ODLUKAO JAVNOM VODOVODU I KANALIZACIJI GRADA ČAČKA("Sl. list grada Čačka", br. 13/2008) |
Ovom Odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja poslova u vršenju komunalnih delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda na području grada Čačka i naseljenih mesta priključenih na gradsku vodovodnu i kanalizacionu mrežu, kao i uslovi i način korišćenja i održavanja javnog gradskog vodovoda i kanalizacije, a naročito:
1. opšte odredbe o obavljanju navedene komunalne delatnosti;
2. način i uslovi priključenja na vodovodnu i kanalizacionu mrežu;
3. prava i obaveze davaoca i korisnika usluga;
4. način naplate cene vode i kanalizacije;
5. način postupanja u slučaju prekida u proizvodnji i isporuci vode i opšte nestašice vode;
6. uslovi i način predaje na upravljanje i korišćenje objekata vodovoda i kanalizacije;
7. potrebna oprema i sredstva za obavljanje komunalne delatnosti;
8. održavanje objekata za odvođenje atmosferskih voda;
9. kaznene odredbe;
10. završne odredbe.
Obavljanje delatnosti iz člana 1. ove Odluke obavlja Javno komunalno preduzeće za vodovod i kanalizaciju "Vodovod" Čačak (u daljem tekstu: davalac usluga), osim delatnosti prečišćavanja i odvođenja atmosferskih voda koju obavlja JP "Gradac" Čačak.
Korisnik usluga u smislu ove Odluke je pravno ili fizičko lice čiji su objekat, uređaji, postrojenja i instalacije priključeni na vodovodnu i kanalizacionu mrežu davaoca usluga i koriste vodu i kanalizaciju na način i pod uslovima iz ove Odluke (u daljem tekstu: korisnik).
Objektima i uređajima vodovoda smatraju se: bunari, crpne stanice sa uređajima, postrojenja za prečišćavanje vode, rezervoari i razvodna mreža sa priključcima zaključno sa vodomerom.
Unutrašnju vodovodnu mrežu čine vodovodni šaht, vodovodne instalacije i objekti iza vodomera.
Unutrašnju vodovodnu mrežu održava korisnik.
Uređaje i objekte za obezbeđenje pritiska (hidrofor, regulator pritiska i dr.) korisnik ugrađuje isključivo prema tehničkim uslovima i uz saglasnost koje određuje i daje davalac usluga.
Uređaji i objekti iz prethodnog stava su deo kućnih vodovodnih instalacija korisnika vode, bez obzira na mesto na kojem su ugrađeni i održavaju ih korisnici.
Pod kanalizacijom u smislu ove Odluke, smatra se postrojenje za prepumpavanje sa pratećim objektima i instalacijama i ulična kanalizaciona mreža do prvog revizionog šahta.
Pod unutrašnjom kanalizacijom podrazumeva se revizioni šaht i kanalizaciona mreža sa sanitarnim uređajima i objektima u revizionom šahtu i iza prvog revizionog šahta.
Unutrašnju kanalizacionu mrežu održava korisnik.
Pod priključkom vodovoda podrazumeva se rastojanje od spoja na ulici do vodomera, zaključno sa vodomerom.
Pod priključkom kanalizacije podrazumeva se rastojanje od spoja na ulici do prvog revizionog šahta.
II NAČIN I USLOVI PRIKLJUČENJA NA VODOVODNU I KANALIZACIONU MREŽU
Korisnik se priključuje na mrežu vodovoda i kanalizacije na osnovu rešenja o odobrenju koje izdaje davalac usluga.
Rešenjem se određuje karakter priključka (trajni, privremeni ili priključak na određeno vreme) i određuju tehnički i drugi uslovi priključenja.
Davalac usluga donosi svoje rešenje najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva, primenjujući odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
Uslovi za priključenje na vodovodnu mrežu sadrže:
- mesto i način priključenja;
- prečnik i kvalitet priključne cevi;
- tip i kapacitet mernog instrumenta;
- položaj, dimenzije i način obrade vodovodnog šahta radi zaštite vodopropustljivosti iste;
- tip poklopca na šahti;
- zabranu povezivanja instalacija koje se snabdevaju vodom iz drugih izvora sa instalacijama preko koje se koristi voda iz javnog vodovoda.
Uslovi za priključenje na kanalizacionu mrežu sadrže:
- mesto, način i kotu priključenja;
- prečnik i kvalitet priključne cevi;
- položaj, dimenzije i način obrade prvog revizionog šahta radi zaštite od vodopropustljivosti iste;
- tip poklopaca na šahti.
Radi dobijanja odobrenja za priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu uz zahtev za priključenje se podnosi:
- odobrenje za gradnju objekta, projekat i prijava početka radova;
- kopija plana katastarske parcele;
- dokaz o pravu svojine, odnosno prava korišćenja zemljišta na kome se gradi objekat;
- potvrda Mesne zajednice o izmirenim obavezama u finansiranju izgradnje dela vodovodne odnosno kanalizacione mreže, ukoliko je mreža građena u organizaciji Mesne zajednice;
- dokaz o pokrenutom postupku za izdavanje odobrenja za izgradnju objekta, za dobijanje privremenog priključka.
Priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu izvodi isključivo davalac usluga u skladu sa ugovorom zaključenim sa korisnikom, nakon izvršene uplate za priključak od strane korisnika.
Zabranjeno je neovlašćeno izvođenje priključaka na vodovodnu i kanalizacionu mrežu ili izvođenje bilo kakvih radova na razvodnoj mreži vodovoda ili kanalizacije i na priključcima do mesta koje održava davalac usluge.
Objekat korisnika koji se spaja sa vodovodnom ili kanalizacionom mrežom, mora imati direktan spoj upravno i neposredno sa razvodnom vodovodnom ili kanalizacionom mrežom.
Izuzetno, može se odobriti priključak na određeno vreme, koji nije direktno povezan sa razvodnom mrežom, a do momenta dok se ne steknu uslovi za direktno povezivanje na mrežu (gradilišta, privremeni objekti, kiosci, montažni objekti i sl.).
