ODLUKA

O OSNIVANJU SAVETA ZA MEĐUNACIONALNE ODNOSE

("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 36/2008)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Savet za međunacionalne odnose (u daljem tekstu: Savet), uređuje se sastav i izbor članova Saveta, delokrug Saveta, način rada i odlučivanja i druga pitanja od značaja za rad Saveta.

Član 2

Savet se osniva kao samostalno radno telo, koje čine predstavnici srpskog naroda i nacionalnih manjina, u skladu sa zakonom i Statutom grada Vranja.

Član 3

Savet je nezavisan u svom radu.

Savet za svoj rad odgovara Skupštini grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština), u skladu sa zakonom, Statutom grada Vranja i ovom odlukom.

Član 4

Rad Saveta je javan, osim ako Poslovnikom ili drugim aktom Saveta nije drukčije određeno.

Član 5

Sredstva za rad Saveta obezbeđuju se u budžetu Grada, a mogu se obezbeđivati i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

IZBOR I SASTAV SAVETA

Član 6

Savet ima 12 člana, uključujući i predsednika Saveta.

Predsednik Saveta predstavlja Savet, zakazuje i predsedava sednicama, potpisuje akta Saveta i obavlja druge poslove, u skladu sa ovom odlukom i Poslovnikom Saveta.

Predsednik Saveta ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik predsednika se određuje aktom o izboru predsednika i članova Saveta.

Član 7

Predsednika i članove Saveta bira Skupština iz reda istaknutih pripadnika srpskog naroda i nacionalnih manjina.

Član Saveta ne može biti odbornik Skupštine.

Od ukupno utvrđenog broja članova Saveta, najmanje jednu trećinu moraju činiti nestranačke ličnosti.

Najmanje jedna trećina članova Saveta su pripadnici manje zastupljenog pola.

Član 8

Od ukupno utvrđenog broja članova Saveta, šest članova se biraju iz reda pripadnika srpske nacionalnosti, a šest članova iz reda pripadnika nacionalnih manjina i to: četiri člana iz reda romske nacionalne manjine, jedan član iz reda makedonske nacionalne manjine i jedan član iz reda bugarske nacionalne manjine.

Predsednik Saveta se bira iz reda pripadnika srpskog naroda, a zamenik predsednika iz reda pripadnika romske nacionalne manjine.

Član 9

Kandidate za članove Saveta iz reda pripadnika srpskog naroda predlažu odborničke grupe.

Kandidate za članove Saveta iz reda pripadnika nacionalnih manjina predlažu nacionalni saveti nacionalnih manjina, odnosno udruženja nacionalnih manjina ili nacionalno manjinske nevladine organizacije, ako nacionalne manjine nemaju nacionalne savete.

Predlog kandidata za članove Saveta sadrži najmanje dvostruko više kandidata od broja koji se bira.

Član 10

Predsednik Skupštine upućuje pisani poziv ovlašćenim predlagačima da u određenom roku dostave predlog kandidata za članove Saveta, u smislu člana 9. ove odluke.

Član 11

Predlog liste kandidata za predsednika i članove Saveta utvrđuje Komisija za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje Skupštine.

Član 12

Skupština odlučuje o predloženoj listi kandidata za predsednika i članove Saveta u celini, javnim glasanjem, većinom glasova prisutnih odbornika.

Ako Savet ne bude izabran po predloženoj listi u smislu stava 1. ovog člana, ponavlja se postupak izbora.

Član 13

Članovima Saveta prestaje mandat pre isteka vremena na koje su izabrani, podnošenjem ostavke ili razrešenjem.

Skupština može razrešiti pojedine članove Saveta na obrazložen pisani predlog ovlašćenih predlagača iz člana 9. ove odluke, ili najmanje jedne trećine odbornika.

Kada predlog za razrešenje člana Saveta podnosi ovlašćeni predlagač na čiji predlog je imenovan, dužan je da uz predlog za razrešenje podnese i predlog za imenovanje novog člana. Skupština istovremeno odlučuje o razrešenju i imenovanju.

