PRAVILNIKO POSTUPKU PRIPREME, IZRADE I DOSTAVE MATERIJALA("Sl. list grada Niša", 125/2008) |
Ovim pravilnikom se uređuje postupak izrade, oblik i sadržina akta, način dostavljanja i druga pitanja koja se odnose na dostavljanje materijala Gradskom veću (u daljem tekstu: Veće), od strane:
- uprava i službi Grada, gradskih opština, javnih preduzeća i ustanova i drugih subjekata čiji je osnivač Grad,
- građana, udruženja građana, humanitarnih i nevladinih organizacija i drugih pravnih lica.
Pravilnikom se uređuje i postupanje Veća kada dostavlja akte i materijale subjektima iz stava 1. ovog člana.
Dostava materijala radi razmatranja i odlučivanja na sednicama Veća i utvrđivanja predloga odluka i drugih akata koje donosi Skupština Grada, vrši se u elektronskom obliku, na zvaničnu internet adresu Gradskog veća Grada Niša: GPGV@gu.ni.rs
Materijal iz stava 1. ovog člana, dostavljen u elektronskom obliku, predstavlja elektronski dokument, u smislu ovog pravilnika.
Materijal prosleđen u elektronskom obliku, dostavlja se obavezno Službi za poslove Gradskog veća (u daljem tekstu: Služba) i u pisanom obliku, zaveden, potpisan i overen od strane ovlašćenog lica, u skladu sa važećim propisima, u dva primerka, formata A4, najkasnije u roku od 24 sata od dostavljanja elektronskog dokumenta.
Izuzetno, materijal za Veće može se dostaviti samo u pisanom obliku:
- ako je neophodna hitna dostava materijala, a iz objektivnih razloga nije moguće izvršiti dostavu u elektronskom obliku,
- ukoliko je materijal dostupan jedino u pisanom obliku i nije ga moguće prevesti u elektronski oblik.
Veće može izuzetno dostaviti materijal samo u pisanom obliku:
- kada se dostava vrši subjektima koji nisu u mogućnosti da prime materijal elektronskim putem,
- kada za to postoje naročito opravdani razlozi, o čemu odlučuje Sekretar Veća.
Materijali u smislu ovog pravilnika su predlozi i nacrti opštih i pojedinačnih akata, opšti i pojedinačni akti, informacije, analize, izveštaji, projekti i druga akta.
Lica koja rukovode subjektima koji vrše dostavu materijala za Veće, dostavljaju podatke i e-mail adrese zaposlenih koji su ovlašćeni za kontakt, prijem, dostavu i čuvanje elektronskih dokumenata.
Samo se materijali dostavljeni sa e-mail adresa ovlašćenih lica smatraju validnim.
Dostavu materijala radi razmatranja i odlučivanja na sednicama Veća gradske opštine, javna preduzeća i ustanove i drugi subjekti čiji je osnivač Grad, vrše preko resornih uprava i službi Grada.
II PREDLAGANJE I DOSTAVLJANJE MATERIJALA VEĆU
Materijale koji se dostavljaju Veću pripremaju uprave, odnosno službe Grada kao obrađivači akata (u daljem tekstu: obrađivači).
O materijalima pristiglim na adresu Veća Služba obaveštava predsednika Veća.
Materijale koji se dostave Veću, a nisu iz njegove nadležnosti, Služba će, u skladu sa zakonom, proslediti nadležnim subjektima, odnosno obrađivačima, i o tome obavestiti podnosioca akta i predsednika Veća.
Inicijative i predloge Gradonačelnik, Zamenik gradonačelnika, članovi Veća, javna preduzeća, ustanove, organizacije i drugi subjekti, dostavljaju obrađivaču, koji je dužan da ukoliko ih prihvati, pripremi i predloži Veću.
Ukoliko obrađivač ne prihvati predloge i inicijative subjekata iz stava 1. ovog člana, o razlozima neprihvatanja obavestiće podnosioca i predsednika Veća.
III OBLIK I SADRŽINA MATERIJALA ZA VEĆE
Materijal koji obrađivač dostavlja Veću, mora biti izrađen u obliku u kome akt donosi nadležni organ.
Odluke i ostale akte koje Veće predlaže Skupštini Grada, obrađivač priprema u obliku nacrta akta.
Veće prihvata nacrt akta tako što rešenjem utvrđuje predlog akta, koji upućuje Skupštini Grada na donošenje.
Obrađivač priprema opšte akte, rešenja i druge pojedinačne akte koje donosi Veće.
Analize, izveštaje, informacije za razmatranje na sednici Veća, obrađivač dostavlja sa predlogom zaključka u formi u kojoj ga donosi Veće.
Predlog, odnosno nacrt opšteg akta koji obrađivač dostavlja Veću, sadrži pravne odredbe i obrazloženje koje sadrži: pravni osnov, razloge za donošenje akta, objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja i procenu potrebnih finansijskih sredstava za sprovođenje akta.
Ukoliko se predlaže izmena i dopuna akta, predlog, odnosno nacrt akta mora da sadrži i pregled odredbi važećeg akta koji se menja, odnosno dopunjuje.
Predlog, odnosno nacrt pojedinačnog akta po pravilu mora da sadrži pravni osnov, izreku i obrazloženje.
Analize, izveštaji i informacije po pravilu treba da sadrže ocenu stanja i predlog mera sa rokovima i nosiocima zadataka.
Ukoliko je za donošenje akta zakonom, Statutom Grada ili drugim propisom Grada propisano održavanje javne rasprave, Veće povodom nacrta akta utvrđuje način i rok sprovođenja javne rasprave i određuje resornu upravu, odnosno službu koja će sprovesti javnu raspravu i podneti Veću izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi sa stručnim mišljenjem o pristiglim predlozima, primedbama i sugestijama.
