ODLUKA

O GRADSKIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list grada Pančeva", br. 16/2008)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uvode se gradske administrativne takse (u daljem tekstu: Taksa).

Član 2

Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi grada Pančeva izdaju, odnosno objavljuju u okviru poslova iz nadležnosti Grada, plaćaju se takse po odredbama ove odluke u iznosima propisanim Tarifom gradskih administrativnih taksi, koja je sastavni deo ove odluke (u daljem tekstu: Tarifa).

Član 3

Taksa se ne može naplatiti ako Tarifom nije propisana, niti se može naplatiti u većem ili manjem iznosu od propisanog.

II OBVEZNIK PLAĆANJA TAKSE

Član 4

Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) je podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće, odnosno vrši radnja propisana Tarifom.

Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.

Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana, za koji se plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.

III NASTANAK TAKSENE OBAVEZE

Član 5

Ako Tarifom nije drukčije propisano, taksena obaveza nastaje:

1. za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi,

2. za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje, i

3. za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.

Član 6

Taksa se plaća u korist budžeta grada Pančeva, u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom odlukom nije drukčije propisano.

IV NAČIN PLAĆANJA TAKSE

Član 7

Taksa se plaća u propisanom novčanom iznosu, na račun propisan Pravilnikom o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa broj: 840-742241843-03 - gradska administrativna taksa, broj modela 97 sa pozivom na broj 02-226.

Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.

Član 8

Pri obračunavanju takse propisane Tarifom u procentu vrši se zaokruživanje tako što se iznos do pet dinara ne uzima u obzir, a iznos preko pet dinara zaokružuje na deset dinara.

Član 9

Ako se na zahtev obveznika po podnetom zahtevu, odnosno u postupku izdaje rešenje, isprava, dokument ili pismeno u više primeraka, za drugi i svaki sledeći primerak plaća se taksa kao za prepis, koja ne može biti veća od takse za prvi primerak.

Za primerke isprava koji se povodom zahteva ili podnesaka obveznika sastavljaju, odnosno izdaju za potrebe organa, taksa se ne plaća.

Član 10

U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, označava se da je taksa plaćena, iznos takse koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena.

Član 11

Ako obveznik, koji je dužan da plati taksu, neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak odgovorno lice za prijem zahteva ili podneska zatražiće od obveznika da plati propisanu taksu u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva ili podneska i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse, o čemu se na podnetom zahtevu, odnosno podnesku sačinjava zabeleška.

Ako netaksiran ili nedovoljno taksirani zahtev ili podnesak, odnosno drugi spis stigne poštom, odgovorno lice za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku pozvaće obveznika pismenom opomenom da, u roku od deset dana od dana prijema opomene, plati propisanu taksu i taksu za opomenu i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse.

Ako obveznik uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana, smatra se da je zahtev, odnosno podnesak od početka uredno taksiran.

Ako obveznik ne uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana naplata takse i opomene iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.

Član 12

U pogledu povraćaja, kamate, prinudne naplate, zastarelosti i ostalog što nije propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju propisi kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija.

V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE

Član 13

Oslobađaju se plaćanja takse:

1. organi i organizacije Republike Srbije, autonomne pokrajine i lokalne samouprave;

2. organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;

3. ustanove osnovane od Republike Srbije, autonomne pokrajine i lokalne samouprave;

4. Crveni krst Srbije;

5. diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti.

Član 14

Ne plaća se taksa za:

1. spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;

2. spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;

3. spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;

4. prijave za upis u matične knjige;

5. prijave i priloge uz njih za utvrđivanje javnih prihoda, spise i radnje u postupku za utvrđivanje smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja, kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobođenja kod plaćanja javnih prihoda;

6. spise i radnje za ostvarivanje prava iz socijalnog osiguranja, društvene brige o deci, socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata;

7. spise i radnje u vezi sa školovanjem učenika i studenata, stručnim usavršavanjem, odnosno prekvalifikacijom;

8. spise i radnje u vezi sa regulisanjem vojne obaveze;

9. spise i radnje u postupku za sahranjivanje;

10. podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;

11. spise i radnje u postupku za zasnivanje radnog odnosa i ostvarivanjem prava po tom osnovu;

12. spise i radnje za koje je oslobođenje od plaćanja takse uređeno međunarodnim ugovorom.

Član 15

U rešenju, ispravi, dokumentu ili pismenom, koji se izdaje bez plaćanja takse, mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od takse.

Član 16

Ako je postupak pokrenut na zahtev više obveznika, od kojih su neki oslobođeni plaćanja takse, taksu u tom postupku plaća obveznik koji nije oslobođen plaćanja takse.