Ukoliko ne postoje ili su znatno otežani uslovi za direktno povezivanje, davalac usluga može iz razloga celishodnosti, odobriti i izvesti priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu do vodomera odnosno prvog revizionog šahta drugog korisnika.
Priključak na određeno vreme, odnosno pravo na njega se gasi kada se steknu uslovi za direktno priključenje korisnika na mrežu.
Troškovi isključenja priključka iz prethodnog stava i troškovi direktnog priključenja na mrežu padaju na teret korisnika usluga.
Davalac usluga ne može izdati odobrenje za priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu za objekte koji su izgrađeni bez odobrenja nadležnog organa uprave.
Izuzetno, ukoliko postoje tehničke mogućnosti, u slučajevima propisanim Zakonom, može se odobriti privremeni priključak za objekte izgrađene bez odobrenja za izgradnju.
Dokaz o pokrenutom postupku za pribavljanje odobrenja za izgradnju izdaje Gradska uprava za urbanizam.
Prilikom isključenja privremenog priključka radi trajnog priključenja na mrežu korisnik je dužan da davaocu usluga plati:
- troškove isključenja privremenog priključka;
- troškove izgradnje i prevezivanja trajnog priključka;
- učešće u finansiranju izgradnje primarne mreže.
Zabranjeno je izvođenje fizičke veze vodovodne mreže i mreže sa drugog izvorišta vode.
Ukoliko se u toku korišćenja vode utvrdi fizička veza vodovodne mreže sa mrežom sopstvenog izvora korisnika, komunalni inspektor doneće rešenje o zabrani korišćenja vodovoda ili kanalizacije sa nalogom davaocu usluga da korisnika isključi, po izvršnosti rešenja.
Troškove isključenja snosi korisnik.
Korisnik je dužan da izvrši razdvajanje dvojne mreže o svom trošku.
Ponovno priključenje na vodovodnu mrežu izvešće davalac usluga, nakon razdvajanja dvojne mreže, a o trošku korisnika.
Ukoliko je priključenje na vodovodnu ili kanalizacionu mrežu izvršeno bez odobrenja davaoca usluga, komunalni inspektor doneće rešenje o zabrani korišćenja vodovodne ili kanalizacione mreže, sa nalogom davaocu usluga da takvog korisnika isključi sa mreže po izvršnosti rešenja.
Troškovi isključenja, padaju na teret korisnika neovlašćenog priključka.
Korisniku koji je koristio septičku jamu, po odobrenju priključka na kanalizacionu mrežu, dužan je da istu isprazni, dezinfikuje, zatrpa i o tome obavesti davaoca usluga, uz podnošenje zapisnika komunalnog inspektora o urađenim radnjama na saniranju septičke jame.
III PRAVA I OBAVEZE DAVAOCA I KORISNIKA USLUGA
a) Održavanje mreže i objekata
Održavanje vodovodne mreže do vodomera, zaključno sa vodomerom i kanalizacione mreže do prvog revizionog šahta, vrši davalac usluga.
Davalac usluga se stara o održavanju i ispravnosti vodomera na način i pod uslovima propisanim Zakonom.
Troškovi održavanja vodovodne mreže do vodomera i kanalizacione mreže do prvog revizionog šahta korisnika i redovnog baždarenja vodomera padaju na teret davaoca usluga.
Troškovi otklanjanja kvarova na vodomeru, vodovodnoj i kanalizacionoj mreži nastali krivicom korisnika, padaju na teret korisnika usluga.
Davalac usluga može vršiti pregled i kontrolu unutrašnjih instalacija kad oceni da neispravnost unutrašnjih instalacija utiče na uredno snabdevanje korisnika, a korisnik je dužan da mu to omogući.
Radi zaštite objekata korisnika od povratnog dejstva fekalnih voda izazvanih usporima u uličnoj kanalizaciji, položaj sanitarnih objekata (slivnika, nužnika i sl.) ne može biti ispod kote nivelete ulice.
Izuzetno se može odobriti priključenje objekata, čiji su sanitarni uređaji ispod kote nivelete ulice ukoliko su projektovani i ugrađeni zaštitni uređaji.
Zaštitne uređaje ugrađuje korisnik i isti je sastavni deo kućne instalacije.
U slučaju da dođe do štete na objektu korisnika kod kojih je položaj sanitarnih objekata ispod kote nivelete ulice, štetu snosi korisnik koji je tražio ovakvu vrstu priključenja.
Za štetu nastalu izlivanjem kanalizacije, a zbog nenamenskog korišćenja unutrašnjih instalacija ili fizičke veze površinske vode sa kanalizacionom mrežom ne odgovara davalac usluga.
Korisnik je dužan da o svakom kvaru na priključku najhitnije izvesti davaoca usluga i to neposredno, pismeno, telefonom ili na drugi način, odmah po uočavanju kvara.
Otklanjanje kvarova na priključcima vrši se odmah, a ukoliko ima više prijavljenih kvarova u isto vreme otklanjanje kvarova se vrši po prioritetu koji odredi davalac usluga.
Otklanjanje kvarova mora se vršiti bez prekida, a po mogućnosti u vreme kada se najmanje remeti redovno snabdevanje ostalih korisnika.
Vodomer mora biti smešten u posebno izgrađeno sklonište - šaht i mora ispunjavati propisane standarde, tehničke normative i norme kvaliteta.
Davalac usluge može izuzetno izdati odobrenje za postavljanje vodomera u prostorijama koje služe za stanovanje i pomoćnim prostorijama.
Za eventualnu štetu koja nastane usled kvara na instalacijama ili vodomeru koji se nalaze u objektu korisnika ne odgovara davalac usluga.
Po izvršenoj montaži vodomera na vodovodnom priključku davalac usluga obezbeđuje njegov položaj plombiranjem.
Davalac usluga obezbeđuje redovno održavanje vodomera pod uslovima utvrđenim Zakonom o mernim jedinicama i merilima.
Davalac usluga ima pravo, radi baždarenja vodomera, da ga zameni drugim odgovarajućim.
Davalac usluga je ovlašćen da u odsustvu korisnika izvrši zamenu vodomera radi baždarenja uz ostavljanje potvrde o izvršenoj zameni u poštanskom sandučetu ili na vratima stana korisnika.
