ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA ZA GRAĐEVINSKO ZEMLJIŠTE I IZGRADNJU BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 20/94, 18/2000, 16/2003 i 51/2008) |
Grad Beograd osniva Javno preduzeće za uređenje, korišćenje, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta, kao dobra od opšteg interesa i izgradnju javnih objekata od značaja za grad Beograd.
Javno preduzeće posluje pod firmom: "Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda J. P." (u daljem tekstu: Direkcija).
Sedište Direkcije je u Beogradu, Ulica Njegoševa broj 84.
Direkcija ne može promeniti sedište bez saglasnosti Grada.
Direkcija za račun Grada obavlja sledeće poslove:
1. Priprema predloge programa uređivanja građevinskog zemljišta:
- vrši sve tehničke, pravne, finansijske, administrativne i druge stručne poslove za finansiranje programa i prati njegovu realizaciju u skladu sa ostvarenim prihodima,
- vrši stručne poslove na usklađivanju programa uređivanja građevinskog zemljišta sa razvojnim programima komunalne infrastrukture, u skladu sa odlukama Skupštine grada.
2. Uređuje građevinsko zemljište, odnosno obezbeđuje uređivanje građevinskog zemljišta, vrši poslove na pripremanju i komunalnom opremanju građevinskog zemljišta i to:
- pribavlja građevinsko zemljište (rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, raseljavanje i sl.),
- pribavlja i izrađuje geološke, geomehaničke, geodetske i druge podloge,
- organizuje izvođenje asanacionih, melioracionih i drugih radova i raščišćavanje zemljišta od postojećih objekata i uređaja,
- organizuje izgradnju i dogradnju komunalnih objekata i uređaja i vrši poslove stručnog nadzora.
3. Izrađuje studije i analize o ekonomskoj opravdanosti uređivanja građevinskog zemljišta za lokacije koje se daju u zakup.
4. Izrađuje potrebne predloge i elaborate za davanje građevinskog zemljišta u zakup i vrši stručne i administrativne poslove u postupku davanja zemljišta u zakup.
5. Zaključuje ugovore o zakupu i naknadi za uređivanje građevinskog zemljišta.
6. Stara se o zaštiti, racionalnom i namenskom korišćenju građevinskog zemljišta.
7. Vodi informacionu osnovu o građevinskom zemljištu.
8. Analizira i predlaže elemente za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.
9. Vrši poslove pripreme i izgradnje beogradskog metroa i svih kapitalnih objekata od značaja za Grad.
10. Za potrebe uređivanja građevinskog zemljišta, pribavljanja nepokretnosti i raspolaže istim, u skladu sa usvojenim godišnjim programom uređivanja građevinskog zemljišta i zakonskim propisima.
Poslove iz stava 1. ovog člana Direkcija obavlja za područje gradskih opština.
Pored poslova iz stava 1. ovog člana Direkcija može obavljati i druge poslove koji su u njenoj delatnosti i koji se uobičajeno vrše uz navedene delatnosti, radi potpunijeg iskorišćavanja kapaciteta, a koji se bliže utvrđuju Statutom Direkcije.
Sve nepokretnosti pribavljene u postupku uređivanja građevinskog zemljišta i izgrađeni objekti komunalne infrastrukture predstavljaju imovinu grada Beograda i u javnoj evidenciji nepokretnosti upisaće se u korist grada Beograda.
Direkcija će izgrađene objekte komunalne infrastrukture predati gradu Beogradu, koji će iste predati na korišćenje i održavanje javnim komunalnim preduzećima.
Za osnivanje, početak rada i poslovanje Direkcije sredstva se obezbeđuju iz:
- osnivačkog uloga grada Beograda u iznosu od 1.000.000 dinara;
- sredstava koja Direkcija preuzima od Gradskog društvenog fonda za građevinsko zemljište i puteve.
Za obavljanje poslova iz člana 4. ove odluke, grad obezbeđuje sredstva iz:
- naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;
- zakupnine za građevinsko zemljište;
- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta;
- posebnih izvora sredstava za izgradnju javnih objekata;
- drugih izvora u skladu sa zakonom i propisima grada.
Sredstva iz stava 1. ovog člana, grad prenosi Direkciji pod uslovima i dinamici utvrđenoj programima i propisima grada.
Direkcija može, uz saglasnost grada Beograda, sticati prihod i obavljanjem poslova za treća lica u skladu sa članom 4. stav 3. ove odluke.
Za namene iz stava 1. ovog člana Direkcija može, uz saglasnost grada Beograda, koristiti i druga sredstva koja ostvari u obavljanju svoje delatnosti.
O sredstvima iz st. 3. i 4. ovog člana Direkcija je obavezna da vodi posebnu knjigovodstvenu evidenciju.
