ODLUKAO GRADSKIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 4/2008) |
Ovom Odlukom propisuje se obaveza plaćanja gradskih administrativnih taksi (u daljem tekstu: takse) za spise i radnje koje organi jedinice lokalne samouprave u gradu Sremska Mitrovica izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti i uređuju pitanja, koja se odnose na obveznike taksi, naplatu, oslobađanje, povraćaj takse i dr.
Spisi i radnje za koje se plaća taksa, kao i visina taksa utvrđuju se Taksenom tarifom, koja je sastavni deo ove odluke (u daljem tekstu: Tarifa).
Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) jeste podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće, odnosno vrši radnja propisana Tarifom.
Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.
Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana, za koji se plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.
Taksa se ne može naplatiti ako tarifom nije propisana.
III - NASTANAK TAKSENE OBAVEZE
Ako tarifom nije drukčije propisano, taksena obaveza nastaje:
1) za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;
2) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje;
3) za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.
Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom odlukom nije drukčije propisano.
Taksa se plaća u propisanom novčanom iznosu.
Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, označava se da je taksa plaćena, iznos takse koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena.
Ako se na zahtev obveznika po podnetom zahtevu, odnosno u postupku izdaje rešenje, isprava, dokument ili pismeno u više primeraka, za drugi i svaki sledeći primerak plaća se taksa kao za prepis, koja ne može biti veća od takse za prvi primerak.
Za primerke isprava koji se izdaju za potrebe organa Gradske uprave, taksa se ne plaća.
Ako u postupku jedan ili više obveznika podnesu više zahteva koji imaju isti pravni osnov, a donosi se jedno rešenje, taksa se plaća za svaki pojedinačni zahtev, ako tarifom nije drukčije određeno.
Ako obveznik neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva ili podneska zatražiće od obveznika da plati propisanu taksu u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva ili podneska i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse, o čemu se na podnetom zahtevu, odnosno podnesku sačinjava zabeleška.
Ako netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak, odnosno drugi spis stigne poštom, odgovorno lice Gradske uprave, nadležne za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku pozvaće obveznika pismenom opomenom da, u roku od deset dana od dana prijema opomene, plati propisanu taksu i taksu za opomenu i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse.
Ako obveznik uplati taksu u roku iz st. 1. i 2. ovog člana, smatra se da je zahtev, odnosno podnesak od početka uredno taksiran.
Ako obveznik ne uplati taksu u roku iz st. 1. i 2. ovog člana naplata takse i opomene iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.
Naplata takse za zahteve, podneske ili druge spise koji netaksirani ili nedovoljno taksirani iz inostranstva stignu poštom, vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.
Takse se uplaćuje na propisani uplatni račun 840-742241843-03, gradske administrativne takse, poziv na broj 97 75234.
U pogledu načina plaćanja takse preko Diplomatsko-Konzularnog predstavništva Republike Srbije, shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje plaćanje republičkih administrativnih taksi.
U pogledu povraćaja takse, kamate, prinudne naplate, zastarelosti naplate takse i ostalog što nije posebno propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju propisi kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija.
V - OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Oslobađaju se plaćanja takse:
1) organi i organizacije Republike Srbije, Autonomne pokrajine i lokalne samouprave;
2) organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;
3) ustanove osnovane od Republike Srbije, Autonomne pokrajine i lokalne samouprave;
4) Crveni krst Srbije;
5) Diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti.
Ne plaća se taksa za:
1) spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;
2) spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno uplaćenih javnih prihoda;
3) spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;
4) prijave i priloge uz njih za utvrđivanje javnih prihoda, spise i radnje u vezi sa utvrđivanjem smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja, kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobođenja kod plaćanja javnih prihoda;
5) spise i radnje u vezi sa ostvarivanjem prava iz socijalnog osiguranja, društvene brige o deci, socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata;
6) spise i radnje u vezi sa školovanjem učenika i studenata, stručnim usavršavanjem, odnosno prekvalifikacijom;
7) spise i radnje u vezi sa regulisanjem vojne obaveze;
8) spise i radnje u postupku za sahranjivanje;
9) podneske upućene organima i službama za predstavke;
10) spise i radnje u vezi sa zasnivanjem radnog odnosa i ostvarivanjem prava po tom osnovu;
11) spise i radnje za koje je oslobođenje od plaćanja takse uređeno međunarodnim ugovorom.