Korisnik je odgovoran za nestanak i oštećenje vodomera.
Nestanak, oštećenje i druge smetnje na vodomeru, korisnik je dužan da prijavi davaocu usluga u roku od 3 dana od dana utvrđenih smetnji nestanka ili oštećenja.
Davalac usluga je dužan da odmah po prijemu obaveštenja, a najkasnije u roku od 3 dana dovede vodomer u ispravno stanje ili ugradi novi, a sve na teret korisnika.
Davalac usluga je dužan da kontroliše ispravnost vodomera u skladu sa zakonskim propisima i važećim odlukama, a ako to zahteva korisnik usluga kao vanrednu kontrolu, dužan je da je izvrši u roku od 10 dana po podnošenju zahteva.
Troškove vanredne kontrole vodomera snosi korisnik usluga ukoliko se utvrdi da je vodomer ispravan.
Ukoliko se utvrdi da je uređaj neispravan, kontrola je besplatna, a korisnik ima pravo na delimično oslobađanje od obaveza plaćanja duga za vodu po odluci Komisije davaoca usluge.
Radi obezbeđivanja uslova za korišćenje i održavanje objekata i uređaja koji služe za snabdevanje vodom i odvođenje fekalnih voda davalac usluga ima pravo i obavezu da preduzme potrebne mere za zaštitu tih objekata prilikom njihovog korišćenja i održavanja, uključujući i pravo prelaska preko tuđe nepokretnosti.
Pravo prelaska preko tuđe nepokretnosti i uslove obavljanja radova iz stava 1. ovog člana utvrđuje rešenjem gradski organ uprave nadležan za komunalne delatnosti, u skladu sa Zakonom.
Davalac usluga odgovara za štetu koja nastane izvođenjem radova, osim za izvedene radove na objektu za koji nije izdata građevinska odnosno upotrebna dozvola.
Vlasnik odnosno korisnik nepokretnosti koja se nalazi ispod, iznad ili pored komunalnih objekata davaoca usluga ne može da obavlja radove koji bi mogli da ometaju pružanje komunalnih usluga.
Davalac usluga je dužan da vrši isporuku higijenski ispravne vode za piće u skladu sa važećim propisima.
Korisnik usluga dužan je da usluge koristi u skladu sa ovom Odlukom prema tehničkim i drugim uslovima koje mu odredi davalac usluga.
Korisnik vodovoda obavezan je da:
- omogući pristup do vodomera;
- održava sklonište za smeštaj vodomera, tako da ono bude čisto i suvo, a vodomer zaštiti od mraza, toplote, dodira sa podzemnom i površinskom vodom kao i mehaničkog oštećenja;
- prijavi kvar na priključku ili vodomeru odmah po uočavanju kvara;
- spreči mešanje vode iz sopstvenog izvorišta sa vodom iz mreže vodovoda.
Zabranjeno je :
- graditi objekte i saditi zasade nad razvodnom mrežom;
- uzimati vodu pre vodomera;
- dozvoliti uzimanje vode drugom korisniku pre vodomera;
- vršiti zatvaranje instalacija usled čega drugi korisnici ostaju bez mogućnosti korišćenja vode i kanalizacije.
Korisnik kanalizacije obavezan je da:
- omogući pristup do prvog revizionog šahta;
- prijavi kvar na priključku odmah po uočavanju kvara;
- ne dozvoli prodiranje atmosferskih voda u kanalizacionu mrežu prirodnim tokom ili povezivanjem.
Radi zaštite kanalizacije otpadnih voda od mehaničkog oštećenja i radi obezbeđenja predviđenog hidrauličkog režima toka otpadnih voda zabranjeno je u kanalizaciju upuštati:
- otpadne vode koje imaju temperaturu veću od 35° C;
- otpadne vode čija je sadržina taložljivih suspendovanih materija veća od 500 mg/l;
- otpadne vode u kojima je sadržan čvrst materijal u količini većoj od 0,1%;
- otpadne vode koje sadrže u sebi čvrste materije kao što su: pepeo, pesak, zemlja, kamen, slama, otpaci metala, drveta i plastike, staklo, krpe, perje, dlake, kosti, gips, cement, ostaci hemikalija, boja i lakova, katran i sl.;
- otpadne vode koje u sebi sadrže prouzrokovače zaraznih i parazitskih bolesti;
- otpadne vode u čijoj sadržini ima materija koje svojim abrazivnim dejstvom oštećuju zidove kanala;
- otpadne vode koje u sebi sadrže zapaljive i eksplozivne materije;
- otpadne vode sa određenim hemijskim supstancama veće koncentracije;
- otpadne vode koje u sebi sadrže radioaktivne materije;
- otpadne vode u čijoj sadržini ima materija koje obrazuju naslage na zidovima kanala i povećavaju troškove eksploatacije kanalizacije.
c) Mere zabrane i uskraćivanja korišćenja vode i kanalizacije
Zabranjeno je neovlašćeno korišćenje vode i kanalizacije.
Pod neovlašćenim korišćenjem vode i kanalizacije podrazumeva se:
1. Korišćenje vode i kanalizacije samovlasnim priključenjem vodovodnih i kanalizacionih objekata i instalacija na vodovodnu i kanalizacionu mrežu davaoca usluga, bez odobrenja davaoca usluga;
2. Korišćenje vode i upotreba kanalizacije bez vodomera;
3. Korišćenje vode preko vodomera koji je oštećen od strane korisnika ili je samovoljno zamenjen postavljanjem neodgovarajućeg vodomera.
U slučaju neovlašćenog korišćenja vode i upotrebe kanalizacije, davalac usluga će izvršiti naplatu vode po tekućim cenama.
Kod priključka bez vodomera ili preko neispravnog vodomera, davalac usluga će izvršiti obračun i naplatu vode prema prosečnoj potrošnji za iste ili slične korisnike za godinu dana uz primenu trostruko veće tekuće cene.