U slučaju da je zakonom, Statutom Grada ili drugim propisom utvrđeno da se akt donosi uz mišljenje gradske opštine, republičkog ili drugog organa, obrađivač je dužan da pribavi i navedena mišljenja, pre dostave materijala Veću.
Obrađivač uz materijal dostavlja i propratni akt koji sadrži:
- napomenu da li se materijal dostavlja radi informisanja ili razmatranja i odlučivanja na sednici Veća,
- ime izvestioca koji će na sednici Veća dati bliža objašnjenja i tumačenja u vezi sa dostavljenim materijalom,
- propise koji predstavljaju osnov za donošenje akta.
Propratni akt potpisuje ovlašćeno lice čime se potvrđuje da je akt koji je dostavljen sačinjen na osnovu zakonskih propisa i ovog pravilnika.
Obrađivač je dužan da pre dostavljanja nacrta opštih akata Veću, pribavi i mišljenje službe nadležne za poslove preventivne kontrole zakonitosti i međusobne usklađenosti gradskih propisa.
Ukoliko služba iz stava 1. ovog člana utvrdi da dostavljeni akt nije u skladu sa važećim propisima, u mišljenju će formulisati predloge za pravnu ili tehničku korekciju odredaba članova teksta, odnosno izmene ili dopune radne verzije teksta, sa navođenjem pravnog osnova za njegovo usaglašavanje.
Služba nadležna za poslove preventivne kontrole zakonitosti i međusobne usklađenosti gradskih propisa, treba da ukaže u svom mišljenju da li dostavljeni akt zahteva donošenje, izmenu ili dopunu drugog propisa ili akta i u kom delu.
Obrađivač je dužan da dostavi i mišljenje uprave nadležne za poslove finansija, ukoliko je za realizaciju predloženog akta potrebno obezbeđivanje i korišćenje finansijskih sredstava iz budžeta Grada.
Mišljenje uprave nadležne za poslove finansija treba da sadrži iznos i poziciju u budžetu Grada sa koje će se sredstva obezbediti za određenu namenu.
Ukoliko se aktom stvaraju ugovorne obaveze Grada, radi zaštite imovinskih prava i interesa Grada, obavezno se pribavlja mišljenje Gradskog javnog pravobranilaštva.
Ukoliko je u izradi akta učestvovalo više subjekata, obrađivač koji je nosilac aktivnosti na izradi akta, u skladu sa nadležnostima utvrđenim propisima Grada, dostavlja i mišljenja tih subjekata u slučaju njihove neusaglašenosti.
Uprave i službe Grada i Gradsko javno pravobranilaštvo dužni su da zatraženo mišljenje daju najkasnije u roku od pet radnih dana.
Rok iz prethodnog stava počinje da teče od dana prijema zahteva za davanje mišljenja ili saglasnosti, odnosno narednog radnog dana ako je zahtev dostavljen posle 12,00 sati.
Kada za razmatranje pojedinih akata postoji neodložna potreba, ili da bi se izbegle štetne posledice koje mogu nastati po interese Grada i građana, uprave i službe Grada i Gradsko javno pravobranilaštvo su dužni da daju mišljenje o aktu istog dana kada su primili zahtev.
Materijal koji je dostavljen na mišljenje sa rokovima iz stava 1. ovog člana, mora imati naznaku "hitno" kao i obrazloženje o razlozima hitnosti za davanje mišljenja.
Ukoliko obrađivač ne prihvati data mišljenja uprava i službi Grada i Gradskog javnog pravobranilaštva dužan je da Službi, uz mišljenje, dostavi i razloge o neprihvatanju mišljenja.
Ukoliko materijal nije pripremljen u skladu sa ovim pravilnikom, sekretar Veća će odrediti primereni rok u kome je obrađivač dužan da uskladi materijal.
Ukoliko obrađivač ne uskladi materijal u određenom roku, sekretar Veća će o tome obavestiti predsednika Veća.
Ukoliko Veće ulaže amandman na predlog akta koji je uputilo Skupštini Grada, obrađivač tog akta je dužan da za potrebe Veća pripremi predlog amandmana.
Kada se Veće izjašnjava o amandmanu koji su podneli drugi predlagači na predlog akta Veća, obrađivač tog akta je dužan da za potrebe Veća pripremi mišljenje sa obrazloženjem o odbijanju ili prihvatanju amandmana.
Uprave i službe Grada, gradske opštine, preduzeća, ustanove i drugi subjekti čiji je osnivač Grad, obavezni su da sarađuju sa Većem u pripremi odgovora na odbornička pitanja koja su iz nadležnosti Veća, dostavljanjem podataka, informacija i predloga.
Organi i službe Grada, gradske opštine, preduzeća i ustanove i drugi subjekti čiji je osnivač Grad dužni su da u roku od 30 dana organizuju rad na dostavi materijala Veću, u skladu sa ovim pravilnikom.
Izradu programa i održavanje sistema kojim se podržava komunikacija putem elektronskih dokumenata vrši služba nadležna za poslove informatičko - komunikacionih tehnologija.
Lica koja rukovode upravama i službama Grada odrediće lica ovlašćena za kontakt, prijem, dostavu i čuvanje materijala na način propisan ovim pravilnikom, i o tome obavestiti Veće, u roku od 7 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Lica koja rukovode upravama i službama Grada u obavezi su da u saradnji sa službom nadležnom za poslove informatičko - komunikacionih tehnologija organizuju edukaciju lica ovlašćenih za kontakt, prijem, dostavu i čuvanje materijala.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".