosu 7.480.230,00 dinara. Članovima Upravnog i Nadzornog odbora pripada mesečna naknada za rad u Upravnom i Nadzornom odboru i to: |
|
• predsedniku Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 25% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća |
|
• članu Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 20% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća |
|
• mesečna naknada članu Upravnog i Nadzornog odbora umanjuje se za po 5%, zbog odsustvovanja sa zakazanih i održanih sednica bez prethodno pismeno obrazloženog razloga za odsustvovanje sa sednice i prihvaćenog obrazloženja od strane Upravnog i Nadzornog odbora o opravdanosti razloga za neprisustvovanje sednici. |
|
4.6. Izdaci za marketing |
|
Na ime izdataka za marketing planski se opredeljuju sredstva u iznosu od |
3.210.000,00 dinara |
Kriterijumi za korišćenje ovih sredstava su: |
|
- za oglašavanje poslovnog prostora za izdavanje u zakup 1.500.000,00 dinara |
|
- reklamne i propagandne aktivnosti za promociju promotivnog centra, PC "Apola", DK Veternik, Sportske hale u Futogu i Sportskog centra "Slana bara" 1.710.000,00 dinara. |
|
4.7. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama odnose se na sledeće: |
|
- Društvu arhitekata Novog Sada za pokriće troškova štampanja časopisa DaNS u iznosu od |
1.200.000,00 dinara |
- Fondu "Melanije Bugarinović" |
|
od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup, umanjene za porez na dodatu vrednost, i tako se prenosi u celokupnom godišnjem iznosu od |
2.000.000,00 dinara |
B. Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda i sopstvenih prihoda preduzeća
1. Planirani troškovi platnog prometa |
|
koji se finansiraju iz dodatnih prihoda iznose |
346.000,00 dinara |
2. Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119 |
|
Planirani izdaci - troškovi na ovoj poziciji odnose se na plaćanje računa za zajedničke troškove (električne energije, grejanje - hlađenje, voda, održavanje higijene i obezbeđenje) u poslovnim objektima a iznose |
26.430.000,00 dinara |
3. Porez na dodatu vrednost |
|
Porez na dodatu vrednost planiran je na osnovu ostvarenih sopstvenih prihoda u iznosu od |
5.300.000,00 dinara |
4. Plate za zaposlene |
|
Realizovaće se po osnovu prihoda od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti preduzeća u 2009. godini a na osnovu isplaćenih zarada za 2008. godinu uvećanih za 7,8% u iznosu od |
7.114.000,00 dinara |
5. Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora |
|
Realizovaće se po osnovu prihoda od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti, a prema utvrđenom kriterijumu obrazloženom pod tačkom 4.5. a na osnovu isplaćenih zarada za 2008. godinu uvećanih za 7,8% u iznosu od |
810.000,00 dinara |