Korisnik koji koristi vodu sa sopstvenog izvora, a ispušta je u kanalizacionu mrežu davaoca usluga, dužan je da ugradi vodomer radi utvrđivanja količine ispuštene vode, a ukoliko nema ugrađen vodomer ili uređaj za merenje ispuštene vode, davalac usluga će izvršiti obračun i naplatu naknade za korišćenje kanalizacije prema prosečnoj potrošnji za iste ili slične korisnike za godinu dana uz primenu trostruko veće tekuće cene.
Komunalni inspektor svojim rešenjem zabraniće neovlašćeno korišćenje vodovodne i kanalizacione mreže i naložiće davaocu usluga da takve korisnike isključi sa mreže, po izvršnosti rešenja.
Troškovi isključenja utvrđuju se prema cenovniku davaoca usluga i padaju na teret korisnika koji se bespravno priključio.
Korisnik čiji je objekat isključen sa vodovodne i kanalizacione mreže zbog bespravnog priključka stiče pravo na ponovno priključenje objekta vodovodne i kanalizacione mreže kada ispuni uslove propisane članom 7. i 8. ove Odluke i uplati obračunati iznos troškova.
Davalac usluga može korisniku privremeno uskratiti isporuku vode i korišćenje kanalizacije i isključiti ga sa vodovodne i kanalizacione mreže ako:
- raniji korisnik odjavi korišćenje, a novi korisnik se nije prijavio;
- sklonište za vodomer nije dostupno, a korisnik nije postupio po nalogu davaoca usluga za otklanjanje nedostataka;
- račun za utrošenu vodu ne plati u roku propisanom ovom Odlukom, a ni po dobijanju upozorenja o isključenju od strane davaoca usluga;
- gradi objekte ili sadi zasade iznad vodovodne i kanalizacione mreže;
- uzima vodu pre vodomera;
- dozvoli uzimanje vode drugom korisniku sa priključka ili pre vodomera, bez odobrenja i saglasnosti davaoca usluge;
- vrši zatvaranje instalacija usled čega drugi korisnici ostaju bez mogućnosti korišćenja vode i kanalizacije;
- postupa protivno obavezi o štednji vode - restrikciji;
- fizički ne razdvoji mrežu sopstvenog lokalnog izvorišta sa gradskom vodovodnom mrežom;
- ne dozvoli pristup radi očitavanja vodomera;
- ne izvrši otklanjanje kvara na unutrašnjoj vodovodnoj ili kanalizacionoj mreži po nalogu davaoca usluga.
Davalac usluga isključenje u slučajevima iz stava 1. ovog člana vrši na način na koji je to tehnički izvodljivo, uključujući i isključenje na uličnoj vodovodnoj mreži.
Troškove isključenja i priključenja snosi korisnik prema cenovniku davaoca usluga.
Isključenja iz mreže traju dok korisnik ne otkloni razloge zbog kojih je isključenje izvršeno.
Radi održavanja mreže vodovoda i kanalizacije, davalac usluga je ovlašćen da:
- privremeno isključi korisnika sa mreže;
- pristupi sa potrebnom mehanizacijom i saobraćajnim sredstvima i pored postojanja saobraćajnih znakova zabrane;
- zabrani pristup učesnicima saobraćaja na delu ulice ili puta gde vrši održavanje, a za vreme dok intervencija traje.
IV NAČIN NAPLATE CENE VODE I KANALIZACIJE
a) Utvrđivanje količine potrošene vode
Za korišćenje vode i upotrebu kanalizacije plaća se odgovarajuća naknada davaocu usluga.
Naknadu plaća korisnik.
U smislu odredaba ove Odluke, postoje tri grupe korisnika i to:
1. Korisnici iz oblasti privrede i vanprivrede: preduzeća, radnje, zadruge, banke i druge finansijske organizacije i druga pravna lica, državni organi, javne službe, institucije ustanove i drugi oblici organizovanja;
2. domaćinstva u stambenim zgradama kolektivnog stanovanja;
3. domaćinstva u individualnim zgradama.
Pripadnost korisnika pojedinoj grupi određuje se prilikom izdavanja odobrenja za priključak, odnosno prilikom prve registracije korisnika.
Davalac usluga je dužan da vodi evidenciju svih korisnika vode i kanalizacije.
Korisnik je dužan da prijavi svaku nastalu promenu u pogledu vremena korišćenja kao i promenu kategorije potrošača, u roku od 8 dana od dana nastale promene.
Na individualnim stambenim zgradama koje su priključene na mrežu vodovoda i kanalizacije, obveznik plaćanja je vlasnik objekta.
U stambenim zgradama kolektivnog stanovanja obveznik plaćanja je vlasnik stana, odnosno zakupac stana u društvenoj svojini. Očitana potrošnja u stambenim zgradama kolektivnog stanovanja raspoređuje se na korisnike prema broju članova domaćinstva.
Podatke o korisniku i članovima njegovog porodičnog domaćinstva i drugim članovima koji u njegovom stanu stanuju, dostavlja predsednik Skupštine stambene zgrade u pismenoj formi, overeno potpisom i pečatom, na početku godine, kao i u slučaju promene broja članova.
Davalac usluga nije dužan da prihvati promenu ako nije dostavljena na način iz prethodnog stava.
Promene važe od dana dostavljanja. Davalac usluga neće uzeti u obzir promenu koja ima retroaktivno dejstvo u pogledu obračuna potrošnje vode.
Ukoliko u stambenoj zgradi svi vlasnici stanova ugrade poseban vodomer, naplata vode i kanalizacije će se vršiti na taj način što se ukupna potrošnja utvrđena na glavnom vodomeru raspodeljuje na korisnike srazmerno potrošnji na pojedinim vodomerima.
Održavanje vodovodne mreže i vodomera instaliranih posle glavnog vodomera, vrše korisnici na svoj teret.
Očitavanje stanja vodomera instaliranih posle glavnog vodomera vrše korisnici, a predsednik Skupštine stambene zgrade stanje dostavlja davaocu usluga u pismenoj formi, overeno potpisom i pečatom.
Ukoliko se podaci ne dostave na način iz prethodnog stava, raspodela utrošene količine vode na domaćinstva izvršiće se kao u prethodnom periodu.
