ODLUKA

O LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list opštine Subotica", br. 39/2007 i "Sl. list grada Subotice", br. 34/2008)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: takse) u Gradu Subotici (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi Grada izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti, plaćaju se takse po odredbama ove Odluke i u iznosima propisanim Tarifom lokalnih administrativnih taksi, koja je sastavni deo ove Odluke (u daljem tekstu: Tarifa).

II OBVEZNIK TAKSE

Član 3

Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) jeste podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće, odnosno lice kome se izdaju spisi, odnosno u čijem interesu se vrše radnje propisane Tarifom.

Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.

Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana, za koji se plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.

III NASTANAK TAKSENE OBAVEZE

Član 4

Ako Tarifom nije drugačije propisano, taksena obaveza nastaje:

1) za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;

2) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje;

3) za radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.

Član 5

Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom Odlukom nije drugačije propisano.

Član 6

Ako u postupku jedan ili više obveznika podnesu više zahteva koji imaju isti pravni osnov, a donosi se jedno rešenje, taksa se plaća za svaki pojedinačni zahtev, ako Tarifom nije drugačije određeno.

IV NAČIN PLAĆANJA TAKSE

Član 7

Taksa se plaća u novcu.

Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.

Član 8

Taksa se plaća u propisanom iznosu.

Član 9

U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, označava sa da je taksa plaćena, iznos takse koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena.

Član 10

Ako obveznik koji je dužan da plati taksu, neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva ili podneska zatražiće od obveznika da plati propisanu taksu u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva ili podneska i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse, o čemu se na podnetom zahtevu, odnosno podnesku sačinjava zabeleška.

Ako netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak, odnosno drugi spis stigne poštom, odgovorno lice organa nadležnog za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku pozvaće obveznika pismenom opomenom da, u roku od deset dana od dana prijema opomene, plati propisanu taksu i taksu za opomenu i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse.

Ako obveznik uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana, smatra se da je zahtev, odnosno podnesak od početka uredno taksiran.

Ako obveznik ne uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana naplata takse i opomene iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.

Član 11

Taksa se uplaćuje na propisani uplatni račun lokalnih javnih prihoda.

V OSLOBOĐENJA OD PLAĆANJA TAKSE

Član 12

Oslobađaju se plaćanja takse:

1) organi i organizacije Republike Srbije, Autonomne Pokrajine Vojvodine i Grada Subotice;

2) organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;

3) ustanove osnovane od strane Republike Srbije, Autonomne Pokrajine Vojvodine i Grada Subotice;

4) Crveni krst Srbije;

5) diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti.

Član 13

Ne plaća se taksa za:

1) spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;

2) spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;

3) spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;

4) prijave i priloge uz njih za utvrđivanje lokalnih javnih prihoda, spise i radnje u postupku za utvrđivanje smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja, kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobođenja kod plaćanja lokalnih javnih prihoda;

5) podneske upućene organima za predstavke i pritužbe.

Član 14

Ako je postupak pokrenut na zahtev više obveznika, od kojih su neki oslobođeni plaćanja takse, taksu u tom postupku plaća obveznik koji nije oslobođen plaćanja takse.

Član 15

U rešenju, ispravi, dokumentu ili pismenom, koji se izdaje bez plaćanja takse, mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobođenja od plaćanja takse.

VI POSEBNE ODREDBE

Član 16

Visinu naknade stvarnih troškova izrade Urbanističkih uslova i ugrađivanja uslova za komunalnu infrastrukturu i drugih propisanih uslova u urbanističke uslove (kao sastavnih delova Akta o urbanističkim uslovima), odnosno troškova izrade Izvoda iz plana, rešenjem utvrđuje Gradonačelnik.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 17

Za spise i radnje u upravnim stvarima i za druge spise i radnje organa za taksene obaveze koje su nastale, a nisu plaćene do dana stupanja na snagu ove Odluke, taksa se plaća u skladu sa odlukom koja je bila na snazi u vreme nastanka taksene obaveze, ako je to povoljnije za obveznika.

Član 18

Predsednik opštine će Rešenje iz člana 16. ove Odluke doneti u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Do stupanja na snagu Rešenja iz stava 1. ovog člana primenjivaće se Rešenje o utvrđivanju Tarife za izdavanje akta o urbanističkim uslovima, odnosno izvoda iz urbanističkog plana ("Službeni list Opštine Subotica", br. 37/2003 i 39/2003).

Član 19

Danom početka primene ove Odluke prestaje da važi Odluka o opštinskim administrativnim taksama ("Službeni list Opštine Subotica", br. 36/02, 22/03 i 31/05) i Odluka o naknadama za usluge koje vrši Opštinska uprava Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 22/03, 63/03, 19/04, 27/05 i 5/06).

Član 20

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Opštine Subotica", a primenjuje se počev od 1. januara 2008. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o lokalnim administrativnim taksama

("Sl. list grada Subotice", br. 34/2008)

Član 6

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Subotice", a primenjuje se počev od 1. januara 2009. godine.

 

TARIFA
LOKALNIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI

 

Tarifni brojevi

Iznos takse u dinarima

Tarifni broj 1.

1. Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako ovom Tarifom nije drugačije određeno

37,00

2. Za sastavljanje molbi, zahteva, izjava, punomoći, predloga, prijava i drugih podnesaka (obrazaca i slično), ako ovom Tarifom nije drugačije propisano

101,00

3. Za popunjavanje obrazaca za inostranstvo (višejezičnih, garantna pisma, vize), ugovora o kupoprodaji motornih vozila i drugih obrazaca, po zahtevu stranke

62,00

Tarifni broj 2.