Ako je postupak pokrenut na zahtev više obveznika, od kojih su neki oslobođeni plaćanja takse, taksu u tom postupku plaća obveznik koji nije oslobođen plaćanja takse.
Strani državljani, pod uslovom uzajamnosti, imaju ista prava u pogledu plaćanja takse kao i državljani Republike Srbije.
U rešenju, ispravi, dokumentu ili pismenom, koji se izdaje bez plaćanja takse, mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobođenja od plaćanja takse.
VI - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica", a primenjivaće se od 01.01.2009. godine.
TARIFA GRADSKIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI
1. |
Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
170 dinara |
2. |
Zahtev za davanje mišljenja o primeni gradskih propisa |
870 dinara |
NAPOMENA: Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se za naknadne podneske kojima stranka zahteva samo brže postupanje po ranije podnetom zahtevu, odnosno podnesku. |
||
Taksa iz tačke 1. ovog tarifnog broja ne plaća se za zahteve za ostvarivanje prava na premije (podsticaje poljoprivredne proizvodnje) |
||
1. |
Za žalbe protiv rešenja koja donose nadležne Gradske uprave, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
170 dinara |
NAPOMENA: Ako se u istoj upravnoj stvari podnosi jedna žalba protiv više rešenja od strane više lica obveznika takse, taksa iz tačke 1. ovog tarifnog broja plaća se prema broju rešenja koja se osporavaju žalbom |
||
1. |
Za sva rešenja koja donose nadležne Gradske uprave, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
400 dinara |
2. |
Za sva uverenja i potvrde koje izdaju nadležne Gradske uprave, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
170 dinara |
3. |
Za opomenu kojom se obveznik poziva da plati taksu, osim opomene kojom se obveznik opominje da plati komunalnu taksu za zauzimanje parking prostora |
170 dinara |
NAPOMENA: Ako se donosi jedno rešenje, uverenje ili potvrda po zahtevu više lica, taksa po ovom tarifnom broju plaća se onoliko puta koliko ima lica kojima se rešenje, uverenje ili potvrda uručuje. |
||
Za izdavanje duplikata akata plaća se taksa u visini 50% od propisane takse za izdavanje originala. |
||
1. |
Za razgledanje spisa i prepisivanje završenih službenih spisa |
300 dinara |
2. |
Za uzimanje zahteva stranke na zapisnik, odnosno za sastavljanje zapisnika o zahtevu stranke |
300 dinara |
Zahtev za izlazak službenog lica po zahtevu stranke |
500 dinara |
|
Za spise i radnje iz oblasti opštih poslova: |
|
|
1. |
Popis stvari lica |
500 dinara |
2. |
Uvid u spise predmeta koja se nalaze u arhivi |
170 dinara |
3. |
Izdavanje prepisa iz arhive |
170 dinara |
Za zahtev za sklapanje braka van službenih prostorija |
5.000 dinara |
|
Za rešenje ako nije drugačije propisano |
400 dinara |
|
1. |
Za zahtev za dodelu stana u zakup |
200 dinara |
2. |
Za rešenje o dodeli stana fizičkim licima u zakup |
1.000 dinara |
3. |
Za zahtev za donošenje rešenja za iseljenje bespravno useljenih lica |
200 dinara |
4. |
Za rešenje o iseljenju bespravno useljenih lica |
1.000 dinara |
5. |
Zahtev za izvršenje rešenja |
1.000 dinara |
6. |
Zahtev za uvođenje fizičkih lica u posed |
500 dinara |
1. |
Izdavanje izvoda iz urbanističkog plana za potrebe gradnje stambenih objekata |
710 dinara |
2. |
Izdavanje izvoda iz urbanističkog plana za potrebe gradnje poslovnih objekata |
1.060 dinara |
3. |
Uvid u urbanistički plan |
900 dinara |
4. |
Za izdavanje potvrde o potvrđivanju urbanističkog projekta |
1.000 dinara |
5. |
Za umnožavanje, overu i ustupanje urbanističkih planova |
1.000 dinara |
1. |
Za prijave na konkurse za dodelu subvencija koje raspisuju gradske uprave |
200 dinara |