VI POSEBNE ODREDBE

Član 17

Visina takse utvrđena Tarifom može se menjati jedanput godišnje, i to u postupku utvrđivanja budžeta Grada za narednu godinu.

Izuzetno, visina takse utvrđena Tarifom iz ove odluke može se izmeniti i u slučaju donošenja, odnosno izmene zakona ili drugog propisa kojim se uređuju izvorni prihodi jedinica lokalne samouprave.

VII NADZOR

Član 18

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši Sekretarijat nadležan za poslove opšte uprave.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 19

Novčanom kaznom od 1.000,00 do 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice ako:

1) u rešenju ili drugoj ispravi, za koju je taksa plaćena, ne označi da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kojem je plaćena (član 10.);

2) ne obavesti obveznika da je za podneti zahtev, odnosno podnesak, dužan da plati taksu propisanu Tarifom za spise i radnje u određenoj upravnoj radnji, odnosno upravnim stvarima ili taksu, odnosno naknadu ne naplati, odnosno ne obavesti nadležan organ radi otpočinjanja postupka prinudne naplate (član 11.);

3) u rešenju, ispravi ili pismenu, koji se izdaju bez plaćanja takse, ne označi svrhu izdavanja i na osnovu kojeg člana ove odluke, odnosno tarifnog broja, je oslobađanje od plaćanja takse ili naknade ostvareno (član 14.).

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list opštine Pančevo" br. 30/06 i 9/07).

Član 21

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2009. godine.

 

TARIFA GRADSKIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI

 

Tarifni broj 1.

1. Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

84,00 din.

2. Za zahtev za davanje mišljenja o primeni gradskih propisa

357,00 din.

Napomena:Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se za naknadne podneske kojima stranka zahteva samo brže postupanje po ranije podnetom zahtevu, odnosno podnesku.

Tarifni broj 2.

1. Za rešenja koja donosi Gradska uprava, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

250,00 din.

2. Za izdavanje uverenja na osnovu evidencije, ako ovom odlukom nije drugačije propisano (član 161. ZUP-a)

150,00 din.

3. Za izdavanje uverenja na osnovu sprovedenog postupka (član 162. ZUP-a)

170,00 din.

Napomena: Ako se donosi jedno rešenje ili izdaje uverenje po zahtevu više lica, taksa po ovom tarifnom broju plaća se onoliko puta koliko ima lica kojima se rešenje ili uverenje uručuju.

Tarifni broj 3.

1. Za žalbu, odnosno prigovor protiv rešenja, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

170,00 din.

2. Za žalbu protiv zaključka, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

150,00 din.

Napomena: Ako se u istoj upravnoj stvari podnosi jedna žalba protiv rešenja, odnosno zaključka od strane više lica obveznika takse, taksa po ovom tarifnom broju plaća se prema broju rešenja, odnosno zaključaka koja se osporavaju žalbom.

3. Za uložene vanredne pravne lekove

1.000,00 din.

Tarifni broj 4.

1. Za obavljanje službenih radnji van službenih prostorija Gradske uprave: overa potpisa, prepisa i autentičnosti rukopisa, uzimanje izjave stranke i vršenje drugih radnji u vođenju postupka

535,00 din.

2. Za popis stvari umrlih lica

1.539,00 din.

3. Za izdavanje potvrde o životu, potvrde o izdržavanju i potvrde o porodičnom stanju koje se koriste u inostranstvu

792,00 din.

4. Za rešenje o davanju saglasnosti na upotrebu grba i zastave Grada

5.910,00 din.

Tarifni broj 5.

1. Za razgledanje predmeta - pravosnažnih i arhiviranih

156,00 din.

2. Za zahtev za uvid u projektnu dokumentaciju koja se nalazi u arhivi

401,00 din.

Tarifni broj 6.

1. Za opomenu kojom se obveznik poziva da plati dužnu taksu

84,00 din.

Tarifni broj 7.

1. Za izdavanje taksi dozvole

346,00 din.

2. Za izdavanje duplikata taksi dozvole

686,00 din.

3. Za produženje - izmenu podataka o taksi dozvoli

357,00 din.

4. Za rešenje o utvrđivanju uslova za obavljanje taksi prevoza, za fizička lica i zaposlene kod pravnog lica

591,00 din.

5. Za rešenje o utvrđivanju uslova za obavljanje taksi prevoza, za pravna lica

1.896,00 din.

6. Za prijave o privremenom prekidu obavljanja taksi prevoza po Odluci o auto-taksi prevozu

240,00 din.

7. Za rešenje o obavezi plaćanja lokalne komunalne takse

535,00 din.

8. Za rešenje o utvrđivanju naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta

535,00 din.