Vlasnik ili zakupac stana koji pretvori stambeni u poslovni prostor dužan je da plati naknadu za vodu i kanalizaciju po cenama za korisnike iz oblasti privrede ili van privrede, prema sporazumu sa Stambenom zgradom o broju članova za koje je dužan da plaća vodu i kanalizaciju.
Ako se individualna porodična zgrada pretvara u poslovni prostor, korisnik je dužan da prijavi davaocu usluga nastalu promenu i da plaća naknadu za vodu i kanalizaciju za kategoriju korisnika iz oblasti privrede i vanprivrede.
Vlasnik koji pretvara deo individualne zgrade u poslovni prostor, dužan je da prijavi nastalu promenu davaocu usluga i po njegovom nalogu da plati razdvajanje mreže i ugradnju novog vodomera.
U protivnom, davalac usluga ima pravo da obračun i naplatu ukupno potrošene vode i kanalizacije vrši primenom cena za kategoriju korisnika iz oblasti privrede i vanprivrede.
Ako se poslovni prostor u individualnoj zgradi pretvara u stambeni prostor, korisnik je dužan da prijavi nastalu promenu i dostavi davaocu usluga dokaz o prestanku rada i obavljanju registrovane delatnosti.
Isključivi obveznik plaćanja vode i kanalizacije je vlasnik objekta, odnosno poslovnog prostora, bez obzira na zakupni ili drugi odnos između njega i drugog korisnika.
Obveznik plaćanja vode i kanalizacije u zakupljenom stanu u društvenoj svojini je zakupac.
Količina utrošene vode meri se prema stanju na vodomeru.
Količina korišćene kanalizacije jednaka je količini utrošene vode utvrđene na način iz prethodnog stava, ukoliko korisnik nema uređaj za merenje količine ispuštene vode.
Očitavanje vodomera vrši davalac usluga.
Očitavanje vodomera za kategoriju potrošača iz oblasti privrede i vanprivrede vrši se jedanput mesečno, a može i u kraćem vremenskom periodu, na osnovu odluke direktora davaoca usluga.
Očitavanje vodomera za kategoriju potrošača iz oblasti privrede i vanprivrede čija je mesečna potrošnja manja od 20 m3, na osnovu odluke direktora davaoca usluga može se vršiti jedanput kvartalno.
Očitavanje vodomera u stambenim i individualnim porodičnim zgradama davalac usluga vrši jedanput kvartalno ili u kraćem vremenskom periodu, na osnovu odluke direktora davaoca usluga.
Davalac usluga nije obavezan da vrši očitavanje vodomera prilikom promene cena. U periodu u kome je izvršena promena cena, obračun utroška vode i kanalizacije izvršiće se po prosečnoj ceni koja se utvrđuje srazmerno broju dana važenja pojedinih cena.
Korisnik usluga je dužan da omogući davaocu usluga neometan prilaz i čitanje vodomera.
Ukoliko davalac usluga iz bilo kog razloga bude sprečen da izvrši očitavanje vodomera, akontaciono utvrđivanje potrošene vode i kanalizacije izvršiće se na osnovu prosečne potrošnje vode za isti period prethodne godine.
Konačan obračun potrošnje vode i kanalizacije biće izvršen u momentu kada davalac usluga bude u mogućnosti da izvrši očitavanje vodomera, primenom prosečnih cena za period za koji se utvrđuje potrošnja.
Ukoliko je vodomer stao i nije evidentirao potrošnju, količina potrošene vode će se utvrditi na osnovu prosečne potrošnje za isti period prethodne godine.
Ukoliko nema potrošnje u prethodnoj godini količina utrošene vode utvrdiće se upoređivanjem sa sličnim korisnikom.
Davalac usluga može delimično osloboditi korisnika plaćanja za utrošak vode i upotrebu kanalizacije u slučajevima:
- gubitka vode usled kvara na vezi iza vodomera;
- zbog kvara na samom vodomeru;
- zbog prskanja stakla na vodomeru usled mraza u propisano izgrađenim šahtama;
- u slučaju kvara na vodovodnim instalacijama koje korisnik nije mogao da uoči, za koje je saznao tek po saopštenju kontrolnog organa ili prijema računa za plaćanje.
Odluku o delimičnom oslobađanju plaćanja iz prethodnog stava, donosi Komisija davaoca usluga, na zahtev korisnika.
Odluka Komisije je konačna.
Davalac usluge će evidentirati novog vlasnika kao potrošača, samo na osnovu punovažnog dokaza o pravu svojine na stanu odnosno individualnoj stambenoj zgradi.
Promena zakupca na stanovima u društvenoj svojini vrši se na osnovu ugovora.
b) Obračun i plaćanje utrošene vode i korišćenje kanalizacije
Obračun naknade za utrošenu vodu i korišćenje kanalizacije vrši se na bazi potrošene količine, uz primenu cena za pojedine kategorije korisnika.
Cene za utrošenu vodu i kanalizaciju formiraju se u skladu sa odredbama člana 80. ove Odluke, zavisno od kategorije korisnika usluge.
Korisnici koji pripadaju potrošačima iz oblasti privrede i vanprivrede raspoređuju se u dve kategorije za obračun i plaćanje vode.
KATEGORIJA |
VRSTA DELATNOSTI |
I |
Osnovne i srednje škole, dečje ustanove, socijalne ustanove, ustanove u oblasti kulture, umetnosti, sporta i informisanja koje se delimično ili u potpunosti finansiraju iz budžeta grada Čačka. |
II |
Svi ostali potrošači iz oblasti privrede i vanprivrede. |
Korisnici koji pripadaju potrošačima iz oblasti privrede i vanprivrede shodno članu 41. ove Odluke raspoređuju se u 4 kategorije za obračun plaćanja kanalizacije.
KATEGORIJA |
VRSTA DELATNOSTI |
I |
Osnovne i srednje škole, dečje ustanove, socijalne ustanove, ustanove u oblasti kulture, umetnosti, sporta i informisanja koje se delimično ili u potpunosti finansiraju iz budžeta grada Čačka. |
II |
Svi ostali potrošači iz oblasti privrede i vanprivrede koji nisu razvrstani u kategoriju III i IV. |
III |
Preduzeća za preradu i promet nafte i naftnih derivata, preduzeća hemijske industrije, industrija papira i celuloze, metaloprerađivačka i elektroindustrija. |
IV |
Klanice, servisi za pranje vozila, preduzeća za preradu voća i povrća, remontna preduzeća, auto servisi, pečenjare. |
Korisnici iz kategorije III i IV koji imaju izgrađene uređaje ili postrojenja za neutralizaciju štetnog dejstva tih voda raspoređuju se u kategoriju II za obračun i plaćanje kanalizacije.