Član Saveta se razrešava u slučajevima kada najmanje tri puta uzastopno neopravdano odsustvuje sa sednica Saveta, kada nesavesnim radom onemogućava rad Saveta, kada svojom neaktivnošću ne doprinosi radu Saveta, kada prestane osnov po kome je izabran, kao i kada su dužnost i funkcija nespojivi sa dužnošću člana Saveta.

Član 14

U slučaju prestanka mandata pojedinih članova Saveta pre isteka vremena na koje su izabrani, do izbora novih članova, preostali broj članova Saveta čini njegov puni sastav za postojanje kvoruma za odlučivanje, s tim što taj broj mora biti veći od ukupno utvrđenog broja članova Saveta.

Član 15

Savet ima sekretara.

Sekretar obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Saveta.

Sekretar se određuje iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 16

Članovi i sekretar Saveta imaju pravo na naknadu za rad u Savetu.

Odluku o visini naknade za rad članova i sekretara Saveta donosi Komisija za mandatno-imunitetska i administrativna pitanja i izbor i imenovanje Skupštine.

DELOKRUG, NAČIN RADA I ODLUČIVANJA SAVETA

Član 17

Savet razmatra pitanja ostvarivanja, zaštite i unapređivanja nacionalne ravnopravnosti u Gradu, a posebno u oblastima kulture, obrazovanja, informisanja i drugim oblastima društvenih delatnosti; učestvuje u utvrđivanju gradskih planova i programa koji su od značaja za ostvarivanje nacionalne ravnopravnosti; predlaže izvore, obim i namenu sredstava za ostvarivanje nacionalne ravnopravnosti; obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Poslovnikom Saveta.

Član 18

Sednice Saveta saziva, po potrebi, predsednik Saveta.

Predsednik Saveta je dužan da sazove sednicu na predlog najmanje jedne trećine članova Saveta.

Član 19

Savet može da radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta.

Odluke Saveta donose se konsenzusom članova Saveta.

Član 20

Savet o svojim stavovima i predlozima obaveštava Skupštinu, koja je dužna da se o njima izjasni na prvoj narednoj sednici.

Skupština i izvršni organi Grada su dužni da predloge svih akata koji se tiču nacionalne ravnopravnosti prethodno dostave na mišljenje Savetu.

Nadležni organ Grada dužan je da obezbedi da stavovi i mišljenja Saveta budu dostupni javnosti, najkasnije 30 dana od dana zauzimanja stava ili davanja mišljenja Saveta.

Član 21

Savet podnosi Skupštini godišnji izveštaj o stanju u oblasti nacionalne ravnopravnosti, međunacionalnih odnosa i ostvarivanju manjinskih prava na teritoriji Grada. Sastavni deo izveštaja su predlozi mera i akata za ostvarivanje i unapređenje nacionalne ravnopravnosti.

Savet može da podnese i poseban izveštaj Skupštini, ako oceni da to zahtevaju naročito važni razlozi ili ako Skupština traži takav izveštaj od Saveta.

Član 22

Savet ima pravo da pred Ustavnim sudom pokrene postupak za ocenu ustavnosti i zakonitosti odluke ili drugog opšteg akta Skupštine, ako smatra da su njime neposredno povređena prava pripadnika srpskog naroda i nacionalnih manjina predstavljenih u Savetu, kao i da pod istim uslovima pred Vrhovnim sudom Srbije pokrene postupak za ocenu saglasnosti odluke ili drugog opšteg akta Skupštine sa Statutom grada Vranja.

Član 23

Delokrug, način rada i odlučivanja Saveta, bliže se uređuju Poslovnikom Saveta, u skladu sa zakonom, Statutom grada Vranja i ovom odlukom.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 24

Akt o izboru predsednika i članova Saveta doneće se u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 25

Poslovnik Saveta doneće se u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu akta o izboru predsednika i članova Saveta.

Član 26

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".