9. Za rešenje o vršenju ugostiteljskih usluga van ugostiteljskog objekta

535,00 din.

10. Za prijave pružanja ugostiteljskih usluga zaposlenim, odnosno korisnicima i sezonskom poslovanju ugostitelja

240,00 din.

11. Za izdavanje uverenja o obavljanju delatnosti upisane u registar (osim regulisanja staža)

178,00 din.

12. Za rešenje o davanju saglasnosti na upotrebu imena "Pančevo"

 

    - za strana lica

59.095,00 din.

    - za domaća lica

35.457,00 din.

    - za preduzetnike

23.638,00 din.

13. Za davanje podataka upisanih u registar radnji putem sredstava za elektronsku obradu podataka (po strani)

61,00 din.

14. Za odobrenje o radnom vremenu

474,00 din.

15. Za izdavanje vodoprivrednih uslova, vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih potvrda

591,00 din.

16. Za davanje mišljenja na elaborat za ostvarivanje prava na umanjenje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta

357,00 din.

17. Za izdavanje potvrde za ostvarivanje prava na umanjenje naknade za uređenje građevinskog zemljišta

357,00 din.

Tarifni broj 8.

1. Za zahtev za izlazak službenih lica po zahtevu stranke

262,00 din.

Tarifni broj 9.

1. Za izdavanje odobrenja za postavljanje reklama, isticanje firmi i dr.

424,00 din.

2. Za izdavanje odobrenja za postavljanje kioska na javnoj površini

591,00 din.

3. Za izdavanje odobrenja za postavljanje pokretnih objekata i uređaj

591,00 din.

4. Za izdavanje odobrenja za postavljanje svetleće i obične vitrine i reklame

591,00 din.

5. Za izdavanje odobrenja za postavljanje letnje bašte otvorenog tipa

591,00 din.

6. Za izdavanje odobrenja za postavljanje letnje bašte pokrivenog tipa

591,00 din.

7. Za zahtev za upotrebne dozvole za letnje bašte pokrivenog tipa

591,00 din.

8. Za odobrenje za postavljanje javne telefonske govornice i nadstrešnice za autobuska stajališta

591,00 din.

9. Za zahtev za izdavanje upotrebne dozvole za javne telefonske govornice i nadstrešnice za autobuska stajališta

591,00 din.

10. Za rešenje za rušenje objekta

591,00 din.

Tarifni broj 10.

1. Za zahtev za dodelu stana

424,00 din.

2. Za zahtev za donošenje rešenja za iseljenje bespravno useljenih lica

792,00 din.

3. Za zahtev za određivanje lica koje će biti zakupac stana u slučaju smrti zakupca ili njegovog iseljenja iz stana

178,00 din.

4. Za zahtev za izvršenje rešenja

792,00 din.

Tarifni broj 11.

1. Za uvid u urbanistički plan

357,00 din.

2. Za izdavanje potvrda o potvrđivanju urbanističkog projekta

     1.182,00 din.

3. Za umnožavanje, overu i ustupanje urbanističkih planova

1.182,00 din.

Tarifni broj 12.

1. Za rešenje o kretanju i zaustavljanju mimo utvrđenog režima saobraćaja

1.182,00 din.

2. Za rešenje o kretanju i zaustavljanju radi snabdevanja

1.182,00 din.

3. Za izdavanje odobrenja za kretanje i zaustavljanje vozila u pešačkoj zoni za posebne potrebe

1.182,00 din.

4. Za izdavanje odobrenja za kretanje vozila vlasnika koji stanuju u pešačkoj zoni

178,00 din.

5. Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi izvođenja radova na održavanju javnih puteva

1.182,00 din.

6. Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi izvođenja radova na podzemnim i nadzemnim instalacijama

1.182,00 din.

7. Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi održavanja sportske ili druge manifestacije na javnom putu

357,00 din.

8. Za izdavanje odobrenja za rezervaciju parking mesta

1.182,00 din.

9. Za izdavanje potvrde o pogodnosti vozila za taksi prevoz

295,00 din.

Tarifni broj 13.

1. Za izradu smrtovnice

162,00 din.

2. Za prijavu o sklapanju braka

84,00 din.

3. Za sklapanje braka u službenim prostorijama van radnog vremena

591,00 din.

4. Za sklapanje braka u službenim prostorijama neradnim danima

1.065,00 din.

5. Za sklapanje braka van službenih prostorija Gradske uprave, osim u ustanovama za izdržavanje kazne i bolnicama

5.319,00 din.

6. Za sklapanje braka uz učešće prevodioca

1.539,00 din.

7. Za rešenje o ispravci grešaka u MK (kada grešku nije napravila Gradska uprava)

535,00 din.