Odluku o raspodeli dobiti utvrđene po Završnom računu Direkcije, donosi Upravni odbor Direkcije uz saglasnost nadležnog organa grada Beograda.
Direkcija može ostvariti dobit samo poslovanjem sa trećim licima i ista se raspoređuje za kapital, proširenje materijalne osnove preduzeća i druge namene.
Način unutrašnjeg organizovanja i vršenja delatnosti Direkcije bliže se utvrđuju Statutom.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa nadležni organ grada Beograda:
1. daje saglasnost na:
- Statut i promene Statuta Direkcije;
- statusne promene Direkcije;
- promenu poslovnog imena i sedišta Direkcije;
- kriterijume o raspodeli dobiti Direkcije;
- raspolaganje imovinom Direkcije veće vrednosti;
- godišnji program poslovanja i finansijski plan Direkcije;
2. imenuje i razrešava direktora Direkcije, predsednika, zamenika predsednika i članove Upravnog i Nadzornog odbora Direkcije;
3. vrši nadzor nad radom Direkcije;
4. ostvaruje i druga prava u skladu sa zakonom.
Organi Direkcije su: Upravni odbor, direktor i nadzorni odbor, koji se imenuju na period od 4 godine.
Upravni odbor je organ upravljanja Direkcije i ima predsednika i 14 članova, od kojih su 12 predstavnici grada Beograda, a tri člana su predstavnici zaposlenih u Direkciji koji se predlažu na način utvrđen Statutom Direkcije.
Predsednika, zamenika i članove Upravnog odbora Direkcije, imenuje i razrešava Skupština grada Beograda.
Upravni odbor vrši poslove i zadatke utvrđene zakonom i Statutom Direkcije.
Direktora Direkcije imenuje i razrešava Skupština grada Beograda.
Direktor Direkcije predstavlja i zastupa Direkciju i vrši poslove utvrđene zakonom i Statutom Direkcije.
Do imenovanja direktora Direkcije Skupština grada Beograda može imenovati vršioca dužnosti direktora Direkcije, koji može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Nadzorni odbor Direkcije ima predsednika i četiri člana, od kojih su četiri predstavnici grada Beograda, a 1 član je predstavnik zaposlenih u Direkciji koji se predlaže na način utvrđen Statutom Direkcije.
Nadzorni odbor imenuje Skupština grada Beograda.
Nadzorni odbor Direkcije nadzire poslovanje Direkcije; pregleda godišnji izveštaj, Završni račun i predlog za raspodelu dobiti i vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Direkcije.
Statut Direkcije donosi Upravni odbor Direkcije uz saglasnost Skupštine grada Beograda.
Direkcija organizuje i sprovodi zaštitu životne sredine u skladu sa važećim propisima.
Za vršioca dužnosti direktora Direkcije imenuje se Miloje Radovanović.
Direkcija počinje sa radom 1. januara 1995. godine.
Danom početka rada Direkcije prestaje sa radom Gradski društveni fond za građevinsko zemljište i puteve.
Sredstva, prava i obaveze Fonda prelaze na Direkciju.
Gradski društveni fond za građevinsko zemljište i puteve je obavezan da sačini bilans sredstava, imovine, prava i obaveza, kao i dokumentacije koje prenosi na Direkciju.
Danom početka rada Direkcija preuzima od Gradskog društvenog fonda za građevinsko zemljište i puteve imovinu, prava i obaveze, shodno delatnostima utvrđenim u članu 4. ove odluke, kao i zaposlene radnike.
Upravni odbor doneće statut u roku od 15 dana od dana imenovanja Upravnog odbora.
Upravni odbor imenovaće direktora Direkcije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu statuta Direkcije.
Ovu odluku objaviti u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 51/2008)
Član 10
Direkcija će uskladiti svoje akte i organizaciju sa odredbama ove odluke najkasnije do 31. decembra 2008. godine.
Direkcija preuzima poslove uređivanja, korišćenja, unapređivanja i zaštite građevinskog zemljišta, prava, obaveze, sredstva i imovinu stečenu obavljanjem ovih poslova od postojećih javnih preduzeća, koja te poslove obavljaju na dan stupanja na snagu ove odluke na području gradskih opština Barajevo, Grocka, Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac, Sopot i Surčin, najkasnije do 31. decembra 2008. godine.
Način i dinamika preuzimanja poslova, nezavršenih predmeta, arhive i zaposlenih, koji na dan stupanja na snagu ove odluke obavljaju poslove uređivanja građevinskog zemljišta, utvrdiće se posebnim sporazumima koje će zaključiti Direkcija sa javnim preduzećima osnovanim od strane opština iz stava 2. ovog člana, najkasnije do 15. decembra 2008. godine.
Član 11
Direkcija počinje 1. januara 2009. godine da vrši poslove u skladu sa ovom odlukom.
Član 12
Ovu odluku objaviti u "Službenom listu grada Beograda".