Na zahtev davaoca usluga nadležni organ grada Čačka do 31.12. tekuće godine za narednu godinu dostaviće davaocu usluga spisak korisnika iz člana 57. i 58. ove Odluke koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta grada Čačka.
Odluku o visini koeficijenata za utvrđivanje cene vode i kanalizacije za pojedine kategorije korisnika iz člana 57. i 58. ove Odluke donosi davalac usluga na koju saglasnost daje Gradsko veće grada Čačka.
Korisnici koji pripadaju kategorijama domaćinstva u stambenim zgradama i domaćinstva u individualnim zgradama, dužni su da racionalno koriste vodu.
Pod racionalnim korišćenjem vode podrazumeva se utrošak vode do 30 m3 mesečno za porodično domaćinstvo do četiri člana, u individualnim porodičnim zgradama.
Za domaćinstvo koje ima više od četiri člana, pod racionalnim korišćenjem vode podrazumeva se potrošnja od 7,5 m3 po članu porodičnog domaćinstva mesečno.
Pod racionalnim korišćenjem vode za korisnike u stambenim zgradama kolektivnog stanovanja podrazumeva se potrošnja vode od 7,5 m3 po članu porodičnog domaćinstva mesečno.
U slučaju da korisnik vode ima potrošnju vode iznad racionalne, naknada za utrošenu vodu će se obračunati na sledeći način:
- količina vode koja se u skladu sa čl. 62. ove Odluke smatra racionalnom, obračunava se po osnovnoj ceni vode,
- količina vode koja je iznad racionalne potrošnje, obračunava se primenom osnovne cene za vodu pomnožene koeficijentom 3.
Kategorija korisnika iz oblasti privrede i vanprivrede plaća vodu i kanalizaciju u roku od 8 dana od dana ispostavljanja računa od strane davaoca usluga, ukoliko posebnim ugovorom nije drugačije određeno.
Posle ovog roka zaračunava se zakonska zatezna kamata.
Korisnici iz kategorije domaćinstava u individualnim i stambenim zgradama plaćaju vodu i kanalizaciju mesečno do 8-og u mesecu za prethodni mesec, na osnovu iznosa utvrđene akontacije, koja se obračunava na osnovu ostvarene potrošnje za to domaćinstvo u prethodnom kvartalu.
Konačan obračun za kvartal vrši se nakon očitavanja vodomera na sledeći način:
- ukupan iznos računa za kvartal utvrđuje se na osnovu količine utrošene vode i prosečne cene za kvartal;
- prosečna cena utvrđuje se srazmerno broju dana za koji je važila pojedina cena;
- ukupan utvrđeni iznos računa na način iz prethodne alineje, deli se na broj meseci za koji je potrošnja obračunata i na taj način se utvrđuje mesečna obaveza;
- ukoliko potrošač u obračunskom periodu nije uplaćivao akontaciju za utrošenu vodu ili uplaćivao manje iznose od iznosa utvrđene obaveze na prethodan način, davalac usluga ima pravo da zaračuna kamatu u visini zakonske zatezne kamate od 9-og u mesecu za obaveze iz prethodnog meseca do zadnjeg dana obračuna;
- ukoliko je potrošač uplatio akontaciju veću od iznosa utvrđene obaveze po obračunu, davalac usluga je u obavezi da obračuna i plati potrošaču kamatu u visini eskontne stope Narodne banke Srbije.
V NAČIN POSTUPANJA U SLUČAJU PREKIDA U PROIZVODNJI I ISPORUCI VODE I OPŠTE NESTAŠICE VODE
a) Način postupanja i ovlašćenja organa u slučajevima prekida u proizvodnji i isporuci vode
Ukoliko dođe do poremećaja ili prekida u isporuci i snabdevanju vodom korisnika usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, davalac usluga je dužan da bez odlaganja preduzme sve potrebne mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida ili na drugi način obezbedi zadovoljavanje potreba korisnika.
Kao razlozi u smislu prethodnog stava, zbog kojih može doći do zastoja i prekida u snabdevanju, smatraju se:
1. više sila (suša, poplava, zemljotres, drugi tektonski poremećaji pucanja cevi);
2. iznenadni kvarovi na glavnim distributivnim cevovodima, rezervoarima, mašinskim i drugim postrojenjima;
3. rekonstrukcija i popravka mreže;
4. redovno čišćenje i dezinfekcija rezervoara, cevovoda i postrojenja, kao i remont istih;
5. prekidi u mreži, radnjama neovlašćenih lica i organizacija;
6. neodgovarajući kvalitet vode za piće;
7. štrajk radnika davaoca usluga.
U slučajevima iz prethodnog člana, obaveza davaoca usluga su da:
1. preko sredstava javnog informisanja obavesti korisnika o prekidima u snabdevanju i razlozima kao i o roku do koga će prekid biti otklonjen;
2. obezbedi privremeno snabdevanje korisnika vodom putem cisterni ukoliko je vreme prekida duže od 12,00 časova;
3. organizuje radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u snabdevanju, kao i angažovanje trećih lica u obezbeđivanju uslova za normalnu isporuku vode;
4. izvrši hitne popravke i zamenu instalacija i uređaja kojima se obezbeđuje proizvodnja i isporuka vode kao i zaštita komunalnih objekata, uređaja i instalacija od daljih havarija;
5. odredi režim korišćenja vode za vreme poremećaja odnosno prekida u snabdevanju;
6. u slučaju štrajka obezbedi minimum procesa rada u skladu sa kolektivnim ugovorom, zaključenim kod davaoca usluga.