1. Po uvidu u arhivirane predmete

76,00

2. Za izdavanje overene fotokopije etažnog plana iz arhiviranog predmeta

679,00

3. Za izdavanje overene fotokopije projektnotehničke dokumentacije iz arhiviranog predmeta

2.737,00

4. Za izdavanje overene fotokopije ostalih akata iz arhiviranog predmeta

109,00

Tarifni broj 3.

1. Za sva rešenja i zaključke koje donosi Gradska uprava, ako ovom Tarifom nije drugačije propisano

313,00

2. Za izdavanje uverenja i potvrda po članu 161. i 162. Zakona o opštem upravnom postupku

150,00

3. Za žalbe protiv rešenja koja donose gradski organi, u izvornom delokrugu, ako ovom Tarifom nije drugačije određeno

109,00

Tarifni broj 4.

1. Za sačinjavanje prepisa isprave po zahtevu stranke

 

- po jednoj stranici

101,00

- za svaku narednu stranu

25,00

2. Za ustupanje podataka iz evidencije koje vodi Gradska uprava - na magnetnom mediju - po podatku

0,62

- u štampanom obliku - po podatku

0,88

3. Za izlazak na teren radi overe potpisa ili autentičnosti rukopisa

251,00

Tarifni broj 5.

1. Za overu urbanističkog projekta parcelacije, prema broju parcela koje se spajaju odnosno koje se obrazuju po parceli

1.500,00

2. Za overu urbanističkog projekta sa urbanističko-arhitektonskim rešenjem planirane izgradnje gde su planirani:

 

1) stambeni objekti do 200 m2 bruto površine.

1.379,00

2) stambeni objekti bruto površine preko 200 m2, za svakih narednih 150 m2 bruto površine po

1.003,00

3) stambeno-poslovni i poslovni objekti do 500 m2 bruto površine

2.006,00

4) stambeno-poslovni i poslovni objekti bruto površine preko 500 m2 za svakih narednih 300 m2 bruto površine po

1.505,00

5) ostali objekti

1.680,00

Tarifni broj 6.

1. Za davanje tehničke informacije o mogućnostima (uslovima) izgradnje objekta

438,00

2. Za izdavanje Akta o urbanističkim uslovima odnosno izvoda iz urbanističkog plana i to:

 

1) za poslovni objekat

1.642,00

2) za individualni stambeni objekat

876,00

3) za stambeni i stambeno-poslovni objekat sa više od 4 stana

2.737,00

4) za objekat u funkciji poljoprivredne proizvodnje

1.095,00

5) ostali nepomenuti objekti

876,00

3. Za izdavanje potvrde o usklađenosti idejnog projekta sa izvodom iz plana odnosno sa Aktom o urbanističkim uslovima

438,00

Tarifni broj 7.

Za akta po kojima se odlučuje o zahtevu za:

 

1. Zauzimanje javne površine radi držanja građevinskog materijala

251,00

2. Odobrenje za raskopavanje javne površine

251,00

3. Izdavanje odobrenja za vađenje i kresanje stabala

163,00

4. Izdavanje odobrenja za ulazak u pešačku zonu

1.880,00

Tarifni broj 8.

1. Za izlazak na lice mesta komisije ili drugog nadležnog organa odnosno ovlašćenog komunalnog inspektora Gradske uprave po zahtevu stranke, na području Grada

502,00

Tarifni broj 9.

1. Za donošenje akata kojima se utvrđuju vodoprivredni i drugi uslovi i daje vodoprivredna i druga saglasnost

502,00

2. Za donošenje akta o regulisanju obaveze zbog promena namene poljoprivrednog zemljišta

690,00

3. Za izdavanje uverenja o zdravstvenom stanju stoke

50,00

Tarifni broj 10.

Za donošenje akata:

 

1. Za izdavanje rešenja o kategorizaciji kuća za odmor, stana i soba za iznajmljivanje

766,00

Tarifni broj 11.

1. Za overu ugovora za obavljanje poslova van prostorije poslodavca

101,00

2. Za overu ugovora za obavljanje poslova kućnog

 

- pomoćnog osoblja

101,00

3. Za izdavanje radne knjižice, promene u radnoj knjižici ili upis školske spreme u radnu knjižicu

88,00

Tarifni broj 12.

1. Za izlazak van službenih prostorija:

 

- radi zaključivanja braka od strane matičara

16.801,00

- radi zaključivanja braka od strane matičara, u slučaju kada se radi o starijim ili bolesnim licima

175,00

Tarifni broj 13.

1. Za overu reda vožnje u linijskom saobraćaju (u lokalnom saobraćaju)

313,00

2. Za tehnički pregled vozila

2.632,00

3. Za izdavanje uverenja o polaganju ispita iz poznavanja grada

1.693,00

Tarifni broj 14.

1. Za zahtev u vezi sa promenama ugovora o zakupu poslovnih prostorija (npr. ortakluk, promena zakupca, produženja ugovora o zakupu itd.)

338,00

2. Za zahtev za prenos stanarskog prava i proširenje stambenog prostora

338,00

3. Za sastavljanje ugovora o otkupu stana i sačinjavanje aneksa ugovora o otkupu stana

338,00

4. Za izdavanje saglasnosti na izvođenje radova na nekretnini u državnoj svojini na kojoj je nosilac prava korišćenja Grad

338,00

5. Za izdavanje saglasnosti na ulaganje u poslovni prostor i izdavanje saglasnosti na promenu namene poslovnog prostora

502,00

6. Zahtev za otkaz ugovora o zakupu poslovnog prostora

502,00

7. Za prijavu na konkurs za učešće na javnom nadmetanju za davanje u zakup poslovnog prostora

1.095,00

8. Za uvođenje u posed poslovnog prostora (po zahtevu stranke)

547,00

9. Za rešenje o iseljenju lica koje bez pravnog osnova koristi stan ili zajedničku prostoriju

438,00.