Ukoliko, u slučaju štrajka, davalac usluge ne obezbedi minimum procesa rada, usled čega bi mogla nastupiti neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za život i zdravlje ljudi i bezbednost ljudi i imovine ili drugih neophodnih uslova za život i rad građana i drugih subjekata, grad Čačak može preko Gradskog veća grada Čačka preduzeti sledeće mere:
- privremeno poveriti obavljanje delatnosti davaoca usluga drugim preduzećima ili drugom fizičkom licu,
- organizovati snabdevanje stanovništva neophodnom količinom vode za piće.
U slučaju da se usled više sile ili drugih razloga proizvodnja vode smanji, tako da svi korisnici ne mogu biti zadovoljeni sa potrebnim količinama vode, davalac usluga je dužan da izvrši snabdevanje korisnika po sledećem prioritetu:
1. bolnice i zdravstvene ustanove;
2. pekare i mlekare;
3. dečje ustanove, škole i stanovništvo;
4. ostali korisnici.
Ako ne postoje tehničke mogućnosti da se snabdevanje izvrši iz mreže, a po prioritetu iz prethodnog stava ovog člana, snabdevanje će se izvršiti, cisternama po istom redu prioriteta, o čemu će se korisnici obavestiti sredstvima javnog informisanja.
Gradsko veće grada Čačka, svojom odlukom po ukazanoj potrebi, može odrediti poseban način prioritetnog snabdevanja korisnika vodom.
Prioritet za vršenje usluga kanalizacije u slučajevima predviđenim u članu 69. ove Odluke je isti.
b) Mere u slučaju opšte nestašice vode
U slučaju opšte nestašice vode, davalac usluge je dužan da blagovremeno izvesti Gradsko veće grada Čačka o potrebi uvođenja smanjenja potrošnje vode - restrikcije na potrošnju vode i predloži mere za njeno sprovođenje.
Meru restrikcije potrošnje vode uvodi Gradsko veće grada Čačka, određujući način restrikcije.
Davalac usluga dužan je da vrši kontrolu primene mera predviđenih restrikcijom.
Restrikcijom se može:
1. zabraniti korišćenje vode iz vodovoda za polivanje parkova, vrtova, bašti, pranje ulica i vozila;
2. uskraćivanje davanja vode, zatvaranjem vode u pojedinim delovima grada i u određeno vreme;
3. uskraćivanje davanja vode pojedinim korisnicima u određeno vreme;
4. smanjiti nivo potrošnje vode koji se smatra racionalnim shodno članu 62. ove Odluke.
Odluka o restrikciji objavljuje se u sredstvima javnog informisanja, a sadrži: vreme trajanja restrikcije, način vršenja kontrole i snabdevanja građana vodom i druge uslove.
Korisnici su dužni da se pridržavaju mera restrikcije koje propiše nadležni organ.
c) Način informisanja korisnika o smetnjama u korišćenju vodovoda i kanalizacije
Davalac usluga dužan je da u slučaju prekida u snabdevanju vodom ili korišćenja kanalizacije, zbog izvođenja radova ili rekonstrukcije mreže, obavesti o tome korisnike putem sredstava javnog informisanja na tri dana pre otpočinjanja radova.
U slučaju iznenadnih kvarova, davalac usluga je takođe dužan da obavesti korisnike o isključenjima iz mreže, a kada prekid u snabdevanju traje duže od 12 sati, davalac usluga mora obezbediti korisnicima najneophodnije količine vode za piće.
Obaveštenjem o nastanku prekida u snabdevanju odrediće se način i mesto snabdevanja korisnika vodom i vreme snabdevanja, kao i rok do kada će biti prekida, odnosno smetnji u snabdevanju.
VI USLOVI I NAČIN PREDAJE NA UPRAVLJANJE I KORIŠĆENJE OBJEKATA VODOVODA I KANALIZACIJE
Izgrađeni objekti za snabdevanje vodom i odvođenje fekalnih voda od strane drugih investitora (mesna zajednica, pravna lica), koji se priključuju na gradsku vodovodnu i kanalizacionu mrežu, predaju se na korišćenju davaocu usluga.
Izgrađeni objekti iz prethodnog stava moraju ispunjavati tehničke i druge uslove propisane Zakonom na osnovu kojih se mogu nesmetano koristiti kod davaoca usluga.
Ukoliko drugi investitor (pravno lice, mesna zajednica) gradi objekte za snabdevanje vodom i odvođenje fekalnih voda, a koji će se povezati sa mrežom davaoca usluga, dužni su da obezbede stalni tehnički nadzor od strane ovlašćene organizacije ili od davaoca usluga, a troškovi nadzora padaju na teret investitora.
Objekti izgrađeni od strane mesne zajednice ili drugog investitora prenose se na upravljanje i korišćenje davaocu usluga po pribavljanju upotrebne dozvole, koju izdaje nadležni organ za poslove građevinarstva.
Primopredaja objekata se vrši ugovorom o primopredaji objekata vodovoda i kanalizacije kojim se utvrđuje vrednost prenetih sredstava, prava i obaveze prenosioca i primaoca, uslovi održavanja i dr.
Davalac usluga kome je objekat predat na korišćenje dužan je da u svojim poslovnim knjigama evidentira nastalu promenu.
Priključenje objekata iz člana 75. ove Odluke na gradsku vodovodnu i kanalizacionu mrežu vrši isključivo davalac usluga.
VII POTREBNA OPREMA I SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI
Davalac usluga mora biti tehnički i materijalno opremljen potrebnim brojem građevinskih mašina i mehanizacijom u tom obimu da istovremeno može dejstvovati na otklanjanju tri kvara na vodovodnoj mreži i izvrši tri intervencije na razgušenju fekalne kanalizacije.
Minimum opreme koja je potrebna za otklanjanje kvarova i intervencija iz prethodnog stava čine sledeća sredstva:
- 3 specijalne auto cisterne;
- 2 cisterne slivničarke;
- 6 teretnih vozila kiper od 8-10 t;
- 4 dostavna teretna vozila;
- 3 velika bagera tipa RD 600 X;
- 3 mala bagera tipa ICB;
- 1 mali bager tipa SKIP; i
- 2 auto cisterne za vodu za piće.
Davalac usluga mora imati potrebnu opremu za laboratoriju radi ispitivanja kvaliteta u skladu sa važećim propisima.
Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti davaoca usluga obezbeđuju se iz prihoda od prodaje vode, korišćenja kanalizacije, naknada za druge usluge, budžeta grada i drugih izvora u skladu sa Zakonom.
Davalac usluga odlučuje o cenama vode i kanalizacije na način određen važećim propisima o cenama.
Elemente za obrazovanje cene čine:
- vrsta, obim i kvalitet usluga;
- vrednost sredstava angažovanih u pružanju usluga;
- obim i kvalitet uloženog rada u obavljanju usluga;
- visina materijalnih troškova, prema standardima i normativima: utroška energije, materijalnih i drugih troškova ili planskim kalkulacijama;
- nematerijalni troškovi prema planskoj kalkulaciji;
- drugi elementi u zavisnosti od uslova na tržištu i specifičnosti usluga.
Davalac usluga je dužan da obezbedi takvu organizaciju rada da sa sredstvima, opremom i radnom snagom interveniše odmah po nastanku kvara na mreži.
VIII ODRŽAVANJE OBJEKATA ZA ODVOĐENJE ATMOSFERSKIH VODA
Delatnost održavanja objekata za odvođenje atmosferskih voda (kišna kanalizacija) na teritoriji grada Čačka obavlja Javno preduzeće za urbanističko i prostorno planiranje, građevinsko zemljište i puteve "GRADAC" Čačak, na osnovu godišnjeg programa održavanja kišne kanalizacije koji donosi Skupština grada Čačka.
Novčanom kaznom od 50.000,00 dinara do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj davalac usluga ako:
1. u propisanom roku ne odluči po zahtevu korisnika (član 7. stav 3.);
2. u propisanom roku ne interveniše radi otklanjanja kvara na priključku (član 23. stav 2.);
3. u propisanom roku ne popravi vodomer ili ne ugradi novi (član 26. stav 3.);
4. ne vrši isporuku higijenski ispravne vode za piće (član 30.);
5. bez opravdanog razloga prouzrokuje prekid u snabdevanju vodom (član 66.);
6. ne pridržava se reda prvenstva u snabdevanju vodom (član 69. i 70.);
7. u propisanom roku ne interveniše na otklanjanju kvarova na mreži (član 82.);
8. ne postupi po izvršnom rešenju komunalnog inspektora.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu - davaocu usluga, novčanom kaznom od 5.000,00 do 25.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 do 500.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. neovlašćeno izvodi priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu, ili izvodi radove na razvodnoj vodovodnoj ili kanalizacionoj mreži ili priključcima na mrežu, do mesta koje održava davalac usluga (član 10. stav 2.);
2. izvodi fizičku vezu vodovodne mreže i mreže sa drugog izvorišta vode (član 14. stav. 1.);
3. ne omogući davaocu usluga pregled i kontrolu unutrašnjih instalacija koje koristi (član 20.);
4. obavlja radove na nepokretnosti koja se nalazi ispod, iznad ili pored komunalnih objekata davaoca usluga, koji mogu da ometaju pružanje komunalnih usluga (član 29.);
5. postupi protivno obavezi propisanoj članom 32. stav 1. ove Odluke;
6. postupi protivno zabrani propisanoj članom 32. stav 2. ove Odluke;
7. postupi protivno obavezi propisanoj članom 33. ove Odluke;
8. postupi protivno zabrani propisanoj članom 34. ove Odluke;
9. neovlašćeno koristi vodu i kanalizaciju (član 35.);
10. ne prijavi promene u načinu korišćenja vode (član 45, 46, 47. i 48.);
11. ne pridržava se propisanih mera restrikcije vode (član 72. stav 2.); i
12. ne postupi po izvršnom rešenju komunalnog inspektora donetog na osnovu odredaba ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana Odluke kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 25.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 dinara do 25.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 do 250.000,00 dinara.
Korisnici usluga u individualnim porodičnim zgradama koji imaju više od 4 člana porodičnog domaćinstva, dužni su da do 15.06.2009. godine dostave davaocu usluga izjavu o broju članova domaćinstva, potpisanu od strane dva svedoka i overenu od strane nadležnog državnog organa.
Ukoliko korisnici usluga dostave izjavu iz stava 1. ovog člana, posle navedenog roka, davalac usluga će podatke iz izjave uzeti u obzir samo od dana dostavljanja.
Investitori koji su izvršili gradnju objekata vodovoda i kanalizacije, dužni su da obezbede uslove i prenesu izgrađenu vodovodnu mrežu na mrežu davaoca usluga, ukoliko imaju upotrebnu dozvolu i ukoliko ispune uslove propisane ovom Odlukom u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Korisnici čiji su objekti izgrađeni bez odobrenja nadležnog organa uprave dužni su dostaviti davaocu usluga dokaz o pokretanju postupka za pribavljanje odobrenja za gradnju radi dobijanja odobrenja za privremeni priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Korisnici su dužni da izvrše razdvajanje prirodne ili fizičke veze površinske vode sa fekalnom kanalizacijom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Korisnici su dužni postojeće vodovodne i kanalizacione šahte izgraditi prema tehničkim uslovima davaoca usluga iz ove Odluke u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Korisnici čiji su sanitarni uređaji ispod kote nivelete ulice dužni su ugraditi zaštitne uređaje na svojim instalacijama u smislu člana 21. ove Odluke u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Nadzor nad primenom odredaba ove Odluke, vrši komunalna inspekcija Gradske uprave za inspekcijski nadzor grada Čačka.
Upravni postupci započeti po odredbama Odluke o javnom vodovodu i kanalizaciji opštine Čačak ("Sl. list opštine Čačak", broj 3/98, 3/02 i 11/04) koji nisu pravosnažno okončani do stupanja na snagu ove Odluke, rešavaće se po odredbama ove Odluke.
Odredbe ove Odluke shodno se primenjuju i na ostale javne vodovode na teritoriji grada Čačka.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o javnom vodovodu i kanalizaciji opštine Čačak ("Službeni list opštine Čačak", broj 3/98, 3/02 i 11/04).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka", a odredbe člana 62. i člana 63. ove Odluke primenjivaće se od 1. jula 2009. godine.